pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Marc.
 
 
Posty: 287
Rejestracja: pt cze 08, 2007 11:08 am
Lokalizacja: SMI

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Marc. » ndz lip 26, 2009 2:35 pm

timba5764 pisze:Pytanko...Będę robił body lifta i wymieniał zawieszenie,ale chcę także założyć opony 33".Jeżeli kupię pierścienie dystansowe 30mm,to wcisnę te oponki na standardowe misiowe alusy,tak,żeby nic mi nie tarło,czy lepiej od razu kupić stalową felgę ET-25?Komplet nowych Kumcho kl71 wraz z felgami mogę kupić za jakieś 600 funtów,same oponki jakieś 300,a pierścienie 60 -dlatego pytam :)21
wszystko zależy ile on a ile off road,
możesz mieć 2 komplety (szosa + mt ek) :)21
PII SS 2.8TD AT BFG 31/10.5/15
XJ 900 Diversion

mobile 603 265 921

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Eskapada » ndz lip 26, 2009 7:43 pm

jeśli było to sorry - kto wymieniał przeguby krzyżakowe kolumny kierowniczej w Pajero II
??
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
Przemy
 
 
Posty: 923
Rejestracja: pt lut 08, 2008 8:58 am
Lokalizacja: Szczecin

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Przemy » ndz lip 26, 2009 8:17 pm

@eska, ja w sumie nie wymieniałem ale mam foto swojej i tak widać jakieś zawleczki. Jak chcesz to Ci podeśle foto.
# Racja jest jak dupa, każdy ma swoją

[J. Piłsudski].

gg1196424

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Eskapada » ndz lip 26, 2009 8:33 pm

Przemy pisze:@eska, ja w sumie nie wymieniałem ale mam foto swojej i tak widać jakieś zawleczki. Jak chcesz to Ci podeśle foto.
pytam w podtekście gdzie zanabyć oprócz ASO bo moje się rozleciały kompletnie..
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
rort_
Posty: 1681
Rejestracja: ndz cze 18, 2006 9:34 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: rort_ » śr lip 29, 2009 8:44 pm

Wiem że gdzieś było, ale potrzebuję 'na już'. Skrzynia manual z reduktorem z angola 2,8 w dobrych piniondzach do wyrwania. Nada się cos z tego do 2,5 europejczyka? Reduktor? Bebechy ze skrzyni?
Jak coś, to dzwoń: 609 539 773

Awatar użytkownika
DamnIt!
 
 
Posty: 3268
Rejestracja: śr paź 29, 2008 11:09 pm
Lokalizacja: ok. Krakał

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: DamnIt! » śr lip 29, 2009 8:51 pm

rort_ pisze:Wiem że gdzieś było, ale potrzebuję 'na już'. Skrzynia manual z reduktorem z angola 2,8 w dobrych piniondzach do wyrwania. Nada się cos z tego do 2,5 europejczyka? Reduktor? Bebechy ze skrzyni?
Nie dam głowy jak było w nowszych modelach(Classic), ale od 2.8TDI do 2.5TDI skrzynia ani reduktor nie przypasi "plug&play".
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell

Awatar użytkownika
rort_
Posty: 1681
Rejestracja: ndz cze 18, 2006 9:34 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: rort_ » śr lip 29, 2009 8:54 pm

Dzięki. To nie będę sobie tym głowy zawracał. Chciałem mieć 'na zaś', ale nie będę miał... :(
Jak coś, to dzwoń: 609 539 773

Awatar użytkownika
rort_
Posty: 1681
Rejestracja: ndz cze 18, 2006 9:34 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: rort_ » czw lip 30, 2009 10:25 pm

Uszczelniacz przedniej lewej półosi, ten co w moście siedzi to MB290013. Zmierzyć zewnętrzną średnicę i półośkę co z nim współpracuje i takiego mogę szukać? Może być cały gumowany (jak zwykły simmering), czy jakiś taki wydziwiany metalowy jak zakrętka ze słoika musi być?
Jak coś, to dzwoń: 609 539 773

Awatar użytkownika
barf
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 15
Rejestracja: wt wrz 23, 2008 2:16 pm
Lokalizacja: GD

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: barf » pt lip 31, 2009 7:31 am

gdzie moge nabyc taka tuleje gumowa ? ( dolne mocowanie przedniego amortyzatora )

ta zaznaczona na bardowo

Obrazek
Pajero I 3000 v6

elwis2511
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 70
Rejestracja: sob lut 16, 2008 2:00 pm

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: elwis2511 » sob sie 01, 2009 9:56 am

od mercedesa sprintera pasuje idealnie tylko nie wiem od czego jest ona w sprinterze ale ja mam takie w swoim l200 wsadzone :)21
Elwis
Mitsubishi l200
fiat marea weekend

Awatar użytkownika
DamnIt!
 
 
Posty: 3268
Rejestracja: śr paź 29, 2008 11:09 pm
Lokalizacja: ok. Krakał

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: DamnIt! » sob sie 01, 2009 1:06 pm

rort_ pisze:Uszczelniacz przedniej lewej półosi, ten co w moście siedzi to MB290013. Zmierzyć zewnętrzną średnicę i półośkę co z nim współpracuje i takiego mogę szukać? Może być cały gumowany (jak zwykły simmering), czy jakiś taki wydziwiany metalowy jak zakrętka ze słoika musi być?

MB290013 to, wg. katalogu, simmering posiadający 2 wargi i wymiary: 32x65x12. Nie ma żadnych informacji na temat jakichś specjalnych udziwnień, więc można zakładać że zwykły simmering za parę złotych da radę. Timken/National produkuje go pod oznaczeniem 471845N a Corteco 19027838B.
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell

Awatar użytkownika
rort_
Posty: 1681
Rejestracja: ndz cze 18, 2006 9:34 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: rort_ » sob sie 01, 2009 4:22 pm

Dzię-ku-je-my...

A były dwa typy półosi. Ale różniły się tylko przy piaście? Czy przy moście też?
Ostatnio zmieniony sob sie 01, 2009 4:43 pm przez rort_, łącznie zmieniany 1 raz.
Jak coś, to dzwoń: 609 539 773

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Kajen » sob sie 01, 2009 4:43 pm

@DamnIt! Skąd Ty to wszystko wiesz ? :)

Edit:
Czym smarować resory ? Ostatnio strasznie skrzypią, dziś zostały potraktowane motocyklowym smarem do łańcuchów, takim w sprayu. Coś tam na etykiecie napisali, że ma dobrą przyczepność i odporny na działanie siły odśrodkowej. Pomogło, ale nie wiem na jak długo. Może są jakieś lepsze środki do tego typu rzeczy ?

Edit 2:
Tak, były dwa typy półosi. Mi jak pękła guma wewnetrznego przegubu to zamiast ją wymienic (swoją drogą cięzko kupic) zapakowałem półośkę, która leżała u mnie w domu czekając na swoją kolej. Później okazało się, że przód mi nie robi bo inny wieloklin był od strony mostu. :) No i ostatecznie złożyłem z dwóch jedną.

Marc.
 
 
Posty: 287
Rejestracja: pt cze 08, 2007 11:08 am
Lokalizacja: SMI

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Marc. » sob sie 01, 2009 11:21 pm

Kajen pisze: Edit:
Czym smarować resory ? Ostatnio strasznie skrzypią, dziś zostały potraktowane motocyklowym smarem do łańcuchów, takim w sprayu. Coś tam na etykiecie napisali, że ma dobrą przyczepność i odporny na działanie siły odśrodkowej. Pomogło, ale nie wiem na jak długo. Może są jakieś lepsze środki do tego typu rzeczy ?
spróbuj smarem grafitowym,

btw
jak kiedyś szukałem samochodu to trafiłem w Gliwicach na srebrne PI,
która miała tylne resory nasmarowane i owinięte czymś w rodzaju bandaża
tylko raz się z czymś takim spotkałem
PII SS 2.8TD AT BFG 31/10.5/15
XJ 900 Diversion

mobile 603 265 921

przemmko
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 66
Rejestracja: pn wrz 29, 2008 8:57 am
Lokalizacja: Piaseczno

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: przemmko » pn sie 03, 2009 7:17 pm

Jak zamontować ramię kolumny kierowniczej?
Mam od kumpla jakieś nowe,które mu zostało ale producent na nim się nie ujawnia. Tak czy inaczej średnica wieloklinu (fi32mm) taka sama jak w starym ramieniu a za cholerę nie mogę tego nowego wcisnąć na wieloklin, tzn po wielu bólach udało się wsunąć tak w 80%. Nie wiem czy to się jakoś specjalnie montuje - siłowo czy jakoś to nagrzać. Stare ramię da się nasunąć z lekkim oporem ale bez problemu.
A może badziewny producent, co w takim razie polecacie zakupić ?



Pozdrawiam
Przemek
Disco 300 2,5tdi

Awatar użytkownika
rort_
Posty: 1681
Rejestracja: ndz cze 18, 2006 9:34 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: rort_ » pn sie 03, 2009 8:38 pm

Smar grafitowy i owijanie płóciennym workiem podartym na pasy, to patent na skrzypiące resory w Warszawach.

Tylko jak upalasz w piaskach, to fajnie piasek się do smaru przyczepia robiąć pastę ścierną.
Jak coś, to dzwoń: 609 539 773

Awatar użytkownika
majcher
Posty: 2015
Rejestracja: pt lip 11, 2003 7:38 am
Lokalizacja: Gdańsk

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: majcher » pn sie 03, 2009 10:55 pm

przemmko pisze:Jak zamontować ramię kolumny kierowniczej?
Mam od kumpla jakieś nowe,które mu zostało ale producent na nim się nie ujawnia. Tak czy inaczej średnica wieloklinu (fi32mm) taka sama jak w starym ramieniu a za cholerę nie mogę tego nowego wcisnąć na wieloklin, tzn po wielu bólach udało się wsunąć tak w 80%. Nie wiem czy to się jakoś specjalnie montuje - siłowo czy jakoś to nagrzać. Stare ramię da się nasunąć z lekkim oporem ale bez problemu.
A może badziewny producent, co w takim razie polecacie zakupić ?



Pozdrawiam
Przemek
sprawdz bo w PI były na rózną ilosć zębów wieloklinu w zaleznosci od rocznika
aspołeczny ciśnieniowiec
SREĆAN PUT

Awatar użytkownika
DUDAS
 
 
Posty: 159
Rejestracja: sob lip 05, 2008 9:54 pm
Lokalizacja: małopolska

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: DUDAS » czw sie 06, 2009 2:26 pm

witam
chce wykręcić pompę ABS i nie wiem jak podłączyć przewody do pompy hamulcowej jeby to dobrze działało (mile widziany schemat układu hamulcowego pajero :)21 ) z góry dzięki
pajero II 2.5 TD long seryjne, 3.0 V6 prawie seryjne.

Awatar użytkownika
acinski
Posty: 1604
Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
Lokalizacja: Chorzów

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: acinski » pt sie 07, 2009 6:46 am

Znalazłem oryginalne tuleje do przednich wahaczy. Ładować czy zapakować polibusze? Co dłużej wytrzyma?
Dziadek 2,5TD `98

Awatar użytkownika
freebike
 
 
Posty: 218
Rejestracja: czw sie 14, 2008 5:22 pm
Lokalizacja: ok Wałbrzycha

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: freebike » pt sie 07, 2009 8:20 am

Jak cena za tulejki? Osobiście wolę polibusze. Jak mi się zużyją te które już założyłem odpiszę... jak chce się Tobie czekać ;). Mechanik mówił że leśnikom w innym aucie wymieniali zwykłe tuleje co 3 miesiące a po spolibuszowaniu jeżdzą ponad rok i spokój.
Sprzedałem Pajero. Może będzie kolejne.

Awatar użytkownika
acinski
Posty: 1604
Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
Lokalizacja: Chorzów

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: acinski » pt sie 07, 2009 9:07 am

cena 37 za oryginał za sztukę ale jak widzę polibusz rzondzi :) No i jednakowoż taniej wyjdzie więc nie ma się co zastanawiać.
Dziadek 2,5TD `98

Awatar użytkownika
Videlec
 
 
Posty: 4116
Rejestracja: pn maja 15, 2006 1:38 pm
Lokalizacja: Lublin

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Videlec » pt sie 07, 2009 9:40 am

jeśli to są oryginały Mitsubishi w tej cenie to można się zastanawiać. Oryginalne tuleje wahaczy dolnych dobrze się trzymają i są trudnozajebliwe, ja je wywaliłem choć były jeszcze całkiem do rzeczy, szybciej lecą tuleje górnych, choć te 10 lat powinny robić jak nie rypiesz autem w terenie. Najszybciej lecą drobne elementy gumowe typu mocowania stabilizatorów, łączniki. Jak rozwalałem to u siebie to tak naprawde trudno było powiedzieć czym ta guma się stała, odkształcona, twarda jak kamień i krucha (kruszyła się przy ściśnięciu kombinerkami), temperarura latem, sól zimą i inne czynniki zrobiły swoje. To jest największą wadą tradycyjnych elementów gumowych.

Teraz u siebie mam zrobiony kompletny przód na polibuszach i naprawde dobrze robi. Nic czym mnie straszono (twardość, brak pochłaniania drgań itp) nie ma odzwierciedlenia w praktyce, zwykłe bajki. Ja zamawiałem tuleje w drm4x4, trzeba przyznać, że chłopaki wiedzą czym kaczki wodę piją, tuleje były wykonane w trzech różnych twardościach w zależności od tego gdzie i jak pracują. Całość robi lepiej niż się spodziewałem, miękko i sprężyście z dużym plusem dla precyzji prowadzenia na asfalcie, zakręty łyka się z bananem na twarzy :)2
PIV 3,2DiD

Szczęście to jedyna rzecz, która staje się większa, gdy się ją dzieli.

Awatar użytkownika
acinski
Posty: 1604
Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
Lokalizacja: Chorzów

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: acinski » pt sie 07, 2009 10:38 am

Mam tył zrobiony na drm'ach i jeździ już ponad 2 lata bezproblemowo więc chyba do chłopaków napiszę a co tam :)
Dziadek 2,5TD `98

Awatar użytkownika
freebike
 
 
Posty: 218
Rejestracja: czw sie 14, 2008 5:22 pm
Lokalizacja: ok Wałbrzycha

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: freebike » pt sie 07, 2009 11:27 am

barf pisze:gdzie moge nabyc taka tuleje gumowa ? ( dolne mocowanie przedniego amortyzatora )

ta zaznaczona na bardowo

Obrazek
tutaj jest http://www.sklep4x4.pl/sklep/produkt/69/5404.html
Sprzedałem Pajero. Może będzie kolejne.

Awatar użytkownika
Videlec
 
 
Posty: 4116
Rejestracja: pn maja 15, 2006 1:38 pm
Lokalizacja: Lublin

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Videlec » sob sie 08, 2009 5:38 pm

to ja mam taki mały qłeszczyn... ta czarodziejska śrubka do kasowania luzu na przekładni kasuje luz prawo - lewo na kierownicy czy też radzi na luz góra - dół na wejściu przekładni (tzn biore w łape od góry połączenie krzyżakowe przed przekładnią i jest wyczuwalny luz góra - dół) raczej nie jest to luz na krzyżaku, tylko na wałku przekładni. Sama przekładnia jest bez przecieków ale ewidentnie czuć jej stukanie na kierownicy no i ma (moim zdaniem) za duży luz prawo - lewo.

Podkręcić lekko tą śrubke czy nie pchać paluchów?
PIV 3,2DiD

Szczęście to jedyna rzecz, która staje się większa, gdy się ją dzieli.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości