Problem z wolnymi obrotami.

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
goszen
 
 
Posty: 1165
Rejestracja: wt cze 07, 2005 10:42 pm
Lokalizacja: Bytów

Post autor: goszen » sob kwie 29, 2006 6:49 pm

czy 2,5 TD ma ssanie ?? Gaźnikowe, tak, mają :wink:
GG 3597101 tel. 602-673-905

Awatar użytkownika
+ AND +
 
 
Posty: 1072
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 3:28 pm
Lokalizacja: Garwolin\Józefów Mazowieckie

Post autor: + AND + » sob kwie 29, 2006 8:02 pm

goszen pisze:czy 2,5 TD ma ssanie ?? Gaźnikowe, tak, mają :wink:
ja gażnika nie mam tylko wielopunkt a ssanie mam :o :-? :lol:
Nissan GR - era motania
Sportage - dupowoz
cos nadchodzi ...wiekszego
gps 21.3... -51.5...

Awatar użytkownika
goszen
 
 
Posty: 1165
Rejestracja: wt cze 07, 2005 10:42 pm
Lokalizacja: Bytów

Post autor: goszen » sob kwie 29, 2006 9:01 pm

a gdzie masz te ssanie ?? w TD ?? Przecież TD a benzyna trochę się różnią !!
GG 3597101 tel. 602-673-905

Awatar użytkownika
+ AND +
 
 
Posty: 1072
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 3:28 pm
Lokalizacja: Garwolin\Józefów Mazowieckie

Post autor: + AND + » sob kwie 29, 2006 9:52 pm

w V6 mam automat reagujący na temperature otoczenia


co do diesla to 1 ; nie posiadam takowego 2,5TD i nie wiem

2 ; są diesle które podbijają sobie obroty gdy są zimne

po nagrzaniu obroty stopniowo wracają do normy

tylko czy 2,5 TD ma te ssanie ??
Nissan GR - era motania
Sportage - dupowoz
cos nadchodzi ...wiekszego
gps 21.3... -51.5...

Awatar użytkownika
WlaD
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 6
Rejestracja: sob paź 08, 2005 6:24 pm
Lokalizacja: Tuplice

Post autor: WlaD » sob kwie 29, 2006 11:55 pm

2.5 TD wysoki i dlugi z 87 roku ma cos takiego pod kierownica - dzwigienka oznaczona tak jak ssani i poprostu przeciagnieta linka do pedalu hamulca mozesz sobie podniesc obroty jak zimny

Awatar użytkownika
JACEK 628
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 60
Rejestracja: śr lut 08, 2006 7:05 pm
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: JACEK 628 » ndz kwie 30, 2006 12:34 pm

Mój 2,5TD 95r nie ma żadnej linki.Ma natomiast /nie wiem jak to się fachowo nazywa/ w pompie dodatkowy ogranicznik wolnych obrotów który pod wpływem temperatury sam się cofa.Jak sil jest zimny to podnosi obroty a pózniej się cofa za ogranicznik od linki gazu.Wchodzi tam przeód z cieczą chłodzącą. To też sprawdzałem i działa prawidłowo.
Pajero 2,8TD

Awatar użytkownika
goszen
 
 
Posty: 1165
Rejestracja: wt cze 07, 2005 10:42 pm
Lokalizacja: Bytów

Post autor: goszen » ndz kwie 30, 2006 1:00 pm

WlaD pisze:2.5 TD wysoki i dlugi z 87 roku ma cos takiego pod kierownica - dzwigienka oznaczona tak jak ssani i poprostu przeciagnieta linka do pedalu hamulca mozesz sobie podniesc obroty jak zimny
ja cie nie mogę,........ to linka to ręczny gaz, sam zauważyłeś , że podczepiona jest do pedału przysoieszenia.
GG 3597101 tel. 602-673-905

Awatar użytkownika
+ AND +
 
 
Posty: 1072
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 3:28 pm
Lokalizacja: Garwolin\Józefów Mazowieckie

Post autor: + AND + » ndz kwie 30, 2006 10:41 pm

JACEK 628 pisze:Mój 2,5TD 95r nie ma żadnej linki.Ma natomiast /nie wiem jak to się fachowo nazywa/ w pompie dodatkowy ogranicznik wolnych obrotów który pod wpływem temperatury sam się cofa.Jak sil jest zimny to podnosi obroty a pózniej się cofa za ogranicznik od linki gazu.Wchodzi tam przeód z cieczą chłodzącą. To też sprawdzałem i działa prawidłowo.
a więc dobrze myślałem - masz automatyczne ssanie i według
mnie tam trzeba szukać usterki ( może się zaciera , albo po prostu
prosi o emeryture :)21 )

wymontuj to i sprubuj pojeżdzić bez tego jeśli będzie stopniowo
podbijał obroty wraz z temp ale nie będzie gasł -to znaczy że to on
winny !!

prawdopodobnie ma odbicja on normy i czasami plata ci figle :lol:

jeszcze jedno czy po nagrzaniu cofa się poza ogranicznik stały ??
Nissan GR - era motania
Sportage - dupowoz
cos nadchodzi ...wiekszego
gps 21.3... -51.5...

Awatar użytkownika
+ AND +
 
 
Posty: 1072
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 3:28 pm
Lokalizacja: Garwolin\Józefów Mazowieckie

Post autor: + AND + » ndz kwie 30, 2006 10:52 pm

goszen pisze:
WlaD pisze:2.5 TD wysoki i dlugi z 87 roku ma cos takiego pod kierownica - dzwigienka oznaczona tak jak ssani i poprostu przeciagnieta linka do pedalu hamulca mozesz sobie podniesc obroty jak zimny
ja cie nie mogę,........ to linka to ręczny gaz, sam zauważyłeś , że podczepiona jest do pedału przysoieszenia.
gorszen / ta jest - szacunek :)2

wlad - gaz ręczny można użyć jako ssanie w dieslu i bęzynie

( przy ostatnich mrozach po -25 sam gaz ręczny do tego używałem )

--- ale zasadniczo służy do podbicia obrotów przy pracy

z przystawką mocy ( wyciągarka , pompa hydrauliki )
Nissan GR - era motania
Sportage - dupowoz
cos nadchodzi ...wiekszego
gps 21.3... -51.5...

Awatar użytkownika
goszen
 
 
Posty: 1165
Rejestracja: wt cze 07, 2005 10:42 pm
Lokalizacja: Bytów

Post autor: goszen » pn maja 01, 2006 8:46 am

włączenie ssania powoduje , wzbogacenie mieszanki, nie polega na zwiększeniu gazu (przyspieszenia)
GG 3597101 tel. 602-673-905

Awatar użytkownika
JACEK 628
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 60
Rejestracja: śr lut 08, 2006 7:05 pm
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: JACEK 628 » pn maja 01, 2006 11:49 am

więc dobrze myślałem - masz automatyczne ssanie i według
mnie tam trzeba szukać usterki ( może się zaciera , albo po prostu
prosi o emeryture )

wymontuj to i sprubuj pojeżdzić bez tego jeśli będzie stopniowo
podbijał obroty wraz z temp ale nie będzie gasł -to znaczy że to on
winny

prawdopodobnie ma odbicja on normy i czasami plata ci figle

jeszcze jedno czy po nagrzaniu cofa się poza ogranicznik stały
  • Po nagrzaniu cofa się.Cały widz polega na tym że on jest już cofnięty i silnik chodzi normalnie dopiero pózniej zaczynają się problemy on już nie bierze udziału w całej zabawie.
Pajero 2,8TD

Awatar użytkownika
+ AND +
 
 
Posty: 1072
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 3:28 pm
Lokalizacja: Garwolin\Józefów Mazowieckie

Post autor: + AND + » wt maja 02, 2006 11:10 am

goszen pisze:włączenie ssania powoduje , wzbogacenie mieszanki, nie polega na zwiększeniu gazu (przyspieszenia)
tak jest - ale tylko w przypadku gdy masz gażnik masz wpływ na
stan mieszanki

w wtrysku dastąpi to automatycznie

a w dieslu ?? są motory które jak zimne same automatycznie podniosą
sobie obroty do czasu rozgrzania
wprawdzie mieszanki nie wzbogaci ale nie telepie

więc jak to nazwać ?? czy to nie ssanie ??
Nissan GR - era motania
Sportage - dupowoz
cos nadchodzi ...wiekszego
gps 21.3... -51.5...

Awatar użytkownika
goszen
 
 
Posty: 1165
Rejestracja: wt cze 07, 2005 10:42 pm
Lokalizacja: Bytów

Post autor: goszen » wt maja 02, 2006 12:33 pm

+ AND + pisze:
goszen pisze:włączenie ssania powoduje , wzbogacenie mieszanki, nie polega na zwiększeniu gazu (przyspieszenia)
tak jest - ale tylko w przypadku gdy masz gażnik masz wpływ na
stan mieszanki

w wtrysku dastąpi to automatycznie

a w dieslu ?? są motory które jak zimne same automatycznie podniosą
sobie obroty do czasu rozgrzania
wprawdzie mieszanki nie wzbogaci ale nie telepie

więc jak to nazwać ?? czy to nie ssanie ??
i ztym sie zgadzam :)2 ale to nie jest ssanie
GG 3597101 tel. 602-673-905

Awatar użytkownika
+ AND +
 
 
Posty: 1072
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 3:28 pm
Lokalizacja: Garwolin\Józefów Mazowieckie

Post autor: + AND + » wt maja 02, 2006 7:53 pm

to ja wiem że to nie ssanie !! efekt podobny dlatego tak nazwałem :-?

swoją drogą może jest ktoś na form kto wie jak się to fachowo nazywa

w dieslu ??
Nissan GR - era motania
Sportage - dupowoz
cos nadchodzi ...wiekszego
gps 21.3... -51.5...

Awatar użytkownika
cianbo
 
 
Posty: 265
Rejestracja: pt lut 07, 2003 2:57 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: cianbo » wt maja 02, 2006 11:17 pm

+ AND + pisze:to ja wiem że to nie ssanie !! efekt podobny dlatego tak nazwałem :-?

swoją drogą może jest ktoś na form kto wie jak się to fachowo nazywa

w dieslu ??
Chyba 'urządzenie rozruchowe'. Oprócz tego, że podnosi obroty to zmienia kąt wtrysku.
LR Discovery 300tdi '96 - Sprzedany!

Awatar użytkownika
majcher
Posty: 2015
Rejestracja: pt lip 11, 2003 7:38 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: majcher » czw maja 04, 2006 8:52 am

pompy w silnikach 4d56 montowanych po 91 roku mają jakaies takie bajery z temperaturą (służe serwisówką). Natomiast w modelu L... nie ma żadnej regulacji powiazej z teperaturą.
A dzwignia pod kierownicą tylko zwieksza dawke bez regulacji kąta czy czegokolwiek - kąt na stałe cztera srubami ustalony
aspołeczny ciśnieniowiec
SREĆAN PUT

Awatar użytkownika
cianbo
 
 
Posty: 265
Rejestracja: pt lut 07, 2003 2:57 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: cianbo » czw maja 04, 2006 12:12 pm

majcher pisze:pompy w silnikach 4d56 montowanych po 91 roku mają jakaies takie bajery z temperaturą (służe serwisówką). Natomiast w modelu L... nie ma żadnej regulacji powiazej z teperaturą.
A dzwignia pod kierownicą tylko zwieksza dawke bez regulacji kąta czy czegokolwiek - kąt na stałe cztera srubami ustalony
No dobra a co robi takie cuś na pompie do czego idą przewody wodne. Działa to tak, że jak jest silnik zimny to wychodzący z tego tłoczek jest cofnięty, naciska dzwignie przepustnicy podnosząc obroty jałowego no i tez cos jeszcze robi bo jest zamontowane w miejscu na pompie gdzie jak tego nie ma to jest taka zaślepka ;) Jak sie silnik nagrzeje to tłoczek sie wysuwa i obroty jałowego spadają do nominalnych.
LR Discovery 300tdi '96 - Sprzedany!

Awatar użytkownika
majcher
Posty: 2015
Rejestracja: pt lip 11, 2003 7:38 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: majcher » czw maja 04, 2006 3:02 pm

to pompa od modeli po 90 roku albo galanta naprzykład
miałem taką założoną jak moja na stole była
aspołeczny ciśnieniowiec
SREĆAN PUT

Awatar użytkownika
JACEK 628
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 60
Rejestracja: śr lut 08, 2006 7:05 pm
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: JACEK 628 » czw maja 04, 2006 6:00 pm

Czy ktoś to ustrojstwo przy pompie rozbierał?Na jakiej zasadzie to działa.Czy jest tam jakiś bimetal, co podnosi ten tłoczek jak się płyn chłodzący nagrzewa.
Pajero 2,8TD

krzychpajero
 
 
Posty: 134
Rejestracja: śr lut 16, 2005 6:34 pm
Lokalizacja: wroclaw

Post autor: krzychpajero » czw maja 04, 2006 8:42 pm

Cos mi siezdaje ze jednak bez pompiarza sie nie obejdzie byc moze dla niego to robota na pol godziny a dlanas temat na wiele stron :lol:
Pajero 2,5td krudkie 87r +

Awatar użytkownika
+ AND +
 
 
Posty: 1072
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 3:28 pm
Lokalizacja: Garwolin\Józefów Mazowieckie

Post autor: + AND + » czw maja 04, 2006 9:28 pm

krzychpajero pisze:Cos mi siezdaje ze jednak bez pompiarza sie nie obejdzie byc moze dla niego to robota na pol godziny a dlanas temat na wiele stron :lol:
coś mi się zdaje że masz rację :-? :lol:

a w tym ustrojstwie to na pewno jest coś w rodzaju bimetalu/termostatu

jedno takie rozbierałem ale to tłoczek się zapiekał i raz chodził a raz nie
Nissan GR - era motania
Sportage - dupowoz
cos nadchodzi ...wiekszego
gps 21.3... -51.5...

Awatar użytkownika
Tarpi
Posty: 530
Rejestracja: pt mar 26, 2004 1:59 pm
Lokalizacja: Yelonky

Post autor: Tarpi » czw maja 04, 2006 11:07 pm

JACEK 628 pisze:....Po nagrzaniu cofa się.Cały widz polega na tym że on jest już cofnięty i silnik chodzi normalnie dopiero pózniej zaczynają się problemy on już nie bierze udziału w całej zabawie.
Zrób taki test.
Na ciepłym, pracującym silniku złap paluchami tę dźwigienkę do której podłączona jest linka gazu. Z siłą adekwatną do jej rozmiarów dociśnij ją w stronę pompy a potem odciągnij w przeciwną stronę (jakbyś chciał sprawdzić czy nie ma luzu na ośce obrotu). Jeżeli przy tych manewrach zaobserwujesz zmiany w obrotach silnika to zostaje Ci tylko pompiarz, jeżeli nie to chyba też zostaje Ci tylko pompiarz :)21

Awatar użytkownika
JACEK 628
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 60
Rejestracja: śr lut 08, 2006 7:05 pm
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: JACEK 628 » pt maja 05, 2006 3:10 pm

Tarpi pisze:
JACEK 628 pisze:....Po nagrzaniu cofa się.Cały widz polega na tym że on jest już cofnięty i silnik chodzi normalnie dopiero pózniej zaczynają się problemy on już nie bierze udziału w całej zabawie.
Zrób taki test.
Na ciepłym, pracującym silniku złap paluchami tę dźwigienkę do której podłączona jest linka gazu. Z siłą adekwatną do jej rozmiarów dociśnij ją w stronę pompy a potem odciągnij w przeciwną stronę (jakbyś chciał sprawdzić czy nie ma luzu na ośce obrotu). Jeżeli przy tych manewrach zaobserwujesz zmiany w obrotach silnika to zostaje Ci tylko pompiarz, jeżeli nie to chyba też zostaje Ci tylko pompiarz :)21
Test zrobiony żadnych zmian obrotów.O pompiarzu już myślałem, tylko znając życie zaraz się okaże że trzeba nową pompę albo inne pierdoły za które zapłacę jak za nowy samochód.
Pajero 2,8TD

krzychpajero
 
 
Posty: 134
Rejestracja: śr lut 16, 2005 6:34 pm
Lokalizacja: wroclaw

Post autor: krzychpajero » pt maja 05, 2006 10:37 pm

Jacek nie pekaj zrob rozpoznanie wsrod pompiarzy o sama diagnostyke nie powinno to cie odstraszyc kosztami a pozniej jak stwierdza fakty to bedzie jasnosc umyslu i ciemnosc kieszeni ale wtedy bedzie mozna cos konkretnego doradzic sam ostatnio na zlomie znalazlem silnik bez glowicy 2,3d wybralem z niego kilka klamotow :wetylatorwiskoza pompa wspomagania docisk i tarcza sprzegla warzylo to 14 kg i zaplacilem cale 20pln moze ktos ma rzeczy dla ciebie w cenie integracyjnej tylko trzeba wiedziec co !! :)2
Pajero 2,5td krudkie 87r +

Awatar użytkownika
JACEK 628
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 60
Rejestracja: śr lut 08, 2006 7:05 pm
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: JACEK 628 » sob maja 06, 2006 1:29 pm

J tak też zrobię.Na razie dzięki za podpowiedzi ale już chyba się nic mądrego nie wymyśli jak coś będę wiedział to napiszę.
Pajero 2,8TD

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość