Pajero, Montero, Shogun, L200
Moderator: Kosiarz
-
rtvstefan
- jestem tu nowy...

- Posty: 19
- Rejestracja: czw lut 07, 2008 10:53 pm
- Lokalizacja: Koniuszowa, małopolskie
Post
autor: rtvstefan » ndz cze 05, 2011 11:16 am
Mam już przygotowany komplet w zapasie, tylko czekam kiedy te obecne połamię, średnio łamię raz w roku , już wymieniałem dwa razy ,a co do naprawy tych resorów to nie wiem jak to zrobić bo w pobliżu nie ma kogoś co takie rzeczy robi, i pytanie słyszałem ze jest metoda naprawy na zimno c , czy to prawda?(oczywiscie mówię o krępowaniu).Pozdrawiam.
https://picasaweb.google.com/1093394895 ... vWRtL7w5AE# link do zdjęć zawieśi

Pajero 2.5 TD, 87r. CB-Onwa MK-3.
Skoda 1000MB, 68r - sprzedana.
Maluch 2000r przebieg 7500 km
-
polaff
-

- Posty: 1251
- Rejestracja: pt mar 13, 2009 8:24 pm
Post
autor: polaff » ndz cze 05, 2011 1:09 pm
rtvstefan pisze:Jak bym miał nie zużyte to bym nie podnosił.Pozdrawiam
nie wiem jak Ci się to udało...
Bo moje przerobione wieszaki wyraźnie podniosły ramę, nie wpłynęły jednam na prześwit tylnej osi - może Tobie o to chodzi.
Pajero 2,5 TD 1998
RX 450hL 2018
RC 200t 2017
-
rtvstefan
- jestem tu nowy...

- Posty: 19
- Rejestracja: czw lut 07, 2008 10:53 pm
- Lokalizacja: Koniuszowa, małopolskie
Post
autor: rtvstefan » ndz cze 05, 2011 8:14 pm
Oczywiście że ramę czyli całą budę ale o podkręceniu drążków skrętnych z przodu też nie można zapomnieć.Pozdrawiam!
Pajero 2.5 TD, 87r. CB-Onwa MK-3.
Skoda 1000MB, 68r - sprzedana.
Maluch 2000r przebieg 7500 km
-
polaff
-

- Posty: 1251
- Rejestracja: pt mar 13, 2009 8:24 pm
Post
autor: polaff » ndz cze 05, 2011 8:25 pm
rtvstefan pisze:Oczywiście że ramę czyli całą budę ale o podkręceniu drążków skrętnych z przodu też nie można zapomnieć.Pozdrawiam!
no niby tak, al ejaki związek drążki mają z Twoim wcześniejszym zarzutem?
bo tylo tego nie kumam, resztę jakoś ogarniam...
Pajero 2,5 TD 1998
RX 450hL 2018
RC 200t 2017
-
rtvstefan
- jestem tu nowy...

- Posty: 19
- Rejestracja: czw lut 07, 2008 10:53 pm
- Lokalizacja: Koniuszowa, małopolskie
Post
autor: rtvstefan » ndz cze 05, 2011 8:53 pm
Proste.Dając dłuższe wieszaki podnosisz tył około 2.5 , 2 cm, automatycznie podkręcasz przód żeby autko nie wyglądało że zjeżdża z górki .Bez roboty a efekt wizualny gwarantowany.Pozdrawiam.
Pajero 2.5 TD, 87r. CB-Onwa MK-3.
Skoda 1000MB, 68r - sprzedana.
Maluch 2000r przebieg 7500 km
-
polaff
-

- Posty: 1251
- Rejestracja: pt mar 13, 2009 8:24 pm
Post
autor: polaff » ndz cze 05, 2011 8:57 pm
rtvstefan pisze:Proste.Dając dłuższe wieszaki podnosisz tył około 2.5 , 2 cm, automatycznie podkręcasz przód żeby autko nie wyglądało że zjeżdża z górki .Bez roboty a efekt wizualny gwarantowany.Pozdrawiam.
no tak ale jak to się ma do rzeczonego oszustwa?
Pajero 2,5 TD 1998
RX 450hL 2018
RC 200t 2017
-
rtvstefan
- jestem tu nowy...

- Posty: 19
- Rejestracja: czw lut 07, 2008 10:53 pm
- Lokalizacja: Koniuszowa, małopolskie
Post
autor: rtvstefan » ndz cze 05, 2011 9:04 pm
Że ja liczyłem na te opisane 3 cm a wyszło mi 2cm.Pozdrawiam.
Pajero 2.5 TD, 87r. CB-Onwa MK-3.
Skoda 1000MB, 68r - sprzedana.
Maluch 2000r przebieg 7500 km
-
polaff
-

- Posty: 1251
- Rejestracja: pt mar 13, 2009 8:24 pm
Post
autor: polaff » ndz cze 05, 2011 9:29 pm
rtvstefan pisze:Że ja liczyłem na te opisane 3 cm a wyszło mi 2cm.Pozdrawiam.
co za różnica 1cm na odległości ramy od gleby jak i tak dyfrem się wieszasz
Pajero 2,5 TD 1998
RX 450hL 2018
RC 200t 2017
-
rtvstefan
- jestem tu nowy...

- Posty: 19
- Rejestracja: czw lut 07, 2008 10:53 pm
- Lokalizacja: Koniuszowa, małopolskie
Post
autor: rtvstefan » pn cze 06, 2011 3:04 pm
Tu chodzi o efekt wizualny nie o motanie .Ciekawe jak chcesz podnieś dyfer, bo o tym to nawet nie myślałem.Pozdrawiam!
Pajero 2.5 TD, 87r. CB-Onwa MK-3.
Skoda 1000MB, 68r - sprzedana.
Maluch 2000r przebieg 7500 km
-
Kajen
-

- Posty: 3050
- Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
- Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Kajen » pn cze 06, 2011 3:18 pm
Zakładając opony 33/10.5 lub 35/11.5
EDIT: Jest jeszcze taki fajny rozmiar 235/85/16 ale efekt wizualny słaby bo to wygląda jakbys postawił pojare na żyletkach...
-
rtvstefan
- jestem tu nowy...

- Posty: 19
- Rejestracja: czw lut 07, 2008 10:53 pm
- Lokalizacja: Koniuszowa, małopolskie
Post
autor: rtvstefan » pn cze 06, 2011 3:41 pm
Tak też myślałem ale przy 33 to chyba będzie przód ocierał przy całym skręcie ja mam 31 i jest na styk.Pozdrowionka!
Pajero 2.5 TD, 87r. CB-Onwa MK-3.
Skoda 1000MB, 68r - sprzedana.
Maluch 2000r przebieg 7500 km
-
Kajen
-

- Posty: 3050
- Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
- Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Kajen » ndz sty 01, 2012 7:25 pm
Oto, jak powinny być połączone kabelki w zegarku do pajero 1, aby nie przygasał jak się włączy światła tylko świecił ładnie cały czas.
Wywalamy zielony (L-).
Przerabiamy białe od żarówki.
EDIT:
No co ? Nudzi mi się

-
mitsu102
-

- Posty: 250
- Rejestracja: ndz mar 01, 2009 10:11 pm
- Lokalizacja: Częstochowa
Post
autor: mitsu102 » ndz lut 12, 2012 9:49 pm
Nie macie lekarstwa na łańcuszek w reduktorze bo właśnie załatwiłem trzeci reduktor

Znajomy ma nowy łańcuszek do reduktora i zastanawiam się czy jak bym założył ten nowy czy by to dłużej pohulało

-
acinski

- Posty: 1604
- Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
- Lokalizacja: Chorzów
Post
autor: acinski » pn lut 13, 2012 10:20 pm
rtvstefan pisze:
Witam ładne bzdury wypisujecie na tym forum, zrobiłem osobiście te zawieśia do resorów i auto podniosło się o dwa centymetry, a nie tak jak jest napisane na rysunku o trzy.
Pozdrawiam!
Więc teraz pięknie usiądź do autocada i narysuj korektę. Wszyscy się ucieszą, że wniosłeś jakiś wkład.

Dziadek 2,5TD `98
-
loudner
- jestem tu nowy...

- Posty: 54
- Rejestracja: czw maja 26, 2011 12:06 pm
- Lokalizacja: Swarzędz/Wlkp
Post
autor: loudner » wt lut 14, 2012 10:11 am
mitsu102 pisze:Nie macie lekarstwa na łańcuszek w reduktorze bo właśnie załatwiłem trzeci reduktor

Znajomy ma nowy łańcuszek do reduktora i zastanawiam się czy jak bym założył ten nowy czy by to dłużej pohulało

Skróć łańcuszek jak tak zrobiłem i mam spokój
-
miki_mi2
-

- Posty: 221
- Rejestracja: ndz lip 12, 2009 3:55 pm
- Lokalizacja: miedzyrzecz lubuski/ wawa słoik
-
Kontaktowanie:
Post
autor: miki_mi2 » wt lut 14, 2012 11:37 am
loudner pisze:mitsu102 pisze:Nie macie lekarstwa na łańcuszek w reduktorze bo właśnie załatwiłem trzeci reduktor

Znajomy ma nowy łańcuszek do reduktora i zastanawiam się czy jak bym założył ten nowy czy by to dłużej pohulało

Skróć łańcuszek jak tak zrobiłem i mam spokój
na 4 miesiące

k260
-
mitsu102
-

- Posty: 250
- Rejestracja: ndz mar 01, 2009 10:11 pm
- Lokalizacja: Częstochowa
Post
autor: mitsu102 » wt lut 14, 2012 9:24 pm
miki_mi2 pisze:loudner pisze:mitsu102 pisze:Nie macie lekarstwa na łańcuszek w reduktorze bo właśnie załatwiłem trzeci reduktor

Znajomy ma nowy łańcuszek do reduktora i zastanawiam się czy jak bym założył ten nowy czy by to dłużej pohulało

Skróć łańcuszek jak tak zrobiłem i mam spokój
na 4 miesiące

Czyli u mnie po jednym,góra drugim rajdzie

Pytam czy ktoś przerabiał temat i wstawiał nowy bo mam okazje odkupić od kumpla który kupił ale nie zdążył go założyć

-
miki_mi2
-

- Posty: 221
- Rejestracja: ndz lip 12, 2009 3:55 pm
- Lokalizacja: miedzyrzecz lubuski/ wawa słoik
-
Kontaktowanie:
Post
autor: miki_mi2 » wt lut 14, 2012 9:51 pm
Mi się wydaje, że będzie miała ta operacja sens jeśli dojdą nowe koła zębate, które przenoszą napęd z łańcucha + łożyska
k260
-
mitsu102
-

- Posty: 250
- Rejestracja: ndz mar 01, 2009 10:11 pm
- Lokalizacja: Częstochowa
Post
autor: mitsu102 » pn lut 20, 2012 12:20 pm
rtvstefan pisze:Mam już przygotowany komplet w zapasie, tylko czekam kiedy te obecne połamię, średnio łamię raz w roku , już wymieniałem dwa razy ,a co do naprawy tych resorów to nie wiem jak to zrobić bo w pobliżu nie ma kogoś co takie rzeczy robi, i pytanie słyszałem ze jest metoda naprawy na zimno c , czy to prawda?(oczywiscie mówię o krępowaniu).Pozdrawiam.
https://picasaweb.google.com/1093394895 ... vWRtL7w5AE# link do zdjęć zawieśi

Ja przerabiałem ten temat często,w końcu wywaliłem i wstawiłem most na sprężynach od Pajera II i mam spokój.
-
bilans

- Posty: 1972
- Rejestracja: śr maja 29, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Zielonka
-
Kontaktowanie:
Post
autor: bilans » śr lut 29, 2012 9:44 am
https://picasaweb.google.com/1020109498 ... directlink
pierwsza opcja była bez rolki ... wiadomo co się działo ..
dodatkowa rolka na pompie wspomagania lekko podnosi pasek tak aby
bardziej opasał ? opasywał koło pompy wsp. zapobiega uślizgowi paska
uwaga zbyt mocne napinanie łamie pasek po pierwszych testach pasek umierał po 200 /300 km
obecnie po odpowiednim ustawieniu odsadzenia rolki zrobiłem około 1000 km i jest ok
i nic nie piszczy ( nad pompą jest oczywiście alternator )
-
rtvstefan
- jestem tu nowy...

- Posty: 19
- Rejestracja: czw lut 07, 2008 10:53 pm
- Lokalizacja: Koniuszowa, małopolskie
Post
autor: rtvstefan » wt mar 06, 2012 6:27 pm
acinski pisze:rtvstefan pisze:
Witam ładne bzdury wypisujecie na tym forum, zrobiłem osobiście te zawieśia do resorów i auto podniosło się o dwa centymetry, a nie tak jak jest napisane na rysunku o trzy.
Pozdrawiam!
Więc teraz pięknie usiądź do autocada i narysuj korektę. Wszyscy się ucieszą, że wniosłeś jakiś wkład.

Przykro ale nie robie w autokadzie ale nie trudno obliczyc jak wieszaki dłuzsze o L to auto wyższe o ok 66%L a co do sprężyn to rozwiązanie nie głupie ale nie lubie mieszać epok .Pozdrawiam.
Pajero 2.5 TD, 87r. CB-Onwa MK-3.
Skoda 1000MB, 68r - sprzedana.
Maluch 2000r przebieg 7500 km
-
Szrocilla
-

- Posty: 133
- Rejestracja: ndz mar 06, 2011 11:16 pm
- Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Post
autor: Szrocilla » czw mar 08, 2012 2:27 pm
Pozwolę sobie przypomnieć temat alternatora w PI, dokładniej sposobu demontażu.
Wczoraj miałem

przyjemność wymieniać alternator i chyba mniej upierdliwym sposobem było odkręcenie waku i wydłubanie alternatora dołem, po zdjęciu osłony silnika a potem chłodnicy. W moim autku mam intercooler przed chłodnicą (taki germański tuning) i górą, na drodze alternatora są rury z turbiny. Była okazja do płukania chłodnicy. Na koniec okazało się, że są różnej średnicy koła pasowe na alternatorze. W razie wymiany zwróćcie na to uwagę. Koło pasowe zdemontować jest łatwo, bo jest trzymane jedynie nakrętką. Użyłem klucza pneumatycznego do kół (produkcji CHRL) dzięki temu nie ryzykowałem wygięcia wentylatora alternatora przy blokowaniu osi.
Schrocilla - Pajero I 2,5TDI, hard top
Autobus Chrysler Grand Voyager '91
-
kzh
Post
autor: kzh » ndz mar 11, 2012 11:11 am
Szrocilla pisze:nie ryzykowałem wygięcia wentylatora alternatora przy blokowaniu osi.
nie wierze ze sa fahoffcy ktorzy tak robia

-
Szrocilla
-

- Posty: 133
- Rejestracja: ndz mar 06, 2011 11:16 pm
- Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Post
autor: Szrocilla » ndz mar 11, 2012 11:37 am
kzh pisze:Szrocilla pisze:nie ryzykowałem wygięcia wentylatora alternatora przy blokowaniu osi.
nie wierze ze sa fahoffcy ktorzy tak robia


a jednak

Schrocilla - Pajero I 2,5TDI, hard top
Autobus Chrysler Grand Voyager '91
-
acinski

- Posty: 1604
- Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
- Lokalizacja: Chorzów
Post
autor: acinski » ndz cze 10, 2012 10:01 am
rtvstefan pisze:
Przykro ale nie robie w autokadzie ale nie trudno obliczyc jak wieszaki dłuzsze o L to auto wyższe o ok 66%L a co do sprężyn to rozwiązanie nie głupie ale nie lubie mieszać epok .Pozdrawiam.
Jeśli resoty będziesz miał bardziej podklepane to będzie 80% mniej 45% itd itp. Dywagacje o wyższości świąt....
Rysunek jest teoretyczny aby komuś było łatwiej. Dziś wykonałbym jeszcze wzmocnienie. Kiedyś już o tym była rozmowa, ale póki co czasu brak na taką pierdołę. Nie ważne. Forum służy do pomagania i szukania rozwiązań, a nie przekomarzania się o 0,5cm
Dziadek 2,5TD `98
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość