LAMPKI A NAPEDY

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
suziXL
 
 
Posty: 5219
Rejestracja: pn sie 23, 2004 8:16 pm
Lokalizacja: Wrocław/Maidstone

Post autor: suziXL » śr maja 23, 2007 6:21 pm

ja tez wiem :)21

zepsula sie blokada :)21
Nie przejmuj sie. Ksiezniczki z ch...ja nie zrobisz (Emila).

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » śr maja 23, 2007 6:21 pm

Trenero pisze:
Eskapada pisze:ja wiem, ja wiem, ja wiem ....
A czy mozesz powiedziec?
cos sie zepsuło :)21
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
suziXL
 
 
Posty: 5219
Rejestracja: pn sie 23, 2004 8:16 pm
Lokalizacja: Wrocław/Maidstone

Post autor: suziXL » śr maja 23, 2007 6:26 pm

hehe moja dizgnoza bardziej precyzyjna :)21
Nie przejmuj sie. Ksiezniczki z ch...ja nie zrobisz (Emila).

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » śr maja 23, 2007 6:30 pm

suziXL pisze:hehe moja dizgnoza bardziej precyzyjna :)21
Ojj Misiu XL nadajemy nna tych samych falach :)21
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » śr maja 23, 2007 7:00 pm

Trenero pisze: . Nastepnie pojechalem na warsztat na podnosnik i co sie okazuje: napend na 4 kola dziala ale juz nie dziala blokada centralnego dyfra (normalnie mechanik zatrzymal jedno kolo w tylnym i przednim napedzie) Reduktor dziala. all

Czekaj, czekaj :roll: Pan mechanik złapał przednie i tylne koło jednocześnie ?? Przytrzymywanie jednego z kół mialoby sens jakbyś chciał sprawdzić blokadę tylnego lub przedniego mostu a nie centralną . Aby sprawdzić czy działa centrala blokda trzeba by było zrobić tak że podnosisz auto włączasz 4LLc i powinieneś złapać za wał pędny i zatrzymać koła – co prawda nie jest to metoda bezpieczna ani mądrą. Może inaczej podnosisz tylną oś na lewarku zapodajesz 4LLc auto winno stać zapodajesz 4HLc lub 4H i auto powinno pojechać do przodu i zlecieć z lewarka....
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
BooBoo
Posty: 1802
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 1:43 pm
Lokalizacja: Rudawy Janowickie

Post autor: BooBoo » śr maja 23, 2007 8:19 pm

I w ten sposób durnego mechanika mamy z głowy :D

i możemy spokojnie z kratą browara uderzyć do bardziej doświadczonych kolegów.
Ziemia jest płaska, każdy to widzi. Za wyjątkiem mojej wiochy gdzie jest ewidentnie wypukła.

Awatar użytkownika
Trenero
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 33
Rejestracja: ndz maja 13, 2007 1:21 pm
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Trenero » śr maja 23, 2007 8:42 pm

Ja tu czegos nie rozumiem :( to na jakiej zasadzie dziala blokada centralnego dyfra co ona blokuje ??

P.S. bardzo prosze nie smiac sie z tego pytania :)21
Mitsubishi PajeroII 2.8TDI
GG 2523634
Szczyt chamstwa!!-> Zaglosowac na PiS i wyjechac z kraju

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Post autor: ernil » śr maja 23, 2007 10:03 pm

Trenero pisze: ... to na jakiej zasadzie dziala blokada centralnego dyfra co ona blokuje ??
No Bartek... Odpowiedz Koledze :)21 Co blokuje blokada centralnego dyfra? No? Powiedz glosno? :)21 Cennnnn..... Cennntraallll.... :)21 Ladnie, tak calym zdaniem :)21
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » śr maja 23, 2007 10:11 pm

ernil pisze:
Trenero pisze: ... to na jakiej zasadzie dziala blokada centralnego dyfra co ona blokuje ??
No Bartek... Odpowiedz Koledze :)21 Co blokuje blokada centralnego dyfra? No? Powiedz glosno? :)21 Cennnnn..... Cennntraallll.... :)21 Ladnie, tak calym zdaniem :)21
Centralny Dworzec PKP Warszawa :)21


Mnie sie wydaje ze Pajero II z SS 4WD & Diff/lock to zbyt skąplikowane auto dla początkujących za duzo kontrolek blokad a to wszytko miga mruga blokuje sie :)21
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Post autor: ernil » śr maja 23, 2007 10:26 pm

Hmm, no dokladnie tak jak mowisz:) Jakby tych kontrolek nie bylo, to Pajero II byloby rownie trywialnym autem jak Hummer. Chociaz nie, bo w Hummerze jest chyba Torsen, a to juz jest o wiele bardziej skomplikowane, gdyz trzeba naciskac w terenie hamulec... Zupelnie inaczej, niz nakazuje logika... :)21

O, ale wlasnie o wilku mowa - http://auto.howstuffworks.com/differential.htm
Tutaj tez wspomnieli o Hummerze. Zapraszam na ta strone, tam jest na animacjach wyjasnione jak dziala dyferencjal :)
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
Trenero
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 33
Rejestracja: ndz maja 13, 2007 1:21 pm
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Trenero » śr maja 23, 2007 10:38 pm

Juz wszystko wiem bardzo ladnie opisal to Maruda w jednym ze swoich postów

Samochód ktory ma jeździć po asfalcie z napędem na 4 kola musi mieć trzy mechanizmy różnicowe: centralny, w przednim moście i w tylnym moście. Wszystkie te mechanizmy mają za zadanie niedopuścić do wewnętrznych naprężeń w układzie napędowym.
Na śliskim podłożu jest to wada: wystarczy że jedno koło straci przyczepność i stoimy, bo tylko to jedno koło będzie się obracać a reszta będzie stać.
Po zablokowaniu centralnego mechanizmu różnicowego mamy większe szanse wyjechać z błota, bo nawet jeśli jedno koło straci przyczepność to ciągnie nas druga oś. Stoimy definitywnie wtedy, kiedy ślizga się jedno koło przedniej osi i jedno koło tylnej osi.
Jeżeli mamy dodatkowo blokadę tylnego mechanizmu, to błoto ma jeszcze trudniej: żeby nas unieruchomić musi się ślizgać jedno koło przedniej osi i oba tylne.
Jeśli mamy jeszcze i blokadę przedniego mostu, to wystarczy że przyczepność na jedno, dowolne koło, ono nas wyciągnie
Mitsubishi PajeroII 2.8TDI
GG 2523634
Szczyt chamstwa!!-> Zaglosowac na PiS i wyjechac z kraju

Nestor
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 85
Rejestracja: pt sie 18, 2006 4:42 pm
Lokalizacja: Łuków - Lubelskie

Post autor: Nestor » śr maja 23, 2007 11:07 pm

mówiąc krótko przy reduktorze nie działa układ różnicowy,obydwa koła tylne obracają się tak samo / świeci zielony kwadrat po środku /
GG 4287620
Pozdrawiam. ;)

Awatar użytkownika
Videlec
 
 
Posty: 4114
Rejestracja: pn maja 15, 2006 1:38 pm
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Videlec » śr maja 23, 2007 11:18 pm

z tym kwadratem to d.o.j.e.b.a.l.e.s :)21
PIV 3,2DiD

Szczęście to jedyna rzecz, która staje się większa, gdy się ją dzieli.

Awatar użytkownika
+ AND +
 
 
Posty: 1072
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 3:28 pm
Lokalizacja: Garwolin\Józefów Mazowieckie

Post autor: + AND + » śr maja 23, 2007 11:59 pm

Nestor pisze:mówiąc krótko przy reduktorze nie działa układ różnicowy,obydwa koła tylne obracają się tak samo / świeci zielony kwadrat po środku /


:o :)20
Nissan GR - era motania
Sportage - dupowoz
cos nadchodzi ...wiekszego
gps 21.3... -51.5...

Awatar użytkownika
Igor V8
 
 
Posty: 9630
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 5:35 pm
Lokalizacja: Karłowicz4x4.pl Salonprzyczep.pl

Post autor: Igor V8 » czw maja 24, 2007 2:37 am

Trenero pisze:Wiec sprawa wyglada nastepujaco.
Zrobilem jak Radzil Eskapada. Pojechalem na plac pod Netto nastawilem napend na 4 kola i blokade centralnego dyfra i polansowalem sie 8 na parkingu, nie wyczulem zadnych oporow, naprezen itp. Nastepnie pojechalem na warsztat na podnosnik i co sie okazuje: napend na 4 kola dziala ale juz nie dziala blokada centralnego dyfra (normalnie mechanik zatrzymal jedno kolo w tylnym i przednim napedzie) Reduktor dziala. Podsumowanie Wszystkie ustawienia w skrzyni Super Select dzialaja oprocz blokady centralnego dyfra. Pytanie do wyjadaczy co moglo sie stac ze to nie dziala i co dalej robic ??!! Dodam ze kontrolka dyfra na wyswietlaczu miga !!
Pzd all
A może byś tak na 4L włączył :roll:
Idee Lenina wiecznie żywe ... komunista , chwilowo w konspiracji ... :)21

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Post autor: ernil » czw maja 24, 2007 7:00 am

Nestor pisze:mówiąc krótko przy reduktorze nie działa układ różnicowy,obydwa koła tylne obracają się tak samo / świeci zielony kwadrat po środku /
Wez duzy rozped i skieruj glowe w strone muru :)21
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » czw maja 24, 2007 7:16 am

ernil pisze:
Nestor pisze:mówiąc krótko przy reduktorze nie działa układ różnicowy,obydwa koła tylne obracają się tak samo / świeci zielony kwadrat po środku /
Wez duzy rozped i skieruj glowe w strone muru :)21
humorek sie wyostrzył :)21



@ Trenero sprawdź jeszcze raz. Mechanizm różnicowy i jego blokowanie to tylko i wyłącznie mechanika - żadnych podciśnień, elektryki sprzęgiełek. Praktycznie rzecz biorąc musi działać a jak nie to ... to bez rozebrania reduktora nie dowiesz co wybuchło. Może przesuwka :roll:

Jeśli Ci wybuchł mechanizm różnicowy w SS to masz chłopie WIELKIE SZCZĘSCIE – jesteś pierwszą osobą na forum z takim przypadkiem – przejdziesz do historii :)21
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Post autor: ernil » czw maja 24, 2007 7:22 am

Nie no, nie chcialem nikogo urazic :) Pamietam, jak nie tak dawno sam napisalem jakies glupstwo zupelne o napedach w Pajero I. Zacmilo mnie i wymyslilem cos zupelnie glupiego :) Dlatego teraz oczywiscie tez rozumiem Kolege, ktory chyba pomylil kwadraciki z kolami itp itd... :)21
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
suziXL
 
 
Posty: 5219
Rejestracja: pn sie 23, 2004 8:16 pm
Lokalizacja: Wrocław/Maidstone

Post autor: suziXL » czw maja 24, 2007 7:30 am

nie wiem jak tam u was jest w tych mituwisi, ale sadze, ze koledze chodzi o kwadratowa kontrolke zapiecia CBMR

a kolka to Ci chyba w oczach sie robia od tego staffu, ktory palisz :)21
Nie przejmuj sie. Ksiezniczki z ch...ja nie zrobisz (Emila).

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Post autor: ernil » czw maja 24, 2007 7:37 am

U nas, w Mitasubiszi wystepuje jeszcze czasem jedna lampka - taka mniej wiecej okragla :)21 I ona, niezaleznie od ilosci i jakosci stuff'u okresla stan, w jakim znajduje sie blokada tylniego (albo tylnego, nie wiem jak sie poprawnie pisze) mechanizmu roznicowego :)21 I ona sie tak wspaniale swieci, mowie Ci, tak sie swieci, ze cos :)
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
suziXL
 
 
Posty: 5219
Rejestracja: pn sie 23, 2004 8:16 pm
Lokalizacja: Wrocław/Maidstone

Post autor: suziXL » czw maja 24, 2007 7:41 am

to mowisz o tylnym, ale od centralnego jaki ma ksztalt, bo kolega to chyba centralny mial na mysli
Nie przejmuj sie. Ksiezniczki z ch...ja nie zrobisz (Emila).

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Post autor: ernil » czw maja 24, 2007 7:50 am

Od centralnego ma kwadratowy, ale Kolega pomylil sobie co innego - blokada centralnego dyfra nie powoduje wcale, ze dwa tylne (tylnie) kola kreca sie z taka sama predkoscia. Po prostu popelnij ten sam blad, co duzo osob na Allegro na przyklad - blokada centralnego dyfra to co innego niz blokada dyfra na tylnim (tylnym) moscie. W suce macie chyba jakis inny patent na to, prawda? LockRight czy cos takiego. Podejrzewam, ze jest to nic innego jak blokada tylu u nas - ale mozesz mnie oswiecic w tym temacie, bo jestem ciekaw :) I chyba nie macie od tego kontrolki... ?
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
Gene
Posty: 395
Rejestracja: pt sty 26, 2007 3:47 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Gene » czw maja 24, 2007 7:57 am

nie prawda... :wink:
jemu chodzi o ten kwadracik ilustrujacy centralny mechanizm roznicowy
Obrazek
Pajero Sport 2.5 TD Dakar
www.pajero.org.pl

Awatar użytkownika
suziXL
 
 
Posty: 5219
Rejestracja: pn sie 23, 2004 8:16 pm
Lokalizacja: Wrocław/Maidstone

Post autor: suziXL » czw maja 24, 2007 8:01 am

ja to obecnie nie mam zadnej kontrolki 8)

natomiast Ty masz delikatny problem z rozumieniem tekstu :)21 kolega przytoczyl cytat, w ktorym mowa jest o blokadzie centralnego mechanizmu roznicowego. Tekst jest napisany poprawnie i nie ma w nim zadnej pomylki. O blokadzie tylnego mechanizmu napisane jest dodatkowe wyjasnienie.
Czytac nalezy poczatek, srodek i koniec tekstu, a nie tylko poczatek i koniec, bo mozna cos przeoczyc :)1 :)21
Nie przejmuj sie. Ksiezniczki z ch...ja nie zrobisz (Emila).

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » czw maja 24, 2007 8:23 am

suziXL pisze: bo mozna cos przeoczyc :)1 :)21
ty sie tutaj nie mondrÓj - dzwoniłeś do mnie łoot the mader gołink on :)21
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość