Pajero, Montero, Shogun, L200
Moderator: Kosiarz
-
Kicul
-

- Posty: 188
- Rejestracja: śr cze 06, 2007 10:23 pm
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: Kicul » czw mar 26, 2009 12:13 pm
PONTAR pisze:Czy ktoś wie jak głeboki musi być klucz nasadowy do wykręcenia wtrysków (rozmiar 21mm chyb-jak inny to proszę o porawke)? Wczoraj nie mogłem nawet ruszyć wtrysków (rozpołowiłem i podszedłem z normalną nasadką)-czy to normalne, że są tak mocno dokręcone (zapieczone)?
u mnie świece też siedziały mocno , spróbuj na gorącym silniku

Kicul pozdrawia
-
Videlec
-

- Posty: 4116
- Rejestracja: pn maja 15, 2006 1:38 pm
- Lokalizacja: Lublin
Post
autor: Videlec » czw mar 26, 2009 6:31 pm
Problem:
Videlec pisze:Teraz ja

jak stoi auto dłużej niż 3 - 4 dni to sie lekko zapowietrza.
Wygląda to następująco, odpala zawsze od strzału i pracuje normalnie... po upływie ok 1 min. zaczyna szarpać, kopcić na biało/siwo, nie reaguje na dodanie gazu - ale czasem jak wcisnę pedał to nie wejdzie na obroty, ale i nie zgaśnie tylko popracuje tak chwile i potem lux - zwykle potem zgaśnie. Jak zgaśnie to podpompuje trochę pompką na filtrze i odpala bez problemu i pracuje bez problemu.
Żeby było prościej to oczywiście nigdzie nie widać choć by najmniejszych śladów "pocenia się" układu paliwowego. Skoro dzieje sie to po upływie jakiegoś czasu ok 1 min może ciut krócej to gdzie szukać przyczyny?? Przy filtrze?? Coś czasem czyta się o tych podstawach filtra, że one "puszczają" ktoś coś napisze więcej??
Rozwiązanie:
acinski pisze:To faktycznie najprostrze. Może wystarczy tak jak u mnie wymienić cybant na wężu bo poprzedni był na kapkę większą średnicę i tworzył podczas zaciskania malutką szczelinę pomiędzy wężem a króćcem filtra.
Wymieniłem oba zaciski przy filtrze paliwa jak pisał @acinski, dodatkowo jeden przewód przykróciłem bo troche spękany się okazał na koncu i niby spokój.
Ale mam jeszcze pytanie, z racji, że przyjrzałem się dokładnie układowi paliwowemu doszedłem do wniosku, że trzeba by zrobić od podstaw nowy. Teraz, czy miedziane rurki da sie swobodnie modelować (tyle na ile jest to potrzebne przy układzie paliwowym) czy trzeba do tego użyć jakiejś giętarki?? Koleś mi w sklepie powiedział, że teraz to robią je na tyle elastyczne, że można sobie nimi buty wiązać... prawda to??
PIV 3,2DiD
Szczęście to jedyna rzecz, która staje się większa, gdy się ją dzieli.
-
acinski

- Posty: 1604
- Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
- Lokalizacja: Chorzów
Post
autor: acinski » czw mar 26, 2009 8:15 pm
Zawsze dało się je giąć. Lat temu z 10 wymieniałem w citroenie przewody ciśnieniowe zawieszenia. Zachowując minimum rozsądku aby nie zagiąć rurki da się z nimi zrobić wszystko.
Dziadek 2,5TD `98
-
KML1
-

- Posty: 825
- Rejestracja: ndz sie 03, 2008 10:16 pm
- Lokalizacja: Warszawa/Natolin
-
Kontaktowanie:
Post
autor: KML1 » czw mar 26, 2009 9:11 pm
Strasznie piszczą mi tylne hamulce, jak jest sucho mniej , jak mokro bardziej.
Piszczą przy przyciskaniu pedału do połowy, jak depnę troszkę mocniej to cisza, klocki sprawdzałem i są OK jest jeszcze sporo do starcia.
Jak jadę do przodu bez dotykania hamulca to jest cisza, jak dam na wstecznym to same piszczą bez hamowania.
Czego to wina, lipny spiek na klockach czy to coś innego?
Pajero II 94r Krótki. BFG 33/10,5 R 15 , Body lift 2". - Sprzedany
-
Adas
-

- Posty: 5932
- Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
- Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Adas » czw mar 26, 2009 9:45 pm
KML1 pisze:Strasznie piszczą mi tylne hamulce, jak jest sucho mniej , jak mokro bardziej.
Piszczą przy przyciskaniu pedału do połowy, jak depnę troszkę mocniej to cisza, klocki sprawdzałem i są OK jest jeszcze sporo do starcia.
Jak jadę do przodu bez dotykania hamulca to jest cisza, jak dam na wstecznym to same piszczą bez hamowania.
Czego to wina, lipny spiek na klockach czy to coś innego?
czasem klocek wewnętrzny bardziej się ściera niż zewnętrzny , a on ma blaszkę ,która sygnalizuje koniec klocków i daje taki dźwięk
-
KML1
-

- Posty: 825
- Rejestracja: ndz sie 03, 2008 10:16 pm
- Lokalizacja: Warszawa/Natolin
-
Kontaktowanie:
Post
autor: KML1 » czw mar 26, 2009 9:58 pm
OK, sprawdzę w weeakend bo rzeczywiście patrzyłem na zewnętrzny i było tam ok 1 cm albo i lepiej, wewnętrznych nie widziałem.
A gdyby to nie to, nie wiem jakiej marki siedzą klocki, bo z takimi kupiłem auto, ale czy może to być wina klocków?
Pajero II 94r Krótki. BFG 33/10,5 R 15 , Body lift 2". - Sprzedany
-
acinski

- Posty: 1604
- Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
- Lokalizacja: Chorzów
Post
autor: acinski » czw mar 26, 2009 11:28 pm
Bardzo często piszczą klocki. Jeśli weźmiesz klocki firmy A a tarcze B to mogą piszczeć. Firmy bronią się w ten sposób (skład klocka vs stop tarczy). Jakoś muszą. Z mojego doświadczenia najbardziej piszczącymi klockami były Valeo. Masakra co taki klocek potrafi wyczyniać. Kiedyś piszczały mi Brembo ale w dość ciekawy sposób. Pod koniec hamowania w momencie zdejmowania nogi z hamulca gdy samochód już w zasadzie stał pojawiało się takie piśnięcie jakby hamulce odetchnęły z ulgą

Dziadek 2,5TD `98
-
KML1
-

- Posty: 825
- Rejestracja: ndz sie 03, 2008 10:16 pm
- Lokalizacja: Warszawa/Natolin
-
Kontaktowanie:
Post
autor: KML1 » czw mar 26, 2009 11:35 pm
Sprawdzę te wewnętrzne, ale ogólnie kicha z tym piszczeniem , szczególnie jak się do skrzyżowania dojeżdża , wszyscy się gapią

Pajero II 94r Krótki. BFG 33/10,5 R 15 , Body lift 2". - Sprzedany
-
PONTAR
-

- Posty: 206
- Rejestracja: czw kwie 24, 2003 7:51 pm
- Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Post
autor: PONTAR » pt mar 27, 2009 3:20 pm
Czy zna ktoś rozmiar paska klinowego do alternatora Mitsu 2.5TDI 92' ? Nie mogę chwilowo odstawić auta i pojechać ze starym paskiem (brak transportu).
Co ma się wydarzyć, to się na środku drogi rozkraczy!
Misiek2,5TD'92 krótki-KL71 31x10.5x15+el.winch
-
Qpa_z_polski
-

- Posty: 189
- Rejestracja: śr lut 13, 2008 8:06 am
- Lokalizacja: Oława
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Qpa_z_polski » pt mar 27, 2009 3:41 pm
pasek od alternatora zeby sciagnac wystarczy bodajze jak dobrze pameitam tylko 2 sruby odrkecic te od aketrnatora i sciagnac pod sklepem i odrazu wymienic

*Pojara 2
*Vitara +most uaz
*Parchol GR...
w poszukiwaniu nowego trupa ...

-
PONTAR
-

- Posty: 206
- Rejestracja: czw kwie 24, 2003 7:51 pm
- Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Post
autor: PONTAR » pt mar 27, 2009 6:31 pm
No może u ciebie.... U mnie trzeba zrzucić paski od klimy i wspomagania - od alternatora jest ostatni, najbliżej silnika - o wentylatorze nie wspomnę....
Co ma się wydarzyć, to się na środku drogi rozkraczy!
Misiek2,5TD'92 krótki-KL71 31x10.5x15+el.winch
-
Adas
-

- Posty: 5932
- Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
- Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Adas » pt mar 27, 2009 7:35 pm
PONTAR pisze:No może u ciebie.... U mnie trzeba zrzucić paski od klimy i wspomagania - od alternatora jest ostatni, najbliżej silnika - o wentylatorze nie wspomnę....
przez wisko przechodzi , ale jak się je zdejmie to łatwiej się go zakłada , bo można zsunąć koło pasowe z pompy wody
-
DamnIt!
-

- Posty: 3268
- Rejestracja: śr paź 29, 2008 11:09 pm
- Lokalizacja: ok. Krakał
Post
autor: DamnIt! » pt mar 27, 2009 9:08 pm
Jedyne co trzeba zdemontować do zmiany pasków to plastikowa osłona wentylatora. Reszta bez problemu może zostać. Alternator najwygodniej zluzować poprzez prawe przednie nadkole - wystarczy koła w prawo skręcić i odsłonić gumę i jest dostęp. Pasek po zluzowaniu spokojnie przechodzi pomiędzy wentylatorem a chłodnicą pod warunkiem obrócenia go "zewnętrznym powierzchnią" do chłodnicy. Nie szarpać na siłę - chłodnice w miśkach są delikatne i się lamelki wyginają. Na koniec warto dokręcić śrubę mocującą alternator do silnika(na dole).
U mnie pasek ma szerokość 17mm, ma ząbki i długość(obwód) 1070mm. Zakładanie dłuższego niż 1100 nie ma sensu - nie da się naciągnąć. Mój śmietnik to Pajero V24W i nie posiada klimy.
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell
-
PONTAR
-

- Posty: 206
- Rejestracja: czw kwie 24, 2003 7:51 pm
- Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Post
autor: PONTAR » pt mar 27, 2009 10:09 pm
Dzieki za wymiary DamnIt! Wiem jak zdjac pasek, robilem to juz pare razy. Chodzilo oto, ze pod sklepem tego nie zrobie bo to nie robota na 5 min jak kolega Qpa sugeruje tylko jakies 30 i nic nie musze zciagac przejdzie przez wentylator. Tylko najpierw musze zdjac dwa inne paski i dlatego potrzebuje wymiary, zeby pojechac, kupic, wrocic i wymienic. tak czy inaczej dzieki wszystkim.
A jakies rady a propos zapieczonych wtryskow? (niezamierzam wykrecac na goracym silniku, juz kiedys zje....lem gwint w glowicy wymieniajac swiece zarowa w plaskaczu).
Co ma się wydarzyć, to się na środku drogi rozkraczy!
Misiek2,5TD'92 krótki-KL71 31x10.5x15+el.winch
-
marcyb3

- Posty: 320
- Rejestracja: wt maja 13, 2008 4:38 pm
- Lokalizacja: Wielkopolska/Okonek/Jastrowie
Post
autor: marcyb3 » pn mar 30, 2009 11:39 pm
witam, mam pytanie czy podejdzie mi most przedni od benzyny 2,6 do 2,5TD??bo kupiłem rame w super stanie z całym zawieszeniem i nie wiem czy przekładać ze swojej most czy zostawić ten od benzyny?
Pozdrawiam Marcin
Pajero 2,5TD,87r 100KM
Niestety juz sprzedane, ale napewno jeszcze bedzie miś ale już II
-
DamnIt!
-

- Posty: 3268
- Rejestracja: śr paź 29, 2008 11:09 pm
- Lokalizacja: ok. Krakał
Post
autor: DamnIt! » wt mar 31, 2009 7:03 am
marcyb3 pisze:witam, mam pytanie czy podejdzie mi most przedni od benzyny 2,6 do 2,5TD??bo kupiłem rame w super stanie z całym zawieszeniem i nie wiem czy przekładać ze swojej most czy zostawić ten od benzyny?
Pozdrawiam Marcin
W obu przypadkach przednie mosty to:
- Low Pinion;
- talerzyk 7.25"
- półoś 29 mm/25 ząbków
Natomiast w obu przypadkach występowały 2 rodzaje przełożeń:
- 4.625;
- 4.875;
I za cholerę nie wiem od czego to zależało. Stawiam, że wolniejsze były w Longu, ale trzeba i tak sprawdzić. Jeśli są takie same w obu przypadkach to śmiało przekładaj. Przełożenia albo są naklejone na moście, albo wytłoczone na tabliczce znamionowej, albo po prostu je policz.
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell
-
marcyb3

- Posty: 320
- Rejestracja: wt maja 13, 2008 4:38 pm
- Lokalizacja: Wielkopolska/Okonek/Jastrowie
Post
autor: marcyb3 » wt mar 31, 2009 9:13 am
DamnIt! pisze:marcyb3 pisze:witam, mam pytanie czy podejdzie mi most przedni od benzyny 2,6 do 2,5TD??bo kupiłem rame w super stanie z całym zawieszeniem i nie wiem czy przekładać ze swojej most czy zostawić ten od benzyny?
Pozdrawiam Marcin
W obu przypadkach przednie mosty to:
- Low Pinion;
- talerzyk 7.25"
- półoś 29 mm/25 ząbków
Natomiast w obu przypadkach występowały 2 rodzaje przełożeń:
- 4.625;
- 4.875;
I za cholerę nie wiem od czego to zależało. Stawiam, że wolniejsze były w Longu, ale trzeba i tak sprawdzić. Jeśli są takie same w obu przypadkach to śmiało przekładaj. Przełożenia albo są naklejone na moście, albo wytłoczone na tabliczce znamionowej, albo po prostu je policz.
jak mam policzyć?? u mnie jest 4.875 ten od benzyny bo jest jeszcze naklejka, a stary diesla to nie wiem bo nie ma zadnych nr.i teraz nie wiem czy bedzie pasował, obydwa mosty pochodzą od krótkiego pajero
Pajero 2,5TD,87r 100KM
Niestety juz sprzedane, ale napewno jeszcze bedzie miś ale już II
-
DamnIt!
-

- Posty: 3268
- Rejestracja: śr paź 29, 2008 11:09 pm
- Lokalizacja: ok. Krakał
Post
autor: DamnIt! » wt mar 31, 2009 9:27 am
marcyb3 pisze:DamnIt! pisze:marcyb3 pisze:witam, mam pytanie czy podejdzie mi most przedni od benzyny 2,6 do 2,5TD??bo kupiłem rame w super stanie z całym zawieszeniem i nie wiem czy przekładać ze swojej most czy zostawić ten od benzyny?
Pozdrawiam Marcin
W obu przypadkach przednie mosty to:
- Low Pinion;
- talerzyk 7.25"
- półoś 29 mm/25 ząbków
Natomiast w obu przypadkach występowały 2 rodzaje przełożeń:
- 4.625;
- 4.875;
I za cholerę nie wiem od czego to zależało. Stawiam, że wolniejsze były w Longu, ale trzeba i tak sprawdzić. Jeśli są takie same w obu przypadkach to śmiało przekładaj. Przełożenia albo są naklejone na moście, albo wytłoczone na tabliczce znamionowej, albo po prostu je policz.
jak mam policzyć?? u mnie jest 4.875 ten od benzyny bo jest jeszcze naklejka, a stary diesla to nie wiem bo nie ma zadnych nr.i teraz nie wiem czy bedzie pasował, obydwa mosty pochodzą od krótkiego pajero
Blokujesz jedno koło i kręcisz 10 razy drugim licząc ile razy w tym czasie obróci się flansza. Otrzymany wynik dzielisz przez 10 i masz przełożenie dyferencjału.

Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell
-
d1remus
-

- Posty: 228
- Rejestracja: czw wrz 11, 2008 11:25 am
- Lokalizacja: WROCŁAF
Post
autor: d1remus » wt mar 31, 2009 11:27 am

Witam mam pytanko kupilem Pajero oczywiscie igle z allegro ktora miala nie wymagac zadnego wkladu finansowego

i teraz do sedna bo bede wymienial kompletny rozrzad z pompa wody, kompletne sprzeglo, 4tarcze klocki przod i tyl zimeringi i chcialem sie zapytac czy przy wymianie sprzegla skrzynie trzeba sciagac czy wystarczy tak jak w patrolu tylko wypiac wal i odsunac do tylu(bo wyglada na ciezka

) i czy przy reszcie prac czyli rozrzad tarcze wszystko idzie glatko czy sa jakies niespodzianki na ktore trzeba uwarzac jak sie robi???
Roboczy Y60 2.8td Wymiana skrzyni....w trakcie...
-
gebels
-

- Posty: 9720
- Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
- Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej
Post
autor: gebels » wt mar 31, 2009 12:17 pm
-rozrząd to dziecko w przedszkolu w tym silniku zrobi (jeśli masz co w podpisie)
-skrzynie można odsunąć
Czwarte serce

-
Browning

- Posty: 1726
- Rejestracja: sob wrz 13, 2008 10:09 am
- Lokalizacja: Łódź
Post
autor: Browning » wt mar 31, 2009 2:23 pm
Szybkie pytanie... Ile powinny wynosić wolne obroty w PII 2,5TDi

Zielony Autobus 2,7TDi
-
majcher

- Posty: 2015
- Rejestracja: pt lip 11, 2003 7:38 am
- Lokalizacja: Gdańsk
Post
autor: majcher » wt mar 31, 2009 3:31 pm
DamnIt! pisze:
Natomiast w obu przypadkach występowały 2 rodzaje przełożeń:
- 4.625;
- 4.875;
I za cholerę nie wiem od czego to zależało. Stawiam, że wolniejsze były w Longu, ale trzeba i tak sprawdzić. Jeśli są takie same w obu przypadkach to śmiało przekładaj. Przełożenia albo są naklejone na moście, albo wytłoczone na tabliczce znamionowej, albo po prostu je policz.
PI
2.6 - 3d i 5d - 4,875
3.0V6 - 3d i 5d - 4,625
2.5TD - 3d - 4,625
2,5TD - 5d - 4,875
zródło "Reparaturanleitung band 1063,1064,1065"
aspołeczny ciśnieniowiec
SREĆAN PUT
-
Videlec
-

- Posty: 4116
- Rejestracja: pn maja 15, 2006 1:38 pm
- Lokalizacja: Lublin
Post
autor: Videlec » wt mar 31, 2009 6:44 pm
Chyba już było ale nie moge znaleźć: czy wahacz przedni, dolny do PII pasuje z PI lub Gallopera?? Chodzi mi konkretnie o te tuleje metalowo-gumowe bo jako takie do PII nie wystepują ale do Gallopera można dostac a to to samo co PI. Ponoć po numerach to to samo.
PIV 3,2DiD
Szczęście to jedyna rzecz, która staje się większa, gdy się ją dzieli.
-
lukasz4846
- jestem tu nowy...

- Posty: 71
- Rejestracja: ndz lis 09, 2008 6:14 pm
- Lokalizacja: Mścice
Post
autor: lukasz4846 » wt mar 31, 2009 8:03 pm
Wahacz dolny z jedynki do dwójki niestety nie pasuje. Ale jeśli chodzi o tuleje to napiszę jutro bo akurat będę zakładał do jedynki cały zawias z dwójki łącznie ze zwrotnicami i mostem. Jak to wybebeszę to pomierzę.
-
acinski

- Posty: 1604
- Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
- Lokalizacja: Chorzów
Post
autor: acinski » wt mar 31, 2009 8:16 pm
Rób fotki co i jak bo będę następny z taką przekładką. Potem powieś w "Pajero I - samoróbki" i z głowy
Dziadek 2,5TD `98
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość