pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
Moderator: Kosiarz
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
to jednak chyba minimalnie pracuje. no nic rozbiore i zobacze jak to wyglada w srodku, ale to dopiero jak bedzie cieplo. w kazdym razie najwyzej drazek za stowke kupie. w sumie nigdy nie chcialo mi sie tego robic, no ale trzeba bedzie w koncu. przejechalem na rozwalonym ponad 100tys.
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
A po co cały drążek? gumę dobierz z czegoś i tyle. Tam za mocno nie pracuje akurat, troszkę posuwiście...
Nie trzymam Kobiet w domu...
erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra
erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
gumy mam orginaly. drazek wymienie jesli tam bedzie zuzycie na frezie. masz moze zdjecie koncowki drazka? zastanawiam sie ile tam jest tego frezu.
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
Nie trzymam Kobiet w domu...
erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra
erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
dzieki. bedzie tego z 2cm ?
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
Z tego co pamietam to ok 30 mm.
- bilans
- Posty: 1972
- Rejestracja: śr maja 29, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Zielonka
- Kontaktowanie:
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
chłodnica oleju w miśku (4d56) - wyciągałem silnik .. teraz wstawiam
i za %^&%$ ! nie pamiętam jak była podłączona czy ważny jest
kierunek przepływu oleju przez chłodnicę olejową ? jak pozamieniam węże (przypadkiem) -
ich podłączenia czy coś padnie
??
i za %^&%$ ! nie pamiętam jak była podłączona czy ważny jest
kierunek przepływu oleju przez chłodnicę olejową ? jak pozamieniam węże (przypadkiem) -
ich podłączenia czy coś padnie

wrangler yj 4.0 .......toyota LC J12,Ranger, Pajero 2,5
http://www.firmabilans.pl/
http://www.firmabilans.pl/
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
Górny wąż od chłodnicy wchodzi w górne gniazdo przy filtrze oleju, dolny od chłodnicy w dolne przy filtrze.
jak nie starczy mogę ci pstryknąć fotkę.
Zszedłem do miśka i grzebałem pod maską przy -15... wisisz piwo
jak nie starczy mogę ci pstryknąć fotkę.
Zszedłem do miśka i grzebałem pod maską przy -15... wisisz piwo

Terrano 2,7TDI 98'
było Pajero 2,3TD 87'
było Pajero 2,3TD 87'
- bilans
- Posty: 1972
- Rejestracja: śr maja 29, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Zielonka
- Kontaktowanie:
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
ok nie ma sprawy
problem tylko w tym ..
bo zdejmowałem chłodnicę oleju i węże i wsio było rozkręcone ..
a teraz lipa .. a raczej skleroza ..
wpadnij lepiej na to piwo zobaczę jak to u ciebie wygląda ..
ps. albo powiedz gdzie to podjadę i zobaczę

problem tylko w tym ..
bo zdejmowałem chłodnicę oleju i węże i wsio było rozkręcone ..
a teraz lipa .. a raczej skleroza ..
wpadnij lepiej na to piwo zobaczę jak to u ciebie wygląda ..
ps. albo powiedz gdzie to podjadę i zobaczę
wrangler yj 4.0 .......toyota LC J12,Ranger, Pajero 2,5
http://www.firmabilans.pl/
http://www.firmabilans.pl/
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
znaczy fabrycznie nowe? Czy "nowe używki"? A pompa oleju? Termostat olejowy?Adas pisze:[...]
Wał był nowy, panewki nowe , komplet uszczelnień, regeneracja głowicy, wydałem jakieś 4 tysiące i cała robota poszła w śmietnik, to co zostało po silniku poszło w śmietnik, teraz śmigał na fajnej używce już nikt nigdy mnie nie namówi na remont
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
wał fabrycznie nowy, panewki też, pompa oleju i podstawka z termostatem poszła stara używka...DamnIt! pisze:znaczy fabrycznie nowe? Czy "nowe używki"? A pompa oleju? Termostat olejowy?Adas pisze:[...]
Wał był nowy, panewki nowe , komplet uszczelnień, regeneracja głowicy, wydałem jakieś 4 tysiące i cała robota poszła w śmietnik, to co zostało po silniku poszło w śmietnik, teraz śmigał na fajnej używce już nikt nigdy mnie nie namówi na remont
https://get.google.com/albumarchive/113 ... 1315771582
PSZCZOŁA zmota
PSZCZOŁA zmota
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Po przeciwnej stronie blaszki zaznaczonej na czerwono jest kolejna podobna od strony hm... silnika właściwego.

Teraz tak: cieknie stamtąd paliwo co mocno przyczynia sie do zmiany srodka transportu na MZK.
Ktos wie jak to uszczelnic ? Jakis o-ring tam jest ?
Co moge popsuc ?
Co wiedziec zanim zaczne tam grzebac.
Praca bedzie wykonywana na parkingu przed blokiem na mrozie, lub o ile pajero gdziekolwiek dojedzie to u kogos...
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
Najwygodniej miałbyś to zrobić na wyjętej pompie, bo możesz pogubić sprężynkę, lub podkładki.


Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
Owszem, ale:
Zeby wyjąc pompe to trzeba rozebrac rozrzad
Zeby rozebrac rozrzad trzeba zdjąc wisko, paski, osłony i inne duperele.
Jak juz uszczelnie pompe i nie zgubie sprezynki... to trzeba to wszystko poskladac i w gratisie ustawic kąt wtrysku - o ile nie zamarznie czlowiek do tej pory.
To chyba zaryzykuje zgubienie sprezynki, tylko co tam jest pod ta blaszka ? O-ring ?
EDIT:
JAkos nie moge sie doszukac manuala do pompy a w manualu od 4d56 to tak srednio pisza na ten temat...
Zeby wyjąc pompe to trzeba rozebrac rozrzad
Zeby rozebrac rozrzad trzeba zdjąc wisko, paski, osłony i inne duperele.
Jak juz uszczelnie pompe i nie zgubie sprezynki... to trzeba to wszystko poskladac i w gratisie ustawic kąt wtrysku - o ile nie zamarznie czlowiek do tej pory.

To chyba zaryzykuje zgubienie sprezynki, tylko co tam jest pod ta blaszka ? O-ring ?
EDIT:
JAkos nie moge sie doszukac manuala do pompy a w manualu od 4d56 to tak srednio pisza na ten temat...
- Murzyn
- Posty: 367
- Rejestracja: śr sty 06, 2010 12:00 pm
- Lokalizacja: Śląsk/Malopolska
- Kontaktowanie:
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
dowód apagogiczny
problem
Nie szukaj nowego serducha
rozwiniecie
Szukaj dobrego mechanika, tylko takiego, który ma pojecie o tym co robi i dlaczego to robi.
dowód
Mialem podobna bezolejowa wtope z silnikiem 3.2 isuzu/opel, a jeszcze zachcialo mi sie na autobanie sprawdzic v-max.
Kto by mógł przypuszczac ze silnik z autentycznym przebiegiem kilkadziesiat tysiecy km - czyli ledwo dotarty - bedzie bral olej w ilosci porównywalnej z paliwem, a do tego wszytkiego japonce pieronskie zaoszczedziły na czujniku poziomu oleju.
W jednym z renomowanych warsztatów diagnoza po rozebraniu była taka, ze szmelc do dupy. Nie ma nic - jak u kononowicza. Nie dosc ze sie nie da zrobic, a jak by sie jednak dało, to tak z 7k pln minimum, ale czy wyjdzie czy nie to tez nie wiadomo, bo raczej nie wyjdzie. Do tego jeszcze te pierscienie olejowe, to znowu bedzie zrec olej.... bida. Oczywiscie panewki, wał... i milion problemów. Trzeba kupic nowe serce za 5-ke 1k za przkladke i sie pojezdzi. Ile sie pojezdzi to Bóg jeden raczy wiedziec, bo co sie kupi to nie wiadomo.
W kilkunastu innych warsztatach równiez powiedzieli ze "nie da sie tych silników naprawic", "zaden szlif nie wyjdzie" "nominałów nie ma" - takich tez wypasionych "renomowanych"
Wniosek posredni:
koszt naprawy = 7k (pomijajac, ze sie nie da naprawic)
koszt nowego uzywanego silnika wraz z przelozeniem = 5k-6k
Szczesliwym trafem ciezko ten silnik dostac na rynku wtórnym i pol roku zleciało na niczym, tylko na szukaniu.
W miedzyczasie miałem nieprzyjemnosc zepsuc pajero i audi, które zupełnym przypadkiem trafiły do Pana doktora Jarka z Krakowa, co klinike ma na Amazonek. Jako ze sprzety naprawił wzorowo i w kwotach promocyjnych, to stwierdziłem "niech sie dzieje wola nieba" biore lawete i zawoze isuzu. O cene nie pytałem, bo sie bałem. Zostawiłem zlecenie "ma być funkiel nówka", umówiłem termin odbioru na "na luzie", zaczałem załatwiac kredyt.
Po 3 tygodniach jak jeszcze nie zalatwilem tego kredytu auto było do odebrania.
Całkowity koszt "niemozliwego" remontu wraz z wymiana wszytkiego co sie dało (zawory, pierscienie, panewki, wał.....sratatata) wyniósł 2k +23%VAT
Stare czesci na stole, FV na nowe do wgladu
Auto smiga jak lalunia, oleju nic nie bierze, silnik suchy, chodzi równiutko
Wnioski
6000zl - 2000zl = 4000zl tzn. mozna jechac na przyzwoite wakacje swoim ofrołdowym autem zamiast spłacać kredyt
CND
problem
zalozeniekzh pisze:nima pierscieni i panewek
antytezalukas 78 pisze:szukaj nowego serducha
Nie szukaj nowego serducha
rozwiniecie
Szukaj dobrego mechanika, tylko takiego, który ma pojecie o tym co robi i dlaczego to robi.
dowód
Mialem podobna bezolejowa wtope z silnikiem 3.2 isuzu/opel, a jeszcze zachcialo mi sie na autobanie sprawdzic v-max.
Kto by mógł przypuszczac ze silnik z autentycznym przebiegiem kilkadziesiat tysiecy km - czyli ledwo dotarty - bedzie bral olej w ilosci porównywalnej z paliwem, a do tego wszytkiego japonce pieronskie zaoszczedziły na czujniku poziomu oleju.
W jednym z renomowanych warsztatów diagnoza po rozebraniu była taka, ze szmelc do dupy. Nie ma nic - jak u kononowicza. Nie dosc ze sie nie da zrobic, a jak by sie jednak dało, to tak z 7k pln minimum, ale czy wyjdzie czy nie to tez nie wiadomo, bo raczej nie wyjdzie. Do tego jeszcze te pierscienie olejowe, to znowu bedzie zrec olej.... bida. Oczywiscie panewki, wał... i milion problemów. Trzeba kupic nowe serce za 5-ke 1k za przkladke i sie pojezdzi. Ile sie pojezdzi to Bóg jeden raczy wiedziec, bo co sie kupi to nie wiadomo.
W kilkunastu innych warsztatach równiez powiedzieli ze "nie da sie tych silników naprawic", "zaden szlif nie wyjdzie" "nominałów nie ma" - takich tez wypasionych "renomowanych"
Wniosek posredni:
koszt naprawy = 7k (pomijajac, ze sie nie da naprawic)
koszt nowego uzywanego silnika wraz z przelozeniem = 5k-6k
Szczesliwym trafem ciezko ten silnik dostac na rynku wtórnym i pol roku zleciało na niczym, tylko na szukaniu.
W miedzyczasie miałem nieprzyjemnosc zepsuc pajero i audi, które zupełnym przypadkiem trafiły do Pana doktora Jarka z Krakowa, co klinike ma na Amazonek. Jako ze sprzety naprawił wzorowo i w kwotach promocyjnych, to stwierdziłem "niech sie dzieje wola nieba" biore lawete i zawoze isuzu. O cene nie pytałem, bo sie bałem. Zostawiłem zlecenie "ma być funkiel nówka", umówiłem termin odbioru na "na luzie", zaczałem załatwiac kredyt.
Po 3 tygodniach jak jeszcze nie zalatwilem tego kredytu auto było do odebrania.
Całkowity koszt "niemozliwego" remontu wraz z wymiana wszytkiego co sie dało (zawory, pierscienie, panewki, wał.....sratatata) wyniósł 2k +23%VAT
Stare czesci na stole, FV na nowe do wgladu
Auto smiga jak lalunia, oleju nic nie bierze, silnik suchy, chodzi równiutko
Wnioski
6000zl - 2000zl = 4000zl tzn. mozna jechac na przyzwoite wakacje swoim ofrołdowym autem zamiast spłacać kredyt
CND
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
O-ring ma wymiar 26x3, czyli zewnetrzna srednica 32mm.
Słowo-klucz - "viton"
Nie ma tam sprezynki. Da sie wymienic to nie wyjmując pompy ale przy -13 jest deko przejebane...
Dojscie tez po wuju...
Ale sie da
Słowo-klucz - "viton"
Nie ma tam sprezynki. Da sie wymienic to nie wyjmując pompy ale przy -13 jest deko przejebane...
Dojscie tez po wuju...
Ale sie da

- rudypajero.koszalin
- Posty: 1895
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
- Lokalizacja: koszalin
- Kontaktowanie:
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
Bo sprężynka jest z tej strony co zaznaczone na zdjęciu, a nie z przeciwnej.
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu



Tam nie rozbierałem bo nie cieknie. Jeszcze

- ludekczarnorzek
- jestem tu nowy...
- Posty: 66
- Rejestracja: śr sie 18, 2010 8:56 pm
- Lokalizacja: Czarnorzeki
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
Witam
Panowie szukałem gdzieś na forum schematu budowy rozrusznika
ale nic nie znalazłem... musze wymienić mocowanie grubego kabla [+] bo coś go wydarło (możliwe że ukręciłem
) więc teraz musze to naprawić
pozdrawiam i dziękuję za odpowiedź 





Pajero '88 2.5 4d56 General MT grabber 31x10,5 15"
" Nikt nie jest Doskonały "
" Nikt nie jest Doskonały "
- ludekczarnorzek
- jestem tu nowy...
- Posty: 66
- Rejestracja: śr sie 18, 2010 8:56 pm
- Lokalizacja: Czarnorzeki
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
a ile taka przyjemność będzie kosztować ? orientuje się ktoś ?
Pajero '88 2.5 4d56 General MT grabber 31x10,5 15"
" Nikt nie jest Doskonały "
" Nikt nie jest Doskonały "
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
Jeśli dobrze pamietam to płaciłem ok 60 zł.
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell
- ludekczarnorzek
- jestem tu nowy...
- Posty: 66
- Rejestracja: śr sie 18, 2010 8:56 pm
- Lokalizacja: Czarnorzeki
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
A możesz mi powiedzieć gdzie kupowałeś ? nowy czy używany ? i nazwę bądź numer częściDamnIt! pisze:Jeśli dobrze pamietam to płaciłem ok 60 zł.

Pajero '88 2.5 4d56 General MT grabber 31x10,5 15"
" Nikt nie jest Doskonały "
" Nikt nie jest Doskonały "
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
W krakowie na ulicy Zarzecze jest sklep z częściami do rozruszników. Namiary wygooglasz sobie.
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell
- ludekczarnorzek
- jestem tu nowy...
- Posty: 66
- Rejestracja: śr sie 18, 2010 8:56 pm
- Lokalizacja: Czarnorzeki
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
ok dzięki za odpowiedź;) brata wyślę to mi załatwi 

Pajero '88 2.5 4d56 General MT grabber 31x10,5 15"
" Nikt nie jest Doskonały "
" Nikt nie jest Doskonały "
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość