Pajero I - Zrób to sam

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
bilans
Posty: 1972
Rejestracja: śr maja 29, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bydgoszcz/Zielonka
Kontaktowanie:

Re: Pajero I - Zrób to sam

Post autor: bilans » czw sie 30, 2012 10:54 am

wspornik drążka kierowniczego pajero 1
wstawiłem do Pajero 1 wspornik od Pajero 2
https://picasaweb.google.com/1020109498 ... directlink
wrangler yj 4.0 .......toyota LC J12,Ranger, Pajero 2,5
http://www.firmabilans.pl/

Awatar użytkownika
bilans
Posty: 1972
Rejestracja: śr maja 29, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bydgoszcz/Zielonka
Kontaktowanie:

Re: Pajero I - Zrób to sam

Post autor: bilans » czw sie 30, 2012 11:00 am

wrangler yj 4.0 .......toyota LC J12,Ranger, Pajero 2,5
http://www.firmabilans.pl/

pascal
 
 
Posty: 107
Rejestracja: czw lut 14, 2013 6:30 pm
Lokalizacja: ELBLĄG

Re: Pajero I - Zrób to sam

Post autor: pascal » czw lut 14, 2013 7:00 pm

Witam,
Panowie montowal ktoś moze wyciagarke do pajero 1 ???

jakies uwagi ?

dzieki za pomoc

Awatar użytkownika
Szrocilla
 
 
Posty: 133
Rejestracja: ndz mar 06, 2011 11:16 pm
Lokalizacja: Oborniki Śląskie

Re: Pajero I - Zrób to sam

Post autor: Szrocilla » czw lut 14, 2013 7:57 pm

Zamontowałem chinola u siebie.
Użyłem chińskiej, uniwersalnej płyty montażowej.
Puszkę z przekaźnikami zamontowałem na akumulatorze, po przedłużeniu przewodów..
Płytę po zdjęciu zderzaka poprzycinałem do kształtu ramy. Ucelowałem tak, żeby wyciągarka schowała się za zderzakiem a rolki wychodziły na środku zderzaka (fabrycznego).
Po przymiarkach natrasowałem otwory na płycie w miejscach, gdzie rama ma otwory technologiczne. Są one odpowiednio wzmocnione tulejkami. Do przytwierdzenia płyty użyłem mocnych śrub. Dodatkowo wspawałem wzmocnienia z kontownika w miejscach, które wydawały mi się za sensowne, ale bez przesady. Chińska płyta jest wystarczająco mocna i bez wzmocnień.
Musiałem wyciąć kawałek blachy pod grillem, żeby się dało przełączać wajchę wyciągarki. Przefasonowałem również trochę zderzak - otwór na linę i górna krawędź.
Efekt jest taki, że wyciągarka schowała się za zderzakiem, nie ryzykuję zaczepek policji, że coś tu wystaje poza obrys :P
Manipulator mam podłączony na stałe i kabel mam przeciągnięty do schowka.
Teraz używanie:
Przy pierwszym użyciu zdechł akumulator - potrzebny był nowy
Przy piątym użyciu spadła lina stalowa, bardziej to była sprężyna niż lina - potrzebna syntetyczna. Tu z zadowoleniem mogłem oszczędzić parę setek, bo Pajero I jest stosunkowo lekkie i lina może być cieńsza 8mm.
Kolejnych kilkadziesiąt razy udowodniło, że kołowrotek dobrze zamontowałem. Wyciągałem "się", innych a ostatnio ciągałem drzewa w lesie i ciągniki rolnicze pod górkę.
Schrocilla - Pajero I 2,5TDI, hard top
Autobus Chrysler Grand Voyager '91

pascal
 
 
Posty: 107
Rejestracja: czw lut 14, 2013 6:30 pm
Lokalizacja: ELBLĄG

Re: Pajero I - Zrób to sam

Post autor: pascal » czw lut 14, 2013 10:41 pm

no dziekuje za cenne rady a masz moze jakies foto jak to wyglada teraz ?? Bede zobowiązany.

czy uszczelniales puszke od wyciagarki ?
ile japońsko koreansko plyta kosztowala ? myslalem ją samemu powycinać

Awatar użytkownika
Szrocilla
 
 
Posty: 133
Rejestracja: ndz mar 06, 2011 11:16 pm
Lokalizacja: Oborniki Śląskie

Re: Pajero I - Zrób to sam

Post autor: Szrocilla » pt lut 15, 2013 8:21 am

Skośnookiej produkcji płyta kosztowała ok 120 zeta i jest naprawdę mocna. Samemu nie zrobisz tak mocnej płyty.
Mam nawet oryginalną płytę od PI i wychodzi na to, że mój sposób montowania wymyślili już w fabryce.
Jeśli masz na myśli puszkę ze stycznikami, to nie ma możliwości jej uszczelnić a zamontowanie jej pod maską wyklucza taką potrzebę.
https://picasaweb.google.com/1150656590 ... directlink
Schrocilla - Pajero I 2,5TDI, hard top
Autobus Chrysler Grand Voyager '91

pascal
 
 
Posty: 107
Rejestracja: czw lut 14, 2013 6:30 pm
Lokalizacja: ELBLĄG

Re: Pajero I - Zrób to sam

Post autor: pascal » pt lut 15, 2013 9:22 pm

no dzieki biore sie za grzebanie

Luk83
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 57
Rejestracja: wt sie 07, 2012 6:32 pm

Re: Pajero I - Zrób to sam

Post autor: Luk83 » pt maja 03, 2013 6:26 pm

witam panowie. montował ktos przedni most od pajero2 od pajero1 bo mam zamiar wstawic tył z blokadą no i w takim razie zeby były takie same przełożenia musze zmienic przód tylko czy przód pasuje.?????????
wszystkie uwagi przydatne

Awatar użytkownika
Kabal
 
 
Posty: 16844
Rejestracja: pt cze 09, 2006 9:47 am
Lokalizacja: Wrocław

Re: Pajero I - Zrób to sam

Post autor: Kabal » pt maja 03, 2013 6:31 pm

a dlaczego wnosisz, że tylny most z blokadą musi mieć inne przełożenie? Sprawdź jakie masz u siebie i szukaj mostu z blokadą z takim samym przełożeniem :wink: Przedni most w PII ma zupełnie inaczej rozwiązane dopinanie, chyba nie ma sensu tego majstrować w PI.
Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172

Luk83
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 57
Rejestracja: wt sie 07, 2012 6:32 pm

Re: Pajero I - Zrób to sam

Post autor: Luk83 » pt maja 03, 2013 6:58 pm

Kabal pisze:a dlaczego wnosisz, że tylny most z blokadą musi mieć inne przełożenie? Sprawdź jakie masz u siebie i szukaj mostu z blokadą z takim samym przełożeniem :wink: Przedni most w PII ma zupełnie inaczej rozwiązane dopinanie, chyba nie ma sensu tego majstrować w PI.
mój ma 4.625 i nigdzie nie moge znalesc takiego z blokadą zato jest dużo z przeł 4.636 nie wiem czy to duza różnica i co bedzie sie działo jak bym zostawił przód inny i tył inny

Luk83
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 57
Rejestracja: wt sie 07, 2012 6:32 pm

Re: Pajero I - Zrób to sam

Post autor: Luk83 » pt maja 03, 2013 7:04 pm

Luk83 pisze:
Kabal pisze:a dlaczego wnosisz, że tylny most z blokadą musi mieć inne przełożenie? Sprawdź jakie masz u siebie i szukaj mostu z blokadą z takim samym przełożeniem :wink: Przedni most w PII ma zupełnie inaczej rozwiązane dopinanie, chyba nie ma sensu tego majstrować w PI.
mój ma 4.625 i nigdzie nie moge znalesc takiego z blokadą zato jest dużo z przeł 4.636 nie wiem czy to duza różnica i co bedzie sie działo jak bym zostawił przód inny i tył inny
dodam ze to 3.0 v6 z 90r.

Awatar użytkownika
Kabal
 
 
Posty: 16844
Rejestracja: pt cze 09, 2006 9:47 am
Lokalizacja: Wrocław

Re: Pajero I - Zrób to sam

Post autor: Kabal » pt maja 03, 2013 7:07 pm

4,625 to chyba najpopularniejsze przełożenie :)21 było w 2.5 tdi. Szukaj, na pewno znajdziesz.
Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172

Luk83
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 57
Rejestracja: wt sie 07, 2012 6:32 pm

Re: Pajero I - Zrób to sam

Post autor: Luk83 » pt maja 03, 2013 7:23 pm

Kabal pisze:4,625 to chyba najpopularniejsze przełożenie :)21 było w 2.5 tdi. Szukaj, na pewno znajdziesz.
a jest mozliwosc przełozenia samej blokady z 4.636 do 4.625? czy musi byc cała główka lub cały most?

Awatar użytkownika
Kabal
 
 
Posty: 16844
Rejestracja: pt cze 09, 2006 9:47 am
Lokalizacja: Wrocław

Re: Pajero I - Zrób to sam

Post autor: Kabal » pt maja 03, 2013 7:39 pm

Ja wymieniałem same główki z innym przełożeniem z 4.625 na 4.875, nie pasowały wielokliny półosi na przykład, do tego w główce masz otwory na sterowanie blokadą i czujnik. Przy cenie mostów pajero za cholerę bym nic nie kombinował, tylko kupował cały. Poczekaj, znajdzie się taki jak chcesz.
Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172

Luk83
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 57
Rejestracja: wt sie 07, 2012 6:32 pm

Re: Pajero I - Zrób to sam

Post autor: Luk83 » pt maja 03, 2013 7:44 pm

Kabal pisze:Ja wymieniałem same główki z innym przełożeniem z 4.625 na 4.875, nie pasowały wielokliny półosi na przykład, do tego w główce masz otwory na sterowanie blokadą i czujnik. Przy cenie mostów pajero za cholerę bym nic nie kombinował, tylko kupował cały. Poczekaj, znajdzie się taki jak chcesz.
dzieki za pomoc bede szukac. mam miska od jakiegos roku i powoli zaczynam go modyfikowac. kilka rajdów zaliczone. przed tem jezdziłem jakopilot w samuraju 1.3 gti 101koni od swifta

Awatar użytkownika
Szrocilla
 
 
Posty: 133
Rejestracja: ndz mar 06, 2011 11:16 pm
Lokalizacja: Oborniki Śląskie

Re: Pajero I - Zrób to sam

Post autor: Szrocilla » pt maja 03, 2013 7:55 pm

To teraz przyznać się, kto i z jakim skutkiem reanimował łańcuch reduktora w PI?
Schrocilla - Pajero I 2,5TDI, hard top
Autobus Chrysler Grand Voyager '91

Blues_M07
Posty: 579
Rejestracja: pn wrz 27, 2010 7:47 pm
Lokalizacja: Gliwice-Paniówki

Re: Pajero I - Zrób to sam

Post autor: Blues_M07 » pt maja 03, 2013 8:51 pm

Na pewno Adaś :)21 On się wypowie :)21
Mitasubiszi Pajoro I 3D,2.5TDI, LSD,90r
Junak M07,Husqvarna WR250 YNO JAZDA :)21

Stu
 
 
Posty: 247
Rejestracja: ndz cze 04, 2006 8:40 am
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Pajero I - Zrób to sam

Post autor: Stu » sob maja 04, 2013 8:34 pm

Ja skracałem łańcuch dwa lata temu o pół ogniwa - do dziś działa. Zakładałem też elektryka z przodu, ale płytę robiłem sam - ta uniwersalna była jakaś toporna.

pascal
 
 
Posty: 107
Rejestracja: czw lut 14, 2013 6:30 pm
Lokalizacja: ELBLĄG

Re: Pajero I - Zrób to sam

Post autor: pascal » ndz maja 05, 2013 9:26 am

hej

Panowie wyrzebił ktoś z Was rewolwerki do pajero 1 ??

Luk83
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 57
Rejestracja: wt sie 07, 2012 6:32 pm

Re: Pajero I - Zrób to sam

Post autor: Luk83 » wt cze 25, 2013 7:44 pm

koledzy jak sie spisuje LSD w pajero I
moze ktos ma do sprzedania most tył 4.625 z blokadą do pajero I na sprezynie?

Luk83
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 57
Rejestracja: wt sie 07, 2012 6:32 pm

Re: Pajero I - Zrób to sam

Post autor: Luk83 » ndz cze 30, 2013 10:00 am

powiedzcie czy półos od pajero I 2.5 td ma taki sam frez wieloklin jak od 3.0v6

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: Pajero I - Zrób to sam

Post autor: Kajen » ndz cze 30, 2013 11:37 am

Może być z tym różnie bo i 2.5 były dwa rozmiary półosi. Oczywiście mowa o przednich. Wewnętrznych.

Luk83
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 57
Rejestracja: wt sie 07, 2012 6:32 pm

Re: Pajero I - Zrób to sam

Post autor: Luk83 » ndz cze 30, 2013 6:55 pm

Kajen pisze:Może być z tym różnie bo i 2.5 były dwa rozmiary półosi. Oczywiście mowa o przednich. Wewnętrznych.
Kajen sory zapomiałed dodac ze chodzi o tył

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: Pajero I - Zrób to sam

Post autor: Kajen » ndz cze 30, 2013 8:18 pm

Mocno prawdopodobne, że tak.

EDIT:

A jednak nie...
http://www2.pajeroclub.com.au/forum/sho ... hp?t=13310

Luk83
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 57
Rejestracja: wt sie 07, 2012 6:32 pm

Re: Pajero I - Zrób to sam

Post autor: Luk83 » ndz cze 30, 2013 9:27 pm

Kajen pisze:Mocno prawdopodobne, że tak.

EDIT:

A jednak nie...
http://www2.pajeroclub.com.au/forum/sho ... hp?t=13310
tzn? ze są inne?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość