pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
DUDAS
 
 
Posty: 159
Rejestracja: sob lip 05, 2008 9:54 pm
Lokalizacja: małopolska

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: DUDAS » wt cze 09, 2009 3:57 pm

Witam, mam wyciek oleju z dolnych szpilek mocujących kolektor wydechowy do głowicy (napewno z pierwszej od rozrządu) pytanie: czy wystarczy szpilki wkręcic na kleju czy wymiana głowicy? auto to Pajero 2 long 2.5 TD 1993 rok. z góry dzięki za info. pozdr.
pajero II 2.5 TD long seryjne, 3.0 V6 prawie seryjne.

Awatar użytkownika
DamnIt!
 
 
Posty: 3268
Rejestracja: śr paź 29, 2008 11:09 pm
Lokalizacja: ok. Krakał

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: DamnIt! » wt cze 09, 2009 5:10 pm

rort_ pisze:
DamnIt! pisze:Wg EPC numer tego łożyska to: MB664611. Katalogi które mam podają, że jego zamiennikami są:
- TIMKEN: 516006;
- KOYO: 46T0805CS70.

Oba zapewne trudno będzie zakupić w sklepie z łożyskami. Zatem idź do sklepu motoryzacyjnego i kup po prostu "łożysko do tyłu do Pajero 2" itd. Da się bez kłopotu kupić za mniej niż 200 zł, a przynajmniej po tyle były w JC Auto(teraz Intercars). W pudełku opisanym KANACO było, o ile pamiętam, łożysko produkcji KOYO.
Ale musisz kupić taki komplet, żeby ten pierścień osadczy był, bo jak nie to będziesz miał problem z jego zdobyciem. Tak myślę.
właśnie :)2
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell

Awatar użytkownika
kubolMB
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 72
Rejestracja: sob sie 30, 2008 12:33 pm
Lokalizacja: Pyrlandia

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: kubolMB » wt cze 09, 2009 6:28 pm

Witam,
tamta II niestety po dokładnych ogledzinach odpadła. Najprawdopodobniej leżała na boku a może i na czym innym. Generalnie umęczona w terenie. A wszywki na pasach poucinane.

Dziś oglądałem I. Ładna, pierwszy lakier, krótka 2.5 TD, 1988 r. trochę śladów rdzy, ale ogólnie ok. Jej vin to: JMBL044GVJJ i 6 cyfr. Ktos pomoże rozkodować?
Kuba
ex: Suzuki Samurai cabrio 1.3 '91
ex: Pajero II 2.5 TD '92
ex: Feroza Limited 1.6i 16V '92

Awatar użytkownika
rort_
Posty: 1681
Rejestracja: ndz cze 18, 2006 9:34 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: rort_ » wt cze 09, 2009 9:07 pm

Ktoś robił u siebie sworzeń zwrotnicy dolny w PII i zakupił produkt firmy 555 i mu kalamitka tak się wpasowała ujowo w otworek w wahaczu, że teraz nie może jej przesmarować? Nawet szmaty nie wykręcę, żeby jakieś patenty porobić. Jakiś bubel te 555, skoro kalamitka nie jest tam, gdzie powinna... :roll:
Znowu to trza rozpinać i dopiero potem rzeźbić?
Jak coś, to dzwoń: 609 539 773

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Adas » wt cze 09, 2009 9:30 pm

rort_ pisze:Ktoś robił u siebie sworzeń zwrotnicy dolny w PII i zakupił produkt firmy 555 i mu kalamitka tak się wpasowała ujowo w otworek w wahaczu, że teraz nie może jej przesmarować? Nawet szmaty nie wykręcę, żeby jakieś patenty porobić. Jakiś bubel te 555, skoro kalamitka nie jest tam, gdzie powinna... :roll:
Znowu to trza rozpinać i dopiero potem rzeźbić?
są prawe i lewe , pewnie masz nie tą stronę co trzeba

Awatar użytkownika
rort_
Posty: 1681
Rejestracja: ndz cze 18, 2006 9:34 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: rort_ » śr cze 10, 2009 5:37 pm

Nie no. Chodzi tylko o przestawienie o jakieś 3mm, ale to wystarcza, żeby jej nie przesmarować. Wystaje z otworka w wahaczu, ale nie jest centrycznie.
Jak coś, to dzwoń: 609 539 773

Awatar użytkownika
DamnIt!
 
 
Posty: 3268
Rejestracja: śr paź 29, 2008 11:09 pm
Lokalizacja: ok. Krakał

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: DamnIt! » śr cze 10, 2009 6:37 pm

rort_ pisze:Nie no. Chodzi tylko o przestawienie o jakieś 3mm, ale to wystarcza, żeby jej nie przesmarować. Wystaje z otworka w wahaczu, ale nie jest centrycznie.
spróbuj poszukać gdzieś(w sklepie z traktorami, ciężarówkami itp.) kalamitki z wejściem pod kątem 45st. Składa się ona z 2 części - podstawkę wkręca się w sworzeń normalnie a później wkręcisz wejście.

O takie coś mnie chodzi:

Obrazek

Ja mam taki patent zastosowany w którymś miejscu miśka, bo miałem podobny problem do Twojego.
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell

Awatar użytkownika
Browning
Posty: 1726
Rejestracja: sob wrz 13, 2008 10:09 am
Lokalizacja: Łódź

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Browning » śr cze 10, 2009 8:19 pm

W krzyżakach wału są takie kalamitki...
Zielony Autobus 2,7TDi

Awatar użytkownika
poreb
 
 
Posty: 2632
Rejestracja: wt lip 31, 2007 9:56 pm
Lokalizacja: Górny Śląsk
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: poreb » pt cze 12, 2009 8:00 am

gdzie mozna kupic zarowki do tablicy z kontrolkami?
albo przynajmniej symbol zebym wiedzial o co pytac
spalila mi sie juz po raz drugi kontrolka napedu (tylne lewe kolo :)21 ) i ze tak powiem troche mi to dziala na nerwy
a wiem ze sa z tymi zarowkami problemy
bo mitsu ma troszke inny zatrzask niz inne samochody
juz kombinowalem zeby wyciagnac cos z samuraja ale nie podchodza :roll:
biedny inżynier :)21
"[cenzura] no nie, no po prostu [cenzura] no nie!"

Awatar użytkownika
DamnIt!
 
 
Posty: 3268
Rejestracja: śr paź 29, 2008 11:09 pm
Lokalizacja: ok. Krakał

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: DamnIt! » pt cze 12, 2009 9:07 am

poreb pisze:gdzie mozna kupic zarowki do tablicy z kontrolkami?
albo przynajmniej symbol zebym wiedzial o co pytac
spalila mi sie juz po raz drugi kontrolka napedu (tylne lewe kolo :)21 ) i ze tak powiem troche mi to dziala na nerwy
a wiem ze sa z tymi zarowkami problemy
bo mitsu ma troszke inny zatrzask niz inne samochody
juz kombinowalem zeby wyciagnac cos z samuraja ale nie podchodza :roll:
da się wyciągnąć same żarówki z oprawek. A żaróweczki bez kłopotu dokupisz w sklepie motoryzacyjnym.
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell

Awatar użytkownika
rort_
Posty: 1681
Rejestracja: ndz cze 18, 2006 9:34 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: rort_ » pt cze 12, 2009 10:42 am

DamnIt! pisze:
rort_ pisze:Nie no. Chodzi tylko o przestawienie o jakieś 3mm, ale to wystarcza, żeby jej nie przesmarować. Wystaje z otworka w wahaczu, ale nie jest centrycznie.
spróbuj poszukać gdzieś(w sklepie z traktorami, ciężarówkami itp.) kalamitki z wejściem pod kątem 45st. Składa się ona z 2 części - podstawkę wkręca się w sworzeń normalnie a później wkręcisz wejście.

O takie coś mnie chodzi:

Obrazek

Ja mam taki patent zastosowany w którymś miejscu miśka, bo miałem podobny problem do Twojego.
Mam wszelakie kalamitki w domu, ale problemem jest otwór na jej wkręcenie, który nie pokrywa się z otworem w wahaczu. Pytałem tylko, czy ktoś spotkał się z podobną 'zagwózdką'.
Jak coś, to dzwoń: 609 539 773

Awatar użytkownika
kubolMB
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 72
Rejestracja: sob sie 30, 2008 12:33 pm
Lokalizacja: Pyrlandia

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: kubolMB » sob cze 13, 2009 11:59 am

hej
ponowię prośbę o rozkodowanie vinu:
JMBL044GVJJ i 6 cyfr.
Dzięki !!!!!
Kuba
ex: Suzuki Samurai cabrio 1.3 '91
ex: Pajero II 2.5 TD '92
ex: Feroza Limited 1.6i 16V '92

Awatar użytkownika
KML1
 
 
Posty: 825
Rejestracja: ndz sie 03, 2008 10:16 pm
Lokalizacja: Warszawa/Natolin
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: KML1 » ndz cze 14, 2009 9:40 pm

poreb pisze:gdzie mozna kupic zarowki do tablicy z kontrolkami?
Powinny być na każdej stacji paliwowej, ja tam kupowałem, też mi nie działało jedno koło z tyłu.

Kup odrazu dwie, bo jak ja wymieniłem to jedna świeciła jaśniej od drugiej, co też badziewnie wyglądało, odrazu wymieniłem dwie i jest gitarra :)2
Pajero II 94r Krótki. BFG 33/10,5 R 15 , Body lift 2". - Sprzedany

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: gri74 » ndz cze 14, 2009 9:57 pm

są już diodowe :lol: koniec wiecznie padajacych bezoprawkowych 1,2W
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

Awatar użytkownika
poreb
 
 
Posty: 2632
Rejestracja: wt lip 31, 2007 9:56 pm
Lokalizacja: Górny Śląsk
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: poreb » ndz cze 14, 2009 10:05 pm

ostatnio juz taka kupilem
ale nie pasuje :roll:
zatrzaski sa inne niz w oryginale
myslalem ze da sie to troche "stuningowac" ale niestety
a na stacjach nie ma :cry:
wiec albo bede probowal wymienc sama zarowke bez oprawki albo oleje sprawe i sie przyzwyczaje :)21
biedny inżynier :)21
"[cenzura] no nie, no po prostu [cenzura] no nie!"

zozololek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 8
Rejestracja: sob lut 14, 2009 3:44 pm

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: zozololek » ndz cze 14, 2009 10:54 pm

Witam,

Mam problem z odpalaniem mojego Pajero. Akumulator i rozrusznik 100% sprawne. Kręci elegancko, ale łapie dopiero za 2-3 razie i to po ciężkim wysiłku. Kilkukrotne podgrzewanie nic nie daje, ale wystarczy, że podniosę maskę, podpompuję ręcznie paliwo pompką na filtrze i pali na dotyk. Co to może być ??

A teraz problem nr 2.
Dziś nagle zaczęły spadać obroty po czym silnik gasł. Żeby temu zapobiec musiałem cały czas dodawać gazu, w innym wypadku, obroty spadały powoli do 0 i auto gasło. Gdy ponownie odpaliłem obroty się utrzymywały, nawet po dodaniu lekko gazu, obroty wracały do poziomu jak na biegu jałowym i się utrzymywały. Zaś jeśli przygazowałem ostro obroty po puszczeniu gazy szły w dół, aż do zera i zaś zonk. Czy możliwe, że to filtr paliwa? może to właśnie on łączy obie te sprawy? Oczywiście jutro go wymienię, bo przypuszczam, że dawno nikt tego nie robił, auto dopiero niedawno kupiłem. Tak czy siak piszę ponieważ może jest ktoś kto z góry wykluczy, że to jednak nie jest filtr paliwa.

Czekam na jakieś podpowiedzi. Sam nic nie wymyślę, bo się po prostu nie znam ;D

Awatar użytkownika
Browning
Posty: 1726
Rejestracja: sob wrz 13, 2008 10:09 am
Lokalizacja: Łódź

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Browning » ndz cze 14, 2009 11:02 pm

Gdzieś Ci się zapowietrza... Zacznij od wymiany filtra... Ostatnio tez z tym walczyłem... U mnie okazało się że zapowietrzał się przy rurce idącej do filtra od baku tuż przy samym filtrze. Dopiero przy skróceniu kawałka wężyka paliwowego i porządnym dociągnięciu opaską problemy się skończyły... Dla sprawdzenia zawsze możesz założyć taki mały, przezroczysty filterek paliwa...
Zielony Autobus 2,7TDi

Awatar użytkownika
Przemy
 
 
Posty: 923
Rejestracja: pt lut 08, 2008 8:58 am
Lokalizacja: Szczecin

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Przemy » pn cze 15, 2009 7:24 am

Tak jak napisał @Browning jest gdzieś problem z układem zasilania paliwa. Wiec szukaj. Jak nic nie pomoże to banka paliwa na dach, przeźroczysty wężyk i podłączaj do pompy wtryskowej. Jęsli będzie chodził normalnie to wina gdzieś od pompy do zbiornika, jesli nie to problem z pompą (sama pompa,uszczelkami lub przewodami do wtrysków). Powodzenia i wytrwałości.
# Racja jest jak dupa, każdy ma swoją

[J. Piłsudski].

gg1196424

Awatar użytkownika
rort_
Posty: 1681
Rejestracja: ndz cze 18, 2006 9:34 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: rort_ » pn cze 15, 2009 6:04 pm

poreb pisze:ostatnio juz taka kupilem
ale nie pasuje :roll:
zatrzaski sa inne niz w oryginale
myslalem ze da sie to troche "stuningowac" ale niestety
a na stacjach nie ma :cry:
wiec albo bede probowal wymienc sama zarowke bez oprawki albo oleje sprawe i sie przyzwyczaje :)21

Ja mam całe pudełko wkładek/żarówek. Wymieniałem kiedyś w PII te wkładki i pasowały idealnie. W innych samochodach też takie są. Jak nie znajdziesz to pisz na PW to Ci pocztą podeślę, tylko podaj ile ich chcesz i adres do wysyłki.
Jak coś, to dzwoń: 609 539 773

Awatar użytkownika
KML1
 
 
Posty: 825
Rejestracja: ndz sie 03, 2008 10:16 pm
Lokalizacja: Warszawa/Natolin
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: KML1 » pn cze 15, 2009 9:04 pm

rort_ pisze: Wystaje z otworka w wahaczu, ale nie jest centrycznie.
Heh, dzisiaj montowałem nowy sworzeń dolnego wachacza, firmy 555 , tam kalamitkę przewidzieli pionowo od góry a nie ze skosa , więc gdybym chciał ja wkręcić to musiał bym wiercić otwór w wahaczu :)3 :)3
Pajero II 94r Krótki. BFG 33/10,5 R 15 , Body lift 2". - Sprzedany

Awatar użytkownika
rort_
Posty: 1681
Rejestracja: ndz cze 18, 2006 9:34 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: rort_ » pn cze 15, 2009 10:10 pm

Więc proponuję ostrzeżenie dla potomnych: Dolny sworzeń 555 zakładać z notorycznym sprawdzaniem czy da się go późiej przesmarować.
Jak coś, to dzwoń: 609 539 773

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Adas » pn cze 15, 2009 10:45 pm

chce wywalić tylne boczne przesuwane szyby w PI , czym je zastąpić ? od czego dorobić uszczelkę ?

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Kajen » wt cze 16, 2009 8:59 am

@adas, chcesz wywalic wogole szyby? To mlotek i wspawaj sobie blache. A jak chcesz nie odsuwane to iem gdzie akie leza, mozna za grosze wyrwac...

Awatar użytkownika
kubolMB
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 72
Rejestracja: sob sie 30, 2008 12:33 pm
Lokalizacja: Pyrlandia

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: kubolMB » wt cze 16, 2009 3:41 pm

JMBONV24OMJ316192

II, manual, 3 drzwi, 2.5 TDI, 1992.

Z grubsza się zgadza?
Kuba
ex: Suzuki Samurai cabrio 1.3 '91
ex: Pajero II 2.5 TD '92
ex: Feroza Limited 1.6i 16V '92

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Adas » wt cze 16, 2009 4:13 pm

Kajen pisze:@adas, chcesz wywalic wogole szyby? To mlotek i wspawaj sobie blache. A jak chcesz nie odsuwane to iem gdzie akie leza, mozna za grosze wyrwac...
daj znać na pw , chcę zamontować stałe płyty ,potrzebuje od nich uszczelki , blachy będą dudnić :)21 , Nie potrzebuję tych przesuwanych , zbędna masa no i ostatnio teren mi zweryfikował jedną , żal mi nalepek :)16 , teraz wstawię płyty to przynajmniej będą bardziej elastyczne przy kontaktach z gałęziami

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości