pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
wofka
Posty: 631
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 5:56 pm
Lokalizacja: MAZOWIECKIE

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: wofka » pt maja 29, 2009 7:24 am

N2O pisze:
PONTAR pisze:Panowie, czy ktoś może mi powiedzieć gdzie w 2,5 jast to ustrojstwo do przyspieszania pompy paliwa zależne od doładowania turbiny. Mam wrażenie, że coś jest nie tak-mułowaty się zrobił. Jak przyspieszam to mi zawór nadmiarowy na kolektorze dolotowym upuszcza powietrze przy ok 3000 obr. a auto się wcale nie buja oszałamiająco, wcześniej tego nie było-odbijał bardzo rzadko (ciśnienie przy którym otwiera ok.0.93 ). No chyba, że coś innego-sugestie mile widziane.
PZDR
Zawór wastegate stoi lub zawór bezpieczeństwa na kolektorze dolotowym się wysrał i puszcza przy zbyt niskim ciśnieniu(w sprawnym silniku ten zawór nigdy się nie otwiera).
gdzie znajde ten zawór wastegate??
a zawór bezpieczeństwa to element wymienny?naprawialny?
Wofka

Jeep Grand Cherokee
V8 Hemi

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: N2O » pt maja 29, 2009 10:40 am

zawór wastegate znajduje się na turbinie - pionowo nad turbiną z gruszki z wężykiem wychodzi drut który popycha zawór na turbo - trzeba złapać ręką i spróbować nacisnąć tym drutem w dół - może być potrzeba użycia znacznej siły. Można też zdjąć zawleczkę z popychacza przy turbo(tylko potem może być problem ze złożeniem) i poruszać wajchą ręcznie - ma się ruszać bardzo lekko.
Zawór bezpieczeństwa to takie coś okrągłe z klapką wkręcone w kolektor dolotowy(jeśli dobrze pamiętam to pionowo przy ścianie grodziowej). Działa to na zasadzie zaworka ze sprężynką.
W zasadzie nie ma co się tam popsuć - chyba że sprężyna padła/pękła. Można to jak najbardziej wymienić, a nawet jak się uprzesz wkręcić zaślepkę. Dla testu można to dobrze owinąć jakąś taśmą/gumką żeby się nie otwierało i jeśli moc powróci to znalazłeś przyczynę.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
PONTAR
 
 
Posty: 206
Rejestracja: czw kwie 24, 2003 7:51 pm
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: PONTAR » pt maja 29, 2009 1:07 pm

Dzięki za odpowiedź, myślałem, że już nikt nic nie napisze w temacie....heheh cisza była jak po śmierci organisty..... :)21
Co ma się wydarzyć, to się na środku drogi rozkraczy!
Misiek2,5TD'92 krótki-KL71 31x10.5x15+el.winch

Awatar użytkownika
PONTAR
 
 
Posty: 206
Rejestracja: czw kwie 24, 2003 7:51 pm
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: PONTAR » pt maja 29, 2009 7:22 pm

Dobrałem się do turbiny i rzeczywiście wastegate zapieczony stał jak drut....-uruchomiony i oczywiście zgubiłem zapinkę :-? czym zablokować zawór upustowy na dolocie albo jaka zaślepka? Zwykła do rur? nie bardzo wiem czy gwint podejdzie. I jeszcze jedno gdzie można dostać podkładki pod powroty wtrysków? tylko ASO czy może inne opcje. Objawem czego jest uwalony dolot olejem -uszczelniaqczy zaworów czy pierścieni (nie ma problemu z porannym odpalaniem)?
PZDR
Co ma się wydarzyć, to się na środku drogi rozkraczy!
Misiek2,5TD'92 krótki-KL71 31x10.5x15+el.winch

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: N2O » pt maja 29, 2009 8:29 pm

Zapinkę to sobie zrób ze spinacza biurowego lub jakiegoś gwoździa. :lol:
Jeśli wastegate był zapieczony to prawdopodobnie zaworu upustowego na kolektorze nie trzeba ruszać - dzięki niemu nie pompowało w silnik ile wlezie jak wastegate się zablokował.
Uwalony dolot olejem to normalna sprawa, każdy diesel tak ma nawet prawie nowe - odma wchodzi do dolotu przed turbiną. Jeśli chodzi o podkładki takie okrągłe z kilkoma dziurkami, to do dostania u pompiarzy lub w warsztatach/sklepach zajmujących się dieslami.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
yokhan
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 72
Rejestracja: pn lut 18, 2008 3:20 am
Lokalizacja: Poznań

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: yokhan » sob maja 30, 2009 4:47 pm

Czy mógłby ktoś wrzucić foto schowka na narzędzia na tylnej klapie w pajero 2?
Mam go trochę wybrakowanego i chciałbym uzupełnić.
Z góry dzięki
pzdr
Teraz: Pajero II, 2.8 TD, 32x11.5r15 BFG MT KM2
Dawniej: Suzuki Vitara cabrio, 91r + LPG

Awatar użytkownika
Przemy
 
 
Posty: 923
Rejestracja: pt lut 08, 2008 8:58 am
Lokalizacja: Szczecin

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Przemy » sob maja 30, 2009 5:28 pm

brakuje tu latarki i klucza w kształcie "Z" do awaryjnego otwierania szyberdachu.
Obrazek
# Racja jest jak dupa, każdy ma swoją

[J. Piłsudski].

gg1196424

Awatar użytkownika
wofka
Posty: 631
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 5:56 pm
Lokalizacja: MAZOWIECKIE

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: wofka » sob maja 30, 2009 11:01 pm

włożyłem dzis skrzynie z ss z angola w miejsce es.Wał tyłu jest zbut długi i wiozę go w poniedziałek do skracania.Wcześniej takich opcji nie przerabiałem i zastanawiam się o ile go skracać.Jak to pomierzyć ?? Czy wcisnąc go ile się da w skrzynie i pasować do mostu czy dac jakiś luz ?? podpowiedzcie prosze

p.s. wydaje mi si ze lewar zmiany biegów w angolu jest mimo wszystko bliżej kierowcy niż europejczyk

trzeba co prawda użyc szlifierki kątowej żeby zamontowac obydwa lewarki

jutro porobie foty to sami ocenicie
Wofka

Jeep Grand Cherokee
V8 Hemi

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Adas » ndz maja 31, 2009 7:01 am

wofka pisze:włożyłem dzis skrzynie z ss z angola w miejsce es.Wał tyłu jest zbut długi i wiozę go w poniedziałek do skracania.Wcześniej takich opcji nie przerabiałem i zastanawiam się o ile go skracać.Jak to pomierzyć ?? Czy wcisnąc go ile się da w skrzynie i pasować do mostu czy dac jakiś luz ?? podpowiedzcie prosze
p.s. wydaje mi si ze lewar zmiany biegów w angolu jest mimo wszystko bliżej kierowcy niż europejczyk
trzeba co prawda użyc szlifierki kątowej żeby zamontowac obydwa lewarki
jutro porobie foty to sami ocenicie
do wyliczenie dokładnego długości wału trzeba użyć trochę matematyki . Przykładasz poziomicę w poziomi od reduktora do mostu , mierzysz długość od wejścia wału do reduktor do flanszy mostu w poziomie (a) , przy tym położeniu mierzysz wysokość w pionie do osi flanszy mostu (b), auto musi stać na kołach . Z zależność a2+b2=c2 wyliczasz przekątną, jest to długość wału w stanie spoczynku . Mierzysz odległość odboju do mostu czyli może to być np 5cm , odejmujesz tą od wartości od (b) i wyliczasz długość wału w stanie max dobicia i taki wał zamawiasz odpowiednie pomierzone wartości nakładasz na wał .

Awatar użytkownika
mcs0
Posty: 540
Rejestracja: sob wrz 20, 2008 7:11 pm
Lokalizacja: Reda

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: mcs0 » ndz maja 31, 2009 10:11 am

wczoraj podczas jazdy po czarnym cos zaczeło szorowac w okolicy przedniego prawego koła tak jakby opona o coś tarła ale zabardzo niema o co...przyhamowałem i przestało. powtorzylo sie jeszcze kilka razy i tak jest do teraz, co jakis czas oczywiscie. mozemi ktos powiedziec co to jest? albo jak szukac przyczyny??
Pajero 2.5 93r. było i nigdy więcej!!
Suzuki Samurai 88r. 1.3 gaznik , sprezyna
Ride or Die ]:->

Awatar użytkownika
wofka
Posty: 631
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 5:56 pm
Lokalizacja: MAZOWIECKIE

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: wofka » ndz maja 31, 2009 10:21 am

dzięki Adaś

tak to pomierze

myślisz że będe skracał wał dokładnie o różnicę w długości skrzyń ??
Wofka

Jeep Grand Cherokee
V8 Hemi

Awatar użytkownika
wofka
Posty: 631
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 5:56 pm
Lokalizacja: MAZOWIECKIE

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: wofka » ndz maja 31, 2009 10:27 am

mcs0 pisze:wczoraj podczas jazdy po czarnym cos zaczeło szorowac w okolicy przedniego prawego koła tak jakby opona o coś tarła ale zabardzo niema o co...przyhamowałem i przestało. powtorzylo sie jeszcze kilka razy i tak jest do teraz, co jakis czas oczywiscie. mozemi ktos powiedziec co to jest? albo jak szukac przyczyny??

moze kolego coś się dzieje w zacisku i klocek nie wraca szorując o tarcze cały czas ??
może blacha osłaniająca tarcze od strony mostu ociera się o tarcze ?? postaw auto na kobyłce lub lewarku(aby bezpiecznie)wleź pod i kręc kołem ,poproś kogoś niech wciśnie pedał w tym czasie
tyle :wink:
Wofka

Jeep Grand Cherokee
V8 Hemi

Awatar użytkownika
KML1
 
 
Posty: 825
Rejestracja: ndz sie 03, 2008 10:16 pm
Lokalizacja: Warszawa/Natolin
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: KML1 » ndz maja 31, 2009 10:48 am

mcs0 pisze:wczoraj podczas jazdy po czarnym cos zaczeło szorowac w okolicy przedniego prawego koła tak jakby opona o coś tarła ale zabardzo niema o co...przyhamowałem i przestało. powtorzylo sie jeszcze kilka razy i tak jest do teraz, co jakis czas oczywiscie. mozemi ktos powiedziec co to jest? albo jak szukac przyczyny??

Mi też tak coś hurgocze, napisz kiedy występuje , u mnie najczęściej jak mam zapięte sprzęgła ale jadę tylko na tyle, jak jest zapięte 4x4 to bardzo rzadko występuje, a raczej nawet wcale (nie pamiętam).
Myślałem że to może jakieś łożysko przy półosi zaraz przy kole, ale ostatnio też coś hurgotneło przy rozpiętych sprzęgłach :)9
Pajero II 94r Krótki. BFG 33/10,5 R 15 , Body lift 2". - Sprzedany

Awatar użytkownika
mcs0
Posty: 540
Rejestracja: sob wrz 20, 2008 7:11 pm
Lokalizacja: Reda

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: mcs0 » ndz maja 31, 2009 11:14 am

no wlasnie na 2H i to przy roznych predkosciach czy szybciej jade czy wolniej to i tak co jakis czas sie mieli :)11 :)16
Pajero 2.5 93r. było i nigdy więcej!!
Suzuki Samurai 88r. 1.3 gaznik , sprezyna
Ride or Die ]:->

Awatar użytkownika
poreb
 
 
Posty: 2632
Rejestracja: wt lip 31, 2007 9:56 pm
Lokalizacja: Górny Śląsk
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: poreb » ndz maja 31, 2009 11:27 am

ja bym obstawial na lozysko w kole
a czy podczas tego "tarcia" wystepuje sciaganie samochodu w ktoras ze storn czy jedzie prosto?
biedny inżynier :)21
"[cenzura] no nie, no po prostu [cenzura] no nie!"

Awatar użytkownika
KML1
 
 
Posty: 825
Rejestracja: ndz sie 03, 2008 10:16 pm
Lokalizacja: Warszawa/Natolin
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: KML1 » ndz maja 31, 2009 11:33 am

Zazwyczaj jak mam zapięte sprzęgła to jadę w terenie , więc prędkość jest znikoma, ale pare razy na twardym jechałem i nie zauważyłem ściągania.
Pajero II 94r Krótki. BFG 33/10,5 R 15 , Body lift 2". - Sprzedany

Awatar użytkownika
wofka
Posty: 631
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 5:56 pm
Lokalizacja: MAZOWIECKIE

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: wofka » ndz maja 31, 2009 5:45 pm

Adas pisze:
wofka pisze:włożyłem dzis skrzynie z ss z angola w miejsce es.Wał tyłu jest zbut długi i wiozę go w poniedziałek do skracania.Wcześniej takich opcji nie przerabiałem i zastanawiam się o ile go skracać.Jak to pomierzyć ?? Czy wcisnąc go ile się da w skrzynie i pasować do mostu czy dac jakiś luz ?? podpowiedzcie prosze
p.s. wydaje mi si ze lewar zmiany biegów w angolu jest mimo wszystko bliżej kierowcy niż europejczyk
trzeba co prawda użyc szlifierki kątowej żeby zamontowac obydwa lewarki
jutro porobie foty to sami ocenicie
do wyliczenie dokładnego długości wału trzeba użyć trochę matematyki . Przykładasz poziomicę w poziomi od reduktora do mostu , mierzysz długość od wejścia wału do reduktor do flanszy mostu w poziomie (a) , przy tym położeniu mierzysz wysokość w pionie do osi flanszy mostu (b), auto musi stać na kołach . Z zależność a2+b2=c2 wyliczasz przekątną, jest to długość wału w stanie spoczynku . Mierzysz odległość odboju do mostu czyli może to być np 5cm , odejmujesz tą od wartości od (b) i wyliczasz długość wału w stanie max dobicia i taki wał zamawiasz odpowiednie pomierzone wartości nakładasz na wał .





czy wał w stanie maksymalnego dobicia jest dłuższy niż w stanie spoczynku ??
tak mi wyszło z wyliczeń i niewiem czy czegoś nie sknociłem :roll:
Wofka

Jeep Grand Cherokee
V8 Hemi

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Adas » ndz maja 31, 2009 7:14 pm

wofka pisze:
czy wał w stanie maksymalnego dobicia jest dłuższy niż w stanie spoczynku ??
tak mi wyszło z wyliczeń i niewiem czy czegoś nie sknociłem :roll:
podaj wartości jakie Ci wyszły

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: N2O » ndz maja 31, 2009 7:15 pm

Tak bo most zawsze się odsuwa przy dobiciu, a przybliża do reduktora kiedy koła wiszą.
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
wofka
Posty: 631
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 5:56 pm
Lokalizacja: MAZOWIECKIE

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: wofka » ndz maja 31, 2009 7:48 pm

89
6.5

nie mam u siebie odbojów gumowych i tu nie znam dokładnie wymiaru
kolega mi podpowiedział ze guma ma wysokość 80mm
miejsce w którym mierzyłem odległość miedzy ramą a mostem to 12cm
odejmujac odboj to 4
Wofka

Jeep Grand Cherokee
V8 Hemi

Awatar użytkownika
wofka
Posty: 631
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 5:56 pm
Lokalizacja: MAZOWIECKIE

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: wofka » pn cze 01, 2009 9:37 pm

wał zmotany ,zamontowany i wszystko ok
Wofka

Jeep Grand Cherokee
V8 Hemi

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Kajen » śr cze 03, 2009 3:01 pm

I jak wyszlo @wofka ?
Zreszta jutro zobacze bo wybieram sie do Ciebie.

Awatar użytkownika
kubolMB
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 72
Rejestracja: sob sie 30, 2008 12:33 pm
Lokalizacja: Pyrlandia

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: kubolMB » śr cze 03, 2009 9:46 pm

Witam,
dziś oglądałem potencjalne auto do kupna.
Spisałem VIN: JMBARV230PJ000610. Prosiłbym o sprawdzenie i rozkodowanie.
Dodam, że to pajero II, silnik 3.0 V6, cabrio, automat i rok wg. właściciela 1995.
Auto całkiem przyjemnie jeździ, lekko jest wizualnie zużyte, no ale cena jest atrakcyjna.
Dach szmaciany jest dość zniszczony, ale to akurat można przeżyć (bądź wymienić), gorzej, bo nad przednimi siedzeniami jest też szmaciany szyber, który jest cały dokoła zaklejony silikonem. Czy taki szyber jest do dostania? I ew. wymiany?
Z góry dziękuję za pomoc.
Kuba
ex: Suzuki Samurai cabrio 1.3 '91
ex: Pajero II 2.5 TD '92
ex: Feroza Limited 1.6i 16V '92

Marc.
 
 
Posty: 287
Rejestracja: pt cze 08, 2007 11:08 am
Lokalizacja: SMI

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Marc. » czw cze 04, 2009 1:13 am

kubolMB pisze:Witam,
dziś oglądałem potencjalne auto do kupna.
Spisałem VIN: JMBARV230PJ000610. Prosiłbym o sprawdzenie i rozkodowanie.
Dodam, że to pajero II, silnik 3.0 V6, cabrio, automat i rok wg. właściciela 1995.
Auto całkiem przyjemnie jeździ, lekko jest wizualnie zużyte, no ale cena jest atrakcyjna.
Dach szmaciany jest dość zniszczony, ale to akurat można przeżyć (bądź wymienić), gorzej, bo nad przednimi siedzeniami jest też szmaciany szyber, który jest cały dokoła zaklejony silikonem. Czy taki szyber jest do dostania? I ew. wymiany?
Z góry dziękuję za pomoc.
R automat 4 biegi
P mówi rocznik 93
a, że leniwy jestem to:

номер кузова: JMBARV230PJ00061
модель: PAJERO,MONTERO (L00/V00#) 30Q
модификация: V23C 3000 CANVAS-TOP GLX (CANVAS/WIDE/S-SELECT/S4),4FA/T LHD
КП: АКПП GRHVL6 руль: слева

Region: 1 J Asia
Country: 1-2 JM Japan
Manufacturer: 2-3 MB Mitsubishi
Model Specific: 4-8 ARV23 Unknown
Check Digit: 9 0 Invalid
Year: 10 P 1993
Assembly Plant: 11 J J
Serial Number: 12-17 000610 610


pozdro
Marc.
PII SS 2.8TD AT BFG 31/10.5/15
XJ 900 Diversion

mobile 603 265 921

Awatar użytkownika
DamnIt!
 
 
Posty: 3268
Rejestracja: śr paź 29, 2008 11:09 pm
Lokalizacja: ok. Krakał

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: DamnIt! » czw cze 04, 2009 9:42 am

kubolMB pisze:Witam,
dziś oglądałem potencjalne auto do kupna.
Spisałem VIN: JMBARV230PJ000610. Prosiłbym o sprawdzenie i rozkodowanie.
[...]
J - pochodzenie Japońskie;
M - Mitsubishi;
B - kierownica po lewej stronie;
A - nadwozie otwarte;
R - skrzynia automatyczna;
V23 - model V23(Pajero) - benzyna 3.0V6, 2 drzwi;
P - rok produkcji 1993;
J - zmontowany w fabryce w Nagoja;
000610 - fabryczny numer seryjny.

Osobiście obstawiam że to samochód wyprodukowany na początku stycznia 1993 roku.
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości