pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

kzh

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: kzh » sob sty 28, 2012 8:43 pm

to jednak chyba minimalnie pracuje. no nic rozbiore i zobacze jak to wyglada w srodku, ale to dopiero jak bedzie cieplo. w kazdym razie najwyzej drazek za stowke kupie. w sumie nigdy nie chcialo mi sie tego robic, no ale trzeba bedzie w koncu. przejechalem na rozwalonym ponad 100tys.

Awatar użytkownika
PiRoman
 
 
Posty: 16735
Rejestracja: pn paź 22, 2007 6:50 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: PiRoman » sob sty 28, 2012 8:59 pm

A po co cały drążek? gumę dobierz z czegoś i tyle. Tam za mocno nie pracuje akurat, troszkę posuwiście...
Nie trzymam Kobiet w domu...

erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra

kzh

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: kzh » sob sty 28, 2012 9:19 pm

gumy mam orginaly. drazek wymienie jesli tam bedzie zuzycie na frezie. masz moze zdjecie koncowki drazka? zastanawiam sie ile tam jest tego frezu.

Awatar użytkownika
PiRoman
 
 
Posty: 16735
Rejestracja: pn paź 22, 2007 6:50 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: PiRoman » ndz sty 29, 2012 10:55 am

Obrazek

Obrazek
Nie trzymam Kobiet w domu...

erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra

kzh

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: kzh » ndz sty 29, 2012 11:10 am

dzieki. bedzie tego z 2cm ?

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: Kajen » ndz sty 29, 2012 1:08 pm

Z tego co pamietam to ok 30 mm.

Awatar użytkownika
bilans
Posty: 1972
Rejestracja: śr maja 29, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bydgoszcz/Zielonka
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: bilans » śr lut 01, 2012 10:02 am

chłodnica oleju w miśku (4d56) - wyciągałem silnik .. teraz wstawiam
i za %^&%$ ! nie pamiętam jak była podłączona czy ważny jest
kierunek przepływu oleju przez chłodnicę olejową ? jak pozamieniam węże (przypadkiem) -
ich podłączenia czy coś padnie ????
wrangler yj 4.0 .......toyota LC J12,Ranger, Pajero 2,5
http://www.firmabilans.pl/

Awatar użytkownika
fotam
 
 
Posty: 168
Rejestracja: czw wrz 14, 2006 9:07 am
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: fotam » śr lut 01, 2012 4:13 pm

Górny wąż od chłodnicy wchodzi w górne gniazdo przy filtrze oleju, dolny od chłodnicy w dolne przy filtrze.
jak nie starczy mogę ci pstryknąć fotkę.
Zszedłem do miśka i grzebałem pod maską przy -15... wisisz piwo :)21
Terrano 2,7TDI 98'
było Pajero 2,3TD 87'

Awatar użytkownika
bilans
Posty: 1972
Rejestracja: śr maja 29, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bydgoszcz/Zielonka
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: bilans » śr lut 01, 2012 6:31 pm

ok nie ma sprawy :)2

problem tylko w tym ..
bo zdejmowałem chłodnicę oleju i węże i wsio było rozkręcone ..
a teraz lipa .. a raczej skleroza ..
wpadnij lepiej na to piwo zobaczę jak to u ciebie wygląda ..
ps. albo powiedz gdzie to podjadę i zobaczę
wrangler yj 4.0 .......toyota LC J12,Ranger, Pajero 2,5
http://www.firmabilans.pl/

Awatar użytkownika
DamnIt!
 
 
Posty: 3268
Rejestracja: śr paź 29, 2008 11:09 pm
Lokalizacja: ok. Krakał

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: DamnIt! » śr lut 01, 2012 6:53 pm

Adas pisze:[...]
Wał był nowy, panewki nowe , komplet uszczelnień, regeneracja głowicy, wydałem jakieś 4 tysiące i cała robota poszła w śmietnik, to co zostało po silniku poszło w śmietnik, teraz śmigał na fajnej używce już nikt nigdy mnie nie namówi na remont
znaczy fabrycznie nowe? Czy "nowe używki"? A pompa oleju? Termostat olejowy?
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: Adas » śr lut 01, 2012 8:56 pm

DamnIt! pisze:
Adas pisze:[...]
Wał był nowy, panewki nowe , komplet uszczelnień, regeneracja głowicy, wydałem jakieś 4 tysiące i cała robota poszła w śmietnik, to co zostało po silniku poszło w śmietnik, teraz śmigał na fajnej używce już nikt nigdy mnie nie namówi na remont
znaczy fabrycznie nowe? Czy "nowe używki"? A pompa oleju? Termostat olejowy?
wał fabrycznie nowy, panewki też, pompa oleju i podstawka z termostatem poszła stara używka...

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: Kajen » śr lut 01, 2012 9:17 pm

Obrazek

Po przeciwnej stronie blaszki zaznaczonej na czerwono jest kolejna podobna od strony hm... silnika właściwego. :)21

Teraz tak: cieknie stamtąd paliwo co mocno przyczynia sie do zmiany srodka transportu na MZK.
Ktos wie jak to uszczelnic ? Jakis o-ring tam jest ?
Co moge popsuc ?
Co wiedziec zanim zaczne tam grzebac.
Praca bedzie wykonywana na parkingu przed blokiem na mrozie, lub o ile pajero gdziekolwiek dojedzie to u kogos...

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: N2O » śr lut 01, 2012 9:38 pm

Najwygodniej miałbyś to zrobić na wyjętej pompie, bo możesz pogubić sprężynkę, lub podkładki.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: Kajen » śr lut 01, 2012 10:21 pm

Owszem, ale:
Zeby wyjąc pompe to trzeba rozebrac rozrzad
Zeby rozebrac rozrzad trzeba zdjąc wisko, paski, osłony i inne duperele.
Jak juz uszczelnie pompe i nie zgubie sprezynki... to trzeba to wszystko poskladac i w gratisie ustawic kąt wtrysku - o ile nie zamarznie czlowiek do tej pory. :)21

To chyba zaryzykuje zgubienie sprezynki, tylko co tam jest pod ta blaszka ? O-ring ?

EDIT:
JAkos nie moge sie doszukac manuala do pompy a w manualu od 4d56 to tak srednio pisza na ten temat...

Awatar użytkownika
Murzyn
Posty: 367
Rejestracja: śr sty 06, 2010 12:00 pm
Lokalizacja: Śląsk/Malopolska
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: Murzyn » czw lut 02, 2012 2:46 am

dowód apagogiczny

problem
kzh pisze:nima pierscieni i panewek
zalozenie
lukas 78 pisze:szukaj nowego serducha :wink:
antyteza
Nie szukaj nowego serducha

rozwiniecie
Szukaj dobrego mechanika, tylko takiego, który ma pojecie o tym co robi i dlaczego to robi.

dowód
Mialem podobna bezolejowa wtope z silnikiem 3.2 isuzu/opel, a jeszcze zachcialo mi sie na autobanie sprawdzic v-max.
Kto by mógł przypuszczac ze silnik z autentycznym przebiegiem kilkadziesiat tysiecy km - czyli ledwo dotarty - bedzie bral olej w ilosci porównywalnej z paliwem, a do tego wszytkiego japonce pieronskie zaoszczedziły na czujniku poziomu oleju.

W jednym z renomowanych warsztatów diagnoza po rozebraniu była taka, ze szmelc do dupy. Nie ma nic - jak u kononowicza. Nie dosc ze sie nie da zrobic, a jak by sie jednak dało, to tak z 7k pln minimum, ale czy wyjdzie czy nie to tez nie wiadomo, bo raczej nie wyjdzie. Do tego jeszcze te pierscienie olejowe, to znowu bedzie zrec olej.... bida. Oczywiscie panewki, wał... i milion problemów. Trzeba kupic nowe serce za 5-ke 1k za przkladke i sie pojezdzi. Ile sie pojezdzi to Bóg jeden raczy wiedziec, bo co sie kupi to nie wiadomo.
W kilkunastu innych warsztatach równiez powiedzieli ze "nie da sie tych silników naprawic", "zaden szlif nie wyjdzie" "nominałów nie ma" - takich tez wypasionych "renomowanych"

Wniosek posredni:
koszt naprawy = 7k (pomijajac, ze sie nie da naprawic)
koszt nowego uzywanego silnika wraz z przelozeniem = 5k-6k


Szczesliwym trafem ciezko ten silnik dostac na rynku wtórnym i pol roku zleciało na niczym, tylko na szukaniu.

W miedzyczasie miałem nieprzyjemnosc zepsuc pajero i audi, które zupełnym przypadkiem trafiły do Pana doktora Jarka z Krakowa, co klinike ma na Amazonek. Jako ze sprzety naprawił wzorowo i w kwotach promocyjnych, to stwierdziłem "niech sie dzieje wola nieba" biore lawete i zawoze isuzu. O cene nie pytałem, bo sie bałem. Zostawiłem zlecenie "ma być funkiel nówka", umówiłem termin odbioru na "na luzie", zaczałem załatwiac kredyt.

Po 3 tygodniach jak jeszcze nie zalatwilem tego kredytu auto było do odebrania.

Całkowity koszt "niemozliwego" remontu wraz z wymiana wszytkiego co sie dało (zawory, pierscienie, panewki, wał.....sratatata) wyniósł 2k +23%VAT
Stare czesci na stole, FV na nowe do wgladu
Auto smiga jak lalunia, oleju nic nie bierze, silnik suchy, chodzi równiutko


Wnioski

6000zl - 2000zl = 4000zl tzn. mozna jechac na przyzwoite wakacje swoim ofrołdowym autem zamiast spłacać kredyt
CND

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: Kajen » sob lut 04, 2012 6:40 pm

O-ring ma wymiar 26x3, czyli zewnetrzna srednica 32mm.

Słowo-klucz - "viton"

Nie ma tam sprezynki. Da sie wymienic to nie wyjmując pompy ale przy -13 jest deko przejebane...
Dojscie tez po wuju...

Ale sie da :)2

Awatar użytkownika
rudypajero.koszalin
Posty: 1895
Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
Lokalizacja: koszalin
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: rudypajero.koszalin » ndz lut 05, 2012 12:05 pm

Bo sprężynka jest z tej strony co zaznaczone na zdjęciu, a nie z przeciwnej.
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: Kajen » ndz lut 05, 2012 12:31 pm

:)2 :)2 :)2

Tam nie rozbierałem bo nie cieknie. Jeszcze :)21

Awatar użytkownika
ludekczarnorzek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 66
Rejestracja: śr sie 18, 2010 8:56 pm
Lokalizacja: Czarnorzeki

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: ludekczarnorzek » ndz lut 05, 2012 3:03 pm

Witam ;) Panowie szukałem gdzieś na forum schematu budowy rozrusznika :) ale nic nie znalazłem... musze wymienić mocowanie grubego kabla [+] bo coś go wydarło (możliwe że ukręciłem ;) ) więc teraz musze to naprawić :) pozdrawiam i dziękuję za odpowiedź :)
Pajero '88 2.5 4d56 General MT grabber 31x10,5 15"
" Nikt nie jest Doskonały "

kzh

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: kzh » ndz lut 05, 2012 3:37 pm

automat musisz dac nowy

Awatar użytkownika
ludekczarnorzek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 66
Rejestracja: śr sie 18, 2010 8:56 pm
Lokalizacja: Czarnorzeki

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: ludekczarnorzek » ndz lut 05, 2012 4:37 pm

a ile taka przyjemność będzie kosztować ? orientuje się ktoś ?
Pajero '88 2.5 4d56 General MT grabber 31x10,5 15"
" Nikt nie jest Doskonały "

Awatar użytkownika
DamnIt!
 
 
Posty: 3268
Rejestracja: śr paź 29, 2008 11:09 pm
Lokalizacja: ok. Krakał

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: DamnIt! » ndz lut 05, 2012 6:05 pm

Jeśli dobrze pamietam to płaciłem ok 60 zł.
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell

Awatar użytkownika
ludekczarnorzek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 66
Rejestracja: śr sie 18, 2010 8:56 pm
Lokalizacja: Czarnorzeki

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: ludekczarnorzek » pn lut 06, 2012 10:09 am

DamnIt! pisze:Jeśli dobrze pamietam to płaciłem ok 60 zł.
A możesz mi powiedzieć gdzie kupowałeś ? nowy czy używany ? i nazwę bądź numer części ??
Pajero '88 2.5 4d56 General MT grabber 31x10,5 15"
" Nikt nie jest Doskonały "

Awatar użytkownika
DamnIt!
 
 
Posty: 3268
Rejestracja: śr paź 29, 2008 11:09 pm
Lokalizacja: ok. Krakał

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: DamnIt! » śr lut 08, 2012 8:33 pm

W krakowie na ulicy Zarzecze jest sklep z częściami do rozruszników. Namiary wygooglasz sobie.
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell

Awatar użytkownika
ludekczarnorzek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 66
Rejestracja: śr sie 18, 2010 8:56 pm
Lokalizacja: Czarnorzeki

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: ludekczarnorzek » czw lut 09, 2012 7:24 pm

ok dzięki za odpowiedź;) brata wyślę to mi załatwi :D
Pajero '88 2.5 4d56 General MT grabber 31x10,5 15"
" Nikt nie jest Doskonały "

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość