Sruby do liftu budy

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: Sruby do liftu budy

Post autor: Kajen » ndz mar 28, 2010 9:51 pm

U mnie to zrobilem tak :
Obrazek

Wiec skoro spawamy to po co odcinac kawalki ramy ?

Reszta tu:

http://picasaweb.google.pl/lukasz.szkud ... oZderzaka#

Awatar użytkownika
KML1
 
 
Posty: 825
Rejestracja: ndz sie 03, 2008 10:16 pm
Lokalizacja: Warszawa/Natolin
Kontaktowanie:

Re: Sruby do liftu budy

Post autor: KML1 » ndz mar 28, 2010 10:07 pm

No tak , ale w jedynce zderzak jest przykręcany trochę inaczej, ja nie miałem profili aby zrobić tak jak Ty, po za tym oprócz spawania doszło by wiercenie profili na wymiar, co różnie by mogło wyjść bez wiertarki stołowej, więc tak wydawało mi się łatwiej.

Nie zmienia to faktu że masz zrobione to solidniej :)2 , ja nie wiem czy uda mi się przed wrześniem, bo już na wakacje trzeba coś odkładać , ale będę robił zderzak stalowy, więc i tak to wszystko wypierdzielę :wink:
Pajero II 94r Krótki. BFG 33/10,5 R 15 , Body lift 2". - Sprzedany

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: Sruby do liftu budy

Post autor: Kajen » ndz mar 28, 2010 10:20 pm

Przedni jest mocowany co najmniej podobnie :) A z tylnym to potwierdzam, niezle wyzwanie :)

Awatar użytkownika
PiRoman
 
 
Posty: 16735
Rejestracja: pn paź 22, 2007 6:50 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Sruby do liftu budy

Post autor: PiRoman » ndz mar 28, 2010 10:40 pm

KML1 pisze:...
Fajna robota.

Ja u siebie zrobiłem wstawki pomiędzy te elementy które Ty obciąłeś i spawałeś, a uchwyty zderzaka. Pozwoliło to na zamontowanie pod te same śruby przedniego łoża wyciągarki. Dodatkowo, wypełniło ono tą szczelinę między zderzakiem a osłoną przedniego zawieszenia. Faktem jest, że winda wtedy jest całkowicie schowana, a są tego plusy i minusy. Z jednej strony Policjant się nie czepie, ze coś wystaje do przodu, a z innej mam już nowa ksywkę... ginekolog... to podobno od sposobu sięgania do dźwigienki sprzęgła wyciągarki... :)21. No i trzeba się schylić, żeby zobaczyć, jak się lina nawija...
Nie trzymam Kobiet w domu...

erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra

Awatar użytkownika
Murzyn
Posty: 367
Rejestracja: śr sty 06, 2010 12:00 pm
Lokalizacja: Śląsk/Malopolska
Kontaktowanie:

Re: Sruby do liftu budy

Post autor: Murzyn » czw kwie 01, 2010 9:13 am

panowie liftujac auta demontujecie stabilizatory tyl/przod? Jak sie zachowuje auto bez nich?

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: Sruby do liftu budy

Post autor: Kajen » czw kwie 01, 2010 11:19 am

Idzie sie przyzwyczaic do braku stabilizatorow. Zdejmij, jak Ci nie podpasuje to zalozysz z powrotem, robota na poł godziny... Aha. Dzielnosc terenowa nie wzrasta jakos super...

Awatar użytkownika
Przemy
 
 
Posty: 923
Rejestracja: pt lut 08, 2008 8:58 am
Lokalizacja: Szczecin

Re: Sruby do liftu budy

Post autor: Przemy » czw kwie 01, 2010 11:34 am

Panowie a co wam da zdjęcia stabilizatora z przodu?

Z tyłu jak już @Kajen napisał też to dużo nie zmieni a przy większej prędkości na zakrętach bardziej się będzie przechylać.
# Racja jest jak dupa, każdy ma swoją

[J. Piłsudski].

gg1196424

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: Sruby do liftu budy

Post autor: Eskapada » czw kwie 01, 2010 2:06 pm

Demontaż przedniego stabilizatora to kiepski pomysł :)3 Demontaż tylnego to dobry pomysł pod warunkiem, że ma się amortyzatory o odpowiedniej długości bo każdy seryjny czy inny wzmocniony amortyzator urwie się. Amortyzatory sprzedawane z zestawami do liftu +50mm również będą za krótkie. Zostaje ale Toyota J9 albo amortyzator dedykowany do Pajero do dużego liftu firmy Trail Master.
Ja po zdemontowaniu stabilizatora tylnego wyrwałem górne mocowanie w amortyzatorze TJM +50mm.

Bez stabilizatora dobrze się jeździ jak się ma zawieszenie heavy duty na miękkim seryjnym, starym zawieszeniu nie praktykowałbym tego
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
KML1
 
 
Posty: 825
Rejestracja: ndz sie 03, 2008 10:16 pm
Lokalizacja: Warszawa/Natolin
Kontaktowanie:

Re: Sruby do liftu budy

Post autor: KML1 » czw kwie 01, 2010 8:18 pm

Ja stabilizatory zostawiłem , nawet mocowania łączników wstępnie wzmocniłem, bo ruda tam się panoszy, ale już niedługo nadejdzie taki weekend gdy wezmę spawarkę i odmłodzę traszkę tą ramę :wink:
Pajero II 94r Krótki. BFG 33/10,5 R 15 , Body lift 2". - Sprzedany

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: Sruby do liftu budy

Post autor: Kajen » czw kwie 01, 2010 10:28 pm

Eskapada pisze:Demontaż przedniego stabilizatora to kiepski pomysł :)3 Demontaż tylnego to dobry pomysł pod warunkiem, że ma się amortyzatory o odpowiedniej długości bo każdy seryjny czy inny wzmocniony amortyzator urwie się. Amortyzatory sprzedawane z zestawami do liftu +50mm również będą za krótkie. Zostaje ale Toyota J9 albo amortyzator dedykowany do Pajero do dużego liftu firmy Trail Master.
Ja po zdemontowaniu stabilizatora tylnego wyrwałem górne mocowanie w amortyzatorze TJM +50mm.

Bez stabilizatora dobrze się jeździ jak się ma zawieszenie heavy duty na miękkim seryjnym, starym zawieszeniu nie praktykowałbym tego
Czyli ze jak ? Najpierw mam wywalic 2500 szelestow na drazki i amortyzatory HD a pozniej odkrecic osiem srubek zeby zdemontowac stabilizatory ? Imprezka dla zamoznych :)

Awatar użytkownika
animaldziobak
Posty: 403
Rejestracja: wt cze 20, 2006 9:19 pm
Lokalizacja: Zabrze, Śląsk

Re: Sruby do liftu budy

Post autor: animaldziobak » pt kwie 02, 2010 7:21 am

Co do stabilizatora przedniego.
Rumuńskie drogi skutecznie weryfikują gumki mocujące tak i te od ramy, jak i te do wachacza.
SuperPro się pięknie rozpadają :) A zwykłe z serwisu za pińć zyli sztuka żyją o dziwo.
W związku z tym, iż upierdziłem szpilkę mocująca, stabilizatorowi powiedziałem papa.
Fakt że najpierw były tam amorki TJM, ale tez się jeden zweryfikował negatywnie, więc wróciłem do KYB stockowych.
Drążki skrętne to faktycznie mam TJM, więc bez stab. jeździ się normalnie. Tylko przy szybkich (45-60 km/h) ślimakach na zjazdach z autostrady trzeba brac poprawkę na nurkowanie przodu i przechyły.
Z tyłu zostawiłem, tylko założyłem nowe łączniki z JC - średnio 3-4 wyjazdy poligonowe wytrzymują. Gumki sa z kupolitu. Co najlepsze stare gumy z amorka patrolowego sa dobrym zamiennikiem :)

W podsumowaniu, moim subiektywnie obiektywnym zdaniu, moge powiedzieć, że tak naprawdę to robią cała robotę dobre amorki o długim czasie powrotu do pozycji spoczynkowej.
Pojarka 3.0 v6 89 r long, KUMHO KL-71 33x12,5x15 i Escape 12000lbs
Volvo TGB 11
tel. 606-301-656

Awatar użytkownika
DUDAS
 
 
Posty: 159
Rejestracja: sob lip 05, 2008 9:54 pm
Lokalizacja: małopolska

Re: Sruby do liftu budy

Post autor: DUDAS » pt kwie 02, 2010 10:49 am

Kupiłem nowe amory do przodu bilstein b6, porównałem ze starymi i okazuje się że starego ciężej wcisnąć i wolniej wraca do pozycji wyjściowej. Zastanawiam się czy to normalny objaw zużycia amora, czy może ta firma zaczyna się zbliżać do jakości produktów "made in China". Chyba że to efekt nabycia w kraju bo tamte z Anglii przyjechały ??
pajero II 2.5 TD long seryjne, 3.0 V6 prawie seryjne.

Awatar użytkownika
malosc
 
 
Posty: 228
Rejestracja: ndz sty 20, 2008 2:20 am
Lokalizacja: Warszawa - Krasnik

Re: Sruby do liftu budy

Post autor: malosc » wt kwie 13, 2010 3:33 pm

Misiek II 92 LPG - daje rade

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: Sruby do liftu budy

Post autor: Kajen » wt kwie 13, 2010 5:02 pm

Ciekawy ale bodyliftu to ma max 80 mm :)

Awatar użytkownika
Przemy
 
 
Posty: 923
Rejestracja: pt lut 08, 2008 8:58 am
Lokalizacja: Szczecin

Re: Sruby do liftu budy

Post autor: Przemy » wt kwie 13, 2010 9:47 pm

zastanawia mnie przednie zawieszenie.... drążki nie są zbytnio podkręcone a dość wysoko stoi
# Racja jest jak dupa, każdy ma swoją

[J. Piłsudski].

gg1196424

Awatar użytkownika
Videlec
 
 
Posty: 4115
Rejestracja: pn maja 15, 2006 1:38 pm
Lokalizacja: Lublin

Re: Sruby do liftu budy

Post autor: Videlec » śr kwie 14, 2010 3:31 pm

Przemy pisze:zastanawia mnie przednie zawieszenie.... drążki nie są zbytnio podkręcone a dość wysoko stoi
chyba ma zapodany zestaw do liftu ifs'a taki jak gdzieś Eskapada przezentował na fotkach przy okazji któregoś tu tematu.

do fajsławic mam ze 40 km ale nie mam bardzo czasu by pojechać i oblookać.
PIV 3,2DiD

Szczęście to jedyna rzecz, która staje się większa, gdy się ją dzieli.

Awatar użytkownika
KML1
 
 
Posty: 825
Rejestracja: ndz sie 03, 2008 10:16 pm
Lokalizacja: Warszawa/Natolin
Kontaktowanie:

Re: Sruby do liftu budy

Post autor: KML1 » śr kwie 14, 2010 3:34 pm

Napiszcie do kolesia maila, że jesteście potencjalnymi klienatami i niech wam prześle fotki na czym polega modyfikacja że tak wysoko stoi :wink:
Pajero II 94r Krótki. BFG 33/10,5 R 15 , Body lift 2". - Sprzedany

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: Sruby do liftu budy

Post autor: Eskapada » śr kwie 14, 2010 5:29 pm

Kajen pisze:
Eskapada pisze:Demontaż przedniego stabilizatora to kiepski pomysł :)3 Demontaż tylnego to dobry pomysł pod warunkiem, że ma się amortyzatory o odpowiedniej długości bo każdy seryjny czy inny wzmocniony amortyzator urwie się. Amortyzatory sprzedawane z zestawami do liftu +50mm również będą za krótkie. Zostaje ale Toyota J9 albo amortyzator dedykowany do Pajero do dużego liftu firmy Trail Master.
Ja po zdemontowaniu stabilizatora tylnego wyrwałem górne mocowanie w amortyzatorze TJM +50mm.

Bez stabilizatora dobrze się jeździ jak się ma zawieszenie heavy duty na miękkim seryjnym, starym zawieszeniu nie praktykowałbym tego
Czyli ze jak ? Najpierw mam wywalic 2500 szelestow na drazki i amortyzatory HD a pozniej odkrecic osiem srubek zeby zdemontowac stabilizatory ? Imprezka dla zamoznych :)
że jak że co ?? bo nie rozumiem Łukaszu o co Ci chodzi ??

:roll:
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: Sruby do liftu budy

Post autor: Kajen » śr kwie 14, 2010 6:30 pm

Eskapada pisze:
Kajen pisze:
Eskapada pisze:Demontaż przedniego stabilizatora to kiepski pomysł :)3 Demontaż tylnego to dobry pomysł pod warunkiem, że ma się amortyzatory o odpowiedniej długości bo każdy seryjny czy inny wzmocniony amortyzator urwie się. Amortyzatory sprzedawane z zestawami do liftu +50mm również będą za krótkie. Zostaje ale Toyota J9 albo amortyzator dedykowany do Pajero do dużego liftu firmy Trail Master.
Ja po zdemontowaniu stabilizatora tylnego wyrwałem górne mocowanie w amortyzatorze TJM +50mm.

Bez stabilizatora dobrze się jeździ jak się ma zawieszenie heavy duty na miękkim seryjnym, starym zawieszeniu nie praktykowałbym tego
Czyli ze jak ? Najpierw mam wywalic 2500 szelestow na drazki i amortyzatory HD a pozniej odkrecic osiem srubek zeby zdemontowac stabilizatory ? Imprezka dla zamoznych :)
że jak że co ?? bo nie rozumiem Łukaszu o co Ci chodzi ??

:roll:
Dawno było juz kiedy to napisałem. Chodzi mi o to, ze piszesz, ze aby wywalic przedni stabilizator to koniecznie trzeba wymienic drązki na HD, zapodac conajmniej bilsteiny b6 i tym samym wpakowac 2500 zl w zawieszenie. Ja z kolei odkreciłem cztery srubki i wyciągnąłem po prostu stabilizator. Rownie dobrze mogłbys pisac @Adasiowi ze na lublinowych amortyzatorach to i po autostradzie nie pojezdzi. Inna sprawa ze mnie po prostu nie stac na takie zabiegi aczkolwiek masz racje. Gdyby mnie było stac to pewnie nie odmowił bym sobie markowego sprzetu :)

Awatar użytkownika
Murzyn
Posty: 367
Rejestracja: śr sty 06, 2010 12:00 pm
Lokalizacja: Śląsk/Malopolska
Kontaktowanie:

Re: Sruby do liftu budy

Post autor: Murzyn » pt kwie 23, 2010 1:33 pm

Podsumowywujac u mnie:
Bodylift 3" (a dokladnie 8cm)

-wszystko wyszlo bardzo ladnie, drazki trza bylo giac i przedluzyc oraz lekko podciac blache (nie wchodzilo 2WD)

- trzeba bylo pozbyc sie zaczepu tył (ori mocowany do belki i bylby pod zderzakiem, ale nie zmiescilby sie hak

-Stabilizator z przodu wywalony (ale tylko dlatego ze w zestawie polibuszy przyszly zle gumy) i na 99% tak zostawie Jedynie okazalo sie ze na slimaka autostradowego nie powinno sie wjezdzac >80km/h :lol:

-Stabilizator tył załozony, ale na 99% pojdzie sobie z auta

-Auto wcale nie jest bardziej czule na podmuchy wiatru, nie lata po drodze, bo prowadzi sie swietnie

- tył zawias zostawiony w serii

- przód delikatnie podkrecony (tak zeby auto było w poziomie, wczesniej przód byl wyraźnie nizej niz tył) nad rezaniem zawiasu bede musial popracowac, bo nie wiem czy mam jakies wyzsze springi z tyłu czy drazki siadły - musze pomierzyc z innym miskiem

- czego nie doczytalem wczesniej - przeniesienie mocowania sworzni na przednich górnych wahaczach - trza bedzie zrobic

Plusy Bodyliftu 3" (8cm) w porównaniu do 2"
- napewno fakt ze udalo sie hak przeniesc na góre ramy i zderzak tyl zmiescil sie idealnie (chyba 5mm luzu do haka) przy bodylifcie 4 czy 5cm wydaje mi sie ze trzeba bedzie delikatnie podciac zderzak (kolizja z rama)
- bak mozna bylo przeniesc do góry o te 3" co napewno poprawi kat zejscia
- jak ktos nie ma haka to zaczep tylny zostanie w dostepnym miejscu a nie na krawedzi zderzaka

Ogólnie wyszlo super i trzeba myslec co dalej 8)
PRZED BODYLIFTEM
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
PO
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Ostatnio zmieniony wt cze 15, 2010 2:48 pm przez Murzyn, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
freebike
 
 
Posty: 218
Rejestracja: czw sie 14, 2008 5:22 pm
Lokalizacja: ok Wałbrzycha

Re: Sruby do liftu budy

Post autor: freebike » pn maja 10, 2010 6:16 pm

Przyszła pora na mnie, znaczy na moją Pojarkę ;)
Kompletuje części do podniesienia auto o 5cm. W razie gdybym musiał kupić metr policzegoś czy znajdzie się chętny na podkładki? Pan z allegro podaje że sprzedaje w każdej ilości no ale jeszcze nie dzwoniłem do niego.

Mam pytanie co do tulejek? Na razie rozkręcałem tylko przód i tulejki przez które przechodziły śruby zostały zjedzone przez rudą. Wie Ktoś jakie miały wymiary i czy w pozostałej części auta też one występują?

Myślałem też żeby wypoziomować auto ponieważ z tyłu mam zmienione zawiecho i stoi trochę wyżej. Wtedy musiałbym ciąć tulejki pod kątem, z przodu wyższe i stopniowo coraz niższe.
jak Ktoś ma gotowe też chętnie odkupie nawet cały zestaw ze śrubami.

Pozdrówko :)
Sprzedałem Pajero. Może będzie kolejne.

Awatar użytkownika
freebike
 
 
Posty: 218
Rejestracja: czw sie 14, 2008 5:22 pm
Lokalizacja: ok Wałbrzycha

Re: Sruby do liftu budy

Post autor: freebike » śr maja 19, 2010 6:49 pm

Dziś przyszedł wałek od pana z allegro. 66 z wysyłka mnie wyniosło pół metra czarnego czegoś :)
Sprzedałem Pajero. Może będzie kolejne.

Awatar użytkownika
KML1
 
 
Posty: 825
Rejestracja: ndz sie 03, 2008 10:16 pm
Lokalizacja: Warszawa/Natolin
Kontaktowanie:

Re: Sruby do liftu budy

Post autor: KML1 » śr maja 19, 2010 9:43 pm

No to działaj i zapodaj koniecznie fotki. :wink:
Pajero II 94r Krótki. BFG 33/10,5 R 15 , Body lift 2". - Sprzedany

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: Sruby do liftu budy

Post autor: Eskapada » czw maja 20, 2010 7:29 am

@ ładnie wygląda to twoje auto Murzyn, tylko po co To wszystko :-? po co Ci kont zejścia, 3" body lift w długim Pajero, wywalone stabilizatory :-? Miałeś dobrą, wygodną, rekreacyjną terenówkę i ją popsułeś :)21
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
Murzyn
Posty: 367
Rejestracja: śr sty 06, 2010 12:00 pm
Lokalizacja: Śląsk/Malopolska
Kontaktowanie:

Re: Sruby do liftu budy

Post autor: Murzyn » czw maja 20, 2010 9:37 am

Eskapada pisze:@ ładnie wygląda to twoje auto Murzyn, tylko po co To wszystko :-? po co Ci kont zejścia, 3" body lift w długim Pajero, wywalone stabilizatory :-? Miałeś dobrą, wygodną, rekreacyjną terenówkę i ją popsułeś :)21
Jakbym załozył gaz i wsadził butle do bagaznika to bym zepsul, a sek w tym że nic sie nie zepsuło i dalej mam wygodna rekraacyjna terenówke, a parametry które miały sie poprawic, sie poprawiły...cdn

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość