Kopci i temp rośnie na asfaltowych podjazdach 2.8

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
alibia1112
Posty: 1855
Rejestracja: ndz lis 16, 2008 9:48 am
Lokalizacja: PAJERO ŁÓDZKIE TEAM

Kopci i temp rośnie na asfaltowych podjazdach 2.8

Post autor: alibia1112 » pn lis 09, 2015 11:53 pm

Na ostatnim wyjeździe, a już na dojazdówce zakopianką auto pod asfaltowe górki zaczął strasznie kopcić na czarno, temperatura poszybowała i odczuwalnie tracił moc, że ledwo co jechał.
Jak znalazłem miejsce do postoju, to temp już na czerwonym i wyrzucił płyn.
Nie gasiłem auta, pochodziło kilka minut na wolnych i temp wróciła do normy, a płyn zaciągnął z powrotem ze zbiorniczka do chłodnicy.

Jakoś na to Podhale dojechałem. Na miejscu w terenie na reduktorze auto zachowywało się raczej normalnie, ale jak tylko wyjechaliśmy na dojazdówki asfaltowe i było pod górę, znowu wracało pierw kopcenie na czarno, spadek mocy a później skok temp. Auto ledwo wchodziło na szczyt górki, temperatura wracała do normy a kopcenie zanikało.

Pojeździłem tak z dwa dni ( w terenie tylko w czasie stromego wolnego podjazdu na Gubałówkę od dupy strony temp trochę skoczyła, ale po chwili wróciła do normy).
Powrót do domu, tak samo, na płaskim spokojnie 100 - 110km temp w normie, ale jak jakiś podjazd znowu kopcenie.

Nie dawno wymieniałem:

- termostat oryginał
- wisko nowe (podróba 200zł)
- doszła obudowa wentylatora

Dzisiaj sprawdzałem - Turbo dmucha, chłodnica prawie czysta.

Jutro wymienię filtr paliwa i powietrza.

PS. (z 1 tankowanie do tylu miałem do pełna nie pewnego ropska pod korek - choć beta z 2002r 3 litrowa tylko na tym śmiga już z rok)

Co jeszcze sprawdzić, czy wymienić zanim otworzymy silnik ?? ??



Musiało właśnie teraz coś nawalić, jak szanowna małżonka bardzo się wkręciła w wyjazdy OFR i już planuje następne wypady i nadchodzące wakacje z dala od polski ale przy ziemi. :)21
CARPE DIEM
PAHero III LONG nie seria
CLUBMan żółty
PAHERO II LONG 33 było

Marcingalloper
 
 
Posty: 4958
Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm

Re: Kopci i temp rośnie na asfaltowych podjazdach 2.8

Post autor: Marcingalloper » wt lis 10, 2015 12:21 am

Nie wiem co sprawdzić, ale trzymam mocno kciuki żebyś nie trafił w takie problemy jak ja :)21 .

Awatar użytkownika
alibia1112
Posty: 1855
Rejestracja: ndz lis 16, 2008 9:48 am
Lokalizacja: PAJERO ŁÓDZKIE TEAM

Re: Kopci i temp rośnie na asfaltowych podjazdach 2.8

Post autor: alibia1112 » wt lis 10, 2015 4:03 pm

Czytałem twój WĄTEK z wypiekami. :-?
Dalej w duchu liczę, że to może jakaś pierdoła :)14
CARPE DIEM
PAHero III LONG nie seria
CLUBMan żółty
PAHERO II LONG 33 było

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40600
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Kopci i temp rośnie na asfaltowych podjazdach 2.8

Post autor: Mroczny » wt lis 10, 2015 4:07 pm

rozumiem, ze oleum nie przybywa, nie ma masła na korku.. i ubytków płynu. Objawy typowe dla brak wydajności w chłodzeniu. Zacznij od szukania tu.. chłodnica do demontażu i czyszczenia (ale takiego uczciwego) to pierwszy etap

Awatar użytkownika
alibia1112
Posty: 1855
Rejestracja: ndz lis 16, 2008 9:48 am
Lokalizacja: PAJERO ŁÓDZKIE TEAM

Re: Kopci i temp rośnie na asfaltowych podjazdach 2.8

Post autor: alibia1112 » wt lis 10, 2015 4:20 pm

Mroczny pisze:rozumiem, ze oleum nie przybywa, nie ma masła na korku.. i ubytków płynu. Objawy typowe dla brak wydajności w chłodzeniu. Zacznij od szukania tu.. chłodnica do demontażu i czyszczenia (ale takiego uczciwego) to pierwszy etap

Wszystko w normie z tego co napisałeś. (SPRAWDZAŁEM GODZINĘ TEMU)

DZIĘKI :)2 , spróbujemy z chłodnicą, a NÓŻ, WIDELEC to TO :)12
CARPE DIEM
PAHero III LONG nie seria
CLUBMan żółty
PAHERO II LONG 33 było

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40600
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Kopci i temp rośnie na asfaltowych podjazdach 2.8

Post autor: Mroczny » wt lis 10, 2015 4:24 pm

tylko wiesz - demontaż konieczny. Syf którego nie widać na zewnątrz i wewnątrz..

Awatar użytkownika
alibia1112
Posty: 1855
Rejestracja: ndz lis 16, 2008 9:48 am
Lokalizacja: PAJERO ŁÓDZKIE TEAM

Re: Kopci i temp rośnie na asfaltowych podjazdach 2.8

Post autor: alibia1112 » wt lis 10, 2015 11:21 pm

Mroczny pisze:tylko wiesz - demontaż konieczny. Syf którego nie widać na zewnątrz i wewnątrz..

Wiem, wiem żadnych magicznych specyfików nie będę lał, tylko wymontujemy i pod ciśnienie.

W ostateczności na święta zażyczę sobie od Żonki pod choinkę nówkę chłodnicę w czerwonej kokardzie :)13
CARPE DIEM
PAHero III LONG nie seria
CLUBMan żółty
PAHERO II LONG 33 było

Awatar użytkownika
lisisko
 
 
Posty: 226
Rejestracja: sob sty 07, 2006 11:09 am
Lokalizacja: Stalowa Wola / Kraków, a obecnie Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: Kopci i temp rośnie na asfaltowych podjazdach 2.8

Post autor: lisisko » sob lis 14, 2015 9:28 pm

Moim skromnym zdaniem do sprawdzenia: smarowanie turbo i zawór EGR.
Pajero II 2,5 TD '94r

Awatar użytkownika
alibia1112
Posty: 1855
Rejestracja: ndz lis 16, 2008 9:48 am
Lokalizacja: PAJERO ŁÓDZKIE TEAM

Re: Kopci i temp rośnie na asfaltowych podjazdach 2.8

Post autor: alibia1112 » ndz lis 15, 2015 8:29 am

Dzięki za podpowiedzi, :)2

jeszcze się miśkiem nie zajęliśmy (brak czasu, do mechanika 50km), ale na pewno to też sprawdzimy

Turbo dmucha, jak się zdejmie przewód i przy gazuje
CARPE DIEM
PAHero III LONG nie seria
CLUBMan żółty
PAHERO II LONG 33 było

Awatar użytkownika
Kielon
Posty: 364
Rejestracja: pn wrz 25, 2006 3:38 pm
Lokalizacja: KATOWICE

Re: Kopci i temp rośnie na asfaltowych podjazdach 2.8

Post autor: Kielon » pt sty 01, 2016 3:18 pm

Hej. Miałem taki problem i tropiłem calymi dniami. Okazalo się, że pompa wody (nowa) miała słabo wprasowany wirnik na ośkę. Na wolnych obrotach obieg był, bo sprawdzałem, ale ze wzrostem obrotów i oporu płynu się tracił. Bardzo trudno to było wykryć, ale w końcu spróbowałem pokręcić wirnik przy zatrzymanym silniku śrubokrętem przez wylot z pompy. Udalo się..
Kielon pomóc może, na pewno nie zaszkodzi :)
Uljan 469b

Awatar użytkownika
selim
 
 
Posty: 4788
Rejestracja: pn paź 24, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: Sląsk

Re: Kopci i temp rośnie na asfaltowych podjazdach 2.8

Post autor: selim » pt sty 01, 2016 5:50 pm

normalna sprawa

kupno chińszczyzny się mści ....visco "podróby" w większości nie robią
gg4987422
LR D2 -skurwiel
Rakieta - resorak nie-do-zajechania

Awatar użytkownika
Kielon
Posty: 364
Rejestracja: pn wrz 25, 2006 3:38 pm
Lokalizacja: KATOWICE

Re: Kopci i temp rośnie na asfaltowych podjazdach 2.8

Post autor: Kielon » sob sty 02, 2016 3:04 pm

selim pisze:normalna sprawa

kupno chińszczyzny się mści ....visco "podróby" w większości nie robią
Dokładnie tak.. Ale znamy realia:) A jeśli chodzi o temat Visco, to... Jak padnie, to wywalam i daje elektryczny wentylator+ czujnik. Może ktoś będzie narzekał, że to wychodzenie z oryginału, ale moim zdaniem korzystne. Jak pakowałem diesla xud do Samuraia to nawet nie było miejsca na wetylator, więc dostał z przodu chłodnicy szybki vent od klimy z BMW. Zero szans na przegrzanie.
Kielon pomóc może, na pewno nie zaszkodzi :)
Uljan 469b

Marcingalloper
 
 
Posty: 4958
Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm

Re: Kopci i temp rośnie na asfaltowych podjazdach 2.8

Post autor: Marcingalloper » sob sty 02, 2016 3:52 pm

Podczas remontu silnika dla spokojnej głowy wymieniłem visco. Założyłem SRL i każdego ranka aż nie mogę się powstrzymać by nie dodać gazu kiedy po nocnym postoju odpalam silnik. Żadne poprzednie visco aż tak mocno z rana nie trzymało - praktycznie niemożliwe jest obrócenie wiatrakiem.

Żaden nawet najwydajniejszy elektryk nie zastąpi wydajnością sprawnego visco. Tu gdzie się nie da to tylko elektryk, we wszystkich innych wypadkach tylko i wyłącznie ori i sprawne visco.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości