pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Kajen » czw lis 12, 2009 9:40 am

Pytanko do userow pajera z silnikiem 2.3 td (chociaz niekoniecznie).

Mam koła o rozmiarze 265/70/15, ktore realnie mają 28 cali wysokosci. Przy licznikowej setce (realnie ok 90 km/h) mam jakies 2800 rpm. Czy to normalny wynik ? Az sie prosi zeby mu wrzucic ze 33 "...
Ktos moze mi łopatologicznie wytłumaczyc jak sprawdzic jakie mam przełozenie w mostach bez rozbierania mostow i liczenia zebow ?

Awatar użytkownika
Banko
 
 
Posty: 1372
Rejestracja: sob wrz 24, 2005 9:05 am
Lokalizacja: okolice Kielc

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Banko » pt lis 13, 2009 7:40 am

Kajen pisze:Pytanko do userow pajera z silnikiem 2.3 td (chociaz niekoniecznie).

Mam koła o rozmiarze 265/70/15, ktore realnie mają 28 cali wysokosci. Przy licznikowej setce (realnie ok 90 km/h) mam jakies 2800 rpm. Czy to normalny wynik ? Az sie prosi zeby mu wrzucic ze 33 "...
Ktos moze mi łopatologicznie wytłumaczyc jak sprawdzic jakie mam przełozenie w mostach bez rozbierania mostow i liczenia zebow ?
Podnies jedno kolo z tylu, krec walem i przelicz obroty walu i obroty kola. dzielisz obroty kola przez obroty walu. Caly sekret :) Przy obrotach kola nie patrz na opone tylko beben.
Pozdrawiam Banko
tel 695-288-825

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Kajen » pt lis 13, 2009 9:58 pm

Uprzejmie informuje szanowne grono, ze nowe manualne AVMy są juz załozone i po pierwszych testach. Kurde tak sie broniłem przed nimi bo przeciez po co wysiadac z auta... Plusow jest sporo. Nowy naped 2l. Ciszej sie zrobiło jakos. No i udało mi sie przerzucic przy 80 na godzine z 2h na 4h. I po co mi superselect ? :)21

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Kajen » pt lis 13, 2009 10:00 pm

P.S.

Ide liczyc przełozenia w mostach ;)

Awatar użytkownika
acinski
Posty: 1604
Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
Lokalizacja: Chorzów

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: acinski » pt lis 13, 2009 10:47 pm

Ma ktoś może rysunki ramy Pajero I LONG?
Kiedyś ktoś tutaj zapodawał z dwójki zdaje się.
Byłoby nieźle gdyby były :)
Dziadek 2,5TD `98

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Kajen » pt lis 13, 2009 11:10 pm

Prezes ja ma gdzies rame do jedynki z wymiarami. We wtorek Ci to znajde. A jak mus jest wielki to szukaj na radzieckich stronach.

P.S. Policzyłem przełozenia. Na pełne 7 obrotow koła wychodzi mi rowne 17 obrotow wału. Teraz kogos mądrego kto mi powie jakie w koncu mam te przełozenia bo jak to podziekle to i tak mi nic to nie mowi...

Awatar użytkownika
Browning
Posty: 1726
Rejestracja: sob wrz 13, 2008 10:09 am
Lokalizacja: Łódź

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Browning » sob lis 14, 2009 1:11 pm

Czy pompa wtryskowa z krótkiego Pajero II 2,5TDi z 1998roku będzie w ciemno, na 100% pasowała do mojego z 1995roku?? :roll:
Zielony Autobus 2,7TDi

Awatar użytkownika
acinski
Posty: 1604
Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
Lokalizacja: Chorzów

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: acinski » sob lis 14, 2009 4:39 pm

Jeśli obie są mechaniczne bądź sterowane elektronicznie to tak.
Z dwójki bez problemu pasuje do jedynki więc z dwójki do dwójki......
Dziadek 2,5TD `98

Awatar użytkownika
poreb
 
 
Posty: 2632
Rejestracja: wt lip 31, 2007 9:56 pm
Lokalizacja: Górny Śląsk
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: poreb » sob lis 14, 2009 9:48 pm

panowie potrzebuje dokupic zamek kierowcy do pajero II classica z 2003 roku czy mozecie mi powiedziec czy byly jakies roznice w modelach?

jakis gnoj wlamal mi sie do auta :)11
biedny inżynier :)21
"[cenzura] no nie, no po prostu [cenzura] no nie!"

Awatar użytkownika
Browning
Posty: 1726
Rejestracja: sob wrz 13, 2008 10:09 am
Lokalizacja: Łódź

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Browning » ndz lis 15, 2009 1:15 pm

Czy pompa wtryskowa która leżała przez rok nieużywana na półce jeszcze będzie się nadawała, nie zaszkodziło jej leżenie bez paliwa?? Czy pompa na fotce jest mechaniczna czy sterowana elektronicznie?? Wydaje mi się że mechanicznie, ale wolę się upewnić...

Obrazek

Link do dokładniejszych, obecnych zdjęć: http://img9.imageshack.us/g/obraz021it.jpg/

Nikt nic nie wie?? :cry: Podpowiedzcie bo sprawa troszkę pilna...
Zielony Autobus 2,7TDi

Awatar użytkownika
acinski
Posty: 1604
Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
Lokalizacja: Chorzów

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: acinski » ndz lis 15, 2009 10:40 pm

Wygląda jak mechanik z wersji z manualną skrzynią biegów.
Dziadek 2,5TD `98

Awatar użytkownika
Browning
Posty: 1726
Rejestracja: sob wrz 13, 2008 10:09 am
Lokalizacja: Łódź

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Browning » ndz lis 15, 2009 10:46 pm

acinski pisze:Wygląda jak mechanik z wersji z manualną skrzynią biegów.
Z manualną to wiem że napewno był :)2
Z tego co widzę to jest cięgno gazu, a z całej pompy wystaje tylko jedna wtyczka (chyba za mało wtyczek jak na elektroniczną?? :)21 ).
Nie zaszkodziło jej całoroczne leżenie na półce w garażu??
Zielony Autobus 2,7TDi

Awatar użytkownika
acinski
Posty: 1604
Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
Lokalizacja: Chorzów

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: acinski » ndz lis 15, 2009 10:55 pm

Szczerze mówiąc to z pompy nikt nigdy nie wylewa paliwa. Zdejmują ja i odkładają więc co najwyżej masz strasznego gatunku paliwo wewnątrz. Ja właśnie kupiłem silnik po półrocznym staniu i sprawuje się nie powiem rewelacyjnie. Nawet się nie rozciekł. Coś czuję, że zaleję go syntetykiem.
Wracając. Jest to czysto mechaniczna część. Nie powinna wewnątrz zardzewieć bo nie się tam jak dostać powietrze. Zdejmij dekiel i zobacz jednak membranę od turbiny.
Dziadek 2,5TD `98

Awatar użytkownika
Browning
Posty: 1726
Rejestracja: sob wrz 13, 2008 10:09 am
Lokalizacja: Łódź

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Browning » ndz lis 15, 2009 10:59 pm

Wielkie dzięki Acinski :)2 O taką odpowiedź mi chodziło... Zobaczymy co z tego będzie... :roll:

:)21
Zielony Autobus 2,7TDi

Awatar użytkownika
acinski
Posty: 1604
Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
Lokalizacja: Chorzów

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: acinski » ndz lis 15, 2009 11:12 pm

Wiesz to takie moje gdybanie ale generalnie poruszam się starymi mechanicznymi struclami odkąd wnerwiły mnie makabrycznie elektroniki (taki mój zawód wyuczony po średniej szkole) i nigdy nic struclom nie było z racji wiekowych pomp itd. Stąd takie moje refleksje ale nie miej pretensji gdyby coś. :wink:
Dziadek 2,5TD `98

Awatar użytkownika
caver
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 96
Rejestracja: śr sty 21, 2004 8:06 pm
Lokalizacja: Łódź

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: caver » pn lis 16, 2009 2:45 pm

Szukam bębnów hamulcowych (poza ASO) do L200 K74T 2003r. średnica max. 272mm
Widział ktoś może jaki zamiennik? W JC, Intercars, nie ma...
GU4-37", Sprinter camper-32", Man-48"

Awatar użytkownika
Browning
Posty: 1726
Rejestracja: sob wrz 13, 2008 10:09 am
Lokalizacja: Łódź

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Browning » pn lis 16, 2009 2:50 pm

acinski pisze:Stąd takie moje refleksje ale nie miej pretensji gdyby coś. :wink:
Na kogoś musi być :wink: Pompa będzie zakładana na początku przyszłego tygodnia. Zobaczymy co z tego wyjdzie... :roll:
Zielony Autobus 2,7TDi

Awatar użytkownika
acinski
Posty: 1604
Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
Lokalizacja: Chorzów

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: acinski » pn lis 16, 2009 3:55 pm

Jak to co wyjdzie. Kombinowanie z kątem ustawienia :)
Dziadek 2,5TD `98

Awatar użytkownika
whiskydog
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 27
Rejestracja: śr paź 21, 2009 9:19 am

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: whiskydog » pn lis 16, 2009 4:37 pm

mam do oddania za free (lub flaszke) dwa fotele (kierowca + pasażer) do PII. W skórze (zniszczona, poprzecierana, ale zawsze). Fotele na zawieszeniu pneumatycznym z regulacją. Odbiór W-wa lub ewentualnie 3miasto. Chętni niech napiszą maila.
Whiskydog
LC100,

Awatar użytkownika
Przemy
 
 
Posty: 923
Rejestracja: pt lut 08, 2008 8:58 am
Lokalizacja: Szczecin

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Przemy » pn lis 16, 2009 4:46 pm

acinski pisze:Jak to co wyjdzie. Kombinowanie z kątem ustawienia :)
ja jak wyciągałem swoja to zaznaczyłem sobie położenie pompy. Zrób jakiś znak i tak samo odnieś sie do tej co założysz. Mi ustawiali na tyle co mam wybite na masce tj 7* i samochód wogole nie chciał jeździć. Teraz sam sobie ustawiłem metodą prób i błędów (za 3razem ustawiłem) :)21 i jest :)2 :)2
# Racja jest jak dupa, każdy ma swoją

[J. Piłsudski].

gg1196424

Awatar użytkownika
acinski
Posty: 1604
Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
Lokalizacja: Chorzów

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: acinski » pn lis 16, 2009 6:40 pm

Jest taka stara metoda na sprawdzenie ustawienia pompy mechanicznej w dieslu. Po ustawieniu rozpędzamy się do jakichś 60km/h, zapinamy 5 i odpuszczamy pedał gazu aby silnik zaczął hamować. Wtedy w cylindrach nie zachodzi normalne spalanie ot tak, żeby tylko pracował. jeśli dodamy teraz trochę gazu tak, żeby silnik nie zaczął ciągnąć musi się dać słyszeć wyraźna zmiana akustyczna pracy. Z ciszy na charakterystyczne twarde gderanie diesla czyli uruchomienie procesu spalania (detonacje). Jeśli jest miękko lub tego nie ma mamy za późny albo za wczesny wtrysk paliwa. Potem zabieramy się za ustawienie linki. Do tego potrzebna druga osoba depcząca pedał. Może być totalnie niekumata byle zajarzyła hasło na jakie ma naciskać. :)21
Dziadek 2,5TD `98

Awatar użytkownika
Browning
Posty: 1726
Rejestracja: sob wrz 13, 2008 10:09 am
Lokalizacja: Łódź

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Browning » pn lis 16, 2009 6:45 pm

Rozmawiałem dzisiaj z moim mechanikiem i powiedział że nie ma problemu z wymianą tej pompy... Wiele dziwnych rzeczy już u mnie robił, regulował i nigdy nie było najmniejszych problemów więc myślę że pompę tak samo będzie potrafił ustawić...
Zielony Autobus 2,7TDi

Awatar użytkownika
KML1
 
 
Posty: 825
Rejestracja: ndz sie 03, 2008 10:16 pm
Lokalizacja: Warszawa/Natolin
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: KML1 » pn lis 16, 2009 7:44 pm

whiskydog pisze:mam do oddania za free (lub flaszke) dwa fotele (kierowca + pasażer) do PII. W skórze (zniszczona, poprzecierana, ale zawsze). Fotele na zawieszeniu pneumatycznym z regulacją. Odbiór W-wa lub ewentualnie 3miasto. Chętni niech napiszą maila.
Biore :) , namiary na PW poslalem ;)
Pajero II 94r Krótki. BFG 33/10,5 R 15 , Body lift 2". - Sprzedany

Awatar użytkownika
orzeh77
Posty: 402
Rejestracja: ndz lis 04, 2007 9:22 pm
Lokalizacja: Myslowice
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: orzeh77 » wt lis 17, 2009 10:12 am

Not teraz ja się do mostów przyczepie :)
Chodzi o przedni, w końcu go wyjąłem i jest masakra na talerzu :)
raczej nie uda mi się dokładnie obrócić 10 razy jedną stroną żeby wyliczyć przełożenie więc pozostaje mi liczyć zemby - co dalej policzę je na ataku i talerzu, jest jakiś wzór żeby wyliczyć przełożenie?
--
2,5 Pajero II '94 SS SW | BIAŁA vitara :)21
gg 106104
KAJMAN

Awatar użytkownika
poreb
 
 
Posty: 2632
Rejestracja: wt lip 31, 2007 9:56 pm
Lokalizacja: Górny Śląsk
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: poreb » wt lis 17, 2009 11:05 am

talerz dzielisz przez atak i wychodzi ci przelozenie

jezeli talerz ma 48 zebow a atak 10 to przelozenie masz 4,8 :)2
biedny inżynier :)21
"[cenzura] no nie, no po prostu [cenzura] no nie!"

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość