pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
PAJERO Driver
Posty: 421
Rejestracja: czw sie 07, 2008 12:57 pm
Lokalizacja: Stargard

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: PAJERO Driver » śr mar 19, 2014 1:56 pm

Marcingalloper pisze:
qmulus pisze:Rozbierasz czyscisz smarujesz składasz uszczelniasz i zrobione.
No bo myślałem że się już na mnie wszyscy pogniewali :)2 .

Smar ma być jakiś wyjątkowy czy jakiś taki zwykły standardowy ?? .
Wystarczy ten co masz w zestawie a jak nie to tym do łożysk...Ale lekko... :wink:
Pajero Classic 2.5 IntercoolerTurbo do przeróbki.....
GG: 4883455

Marcingalloper
 
 
Posty: 4958
Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: Marcingalloper » śr mar 19, 2014 2:16 pm

PAJERO Driver pisze:
Marcingalloper pisze:
qmulus pisze:Rozbierasz czyscisz smarujesz składasz uszczelniasz i zrobione.
No bo myślałem że się już na mnie wszyscy pogniewali :)2 .

Smar ma być jakiś wyjątkowy czy jakiś taki zwykły standardowy ?? .
Wystarczy ten co masz w zestawie a jak nie to tym do łożysk...Ale lekko... :wink:
W zestawie nie mam bo zużyłem montując manuale jakieś 8 miesięcy temu. Mam taki smar, cholera wie co to jest, na tubie jest tylko napis JCB MPL EP, dostałem to od kumpla i wstrzykuję to w kalamitki w zawieszeniu i do tego samego służył w koparkach i ładowarkach, ale czy można go zastosować do sprzęgiełek :roll: . Wolałbym wiedzieć czy można niż za jakiś czas wywalać znów prawie pińćset szelestów w nowe sprzęgiełka.

Awatar użytkownika
PAJERO Driver
Posty: 421
Rejestracja: czw sie 07, 2008 12:57 pm
Lokalizacja: Stargard

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: PAJERO Driver » śr mar 19, 2014 2:31 pm

W zestawie nie mam bo zużyłem montując manuale jakieś 8 miesięcy temu. Mam taki smar, cholera wie co to jest, na tubie jest tylko napis JCB MPL EP, dostałem to od kumpla i wstrzykuję to w kalamitki w zawieszeniu i do tego samego służył w koparkach i ładowarkach, ale czy można go zastosować do sprzęgiełek :roll: . Wolałbym wiedzieć czy można niż za jakiś czas wywalać znów prawie pińćset szelestów w nowe sprzęgiełka.[/quote][/quote]


Tak znam ten smar w koparko ładowarce JCB używam go tak samo... Ja u siebie użyłem ten co był w zestawie i po jakimś czasie poprawiłem do łożysk... Lekko smarując ząbki i wpust na przegubach skręciłem i nie zaglądam tam... Więc nie sądzę aby miał ten z JCB uszkodzić sprzęgi zwłaszcza ze tam za wiele się nie dzieje...to nie skrzynia biegów lub satelity w moście.. :wink:.
Pajero Classic 2.5 IntercoolerTurbo do przeróbki.....
GG: 4883455

Marcingalloper
 
 
Posty: 4958
Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: Marcingalloper » śr mar 19, 2014 3:02 pm

PAJERO Driver pisze:

Tak znam ten smar w koparko ładowarce JCB używam go tak samo... Ja u siebie użyłem ten co był w zestawie i po jakimś czasie poprawiłem do łożysk... Lekko smarując ząbki i wpust na przegubach skręciłem i nie zaglądam tam... Więc nie sądzę aby miał ten z JCB uszkodzić sprzęgi zwłaszcza ze tam za wiele się nie dzieje...to nie skrzynia biegów lub satelity w moście.. :wink:.
Generalnie zrobię przegląd, jeśli będzie jakaś dziwna maź koloru innego niż czarny bo z tego co pamiętam takiego koloru był oryginalny smar AVM, to wyczyszczę i złożę na ten smar JCB. Natomiast jak będzie czysto, żadnego brudu czy śladów po wodzie to najzwyczajniej składam i zapominam na następne kilka miesięcy :)2 .

Awatar użytkownika
RADZILLA
Posty: 375
Rejestracja: pt kwie 22, 2011 4:22 pm
Lokalizacja: Jarocin

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: RADZILLA » śr mar 19, 2014 3:15 pm

Do sprzęgiełek jest też dobry smar do centralnych układów smarowania jest żadki i dzięki temu sprzęgiełka lekko działają
LJ 70

Awatar użytkownika
pojara90
Posty: 2316
Rejestracja: wt wrz 16, 2008 5:54 pm
Lokalizacja: góry i doliny

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: pojara90 » śr mar 19, 2014 3:19 pm

Do automatycznych owszem, w manualnych można sobie pozwolić na gęstszy i więcej.
W160
PajeroLong SS

Awatar użytkownika
ArturS
 
 
Posty: 210
Rejestracja: ndz cze 13, 2004 11:08 pm
Lokalizacja: Żary

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: ArturS » śr mar 19, 2014 11:28 pm

Proponuje przeczytać instrukcję montażu sprzęgiełek, jeżeli to AVM to producent przewiduje tylko i wyłącznie smarowanie olejem SAE 30. Stosowanie czego innego powoduje utratę gwarancji.
3.0 V6 +Ironman

Marcingalloper
 
 
Posty: 4958
Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: Marcingalloper » śr mar 19, 2014 11:46 pm

ArturS pisze:Proponuje przeczytać instrukcję montażu sprzęgiełek, jeżeli to AVM to producent przewiduje tylko i wyłącznie smarowanie olejem SAE 30. Stosowanie czego innego powoduje utratę gwarancji.
Jak ja nie mam ani paragonu, ani tym bardziej instrukcji czy pudełka :roll: . O gwarancję mi nie chodzi bo i tak nie jestem w stanie jej wyegzekwować przy braku paragonu, najpierw w nie zajrzę i zobaczę co tam słychać, jak będzie brudno to dopiero będę szukał odpowiedniego smarowidła :)21 .

Awatar użytkownika
Polsky
Posty: 399
Rejestracja: śr kwie 25, 2012 10:05 pm
Lokalizacja: Wroclaw

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: Polsky » ndz mar 23, 2014 10:41 pm

Czy ktoś używa jakiegoś "domowego" OBD interfejsu do odczytywania błędów ?
Co można taniego kupić żeby się połączyć? U mnie jest 2002rok i ten z elektroniczną pompą 115KM
Wysokość liftu należy dopasować do wzrostu teściowej
L200 4d56

oldarcher
 
 
Posty: 118
Rejestracja: pt sty 03, 2014 5:53 pm
Lokalizacja: Radom, Mazowieckie
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: oldarcher » czw mar 27, 2014 4:50 pm

Mam pytanie bardzo laickie.
Do ilu mm bieżnika warto szukać opon 31" MT i AT

Nie zamierzam upalac w cieżkim bocie, głównie drogi wzdłuż pól, rzek itp, mokre liście na podjazdach.

oldarcher
 
 
Posty: 118
Rejestracja: pt sty 03, 2014 5:53 pm
Lokalizacja: Radom, Mazowieckie
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: oldarcher » czw mar 27, 2014 4:50 pm

Mam pytanie bardzo laickie.
Do ilu mm bieżnika warto szukać opon 31" MT i AT

Nie zamierzam upalac w cieżkim bocie, głównie drogi wzdłuż pól, rzek itp, mokre liście na podjazdach.

_Bart
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 49
Rejestracja: wt lis 23, 2010 11:11 am

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: _Bart » pt mar 28, 2014 2:58 pm

Krótkie pytanie. Padło mi w L200 98' za jednym zamachem/w bliskim odstępie czasu podświetlenie deski z lewej strony i rezerwa. Zatem w nocy nie widzę wskaźnika paliwa (który działa), bo nie ma podświetlenia tej strony zegarów, ani rezerwy, co jest zdrowo wkur.
Żarówki dobre, bezpiecznika chyba na takie coś nie ma i szczerze nie wiem gdzie szukać problemu. Jakieś pomysły?

Pozdro

Awatar użytkownika
pojara90
Posty: 2316
Rejestracja: wt wrz 16, 2008 5:54 pm
Lokalizacja: góry i doliny

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: pojara90 » pt mar 28, 2014 3:01 pm

oldarcher pisze:Mam pytanie bardzo laickie.
Do ilu mm bieżnika warto szukać opon 31" MT i AT

Nie zamierzam upalac w cieżkim bocie, głównie drogi wzdłuż pól, rzek itp, mokre liście na podjazdach.
Jeśli ma być bezpiecznie to nie mniej niż 50% imo
W160
PajeroLong SS

Awatar użytkownika
Ryżak
Posty: 1915
Rejestracja: ndz kwie 20, 2008 7:52 pm
Lokalizacja: Köslin

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: Ryżak » sob mar 29, 2014 12:08 am

_Bart pisze:Krótkie pytanie. Padło mi w L200 98' za jednym zamachem/w bliskim odstępie czasu podświetlenie deski z lewej strony i rezerwa. Zatem w nocy nie widzę wskaźnika paliwa (który działa), bo nie ma podświetlenia tej strony zegarów, ani rezerwy, co jest zdrowo wkur.
Żarówki dobre, bezpiecznika chyba na takie coś nie ma i szczerze nie wiem gdzie szukać problemu. Jakieś pomysły?

Pozdro
Wymien zarowki i sie zalaczy znów. U mnie jest to samo. Jak nie masz zarowek, to zadzwon do domagalskiego, on ma cale wiadro :)21
Mitsu Pajero dwałosiem tedeji. Było.Vitara była. Sportage 8V był. V70 2.5tdi jest. XC90 2.4 D5 jest.

_Bart
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 49
Rejestracja: wt lis 23, 2010 11:11 am

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: _Bart » sob mar 29, 2014 10:57 am

To znaczy przekładałem żarówki z rezerwy i podświetlenia pod np. sygnalizację otwartych drzwi i tam działały. Chyba że to jakoś szeregowo połączone jest jak w choince...

Awatar użytkownika
Polsky
Posty: 399
Rejestracja: śr kwie 25, 2012 10:05 pm
Lokalizacja: Wroclaw

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: Polsky » sob mar 29, 2014 9:30 pm

A mi w L200 szczur się obudził pod zegarami i piszczy mi linka od prędkościomierza (chyba) jak to się w Ldwiescie wyciąga zegary żeby nic nie połamać? I nawiązując do żarówek w zegarach, można zastosować jakieś LED?
Wysokość liftu należy dopasować do wzrostu teściowej
L200 4d56

Marcingalloper
 
 
Posty: 4958
Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: Marcingalloper » sob mar 29, 2014 9:51 pm

Polsky pisze:....... . I nawiązując do żarówek w zegarach, można zastosować jakieś LED?
Da ale jest kilka ale.
- Bardzo rzadko kiedy świecą tak równomiernie jak standardowe żarówki i często są ciemniejsza pola w podświetleniu licznika, przełącznika. Teraz niby są diody o szerokim kącie świecenia, jak jest w praktyce :roll: .
- Wszelkiego rodzaju ledy, diody itp lubią się przepalać bo w samochodzie ciężko jest uzyskać równe/stabilne napięcie np.12V. Często ono spada i wzrasta stąd przepalające się ledy/diody. Popatrz ile osób jeździ na "tanich" światłach dziennych, i ile z nich jest popalonych, a nawet już na aukcjach często sprzedający piszą że towar "wymaga stabilnego napięcia" więc stosowanie go w aucie daje wspomniane efekty.

Sam kiedyś się w te diodki, ledki i inne pierdoły bawiłem. Wstawiałem to wszędzie gdzie się dało od licznika, przez postojówki na podświetleniu tablicy kończąc ale już spory czas temu od tego odszedłem bo się przepalały bądź migały (często przed przepaleniem). Teraz pewnie są już jakieś lepiej zabezpieczone przed przepaleniem, ale już nie będą to chińczyki i cena może być dość wysoka.

_Bart
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 49
Rejestracja: wt lis 23, 2010 11:11 am

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: _Bart » ndz mar 30, 2014 5:46 pm

Polsky pisze: jak to się w Ldwiescie wyciąga zegary żeby nic nie połamać?
Zasadniczo kilka śrub w okolicy fajery od dołu, trzeba ściągnąć cały ten plastik idący w około zegarów i w około regulacji nawiewu. To siedzi na zaczepach i nie powiem, trochę siły było potrzeba do zdjęcia tego.

Awatar użytkownika
jradek
 
 
Posty: 15385
Rejestracja: wt lip 26, 2011 8:41 pm
Lokalizacja: Grodzisk Maz/DE

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: jradek » pn mar 31, 2014 8:03 am

Mam Pajeraka 2, krótkiego z szyberdachem. Szyberdach nie jest odsuwany, można go tylko unieść lub wyjąć.
Co się robi z szybą szyberdachu jak mam ochotę polatać bez niej?
W Rav4 były uchwyty na tylnej klapie od środka.
Jest coś takiego w Pajeraku?
pozdrawiam
!!!
szybka edyta
Cieknie mi zbiornik paliwa, na Allegro nie znalazłem pasującego i mam pytanie:
Czy zbiornik z I 3d podejdzie do II oczywiście 3d?
ponownie pozdrawiam
Ostatnio zmieniony pn mar 31, 2014 4:44 pm przez jradek, łącznie zmieniany 1 raz.
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.

Awatar użytkownika
Polsky
Posty: 399
Rejestracja: śr kwie 25, 2012 10:05 pm
Lokalizacja: Wroclaw

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: Polsky » pn mar 31, 2014 10:33 am

_Bart dzięki, ogarnę jak będzie wolna chwile. Chciałbym jednak pokombinowąć z tym oświetleniem LED, dodatkowo nie działa mi prawa strona podświetlenia klimatronika, same przyciski. Spróbowałbym zamontować jakieś diody w przyciskach np. koloru czerwonego lub niebieskiego.
Wysokość liftu należy dopasować do wzrostu teściowej
L200 4d56

Awatar użytkownika
alibia1112
Posty: 1855
Rejestracja: ndz lis 16, 2008 9:48 am
Lokalizacja: PAJERO ŁÓDZKIE TEAM

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: alibia1112 » pn mar 31, 2014 9:38 pm

jradek pisze:Mam Pajeraka 2, krótkiego z szyberdachem. Szyberdach nie jest odsuwany, można go tylko unieść lub wyjąć.

Pokaz swojego MISIA :lol:
CARPE DIEM
PAHero III LONG nie seria
CLUBMan żółty
PAHERO II LONG 33 było

oldarcher
 
 
Posty: 118
Rejestracja: pt sty 03, 2014 5:53 pm
Lokalizacja: Radom, Mazowieckie
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: oldarcher » wt kwie 01, 2014 9:27 am

Wymieniał ktoś resory z tyłu PI 90r LWB na resory od żuka i mógł by przybliżyć skale trudności operacji.
Wymiana na oryginały kosztowo wygląda podobnie jak zatankowanie trabanta do pełna - prawie podwaja wartość

Awatar użytkownika
PAJERO Driver
Posty: 421
Rejestracja: czw sie 07, 2008 12:57 pm
Lokalizacja: Stargard

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: PAJERO Driver » wt kwie 01, 2014 10:06 am

oldarcher pisze:Wymieniał ktoś resory z tyłu PI 90r LWB na resory od żuka i mógł by przybliżyć skale trudności operacji.
Wymiana na oryginały kosztowo wygląda podobnie jak zatankowanie trabanta do pełna - prawie podwaja wartość
Czemu akurat od Żuka.. ?? Niema opcji kupienia z drugiego lub dać do gościa od robienia resorów ??
Pajero Classic 2.5 IntercoolerTurbo do przeróbki.....
GG: 4883455

oldarcher
 
 
Posty: 118
Rejestracja: pt sty 03, 2014 5:53 pm
Lokalizacja: Radom, Mazowieckie
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: oldarcher » wt kwie 01, 2014 10:55 am

podobno pasują ok, moje juz sa nie do uratowania. Dodatkow jednego pióra jest tylko pół.

Awatar użytkownika
jradek
 
 
Posty: 15385
Rejestracja: wt lip 26, 2011 8:41 pm
Lokalizacja: Grodzisk Maz/DE

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: jradek » wt kwie 01, 2014 11:33 am

alibia1112 pisze:
jradek pisze:Mam Pajeraka 2, krótkiego z szyberdachem. Szyberdach nie jest odsuwany, można go tylko unieść lub wyjąć.

Pokaz swojego MISIA :lol:

jeszcze się wstydzę :)14
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości