pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
DUDAS
 
 
Posty: 159
Rejestracja: sob lip 05, 2008 9:54 pm
Lokalizacja: małopolska

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: DUDAS » ndz lip 19, 2009 8:09 am

acinski pisze:Mamy manuala do jedynki. Jak się Kajen wypucuje z błota to pewnie znajdzie chwilkę aby zajrzeć czy czegoś tam nie naskrobali w tej materii. Ja osobiście pojechałem na zbieżność, facet wklepał w komp. vin bodajże i poustawiali.
dzięki za info, tym nie wybieram się do diagnosty bo jest mocno zmodyfikowany i służy tylko do rajdów w drugim (long) zmierzyłem i wychodziła zbierzność na "0" chciałem się upewnić.
pajero II 2.5 TD long seryjne, 3.0 V6 prawie seryjne.

Awatar użytkownika
DUDAS
 
 
Posty: 159
Rejestracja: sob lip 05, 2008 9:54 pm
Lokalizacja: małopolska

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: DUDAS » ndz lip 19, 2009 8:15 am

Kajen pisze:Jak podaje manual;
tył oczywiscie nieustawialny czyli 0 stopni.
Przod "standard value 1stopien+/-30' (left/right deviation within 30').
Podkładki wystepują w dwoch grubosciach 1 i 2 mm. Oczywiscie genuine parts (MB176288 i MB176289). Zartuje, w pięc minut dorobisz mając byle wiertarkę. I wiertło. Ja ostatnio dorabiałem i 12tką wierciłem.
dzięki, bardzo przydatne info.
pajero II 2.5 TD long seryjne, 3.0 V6 prawie seryjne.

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Kajen » ndz lip 19, 2009 9:12 pm

Ktore przydatne ? Kąty ? Zbieznosc tez chcesz ? Będzie tego ze trzy strony, cały układ kierowniczy. Jakby co to dawaj znac to @acinskiemu podrzuce papiery i moze znajdzie chwile zeby skana zrobic. A tak badełej. Wolę z tym jechac na diagnostykę :)

Awatar użytkownika
Browning
Posty: 1726
Rejestracja: sob wrz 13, 2008 10:09 am
Lokalizacja: Łódź

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Browning » ndz lip 19, 2009 9:19 pm

Kajen pisze:Ktore przydatne ? Kąty ? Zbieznosc tez chcesz ? Będzie tego ze trzy strony, cały układ kierowniczy. Jakby co to dawaj znac to @acinskiemu podrzuce papiery i moze znajdzie chwile zeby skana zrobic. A tak badełej. Wolę z tym jechac na diagnostykę :)
Byłbym bardzo dźwięczny :wink: gdybyś wrzucił to na forum lub podesłal mi na priv :D :)2
Zielony Autobus 2,7TDi

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Kajen » ndz lip 19, 2009 9:46 pm

Kurde był kiedys manual w pdfach... Fart ze braciszek mi to druknął... Wydaje się ze bedzie to biały kruk. Ide szukac. A jutro jadę po koszulki, wiadomo przy robocie trzeba czasem spojzec :)

EDIT:
Cały power steering ma 39 stron. Z ciekawszych info to tylko tyle, ze przekrecajac hm... łącznik koncowek kierowniczych o 1/6 obrotu uzyskujemy 2 stopnie na zbieznosci/rozbieznosci. Chyba ze chcesz sobie posprawdzac luzy na przekładni kieratowej albo na krzyzakach. Poza tym, moj manual jest do jedynki (montero '89). Mam całą mechanikę i elektrykę. Poza tym manuale do wszyskich silnikow oprocz 4d55. Po avatarze widzę ze masz dwojkę ale to chyba bedzie takie samo. Wnioskuję, bo mam wahacze gorne z mocowaniem sworznia na 3 srubki a nie na wieloklinie + seger.

Awatar użytkownika
bugasb
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 71
Rejestracja: pt mar 28, 2008 2:14 pm
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: bugasb » pn lip 20, 2009 5:57 am

młody major pisze:siema,
mam miska 3,5 V6
pojawilo mu sie nie tyle co falowanie obrotow co podnoszenie do zawsze stalej wartosci (2100rpm) jak tylko nagrzeje sie motor (do polowy skali)
trzyma chwile - czasem 30 40 sek a czasem 1,5 lub 2 min - o co mu kaman ? :) lambda czy inne cudo ? dusza ekologa mu sie odezwala czy jak ? co on dopala na takich obrotach?
w motorze jest tez gazownia zainstalowana, robi to na benzynie i na gazie :) ot zagadka :D

w galantach 2,5 V6 wystepuje podobny problem falowania obrotami. Przyczyna jest zabrudzony przepływomierz, nie robiłem tego u siebie, ale ponoć duzo daje wyczyszczenie go od środka z nagarów. Spróbuj z tej strony problem ugryźć, jeśli nic nie da post do wywalenia, a Ty szukaj dalej.
PiotrBe gaawangarda.org

Awatar użytkownika
barf
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 15
Rejestracja: wt wrz 23, 2008 2:16 pm
Lokalizacja: GD

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: barf » pn lip 20, 2009 9:24 am

szukam mechanika na terenie trojmiasta, macie moze kogos godnego polecenia (moze kogos kto wie co nieco o pajorach) ?
Pajero I 3000 v6

Awatar użytkownika
młody major
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 9
Rejestracja: pt maja 04, 2007 8:11 pm
Lokalizacja: gliwice
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: młody major » pn lip 20, 2009 5:26 pm

dzieki bugasb za odpowiedz
tez o tym myslalem tylko z drugiej strony nie wiem czy czasami sobie roboty nie dodam, pozatykam dysze (resztkami syfu i tego nie wydmucham) i tyle...
szansa sie pojawi jak zdemontuje badziew i wyplucze ;) - wiece czym to plukac ? sa specyfiki do chemicznego czyszczenia gaznikow - nie wiem czy mozna to zastosowac do przeplywki... :) wole zapytac zanim kijem bede mieszal to w wiadrze z ropa a pozniej doczytam ze to mało finezyjny sposob :D
gdzie kucharek 6 tam cycków 12 :)
nic na sile - wez wiekszy mlotek ;)
miśkolot 3,5 V6

Awatar użytkownika
freebike
 
 
Posty: 218
Rejestracja: czw sie 14, 2008 5:22 pm
Lokalizacja: ok Wałbrzycha

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: freebike » pn lip 20, 2009 9:48 pm

ekskjuzmi ;)
żeby nie mieszać za bardzo będę się streszczał. Ostatnio po wyrwaniu przewodów paliwowych( gumiane w oplocie) i po podłączeniu nowych nie mogłem długo odpalić pojarki. Teraz działa ale cofa mi się paliwo i po postoju muszę ja kręcić chwile zanim zapali. Prądowo jest ok. Czy mogło coś stac się pompie ( zapowietrzyła się?) i jeśli przewód od powrotu przepuszcza to też będzie paliwo cofało? Przez pomyłkę kupiłem zamiast 6mm 8mm i mam zamiar to poprawić. W miejscach gdzie są skręcone jest sucho.
Irytująca sprawa. Jak mi nic nie doradzicie rozbiore pompkę ręczną. Wcześniej nie działała teraz ożyła i wkońcu jest twarda po napompowaniu. Pozdrawiam :)
Sprzedałem Pajero. Może będzie kolejne.

Awatar użytkownika
acinski
Posty: 1604
Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
Lokalizacja: Chorzów

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: acinski » pn lip 20, 2009 10:38 pm

No to na bank ciągnie CI powietrze pod cybantami. Miałem to samo tyle, że przewody były dobre a cybanty zbyt duże u pod nimi robiła mi się "zakładka". Ropa nie wyłaziła ale powietrze ciągnął aż miło. Doszło do tego, że pewnego dnia spaliłem świece odpalając go jak głupi. Pompie niewiele się stało. Trzeba się przyłożyć, żeby ją skatować.
Dziadek 2,5TD `98

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Kajen » pn lip 20, 2009 10:49 pm

Dokładnie. Wylezałem się jak głupi zeby dojsc gdzie się zapowietrza. Prowizoryczne przewody przezroczyste zostały do dzis. Do tej pory pytają mnie co to za zołty kabelek tam leci... Ciezko czasem wytłumaczyc dlaczego leję bio za 2.99 ;)

Awatar użytkownika
animaldziobak
Posty: 403
Rejestracja: wt cze 20, 2006 9:19 pm
Lokalizacja: Zabrze, Śląsk

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: animaldziobak » wt lip 21, 2009 6:17 am

Pytanie za 100 pkt.
Czy półosie w moście tylnym dla 30 v6 I gen, są takie same jak w 2,5 ? I czy sa symetryczne (prawa i lewa zamiennie). Się mi zmieliło łożysko i porysowało półoś pod uszczelniaczami. I może jakiś wymiar - długość.
Dzięki za odpowiedź tak do 14:00 bo jadę po tajle do Krakowa.
Pojarka 3.0 v6 89 r long, KUMHO KL-71 33x12,5x15 i Escape 12000lbs
Volvo TGB 11
tel. 606-301-656

Awatar użytkownika
acinski
Posty: 1604
Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
Lokalizacja: Chorzów

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: acinski » wt lip 21, 2009 7:58 am

Uderz do Kajena ma tel do kolesi z Olkusza. Tam stoją dwa do rozebrania a w zasadzie już chyba rozebrane. Zawsze to bliżej a taile można w śmiechowych cenach wyrwać. Podejrzewam, że mosty będą takie same, kwestia jedynie przełożenia. Teraz pytanie czy to jest identyczne bo jeśli tak to zalega im tam chyba jeszcze cały most na sprężynach :)
Dziadek 2,5TD `98

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Kajen » śr lip 22, 2009 12:12 am

Most jest. Sprezyn brak posłzy z ramą. Kto i po co kupuje ramę od angola ? Czyzby nastepny patent @adasia rozszedl sie poczta pantoflowa ? @adas zagadaj o robote w mmc, pewno potrzebują geniuszy...

Awatar użytkownika
majcher
Posty: 2015
Rejestracja: pt lip 11, 2003 7:38 am
Lokalizacja: Gdańsk

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: majcher » śr lip 22, 2009 8:05 am

Kajen pisze:Kto i po co kupuje ramę od angola ?
ten kto ma zgnita swoja :)21
aspołeczny ciśnieniowiec
SREĆAN PUT

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Adas » śr lip 22, 2009 8:10 pm

Kajen pisze:Most jest. Sprezyn brak posłzy z ramą. Kto i po co kupuje ramę od angola ? Czyzby nastepny patent @adasia rozszedl sie poczta pantoflowa ? @adas zagadaj o robote w mmc, pewno potrzebują geniuszy...
:oops: :oops: :oops:

ramy w angolach są :)2 a przeróbka :)25 jest baaardzo trudna :)21

Przekładka ramy to zdecydowanie więcej roboty i wkładu finansowe co przekładka budy bo warto by było całość zawieszenie przekładać na polibusze .

Awatar użytkownika
freebike
 
 
Posty: 218
Rejestracja: czw sie 14, 2008 5:22 pm
Lokalizacja: ok Wałbrzycha

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: freebike » czw lip 23, 2009 8:28 am

acinski pisze:No to na bank ciągnie CI powietrze pod cybantami. Miałem to samo tyle, że przewody były dobre a cybanty zbyt duże u pod nimi robiła mi się "zakładka". Ropa nie wyłaziła ale powietrze ciągnął aż miło. Doszło do tego, że pewnego dnia spaliłem świece odpalając go jak głupi. Pompie niewiele się stało. Trzeba się przyłożyć, żeby ją skatować.
3 dni się szarpałem. Powymieniałem przekręcające się objemki firmy kupa na lepsze i trzyma. W baku miałem chropowatą, wyżartą rurke owinęłem izolacją i na to wąż. Trzyma i ssie tylko pozytywnie :) :)2

Można coś zrobić ze sparciałą oponą na bokach? Wiem że można ją wywalić ale mi bardziej chodzi o regeneracje.
Sprzedałem Pajero. Może będzie kolejne.

Awatar użytkownika
acinski
Posty: 1604
Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
Lokalizacja: Chorzów

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: acinski » czw lip 23, 2009 10:07 am

Nie da się niestety. To stara opona, zleżała. Musiała zalegać na magazynie. Przy zakupie następnych opon sprawdź rok produkcji. Moje były kupione jako nówki sztuki, 2 miesiące po produkcji i choć to słowacki matador izzarda po trzech latach wyglądają dalej jak nówki, zero optycznego zużycia :)
Dziadek 2,5TD `98

Awatar użytkownika
ArturS
 
 
Posty: 210
Rejestracja: ndz cze 13, 2004 11:08 pm
Lokalizacja: Żary

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: ArturS » czw lip 23, 2009 1:05 pm

Mam pytanie do posiadaczy P II z tylną blokadą, gdzie dokładnie jest umiejscowiona pompka napędzająca blokadę?
3.0 V6 +Ironman

Awatar użytkownika
Browning
Posty: 1726
Rejestracja: sob wrz 13, 2008 10:09 am
Lokalizacja: Łódź

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Browning » czw lip 23, 2009 1:13 pm

ArturS pisze:Mam pytanie do posiadaczy P II z tylną blokadą, gdzie dokładnie jest umiejscowiona pompka napędzająca blokadę?
Z tego co mi wiadomo to jest w tylnym lewym nadkolu...
Zielony Autobus 2,7TDi

Awatar użytkownika
DUDAS
 
 
Posty: 159
Rejestracja: sob lip 05, 2008 9:54 pm
Lokalizacja: małopolska

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: DUDAS » pt lip 24, 2009 8:18 am

ArturS pisze:Mam pytanie do posiadaczy P II z tylną blokadą, gdzie dokładnie jest umiejscowiona pompka napędzająca blokadę?
dokładnie tak jak pisze Browning jest przykręcona wraz z sterownikami pod środkiem tylnego okna.
pajero II 2.5 TD long seryjne, 3.0 V6 prawie seryjne.

Awatar użytkownika
Myke
Posty: 351
Rejestracja: sob paź 25, 2008 4:56 pm
Lokalizacja: Warszawa Bielany

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Myke » pt lip 24, 2009 2:43 pm

Panowie, znacie jakichs dobrych i tanich :)21 pompiarzy w wawie lub okolicach? cosik mi termit mocno dymic zaczol.... :D
Bo bez blota to nie robota :)
Terrano 2.7TD 1990...

timba5764
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 41
Rejestracja: sob lip 18, 2009 9:35 pm
Lokalizacja: Slough(po polsku bagno)U.K.

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: timba5764 » sob lip 25, 2009 11:34 pm

Pytanko...Będę robił body lifta i wymieniał zawieszenie,ale chcę także założyć opony 33".Jeżeli kupię pierścienie dystansowe 30mm,to wcisnę te oponki na standardowe misiowe alusy,tak,żeby nic mi nie tarło,czy lepiej od razu kupić stalową felgę ET-25?Komplet nowych Kumcho kl71 wraz z felgami mogę kupić za jakieś 600 funtów,same oponki jakieś 300,a pierścienie 60 -dlatego pytam :)21
NAPRAWIONY!!!NAPRAWIONY!!!NAPRAWIONY!!!!MIŚ ŻYJE!!!

Awatar użytkownika
Przemy
 
 
Posty: 923
Rejestracja: pt lut 08, 2008 8:58 am
Lokalizacja: Szczecin

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Przemy » ndz lip 26, 2009 9:02 am

timba5764 pisze:Pytanko...Będę robił body lifta i wymieniał zawieszenie,ale chcę także założyć opony 33".Jeżeli kupię pierścienie dystansowe 30mm,to wcisnę te oponki na standardowe misiowe alusy,tak,żeby nic mi nie tarło,czy lepiej od razu kupić stalową felgę ET-25?Komplet nowych Kumcho kl71 wraz z felgami mogę kupić za jakieś 600 funtów,same oponki jakieś 300,a pierścienie 60 -dlatego pytam :)21

pamietaj ze do dystansów musisz wymienić szpilki (koszt?) bo po prostu będą za krótkie. Czyli trochę roboty jest.
Wg mnie lepiej jest kupic felgi założyć, skręcić i się cieszyć.
# Racja jest jak dupa, każdy ma swoją

[J. Piłsudski].

gg1196424

Awatar użytkownika
DUDAS
 
 
Posty: 159
Rejestracja: sob lip 05, 2008 9:54 pm
Lokalizacja: małopolska

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: DUDAS » ndz lip 26, 2009 1:15 pm

Przemy pisze:
timba5764 pisze:Pytanko...Będę robił body lifta i wymieniał zawieszenie,ale chcę także założyć opony 33".Jeżeli kupię pierścienie dystansowe 30mm,to wcisnę te oponki na standardowe misiowe alusy,tak,żeby nic mi nie tarło,czy lepiej od razu kupić stalową felgę ET-25?Komplet nowych Kumcho kl71 wraz z felgami mogę kupić za jakieś 600 funtów,same oponki jakieś 300,a pierścienie 60 -dlatego pytam :)21

pamietaj ze do dystansów musisz wymienić szpilki (koszt?) bo po prostu będą za krótkie. Czyli trochę roboty jest.
Wg mnie lepiej jest kupic felgi założyć, skręcić i się cieszyć.
z tymi szpilkami to zależy jakie dystanse np do tych nie trzeba wymieniać
http://moto.allegro.pl/item690353092_dy ... atrol.html
pajero II 2.5 TD long seryjne, 3.0 V6 prawie seryjne.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości