Most Pajero I i II

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
pedzacy
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 54
Rejestracja: sob lis 06, 2010 6:42 pm
Lokalizacja: Radom
Kontaktowanie:

Most Pajero I i II

Post autor: pedzacy » pn sty 24, 2011 7:28 pm

Witam

Mam Pajero I rok 91 2,5 TDI na sprężynach - most tylni pękł na pół

czy będzie pasował most kompletny z tarczami itd od Pajero II rok 96 2,8 TDI
Pajero '91 2,5 TDI

Awatar użytkownika
ArturS
 
 
Posty: 210
Rejestracja: ndz cze 13, 2004 11:08 pm
Lokalizacja: Żary

Re: Most Pajero I i II

Post autor: ArturS » pn sty 24, 2011 8:20 pm

Raczej nie. Jeżeli to 2,8 TDI to przełożenie ma 4,90 a twój 4.625 lub 4.875 .
3.0 V6 +Ironman

Awatar użytkownika
pedzacy
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 54
Rejestracja: sob lis 06, 2010 6:42 pm
Lokalizacja: Radom
Kontaktowanie:

Re: Most Pajero I i II

Post autor: pedzacy » pn sty 24, 2011 8:27 pm

a jak sprawdzić przełożenia
bo bym jutro to zobaczył
Pajero '91 2,5 TDI

Awatar użytkownika
bazylisek
 
 
Posty: 912
Rejestracja: wt cze 16, 2009 9:42 pm
Lokalizacja: Rabka-Zdrój /// Kraków

Re: Most Pajero I i II

Post autor: bazylisek » pn sty 24, 2011 9:16 pm

swoje przełożenie masz na tabliczce znamionowej pod maską, dawca to albo opis na obudowie albo policzyć zęby atak/talerz
Tomek

Pajero I 2.5 na AT R.I.P.
Jamnik 1.3 na MT R.I.P
Jamnik 1.6 na MT
Pajero II 2.8 na MT

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: Most Pajero I i II

Post autor: Kajen » wt sty 25, 2011 10:37 am

Szerokoscią moga sie nieznacznie roznic ale to nie potwierdzone dane. I motaj z blokadą od razu.

Awatar użytkownika
pedzacy
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 54
Rejestracja: sob lis 06, 2010 6:42 pm
Lokalizacja: Radom
Kontaktowanie:

Re: Most Pajero I i II

Post autor: pedzacy » wt sty 25, 2011 9:13 pm

a więc nie mogę znaleźć mostu do pajero 91 r na sprężynach większość ma most ale na resorach.

Znalazłem u znajomego most od 2,8 tdi 98 rok - wymiary idealne tak się wydaje hehe :) co myślicie o zamianie na to mam most tylni i przedni aby przełożenia były takie same czy będą jakieś problemy ??

I jak sprawdzić czy ma blokadę ??
Pajero '91 2,5 TDI

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: Most Pajero I i II

Post autor: Kajen » wt sty 25, 2011 10:38 pm

Zadzwon do mnie jutro bo mi sie pisac nie chce :p

Awatar użytkownika
pedzacy
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 54
Rejestracja: sob lis 06, 2010 6:42 pm
Lokalizacja: Radom
Kontaktowanie:

Re: Most Pajero I i II

Post autor: pedzacy » czw sty 27, 2011 7:23 pm

Kajen most już prawie włożony jutro dam rezultat i zabieram się za przedni - thx za cenne uwagi :)
Pajero '91 2,5 TDI

Awatar użytkownika
pedzacy
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 54
Rejestracja: sob lis 06, 2010 6:42 pm
Lokalizacja: Radom
Kontaktowanie:

Re: Most Pajero I i II

Post autor: pedzacy » sob sty 29, 2011 8:53 pm

Wymiana mostów tył / przód w Pajero I 2,5 TDI 91 r

http://img253.imageshack.us/g/20110129442.jpg/

most z tyłu wstawiony w całości z tarczami od Pajero II 2,8 TDI 99 r. (większa główka, wszystko się mieści jedyne co przerabiałem to doprowadzenie przewodów hamulcowych, ABS odpięty, zmiana główki do połączenia mostów II miała większą ale bez przeszkód dało się podmienić)

http://img21.imageshack.us/g/20110129436.jpg/

most przedni troszkę czasu trzeba poświęcić przekładałem z półośkami, przeguby zostawiłem swoje bo w II były automaty ja mam manualne , poduszka od starego mostu pasuje idealnie, mocowanie mostu do ramy trzeba dać od I
Pajero '91 2,5 TDI

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: Most Pajero I i II

Post autor: Kajen » sob sty 29, 2011 9:55 pm

pedzacy pisze:
przeguby

Sprzegiełka raczej. Powiedz jak duzo Ci z tyłu wyszło szerzej ? I jak bardzo wolniejsze przełozenie odmuliło auto. I czy te mtki to nie przypadkiem nexeny ?

Tyle :)

Awatar użytkownika
mitsu102
 
 
Posty: 250
Rejestracja: ndz mar 01, 2009 10:11 pm
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Most Pajero I i II

Post autor: mitsu102 » czw lut 17, 2011 10:58 am

No właśnie.Pochwal się jak to teraz robi w terenie,bo sam będę wymieniał lada dzień :-?

Awatar użytkownika
Przemy
 
 
Posty: 923
Rejestracja: pt lut 08, 2008 8:58 am
Lokalizacja: Szczecin

Re: Most Pajero I i II

Post autor: Przemy » pn lut 28, 2011 9:08 pm

Spawał ktoś z was może most?
Mój się sobie pękł na spawie i teraz: czy próbować spawać czy szukać drugiego.
Chodź jak ktoś to kiedyś pospawał to chyba da się i teraz?

Obrazek
# Racja jest jak dupa, każdy ma swoją

[J. Piłsudski].

gg1196424

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: Most Pajero I i II

Post autor: Kajen » pn lut 28, 2011 9:44 pm

Pewnie ze sie da. Tylko kwestia ile wytrzyma. @powa cos juz o tym wie i sumarycznie i tak kupił korpus.

Awatar użytkownika
DamnIt!
 
 
Posty: 3268
Rejestracja: śr paź 29, 2008 11:09 pm
Lokalizacja: ok. Krakał

Re: Most Pajero I i II

Post autor: DamnIt! » wt mar 01, 2011 6:03 am

Przemy pisze:Spawał ktoś z was może most?
Mój się sobie pękł na spawie i teraz: czy próbować spawać czy szukać drugiego.
Chodź jak ktoś to kiedyś pospawał to chyba da się i teraz?

Obrazek
oooo. miałem tak samo :)21

Przy cenach używanych mostów do Pajero nie warto nic z tym robić. Pospawany pęknie obok - a przynajmniej u mnie tak było. Kup następny most i już.
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell

Awatar użytkownika
Przemy
 
 
Posty: 923
Rejestracja: pt lut 08, 2008 8:58 am
Lokalizacja: Szczecin

Re: Most Pajero I i II

Post autor: Przemy » wt mar 01, 2011 2:08 pm

Wydaje mi sie ze zrobione jest to z jakiegoś stopu żeliwa?
Mam speców co spawają żeliwne głowice i one jakoś wytrzymują. Może do tego wstawić jakieś wzmocnienie?
# Racja jest jak dupa, każdy ma swoją

[J. Piłsudski].

gg1196424

Awatar użytkownika
DamnIt!
 
 
Posty: 3268
Rejestracja: śr paź 29, 2008 11:09 pm
Lokalizacja: ok. Krakał

Re: Most Pajero I i II

Post autor: DamnIt! » wt mar 01, 2011 2:38 pm

Obudowa mostu jest stalowa.
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell

Awatar użytkownika
koniu14
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 35
Rejestracja: sob sty 22, 2011 7:39 pm
Lokalizacja: Gliczarów Górny

Re: Most Pajero I i II

Post autor: koniu14 » pt mar 04, 2011 1:11 am

U mojego taty w P1 longu tez tak strzelił jak na fotce podjęliśmy próbę reanimacji właśnie spawając , zawieźliśmy do firmy która się w tym specjalizuje (spawaniu) no i pochodziło miesiąc (auto nie jeżdżone w terenie) po miesiącu się jakoś tak dziwnie koło wygięło :P no i nowy most trzeba było motać :)

Osobiście spawanie odradzam !!
Nigdy nie gadaj z idiotą najpierw sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem

Awatar użytkownika
mitsu102
 
 
Posty: 250
Rejestracja: ndz mar 01, 2009 10:11 pm
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Most Pajero I i II

Post autor: mitsu102 » ndz mar 06, 2011 8:48 pm

No ja już jestem po zmotaniu mostu od pajeraII do I.Powiem tak,rewelacja.Auto podniosło się sporo do góry,mam sprężyny zamiast resorów,dwie blokady tylnego mostu,jest szerszy spód i co najważniejsze mam mniejsze przełożenie co spowodowało więcej mocy dla mojego staruszka :)
Teraz tak wygląda:Obrazek

Awatar użytkownika
mitsu102
 
 
Posty: 250
Rejestracja: ndz mar 01, 2009 10:11 pm
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Most Pajero I i II

Post autor: mitsu102 » ndz mar 06, 2011 8:55 pm

Przemy pisze:Spawał ktoś z was może most?
Mój się sobie pękł na spawie i teraz: czy próbować spawać czy szukać drugiego.
Chodź jak ktoś to kiedyś pospawał to chyba da się i teraz?

Obrazek
Nie wiedziałem że te mosty takie słabe :-? .To od I czy II ??

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: Most Pajero I i II

Post autor: Kajen » pn mar 07, 2011 12:58 am

Nie są az tak słabe. Wszystko zalezy od tego jak sie fure katuje. Osobiscie nie mam nic przeciwko spawaniu takich rzeczy ale gdybym miał to juz robic to nie dał bym nikomu, akurat swojej roboty w tym temacie to jestem pewny :)21 Jak ktos tego nie odtłusci, nie wyczysci, i bedzie walił gluty mrygomatem "oby nie ciekło" to po dwoch takich operacjach mamy tak przegrzaną stal ze peknie znow na byle wyjebie.

dzinks
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 9
Rejestracja: śr mar 02, 2011 6:19 pm

Re: Most Pajero I i II

Post autor: dzinks » pn kwie 11, 2011 10:29 pm

bazylisek pisze:swoje przełożenie masz na tabliczce znamionowej pod maską, dawca to albo opis na obudowie albo policzyć zęby atak/talerz

Witam ponownie, czy możesz mi napisać o co chodzi w tym liczeniu - czy ilość zębów na talerzu = przełożenie?
tzn. 47 zębów to jakie to przełożenie?

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: Most Pajero I i II

Post autor: Eskapada » wt kwie 12, 2011 6:33 am

mitsu102 pisze:No ja już jestem po zmotaniu mostu od pajeraII do I.Powiem tak,rewelacja.Auto podniosło się sporo do góry,mam sprężyny zamiast resorów,dwie blokady tylnego mostu,jest szerszy spód i co najważniejsze mam mniejsze przełożenie co spowodowało więcej mocy dla mojego staruszka :)
Teraz tak wygląda:Obrazek
:)2

moje mosty, sprężyny amorki, pomysł na dwie blokady niech Ci to wszytko służy długo i szczęśliwie

:)21
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
bobon
Posty: 769
Rejestracja: śr kwie 22, 2009 2:03 pm
Lokalizacja: Góra Kalwaria
Kontaktowanie:

Re: Most Pajero I i II

Post autor: bobon » wt kwie 12, 2011 6:56 am

mitsu102 pisze:No ja już jestem po zmotaniu mostu od pajeraII do I.Powiem tak,rewelacja.Auto podniosło się sporo do góry,mam sprężyny zamiast resorów,dwie blokady tylnego mostu,jest szerszy spód i co najważniejsze mam mniejsze przełożenie co spowodowało więcej mocy dla mojego staruszka :)
Mitsu 102 rozwiń temat dwóch blokad, poproszę :D
Nie ważne czym, byle MKNĄĆ

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: Most Pajero I i II

Post autor: Eskapada » wt kwie 12, 2011 7:31 am

ArturS pisze:Raczej nie. Jeżeli to 2,8 TDI to przełożenie ma 4,90 a twój 4.625 lub 4.875 .
i co z tego :wink: Przy wymianie jednego mostu trzeba dobrać przełożenia, przy wymianie dwóch mostów najlepiej zamontować 4.875 lub 5.29 ale to do opon 33cale lub więcej.

Tylny most od II pasuje bez problemu pod warunkiem,że jest to Pajero I po 89roku czy na sprężynie. Wahacze, sprężyny gniazda sprężyn są takie same. Jeśli jest to Pajero I z przed 1989 roku to należy kupić most od II z wahaczami i panhardem i dorobić mocowania powyższych w jedynce lub pójść na całość, poprawić wykrzyż i nie montować drązka panharda tylko drążek typu A w fabryczny radius od dwójki pozbawić jednego punkt mocowania przy moście :wink:

Przedni most to najlepiej zamontować od Toyoty HDJ 80 lub inne z serii 7 :)21
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
walus
 
 
Posty: 155
Rejestracja: pn lis 10, 2008 7:31 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: Most Pajero I i II

Post autor: walus » wt kwie 12, 2011 7:12 pm

bobon pisze:
mitsu102 pisze:No ja już jestem po zmotaniu mostu od pajeraII do I.Powiem tak,rewelacja.Auto podniosło się sporo do góry,mam sprężyny zamiast resorów,dwie blokady tylnego mostu,jest szerszy spód i co najważniejsze mam mniejsze przełożenie co spowodowało więcej mocy dla mojego staruszka :)
Mitsu 102 rozwiń temat dwóch blokad, poproszę :D
Koledze chodziło oto że, w jednym moście ma blokadę LSD+fabryczna 100% załączana pneumatycznie
Ogólnie robi robotę :)2

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości