Pajero, Montero, Shogun, L200
Moderator: Kosiarz
-
suziXL
-

- Posty: 5219
- Rejestracja: pn sie 23, 2004 8:16 pm
- Lokalizacja: Wrocław/Maidstone
Post
autor: suziXL » śr maja 23, 2007 6:21 pm
ja tez wiem
zepsula sie blokada

Nie przejmuj sie. Ksiezniczki z ch...ja nie zrobisz (Emila).
-
Eskapada
-

- Posty: 6434
- Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
- Lokalizacja: Wrocław
Post
autor: Eskapada » śr maja 23, 2007 6:21 pm
Trenero pisze:Eskapada pisze:ja wiem, ja wiem, ja wiem ....
A czy mozesz powiedziec?
cos sie zepsuło

Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33
-
suziXL
-

- Posty: 5219
- Rejestracja: pn sie 23, 2004 8:16 pm
- Lokalizacja: Wrocław/Maidstone
Post
autor: suziXL » śr maja 23, 2007 6:26 pm
hehe moja dizgnoza bardziej precyzyjna

Nie przejmuj sie. Ksiezniczki z ch...ja nie zrobisz (Emila).
-
Eskapada
-

- Posty: 6434
- Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
- Lokalizacja: Wrocław
Post
autor: Eskapada » śr maja 23, 2007 6:30 pm
suziXL pisze:hehe moja dizgnoza bardziej precyzyjna

Ojj Misiu XL nadajemy nna tych samych falach

Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33
-
Eskapada
-

- Posty: 6434
- Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
- Lokalizacja: Wrocław
Post
autor: Eskapada » śr maja 23, 2007 7:00 pm
Trenero pisze: . Nastepnie pojechalem na warsztat na podnosnik i co sie okazuje: napend na 4 kola dziala ale juz nie dziala blokada centralnego dyfra (normalnie mechanik zatrzymal jedno kolo w tylnym i przednim napedzie) Reduktor dziala. all
Czekaj, czekaj

Pan mechanik złapał przednie i tylne koło jednocześnie

Przytrzymywanie jednego z kół mialoby sens jakbyś chciał sprawdzić blokadę tylnego lub przedniego mostu a nie centralną . Aby sprawdzić czy działa centrala blokda trzeba by było zrobić tak że podnosisz auto włączasz 4LLc i powinieneś złapać za wał pędny i zatrzymać koła – co prawda nie jest to metoda bezpieczna ani mądrą. Może inaczej podnosisz tylną oś na lewarku zapodajesz 4LLc auto winno stać zapodajesz 4HLc lub 4H i auto powinno pojechać do przodu i zlecieć z lewarka....
Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33
-
BooBoo

- Posty: 1802
- Rejestracja: ndz sie 22, 2004 1:43 pm
- Lokalizacja: Rudawy Janowickie
Post
autor: BooBoo » śr maja 23, 2007 8:19 pm
I w ten sposób durnego mechanika mamy z głowy
i możemy spokojnie z kratą browara uderzyć do bardziej doświadczonych kolegów.
Ziemia jest płaska, każdy to widzi. Za wyjątkiem mojej wiochy gdzie jest ewidentnie wypukła.
-
Trenero
- jestem tu nowy...

- Posty: 33
- Rejestracja: ndz maja 13, 2007 1:21 pm
- Lokalizacja: Szczecin
Post
autor: Trenero » śr maja 23, 2007 8:42 pm
Ja tu czegos nie rozumiem

to na jakiej zasadzie dziala blokada centralnego dyfra co ona blokuje
P.S. bardzo prosze nie smiac sie z tego pytania

Mitsubishi PajeroII 2.8TDI
GG 2523634
Szczyt chamstwa!!-> Zaglosowac na PiS i wyjechac z kraju
-
ernil
-

- Posty: 13146
- Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm
Post
autor: ernil » śr maja 23, 2007 10:03 pm
Trenero pisze: ... to na jakiej zasadzie dziala blokada centralnego dyfra co ona blokuje
No Bartek... Odpowiedz Koledze

Co blokuje blokada centralnego dyfra? No? Powiedz glosno?

Cennnnn..... Cennntraallll....

Ladnie, tak calym zdaniem

XTZ 750
Outback EJ25 MT
-
Eskapada
-

- Posty: 6434
- Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
- Lokalizacja: Wrocław
Post
autor: Eskapada » śr maja 23, 2007 10:11 pm
ernil pisze:Trenero pisze: ... to na jakiej zasadzie dziala blokada centralnego dyfra co ona blokuje
No Bartek... Odpowiedz Koledze

Co blokuje blokada centralnego dyfra? No? Powiedz glosno?

Cennnnn..... Cennntraallll....

Ladnie, tak calym zdaniem

Centralny Dworzec PKP Warszawa
Mnie sie wydaje ze Pajero II z SS 4WD & Diff/lock to zbyt skąplikowane auto dla początkujących za duzo kontrolek blokad a to wszytko miga mruga blokuje sie

Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33
-
ernil
-

- Posty: 13146
- Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm
Post
autor: ernil » śr maja 23, 2007 10:26 pm
Hmm, no dokladnie tak jak mowisz:) Jakby tych kontrolek nie bylo, to Pajero II byloby rownie trywialnym autem jak Hummer. Chociaz nie, bo w Hummerze jest chyba Torsen, a to juz jest o wiele bardziej skomplikowane, gdyz trzeba naciskac w terenie hamulec... Zupelnie inaczej, niz nakazuje logika...
O, ale wlasnie o wilku mowa -
http://auto.howstuffworks.com/differential.htm
Tutaj tez wspomnieli o Hummerze. Zapraszam na ta strone, tam jest na animacjach wyjasnione jak dziala dyferencjal

XTZ 750
Outback EJ25 MT
-
Trenero
- jestem tu nowy...

- Posty: 33
- Rejestracja: ndz maja 13, 2007 1:21 pm
- Lokalizacja: Szczecin
Post
autor: Trenero » śr maja 23, 2007 10:38 pm
Juz wszystko wiem bardzo ladnie opisal to Maruda w jednym ze swoich postów
Samochód ktory ma jeździć po asfalcie z napędem na 4 kola musi mieć trzy mechanizmy różnicowe: centralny, w przednim moście i w tylnym moście. Wszystkie te mechanizmy mają za zadanie niedopuścić do wewnętrznych naprężeń w układzie napędowym.
Na śliskim podłożu jest to wada: wystarczy że jedno koło straci przyczepność i stoimy, bo tylko to jedno koło będzie się obracać a reszta będzie stać.
Po zablokowaniu centralnego mechanizmu różnicowego mamy większe szanse wyjechać z błota, bo nawet jeśli jedno koło straci przyczepność to ciągnie nas druga oś. Stoimy definitywnie wtedy, kiedy ślizga się jedno koło przedniej osi i jedno koło tylnej osi.
Jeżeli mamy dodatkowo blokadę tylnego mechanizmu, to błoto ma jeszcze trudniej: żeby nas unieruchomić musi się ślizgać jedno koło przedniej osi i oba tylne.
Jeśli mamy jeszcze i blokadę przedniego mostu, to wystarczy że przyczepność na jedno, dowolne koło, ono nas wyciągnie
Mitsubishi PajeroII 2.8TDI
GG 2523634
Szczyt chamstwa!!-> Zaglosowac na PiS i wyjechac z kraju
-
Nestor
- jestem tu nowy...

- Posty: 85
- Rejestracja: pt sie 18, 2006 4:42 pm
- Lokalizacja: Łuków - Lubelskie
Post
autor: Nestor » śr maja 23, 2007 11:07 pm
mówiąc krótko przy reduktorze nie działa układ różnicowy,obydwa koła tylne obracają się tak samo / świeci zielony kwadrat po środku /
GG 4287620
Pozdrawiam.

-
Videlec
-

- Posty: 4114
- Rejestracja: pn maja 15, 2006 1:38 pm
- Lokalizacja: Lublin
Post
autor: Videlec » śr maja 23, 2007 11:18 pm
z tym kwadratem to d.o.j.e.b.a.l.e.s

PIV 3,2DiD
Szczęście to jedyna rzecz, która staje się większa, gdy się ją dzieli.
-
+ AND +
-

- Posty: 1072
- Rejestracja: ndz mar 05, 2006 3:28 pm
- Lokalizacja: Garwolin\Józefów Mazowieckie
Post
autor: + AND + » śr maja 23, 2007 11:59 pm
Nestor pisze:mówiąc krótko przy reduktorze nie działa układ różnicowy,obydwa koła tylne obracają się tak samo / świeci zielony kwadrat po środku /

Nissan GR - era motania
Sportage - dupowoz
cos nadchodzi ...wiekszego
gps 21.3... -51.5...
-
Igor V8
-

- Posty: 9630
- Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 5:35 pm
- Lokalizacja: Karłowicz4x4.pl Salonprzyczep.pl
Post
autor: Igor V8 » czw maja 24, 2007 2:37 am
Trenero pisze:Wiec sprawa wyglada nastepujaco.
Zrobilem jak Radzil Eskapada. Pojechalem na plac pod Netto nastawilem napend na 4 kola i blokade centralnego dyfra i polansowalem sie 8 na parkingu, nie wyczulem zadnych oporow, naprezen itp. Nastepnie pojechalem na warsztat na podnosnik i co sie okazuje: napend na 4 kola dziala ale juz nie dziala blokada centralnego dyfra (normalnie mechanik zatrzymal jedno kolo w tylnym i przednim napedzie) Reduktor dziala. Podsumowanie Wszystkie ustawienia w skrzyni Super Select dzialaja oprocz blokady centralnego dyfra. Pytanie do wyjadaczy co moglo sie stac ze to nie dziala i co dalej robic

!! Dodam ze kontrolka dyfra na wyswietlaczu miga

Pzd all
A może byś tak na 4L włączył

Idee Lenina wiecznie żywe ... komunista , chwilowo w konspiracji ...

-
ernil
-

- Posty: 13146
- Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm
Post
autor: ernil » czw maja 24, 2007 7:00 am
Nestor pisze:mówiąc krótko przy reduktorze nie działa układ różnicowy,obydwa koła tylne obracają się tak samo / świeci zielony kwadrat po środku /
Wez duzy rozped i skieruj glowe w strone muru

XTZ 750
Outback EJ25 MT
-
Eskapada
-

- Posty: 6434
- Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
- Lokalizacja: Wrocław
Post
autor: Eskapada » czw maja 24, 2007 7:16 am
ernil pisze:Nestor pisze:mówiąc krótko przy reduktorze nie działa układ różnicowy,obydwa koła tylne obracają się tak samo / świeci zielony kwadrat po środku /
Wez duzy rozped i skieruj glowe w strone muru

humorek sie wyostrzył
@ Trenero sprawdź jeszcze raz. Mechanizm różnicowy i jego blokowanie to tylko i wyłącznie mechanika - żadnych podciśnień, elektryki sprzęgiełek. Praktycznie rzecz biorąc musi działać a jak nie to ... to bez rozebrania reduktora nie dowiesz co wybuchło. Może przesuwka
Jeśli Ci wybuchł mechanizm różnicowy w SS to masz chłopie WIELKIE SZCZĘSCIE – jesteś pierwszą osobą na forum z takim przypadkiem – przejdziesz do historii

Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33
-
ernil
-

- Posty: 13146
- Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm
Post
autor: ernil » czw maja 24, 2007 7:22 am
Nie no, nie chcialem nikogo urazic

Pamietam, jak nie tak dawno sam napisalem jakies glupstwo zupelne o napedach w Pajero I. Zacmilo mnie i wymyslilem cos zupelnie glupiego

Dlatego teraz oczywiscie tez rozumiem Kolege, ktory chyba pomylil kwadraciki z kolami itp itd...

XTZ 750
Outback EJ25 MT
-
suziXL
-

- Posty: 5219
- Rejestracja: pn sie 23, 2004 8:16 pm
- Lokalizacja: Wrocław/Maidstone
Post
autor: suziXL » czw maja 24, 2007 7:30 am
nie wiem jak tam u was jest w tych mituwisi, ale sadze, ze koledze chodzi o kwadratowa kontrolke zapiecia CBMR
a kolka to Ci chyba w oczach sie robia od tego staffu, ktory palisz

Nie przejmuj sie. Ksiezniczki z ch...ja nie zrobisz (Emila).
-
ernil
-

- Posty: 13146
- Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm
Post
autor: ernil » czw maja 24, 2007 7:37 am
U nas, w Mitasubiszi wystepuje jeszcze czasem jedna lampka - taka mniej wiecej okragla

I ona, niezaleznie od ilosci i jakosci stuff'u okresla stan, w jakim znajduje sie blokada tylniego (albo tylnego, nie wiem jak sie poprawnie pisze) mechanizmu roznicowego

I ona sie tak wspaniale swieci, mowie Ci, tak sie swieci, ze cos

XTZ 750
Outback EJ25 MT
-
suziXL
-

- Posty: 5219
- Rejestracja: pn sie 23, 2004 8:16 pm
- Lokalizacja: Wrocław/Maidstone
Post
autor: suziXL » czw maja 24, 2007 7:41 am
to mowisz o tylnym, ale od centralnego jaki ma ksztalt, bo kolega to chyba centralny mial na mysli
Nie przejmuj sie. Ksiezniczki z ch...ja nie zrobisz (Emila).
-
ernil
-

- Posty: 13146
- Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm
Post
autor: ernil » czw maja 24, 2007 7:50 am
Od centralnego ma kwadratowy, ale Kolega pomylil sobie co innego - blokada centralnego dyfra nie powoduje wcale, ze dwa tylne (tylnie) kola kreca sie z taka sama predkoscia. Po prostu popelnij ten sam blad, co duzo osob na Allegro na przyklad - blokada centralnego dyfra to co innego niz blokada dyfra na tylnim (tylnym) moscie. W suce macie chyba jakis inny patent na to, prawda? LockRight czy cos takiego. Podejrzewam, ze jest to nic innego jak blokada tylu u nas - ale mozesz mnie oswiecic w tym temacie, bo jestem ciekaw

I chyba nie macie od tego kontrolki... ?
XTZ 750
Outback EJ25 MT
-
Gene

- Posty: 395
- Rejestracja: pt sty 26, 2007 3:47 pm
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: Gene » czw maja 24, 2007 7:57 am
nie prawda...
jemu chodzi o ten kwadracik ilustrujacy centralny mechanizm roznicowy

-
suziXL
-

- Posty: 5219
- Rejestracja: pn sie 23, 2004 8:16 pm
- Lokalizacja: Wrocław/Maidstone
Post
autor: suziXL » czw maja 24, 2007 8:01 am
ja to obecnie nie mam zadnej kontrolki
natomiast Ty masz delikatny problem z rozumieniem tekstu

kolega przytoczyl cytat, w ktorym mowa jest o blokadzie centralnego mechanizmu roznicowego. Tekst jest napisany poprawnie i nie ma w nim zadnej pomylki. O blokadzie tylnego mechanizmu napisane jest dodatkowe wyjasnienie.
Czytac nalezy poczatek, srodek i koniec tekstu, a nie tylko poczatek i koniec, bo mozna cos przeoczyc

Nie przejmuj sie. Ksiezniczki z ch...ja nie zrobisz (Emila).
-
Eskapada
-

- Posty: 6434
- Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
- Lokalizacja: Wrocław
Post
autor: Eskapada » czw maja 24, 2007 8:23 am
suziXL pisze: bo mozna cos przeoczyc

ty sie tutaj nie mondrÓj - dzwoniłeś do mnie łoot the mader gołink on

Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość