Most Pajero I i II
Moderator: Kosiarz
- pedzacy
- jestem tu nowy...
- Posty: 54
- Rejestracja: sob lis 06, 2010 6:42 pm
- Lokalizacja: Radom
- Kontaktowanie:
Most Pajero I i II
Witam
Mam Pajero I rok 91 2,5 TDI na sprężynach - most tylni pękł na pół
czy będzie pasował most kompletny z tarczami itd od Pajero II rok 96 2,8 TDI
Mam Pajero I rok 91 2,5 TDI na sprężynach - most tylni pękł na pół
czy będzie pasował most kompletny z tarczami itd od Pajero II rok 96 2,8 TDI
Pajero '91 2,5 TDI
Re: Most Pajero I i II
Raczej nie. Jeżeli to 2,8 TDI to przełożenie ma 4,90 a twój 4.625 lub 4.875 .
3.0 V6 +Ironman
Re: Most Pajero I i II
swoje przełożenie masz na tabliczce znamionowej pod maską, dawca to albo opis na obudowie albo policzyć zęby atak/talerz
Tomek
Pajero I 2.5 na AT R.I.P.
Jamnik 1.3 na MT R.I.P
Jamnik 1.6 na MT
Pajero II 2.8 na MT
Pajero I 2.5 na AT R.I.P.
Jamnik 1.3 na MT R.I.P
Jamnik 1.6 na MT
Pajero II 2.8 na MT
Re: Most Pajero I i II
Szerokoscią moga sie nieznacznie roznic ale to nie potwierdzone dane. I motaj z blokadą od razu.
- pedzacy
- jestem tu nowy...
- Posty: 54
- Rejestracja: sob lis 06, 2010 6:42 pm
- Lokalizacja: Radom
- Kontaktowanie:
Re: Most Pajero I i II
a więc nie mogę znaleźć mostu do pajero 91 r na sprężynach większość ma most ale na resorach.
Znalazłem u znajomego most od 2,8 tdi 98 rok - wymiary idealne tak się wydaje hehe
co myślicie o zamianie na to mam most tylni i przedni aby przełożenia były takie same czy będą jakieś problemy 
I jak sprawdzić czy ma blokadę
Znalazłem u znajomego most od 2,8 tdi 98 rok - wymiary idealne tak się wydaje hehe


I jak sprawdzić czy ma blokadę

Pajero '91 2,5 TDI
- pedzacy
- jestem tu nowy...
- Posty: 54
- Rejestracja: sob lis 06, 2010 6:42 pm
- Lokalizacja: Radom
- Kontaktowanie:
Re: Most Pajero I i II
Kajen most już prawie włożony jutro dam rezultat i zabieram się za przedni - thx za cenne uwagi 

Pajero '91 2,5 TDI
- pedzacy
- jestem tu nowy...
- Posty: 54
- Rejestracja: sob lis 06, 2010 6:42 pm
- Lokalizacja: Radom
- Kontaktowanie:
Re: Most Pajero I i II
Wymiana mostów tył / przód w Pajero I 2,5 TDI 91 r
http://img253.imageshack.us/g/20110129442.jpg/
most z tyłu wstawiony w całości z tarczami od Pajero II 2,8 TDI 99 r. (większa główka, wszystko się mieści jedyne co przerabiałem to doprowadzenie przewodów hamulcowych, ABS odpięty, zmiana główki do połączenia mostów II miała większą ale bez przeszkód dało się podmienić)
http://img21.imageshack.us/g/20110129436.jpg/
most przedni troszkę czasu trzeba poświęcić przekładałem z półośkami, przeguby zostawiłem swoje bo w II były automaty ja mam manualne , poduszka od starego mostu pasuje idealnie, mocowanie mostu do ramy trzeba dać od I
http://img253.imageshack.us/g/20110129442.jpg/
most z tyłu wstawiony w całości z tarczami od Pajero II 2,8 TDI 99 r. (większa główka, wszystko się mieści jedyne co przerabiałem to doprowadzenie przewodów hamulcowych, ABS odpięty, zmiana główki do połączenia mostów II miała większą ale bez przeszkód dało się podmienić)
http://img21.imageshack.us/g/20110129436.jpg/
most przedni troszkę czasu trzeba poświęcić przekładałem z półośkami, przeguby zostawiłem swoje bo w II były automaty ja mam manualne , poduszka od starego mostu pasuje idealnie, mocowanie mostu do ramy trzeba dać od I
Pajero '91 2,5 TDI
Re: Most Pajero I i II
pedzacy pisze:
przeguby
Sprzegiełka raczej. Powiedz jak duzo Ci z tyłu wyszło szerzej ? I jak bardzo wolniejsze przełozenie odmuliło auto. I czy te mtki to nie przypadkiem nexeny ?
Tyle

Re: Most Pajero I i II
No właśnie.Pochwal się jak to teraz robi w terenie,bo sam będę wymieniał lada dzień 

NISSAN PATROL GR Y60
http://www.youtube.com/watch?v=moaOrmccok8
http://www.youtube.com/watch?v=moaOrmccok8
Re: Most Pajero I i II
Spawał ktoś z was może most?
Mój się sobie pękł na spawie i teraz: czy próbować spawać czy szukać drugiego.
Chodź jak ktoś to kiedyś pospawał to chyba da się i teraz?

Mój się sobie pękł na spawie i teraz: czy próbować spawać czy szukać drugiego.
Chodź jak ktoś to kiedyś pospawał to chyba da się i teraz?

# Racja jest jak dupa, każdy ma swoją
[J. Piłsudski].
gg1196424
[J. Piłsudski].
gg1196424
Re: Most Pajero I i II
Pewnie ze sie da. Tylko kwestia ile wytrzyma. @powa cos juz o tym wie i sumarycznie i tak kupił korpus.
Re: Most Pajero I i II
oooo. miałem tak samo

Przy cenach używanych mostów do Pajero nie warto nic z tym robić. Pospawany pęknie obok - a przynajmniej u mnie tak było. Kup następny most i już.
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell
Re: Most Pajero I i II
Wydaje mi sie ze zrobione jest to z jakiegoś stopu żeliwa?
Mam speców co spawają żeliwne głowice i one jakoś wytrzymują. Może do tego wstawić jakieś wzmocnienie?
Mam speców co spawają żeliwne głowice i one jakoś wytrzymują. Może do tego wstawić jakieś wzmocnienie?
# Racja jest jak dupa, każdy ma swoją
[J. Piłsudski].
gg1196424
[J. Piłsudski].
gg1196424
Re: Most Pajero I i II
Obudowa mostu jest stalowa.
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell
- koniu14
- jestem tu nowy...
- Posty: 35
- Rejestracja: sob sty 22, 2011 7:39 pm
- Lokalizacja: Gliczarów Górny
Re: Most Pajero I i II
U mojego taty w P1 longu tez tak strzelił jak na fotce podjęliśmy próbę reanimacji właśnie spawając , zawieźliśmy do firmy która się w tym specjalizuje (spawaniu) no i pochodziło miesiąc (auto nie jeżdżone w terenie) po miesiącu się jakoś tak dziwnie koło wygięło
no i nowy most trzeba było motać
Osobiście spawanie odradzam


Osobiście spawanie odradzam

Nigdy nie gadaj z idiotą najpierw sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem
Re: Most Pajero I i II
No ja już jestem po zmotaniu mostu od pajeraII do I.Powiem tak,rewelacja.Auto podniosło się sporo do góry,mam sprężyny zamiast resorów,dwie blokady tylnego mostu,jest szerszy spód i co najważniejsze mam mniejsze przełożenie co spowodowało więcej mocy dla mojego staruszka
Teraz tak wygląda:

Teraz tak wygląda:

NISSAN PATROL GR Y60
http://www.youtube.com/watch?v=moaOrmccok8
http://www.youtube.com/watch?v=moaOrmccok8
Re: Most Pajero I i II
Nie wiedziałem że te mosty takie słabe


NISSAN PATROL GR Y60
http://www.youtube.com/watch?v=moaOrmccok8
http://www.youtube.com/watch?v=moaOrmccok8
Re: Most Pajero I i II
Nie są az tak słabe. Wszystko zalezy od tego jak sie fure katuje. Osobiscie nie mam nic przeciwko spawaniu takich rzeczy ale gdybym miał to juz robic to nie dał bym nikomu, akurat swojej roboty w tym temacie to jestem pewny
Jak ktos tego nie odtłusci, nie wyczysci, i bedzie walił gluty mrygomatem "oby nie ciekło" to po dwoch takich operacjach mamy tak przegrzaną stal ze peknie znow na byle wyjebie.

Re: Most Pajero I i II
bazylisek pisze:swoje przełożenie masz na tabliczce znamionowej pod maską, dawca to albo opis na obudowie albo policzyć zęby atak/talerz
Witam ponownie, czy możesz mi napisać o co chodzi w tym liczeniu - czy ilość zębów na talerzu = przełożenie?
tzn. 47 zębów to jakie to przełożenie?
Re: Most Pajero I i II
mitsu102 pisze:No ja już jestem po zmotaniu mostu od pajeraII do I.Powiem tak,rewelacja.Auto podniosło się sporo do góry,mam sprężyny zamiast resorów,dwie blokady tylnego mostu,jest szerszy spód i co najważniejsze mam mniejsze przełożenie co spowodowało więcej mocy dla mojego staruszka![]()
Teraz tak wygląda:

moje mosty, sprężyny amorki, pomysł na dwie blokady niech Ci to wszytko służy długo i szczęśliwie

Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33

GSM 501 44 66 33
Re: Most Pajero I i II
Mitsu 102 rozwiń temat dwóch blokad, poproszęmitsu102 pisze:No ja już jestem po zmotaniu mostu od pajeraII do I.Powiem tak,rewelacja.Auto podniosło się sporo do góry,mam sprężyny zamiast resorów,dwie blokady tylnego mostu,jest szerszy spód i co najważniejsze mam mniejsze przełożenie co spowodowało więcej mocy dla mojego staruszka![]()

Nie ważne czym, byle MKNĄĆ
Re: Most Pajero I i II
i co z tegoArturS pisze:Raczej nie. Jeżeli to 2,8 TDI to przełożenie ma 4,90 a twój 4.625 lub 4.875 .

Tylny most od II pasuje bez problemu pod warunkiem,że jest to Pajero I po 89roku czy na sprężynie. Wahacze, sprężyny gniazda sprężyn są takie same. Jeśli jest to Pajero I z przed 1989 roku to należy kupić most od II z wahaczami i panhardem i dorobić mocowania powyższych w jedynce lub pójść na całość, poprawić wykrzyż i nie montować drązka panharda tylko drążek typu A w fabryczny radius od dwójki pozbawić jednego punkt mocowania przy moście

Przedni most to najlepiej zamontować od Toyoty HDJ 80 lub inne z serii 7

Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33

GSM 501 44 66 33
Re: Most Pajero I i II
Koledze chodziło oto że, w jednym moście ma blokadę LSD+fabryczna 100% załączana pneumatyczniebobon pisze:Mitsu 102 rozwiń temat dwóch blokad, poproszęmitsu102 pisze:No ja już jestem po zmotaniu mostu od pajeraII do I.Powiem tak,rewelacja.Auto podniosło się sporo do góry,mam sprężyny zamiast resorów,dwie blokady tylnego mostu,jest szerszy spód i co najważniejsze mam mniejsze przełożenie co spowodowało więcej mocy dla mojego staruszka![]()
Ogólnie robi robotę

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości