pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

marcyb3
Posty: 320
Rejestracja: wt maja 13, 2008 4:38 pm
Lokalizacja: Wielkopolska/Okonek/Jastrowie

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: marcyb3 » pt wrz 25, 2009 2:31 pm

witam mam pytanie odnośnie skrzyni biegów, a mianowicie mam mały problem,gdy jade to na wstecznym 1,2,3 i 5 strasznie terkocze mi a na 4 jest cisza co to może być??aha i jak wcisne sprzęgło to jest cisza możliwe ze łożysko oporowe mi padło??
Miś 2,5 TD skrzynia manualna.

pozdrawiam
Marcin
Pajero 2,5TD,87r 100KM
Niestety juz sprzedane, ale napewno jeszcze bedzie miś ale już II

Awatar użytkownika
Browning
Posty: 1726
Rejestracja: sob wrz 13, 2008 10:09 am
Lokalizacja: Łódź

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Browning » pt wrz 25, 2009 3:06 pm

orzeh77 pisze:... albo przez odpływ ucieka paliwo do baku
Rozumiem że chodzi o odpływ z ręcznej pompki paliwa tej przy filtrze??
Zielony Autobus 2,7TDi

marcyb3
Posty: 320
Rejestracja: wt maja 13, 2008 4:38 pm
Lokalizacja: Wielkopolska/Okonek/Jastrowie

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: marcyb3 » pt wrz 25, 2009 3:11 pm

Browning pisze:
orzeh77 pisze:... albo przez odpływ ucieka paliwo do baku
Rozumiem że chodzi o odpływ z ręcznej pompki paliwa tej przy filtrze??
miałem podobny przypadek u siebie, dałem do mechanika i okazało się ze coś podeszło pod spręzyne i łapało lewe powietrze i tez miałem problem z paleniem,ale już o tym zapomniałem
Pajero 2,5TD,87r 100KM
Niestety juz sprzedane, ale napewno jeszcze bedzie miś ale już II

Awatar użytkownika
Przemy
 
 
Posty: 923
Rejestracja: pt lut 08, 2008 8:58 am
Lokalizacja: Szczecin

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Przemy » pt wrz 25, 2009 4:55 pm

Browning pisze:
orzeh77 pisze:... albo przez odpływ ucieka paliwo do baku
Rozumiem że chodzi o odpływ z ręcznej pompki paliwa tej przy filtrze??

Wyjmij podstawę filtra, odkręć filtr, tam masz taka blaszkę co służy jako zawór zwrotny. Zobacz czy tam jest ok. ja wymieniłem na inna podstawę.
Możesz sprawdzić także rurki idące bezpośrednio do zbiornika. Tam też lubi przegniwac.
U mnie miałem mikro pękniecie na zagięciu koło nadkola. Pomogła wymiana wszystkich przewodów. od baku aż do pompy wtryskowej.
# Racja jest jak dupa, każdy ma swoją

[J. Piłsudski].

gg1196424

Awatar użytkownika
orzeh77
Posty: 402
Rejestracja: ndz lis 04, 2007 9:22 pm
Lokalizacja: Myslowice
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: orzeh77 » pt wrz 25, 2009 5:18 pm

Ja po takich problemach wymieniłem wszystkie przewody, przelutowałem całego smoka i pomiędzy pompą a filtrem założyłem zawór zwrotny teraz zero problemów
--
2,5 Pajero II '94 SS SW | BIAŁA vitara :)21
gg 106104
KAJMAN

Awatar użytkownika
d1remus
 
 
Posty: 228
Rejestracja: czw wrz 11, 2008 11:25 am
Lokalizacja: WROCŁAF

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: d1remus » pt wrz 25, 2009 10:33 pm

marcyb3 pisze:
d1remus pisze:Witam Znalzlem na alledrogo opony http://www.allegro.pl/item746309738_let ... _2szt.html
Lokalizacja PŁOTY-ZACHODNIOPOMORSKIE
Kod pocztowy 72-310
czy ktos z was moze je widzial przypadkiem mozna to kupic zeby tymczasowo tak mysle do stycznia, lutego przejezdzic??Bo aktualnie mam troche nieprzewidzianych wydatkow i na nowe nie moge sobie pozwolic a do uzywek jakos nie mam przekonania jesli chodzi o opony...A z wroclawia troche daleko jechac zeby sie np przekonac ze to lyse dentki:D...
Niewiem czy ten post przypadkiem nie powinienem dac w zakladce o ogladaniu pojarek???
nie było mnie pare dni na forum i nie widziałem tego co napisałeś ,a wczoraj jechałem przez płoty i mogłem je sprawdzić,mówi się trudno.jak coś dam znać
No i tak narazie sie wstrzymuje z kupnem bo wyplata wplynie dopiero po niedzieli jak bys znow przejezdzal w tamtym rejonie i mial chwile to zobacz co to za oponki czy warto kupic bo cena dobra
Roboczy Y60 2.8td Wymiana skrzyni....w trakcie...

Awatar użytkownika
Browning
Posty: 1726
Rejestracja: sob wrz 13, 2008 10:09 am
Lokalizacja: Łódź

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Browning » sob wrz 26, 2009 10:42 am

Czy taki wąż http://moto.allegro.pl/item743683480_we ... y_lux.html będzie nadawał się na przewody paliwa w samochodzie?? Bo zaczyna mnie to wszystko już denerwować.... Wymieniłbym wszystko kompletnie, bez półśrodków....
Zielony Autobus 2,7TDi

polaff
 
 
Posty: 1251
Rejestracja: pt mar 13, 2009 8:24 pm

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: polaff » sob wrz 26, 2009 11:20 am

Browning pisze:Czy taki wąż http://moto.allegro.pl/item743683480_we ... y_lux.html będzie nadawał się na przewody paliwa w samochodzie?? Bo zaczyna mnie to wszystko już denerwować.... Wymieniłbym wszystko kompletnie, bez półśrodków....
będzie się nadawał.
Pajero 2,5 TD 1998
RX 450hL 2018
RC 200t 2017

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Kajen » sob wrz 26, 2009 1:30 pm

Nadawał sie bedzie ale nie wiem jak w dwojce. W jedynce zasilenie ma 10 mm a powrot 8 mm srednicy. Do tej pory jezdze a bedzie z rok na byle przewodach z castoramy za 0.80 zl. za m/b z pominieciem stalowej rurki wzdluz ramy. Na razie robi ale trza bedzie sie tym zajac...

Awatar użytkownika
Browning
Posty: 1726
Rejestracja: sob wrz 13, 2008 10:09 am
Lokalizacja: Łódź

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Browning » sob wrz 26, 2009 1:32 pm

Kajen pisze:Nadawał sie bedzie ale nie wiem jak w dwojce. W jedynce zasilenie ma 10 mm a powrot 8 mm srednicy. Do tej pory jezdze a bedzie z rok na byle przewodach z castoramy za 0.80 zl. za m/b z pominieciem stalowej rurki wzdluz ramy. Na razie robi ale trza bedzie sie tym zajac...
No właśnie zastanawiam się czy mogę pociągnąć zwykły zbrojony przewód zamiast tego stalowego...
Zielony Autobus 2,7TDi

polaff
 
 
Posty: 1251
Rejestracja: pt mar 13, 2009 8:24 pm

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: polaff » sob wrz 26, 2009 1:46 pm

Kajen pisze:Nadawał sie bedzie ale nie wiem jak w dwojce. W jedynce zasilenie ma 10 mm a powrot 8 mm srednicy. Do tej pory jezdze a bedzie z rok na byle przewodach z castoramy za 0.80 zl. za m/b z pominieciem stalowej rurki wzdluz ramy. Na razie robi ale trza bedzie sie tym zajac...
o średnicy nie pisałem bo myślałem, że to oczywiste...
Pajero 2,5 TD 1998
RX 450hL 2018
RC 200t 2017

Awatar użytkownika
Browning
Posty: 1726
Rejestracja: sob wrz 13, 2008 10:09 am
Lokalizacja: Łódź

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Browning » sob wrz 26, 2009 1:48 pm

polaff pisze:o średnicy nie pisałem bo myślałem, że to oczywiste...
Średnica oczywista, tylko czy można zastąpić ten stalowy przewód zwykłym zbrojonym...??
Zielony Autobus 2,7TDi

Awatar użytkownika
poreb
 
 
Posty: 2632
Rejestracja: wt lip 31, 2007 9:56 pm
Lokalizacja: Górny Śląsk
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: poreb » sob wrz 26, 2009 2:36 pm

ja mam tak zrobione w samuraju i wytrzymuje bez problemu
biedny inżynier :)21
"[cenzura] no nie, no po prostu [cenzura] no nie!"

polaff
 
 
Posty: 1251
Rejestracja: pt mar 13, 2009 8:24 pm

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: polaff » sob wrz 26, 2009 2:44 pm

poreb pisze:ja mam tak zrobione w samuraju i wytrzymuje bez problemu
też myślę, że nie powinno to powodować problemów, tylko schował bym go jak najbliżej podłogi auta żeby zminimalizować ryzyko uszodzenia
Pajero 2,5 TD 1998
RX 450hL 2018
RC 200t 2017

Awatar użytkownika
Browning
Posty: 1726
Rejestracja: sob wrz 13, 2008 10:09 am
Lokalizacja: Łódź

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Browning » sob wrz 26, 2009 2:51 pm

polaff pisze:też myślę, że nie powinno to powodować problemów, tylko schował bym go jak najbliżej podłogi auta żeby zminimalizować ryzyko uszodzenia
:wink:

Dzięki za odpowiedzi :)2
Zielony Autobus 2,7TDi

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Kajen » sob wrz 26, 2009 4:06 pm

Ok. Dla odmiany taki problem. Wymieniłem łozyskaw alternatorze (bosch, z audi a4, 70 A). Po złozeniu wszystkiego do kupy nie ładuje. Zmierzone miernikiem, dodam ze nie zapala sie tez kontrolka braku ładowania kiedy przekrece kluczyk a nie uruchomie silnika.

Jakies pomysły ? Ide wyjac jeszcze regulator i sprawdzic czy jest dobrze włozony, zajze za godzine :)

EDIT: Juz działa :) regulator byl dobrze załozony ale trzeba było poklepac w szczotki.

polaff
 
 
Posty: 1251
Rejestracja: pt mar 13, 2009 8:24 pm

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: polaff » sob wrz 26, 2009 8:09 pm

Kajen pisze:Ok. Dla odmiany taki problem. Wymieniłem łozyskaw alternatorze (bosch, z audi a4, 70 A). Po złozeniu wszystkiego do kupy nie ładuje. Zmierzone miernikiem, dodam ze nie zapala sie tez kontrolka braku ładowania kiedy przekrece kluczyk a nie uruchomie silnika.

Jakies pomysły ? Ide wyjac jeszcze regulator i sprawdzic czy jest dobrze włozony, zajze za godzine :)

EDIT: Juz działa :) regulator byl dobrze załozony ale trzeba było poklepac w szczotki.
ja bym sprawdził szczotkotrzymacz.
Pajero 2,5 TD 1998
RX 450hL 2018
RC 200t 2017

Awatar użytkownika
młody_kon
Posty: 322
Rejestracja: ndz lip 22, 2007 4:30 pm
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: młody_kon » sob wrz 26, 2009 11:52 pm

Mam problem w moim syfie...

Z pajory przedniego zawieszenia zrobił się "pokrak". Koła kładą w coś rodzaju / \ . Przy okazji napier...la na dziurach prawa strona. Wydaje mi się że to sworzeń górnego wahacza, ale żeby aż tak koła zaczęły kąt zmieniać? Dodam, że mam max na drążkach dźwigniętego...

Chyba szykuje się grubsza robota z końcówkami drążków, sworzniami itd :-?
placek...

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Kajen » ndz wrz 27, 2009 9:03 am

Miałem podobnego pokraka. Drazki siadły. Ale zawsze mozesz podregulowac kąty pochylenia koła podkładkami miedzy gorny wahacz a rame.
Podskocz na jakies szarpaki tam Ci zdiagnozują ktore elementy zawiasu masz do wymiany. I jak bedziesz kupował nowe to nie bierz tych najtanszych bo za 2 tygodnie i tak bedziesz musiał je wymienic. 555 i CTR to produkty ktore mozna polecic a sa dostepne w kazdym sklepie...

Awatar użytkownika
Przemy
 
 
Posty: 923
Rejestracja: pt lut 08, 2008 8:58 am
Lokalizacja: Szczecin

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Przemy » ndz wrz 27, 2009 12:43 pm

Browning pisze:
Kajen pisze:Nadawał sie bedzie ale nie wiem jak w dwojce. W jedynce zasilenie ma 10 mm a powrot 8 mm srednicy. Do tej pory jezdze a bedzie z rok na byle przewodach z castoramy za 0.80 zl. za m/b z pominieciem stalowej rurki wzdluz ramy. Na razie robi ale trza bedzie sie tym zajac...
No właśnie zastanawiam się czy mogę pociągnąć zwykły zbrojony przewód zamiast tego stalowego...
W moim złomie jako przewody paliwowe służą mi przewody od pneumatyki. Są one z jakiegoś plastikowego tworzywa odpornego na oleje i paliwo. Dają się w miarę formować a do tego pasują w miejsce oryginalnych metalowych (ta sama srednica). I już nigdy nie przegniją :D
# Racja jest jak dupa, każdy ma swoją

[J. Piłsudski].

gg1196424

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Kajen » ndz wrz 27, 2009 8:17 pm

I już nigdy nie przegniją :D
Ta ? ;)

Awatar użytkownika
Browning
Posty: 1726
Rejestracja: sob wrz 13, 2008 10:09 am
Lokalizacja: Łódź

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Browning » ndz wrz 27, 2009 8:21 pm

Kajen pisze:
I już nigdy nie przegniją :D
Ta ? ;)
Najpierw sparcieją :)21
Zielony Autobus 2,7TDi

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Kajen » ndz wrz 27, 2009 8:26 pm

Sęk w tym, ze takich przewodow mam na kilometry. I to renomowanej firmy festo ktora robi pierdoły pneumatyczne do przemysłu. Widziałem takie wezyki siedzace w agresywnych warunkach. Bez komentarza :) Aczkolwiek doraznie to moze byc...

Awatar użytkownika
Browning
Posty: 1726
Rejestracja: sob wrz 13, 2008 10:09 am
Lokalizacja: Łódź

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Browning » ndz wrz 27, 2009 8:29 pm

Kajen pisze:Sęk w tym, ze takich przewodow mam na kilometry. I to renomowanej firmy festo ktora robi pierdoły pneumatyczne do przemysłu. Widziałem takie wezyki siedzace w agresywnych warunkach. Bez komentarza :) Aczkolwiek doraznie to moze byc...
Nie zamierzam takich montować ale z czystej ciekawości powiedz coś o nich.... Co z nimi nie ewentualnie nie halo??
Zielony Autobus 2,7TDi

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Kajen » ndz wrz 27, 2009 9:12 pm

Hm... Generalnie warunki pracy mają nieraz ciezkie :)

Plus 70 stopni, wilgotnosc powietrza na poziome 90 %, para wodna. A w parze opary kwasu azotowego 50%, ktory jest rozcienczany do 2% w goracej wodzie. Do tego tez leci wodorotlenek sodu (soda kaustyczna, gowno takie ze jak ci gdzies kapnie to rozpuszcza wszystkie tkanki oprocz kostnej a nawet nie czujesz jak Cie wpieprza).

Taki zestawik przygotowywany jest do mycia rurociągow w przemysle mleczarskim. Nie ma prawa przetrwac zadna bakteria.

Wszystkie zawory sterowane są z komputera. Ale zamykanie/otwieranie potrzebuje powietrza. Całe piony pneumatyczne i niektore rozgałezienia sa z rur ze stali kwasoodpornej. Ale do samych zaworow leci wszystko plastikiem.

No i po jakims czasie nowki przewody zaczynają sie rozlatywac. Sa tak kruche jak hm... Wafel. Gwinty w koncowkach tez korodują i nie da rady wykrecic. Cisnienie w instalacji jest cos koło 10 bar. Wszystkie wezyki są popękane i syczą. A sprobuj ktoregos dotknąc...

Masakra normalnie :) Ostatnio jak spawałem porecze na zbiornikach to przypadkowo nogą zahaczyłem o taki węzyk. 30 cm wezyka i dwie koncowki wymieniałem godzine :)

No.

Tak jak pisałem to doraznie moze byc, ale na jakąs dłuzsza mete bym tego nie robił. Poza tym sa u siebie musze to poprawic tylko nie mam na razie czasu. No i tą stalowa rurke tez kiedys wymienie. Na kwasoodporną. Uprzedzając pytania czemu nie miedz, grzecznie odpowiadam - bo sniedzieje.

Uff :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość