Pajero, Montero, Shogun, L200
Moderator: Kosiarz
-
Przemy
-

- Posty: 923
- Rejestracja: pt lut 08, 2008 8:58 am
- Lokalizacja: Szczecin
Post
autor: Przemy » ndz lis 22, 2009 9:19 am
cacek1 pisze:witam od czego można zapodać amorki tył do pachero II krótkiego tak aby były dłuższe o 2 cale i dobrze robiły
Land Cruiser 90 pasują i dają rade.
# Racja jest jak dupa, każdy ma swoją
[J. Piłsudski].
gg1196424
-
DamnIt!
-

- Posty: 3268
- Rejestracja: śr paź 29, 2008 11:09 pm
- Lokalizacja: ok. Krakał
Post
autor: DamnIt! » śr lis 25, 2009 6:45 am
amorki do LC J9 robi chyba każdy z poważnych producentów, a kupić je należy w sklepie a nie na allegro. Wybór jest całkiem spory. Można kupić monroe jak ktoś chce ome - wyjdzie na to samo a taniej będzie

Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell
-
KML1
-

- Posty: 825
- Rejestracja: ndz sie 03, 2008 10:16 pm
- Lokalizacja: Warszawa/Natolin
-
Kontaktowanie:
Post
autor: KML1 » śr lis 25, 2009 9:54 pm
Tarpi pisze:Czujnik świateł cofania + czujniki do reduktora SS pasują od nissan, subaru, suzuki (+prosta przeróbka instalacji) koszt 65-85 zyli w zależnośći od miejsca zakupu - w JC nie ma żadnych

!!!! WARUNEK

!!!! czujnik cofania musi być zwarty w stanie spoczynku, czujniki reduktora to już róznie-są zwarte i rozwarte (cokolwiek by to znaczyło

)
Nie wiem jak w SS , ale przed chwila sprawdzałem kostkę swojego padniętego czujnika od wstecznego.
U mnie PII, jak w kostkę wsadziłem drucik/zworkę, to światło świeciło, czyli wychodzi na to że w stanie spoczynku czujnik jest u mnie rozwarty.
Chyba że podczas jazdy do przodu jest on cały czas wciśnięty, a przy wstecznym wyciśnięty.
Pajero II 94r Krótki. BFG 33/10,5 R 15 , Body lift 2". - Sprzedany
-
majcher

- Posty: 2015
- Rejestracja: pt lip 11, 2003 7:38 am
- Lokalizacja: Gdańsk
Post
autor: majcher » pt lis 27, 2009 6:29 pm
czujniki sa typu NC czyli normalnie zwarte.
w czasie gdy nie masz zapietego wstecznego lub napedów trzpień czujnika jest wciskany poprzez kuleczkę
jak zapinasz wsteczny lub napędy to wyciecie w osi przesuwek (czy jak to tam zwał) powoduje ze czujnik wchodzi w pozycje spoczynkową czyli zwartą i zamyka obwód i sie swieci
aspołeczny ciśnieniowiec
SREĆAN PUT
-
DamnIt!
-

- Posty: 3268
- Rejestracja: śr paź 29, 2008 11:09 pm
- Lokalizacja: ok. Krakał
Post
autor: DamnIt! » pn lis 30, 2009 8:48 am
Jeśli mają być dobre i w miarę tanie to brać KYB - a jak ma być b.dobrze i może być drożej to KONI(regulowane) lub Bilstein B6(są twardsze od oryginałów).
Jeszcze jedna uwaga: nie należy zbytnio ufać wynikom pomiaru amortyzatorów na stacji diagnostycznej. Ja niestety wykazałem się daleko posuniętą nadgorliwością(i głupotą przy okazji) i niepotrzebnie zakupiłem nowe B6. Po wymianie wyszło przy pomiarach, że te nowe też są padnięte

- więc dałem se spokój i przy pierwszej okazji pogoniłem Bilsteiny kotlesiowi i założyłem znowu KONI.
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell
-
KML1
-

- Posty: 825
- Rejestracja: ndz sie 03, 2008 10:16 pm
- Lokalizacja: Warszawa/Natolin
-
Kontaktowanie:
Post
autor: KML1 » śr gru 02, 2009 10:16 pm
Dzisiaj odebrałem z ASO uszczelnienia pomiędzy zbiornikiem płynu hamulcowego a pompą hamulcową, 2 gumowe krążki , cena 44 zł za 2 szt.
Pytałem też o simeringi wałów przedniego i tylnego , jeden 50-parę, a drugi 80-parę zł.
Pajero II 94r Krótki. BFG 33/10,5 R 15 , Body lift 2". - Sprzedany
-
Kajen
-

- Posty: 3050
- Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
- Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Kajen » ndz gru 06, 2009 6:01 pm
Lozysko oporowe sprzegla. Silnik 2.3 i 2.5. Skrzynia na pewno nie v5mt1 ale pewnie i do niej pasuje. Wymienialem ostatnio na aisin bm-071 (to z pudelka) a w srodku skf vkc 3579. Cena ok 130 zeta. Ciekawe ile porobi w zestawie ze spiekami...
-
robin722
- jestem tu nowy...

- Posty: 49
- Rejestracja: ndz lis 22, 2009 8:42 am
Post
autor: robin722 » śr gru 30, 2009 3:51 pm
powa pisze:Sprawa kolejna to taki fikuśny uszczelniacz(simmering). Nie będę wydziwiał z jego nazwą i miejscem montażu i dam obrazek warty znacznie mniej niż 1000 słów:
pozycja o numerze 32325 to MB160850 - Timken zaleca numer: 710146. W ASO krzyknęli mi ponad 100 zł, w Hipolu ~80 zł a w dobrym sklepie z uszczelnieniami max. 40 zł ale musze poczekać aż sprowadzą.
łożysko igiełkowe - pozycja 32302 - to MB160670 - oznaczenie zamiennika B-2012(TORR) - powinno dać się kupić za poniżej 100 zł.
witam czy zna ktoś inny zamiennik timken 710146

bo w sklepie gość dzwonił do timkena Sosnowiec i mówili że nie sprowadzają

ODPOWIEM SAM corteco 56x76x6,4\11.4
Ostatnio zmieniony sob sty 09, 2010 3:17 pm przez
robin722, łącznie zmieniany 1 raz.
-
Kajen
-

- Posty: 3050
- Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
- Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Kajen » czw sty 07, 2010 1:49 pm
Kajen pisze:Uwaga, uwaga... Wkradł sie błąd w moim poscie o łozyskach rozrusznika...
Numery i wymiary łozysk do rozrusznika montowanego w 2.3 (w 2.5td jest chyba taki sam) to:
6002 (32/15/9)
629d (26/9/8)
Srednica zewnetrzna/srednica wewnetrzna/grubosc
Szczotki z kolei maja wymiar 7x18...
Sorry za zamieszanie...
P.S. Wymiary oczywiscie w milimetrach

Z racji tego, ze mam rozbebeszony zastepczy rozrusznik dokopalem sie do kolejnego lozyska czyli NSK 6904 o wymiarach 37x20x9. Wchodzi tam jeszcze (chyba mosiezna) tuleja zmniejszajac wewnetrzna srednice o 1 mm. Potwierdzam tez ze rozruszniki w 2.3 i 2.5 sa identyczne. No to wszystko w temacie rozrusznika

-
robin722
- jestem tu nowy...

- Posty: 49
- Rejestracja: ndz lis 22, 2009 8:42 am
Post
autor: robin722 » sob sty 09, 2010 3:21 pm
WSPORNIK UKŁADU KIEROWNICZEGO słuchajcie wspornik zawiozłem do tokarza kupiłem simering za 2zł [znalazłem wymiar zewnętrzny 32mm tokarz zrobił tulejkę i pasował] dorobił tulejki wewnątrz z plastyku [słonina tak mówią tokarze] przetoczył sworzeń był skorodowany i szybko by zjadł plastyk spasował wszystko i złożył 80zł tokarz 2ZŁ simering myślę że to tanio i długo porobi .Fakt to nie jest zamiennik ale może komuś się przyda

-
majcher

- Posty: 2015
- Rejestracja: pt lip 11, 2003 7:38 am
- Lokalizacja: Gdańsk
Post
autor: majcher » sob lut 06, 2010 6:03 pm
a jaka cena

aspołeczny ciśnieniowiec
SREĆAN PUT
-
freebike
-

- Posty: 218
- Rejestracja: czw sie 14, 2008 5:22 pm
- Lokalizacja: ok Wałbrzycha
Post
autor: freebike » sob lut 06, 2010 6:18 pm
Powyżej 15 dolców wysyłka free ze śledzeniem. W cenie jest darmowa wysyłka zwykła.
Sprzedałem Pajero. Może będzie kolejne.
-
Kajen
-

- Posty: 3050
- Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
- Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Kajen » pn mar 08, 2010 2:17 pm
W zwiazku z nadmiarem wolnego czasu dla zabicia czasu rozlozylem sobie alternator.
I tak:
Alternator Mitsu Pajero long 1, '89, 4d56 (2.5 Turboklekot)
A2T014?3
MD 1033/(lub 7)3
12v 60 A
Naklejka z Mitsubishi zarysowana i nie czytelna ale najwazniejsze jest to:
Oznaczenie - (sr.zewn x sr.wewn x wysokosc)
Łożyska:
NSK 6303 (47x17x14)
NSK 6202 (35x15x13)
Uszczelniacze:
AG 8437E (30x15x5)
AC 8467E (30x15x5)
Poglądowe foto, niestety z komorki:
I link do zdjecia:
http://picasaweb.google.pl/lh/photo/vxj ... directlink
Warto wymienic jak przymierzacie sie do tej rzezby:
http://www.forum4x4.pl/viewtopic.php?f= ... we+miejsce
...albo jak cos grzechocze...

-
majcher

- Posty: 2015
- Rejestracja: pt lip 11, 2003 7:38 am
- Lokalizacja: Gdańsk
Post
autor: majcher » pn mar 08, 2010 10:27 pm
Kajen pisze:
AG 8437E (30x15x5)
AC 8467E (30x15x5)
uszczelniacze maja wymiar 30x14,8x5
aspołeczny ciśnieniowiec
SREĆAN PUT
-
Kajen
-

- Posty: 3050
- Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
- Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Kajen » wt mar 09, 2010 8:43 am
majcher pisze:Kajen pisze:
AG 8437E (30x15x5)
AC 8467E (30x15x5)
uszczelniacze maja wymiar 30x14,8x5
Git. Dzieki za czujnosc... A o-ring w wakupompie ma wymiar 28x2 (ale jeszcze potwierdze).
-
majcher

- Posty: 2015
- Rejestracja: pt lip 11, 2003 7:38 am
- Lokalizacja: Gdańsk
Post
autor: majcher » śr mar 10, 2010 12:18 pm
przykładowe numery częsci do alternatora
szczotki 5x8x23
JAAX36
AS AB5006140576
regulator ze szczotkotrzymaczem
AS ARE5006
IVR-947
prostownik
AS ARC5011
D-025
aspołeczny ciśnieniowiec
SREĆAN PUT
-
Kajen
-

- Posty: 3050
- Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
- Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Kajen » śr mar 10, 2010 12:32 pm
majcher pisze:przykładowe numery częsci do alternatora
szczotki 5x8x23
JAAX36
AS AB5006140576
regulator ze szczotkotrzymaczem
AS ARE5006
IVR-947
prostownik
AS ARC5011
D-025
To ktos ma jeszcze oryginalny standardowy alternator ? Myslalem ze wszyscy juz poprzenosili wyzej

-
majcher

- Posty: 2015
- Rejestracja: pt lip 11, 2003 7:38 am
- Lokalizacja: Gdańsk
Post
autor: majcher » śr mar 10, 2010 4:33 pm
Kajen pisze:
To ktos ma jeszcze oryginalny standardowy alternator ? Myslalem ze wszyscy juz poprzenosili wyzej

są tradycjonalisci wsród nas - ja mam w sumie 4 w tym 2 w piwnicy

aspołeczny ciśnieniowiec
SREĆAN PUT
-
PiRoman
-

- Posty: 16735
- Rejestracja: pn paź 22, 2007 6:50 pm
- Lokalizacja: Wrocław
-
Kontaktowanie:
Post
autor: PiRoman » śr mar 10, 2010 4:40 pm
majcher pisze: w tym 2 w piwnicy

nie przeniosłeś wyżej???

Nie trzymam Kobiet w domu...
erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra
-
majcher

- Posty: 2015
- Rejestracja: pt lip 11, 2003 7:38 am
- Lokalizacja: Gdańsk
Post
autor: majcher » śr mar 10, 2010 7:18 pm
aspołeczny ciśnieniowiec
SREĆAN PUT
-
Kajen
-

- Posty: 3050
- Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
- Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Kajen » śr mar 31, 2010 4:32 pm
powa pisze:Jako, że jestem na etapie miśkowania to:
MOST PRZEDNI:
Simmering wałka: MB160578(wym.42x65x10) Timken: 224255
Łożysko zew. wałka: stare ozn. MB290962, nowe ozn.MR446897 - zamiennik M86649/M86610(cena łożyska firmy KOYO to 50-60 zł)
Łożysko wew. wałka: stare ozn. MB290960, nowe ozn. MR430475 - zamiennik HM89449/HM89410(cena łożyska firmy KOYO to ok 100 zł, FERSA ok 70zł)
Łożyska satelitów: stare ozn. MB092348, nowe ozn. MR470683 - zamiennik 17887/17831(cena łożyska firmy FERSA to ok 75 zł).
Simmring lewej strony gruchy mostu przedniego ma numer MB393883 i wymiar 34,7x65x12 - odpowiednik Corteco 19027839, zaś Timken zaleca 35x65x12 i numer Timkena to 710335
Dane te pasują do mostów przednich z lat 1989 - 1993 z silnikami 2.5TD. Inne trzebaby sprawdzić po rozebraniu czy numery na łożyskach i uszczelnieniach się zgadzają.
Łożyska satelitów: stare ozn. MB092348, nowe ozn. MR470683 - zamiennik 17887/17831(cena łożyska firmy FERSA to ok 75 zł). To potwierdzam.
Simmring lewej strony gruchy mostu przedniego ma numer MB393883 i wymiar 34,7x65x12 - odpowiednik Corteco 19027839, zaś Timken zaleca 35x65x12 i numer Timkena to 710335 A tego nie bo u mnie siedzi uszczelniacz o wymiarach 32x65x13 - Corteco B1SLRS (kierunkowy).
EDIT: To tez potwierdze bo z zaleznosci od mostu i srednicy polosi wystepowaly dwa rodzaje uszczelniaczy...
Most pochodzi z pajero 1, ratio 4.875 rok 89, 2.5 TD. Do reszty sie jeszcze nie dokopalem... brakło narzędzi...
Edit:
Dokopalem sie jeszcze do prawej polosi. Lozysko ma wymiary 62x35x14 (numer nie czytelny) a uszczelniacz 79x62x9
Ostatnio zmieniony czw kwie 08, 2010 5:58 pm przez
Kajen, łącznie zmieniany 1 raz.
-
Tomek_XJ
- jestem tu nowy...

- Posty: 26
- Rejestracja: pn wrz 28, 2009 7:16 pm
Post
autor: Tomek_XJ » ndz kwie 04, 2010 10:43 pm
Z doświadczenia swego (szukalem, ale znalazlem różne tylko pytania) to mogę potwierdzić, że w pII piasta od 2.5(2,8) pasuje idealnie do 3.0. Jakby mial się ktoś kiedyś zastanawiać. Pozdrawiam

-
Eskapada
-

- Posty: 6434
- Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
- Lokalizacja: Wrocław
Post
autor: Eskapada » czw kwie 22, 2010 12:16 pm
Przemy pisze:cacek1 pisze:witam od czego można zapodać amorki tył do pachero II krótkiego tak aby były dłuższe o 2 cale i dobrze robiły
Land Cruiser 90 pasują i dają rade.
Obawiam się, że jesteś w mylnym błędzie

Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości