pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
Moderator: Kosiarz
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
No zjarała, no. Cos podwojnie wali posty...
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
,marcyb3 pisze:witam chciałbym przypomnieć moje prytanie,mój tata ma problem pali mu bezpiecznik i znikają wszystkie kontrolki, nie ma kierunkowskazów i podświetlenia deski rozdzielczej z licznikiem,miał może ktoś taki przypadek? misiek 2,5TD z 1988 roku.wersja krótka jeśli ma to jakiekolwiek znaczenie,chociaż myślę ze nie.za cholere nie można przyczyny zlokalizować.pozdrawiam
Witaj,
Ja miałem podobna usterke. Przynajmniej raz w tygodniu musialem wymieniac bezpiecznik.
Przyczyny były dwie,
1. przetarł sie kabelek od podswietlenia tylniej tablicy, i topił sie stanowiąc zerowy opór w trakcie jazdy dotykajac masy.
2. Kable od gniazda przyczepki tez sie przetarly i dotykaly masy, prawdopodobnie jak wlaczalem kierukowskazy.
Musisz sprawdzic cala instalacje, szczegolnie w miejscach, gdzie dotyka ostrych krawedzi.
Czasem jest tak , ze zrobilo sie zwarcie i rozgrzane kable w wiazce topia sie w jeno i powstaje choinka.
Kolejna sprawa , zlacza zarówek. Czasem jeden styk zasniedzieje i juz dzieja sie cuda.
Ostatnia sprawa , to wartosc bezpiecznika. Musisz sprawdzic, jaki powinien byc, moze wstawiasz za mały.
Pozdrawiam
Dawid
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
już wszystko ok, okazało się ze czujnik od wstecznego robił zwarcie i dlatego paliło bezpiecznik.dzięki za odpowiedz i pozdrawiam
Pajero 2,5TD,87r 100KM
Niestety juz sprzedane, ale napewno jeszcze bedzie miś ale już II
Niestety juz sprzedane, ale napewno jeszcze bedzie miś ale już II
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
hej,
pytałem parę postów wyżej o wyrąbane gumki na dolnym mocowaniu przednich amorów. Kolega stwierdził, że często się to dzieje, i poradził kupić polibusze. Kontaktowałem się ze sklepem 4x4 i pan był trochę zdziwiony, że pytam o dolne mocowanie, bo nikt o to nie pyta i nie mają w ofercie. Ale mogą sprowadzić za ok. 100 za dwie gumki i 2 tulejki. To będzie to?
pytałem parę postów wyżej o wyrąbane gumki na dolnym mocowaniu przednich amorów. Kolega stwierdził, że często się to dzieje, i poradził kupić polibusze. Kontaktowałem się ze sklepem 4x4 i pan był trochę zdziwiony, że pytam o dolne mocowanie, bo nikt o to nie pyta i nie mają w ofercie. Ale mogą sprowadzić za ok. 100 za dwie gumki i 2 tulejki. To będzie to?
Kuba
ex: Suzuki Samurai cabrio 1.3 '91
ex: Pajero II 2.5 TD '92
ex: Feroza Limited 1.6i 16V '92
ex: Suzuki Samurai cabrio 1.3 '91
ex: Pajero II 2.5 TD '92
ex: Feroza Limited 1.6i 16V '92
- Qpa_z_polski
-
- Posty: 189
- Rejestracja: śr lut 13, 2008 8:06 am
- Lokalizacja: Oława
- Kontaktowanie:
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
zalezy w jakim stnaie masz amorki... jak amsz jakies dobre i swieze to kupuj, a jak amory masz zwykłe to nie pchaj sie w to uzbieraj troche i kup swieze amorki, maja nowe gumki i pozatym nowy amor
miałem to samo to kupiłem 2 koni bo i tak miałem wyrzucone i bardzo łądnie robia

*Pojara 2
*Vitara +most uaz
*Parchol GR...
w poszukiwaniu nowego trupa ...
*Vitara +most uaz
*Parchol GR...
w poszukiwaniu nowego trupa ...

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
Jest w Pajero II coś takiego jak czujnik niskich obrotów w zależności od nagrzanego silnika (na pewno jest
)???? Gdzie tego szukać i jak wygląda??

Zielony Autobus 2,7TDi
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 34
- Rejestracja: wt paź 28, 2008 1:26 pm
- Lokalizacja: Suwałki
- Kontaktowanie:
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
Pomocy
nie mam pojęcia co się stało
wczoraj wieczór, pojechałem sobie mitsu do cepeenu i cos mi tak sprzeglo do polowy zaczelo chodzic, zatankowalem i wracajac... sprzeglo przestalo wracac do polozenia wlasciwego ( czytaj: cholera nie chce wracac na miejsce i jest ciagle w podlodze ), na szczescie 3jka wrzucona to dojechalem do domu jako tako... i teraz co sie dzieje i jak to naprawic?:) Sprawdzalem poziom plynu hamulcowego ale jest w normie ( bo taka wiesc od miechanika uslyszalem, ze jak nie bedzie a hydrauliczne sprzeglo to nie bedzie plynu hamulcowego ). Pojarka to V6 3000 z 1990 roku L040...


Pajero I 1989 2.5TD "Lodówa"
Pajero I 1990 3.0v6 "Kermit"
PIN: 225C5BA9
Pajero I 1990 3.0v6 "Kermit"
PIN: 225C5BA9
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
sprawdź stan płynu w zbiorniczku od sprzęgła - powinno być obok hamulcowego. Jak mało to dolej i odpowietrz układ. Jeśli wysprzęglik(siłowniczek z gumową harmonijką z boku silnika) jest mokry to kupujesz nowy lub reparaturkę.DjGraf pisze:Pomocynie mam pojęcia co się stało
wczoraj wieczór, pojechałem sobie mitsu do cepeenu i cos mi tak sprzeglo do polowy zaczelo chodzic, zatankowalem i wracajac... sprzeglo przestalo wracac do polozenia wlasciwego ( czytaj: cholera nie chce wracac na miejsce i jest ciagle w podlodze ), na szczescie 3jka wrzucona to dojechalem do domu jako tako... i teraz co sie dzieje i jak to naprawic?:) Sprawdzalem poziom plynu hamulcowego ale jest w normie ( bo taka wiesc od miechanika uslyszalem, ze jak nie bedzie a hydrauliczne sprzeglo to nie bedzie plynu hamulcowego ). Pojarka to V6 3000 z 1990 roku L040...
Jeśli nie to, to ktoś za kierownicę a Ty pod samochód i obserwuj działanie wysprzęglika podczas wciskania sprzęgła.
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
odnośnie zbieżności o ja robie tak mam 31"x10,5 biore miarke 2m wystarczy i mierze z przodu i z tyłu koła od boku do boku wyszło po 121cm z przodu dałem 121,5cm i po problemie lekko rozbieżne kierownica wraca na swoje miejsce a kąty wystarcz dwa płaskowniki o gr 2mm w każdym po dwa otwory na szerokość śrub wahacza z mierzeniem jest kłopot bo silnik przeszkadza ale wystarczy stanąć na równym do poziomnicy dwa ściski o tej samej długości na wysokość felgi i szukamy pionu rozwiązanie dla opon MT bo nie śmigam na nich więcej niż 120 km/h
"PII 2,5td M+SS 31x10,5 Buda+120mm Ratio5,2 + lsd " RIP
Płaski teraz
Płaski teraz
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
Za siedem dych ustawiają zbieznosc u mnie na laserze. Warto sie z tym bujac ?
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
U nas "na wsi" zbieżność kosztuje 20-40 zł. Za całą geometrię trzeba dać znacznie więcej. Warto jednak zainwestować, bo szkoda paliwa i opon niszczyć.
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
Zle napisałem jednak... Cała geometria kosztuje ok 70 a sama zbieznosc podobnie jak w Krakowie. Tyle, ze ja nigdy nie ustawiałem w stacji diagnostycznej kątow pochylenia koła. A to dlatego, ze albo nie mieli podkładek dystansowych albo nie wiedzieli jak sie do tego zabrac, zeby nie popsuc
Dlatego tez kąty ustawiałem sobie sam "na oko" i jest dobrze - podkręcałem drązki.
Powinienem chyba teraz bic się w piersi za to, ze czasem uprawiam druciarstwo a ktos ustawia zbieznosc na miarkę
Mimo wszystko wolałbym podjechac z tym na laser...

Powinienem chyba teraz bic się w piersi za to, ze czasem uprawiam druciarstwo a ktos ustawia zbieznosc na miarkę

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
Witajcie,
Czy ktos wie jak ida kable od kopulki do swiec w 2,6 benzyna Pajero I?
Wiem, ze pierwszy przy Kopulce od gory idzie do swiecy blizej kabiny, kolejny do II od kabiny, a jak dalej?
Co może być przyczyna strzelania z rury, ale tylko na gazie przy hamowaniu biegiem czwartym? Tu chyba chodzi o predkosc kolo 60 70, jak puszczam gas strzela. Na benzynie tego nie ma.
Pozdrawiam
Dawid
Czy ktos wie jak ida kable od kopulki do swiec w 2,6 benzyna Pajero I?
Wiem, ze pierwszy przy Kopulce od gory idzie do swiecy blizej kabiny, kolejny do II od kabiny, a jak dalej?
Co może być przyczyna strzelania z rury, ale tylko na gazie przy hamowaniu biegiem czwartym? Tu chyba chodzi o predkosc kolo 60 70, jak puszczam gas strzela. Na benzynie tego nie ma.
Pozdrawiam
Dawid
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
Podaj mail na PW, to zrobie foto silnika i wyślę Ci mailem, ale dopiero jutro, bo sie własnie wdrapałem na moje <cenzura> 4-te piętro.dafvonqpa pisze: Czy ktos wie jak ida kable od kopulki do swiec w 2,6 benzyna Pajero I?
Strzały czasem i u mnie się zdarzaja, podejrzewam, ze jest to wypadkowa trzech czynników - świec, kabli oraz regulacji dawki gazu. To taka moja mala teoria, więc sie płosze nie śmiać. Kable zmieniłem, świece są nowe, podregulowałem gazior i jest lepiej.Co może być przyczyna strzelania z rury, ale tylko na gazie przy hamowaniu biegiem czwartym? Tu chyba chodzi o predkosc kolo 60 70, jak puszczam gas strzela. Na benzynie tego nie ma.
Na benzynie nie wiem, bo mi ta opcja nie bangla.
PiotrBe gaawangarda.org
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
bugasb pisze:Podaj mail na PW, to zrobie foto silnika i wyślę Ci mailem, ale dopiero jutro, bo sie własnie wdrapałem na moje <cenzura> 4-te piętro.dafvonqpa pisze: Czy ktos wie jak ida kable od kopulki do swiec w 2,6 benzyna Pajero I?
Strzały czasem i u mnie się zdarzaja, podejrzewam, ze jest to wypadkowa trzech czynników - świec, kabli oraz regulacji dawki gazu. To taka moja mala teoria, więc sie płosze nie śmiać. Kable zmieniłem, świece są nowe, podregulowałem gazior i jest lepiej.Co może być przyczyna strzelania z rury, ale tylko na gazie przy hamowaniu biegiem czwartym? Tu chyba chodzi o predkosc kolo 60 70, jak puszczam gas strzela. Na benzynie tego nie ma.
Na benzynie nie wiem, bo mi ta opcja nie bangla.
Zmienilem swiece, zmienilem kable, tak jak mi koledzy podawali made in japan. Krece instalacja, ale nie moge wyregulowac. Kolejna sprawa to odpala na zimnym, po przejechaniu kilkunastu km, odpala tylko na benzynie. Kiedys odpalal nawet przy minus 10. W kopulce jest taki kondensator i w nim upalila sie koncowka polutowalem, moze on tez byc przyczyna, bo kiedys dzialal idelanie. Jak regulowac instalacje. Ma dwa punkty na dolotach do gaznika na wezach idacych w Y i na mikserze imbus. Nie wiem jak to ma byc ustawione. A strzela na 4 biegu jak puszcam gaz, czyli kiedy samochod jedzie na hamujacym silniku. Jakas czarna seria w tym roku, Kiedys ten samochod mimo wieku dzialal lepiej niz fabrycznie nowy renault traffic. Może za duzo jezdze na gazie i to wykancza silnik? Ile kosztuje nowa kopulka? moze tez ja wymienic? A filtr powietrza? moze i on ma swoj udzial?
Dzieki
Dawid
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
'kręce instalacją'? Hmmmm. Ja bym z gazem na regulację podjechał do gazownika. A parownika Ci nie mrozi, że nie chce zapalać na gazie?
Jak coś, to dzwoń: 609 539 773
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
Jak odpalał na gazie przy -10 to ja nie wróżę temu silnikowi dłuższego żywota. Może własnie zaczyna się kończyć. Aby silnik pracował na gazie ten musi zostąć wprowadzony w fazę lotną a do tego potrzebna jest temperatura. W każdym razie. silnik pewnie jeszcze zdrowy skoro na benzynie robi. Wymień parownik bo membrany już pewnie nie ma po odpalaniu w zimie i skocz z tym do gaziarza na regulację bo skatujesz gniazda zaworowe. Gaz ma to do siebie, że dobrze wyregulowany nie szkodzi silnikowi a i spaliny są czyste ale źle ustawiony to kanał na każdej linii.
Dziadek 2,5TD `98
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
rort_ pisze:'kręce instalacją'? Hmmmm. Ja bym z gazem na regulację podjechał do gazownika. A parownika Ci nie mrozi, że nie chce zapalać na gazie?
Czasem jest caly w szronie, a czasem caly gorący. W kazdym razie jezdze na benzynie i pojade do goscia od gazu.
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
Z tym odpalaniem to pewnie jest tak, ze sama instalacja odpala na benzynie. Bo po przekreceniu kluczyka slychac elektrozawory, najpierw zielona dioda, potem czerwona benzyna. Po pewnym czasie gasnie czerwona i jest tylko zielona. Silnik posiada gaznik, wiec klasyczny"polonez". To instalacja I generacji. Ja juz tam nie krece, bo jeszcze mi wywali w powietrze. Moze faktycznie bedzie cos do wymiany.acinski pisze:Jak odpalał na gazie przy -10 to ja nie wróżę temu silnikowi dłuższego żywota. Może własnie zaczyna się kończyć. Aby silnik pracował na gazie ten musi zostąć wprowadzony w fazę lotną a do tego potrzebna jest temperatura. W każdym razie. silnik pewnie jeszcze zdrowy skoro na benzynie robi. Wymień parownik bo membrany już pewnie nie ma po odpalaniu w zimie i skocz z tym do gaziarza na regulację bo skatujesz gniazda zaworowe. Gaz ma to do siebie, że dobrze wyregulowany nie szkodzi silnikowi a i spaliny są czyste ale źle ustawiony to kanał na każdej linii.
Czy orientujecie się ile moze kosztowac kopulka , ten plastik gdzie wchodza przewody do swiec? Moze i to warto wymienic.?
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
hej,
przede wszystkim ustaw prawidłową dawkę gazu u gazownika, wtedy będziesz miał najważniejszy powód wykluczony; niech sprawdzi też parownik, filterek od gazu... do filtra powietrza też zerknij, gaz jest czuły na dopływ powietrza, choć nie powinno być to przyczyną strzelania; inna sprawa, że mój gazownik twierdzi, że zawsze gaz będzie strzelał, kwestia jak mocno i czy coś przy tym uszkodzi
moja instalka jest wyregulowana i auto śmiga jak szalone,
czego i Tobie życzę
pozdr.
przede wszystkim ustaw prawidłową dawkę gazu u gazownika, wtedy będziesz miał najważniejszy powód wykluczony; niech sprawdzi też parownik, filterek od gazu... do filtra powietrza też zerknij, gaz jest czuły na dopływ powietrza, choć nie powinno być to przyczyną strzelania; inna sprawa, że mój gazownik twierdzi, że zawsze gaz będzie strzelał, kwestia jak mocno i czy coś przy tym uszkodzi

moja instalka jest wyregulowana i auto śmiga jak szalone,
czego i Tobie życzę

pozdr.
Pajero I 3,0 V6
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
Zmień gazownika. Gaz nie ma prawa strzelać przy dobrze skonfigurowanej instalacji.
Dziadek 2,5TD `98
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
tak, masz rację,acinski pisze:Zmień gazownika. Gaz nie ma prawa strzelać przy dobrze skonfigurowanej instalacji.
cynicznie przytoczyłem jego słowa,
mój nie strzelił jeszcze ni razu

i jeszcze cytat z 'lpg forum', który być może wyznaczy kierunek sprawdzania instalki:
"Najczęściej wina leży tu w za długim przewodzie od parownika do miksera, oraz samym mikserze - gdy ma za duże dławienie to silnik nie pobiera dobrze gazu i jego stężenie w dolocie rośnie. Gaz nie ma prawa zalegać w dolocie, musi być cały czas w ruchu, każde nadmierne dławienie to sprzyjanie warunkom wybuchu gazu."
pozdr.
Pajero I 3,0 V6
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
Witam!
Dzis poprawilem przewody, zdjąłem gumowe oslony i kabel wciskalem do samego konca. Efekt taki, ze silnik chodzi jak zegareczek, raz tylko na 4 pierdnał , ale nie strzelił. Zatankowałem na innej stacji i jak na razie chodzi jak ognisty szerszeń. Jedyny problem, to po okolo 1 h pracy nagle gasnie i nie mozna go odpalic. Musze na paliwo i potem syndrom "baltazara gąbki" i chodzi na gazie. Umówiłem się na sobote do znajomego gazownika. Wynika z tego, ze uklad zaplonowy musi byc idealnie czysty, a wszystkie przewody docisniete na maxa.
A jesli piszemy o problemach roznych, miał ktoś problem z zepsutym wskaznikiem paliwa? rozkrecalem tablice , widac, ze wszystko polutowane, na mierniku tez dziala, moze przewód gdzies miedzy bakiem, a wskaznikiem. Dziwne jest to, ze zapala sie rezerwa. Prosze o info Pajero 2,6 benzyna,
Pozdrawiam
Dawid
Dzis poprawilem przewody, zdjąłem gumowe oslony i kabel wciskalem do samego konca. Efekt taki, ze silnik chodzi jak zegareczek, raz tylko na 4 pierdnał , ale nie strzelił. Zatankowałem na innej stacji i jak na razie chodzi jak ognisty szerszeń. Jedyny problem, to po okolo 1 h pracy nagle gasnie i nie mozna go odpalic. Musze na paliwo i potem syndrom "baltazara gąbki" i chodzi na gazie. Umówiłem się na sobote do znajomego gazownika. Wynika z tego, ze uklad zaplonowy musi byc idealnie czysty, a wszystkie przewody docisniete na maxa.
A jesli piszemy o problemach roznych, miał ktoś problem z zepsutym wskaznikiem paliwa? rozkrecalem tablice , widac, ze wszystko polutowane, na mierniku tez dziala, moze przewód gdzies miedzy bakiem, a wskaznikiem. Dziwne jest to, ze zapala sie rezerwa. Prosze o info Pajero 2,6 benzyna,
Pozdrawiam
Dawid
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
[quote="dafvonqpaCzy orientujecie się ile moze kosztowac kopulka , ten plastik gdzie wchodza przewody do swiec? Moze i to warto wymienic.?[/quote]
Najpierw popatrz do kopułki (pod kopułkę?) i sprawdź stan tych metalowych słupków. Jak są bardzo wytarte (ponacinane), to sobie wymień kopułkę, a jak nie, to olej sprawę. Może też być zaśniedziała.
Najpierw popatrz do kopułki (pod kopułkę?) i sprawdź stan tych metalowych słupków. Jak są bardzo wytarte (ponacinane), to sobie wymień kopułkę, a jak nie, to olej sprawę. Może też być zaśniedziała.
Jak coś, to dzwoń: 609 539 773
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
Najpierw popatrz do kopułki (pod kopułkę?) i sprawdź stan tych metalowych słupków. Jak są bardzo wytarte (ponacinane), to sobie wymień kopułkę, a jak nie, to olej sprawę. Może też być zaśniedziała.[/quote]rort_ pisze:[quote="dafvonqpaCzy orientujecie się ile moze kosztowac kopulka , ten plastik gdzie wchodza przewody do swiec? Moze i to warto wymienic.?
Pod kopulke patrze jak tylko wjade w wode, bo ciagle sie zalewa. Dzis wlasnie stanal w blocie i czyscilem kopulkę i tak jak piszesz, jakby ktos nozem ponacinal, wiec cos mi sie wydaje , ze iskra przeskakuje i jak jest troche wilgoci idzie gdzies w bok.
Kolejne pytanie do kolegów offroadowców, czy stosujecie jakies osłony pod silnik, co wjade szybciej w wode wszystko mokre i nie odpala. Nastepny samochod kupuje w dieslu, bo do benzyny juz nie mam cierpliwosci.
Pozdrawiam
Dawid
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość