Pajero I - Zrób to sam
Moderator: Kosiarz
- bilans
- Posty: 1972
- Rejestracja: śr maja 29, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Zielonka
- Kontaktowanie:
Re: Pajero I - Zrób to sam
wspornik drążka kierowniczego pajero 1
wstawiłem do Pajero 1 wspornik od Pajero 2
https://picasaweb.google.com/1020109498 ... directlink
wstawiłem do Pajero 1 wspornik od Pajero 2
https://picasaweb.google.com/1020109498 ... directlink
wrangler yj 4.0 .......toyota LC J12,Ranger, Pajero 2,5
http://www.firmabilans.pl/
http://www.firmabilans.pl/
- bilans
- Posty: 1972
- Rejestracja: śr maja 29, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Zielonka
- Kontaktowanie:
Re: Pajero I - Zrób to sam
zbiornik paliwa na pace pajero 1
https://picasaweb.google.com/1020109498 ... directlink
https://picasaweb.google.com/1020109498 ... directlink
wrangler yj 4.0 .......toyota LC J12,Ranger, Pajero 2,5
http://www.firmabilans.pl/
http://www.firmabilans.pl/
Re: Pajero I - Zrób to sam
Witam,
Panowie montowal ktoś moze wyciagarke do pajero 1
?
jakies uwagi ?
dzieki za pomoc
Panowie montowal ktoś moze wyciagarke do pajero 1

jakies uwagi ?
dzieki za pomoc
Re: Pajero I - Zrób to sam
Zamontowałem chinola u siebie.
Użyłem chińskiej, uniwersalnej płyty montażowej.
Puszkę z przekaźnikami zamontowałem na akumulatorze, po przedłużeniu przewodów..
Płytę po zdjęciu zderzaka poprzycinałem do kształtu ramy. Ucelowałem tak, żeby wyciągarka schowała się za zderzakiem a rolki wychodziły na środku zderzaka (fabrycznego).
Po przymiarkach natrasowałem otwory na płycie w miejscach, gdzie rama ma otwory technologiczne. Są one odpowiednio wzmocnione tulejkami. Do przytwierdzenia płyty użyłem mocnych śrub. Dodatkowo wspawałem wzmocnienia z kontownika w miejscach, które wydawały mi się za sensowne, ale bez przesady. Chińska płyta jest wystarczająco mocna i bez wzmocnień.
Musiałem wyciąć kawałek blachy pod grillem, żeby się dało przełączać wajchę wyciągarki. Przefasonowałem również trochę zderzak - otwór na linę i górna krawędź.
Efekt jest taki, że wyciągarka schowała się za zderzakiem, nie ryzykuję zaczepek policji, że coś tu wystaje poza obrys
Manipulator mam podłączony na stałe i kabel mam przeciągnięty do schowka.
Teraz używanie:
Przy pierwszym użyciu zdechł akumulator - potrzebny był nowy
Przy piątym użyciu spadła lina stalowa, bardziej to była sprężyna niż lina - potrzebna syntetyczna. Tu z zadowoleniem mogłem oszczędzić parę setek, bo Pajero I jest stosunkowo lekkie i lina może być cieńsza 8mm.
Kolejnych kilkadziesiąt razy udowodniło, że kołowrotek dobrze zamontowałem. Wyciągałem "się", innych a ostatnio ciągałem drzewa w lesie i ciągniki rolnicze pod górkę.
Użyłem chińskiej, uniwersalnej płyty montażowej.
Puszkę z przekaźnikami zamontowałem na akumulatorze, po przedłużeniu przewodów..
Płytę po zdjęciu zderzaka poprzycinałem do kształtu ramy. Ucelowałem tak, żeby wyciągarka schowała się za zderzakiem a rolki wychodziły na środku zderzaka (fabrycznego).
Po przymiarkach natrasowałem otwory na płycie w miejscach, gdzie rama ma otwory technologiczne. Są one odpowiednio wzmocnione tulejkami. Do przytwierdzenia płyty użyłem mocnych śrub. Dodatkowo wspawałem wzmocnienia z kontownika w miejscach, które wydawały mi się za sensowne, ale bez przesady. Chińska płyta jest wystarczająco mocna i bez wzmocnień.
Musiałem wyciąć kawałek blachy pod grillem, żeby się dało przełączać wajchę wyciągarki. Przefasonowałem również trochę zderzak - otwór na linę i górna krawędź.
Efekt jest taki, że wyciągarka schowała się za zderzakiem, nie ryzykuję zaczepek policji, że coś tu wystaje poza obrys

Manipulator mam podłączony na stałe i kabel mam przeciągnięty do schowka.
Teraz używanie:
Przy pierwszym użyciu zdechł akumulator - potrzebny był nowy
Przy piątym użyciu spadła lina stalowa, bardziej to była sprężyna niż lina - potrzebna syntetyczna. Tu z zadowoleniem mogłem oszczędzić parę setek, bo Pajero I jest stosunkowo lekkie i lina może być cieńsza 8mm.
Kolejnych kilkadziesiąt razy udowodniło, że kołowrotek dobrze zamontowałem. Wyciągałem "się", innych a ostatnio ciągałem drzewa w lesie i ciągniki rolnicze pod górkę.
Schrocilla - Pajero I 2,5TDI, hard top
Autobus Chrysler Grand Voyager '91
Autobus Chrysler Grand Voyager '91
Re: Pajero I - Zrób to sam
no dziekuje za cenne rady a masz moze jakies foto jak to wyglada teraz
Bede zobowiązany.
czy uszczelniales puszke od wyciagarki ?
ile japońsko koreansko plyta kosztowala ? myslalem ją samemu powycinać

czy uszczelniales puszke od wyciagarki ?
ile japońsko koreansko plyta kosztowala ? myslalem ją samemu powycinać
Re: Pajero I - Zrób to sam
Skośnookiej produkcji płyta kosztowała ok 120 zeta i jest naprawdę mocna. Samemu nie zrobisz tak mocnej płyty.
Mam nawet oryginalną płytę od PI i wychodzi na to, że mój sposób montowania wymyślili już w fabryce.
Jeśli masz na myśli puszkę ze stycznikami, to nie ma możliwości jej uszczelnić a zamontowanie jej pod maską wyklucza taką potrzebę.
https://picasaweb.google.com/1150656590 ... directlink
Mam nawet oryginalną płytę od PI i wychodzi na to, że mój sposób montowania wymyślili już w fabryce.
Jeśli masz na myśli puszkę ze stycznikami, to nie ma możliwości jej uszczelnić a zamontowanie jej pod maską wyklucza taką potrzebę.
https://picasaweb.google.com/1150656590 ... directlink
Schrocilla - Pajero I 2,5TDI, hard top
Autobus Chrysler Grand Voyager '91
Autobus Chrysler Grand Voyager '91
Re: Pajero I - Zrób to sam
no dzieki biore sie za grzebanie
Re: Pajero I - Zrób to sam
witam panowie. montował ktos przedni most od pajero2 od pajero1 bo mam zamiar wstawic tył z blokadą no i w takim razie zeby były takie same przełożenia musze zmienic przód tylko czy przód pasuje.
???????
wszystkie uwagi przydatne

wszystkie uwagi przydatne
Re: Pajero I - Zrób to sam
a dlaczego wnosisz, że tylny most z blokadą musi mieć inne przełożenie? Sprawdź jakie masz u siebie i szukaj mostu z blokadą z takim samym przełożeniem
Przedni most w PII ma zupełnie inaczej rozwiązane dopinanie, chyba nie ma sensu tego majstrować w PI.

Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172
tel. 504126172
Re: Pajero I - Zrób to sam
mój ma 4.625 i nigdzie nie moge znalesc takiego z blokadą zato jest dużo z przeł 4.636 nie wiem czy to duza różnica i co bedzie sie działo jak bym zostawił przód inny i tył innyKabal pisze:a dlaczego wnosisz, że tylny most z blokadą musi mieć inne przełożenie? Sprawdź jakie masz u siebie i szukaj mostu z blokadą z takim samym przełożeniemPrzedni most w PII ma zupełnie inaczej rozwiązane dopinanie, chyba nie ma sensu tego majstrować w PI.
Re: Pajero I - Zrób to sam
dodam ze to 3.0 v6 z 90r.Luk83 pisze:mój ma 4.625 i nigdzie nie moge znalesc takiego z blokadą zato jest dużo z przeł 4.636 nie wiem czy to duza różnica i co bedzie sie działo jak bym zostawił przód inny i tył innyKabal pisze:a dlaczego wnosisz, że tylny most z blokadą musi mieć inne przełożenie? Sprawdź jakie masz u siebie i szukaj mostu z blokadą z takim samym przełożeniemPrzedni most w PII ma zupełnie inaczej rozwiązane dopinanie, chyba nie ma sensu tego majstrować w PI.
Re: Pajero I - Zrób to sam
4,625 to chyba najpopularniejsze przełożenie
było w 2.5 tdi. Szukaj, na pewno znajdziesz.

Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172
tel. 504126172
Re: Pajero I - Zrób to sam
a jest mozliwosc przełozenia samej blokady z 4.636 do 4.625? czy musi byc cała główka lub cały most?Kabal pisze:4,625 to chyba najpopularniejsze przełożeniebyło w 2.5 tdi. Szukaj, na pewno znajdziesz.
Re: Pajero I - Zrób to sam
Ja wymieniałem same główki z innym przełożeniem z 4.625 na 4.875, nie pasowały wielokliny półosi na przykład, do tego w główce masz otwory na sterowanie blokadą i czujnik. Przy cenie mostów pajero za cholerę bym nic nie kombinował, tylko kupował cały. Poczekaj, znajdzie się taki jak chcesz.
Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172
tel. 504126172
Re: Pajero I - Zrób to sam
dzieki za pomoc bede szukac. mam miska od jakiegos roku i powoli zaczynam go modyfikowac. kilka rajdów zaliczone. przed tem jezdziłem jakopilot w samuraju 1.3 gti 101koni od swiftaKabal pisze:Ja wymieniałem same główki z innym przełożeniem z 4.625 na 4.875, nie pasowały wielokliny półosi na przykład, do tego w główce masz otwory na sterowanie blokadą i czujnik. Przy cenie mostów pajero za cholerę bym nic nie kombinował, tylko kupował cały. Poczekaj, znajdzie się taki jak chcesz.
Re: Pajero I - Zrób to sam
To teraz przyznać się, kto i z jakim skutkiem reanimował łańcuch reduktora w PI?
Schrocilla - Pajero I 2,5TDI, hard top
Autobus Chrysler Grand Voyager '91
Autobus Chrysler Grand Voyager '91
Re: Pajero I - Zrób to sam
Na pewno Adaś
On się wypowie 


Mitasubiszi Pajoro I 3D,2.5TDI, LSD,90r
Junak M07,Husqvarna WR250 YNO JAZDA
Junak M07,Husqvarna WR250 YNO JAZDA

Re: Pajero I - Zrób to sam
Ja skracałem łańcuch dwa lata temu o pół ogniwa - do dziś działa. Zakładałem też elektryka z przodu, ale płytę robiłem sam - ta uniwersalna była jakaś toporna.
Re: Pajero I - Zrób to sam
hej
Panowie wyrzebił ktoś z Was rewolwerki do pajero 1
Panowie wyrzebił ktoś z Was rewolwerki do pajero 1

Re: Pajero I - Zrób to sam
koledzy jak sie spisuje LSD w pajero I
moze ktos ma do sprzedania most tył 4.625 z blokadą do pajero I na sprezynie?
moze ktos ma do sprzedania most tył 4.625 z blokadą do pajero I na sprezynie?
Re: Pajero I - Zrób to sam
powiedzcie czy półos od pajero I 2.5 td ma taki sam frez wieloklin jak od 3.0v6
Re: Pajero I - Zrób to sam
Może być z tym różnie bo i 2.5 były dwa rozmiary półosi. Oczywiście mowa o przednich. Wewnętrznych.
Re: Pajero I - Zrób to sam
Kajen sory zapomiałed dodac ze chodzi o tyłKajen pisze:Może być z tym różnie bo i 2.5 były dwa rozmiary półosi. Oczywiście mowa o przednich. Wewnętrznych.
Re: Pajero I - Zrób to sam
Mocno prawdopodobne, że tak.
EDIT:
A jednak nie...
http://www2.pajeroclub.com.au/forum/sho ... hp?t=13310
EDIT:
A jednak nie...
http://www2.pajeroclub.com.au/forum/sho ... hp?t=13310
Re: Pajero I - Zrób to sam
tzn? ze są inne?Kajen pisze:Mocno prawdopodobne, że tak.
EDIT:
A jednak nie...
http://www2.pajeroclub.com.au/forum/sho ... hp?t=13310
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość