pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Kajen » ndz lis 08, 2009 11:18 am

@rort, gdzies pisałes o dociaganiu łozysk stozkowych w piastach... Nie moge znalesc... Mogłbys ponownie napisac jak to poprawnie zrobic ?
Pytanko numer 2, czy miedzy piastą a sprzegiełkiem (znowu kuzwa sie nie chcą rozpiac suki) jest jakas uszczelka ? Cos w rodzaju preszpanu albo innego klingielitu ??

Awatar użytkownika
Przemy
 
 
Posty: 923
Rejestracja: pt lut 08, 2008 8:58 am
Lokalizacja: Szczecin

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Przemy » ndz lis 08, 2009 3:33 pm

koła do góry. zdejmujesz sprzegełka, odkręcasz dwie małe śrubki, gdy je odkręcisz będziesz miał możliwość dokręcenia łożyska. Bierzesz np. kombinerki oczkówki i dokręcasz ten pierścień aż do skasowania luzu. Dokręcasz małe śrubki i jest :)2

O ile pamiętam to podkładek żadnych nie ma miedzy piastą a sprzegiełkiem
# Racja jest jak dupa, każdy ma swoją

[J. Piłsudski].

gg1196424

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Kajen » ndz lis 08, 2009 3:53 pm

Dzieki Przemy. Z tego co podpowiada moja nikła wiedza techniczna to łozyska stozkowe musza miec jakis luz bo sie rozsypią, znaczy po dokreceniu na maxa trzeba by deczko poluzowac. Chciałbym zeby ktos potwierdził to info.

A poza tym mam karwa lepsze zmartwienie, zajechałem drugi komplet automatow uzywanych i szczerze mam juz dosc grzebania przy piastach. Teraz sie suki nie chca rozpiac i znow mi karwa obracają wałem. Co powoduje dziwne dzwieki i wibracje z racji wyjebanego sworznia gornego (wczoraj sie zorientowałem)... Wiec znow mam dylemat, czy kupic nastepny komplet uzywek i przebolec jeszcze jakos, czy zapodac manuale AVM ? Na opony na zime i tak nie styknie bo dodatkowo mam syna w szpitalu to jakos musze sie ratowac, jak nie oponami to napedem...

Moze ktos napisac w skrocie jak sie uzywa manuali ?

P.S. Cztery małe srobki, na krzyzak :)

Awatar użytkownika
rort_
Posty: 1681
Rejestracja: ndz cze 18, 2006 9:34 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: rort_ » ndz lis 08, 2009 4:13 pm

@Kajen, dociągasz na 160Nm, popuszczasz do zera i dociągasz na 25Nm. Do wycentrowania otworów zabezpieczających śrub nie przekręcać więcej niż 30-40st odkręcając. Ja nie popuszczałem do wycentrowania, tylko dwa razy próbowałem i samo wyszło. Luzy mam zerowe,nic się nie grzeje. Specjalne narzędzie musisz wyspawać, bo 160 to jest trochę...

Obrazek
Jak coś, to dzwoń: 609 539 773

Awatar użytkownika
Przemy
 
 
Posty: 923
Rejestracja: pt lut 08, 2008 8:58 am
Lokalizacja: Szczecin

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Przemy » ndz lis 08, 2009 4:21 pm

ja za radą mechaników od ciężarówek dociągnąłem na oko tak aby sie koło obracało bez oporów i służy już ponad rok bez problemów. Przy okazji dodałem smaru takiego ładnego zieloniutkiego :)21
# Racja jest jak dupa, każdy ma swoją

[J. Piłsudski].

gg1196424

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Kajen » ndz lis 08, 2009 4:52 pm

Dobra to temat lozysk jest jasny, kluczyk tez sie dorobi.
AVMy do mitsu manualne w forumowym sklepiku sa po 485brutto czy snie ? Jezeli ktos mnie obudzi a prajs bedzie ten sam to biore bo za uzywane automaty trzeba dac ze 2 stowy minumum...

Awatar użytkownika
neurot
 
 
Posty: 155
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 10:40 am
Lokalizacja: Litzmannstadt

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: neurot » ndz lis 08, 2009 4:57 pm

nie wahaj się zmienić sprzęgiełka na manuale, zapomnisz o kłopotach a promocyjna cena w zakładowym sklepie jest teraz dobra, więc zachęcam do podjęcia decyzji :)

edit:
i pamiętaj, że do Twego auta to te o nr 443 na śrubę o średnicy 10
Pajero I 3,0 V6

Awatar użytkownika
majcher
Posty: 2015
Rejestracja: pt lip 11, 2003 7:38 am
Lokalizacja: Gdańsk

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: majcher » ndz lis 08, 2009 5:45 pm

neurot pisze:nie wahaj się zmienić sprzęgiełka na manuale, zapomnisz o kłopotach a promocyjna cena w zakładowym sklepie jest teraz dobra, więc zachęcam do podjęcia decyzji :)

edit:
i pamiętaj, że do Twego auta to te o nr 443 na śrubę o średnicy 10
443 tylko i wyłacznie (nie 428!!!!) ale nie chodzi o srednice srub mocujacych a rozstaw srub mocujacych !
aspołeczny ciśnieniowiec
SREĆAN PUT

Awatar użytkownika
KML1
 
 
Posty: 825
Rejestracja: ndz sie 03, 2008 10:16 pm
Lokalizacja: Warszawa/Natolin
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: KML1 » ndz lis 08, 2009 11:52 pm

Co do łożysk to ja dokręcałem na oko,tak aby koło się toczyło bez oporów, później musiałem jeszcze dociągnąć bo porobiły się luzy.
Kajen pisze:
Moze ktos napisac w skrocie jak sie uzywa manuali ?
Zasada prosta, na sprzęgle masz pokrętło , coś jak kurek od gazu, są 2 pozycje "lock" i "free", przekręcasz na jedną lub drugą w miarę potrzeb. Wczoraj jak rozebrałem i smarowałem swoje, to zauważyłem że po przełączeniu na pozycje "free", musiałem cofnąć koło o ok 1-2 cm do tyłu bo inaczej się nie rozpinały, może to wina nowego smaru, lub za dużo go nakitowałem (molibdenowy zapodałem) .
Pajero II 94r Krótki. BFG 33/10,5 R 15 , Body lift 2". - Sprzedany

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: gri74 » pn lis 09, 2009 12:11 am

KML1 pisze:Co do łożysk to ja dokręcałem na oko,tak aby koło się toczyło bez oporów, później musiałem jeszcze dociągnąć bo porobiły się luzy.
Kajen pisze:
Moze ktos napisac w skrocie jak sie uzywa manuali ?
Zasada prosta, na sprzęgle masz pokrętło , coś jak kurek od gazu, są 2 pozycje "lock" i "free", przekręcasz na jedną lub drugą w miarę potrzeb. Wczoraj jak rozebrałem i smarowałem swoje, to zauważyłem że po przełączeniu na pozycje "free", musiałem cofnąć koło o ok 1-2 cm do tyłu bo inaczej się nie rozpinały, może to wina nowego smaru, lub za dużo go nakitowałem (molibdenowy zapodałem) .
bo do sprzęgiełek to smaru raczej śladowo się daję
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

Awatar użytkownika
KML1
 
 
Posty: 825
Rejestracja: ndz sie 03, 2008 10:16 pm
Lokalizacja: Warszawa/Natolin
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: KML1 » pn lis 09, 2009 12:33 am

A dzięki za info, wiem że są miejsca gdzie ze smarem przesadzać nie można :)21
Nie dałem aż tak dużo, myślę że jak koła pojeżdżą i trochę temp. złapią, to smar się ładnie rozejdzie i będzie ok.
Pajero II 94r Krótki. BFG 33/10,5 R 15 , Body lift 2". - Sprzedany

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Kajen » pn lis 09, 2009 1:11 am

Dobra, diecezja podjeta, biore te avmy, rano bede dzwonił za tym. Przy okazji wymienie te łozyska i igiełkowe raczej tez co by karwa juz tam nie zaglądac. Dzisiaj dojechałem 270 km na 4h bo na samym tyle to i radio na maxa by nie pomogło. Deszczowa pogoda sprzyjała nie rozwaleniu reduktora ale na skrzyzowaniach było srednio... Całe szczescie w razie co @acinski jakies tam reduktory jeszcze chyba ma. :)
Dobra ide spac bo na 7 do roboty...

Aha. Czy nie zapinając manuali a reduktor ustawiając na 4l uzyskam nowy naped, 2l ? ;)

polaff
 
 
Posty: 1251
Rejestracja: pt mar 13, 2009 8:24 pm

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: polaff » pn lis 09, 2009 8:30 am

Kajen pisze:Dobra, diecezja podjeta, biore te avmy, rano bede dzwonił za tym. Przy okazji wymienie te łozyska i igiełkowe raczej tez co by karwa juz tam nie zaglądac. Dzisiaj dojechałem 270 km na 4h bo na samym tyle to i radio na maxa by nie pomogło. Deszczowa pogoda sprzyjała nie rozwaleniu reduktora ale na skrzyzowaniach było srednio... Całe szczescie w razie co @acinski jakies tam reduktory jeszcze chyba ma. :)
Dobra ide spac bo na 7 do roboty...

Aha. Czy nie zapinając manuali a reduktor ustawiając na 4l uzyskam nowy naped, 2l ? ;)

ile kosztują łożyska igełkowe piast?
Pajero 2,5 TD 1998
RX 450hL 2018
RC 200t 2017

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Kajen » pn lis 09, 2009 10:28 am

Ok 80 zeta sztuka.
Sprzegiełka zamowiłem :)
Nowki, 450 z wysyłką to wychodzi calkiem całkiem. Miejmy nadzieje ze skonczą sie moje udręki...

Awatar użytkownika
majcher
Posty: 2015
Rejestracja: pt lip 11, 2003 7:38 am
Lokalizacja: Gdańsk

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: majcher » pn lis 09, 2009 11:12 am

Kajen pisze: Aha. Czy nie zapinając manuali a reduktor ustawiając na 4l uzyskam nowy naped, 2l ? ;)
tak

i będziesz mógł przy sprżegoełkach w pozycji LOCK swobodnie przepinać w czasie jazdy pomiedzy 2L<>4L (przydatne zimą co mozna robić z automatami też ale TYLKO jezeli ma sie pewnosc ze sa juz zapięte wczesniej!!!)
aspołeczny ciśnieniowiec
SREĆAN PUT

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Kajen » pn lis 09, 2009 11:37 am

Czyli jak przekrece na lock to juzjest połos spieta z piastą ? Bez zadnego krecenia kołami, cofania ? A jak bede chciał rozpiac to lewarek na 2h, sprzegiełka na free i jedziemy dalej ?

Awatar użytkownika
orzeh77
Posty: 402
Rejestracja: ndz lis 04, 2007 9:22 pm
Lokalizacja: Myslowice
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: orzeh77 » pn lis 09, 2009 1:14 pm

polaff pisze:
ile kosztują łożyska igełkowe piast?
119zeta na slasku ale nie wiem jakiej firmy, pewnie idzie taniej kupic
--
2,5 Pajero II '94 SS SW | BIAŁA vitara :)21
gg 106104
KAJMAN

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Kajen » pn lis 09, 2009 1:50 pm

Jak podaje wujek google łozysko to ma wymiary 31,75x38,1x19,05 (torr b-2012).

66 pln netto...

Awatar użytkownika
majcher
Posty: 2015
Rejestracja: pt lip 11, 2003 7:38 am
Lokalizacja: Gdańsk

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: majcher » pn lis 09, 2009 1:56 pm

Kajen pisze:A jak bede chciał rozpiac to lewarek na 2h, sprzegiełka na free i jedziemy dalej ?
lewarek na 2h a sprzęgiełka na free jak staniesz na fajke lub sie odlać
aspołeczny ciśnieniowiec
SREĆAN PUT

Awatar użytkownika
rort_
Posty: 1681
Rejestracja: ndz cze 18, 2006 9:34 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: rort_ » pn lis 09, 2009 6:50 pm

orzeh77 pisze:
polaff pisze:
ile kosztują łożyska igełkowe piast?
119zeta na slasku ale nie wiem jakiej firmy, pewnie idzie taniej kupic
Jeżeli chodzi o PII, to 45PLN za Torringtona w Bielsku-Białej na ul.Komorowickiej
Jak coś, to dzwoń: 609 539 773

polaff
 
 
Posty: 1251
Rejestracja: pt mar 13, 2009 8:24 pm

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: polaff » pn lis 09, 2009 7:27 pm

rort_ pisze:
orzeh77 pisze:
polaff pisze:
ile kosztują łożyska igełkowe piast?
119zeta na slasku ale nie wiem jakiej firmy, pewnie idzie taniej kupic
Jeżeli chodzi o PII, to 45PLN za Torringtona w Bielsku-Białej na ul.Komorowickiej
ja już się zdarzyłem nie raz przekonać, że w "zwykłych" sklepach niejednokrotnie części nawet do pajero są znacznie tańsze nic w internetowych...
Pajero 2,5 TD 1998
RX 450hL 2018
RC 200t 2017

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Kajen » wt lis 10, 2009 6:55 am

A z drugiej strony łozyska igiełkowe zawsze były i będą drogie...

Awatar użytkownika
barf
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 15
Rejestracja: wt wrz 23, 2008 2:16 pm
Lokalizacja: GD

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: barf » wt lis 10, 2009 10:03 am

Czy sprzeglo z pI 2,5td przypsauje do 3.0v6 ?
Pajero I 3000 v6

Awatar użytkownika
majcher
Posty: 2015
Rejestracja: pt lip 11, 2003 7:38 am
Lokalizacja: Gdańsk

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: majcher » wt lis 10, 2009 7:58 pm

barf pisze:Czy sprzeglo z pI 2,5td przypsauje do 3.0v6 ?

nie, rózne średnice i ilosć zebów na tarczy według katalogu intercars
aspołeczny ciśnieniowiec
SREĆAN PUT

polaff
 
 
Posty: 1251
Rejestracja: pt mar 13, 2009 8:24 pm

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: polaff » śr lis 11, 2009 7:42 pm

Szukałem, szukałem, szukałem wiem, że gdzieś widziałem ale teraz znaleźć nie mogę....

Ile oleju nalać do skrzyni i jak ma się to wlewanie do wlewania oleju do reduktora. Po wyjęciu wału z reduktora wyleciał mi olej. Nalałem przez korek ten na tylnym wałem, ale weszło tylko 2litry, a w katalogu jest, że powinno wejść 2,3 litra. Druga sprawa, że nie wiem czy mi się wydaje, że nie ale po tym wszystkim skrzynia jest chyba głośniejsza niż była.

Przepraszam jeśli powielam temat, ale proszę o info czy i jak dolać tego oleju do skrzyni bo podejrzewam, że przez reduktor wyleciał. Jak możecie to napiszcie gdzie znajduje się korek wlewowo kontrolny.

Pozdrawiam!!!!


Przemek.
Pajero 2,5 TD 1998
RX 450hL 2018
RC 200t 2017

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość