Videlec pisze:
- jak to się demontuje?
Przy przednim wale musisz spuścić olej ze skrzyni, bo jak go wysuniesz to Ci na glebę wyleci (przy okazji można świeży zalać).
Ewentualnie możesz kombinować z podniesieniem przodu bardzo wysoko, aby olej na tył spłynął, przy okazji można też uszczelniacz wymienić w reduktorze.
Co do samego krzyżaka to najlepiej i najbezpieczniej robi się to na prasie, wybijanie młotem raczej nie wchodzi w grę.
Na krzyżaku masz zabezpieczenia , w przednich z tego co pamiętam są od zewnętrznej strony, w tylnych od wewnętrznej.
Dopasowujesz sobie jakąś tulejkę np klucz nasadowy mniejszej średnicy niż miseczka i ją wypychasz, jak wyjdzie to ją ściągasz (rozsypią Ci się igiełki), teraz wciskasz tą miskę co wylazła po drugiej stronie i też ja zdejmujesz.
Bez misek krzyżak powinien swobodnie wyjść , tak samo robisz ze wszystkimi czterema miskami, składasz w odwrotnej kolejności na logikę, uważaj aby miski równo weszły, jak się będzie coś kosić to cofnij, lub napieraj na rant co nie wchodził.
Ważne aby były idealnie osiowo bo krzyżak nie będzie pracował właściwie, po złożeniu powinien chodzić z delikatnym oporem ale bez żadnych zacięć.
Od razu wymień dwa będziesz miał spokój, a i zrób sobie znaki na wale i flanszy abyś jej czasem nie obrócił o 180* , wał jest wyważony jak złożysz odwrotnie to będą wibracje.
Powodzenia

Pajero II 94r Krótki. BFG 33/10,5 R 15 , Body lift 2". - Sprzedany