pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
KML1
 
 
Posty: 825
Rejestracja: ndz sie 03, 2008 10:16 pm
Lokalizacja: Warszawa/Natolin
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: KML1 » wt paź 20, 2009 9:27 pm

wiem że wewnętrzny, chodzi o grubość wału że 40 mm to mało , wydawał mi się grubszy.

a skąd ta różnica grubości tylnego 7 i 11?
brałem dane z zamienników z tym że ja nie mam SS

Kierunkowe może są dlatego że i tak procentowo to 99% jedziesz w przód :wink:
Pajero II 94r Krótki. BFG 33/10,5 R 15 , Body lift 2". - Sprzedany

Awatar użytkownika
acinski
Posty: 1604
Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
Lokalizacja: Chorzów

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: acinski » śr paź 21, 2009 8:07 am

Generalnie kierunkowy simmering to mit. Odchodzi się od tego z tego co słyszałem. Ja w ES miałem przód i tył taki sam ale to była jedynka. Rozmiaru nie pamiętam niestety.
Różnica w grubości może wynikac z tego, że oryginalny jest zdecydowanie lepiej zrobiony i miał 3 wargi z tego co pamiętam. Zamiennik ma jedynie podobną rozmiarówkę ale wargę będzie miał jedna na bank.
Dziadek 2,5TD `98

Awatar użytkownika
acinski
Posty: 1604
Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
Lokalizacja: Chorzów

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: acinski » śr paź 21, 2009 9:43 am

Generalnie kierunkowy simmering to mit. Odchodzi się od tego z tego co słyszałem. Ja w ES miałem przód i tył taki sam ale to była jedynka. Rozmiaru nie pamiętam niestety.
Różnica w grubości może wynikac z tego, że oryginalny jest zdecydowanie lepiej zrobiony i miał 3 wargi z tego co pamiętam. Zamiennik ma jedynie podobną rozmiarówkę ale wargę będzie miał jedna na bank.
Dziadek 2,5TD `98

Awatar użytkownika
KML1
 
 
Posty: 825
Rejestracja: ndz sie 03, 2008 10:16 pm
Lokalizacja: Warszawa/Natolin
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: KML1 » śr paź 21, 2009 9:55 pm

Co do kierunkowości prawy, lewy to Pan ze sklepu powiedział że jak najbardziej takie się stosuje.
Podałem mu te wymiary i tu mnie zadziwił:

Powiedział że ten co miał być niby na wał przedni to jest na tylny, wywnioskował to z tego że simmering jest Lewy.
Simmering wał przedni - MD712012 - wymiar 36x52x10(lewy) - zamienniki: TIMNKEN: 223608, Corteco: 19015088

A tego poniżej nie maja nawet w żadnym katalogu :o
Simmering na wał tylny - MD731708 - wymiar org. 39.6x52x7(prawy) - można zastosować 40x52x7(prawy) - zamienniki: TIMKEN:224052, Corteco:01031059

No i wkońcu nie zamówiłem bo zgłupiałem :)11
Pajero II 94r Krótki. BFG 33/10,5 R 15 , Body lift 2". - Sprzedany

Awatar użytkownika
rudypajero.koszalin
Posty: 1895
Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
Lokalizacja: koszalin
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: rudypajero.koszalin » czw paź 22, 2009 7:15 am

Możesz wsadzić simering o wymiarze 52x40 i może nawet będzie jakiś czas trzymał, ale jeśli masz luz na wyjściu wału to pożyje krótko.
Co do kierunkowości, to takie uszczelnienia stosuje się tylko na elementach które obracają się w jedną stronę. Na wardze simeringu jest nacięty "gwint" przeciwny do obrotów wałka i olej jest wpychany z powrotem do urządzenia (jak w betoniarce), ale jak zaczniesz kręcić wałkiem w drugą stronę, zgodną z kierunkiem nacięć, to olej będzie wyciągany na zewnątrz - wyciek gwarantowany.
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.

Awatar użytkownika
DamnIt!
 
 
Posty: 3268
Rejestracja: śr paź 29, 2008 11:09 pm
Lokalizacja: ok. Krakał

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: DamnIt! » czw paź 22, 2009 8:24 am

KML1 pisze:Co do kierunkowości prawy, lewy to Pan ze sklepu powiedział że jak najbardziej takie się stosuje.
Podałem mu te wymiary i tu mnie zadziwił:

Powiedział że ten co miał być niby na wał przedni to jest na tylny, wywnioskował to z tego że simmering jest Lewy.
Simmering wał przedni - MD712012 - wymiar 36x52x10(lewy) - zamienniki: TIMNKEN: 223608, Corteco: 19015088

A tego poniżej nie maja nawet w żadnym katalogu :o
Simmering na wał tylny - MD731708 - wymiar org. 39.6x52x7(prawy) - można zastosować 40x52x7(prawy) - zamienniki: TIMKEN:224052, Corteco:01031059

No i wkońcu nie zamówiłem bo zgłupiałem :)11
Obrazek

jak widzisz jednak takie simmeringi istnieją. Nie podawałbym czegoś, czego sam nie sprawdziłem. Zatem albo zmień sklep z uszczelnieniami na inny, albo po prostu idź do ASO i zamów, odczekaj 2 tygodnie a później zapłać x3.

Jeszcze w kwestii lamelków.
99.99999999% obrotów wał napędowy wykonuje w jednym kierunku. Dlatego właśnie są lamelki. Pomagają tym bardziej, bo simmering ten pracuje w miejscu, gdzie oprócz ruchu obrotowego jest także ruch posuwisty. I właśnie podczas tego posuwistego ruchu przy dużej prędkości obrotowej zwykły simmering może się nie wyrabiać. Stąd lamelki i ich funkcja którą opisuje @rudypajero.koszalin. I to właśnie potwierdziła praktyka - zwykły był wiecznie mokry, ten z lamelkami znacznie lepiej trzymał olej. A dodatkowo 3 reduktory które rozbierałem miały simmeringi z lamelkami, Timken/National Seal i Corteco także zalecają simmeringi kierunkowe. A oni się chyba na uszczelnieniach znają.

A przy wymianie simmeringa warto także dokładnie oglądnąć powierzchnię z którą on współpracuje i w razie potrzeby przelecieć ją b.drobnym papierem ściernym na mokro.
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell

Awatar użytkownika
d1remus
 
 
Posty: 228
Rejestracja: czw wrz 11, 2008 11:25 am
Lokalizacja: WROCŁAF

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: d1remus » czw paź 22, 2009 11:59 am

Ile jest warte pajero z 94 3.0V6 150km???W calkiem fajnym stanie???Poprostu chodzi mi o to za rozstrzal cen jest masakrycznie duzy od 8-9tysi do 20 nawet dwudziestu kilku???
Roboczy Y60 2.8td Wymiana skrzyni....w trakcie...

Awatar użytkownika
acinski
Posty: 1604
Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
Lokalizacja: Chorzów

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: acinski » czw paź 22, 2009 3:31 pm

DamnIt! pisze:
jak widzisz jednak takie simmeringi istnieją. Nie podawałbym czegoś, czego sam nie sprawdziłem. Zatem albo zmień sklep z uszczelnieniami na inny, albo po prostu idź do ASO i zamów, odczekaj 2 tygodnie a później zapłać x3.



A przy wymianie simmeringa warto także dokładnie oglądnąć powierzchnię z którą on współpracuje i w razie potrzeby przelecieć ją b.drobnym papierem ściernym na mokro.
Nie przesadzajmy. Po co babrać się w jakieś zamienniki jak oryginały do SS kosztują chyba 20zł za sztukę.
I nie mają lameli i mają kilka warg a nie jedną jak klasyczny zamiennik który jest do czegoś zupełnie innego a nie do reduktora. To, że zgadza się rozmiar to dzieło przypadku dlatego w katalogach można go znaleźć. Już przerobiłem Corteco na wale głównym. Zalecany, zajebisty wysokotemperaturowy i co? I okazało się, że strzelił po obwodzie bo nie wytrzymał mechanicznie. Oryginał (ten niestety drogi) załatwił sprawę definitywnie i na sucho.
Dziadek 2,5TD `98

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Kajen » czw paź 22, 2009 3:54 pm

Powiem tak...
W zamienniki nie ma sie co pakowac przy:
1: uszczelnieniu wału korbowego od strony skrzyni.
2: od strony rozrzadu.

Reszte mozna z powodzeniem zastapic. Bo wyciagnac skrzynie czy rozmontowac koła pasowe to srednia przyjemnosc...

P.S. Mi sie ciągle leje a oryginalny uszczelniacz na wał za 180 pln czeka na wymiane tylko nie ma kiedy :/

Awatar użytkownika
DamnIt!
 
 
Posty: 3268
Rejestracja: śr paź 29, 2008 11:09 pm
Lokalizacja: ok. Krakał

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: DamnIt! » czw paź 22, 2009 3:59 pm

acinski pisze:
DamnIt! pisze:
jak widzisz jednak takie simmeringi istnieją. Nie podawałbym czegoś, czego sam nie sprawdziłem. Zatem albo zmień sklep z uszczelnieniami na inny, albo po prostu idź do ASO i zamów, odczekaj 2 tygodnie a później zapłać x3.



A przy wymianie simmeringa warto także dokładnie oglądnąć powierzchnię z którą on współpracuje i w razie potrzeby przelecieć ją b.drobnym papierem ściernym na mokro.
Nie przesadzajmy. Po co babrać się w jakieś zamienniki jak oryginały do SS kosztują chyba 20zł za sztukę.
I nie mają lameli i mają kilka warg a nie jedną jak klasyczny zamiennik który jest do czegoś zupełnie innego a nie do reduktora. To, że zgadza się rozmiar to dzieło przypadku dlatego w katalogach można go znaleźć. Już przerobiłem Corteco na wale głównym. Zalecany, zajebisty wysokotemperaturowy i co? I okazało się, że strzelił po obwodzie bo nie wytrzymał mechanicznie. Oryginał (ten niestety drogi) załatwił sprawę definitywnie i na sucho.
uważam, że piszesz pierdoły. nie wiem czemu - dlatego nie zamierzam się wikłać w żadne polemiki. Ceny tych simmeringów w ASO jak i resztę danych podawałem tutaj: http://www.forum4x4.pl/viewtopic.php?f= ... 8&start=56 więc liczę, że podasz wreszcie namiar na to Twoje ASO które ma części do Pajero 2 w niskich cenach i od ręki. Wszystkim nam się to przyda.

I tak przy okazji: zakładałem kiedyś do jednej Pojary simmeringi zakupione w ASO - były z lamelkami. A poza tym, żaden z tych na zdjęciu nie ma jednej wargi. O ile mi wiadomo, Mitsubishi nie jest producentem simmeringów - więc każdy zakupiony w ASO jest "zamiennikiem".
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Kajen » czw paź 22, 2009 4:06 pm

@DamnIt! Masz tam gdzies pod ręką katalog łozysk tocznych ?

EDIT: Albo inaczej... Ma ktos wymiary/oznaczenia łozysk stozkowych w piaste do pajero ? @majcher pisał, ze w jedynce i dwojce sa takie same...

Awatar użytkownika
KML1
 
 
Posty: 825
Rejestracja: ndz sie 03, 2008 10:16 pm
Lokalizacja: Warszawa/Natolin
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: KML1 » czw paź 22, 2009 7:23 pm

Kajen pisze:@DamnIt! Masz tam gdzies pod ręką katalog łozysk tocznych ?

EDIT: Albo inaczej... Ma ktos wymiary/oznaczenia łozysk stozkowych w piaste do pajero ? @majcher pisał, ze w jedynce i dwojce sa takie same...
jak chodzi chodzi Ci o łożyska kół przednich , to mam w aucie jeszcze pudełko po nich, zjem coś i zejdę do auta, to Ci podam.

Dopisano:
Łożysko LM102949

Ja kupiłem Japońskie zamienniki KANACO H15005 (Kpl. na koło, 2x łożysko, 2x bierznia, 1x uszczelniacz) koszt 145 zł.
Wymiary uszczelniacza 58x75x6,5

Uszczelniacz do igiełkowego łożyska półosi 56x76x6,4 / 11,4 - zamiennik kosztuje 26 zł
Pajero II 94r Krótki. BFG 33/10,5 R 15 , Body lift 2". - Sprzedany

Awatar użytkownika
acinski
Posty: 1604
Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
Lokalizacja: Chorzów

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: acinski » czw paź 22, 2009 9:51 pm

DamnIt! pisze: I tak przy okazji: zakładałem kiedyś do jednej Pojary simmeringi zakupione w ASO - były z lamelkami. A poza tym, żaden z tych na zdjęciu nie ma jednej wargi. O ile mi wiadomo, Mitsubishi nie jest producentem simmeringów - więc każdy zakupiony w ASO jest "zamiennikiem".
Owszem nie. Części produkowane jako genuine parts są produkowane według konkretnej specyfikacji producenta i na jego życzenie w konkretnym standardzie. Nie są to zamienniki. Firma produkująca je jako elementy pierwszego montażu nie może sprzedawać części według tej specyfikacji poza zamawiającym. Część sprzedawana jako zamiennik nie bez powodu ma inny kod katalogowy. Jest też robiona według innej specyfikacji i na innych formach nawet jeśli w tej samej wytwórni. Dane z własnego zatrudnienia w Timkenie ale w dziale łożysk i na FIAT TYCHY. ASO to WITPOL Tychy znajdziesz w necie. Części nie od ręki bo wszystkie aso u nas ciągną z Holandii ale akurat te zimmeringi sa identyczne w L200 i były na miejscu. Wystarczy mieć kumatego sprzedawce który odpali Ci laser przed oczyma i sprawdzi co trzeba. Dokopałem się do faktury. Przedni 25zł tylny 32zł. Straszne wprost pieniądze nawet w mojej obecnej sytuacji. Notabene oryginalne uszczelki śrub pokrywy zaworów 2,60 zł / szt..
Dziadek 2,5TD `98

Awatar użytkownika
DamnIt!
 
 
Posty: 3268
Rejestracja: śr paź 29, 2008 11:09 pm
Lokalizacja: ok. Krakał

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: DamnIt! » pt paź 23, 2009 6:55 am

Kajen pisze:@DamnIt! Masz tam gdzies pod ręką katalog łozysk tocznych ?

EDIT: Albo inaczej... Ma ktos wymiary/oznaczenia łozysk stozkowych w piaste do pajero ? @majcher pisał, ze w jedynce i dwojce sa takie same...
http://www.forum4x4.pl/viewtopic.php?f= ... 8&start=52
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell

krzych1701
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 6
Rejestracja: śr kwie 04, 2007 2:50 pm
Lokalizacja: Tomaszów Maz

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: krzych1701 » sob paź 24, 2009 8:14 am

Witam

Potrzebuje głowicy, lub całego silnika, w zależności od ceny:)
Do L200 '96 w starej budzie 4x4 2,5D

kontakt: krzych1701@onet.poczta.pl

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Kajen » sob paź 24, 2009 6:55 pm

:roll:
A ja potrzebuje fypstyfikator do rąblowania...

aldus75
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 26
Rejestracja: czw wrz 10, 2009 1:39 pm
Lokalizacja: Kraków-Skawina

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: aldus75 » pn paź 26, 2009 10:07 am

Witam panowie mam takie może głupie pytanie ale iż jestem naprawde nowicjuszem prosze o wyrozumiałość ,w pajero 2 z reduktorem ss są sprzegiełka w przednich kołach czy ich nie ma dzieki za wyrozumiałe odp. pozdrawiam Adam
Pajero 3.0 v6 benzin bez LPG

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Eskapada » pn paź 26, 2009 10:13 am

aldus75 pisze:Witam panowie mam takie może głupie pytanie ale iż jestem naprawde nowicjuszem prosze o wyrozumiałość ,w pajero 2 z reduktorem ss są sprzegiełka w przednich kołach czy ich nie ma dzieki za wyrozumiałe odp. pozdrawiam Adam
w sensie tak wyjdź z auta włącz / wyłącz - to takich niema
:)21
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
DUDAS
 
 
Posty: 159
Rejestracja: sob lip 05, 2008 9:54 pm
Lokalizacja: małopolska

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: DUDAS » pn paź 26, 2009 12:22 pm

Witam panowie mam takie może głupie pytanie ale iż jestem naprawde nowicjuszem prosze o wyrozumiałość ,w pajero 2 z reduktorem ss są sprzegiełka w przednich kołach czy ich nie ma dzieki za wyrozumiałe odp. pozdrawiam Adam
Witam panowie mam takie może głupie pytanie ale iż jestem naprawde nowicjuszem prosze o wyrozumiałość ,w pajero 2 z reduktorem ss są sprzegiełka w przednich kołach czy ich nie ma dzieki za wyrozumiałe odp. pozdrawiam Adam
są sprzęgiełka sterowane podciśnieniem, w momencie włączenia przedniego napędu automatycznie się włączą (co jest sygnalizowane zielonymi lampkami na desce). Pod maską na prawym nadkolu są dwa zawory pneumatyczne odpowiedzialne za pracę siłownika wyłączającego sprzęgiełka (na przednim moście). Wyłączenie tych sprzęgiełek nie powoduje wyłączenia pracy przegubów i półosiek tylko "samego dyfra i wału napędowego".
pajero II 2.5 TD long seryjne, 3.0 V6 prawie seryjne.

aldus75
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 26
Rejestracja: czw wrz 10, 2009 1:39 pm
Lokalizacja: Kraków-Skawina

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: aldus75 » wt paź 27, 2009 9:04 am

witam ponownie dzieki za odp.,mam jeszcze pytanie czy ktoś z was nie ma sądy lambda bo u mnie poleciała chyba ugniła albo ją urwałem ,a podobno ma duży wpływ na ilość spalnia ja mam motor 3,0 v6 150 ps,rok 91 manualna skrzynia reduktor ss a także szukam krótszej półosi z przegubami pozdrawiam Adam
Pajero 3.0 v6 benzin bez LPG

Awatar użytkownika
BooBoo
Posty: 1802
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 1:43 pm
Lokalizacja: Rudawy Janowickie

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: BooBoo » śr paź 28, 2009 7:29 am

"sądy lambda" :-? o 24 godzinnych słyszałem ale o lambda ...

Są też emulatory tej sondy, ale taniej Ci wyjdzie poszukać używanej.
Poszukaj w necie, jest od cholery.
Ziemia jest płaska, każdy to widzi. Za wyjątkiem mojej wiochy gdzie jest ewidentnie wypukła.

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Kajen » czw paź 29, 2009 9:03 pm

Osiwieje chyba zaraz...

Mam jutro do zrobienia 250km po czarnym a na złosc stwierdzam ze cos mi grzechocze w lewym przednim kole... Grzechocze juz tydzien ale nie miałem czasu zajzec pod spod i zdiagnozowac co jest grane. Do dzisiaj. Poczatkowo myslałem ze posypały sie łozyska. A tu zonk, okazuje sie ze kreci mi sie przedni wał na 2h. Wszelkie proby załączania i rozłączania napędu nie dają zadnego skutku. Mysle ze wybuchło sprzegiełko (znowu) i nie chce rozpiac koła dlatego tez ide za chwile je wykrecic... O dziwo nie ma oznak załączonego 4x4 na czarnym, ot po prostu sie kręci i wydaje odgłosy 40-letniego autosana dojezdzającego do przystanku. Co moge jeszcze sprawdzic ? Jak bedzie mus to nie zjade z czarnego przez weekend ale sami wiecie jak to jest...

Awatar użytkownika
BooBoo
Posty: 1802
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 1:43 pm
Lokalizacja: Rudawy Janowickie

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: BooBoo » pt paź 30, 2009 8:08 am

U mnie pomagało przejechanie jakiegoś kawałka na zapiętych sprzęgiełkach przy 2h. Póżniej po rozłączeniu był spokój. Zagrzać się musiały czy co :-?
Ale to cudowanie i czary.

W najgorszym przypadku mozesz jechać na zapiętych sprzęgiełkach na 2h
Ziemia jest płaska, każdy to widzi. Za wyjątkiem mojej wiochy gdzie jest ewidentnie wypukła.

aldus75
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 26
Rejestracja: czw wrz 10, 2009 1:39 pm
Lokalizacja: Kraków-Skawina

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: aldus75 » pt paź 30, 2009 8:38 am

BooBoo ale zonk sądy lambda" :-? o 24 godzinnych słyszałem ale o lambda
oczywiście chodziło mi o sonde a jeżeli chodzi o zakup w necie to krzyczą od 70-100zł a w sklepie nowa kosztuje 120zł bo właśnie zakupiłem
Pajero 3.0 v6 benzin bez LPG

Awatar użytkownika
BooBoo
Posty: 1802
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 1:43 pm
Lokalizacja: Rudawy Janowickie

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: BooBoo » pt paź 30, 2009 11:47 am

No to problem z głowy
Ziemia jest płaska, każdy to widzi. Za wyjątkiem mojej wiochy gdzie jest ewidentnie wypukła.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości