pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
BooBoo
Posty: 1802
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 1:43 pm
Lokalizacja: Rudawy Janowickie

Post autor: BooBoo » pn gru 03, 2007 10:12 am

Moje były dwa lata OK. Teraz jak się zapną to ciągną. Ale zaczynają szwankowac kiedy musisz parę razy cofnąć i ruszyć, wtedy jak cofasz (na napędzie) to się bladzie rozłączają - a nie powinny i zaskakują dopiero z opóźnienie. ząbek do wymiany.
Ziemia jest płaska, każdy to widzi. Za wyjątkiem mojej wiochy gdzie jest ewidentnie wypukła.

Awatar użytkownika
pbarto
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 42
Rejestracja: wt sie 29, 2006 5:57 pm
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: pbarto » pn gru 03, 2007 9:15 pm

na początek sprawdź świece żarowe

Awatar użytkownika
kudlaty_bytom
 
 
Posty: 289
Rejestracja: ndz mar 18, 2007 1:28 pm
Lokalizacja: Bytom
Kontaktowanie:

Post autor: kudlaty_bytom » wt gru 04, 2007 8:43 pm

KLforest pisze:płynu nie ubywa (raczej)przynajmniej znacznych ilości czy mogą to być świece lub źle ustawiony zapłon :-?
w diesel'u nie masz zapłonu, tylko początek wtrysku, moze być przestawiony, sprawdź świece, to nic nie kosztuje
był sobie misiek 2.6 Wagon '86
obecnie zaglądam towarzysko :)
_______________________
GG: 4366835

Awatar użytkownika
KLforest
 
 
Posty: 118
Rejestracja: sob lut 24, 2007 11:42 pm
Lokalizacja: GARWOLIN
Kontaktowanie:

Post autor: KLforest » śr gru 05, 2007 5:44 pm

kudlaty_bytom pisze:
KLforest pisze:płynu nie ubywa (raczej)przynajmniej znacznych ilości czy mogą to być świece lub źle ustawiony zapłon :-?
w diesel'u nie masz zapłonu, tylko początek wtrysku, moze być przestawiony, sprawdź świece, to nic nie kosztuje


wiem że początek wtrysku ( potocznie zapłon mniej pisania a praktycznie wszyscy wiedzą o co chodzi ) Dziękuję za radę zacznę od sprawdzenia świec :)2
klforest długi miś z 89roku

Awatar użytkownika
kudlaty_bytom
 
 
Posty: 289
Rejestracja: ndz mar 18, 2007 1:28 pm
Lokalizacja: Bytom
Kontaktowanie:

Post autor: kudlaty_bytom » czw gru 06, 2007 8:10 am

nie ma problma, ale ostatnio spotkałm się ze stwierdzeniem, że na świecy jest szczelina, bo mierzy się ją szczelinomierzem, a nie przewromierzem :wink: dlatego wolałem to napisac jak należy :)2
był sobie misiek 2.6 Wagon '86
obecnie zaglądam towarzysko :)
_______________________
GG: 4366835

Awatar użytkownika
Gubik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 5
Rejestracja: ndz mar 11, 2007 8:30 am
Lokalizacja: Garwolin

Post autor: Gubik » czw gru 06, 2007 1:05 pm

Piszę w imieniu Klforest, swiece robią, więc jak przestawić kąt, zgodnie z obratami silnika czy przeciwnie. Prosze o szybką odpowiedź. ??

Pozdrawiam
Krzysiek
Pajero 2,5TD 89r

Awatar użytkownika
Faja
Posty: 366
Rejestracja: wt kwie 04, 2006 8:27 pm
Lokalizacja: Puławy

Post autor: Faja » czw gru 06, 2007 1:30 pm

Problem z rozruchem może wynikać ze zbyt późnego początku wtrysku. Na oko oczywiście tego dokładnie nie ustawisz, ale żeby przyśpieszyć wtrysk należy pompę obrócić przeciwnie do obrotów silnika (przeciwnie do ruchu wskazówek zegara).
Różne diesle teraz vitara tdi.

Awatar użytkownika
Gubik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 5
Rejestracja: ndz mar 11, 2007 8:30 am
Lokalizacja: Garwolin

Post autor: Gubik » czw gru 06, 2007 1:45 pm

Dziękuję, jak sprawdzimy wieczorem to jutro napiszemy czy pomogło.

ps. Sprzegiełka u kolegi robią, teraz rozbiera moje. :)
Krzysiek
Pajero 2,5TD 89r

Awatar użytkownika
fotam
 
 
Posty: 168
Rejestracja: czw wrz 14, 2006 9:07 am
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: fotam » czw gru 06, 2007 4:07 pm

Przymierzam się do wymiany olejów w skrzyni, reduktorze i mostach, niby wszystko jest jasne: 80W90 , GL4
Nasuwa mi się jednak kilka pytań :
Mineralny, półsyntetyk, syntetyk ?
GL4 czy może lepiej wyższy (GL5) ?
80W90 czy może lepiej 80W140 ?
Teraz to sam już nie wiem :-?
Terrano 2,7TDI 98'
było Pajero 2,3TD 87'

powa

Post autor: powa » czw gru 06, 2007 5:20 pm

fotam pisze:Przymierzam się do wymiany olejów w skrzyni, reduktorze i mostach, niby wszystko jest jasne: 80W90 , GL4
Nasuwa mi się jednak kilka pytań :
Mineralny, półsyntetyk, syntetyk ?
GL4 czy może lepiej wyższy (GL5) ?
80W90 czy może lepiej 80W140 ?
Teraz to sam już nie wiem :-?
ja leję w mosty, reduktor i skrzynię 75W90 - o ile pamiętam półsyntetyk - czyli troszkę lepiej niż zeleca manual. Nie ma sensu wydawać kupy szmalu na niewiadomoco. Lej jak instrukcja przewiduje i już.

Awatar użytkownika
KLforest
 
 
Posty: 118
Rejestracja: sob lut 24, 2007 11:42 pm
Lokalizacja: GARWOLIN
Kontaktowanie:

Post autor: KLforest » sob gru 08, 2007 8:18 pm

Faja pisze:Problem z rozruchem może wynikać ze zbyt późnego początku wtrysku. Na oko oczywiście tego dokładnie nie ustawisz, ale żeby przyśpieszyć wtrysk należy pompę obrócić przeciwnie do obrotów silnika (przeciwnie do ruchu wskazówek zegara).
Dziękuję bardzo tego było mi trzeba . Teraz jest już trochę opóźniony i jest dużo lepiej więc mogę jechać na fachowe ustawienie do jakiegoś znawcy tematu ( byłem ciekaw czy to kwestia ustawień czy na przykład uszkodzenia wtrysków- tzw lania) :)2 :P
klforest długi miś z 89roku

Awatar użytkownika
KLforest
 
 
Posty: 118
Rejestracja: sob lut 24, 2007 11:42 pm
Lokalizacja: GARWOLIN
Kontaktowanie:

Post autor: KLforest » sob gru 08, 2007 8:23 pm

BooBoo pisze:Moje były dwa lata OK. Teraz jak się zapną to ciągną. Ale zaczynają szwankowac kiedy musisz parę razy cofnąć i ruszyć, wtedy jak cofasz (na napędzie) to się bladzie rozłączają - a nie powinny i zaskakują dopiero z opóźnienie. ząbek do wymiany.
Moje rozruszałem sporo twardego smaru i co ciekawe piasku -ale skąd?
teraz wymyte lekko posmarowane i bardzo ładnie pracują :)2 :D :wink:
klforest długi miś z 89roku

Awatar użytkownika
esey
 
 
Posty: 119
Rejestracja: pn lis 19, 2007 3:29 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: esey » śr gru 12, 2007 9:13 pm

mam taki problem, ze jadac w przod samochod sciaga mi na lewo a gdy uzywam hamulca to bije od razu w prawo.. lozyska? wachacze? dodam, ze nigdzie nie jezdzilem, nie walnalem, w zasadzie nie wiem kiedy/gdzie dokladnie moglo sie cos sypnac, pomocy ;)
było:
Mitsubishi Pajero I 89' 2,5TD
jest:
Nissan Patrol GRII 00' 3,0TDI
Suzuki Jimny 99' 1,3

Awatar użytkownika
misiu
Posty: 599
Rejestracja: śr lut 26, 2003 6:29 pm
Lokalizacja: Gąbin / Płock

Post autor: misiu » śr gru 12, 2007 9:16 pm

@esey:
kontroluj i kontruj :)21
a luzy w zawiasie sprawdzales?
suczę...robi się
gg: 1658948
plock4x4.pl

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Adas » śr gru 12, 2007 9:17 pm

sprawdź ciśnienie w kołach

Awatar użytkownika
Qbartx
Posty: 1672
Rejestracja: pt maja 18, 2007 7:13 pm
Lokalizacja: Konstancin

Post autor: Qbartx » śr gru 12, 2007 9:23 pm

esey pisze:mam taki problem, ze jadac w przod samochod sciaga mi na lewo a gdy uzywam hamulca to bije od razu w prawo.. lozyska? wachacze? dodam, ze nigdzie nie jezdzilem, nie walnalem, w zasadzie nie wiem kiedy/gdzie dokladnie moglo sie cos sypnac, pomocy ;)
Objaw tego ze stanal Ci tloczek.
-Jak jedziesz tloczek sie nie cofa i hamuje sciagajac Cie na lewo
-Jak hamujesz to tloczek stoi i nie chce sie zbytnio ruszyc wiec mocniej hamuje strona prawa.
Kup sobie zestaw naprawczy bo kosztuje pare zl. Rozbierz, sprawdz czy masz wzerki na tloczku ew jezeli tak i sa mocne to kup nowy bo bedzie ciekl (tez drogi nie jest). Pzdr
Xj renix 4.0 pickup 2door,springi tyl, besterlocker, 35"
ZJ 4.0 up3.5" 31x10.5 mt

Awatar użytkownika
esey
 
 
Posty: 119
Rejestracja: pn lis 19, 2007 3:29 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: esey » śr gru 12, 2007 11:13 pm

Adas pisze:sprawdź ciśnienie w kołach
sprawdzone - jest prawidlowo
Qbartx pisze:Objaw tego ze stanal Ci tloczek.
-Jak jedziesz tloczek sie nie cofa i hamuje sciagajac Cie na lewo
-Jak hamujesz to tloczek stoi i nie chce sie zbytnio ruszyc wiec mocniej hamuje strona prawa.
Kup sobie zestaw naprawczy bo kosztuje pare zl. Rozbierz, sprawdz czy masz wzerki na tloczku ew jezeli tak i sa mocne to kup nowy bo bedzie ciekl (tez drogi nie jest). Pzdr
dzieki, sprawdze ;)
było:
Mitsubishi Pajero I 89' 2,5TD
jest:
Nissan Patrol GRII 00' 3,0TDI
Suzuki Jimny 99' 1,3

Awatar użytkownika
Mariobros
Posty: 605
Rejestracja: sob cze 24, 2006 9:36 pm
Lokalizacja: Dzierżoniów
Kontaktowanie:

Post autor: Mariobros » śr gru 12, 2007 11:57 pm

na 99% to właśnie reparaturki zacisków się kłaniają - miałem to samo. Koszt reparaturki 8 zeta na stronę :wink:
Pajero 2,5TD 86r. GG 649597

Awatar użytkownika
pawel67
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 42
Rejestracja: czw lut 15, 2007 8:09 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pawel67 » sob gru 15, 2007 11:34 pm

U mnie objaw był identyczny. Obeszło się bez zestawów naprawczych. Wystarczyło rozebrać rozruszać i przesmarować smarem do zacisków. Póki co jest ok.
pozdr pb

Pajero 1991, 2,5 TDI, 3d

Awatar użytkownika
KLforest
 
 
Posty: 118
Rejestracja: sob lut 24, 2007 11:42 pm
Lokalizacja: GARWOLIN
Kontaktowanie:

Post autor: KLforest » ndz gru 16, 2007 7:10 pm

jeżeli tłoczki nie stoją to sprawdź prowadnicę zacisku jak nie hamulce to masz luz gdzieś w układzie kierowniczym :lol:
klforest długi miś z 89roku

Awatar użytkownika
KLforest
 
 
Posty: 118
Rejestracja: sob lut 24, 2007 11:42 pm
Lokalizacja: GARWOLIN
Kontaktowanie:

Post autor: KLforest » ndz gru 16, 2007 7:19 pm

Gubik pisze:Dziękuję, jak sprawdzimy wieczorem to jutro napiszemy czy pomogło.

ps. Sprzegiełka u kolegi robią, teraz rozbiera moje. :)
rozebrane złożone po ludzku (poprzednio rozbierał ich jakiś znawca inaczej pierścienie złożone odwrotnie) trochę kleju nowego mosiądzu tokarka i na razie robią doskonale jak długo to zobaczymy :lol: :)2 :)21
klforest długi miś z 89roku

Awatar użytkownika
esey
 
 
Posty: 119
Rejestracja: pn lis 19, 2007 3:29 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: esey » pn gru 17, 2007 12:02 am

pawel67 pisze:U mnie objaw był identyczny. Obeszło się bez zestawów naprawczych. Wystarczyło rozebrać rozruszać i przesmarować smarem do zacisków. Póki co jest ok.
rozebralem - okazalo sie ze te gumy calkiem rozwalilo, zaszlo syfem i ku mojej "uciesze" jeden sie nawet zapiekl, poczyscilem itp. ale calkowicie sie problemu nie pozbylem. wie ktos gdzie dostane taki zestaw naprawczy w okolicach zabrza, gliwic bytomia itp?
było:
Mitsubishi Pajero I 89' 2,5TD
jest:
Nissan Patrol GRII 00' 3,0TDI
Suzuki Jimny 99' 1,3

Awatar użytkownika
animaldziobak
Posty: 403
Rejestracja: wt cze 20, 2006 9:19 pm
Lokalizacja: Zabrze, Śląsk

Post autor: animaldziobak » pn gru 17, 2007 8:41 am

W zabrzu na 3-go maja koło hali mosir masz sklep, gdzie sam kupowałem. Poznasz go bo stoi przednim patrol
Pojarka 3.0 v6 89 r long, KUMHO KL-71 33x12,5x15 i Escape 12000lbs
Volvo TGB 11
tel. 606-301-656

Awatar użytkownika
Videlec
 
 
Posty: 4116
Rejestracja: pn maja 15, 2006 1:38 pm
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Videlec » pn gru 17, 2007 2:04 pm

To ja wyjade z takim banałem: gdzie w PII long montowana była seryjnie gasnica?? Nie znalazlem nigdzie miejsca w kabinie wiec dorobilem uchwyt, wbrew zasadom bezpieczenstwa, w bagazniku.

Ostatnio policja mi "przypomniala" ze nie posiadam gasnicy :roll:
PIV 3,2DiD

Szczęście to jedyna rzecz, która staje się większa, gdy się ją dzieli.

Awatar użytkownika
Gene
Posty: 395
Rejestracja: pt sty 26, 2007 3:47 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Gene » pn gru 17, 2007 3:42 pm

Ja od nowosci mam w bagazniku w schowku na sciance obok nadkola prawego. Inne auto ale generalnie zasada ta sama.
Pajero Sport 2.5 TD Dakar
www.pajero.org.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość