Blokada tylnego mostu - nie robi

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
Hagis
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 63
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 5:35 pm
Lokalizacja: Lubaczów - Podkarpacie

Blokada tylnego mostu - nie robi

Post autor: Hagis » wt mar 17, 2009 5:35 pm

Witam
ostatnio sie lekko zagrzebalem i przy prubie uruchomienia blokada nie zadzialala (zapiety reduktor, kontrolka od blokady nie lapie). Pol roku temu zmienialem amory z oryginalnych regulowanych na zwykle - moze tu jest problem? - One chyba tez byly regulowane cisnieniowo tak jak blokada - moze dzialaja na tej samej sprezarce? Moze ktos to przerabial juz ?

Dodam ze przedtem przy zalaczaniu blokady bylo slychac takie to bziuum :) a teraz nie slychac.

Pozdrawiam Wszystkich

Hubert
PAJERO GLS '95 2800 Turbo Intercooler
...bo moj podpis byl za dlugi...

Awatar użytkownika
DamnIt!
 
 
Posty: 3268
Rejestracja: śr paź 29, 2008 11:09 pm
Lokalizacja: ok. Krakał

Re: Blokada tylnego mostu - nie robi

Post autor: DamnIt! » wt mar 17, 2009 5:41 pm

Hagis pisze:Witam
ostatnio sie lekko zagrzebalem i przy prubie uruchomienia blokada nie zadzialala (zapiety reduktor, kontrolka od blokady nie lapie). Pol roku temu zmienialem amory z oryginalnych regulowanych na zwykle - moze tu jest problem? - One chyba tez byly regulowane cisnieniowo tak jak blokada - moze dzialaja na tej samej sprezarce? Moze ktos to przerabial juz ?

Dodam ze przedtem przy zalaczaniu blokady bylo slychac takie to bziuum :) a teraz nie slychac.

Pozdrawiam Wszystkich

Hubert
- blokada tylnego dyferencjału nie ma nic wspólnego z zawieszeniem - tym bardziej amortyzatorami;
- regulacja charakterystyki amortyzatorów odbywa się elektrycznie, bez pomocy ciśnienia z zewnątrz;
- nie, nie działają na tej samej sprężarce z powodu jak wyżej;
- blokada zapinana jest ciśnieniem 0.4 bar i takie ciśnienie produkuje kompresorek ukryty w nadkolu(robi bziuum);
- nie ma bziuum - nie ma blokady;
zatem sprawdź bezpieczniki, a później spróbuj "na krótko" dać prąd do kompresorka. I będziesz wiedział już co i jak.
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell

Awatar użytkownika
Hagis
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 63
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 5:35 pm
Lokalizacja: Lubaczów - Podkarpacie

Re: Blokada tylnego mostu - nie robi

Post autor: Hagis » wt mar 17, 2009 8:50 pm

Bardzo dziekuje - bede badal. Do tej pory zadnych usterek nie mialem a po wymianie amortyzatorow myslalem ze byly one pneumatyczne dlatego tez moje pytanie .
PAJERO GLS '95 2800 Turbo Intercooler
...bo moj podpis byl za dlugi...

artmit
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 94
Rejestracja: pn lut 25, 2008 9:38 pm

Re: Blokada tylnego mostu - nie robi

Post autor: artmit » wt mar 17, 2009 8:56 pm

Sprawdz czy przy wymianie amorów nie urwali/ucieli wężyka podającego ciśnienie z kompresora do główki mostu

pozdro Arturo
Arturos Pajeros

Awatar użytkownika
rudypajero.koszalin
Posty: 1895
Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
Lokalizacja: koszalin
Kontaktowanie:

Re: Blokada tylnego mostu - nie robi

Post autor: rudypajero.koszalin » wt mar 17, 2009 10:23 pm

artmit pisze:Sprawdz czy przy wymianie amorów nie urwali/ucieli wężyka podającego ciśnienie z kompresora do główki mostu

pozdro Arturo
Gdyby urwali wężyk to kompresor by się włączał po uruchomieniu blokady i chodził cały czas.
Kompresorek się nie włącza bo to nie perpetum mobile i potrzebuje prądu który gdzieś pewnie zniknął.
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.

Awatar użytkownika
Szarbia
 
 
Posty: 3626
Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
Lokalizacja: Powiat Wolomin
Kontaktowanie:

Re: Blokada tylnego mostu - nie robi

Post autor: Szarbia » ndz mar 07, 2010 11:59 pm

DamnIt! pisze:
Hagis pisze:Witam
ostatnio sie lekko zagrzebalem i przy prubie uruchomienia blokada nie zadzialala (zapiety reduktor, kontrolka od blokady nie lapie). Pol roku temu zmienialem amory z oryginalnych regulowanych na zwykle - moze tu jest problem? - One chyba tez byly regulowane cisnieniowo tak jak blokada - moze dzialaja na tej samej sprezarce? Moze ktos to przerabial juz ?

Dodam ze przedtem przy zalaczaniu blokady bylo slychac takie to bziuum :) a teraz nie slychac.

Pozdrawiam Wszystkich

Hubert
- blokada tylnego dyferencjału nie ma nic wspólnego z zawieszeniem - tym bardziej amortyzatorami;
- regulacja charakterystyki amortyzatorów odbywa się elektrycznie, bez pomocy ciśnienia z zewnątrz;
- nie, nie działają na tej samej sprężarce z powodu jak wyżej;
- blokada zapinana jest ciśnieniem 0.4 bar i takie ciśnienie produkuje kompresorek ukryty w nadkolu(robi bziuum);
- nie ma bziuum - nie ma blokady;
zatem sprawdź bezpieczniki, a później spróbuj "na krótko" dać prąd do kompresorka. I będziesz wiedział już co i jak.
Czy kompresorek bziuum robi nad- czy podcisnienie do załanczania blokady?
Pozdr. Michal

www.szarbia.com

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: Blokada tylnego mostu - nie robi

Post autor: Kajen » pn mar 08, 2010 12:16 am

Raczej nad bo chłopaki podają 0.4 Bar wiec jakby ssało to by pisali -0.4... Czyli cos tam trzeba lekko popchnąc. Ale pewny nie jestem...

Awatar użytkownika
DamnIt!
 
 
Posty: 3268
Rejestracja: śr paź 29, 2008 11:09 pm
Lokalizacja: ok. Krakał

Re: Blokada tylnego mostu - nie robi

Post autor: DamnIt! » pn mar 08, 2010 7:26 am

Jak pisze @Kajen - ma być nadciśnienie. Niestety do tej pory nie umiem się wyrażać w jednostkach ciśnienia :)21 Natomiast przednia oś jest rozpinana podciśnieniem.
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: Blokada tylnego mostu - nie robi

Post autor: Eskapada » pn mar 08, 2010 9:26 am

kompresor się nie włączy również jak czujnik w reduktorze jest uszkodzony, odpięty lub kabelek jest urwany -
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
cordoba_2004
 
 
Posty: 3166
Rejestracja: ndz cze 03, 2007 12:30 pm
Lokalizacja: Radłów Tarnów

Re: Blokada tylnego mostu - nie robi

Post autor: cordoba_2004 » pn mar 08, 2010 9:48 am

W tym dziale posty to aż radość bierze czytać , prosto czysto fachowo szczegółowo.
Czapka z głowy przed DAmmit Escapadą Kajenem
Jest GV i jimny - Głodówka zbawia duszę i leczy ciało

denso
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 52
Rejestracja: pn sie 24, 2009 11:28 am
Lokalizacja: Bartoszyce

Re: Blokada tylnego mostu - nie robi

Post autor: denso » pn mar 08, 2010 10:53 am

mi tez nie działało.poł dnia szukałem przyczyny az w koncu okazało sie ze spalił sie bezpiecznik. 8)

Awatar użytkownika
DUDAS
 
 
Posty: 159
Rejestracja: sob lip 05, 2008 9:54 pm
Lokalizacja: małopolska

Re: Blokada tylnego mostu - nie robi

Post autor: DUDAS » pn mar 08, 2010 1:40 pm

Eskapada pisze:kompresor się nie włączy również jak czujnik w reduktorze jest uszkodzony, odpięty lub kabelek jest urwany -
czasami warto też kilka razy włączyć i wyłączyć reduktor i blokadę międzymostową (u mnie to pomagało, oczywiście doraźnie), trzeba też zwrócić uwagę na kontrolkę blokady międzymostowej, ma świecić a nie migać (bo to jest objaw niezadziałania czujnika, a te czujniki działają chyba w ten sposób że "normalnie zwarty" i jak się zasyfi to sprężynka go nie wypchnie)
pajero II 2.5 TD long seryjne, 3.0 V6 prawie seryjne.

Awatar użytkownika
Szarbia
 
 
Posty: 3626
Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
Lokalizacja: Powiat Wolomin
Kontaktowanie:

Re: Blokada tylnego mostu - nie robi

Post autor: Szarbia » pn mar 08, 2010 4:24 pm

DamnIt! pisze:Jak pisze @Kajen - ma być nadciśnienie. Niestety do tej pory nie umiem się wyrażać w jednostkach ciśnienia :)21 Natomiast przednia oś jest rozpinana podciśnieniem.
Troche szkoda, ze nadcisnieniem.
Juz knulem wizje prostego zaworka kulowego z kolektora :(
Zostaje tylko zapinanie przodu w prosty sposob do zmotania.
Pozdr. Michal

www.szarbia.com

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: Blokada tylnego mostu - nie robi

Post autor: Kajen » pn mar 08, 2010 5:00 pm

Jak chcesz to mam małe zgrabne pneumatyczne siłowniki festo. Jak dostanie vaccum to tez sie ruszy :) Tylko w drugą strone wiec kwestia dorobienia jakiegos uchwytu.

Awatar użytkownika
Szarbia
 
 
Posty: 3626
Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
Lokalizacja: Powiat Wolomin
Kontaktowanie:

Re: Blokada tylnego mostu - nie robi

Post autor: Szarbia » wt mar 09, 2010 11:01 am

Kajen pisze:Jak chcesz to mam małe zgrabne pneumatyczne siłowniki festo. Jak dostanie vaccum to tez sie ruszy :) Tylko w drugą strone wiec kwestia dorobienia jakiegos uchwytu.
Mi chodzi o P3 a tam silownik jest we wnatrz zdaje sie:

Obrazek

Kiedy odsune ten talerzyk to blokuje sie:

Obrazek

Ta druga dziura jest pod czujnik, tak?
Czlowiek, ktory to sprzedal nie wiedzial:

Obrazek

BTW przelozenie 4.9 wystepuje tylko w 2.5TD. Mi sie udalo kupic z blokadka wlasnie 8)

Obrazek
Pozdr. Michal

www.szarbia.com

Awatar użytkownika
DamnIt!
 
 
Posty: 3268
Rejestracja: śr paź 29, 2008 11:09 pm
Lokalizacja: ok. Krakał

Re: Blokada tylnego mostu - nie robi

Post autor: DamnIt! » wt mar 09, 2010 11:06 am

Na upartego i na chwilę możesz blokadę z jakiejś butli załączać - nie musisz mieć kompresora. Zużycie powietrza do załączania jest minimalne.
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: Blokada tylnego mostu - nie robi

Post autor: Kajen » wt mar 09, 2010 11:11 am

Te 0.4 Bara to ustami dmuchniesz. Jak nie palisz papierosów :)

Awatar użytkownika
DUDAS
 
 
Posty: 159
Rejestracja: sob lip 05, 2008 9:54 pm
Lokalizacja: małopolska

Re: Blokada tylnego mostu - nie robi

Post autor: DUDAS » wt mar 09, 2010 1:05 pm

W p II też jest siłownik wewnątrz, do sterowania można wykorzystać elektrozawory od sterowania siłownikiem przedniego dyfra (widziałem na allegro po 30 zł lub od tempomatu a kompresorek to wystarczy ten do pompowania kół za 2 dychy. Najprościej jednak kupić ten kompresorek od P II, spotyka się je po ok. 100 zł, nie mamy wtedy problemu z za dużym ciśnieniem bo ma on wyłącznik ciśnieniowy i w razie spadku sam dopompuje. Przypuszczam że ciśnienie też ma duże znaczenia dla trwałości uszczelnień itp.
pajero II 2.5 TD long seryjne, 3.0 V6 prawie seryjne.

Awatar użytkownika
Szarbia
 
 
Posty: 3626
Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
Lokalizacja: Powiat Wolomin
Kontaktowanie:

Re: Blokada tylnego mostu - nie robi

Post autor: Szarbia » wt mar 09, 2010 3:00 pm

Pozdr. Michal

www.szarbia.com

Awatar użytkownika
rudypajero.koszalin
Posty: 1895
Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
Lokalizacja: koszalin
Kontaktowanie:

Re: Blokada tylnego mostu - nie robi

Post autor: rudypajero.koszalin » wt mar 09, 2010 3:24 pm

DUDAS pisze:W p II też jest siłownik wewnątrz, do sterowania można wykorzystać elektrozawory od sterowania siłownikiem przedniego dyfra

Nie można. Te zaworki sterują podciśnieniem, nadciśnienia nie utrzymają (mają zbyt słabe sprężynki dociskowe grzybków).
Oryginalny kompresorek to dobry pomysł, tym bardziej że cena jest przystępna. Ma wszystko co potrzeba do sterowania blokadą i jest w pełni autonomiczny.
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.

Awatar użytkownika
DUDAS
 
 
Posty: 159
Rejestracja: sob lip 05, 2008 9:54 pm
Lokalizacja: małopolska

Re: Blokada tylnego mostu - nie robi

Post autor: DUDAS » śr mar 10, 2010 8:32 pm

rudypajero.koszalin pisze:
DUDAS pisze:W p II też jest siłownik wewnątrz, do sterowania można wykorzystać elektrozawory od sterowania siłownikiem przedniego dyfra

Nie można. Te zaworki sterują podciśnieniem, nadciśnienia nie utrzymają (mają zbyt słabe sprężynki dociskowe grzybków).
Oryginalny kompresorek to dobry pomysł, tym bardziej że cena jest przystępna. Ma wszystko co potrzeba do sterowania blokadą i jest w pełni autonomiczny.
Tak i nie, właśnie testowałem i do 1 atmosfery działają, wcześniej próbowałem z oryginalnym kompresorem od blokady a on ma wyłącznik ciśnienia i działało dobrze, ale faktycznie powyżej 1 atmosfery nie działa, ma kłopot z otwieraniem i jeszcze większy z zamykaniem a przy trzech atm. całkiem przestał działać. Tak że przyznaję Ci rację z kompresorkiem do kół nie zadziała, chyba że zastosuje się reduktor ciśnienia, ale to już chyba przerost formy nad treścią.
pajero II 2.5 TD long seryjne, 3.0 V6 prawie seryjne.

harcio
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 9
Rejestracja: wt sie 04, 2009 12:17 pm

Re: Blokada tylnego mostu - nie robi

Post autor: harcio » ndz mar 28, 2010 5:41 pm

witam a czy ejst roznica miedzy polosiami tylnimi do mostu z blokada i mostu bez blokady?

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: Blokada tylnego mostu - nie robi

Post autor: Kajen » ndz mar 28, 2010 5:52 pm

Bylo gdzies w ktoryms wątku. Ponoc jest.

krzysiek p
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 13
Rejestracja: śr sty 30, 2008 11:07 pm
Lokalizacja: Limanowa

Re: Blokada tylnego mostu - nie robi

Post autor: krzysiek p » ndz mar 28, 2010 8:26 pm

harcio pisze:witam a czy ejst roznica miedzy polosiami tylnimi do mostu z blokada i mostu bez blokady?
w moście z blokadą jedna półośka jest dłuższa od drugiej
PAJERO II ES 2,5 TDI 95r
Ratio 5,285, BFG MT 33x12,5x15, PTO + Winch (oryginał) + ARB

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: Blokada tylnego mostu - nie robi

Post autor: Eskapada » czw kwie 01, 2010 2:19 pm

pytanie do elektryków jak zmostkować

Do reduktora wchodzi wtyczka która po włączeniu 4H przekazuje napięcie do włącznika i ten umożliwia włącznie kompresora. Ja mam reduktor od Gallopera i nie mogę sobie wtyczki włożyć tak gdzie powinna. Czyli co, dwa kabelki skręcić i będzie robić ??
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość