biały dym z wydechu ,silnik padł

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » ndz maja 20, 2007 9:06 am

BooBoo pisze:Z wniosków to wisko szlag trafił. na 100%.
no a jak sie nie wymieni wiska to bedzie kolejny wybuch 8)

BooBoo wysłałeś mi e-mail czy gołebia pocztowego bo jak gołebia to pewni dziś doleci :)21
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
BooBoo
Posty: 1802
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 1:43 pm
Lokalizacja: Rudawy Janowickie

Post autor: BooBoo » ndz maja 20, 2007 12:00 pm

Kurza stopa!!

Wczoraj się zorganizowała taka mała imprezka i zapomniałem :oops:

Właśnie wyszedł.
Ziemia jest płaska, każdy to widzi. Za wyjątkiem mojej wiochy gdzie jest ewidentnie wypukła.

Nestor
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 85
Rejestracja: pt sie 18, 2006 4:42 pm
Lokalizacja: Łuków - Lubelskie

Post autor: Nestor » ndz maja 20, 2007 9:45 pm

..............Ale jedyny na to sposob to albo wymiana albo kombinacje z wiatrakiem na czujnik temp. i osobne zasilanie.-----
ale ciągnąć ten temat wentylatora elektrycznego to trzeba
1/ wentylator elektryczny
2/ obudowa wentylatora
3/ przekażnik elek.
4/ czujnik temperatury
i pewnie coś jeszcze a może jednak tą wiskoze jakoś sprawdzić
może ktoś pomoże?

Nestor
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 85
Rejestracja: pt sie 18, 2006 4:42 pm
Lokalizacja: Łuków - Lubelskie

Post autor: Nestor » ndz maja 20, 2007 9:47 pm

..............Ale jedyny na to sposob to albo wymiana albo kombinacje z wiatrakiem na czujnik temp. i osobne zasilanie.-----
ale ciągnąć ten temat wentylatora elektrycznego to trzeba
1/ wentylator elektryczny
2/ obudowa wentylatora
3/ przekażnik elek.
4/ czujnik temperatury
i pewnie coś jeszcze a może jednak tą wiskoze jakoś sprawdzić
może ktoś pomoże?

Awatar użytkownika
BooBoo
Posty: 1802
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 1:43 pm
Lokalizacja: Rudawy Janowickie

Post autor: BooBoo » pn maja 21, 2007 6:46 am

Proste - kolega napisał, że na rozgrzanym silniku po wyłączeniu wentylator dalej się trochę obraca. Wiskoza nawet zimna nie pozwala na to - zawsze jest lekki opór przy próbie poruszenia wiatrakiem.
Ziemia jest płaska, każdy to widzi. Za wyjątkiem mojej wiochy gdzie jest ewidentnie wypukła.

Awatar użytkownika
majcher
Posty: 2015
Rejestracja: pt lip 11, 2003 7:38 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: majcher » pn maja 21, 2007 7:29 am

to teraz wiertrka + dwie sruby i wisko bedzie pięknie kręciło :D na stałe :D
aspołeczny ciśnieniowiec
SREĆAN PUT

Nestor
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 85
Rejestracja: pt sie 18, 2006 4:42 pm
Lokalizacja: Łuków - Lubelskie

Post autor: Nestor » pn maja 21, 2007 9:53 pm

a na chłodne dni , aaa zima ? tylko mnie zastanawia czemu wskażnik temperatury jest w połowie nigdy nie doszedł do czerwonej kreski wygłąda na dobre chłodzenie . Stary mechanik powiedział uszczelka może sobie walnąć z głupia franc . -ale dlaczego mój dekiel wybrała ?

Awatar użytkownika
majcher
Posty: 2015
Rejestracja: pt lip 11, 2003 7:38 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: majcher » wt maja 22, 2007 7:54 am

Nestor pisze:a na chłodne dni , aaa zima ?
robi
oczywiscie nalepszym rozwiązaniem nowe wisko z ASO :D
aspołeczny ciśnieniowiec
SREĆAN PUT

Awatar użytkownika
Pikaś
Posty: 366
Rejestracja: śr sty 25, 2006 1:00 am
Lokalizacja: Kostrzyn nad odrą

Post autor: Pikaś » wt maja 22, 2007 8:34 am

Migneło mi gdzieś wisko od 2,8 za 300pln
gsm 501 736 409

Awatar użytkownika
goszen
 
 
Posty: 1165
Rejestracja: wt cze 07, 2005 10:42 pm
Lokalizacja: Bytów

Post autor: goszen » wt maja 22, 2007 9:24 am

wizko u nas dostatek :wink:
GG 3597101 tel. 602-673-905

Nestor
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 85
Rejestracja: pt sie 18, 2006 4:42 pm
Lokalizacja: Łuków - Lubelskie

Post autor: Nestor » wt maja 22, 2007 8:58 pm

............. wisko od 2,8 za 300pln ---- to kolego widziałeś za sztukę czy za parę ? :roll:

zurma35
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 45
Rejestracja: śr maja 02, 2007 8:48 pm
Lokalizacja: Anglia

Post autor: zurma35 » wt maja 22, 2007 10:11 pm

Nestor mam pytanko bo ja walcze z paskami rozrzadu i chcialbym sie ciebie cos spytac jak zalozyles glowice i zakladales pasek razrzadu to na wszystkich kolach miales ustawione na znaki????
U mnie jak ustawie na znaki to chodzi jak by chcial a nie mogl, no i zaraz gasl. A zeby bylo dobrze to pompe i zawory musze miec przestawione o jeden zabek. Jezeli pamietasz jak u ciebie bylo to mi powiedz
Pajer 2,5tdi
GG5678533

Awatar użytkownika
goszen
 
 
Posty: 1165
Rejestracja: wt cze 07, 2005 10:42 pm
Lokalizacja: Bytów

Post autor: goszen » wt maja 22, 2007 10:35 pm

zurma35 pisze:U mnie jak ustawie na znaki to chodzi jak by chcial a nie mogl, no i zaraz gasl. A zeby bylo dobrze to pompe i zawory musze miec przestawione o jeden zabek. Jezeli pamietasz jak u ciebie bylo to mi powiedz
Ty potrzebujesz mieć ustawione na znakach, czy tak żeby dobrze silnik pracował?
Pisaliśmy ci, że koła od pompy są różne, i czasem tak jest, że o ząbek trzeba przestawić i w twoim przypadku tak jest prawdopodobnie.
GG 3597101 tel. 602-673-905

zurma35
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 45
Rejestracja: śr maja 02, 2007 8:48 pm
Lokalizacja: Anglia

Post autor: zurma35 » śr maja 23, 2007 11:28 am

goszen pisze:
zurma35 pisze:U mnie jak ustawie na znaki to chodzi jak by chcial a nie mogl, no i zaraz gasl. A zeby bylo dobrze to pompe i zawory musze miec przestawione o jeden zabek. Jezeli pamietasz jak u ciebie bylo to mi powiedz
Ty potrzebujesz mieć ustawione na znakach, czy tak żeby dobrze silnik pracował?
Pisaliśmy ci, że koła od pompy są różne, i czasem tak jest, że o ząbek trzeba przestawić i w twoim przypadku tak jest prawdopodobnie.
Tak wiem o tym i pamietam ale u mnie musi byc tez przestawione kolo od zaworow tez o jeden zabek,w sobote sprawdze co sie stanie jak ustawie wal i zawory na znak a pompe tak jak mam teraz,a potem sprawdze co bedzie jak ustawie pompe i wal na znak a zawory przestawie o jeden zabek jak bylo na starym pasku(na starym pasku jak ustawilem na znak na wale to zawory i pompa byly o jeden zabek za znakiem)
Pajer 2,5tdi
GG5678533

Nestor
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 85
Rejestracja: pt sie 18, 2006 4:42 pm
Lokalizacja: Łuków - Lubelskie

Post autor: Nestor » śr maja 23, 2007 9:59 pm

Ja ustawiłem wszystkie trzy koła na znakach i jest OK. ,to co wiem to tylko pompą wtryskową się rusza / przyśpiesza lub opużnia wtrysk / tak jak w benzynie aparatem zapłonowym . Proponuje ustawić trzy koła na znaki i w pompie zmienić punkt wtrysku. W Ni ssanie jak obracałem pompą to zaczynało się od braku mocy i kopcił aż do momentu gdzie miał b. duże przyśpieszenie, ale powyżej 1500 Obr/ min.i trzeba ustalić ten odpowiedni punkt..Ruszyć pompą, wsiąść do samochodu i próba i milimetr po milimetrze pompą i aż do skutku

Awatar użytkownika
majcher
Posty: 2015
Rejestracja: pt lip 11, 2003 7:38 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: majcher » czw maja 24, 2007 8:21 am

Nestor pisze:Ja ustawiłem wszystkie trzy koła na znakach i jest OK. ,to co wiem to tylko pompą wtryskową się rusza / przyśpiesza lub opużnia wtrysk / tak jak w benzynie aparatem zapłonowym . Proponuje ustawić trzy koła na znaki i w pompie zmienić punkt wtrysku. W Ni ssanie jak obracałem pompą to zaczynało się od braku mocy i kopcił aż do momentu gdzie miał b. duże przyśpieszenie, ale powyżej 1500 Obr/ min.i trzeba ustalić ten odpowiedni punkt..Ruszyć pompą, wsiąść do samochodu i próba i milimetr po milimetrze pompą i aż do skutku
to sie robi korzystajac z czujnika zegarowego aby ustawić przewidziany przez producenta kąt...
aspołeczny ciśnieniowiec
SREĆAN PUT

RBear
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 13
Rejestracja: pn cze 18, 2007 6:28 pm
Lokalizacja: Śląskie

Post autor: RBear » pn cze 18, 2007 9:30 pm

witam

a czy ubytek oleju (było 3/4 jest min) tez ma związek z wyjaraną uszczelka pod głowicą ?
u mnie wypalona na pewno - na biało bucha ale kontroluje poziom płynu
pytam bo też przymierzam sie do zdjęcia czapy
Pajero I krótki 89' 2,5 TD intercooler - przeszedł do histori

Nestor
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 85
Rejestracja: pt sie 18, 2006 4:42 pm
Lokalizacja: Łuków - Lubelskie

Post autor: Nestor » pn cze 18, 2007 10:52 pm

Olej jak ubywa to pali albo wycieka . a przy walniętej uszczelce to przybywa
w oleju .Najprościej – na zimnym silniku odkręcasz korek od chłodnicy
i jak coś bulgocze to uszczelka jest do wymiany
GG 4287620
Pozdrawiam. ;)

Awatar użytkownika
BooBoo
Posty: 1802
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 1:43 pm
Lokalizacja: Rudawy Janowickie

Post autor: BooBoo » wt cze 19, 2007 3:33 pm

RBear pisze:witam

a czy ubytek oleju (było 3/4 jest min) tez ma związek z wyjaraną uszczelka pod głowicą ?
u mnie wypalona na pewno - na biało bucha ale kontroluje poziom płynu
pytam bo też przymierzam sie do zdjęcia czapy
branie oleju (wykluczywszy wyciek) jest objawem zużycia silnika.
Mogą to być "tylko" uszczelniacze zaworów (tak było u mnie), zużyte pierścienie - sprawdzisz przy pomiarze sprężania.
W przypadku turbodiesli jest jeszcze turbina, ale ja mam o tym mgliste pojęcie (jeżdżę benzyną).
Ziemia jest płaska, każdy to widzi. Za wyjątkiem mojej wiochy gdzie jest ewidentnie wypukła.

Awatar użytkownika
fotam
 
 
Posty: 168
Rejestracja: czw wrz 14, 2006 9:07 am
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: fotam » wt cze 19, 2007 3:36 pm

Się podepnę.
Jak oleju ubywa 0,5 l na 2 tys. km to pali czy mieści się w normie ?
Terrano 2,7TDI 98'
było Pajero 2,3TD 87'

Awatar użytkownika
BooBoo
Posty: 1802
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 1:43 pm
Lokalizacja: Rudawy Janowickie

Post autor: BooBoo » wt cze 19, 2007 3:44 pm

Mało nie jest, ale według mnie to jeszcze masz trochę czasu.
Ziemia jest płaska, każdy to widzi. Za wyjątkiem mojej wiochy gdzie jest ewidentnie wypukła.

RBear
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 13
Rejestracja: pn cze 18, 2007 6:28 pm
Lokalizacja: Śląskie

Post autor: RBear » wt cze 19, 2007 6:44 pm

dzięki

chociaż to mało pocieszające.....
miałem sam ściągać głowice ale odstawie do mechaniorów
co jeszcze można zrobić/sprawdzić poza szczelnościa głowicyi j jej splanowaniem, ciśnieniem w garach... tak żebym do warsztatu za często nie jeździł

zaczeło sie od silnika,
to już chcę go zrobić ze tak powiem "kompleksowo" :wink:

olej,filtry, termostat, paski+napinacze już wymienione
Pajero I krótki 89' 2,5 TD intercooler - przeszedł do histori

Nestor
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 85
Rejestracja: pt sie 18, 2006 4:42 pm
Lokalizacja: Łuków - Lubelskie

Post autor: Nestor » wt cze 19, 2007 10:14 pm

zaczeło sie od silnika,
to już chcę go zrobić ze tak powiem "kompleksowo"




moim zdaniem lepiej zainwestować w amortyzatory i opony
z agresywnym bieżnikiem , a silnik to zawsze problem i lepiej
robić go na bieżąco i nigdy nie będziesz zadowolony ale to moje zdanie
GG 4287620
Pozdrawiam. ;)

Awatar użytkownika
goszen
 
 
Posty: 1165
Rejestracja: wt cze 07, 2005 10:42 pm
Lokalizacja: Bytów

Post autor: goszen » śr cze 20, 2007 2:40 am

Nestor pisze:zaczeło sie od silnika,
to już chcę go zrobić ze tak powiem "kompleksowo"




moim zdaniem lepiej zainwestować w amortyzatory i opony
z agresywnym bieżnikiem , a silnik to zawsze problem i lepiej
robić go na bieżąco i nigdy nie będziesz zadowolony ale to moje zdanie

Masz rację, to twoje zdanie :)21
GG 3597101 tel. 602-673-905

Awatar użytkownika
BooBoo
Posty: 1802
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 1:43 pm
Lokalizacja: Rudawy Janowickie

Post autor: BooBoo » śr cze 20, 2007 6:53 am

nawet najlepsze opony same się nie kręcą.
Ziemia jest płaska, każdy to widzi. Za wyjątkiem mojej wiochy gdzie jest ewidentnie wypukła.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości