Pajero, Montero, Shogun, L200
Moderator: Kosiarz
-
Eskapada
-

- Posty: 6434
- Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
- Lokalizacja: Wrocław
Post
autor: Eskapada » ndz maja 20, 2007 9:06 am
BooBoo pisze:Z wniosków to wisko szlag trafił. na 100%.
no a jak sie nie wymieni wiska to bedzie kolejny wybuch
BooBoo wysłałeś mi e-mail czy gołebia pocztowego bo jak gołebia to pewni dziś doleci

Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33
-
BooBoo

- Posty: 1802
- Rejestracja: ndz sie 22, 2004 1:43 pm
- Lokalizacja: Rudawy Janowickie
Post
autor: BooBoo » ndz maja 20, 2007 12:00 pm
Kurza stopa!!
Wczoraj się zorganizowała taka mała imprezka i zapomniałem
Właśnie wyszedł.
Ziemia jest płaska, każdy to widzi. Za wyjątkiem mojej wiochy gdzie jest ewidentnie wypukła.
-
Nestor
- jestem tu nowy...

- Posty: 85
- Rejestracja: pt sie 18, 2006 4:42 pm
- Lokalizacja: Łuków - Lubelskie
Post
autor: Nestor » ndz maja 20, 2007 9:45 pm
..............Ale jedyny na to sposob to albo wymiana albo kombinacje z wiatrakiem na czujnik temp. i osobne zasilanie.-----
ale ciągnąć ten temat wentylatora elektrycznego to trzeba
1/ wentylator elektryczny
2/ obudowa wentylatora
3/ przekażnik elek.
4/ czujnik temperatury
i pewnie coś jeszcze a może jednak tą wiskoze jakoś sprawdzić
może ktoś pomoże?
-
Nestor
- jestem tu nowy...

- Posty: 85
- Rejestracja: pt sie 18, 2006 4:42 pm
- Lokalizacja: Łuków - Lubelskie
Post
autor: Nestor » ndz maja 20, 2007 9:47 pm
..............Ale jedyny na to sposob to albo wymiana albo kombinacje z wiatrakiem na czujnik temp. i osobne zasilanie.-----
ale ciągnąć ten temat wentylatora elektrycznego to trzeba
1/ wentylator elektryczny
2/ obudowa wentylatora
3/ przekażnik elek.
4/ czujnik temperatury
i pewnie coś jeszcze a może jednak tą wiskoze jakoś sprawdzić
może ktoś pomoże?
-
BooBoo

- Posty: 1802
- Rejestracja: ndz sie 22, 2004 1:43 pm
- Lokalizacja: Rudawy Janowickie
Post
autor: BooBoo » pn maja 21, 2007 6:46 am
Proste - kolega napisał, że na rozgrzanym silniku po wyłączeniu wentylator dalej się trochę obraca. Wiskoza nawet zimna nie pozwala na to - zawsze jest lekki opór przy próbie poruszenia wiatrakiem.
Ziemia jest płaska, każdy to widzi. Za wyjątkiem mojej wiochy gdzie jest ewidentnie wypukła.
-
majcher

- Posty: 2015
- Rejestracja: pt lip 11, 2003 7:38 am
- Lokalizacja: Gdańsk
Post
autor: majcher » pn maja 21, 2007 7:29 am
to teraz wiertrka + dwie sruby i wisko bedzie pięknie kręciło

na stałe

aspołeczny ciśnieniowiec
SREĆAN PUT
-
Nestor
- jestem tu nowy...

- Posty: 85
- Rejestracja: pt sie 18, 2006 4:42 pm
- Lokalizacja: Łuków - Lubelskie
Post
autor: Nestor » pn maja 21, 2007 9:53 pm
a na chłodne dni , aaa zima ? tylko mnie zastanawia czemu wskażnik temperatury jest w połowie nigdy nie doszedł do czerwonej kreski wygłąda na dobre chłodzenie . Stary mechanik powiedział uszczelka może sobie walnąć z głupia franc . -ale dlaczego mój dekiel wybrała ?
-
majcher

- Posty: 2015
- Rejestracja: pt lip 11, 2003 7:38 am
- Lokalizacja: Gdańsk
Post
autor: majcher » wt maja 22, 2007 7:54 am
Nestor pisze:a na chłodne dni , aaa zima ?
robi
oczywiscie nalepszym rozwiązaniem nowe wisko z ASO

aspołeczny ciśnieniowiec
SREĆAN PUT
-
Pikaś

- Posty: 366
- Rejestracja: śr sty 25, 2006 1:00 am
- Lokalizacja: Kostrzyn nad odrą
Post
autor: Pikaś » wt maja 22, 2007 8:34 am
Migneło mi gdzieś wisko od 2,8 za 300pln
gsm 501 736 409
-
goszen
-

- Posty: 1165
- Rejestracja: wt cze 07, 2005 10:42 pm
- Lokalizacja: Bytów
Post
autor: goszen » wt maja 22, 2007 9:24 am
wizko u nas dostatek

GG 3597101 tel. 602-673-905
-
Nestor
- jestem tu nowy...

- Posty: 85
- Rejestracja: pt sie 18, 2006 4:42 pm
- Lokalizacja: Łuków - Lubelskie
Post
autor: Nestor » wt maja 22, 2007 8:58 pm
............. wisko od 2,8 za 300pln ---- to kolego widziałeś za sztukę czy za parę ?

-
zurma35
- jestem tu nowy...

- Posty: 45
- Rejestracja: śr maja 02, 2007 8:48 pm
- Lokalizacja: Anglia
Post
autor: zurma35 » wt maja 22, 2007 10:11 pm
Nestor mam pytanko bo ja walcze z paskami rozrzadu i chcialbym sie ciebie cos spytac jak zalozyles glowice i zakladales pasek razrzadu to na wszystkich kolach miales ustawione na znaki????
U mnie jak ustawie na znaki to chodzi jak by chcial a nie mogl, no i zaraz gasl. A zeby bylo dobrze to pompe i zawory musze miec przestawione o jeden zabek. Jezeli pamietasz jak u ciebie bylo to mi powiedz
Pajer 2,5tdi
GG5678533
-
goszen
-

- Posty: 1165
- Rejestracja: wt cze 07, 2005 10:42 pm
- Lokalizacja: Bytów
Post
autor: goszen » wt maja 22, 2007 10:35 pm
zurma35 pisze:U mnie jak ustawie na znaki to chodzi jak by chcial a nie mogl, no i zaraz gasl. A zeby bylo dobrze to pompe i zawory musze miec przestawione o jeden zabek. Jezeli pamietasz jak u ciebie bylo to mi powiedz
Ty potrzebujesz mieć ustawione na znakach, czy tak żeby dobrze silnik pracował?
Pisaliśmy ci, że koła od pompy są różne, i czasem tak jest, że o ząbek trzeba przestawić i w twoim przypadku tak jest prawdopodobnie.
GG 3597101 tel. 602-673-905
-
zurma35
- jestem tu nowy...

- Posty: 45
- Rejestracja: śr maja 02, 2007 8:48 pm
- Lokalizacja: Anglia
Post
autor: zurma35 » śr maja 23, 2007 11:28 am
goszen pisze:zurma35 pisze:U mnie jak ustawie na znaki to chodzi jak by chcial a nie mogl, no i zaraz gasl. A zeby bylo dobrze to pompe i zawory musze miec przestawione o jeden zabek. Jezeli pamietasz jak u ciebie bylo to mi powiedz
Ty potrzebujesz mieć ustawione na znakach, czy tak żeby dobrze silnik pracował?
Pisaliśmy ci, że koła od pompy są różne, i czasem tak jest, że o ząbek trzeba przestawić i w twoim przypadku tak jest prawdopodobnie.
Tak wiem o tym i pamietam ale u mnie musi byc tez przestawione kolo od zaworow tez o jeden zabek,w sobote sprawdze co sie stanie jak ustawie wal i zawory na znak a pompe tak jak mam teraz,a potem sprawdze co bedzie jak ustawie pompe i wal na znak a zawory przestawie o jeden zabek jak bylo na starym pasku(na starym pasku jak ustawilem na znak na wale to zawory i pompa byly o jeden zabek za znakiem)
Pajer 2,5tdi
GG5678533
-
Nestor
- jestem tu nowy...

- Posty: 85
- Rejestracja: pt sie 18, 2006 4:42 pm
- Lokalizacja: Łuków - Lubelskie
Post
autor: Nestor » śr maja 23, 2007 9:59 pm
Ja ustawiłem wszystkie trzy koła na znakach i jest OK. ,to co wiem to tylko pompą wtryskową się rusza / przyśpiesza lub opużnia wtrysk / tak jak w benzynie aparatem zapłonowym . Proponuje ustawić trzy koła na znaki i w pompie zmienić punkt wtrysku. W Ni ssanie jak obracałem pompą to zaczynało się od braku mocy i kopcił aż do momentu gdzie miał b. duże przyśpieszenie, ale powyżej 1500 Obr/ min.i trzeba ustalić ten odpowiedni punkt..Ruszyć pompą, wsiąść do samochodu i próba i milimetr po milimetrze pompą i aż do skutku
-
majcher

- Posty: 2015
- Rejestracja: pt lip 11, 2003 7:38 am
- Lokalizacja: Gdańsk
Post
autor: majcher » czw maja 24, 2007 8:21 am
Nestor pisze:Ja ustawiłem wszystkie trzy koła na znakach i jest OK. ,to co wiem to tylko pompą wtryskową się rusza / przyśpiesza lub opużnia wtrysk / tak jak w benzynie aparatem zapłonowym . Proponuje ustawić trzy koła na znaki i w pompie zmienić punkt wtrysku. W Ni ssanie jak obracałem pompą to zaczynało się od braku mocy i kopcił aż do momentu gdzie miał b. duże przyśpieszenie, ale powyżej 1500 Obr/ min.i trzeba ustalić ten odpowiedni punkt..Ruszyć pompą, wsiąść do samochodu i próba i milimetr po milimetrze pompą i aż do skutku
to sie robi korzystajac z czujnika zegarowego aby ustawić przewidziany przez producenta kąt...
aspołeczny ciśnieniowiec
SREĆAN PUT
-
RBear
- jestem tu nowy...

- Posty: 13
- Rejestracja: pn cze 18, 2007 6:28 pm
- Lokalizacja: Śląskie
Post
autor: RBear » pn cze 18, 2007 9:30 pm
witam
a czy ubytek oleju (było 3/4 jest min) tez ma związek z wyjaraną uszczelka pod głowicą ?
u mnie wypalona na pewno - na biało bucha ale kontroluje poziom płynu
pytam bo też przymierzam sie do zdjęcia czapy
Pajero I krótki 89' 2,5 TD intercooler - przeszedł do histori
-
Nestor
- jestem tu nowy...

- Posty: 85
- Rejestracja: pt sie 18, 2006 4:42 pm
- Lokalizacja: Łuków - Lubelskie
Post
autor: Nestor » pn cze 18, 2007 10:52 pm
Olej jak ubywa to pali albo wycieka . a przy walniętej uszczelce to przybywa
w oleju .Najprościej – na zimnym silniku odkręcasz korek od chłodnicy
i jak coś bulgocze to uszczelka jest do wymiany
GG 4287620
Pozdrawiam.

-
BooBoo

- Posty: 1802
- Rejestracja: ndz sie 22, 2004 1:43 pm
- Lokalizacja: Rudawy Janowickie
Post
autor: BooBoo » wt cze 19, 2007 3:33 pm
RBear pisze:witam
a czy ubytek oleju (było 3/4 jest min) tez ma związek z wyjaraną uszczelka pod głowicą ?
u mnie wypalona na pewno - na biało bucha ale kontroluje poziom płynu
pytam bo też przymierzam sie do zdjęcia czapy
branie oleju (wykluczywszy wyciek) jest objawem zużycia silnika.
Mogą to być "tylko" uszczelniacze zaworów (tak było u mnie), zużyte pierścienie - sprawdzisz przy pomiarze sprężania.
W przypadku turbodiesli jest jeszcze turbina, ale ja mam o tym mgliste pojęcie (jeżdżę benzyną).
Ziemia jest płaska, każdy to widzi. Za wyjątkiem mojej wiochy gdzie jest ewidentnie wypukła.
-
fotam
-

- Posty: 168
- Rejestracja: czw wrz 14, 2006 9:07 am
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Post
autor: fotam » wt cze 19, 2007 3:36 pm
Się podepnę.
Jak oleju ubywa 0,5 l na 2 tys. km to pali czy mieści się w normie ?
Terrano 2,7TDI 98'
było Pajero 2,3TD 87'
-
BooBoo

- Posty: 1802
- Rejestracja: ndz sie 22, 2004 1:43 pm
- Lokalizacja: Rudawy Janowickie
Post
autor: BooBoo » wt cze 19, 2007 3:44 pm
Mało nie jest, ale według mnie to jeszcze masz trochę czasu.
Ziemia jest płaska, każdy to widzi. Za wyjątkiem mojej wiochy gdzie jest ewidentnie wypukła.
-
RBear
- jestem tu nowy...

- Posty: 13
- Rejestracja: pn cze 18, 2007 6:28 pm
- Lokalizacja: Śląskie
Post
autor: RBear » wt cze 19, 2007 6:44 pm
dzięki
chociaż to mało pocieszające.....
miałem sam ściągać głowice ale odstawie do mechaniorów
co jeszcze można zrobić/sprawdzić poza szczelnościa głowicyi j jej splanowaniem, ciśnieniem w garach... tak żebym do warsztatu za często nie jeździł
zaczeło sie od silnika,
to już chcę go zrobić ze tak powiem "kompleksowo"
olej,filtry, termostat, paski+napinacze już wymienione
Pajero I krótki 89' 2,5 TD intercooler - przeszedł do histori
-
Nestor
- jestem tu nowy...

- Posty: 85
- Rejestracja: pt sie 18, 2006 4:42 pm
- Lokalizacja: Łuków - Lubelskie
Post
autor: Nestor » wt cze 19, 2007 10:14 pm
zaczeło sie od silnika,
to już chcę go zrobić ze tak powiem "kompleksowo"
moim zdaniem lepiej zainwestować w amortyzatory i opony
z agresywnym bieżnikiem , a silnik to zawsze problem i lepiej
robić go na bieżąco i nigdy nie będziesz zadowolony ale to moje zdanie
GG 4287620
Pozdrawiam.

-
goszen
-

- Posty: 1165
- Rejestracja: wt cze 07, 2005 10:42 pm
- Lokalizacja: Bytów
Post
autor: goszen » śr cze 20, 2007 2:40 am
Nestor pisze:zaczeło sie od silnika,
to już chcę go zrobić ze tak powiem "kompleksowo"
moim zdaniem lepiej zainwestować w amortyzatory i opony
z agresywnym bieżnikiem , a silnik to zawsze problem i lepiej
robić go na bieżąco i nigdy nie będziesz zadowolony ale to moje zdanie
Masz rację, to twoje zdanie

GG 3597101 tel. 602-673-905
-
BooBoo

- Posty: 1802
- Rejestracja: ndz sie 22, 2004 1:43 pm
- Lokalizacja: Rudawy Janowickie
Post
autor: BooBoo » śr cze 20, 2007 6:53 am
nawet najlepsze opony same się nie kręcą.
Ziemia jest płaska, każdy to widzi. Za wyjątkiem mojej wiochy gdzie jest ewidentnie wypukła.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości