[Pajero II] zablokowany reduktor

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
ADAM swist
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 58
Rejestracja: śr sie 01, 2007 11:06 am
Lokalizacja: Góra Kalwaria

[Pajero II] zablokowany reduktor

Post autor: ADAM swist » ndz cze 17, 2012 12:02 am

dzisiaj przy wtopie w błoto i zmianie pozycji reduktora z pozycji 4H na 4 HLc zablokował się dźwignia. auto normalnie jeździ ale nie mogę ruszyć dźwigni z miejsca, siła tego nie ruszę prędzej wygną dźwignię :)11
boli mnie to jak diabli bo dzisiaj była pierwsza jazda od remontu ramy, karoserii, zawieszenia i montażu nowych kół.
będę wdzięczny za jakieś podpowiedzi... :)2
Ostatnio zmieniony wt gru 11, 2012 10:12 pm przez ADAM swist, łącznie zmieniany 1 raz.
gg 4211785

Awatar użytkownika
rudypajero.koszalin
Posty: 1895
Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
Lokalizacja: koszalin
Kontaktowanie:

Re: [Pajero II] zablokowany reduktor

Post autor: rudypajero.koszalin » ndz cze 17, 2012 8:11 am

Prawdopodobnie dźwigienka wyskoczyła z wodzika. Żeby to naprawić musisz rozkręcić plastiki na tunelu, gumę osłonową, a na końcu wykręcić samą dźwigienkę. Potem sprawdzasz czy same wodziki dają się przesuwać za pomocą jakiegoś długiego śrubokręta. Jeśli tak, to montujesz wajchę z powrotem na miejsce (Najlepiej ustawić wodziki na przeciwko siebie szczerbinkami).
Powinno pomóc, tyle że akcja może się powtórzyć, bo jak raz wyskoczyła to i drug też wylata.
Dzieje się tak bo masz prawdopodobnie zużytą, albo końcówkę dźwigienki (tą która porusza wodzikiem), albo kulę na której dźwigienka się obraca.
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.

Awatar użytkownika
ADAM swist
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 58
Rejestracja: śr sie 01, 2007 11:06 am
Lokalizacja: Góra Kalwaria

Re: [Pajero II] zablokowany reduktor

Post autor: ADAM swist » ndz cze 17, 2012 9:42 am

dzięki kolego :)2
za mocno ją pociągnąłem przy zmianie i faktycznie mogła ona wyskoczyć z tych wodzików, wielkie dzięki za odpowiedź, dzisiaj już nie będe tego robił bo zazwyczaj moja praca w niedziele kończy się bardzo źle. ( ostatnio jak koledze czyściłem gaźnik od maluszka w niedziele to przez przypadek podkładka wpadła do cylindra ... i silnik do wymianki)
- jeszcze takie pytanko: gdzie mogę znaleźć pompkę która pompuje ciśnienie do blokady tylnego mostu? jak pompowałem kompresorem w przewód to most się blokował ale gdy przyciskam przycisk od blokady to nic się nie dzieje :roll:
gg 4211785

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: [Pajero II] zablokowany reduktor

Post autor: Kajen » ndz cze 17, 2012 11:08 am

W kabinie przy lewym tylnym nadkolu, pod tapicerką.

Awatar użytkownika
rudypajero.koszalin
Posty: 1895
Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
Lokalizacja: koszalin
Kontaktowanie:

Re: [Pajero II] zablokowany reduktor

Post autor: rudypajero.koszalin » ndz cze 17, 2012 7:11 pm

Zanim wybebeszysz pompkę to sprawdź bezpieczniki. Poza tym blokada zapina się tylko na "4HLc" "N" i "4LLc" na "2H" i "4H" się nie włączy.
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: [Pajero II] zablokowany reduktor

Post autor: Eskapada » pn cze 18, 2012 6:19 am

rudypajero.koszalin pisze:Zanim wybebeszysz pompkę to sprawdź bezpieczniki. Poza tym blokada zapina się tylko na "4HLc" "N" i "4LLc" na "2H" i "4H" się nie włączy.
No chyba że się wtyczkę zmostkuje to i na 2H można z blokadą smigać

:)21
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
rudypajero.koszalin
Posty: 1895
Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
Lokalizacja: koszalin
Kontaktowanie:

Re: [Pajero II] zablokowany reduktor

Post autor: rudypajero.koszalin » pn cze 18, 2012 6:28 am

Lans driftem po mieście? :)23 :)21
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.

Awatar użytkownika
ADAM swist
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 58
Rejestracja: śr sie 01, 2007 11:06 am
Lokalizacja: Góra Kalwaria

Re: [Pajero II] zablokowany reduktor

Post autor: ADAM swist » wt cze 19, 2012 10:08 pm

dzięki Rudy za podpowiedz z tym reduktorem, faktycznie wyskoczył ten półksiężyc z tych wodzików, założyłem i jest OK. przy okazji przeszlifowałem trochę obudowę bo po podwyższeniu budy i nie chce mi wchodzić 2H.
ale z tą pompką to już nie zdążyłem sprawdzić czy działa blokada.
wczoraj wjechałem na mój wspaniały kanał i zabieram się za montaż wyciągarki i będę robił sobie zderzak. tylko nie wiem z jakiej blachy go spawać 3mm czy 4mm. jak by ktoś miał jakieś wtyki do gotowych szablonów to z góry stawiam duże PIWKO.

Obrazek :)21

u sąsiada w Geli fajnie się odkrywa na zawiasach tablica do góry i z spodniej wyciąga hak wyciągarki, ale nie wiem czy w coś takiego się bawić, czy przypadkiem nie wciągnie mi tej tablicy na szpulę :o razem z linką...
gg 4211785

Awatar użytkownika
rudypajero.koszalin
Posty: 1895
Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
Lokalizacja: koszalin
Kontaktowanie:

Re: [Pajero II] zablokowany reduktor

Post autor: rudypajero.koszalin » śr cze 20, 2012 7:15 am

Im bardziej zabudujesz windę, tym mniejszą kontrolę nad nią będziesz miał. Fajnie wygląda jak jej nie widać, ale to mało praktyczne jeśli ją często wykorzystujesz.
Grubość materiału dobież sobie sam, w zależności od miejsca. Pod mocowanie windy min. 6mm, reszta zderzaka może być już z czegoś cieńszego. Czego użyjesz to zależy bardziej od samej konstrukcji. Im bardziej przestrzenna tym cieńszy materiał możesz zastosować.
Nie mam gotowego projektu (szablonu) ale TU możesz coś podejrzeć.
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.

Awatar użytkownika
ADAM swist
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 58
Rejestracja: śr sie 01, 2007 11:06 am
Lokalizacja: Góra Kalwaria

Re: [Pajero II] zablokowany reduktor

Post autor: ADAM swist » wt gru 11, 2012 9:59 pm

po długich namysłach i wyczerpujących wywiadach zdecydowałem się na rurki...

Obrazek

na pionowe elementy zastosowałem blachę 10mm,
płyta pod wyciągarkę to C200
boczne rurki to 107/4,2 (albo coś zbliżonego )
całość będzie przykręcone na dwóch kątownikach L50 do C'ówki na na 3 śruby z jednej i drugiej strony
w planach jeszcze jest
- płaskownik szer. 30mm przyspawany na lico do tych pionowych blach na całej wysokości,
- wspawanie 2 rur osłaniających lampy
- wspawanie płyty pod prowadnice wyciągarki
- otwory pod szekle w tych pionowych blachach
- przymocowanie płyty osłonowej pod silnik, most skrzynie tylko jeszcze nie wiem czy 1mm grubość starczy

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
gg 4211785

Awatar użytkownika
ADAM swist
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 58
Rejestracja: śr sie 01, 2007 11:06 am
Lokalizacja: Góra Kalwaria

Re: [Pajero II] zablokowany reduktor

Post autor: ADAM swist » pt gru 14, 2012 10:31 pm

powoli idzie do przodu...
Obrazek

przewiercenie otworów pod szekle o średnicy 23mm ręczną wiertarką graniczyło z cudem
Obrazek
gg 4211785

Awatar użytkownika
bilans
Posty: 1972
Rejestracja: śr maja 29, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bydgoszcz/Zielonka
Kontaktowanie:

Re: [Pajero II] zablokowany reduktor

Post autor: bilans » sob gru 15, 2012 12:42 am

ładnie ładnie ale ile to kg ???
wrangler yj 4.0 .......toyota LC J12,Ranger, Pajero 2,5
http://www.firmabilans.pl/

Awatar użytkownika
lukas 78
Posty: 1716
Rejestracja: ndz lis 23, 2008 12:36 pm
Lokalizacja: Szepietowo/Hamburg

Re: [Pajero II] zablokowany reduktor

Post autor: lukas 78 » sob gru 15, 2012 9:55 am

sam zderzak to -5 cm na drążki :wink:
2,5 TDI od dziadka najlepsze na świecie

Awatar użytkownika
ADAM swist
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 58
Rejestracja: śr sie 01, 2007 11:06 am
Lokalizacja: Góra Kalwaria

Re: [Pajero II] zablokowany reduktor

Post autor: ADAM swist » sob gru 15, 2012 6:10 pm

dzisiaj zderzak zdjęty i czeka na stole na dokładne pospawanie, jeszcze go nie ważyłem ale waży mniej niż wyciągarka...
ale to zaraz pójdę do garażu z wagą łazienkową i go zważę :D

a wiec:
37 kg zderzak
28 kg winda
16 kg płyta pod wyciągarkę
razem 81kg :o

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
gg 4211785

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: [Pajero II] zablokowany reduktor

Post autor: Adas » sob gru 15, 2012 9:47 pm

czyli jakieś 10kM mniej w aucie, no i drążki ciekawe co na to powiedzą

Heilsberg
Posty: 492
Rejestracja: ndz sty 11, 2009 8:18 pm
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Re: [Pajero II] zablokowany reduktor

Post autor: Heilsberg » ndz gru 16, 2012 10:58 am

Drążki powiedzą - wymień nas na HD. Szybko!!

Awatar użytkownika
lisisko
 
 
Posty: 226
Rejestracja: sob sty 07, 2006 11:09 am
Lokalizacja: Stalowa Wola / Kraków, a obecnie Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: [Pajero II] zablokowany reduktor

Post autor: lisisko » ndz gru 16, 2012 11:20 am

"na pionowe elementy blacha 10mm,"


to chyba lekka przesada...
Pajero II 2,5 TD '94r

Awatar użytkownika
lukas 78
Posty: 1716
Rejestracja: ndz lis 23, 2008 12:36 pm
Lokalizacja: Szepietowo/Hamburg

Re: [Pajero II] zablokowany reduktor

Post autor: lukas 78 » ndz gru 16, 2012 11:26 am

te kilogramy pójdą w cały zawias...
dla przeciwwagi będziesz musiał dwa worki cementu z tyłu wozić :wink:
2,5 TDI od dziadka najlepsze na świecie

Awatar użytkownika
ADAM swist
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 58
Rejestracja: śr sie 01, 2007 11:06 am
Lokalizacja: Góra Kalwaria

Re: [Pajero II] zablokowany reduktor

Post autor: ADAM swist » ndz gru 16, 2012 11:29 am

lisisko pisze:"na pionowe elementy blacha 10mm,"


to chyba lekka przesada...
uważam że nie, ta blacha to najważniejszy element, jak by była cieńsza to te rury boczne mogły by ją wygiąć, w miejscy gdzie są przyspawane tworzy się tam duży moment obrotowy bo są dosyć długie (siła x ramie ).
jeśli chodzi o ciężar to uważam że nie ma tragedii... zderzak ARB ponoć waży 45kg a płyta pod wyciągarkę 30 kg plus wyciągarka 30kg :o

drążki są już podkręcone i jak auto usiądzie za bardzo to tak jak kolega pisze pozostaje wymiana na HD
gg 4211785

Awatar użytkownika
ADAM swist
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 58
Rejestracja: śr sie 01, 2007 11:06 am
Lokalizacja: Góra Kalwaria

Re: [Pajero II] zablokowany reduktor

Post autor: ADAM swist » ndz gru 16, 2012 11:34 am

lukas 78 pisze:te kilogramy pójdą w cały zawias...
dla przeciwwagi będziesz musiał dwa worki cementu z tyłu wozić :wink:
no no to jest właśnie ból. ciężar już się tak ładnie nie rozłoży, ale przy robieniu tego zderzaka chciałem jak najbardziej go schować do środka, winda też jest cofnięta (lico tej ceówki pod wyciągarke jest równe z końcem ramy),
pozostaje jeszcze jeździć z pełnym bakiem 8) , ( może ktoś ma do sprzedania bak, mój ma uszkodzoną czujkę, a przy próbie naprawy śrubki się ukręciły :cry: )
Ostatnio zmieniony ndz gru 16, 2012 11:38 am przez ADAM swist, łącznie zmieniany 1 raz.
gg 4211785

Awatar użytkownika
lukas 78
Posty: 1716
Rejestracja: ndz lis 23, 2008 12:36 pm
Lokalizacja: Szepietowo/Hamburg

Re: [Pajero II] zablokowany reduktor

Post autor: lukas 78 » ndz gru 16, 2012 11:38 am

czujniki to się we wszystkich chrzanią
a z dobrym zbiornikiem będzie problem
zawsze możesz dać śruby na przestrzał
2,5 TDI od dziadka najlepsze na świecie

Awatar użytkownika
ADAM swist
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 58
Rejestracja: śr sie 01, 2007 11:06 am
Lokalizacja: Góra Kalwaria

Re: [Pajero II] zablokowany reduktor

Post autor: ADAM swist » ndz gru 16, 2012 11:39 am

tylko te śruby ukręciły się z kawałkiem zbiornika i mam tam nieszczelność
gg 4211785

Awatar użytkownika
lukas 78
Posty: 1716
Rejestracja: ndz lis 23, 2008 12:36 pm
Lokalizacja: Szepietowo/Hamburg

Re: [Pajero II] zablokowany reduktor

Post autor: lukas 78 » ndz gru 16, 2012 11:42 am

znaleźć dobry zbiornik ciężko raczej
jeśli reszta zbiornika rokuje to najlepiej polutować twardym lutem a nie kleić
2,5 TDI od dziadka najlepsze na świecie

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość