pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Luk83
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 57
Rejestracja: wt sie 07, 2012 6:32 pm

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: Luk83 » ndz wrz 28, 2014 7:24 pm

Adas pisze:wywal moduł i podłącz sam kompresorek, po osiągnięciu ciśnienia sam się wyłączy, moduł jest po to, żeby wypełnić sekwencję czynności żeby blokada się zapięła. chyba tego nie potrzebujesz
ok fajnie dzieki tylko jeszcze pytanie na pompce są 2 kable a na org włączniku 4. po co te 4 jak wystarczają 2?

Marcingalloper
 
 
Posty: 4958
Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: Marcingalloper » ndz wrz 28, 2014 8:00 pm

Luk83 pisze:
Adas pisze:wywal moduł i podłącz sam kompresorek, po osiągnięciu ciśnienia sam się wyłączy, moduł jest po to, żeby wypełnić sekwencję czynności żeby blokada się zapięła. chyba tego nie potrzebujesz
ok fajnie dzieki tylko jeszcze pytanie na pompce są 2 kable a na org włączniku 4. po co te 4 jak wystarczają 2?
Przycisk jest podświetlany...... .

??

Luk83
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 57
Rejestracja: wt sie 07, 2012 6:32 pm

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: Luk83 » ndz wrz 28, 2014 8:28 pm

Marcingalloper pisze:
Luk83 pisze:
Adas pisze:wywal moduł i podłącz sam kompresorek, po osiągnięciu ciśnienia sam się wyłączy, moduł jest po to, żeby wypełnić sekwencję czynności żeby blokada się zapięła. chyba tego nie potrzebujesz
ok fajnie dzieki tylko jeszcze pytanie na pompce są 2 kable a na org włączniku 4. po co te 4 jak wystarczają 2?
Przycisk jest podświetlany...... .

??
fajnie dzieki za pomoc

dodik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 8
Rejestracja: pt wrz 12, 2014 10:19 pm
Lokalizacja: Manieczki

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: dodik » wt wrz 30, 2014 5:35 pm

Witam, mam takie pytanie. Jakie prędkości max na 4HLc i 4LLc ?? I czy blokada tylnego mostu załączy się tylko na tych dwóch przełożeniach ??

Awatar użytkownika
pedroz
 
 
Posty: 152
Rejestracja: pt mar 13, 2009 11:10 pm
Lokalizacja: Warszawa-Ursynów-Włochy

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: pedroz » śr paź 01, 2014 8:33 am

dodik pisze:Witam, mam takie pytanie. Jakie prędkości max na 4HLc i 4LLc ?? I czy blokada tylnego mostu załączy się tylko na tych dwóch przełożeniach ??
Tak
PII V23 6G72

dodik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 8
Rejestracja: pt wrz 12, 2014 10:19 pm
Lokalizacja: Manieczki

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: dodik » śr paź 01, 2014 6:22 pm

pedroz pisze:
dodik pisze:Witam, mam takie pytanie. Jakie prędkości max na 4HLc i 4LLc ?? I czy blokada tylnego mostu załączy się tylko na tych dwóch przełożeniach ??
Tak

ok, a na pierwsze pytanie odnośnie tych prędkości z jakimi ?? gdzieś wyczytałem że 12km/h i 24km/h prawda to ?? przepraszam jak te pytania są banalne ale to moje pierwsze auto 4x4

Awatar użytkownika
lisisko
 
 
Posty: 226
Rejestracja: sob sty 07, 2006 11:09 am
Lokalizacja: Stalowa Wola / Kraków, a obecnie Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: lisisko » sob paź 04, 2014 3:38 pm

Panowie pomocy.
Dziś podczas jazdy zaczęło mi coś chrupać w okolicy przedniego mostu. Jest to taki metaliczny chrobot, jakby zęby koła obcierały o coś. Jak się zatrzymam przestaje, ale jak ruszę i zacznę się rozpędzać to objaw się ponawia. Jakieś sugestie?
Pajero II 2,5 TD '94r

Awatar użytkownika
Kabal
 
 
Posty: 16840
Rejestracja: pt cze 09, 2006 9:47 am
Lokalizacja: Wrocław

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: Kabal » sob paź 04, 2014 4:14 pm

lisisko pisze:Panowie pomocy.
Dziś podczas jazdy zaczęło mi coś chrupać w okolicy przedniego mostu. Jest to taki metaliczny chrobot, jakby zęby koła obcierały o coś. Jak się zatrzymam przestaje, ale jak ruszę i zacznę się rozpędzać to objaw się ponawia. Jakieś sugestie?
Napęd rozpięty?
Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172

Awatar użytkownika
lisisko
 
 
Posty: 226
Rejestracja: sob sty 07, 2006 11:09 am
Lokalizacja: Stalowa Wola / Kraków, a obecnie Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: lisisko » sob paź 04, 2014 4:42 pm

Podczas jazdy załączałem 4H i tak samo rzęziło, ale na innych nie spróbowałem.
Pajero II 2,5 TD '94r

Awatar użytkownika
Kabal
 
 
Posty: 16840
Rejestracja: pt cze 09, 2006 9:47 am
Lokalizacja: Wrocław

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: Kabal » sob paź 04, 2014 4:46 pm

Lożysko igiełkowe półosi? Gdyby coś w napędzie to raczej by odpuszczało po rozpięciu.
Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172

Awatar użytkownika
lisisko
 
 
Posty: 226
Rejestracja: sob sty 07, 2006 11:09 am
Lokalizacja: Stalowa Wola / Kraków, a obecnie Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: lisisko » sob paź 04, 2014 4:51 pm

Dzięki za naprowadzenie na trop. To rzeczywiście może być łożysko, bo podczas gwałtownego skrętu czasem przestawało chrobotać.
Miś i tak będzie stał 2 tygodnie, bo mam wyjazd.
Pajero II 2,5 TD '94r

Awatar użytkownika
jradek
 
 
Posty: 15385
Rejestracja: wt lip 26, 2011 8:41 pm
Lokalizacja: Grodzisk Maz/DE

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: jradek » pn paź 06, 2014 8:31 am

Albo przegub.
Niech mnie ktoś rozjaśni w temacie świec żarowych. Mam wrażenie, że nie grzeją jak słychać głośno przekaźnik, jak słychać cicho to grzeją, a słychać cicho tylko po zakręceniu silnikiem.
O co biega?
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.

Awatar użytkownika
jradek
 
 
Posty: 15385
Rejestracja: wt lip 26, 2011 8:41 pm
Lokalizacja: Grodzisk Maz/DE

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: jradek » pn paź 06, 2014 8:34 am

dodik pisze:Witam, mam takie pytanie. Jakie prędkości max na 4HLc i 4LLc ?? I czy blokada tylnego mostu załączy się tylko na tych dwóch przełożeniach ??
Zdaje się, że blokada załącza się tylko z reduktorem i nie ważne na którym biegu. O jakie prędkości Ci chodzi? maksymalne? rozsądne?
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.

Awatar użytkownika
pedroz
 
 
Posty: 152
Rejestracja: pt mar 13, 2009 11:10 pm
Lokalizacja: Warszawa-Ursynów-Włochy

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: pedroz » pn paź 06, 2014 8:56 am

jradek pisze:Zdaje się, że blokada załącza się tylko z reduktorem i nie ważne na którym biegu. (..)
W P2 z SS blokada tylnego mostu załączy się tylko wtedy kiedy jest zablokowany centralny dyfer. Czyli 4HLc i 4LLc.
PII V23 6G72

dodik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 8
Rejestracja: pt wrz 12, 2014 10:19 pm
Lokalizacja: Manieczki

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: dodik » pn paź 06, 2014 9:27 am

jradek pisze:
dodik pisze:Witam, mam takie pytanie. Jakie prędkości max na 4HLc i 4LLc ?? I czy blokada tylnego mostu załączy się tylko na tych dwóch przełożeniach ??
Zdaje się, że blokada załącza się tylko z reduktorem i nie ważne na którym biegu. O jakie prędkości Ci chodzi? maksymalne? rozsądne?

o takie przy których nic się nie zepsuje itp. bo chyba za szybko nie można ??

Awatar użytkownika
jradek
 
 
Posty: 15385
Rejestracja: wt lip 26, 2011 8:41 pm
Lokalizacja: Grodzisk Maz/DE

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: jradek » pn paź 06, 2014 9:40 am

Patrz na obroty i obciążenie silnika. Silnik 2,5 TD 99KM ma maksymalny moment w zakresie 1750-2500 i ma on 240nm. Twoje pytanie to tak naprawę: kiedy załączyć reduktor? Odpowiedź: Jeżeli da się już jechać tylko na pierwszym biegu to znaczy, że trzeba zapiąć skrzynię redukcyjną. Ja zapinam trochę wcześniej, mało osób tak robi, ale robię to z pełną świadomością. Ten silnik nie grzeszy elastycznością, a jadąc na reduktorze mam dużo gęściej biegi niż na skrzyni długiej. Minus jest taki, że jak droga robi się gładsza to muszę się zatrzymać by wypiąć reduktor, Pół biedy jak jadę pierwszy, ale jak jadę ostatni to muszę trochę potem przycisnąć, aby dogonić kolegów.

jak to jest z tymi świecami?
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.

Awatar użytkownika
Kabal
 
 
Posty: 16840
Rejestracja: pt cze 09, 2006 9:47 am
Lokalizacja: Wrocław

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: Kabal » wt paź 07, 2014 2:16 pm

Ze świecami jest tak, że tam jest system QGS, który wstępnie nagrzewa świece żarowe przed odpaleniem a potem dogrzewa już po rozruchu. Świec specjalnych wymaga itp. Ja mam to rozpieprzone i zrobione grzanie z palca :)21
Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172

Awatar użytkownika
jradek
 
 
Posty: 15385
Rejestracja: wt lip 26, 2011 8:41 pm
Lokalizacja: Grodzisk Maz/DE

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: jradek » wt paź 07, 2014 2:54 pm

Ja też mam z palca i nie ogarniam.
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.

Awatar użytkownika
Kabal
 
 
Posty: 16840
Rejestracja: pt cze 09, 2006 9:47 am
Lokalizacja: Wrocław

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: Kabal » wt paź 07, 2014 2:57 pm

To Ci chyba nie pomogę... Bo ja to robię tak - przekręcam zapłon. Wciskam włącznik grzania i trzyma tyle ile trzeba*, uruchamiam silnik, gotowe.

*zależy od temperatury. Latem właściwie nie używam, zimą trzymam kilka sekund, jakoś tak na wyczucie. ostatecznym efektem powinna być praca wszystkich cylindrów od uruchomienia silnika a nie po chwili.
Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172

Awatar użytkownika
jradek
 
 
Posty: 15385
Rejestracja: wt lip 26, 2011 8:41 pm
Lokalizacja: Grodzisk Maz/DE

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: jradek » wt paź 07, 2014 3:02 pm

U mnie jest tak jak u Ciebie z tą różnicą, że nie zawsze odpala, a właściwie nie odpala zawsze za pierwszym razem. Czasem, coraz częściej odpala na 3 gary.
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.

Awatar użytkownika
Kabal
 
 
Posty: 16840
Rejestracja: pt cze 09, 2006 9:47 am
Lokalizacja: Wrocław

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: Kabal » wt paź 07, 2014 3:02 pm

jradek pisze:U mnie jest tak jak u Ciebie z tą różnicą, że nie zawsze odpala, a właściwie nie odpala zawsze za pierwszym razem. Czasem, coraz częściej odpala na 3 gary.
Znaczy, że nie wszystkie świece masz sprawne :roll:
Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172

Awatar użytkownika
jradek
 
 
Posty: 15385
Rejestracja: wt lip 26, 2011 8:41 pm
Lokalizacja: Grodzisk Maz/DE

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: jradek » wt paź 07, 2014 3:53 pm

Obawiam się, że nie to lub nie tylko to. Nie mogę rozkminić tych świec, to mój pierwszy diesel (prywatny bez CR).
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.

Awatar użytkownika
Kabal
 
 
Posty: 16840
Rejestracja: pt cze 09, 2006 9:47 am
Lokalizacja: Wrocław

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: Kabal » wt paź 07, 2014 4:22 pm

jradek pisze:Obawiam się, że nie to lub nie tylko to. Nie mogę rozkminić tych świec, to mój pierwszy diesel (prywatny bez CR).
Ale co Ty chcesz rozkminiać jak tam jest tylko kabel od aku i przekaźnik po drodze, skoro wywaliłeś qgs... Jest prąd grzeje, nie ma nie grzeje, a jak jest i nie grzeje to świeca kaput...
Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172

Awatar użytkownika
Ajwen
 
 
Posty: 3215
Rejestracja: sob wrz 29, 2007 3:10 pm
Lokalizacja: Stargard Szcz.

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: Ajwen » wt paź 07, 2014 9:11 pm

Kabal pisze:
jradek pisze:Obawiam się, że nie to lub nie tylko to. Nie mogę rozkminić tych świec, to mój pierwszy diesel (prywatny bez CR).
Ale co Ty chcesz rozkminiać jak tam jest tylko kabel od aku i przekaźnik po drodze, skoro wywaliłeś qgs... Jest prąd grzeje, nie ma nie grzeje, a jak jest i nie grzeje to świeca kaput...
ehh Kabal.. a może on ma czarną wersję miśka ??


że noo ma gromnice wstawione zamiast świec. :)21

sprawdź knoty jradek !! :)21

Marcingalloper
 
 
Posty: 4958
Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: Marcingalloper » śr paź 08, 2014 9:11 pm

Zaspawywał ktoś otwory po lampach w zderzaku w Galloperze lub w Pajero ?? .
Chcę zrezygnować z tych lamp całkowicie tylko nie wiem czy za lampami nie znajdują się jakieś śruby mocowania zderzaka.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość