ET, rozmiary opon, modyfikacje zawieszenia

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
gossy
Posty: 627
Rejestracja: ndz sie 21, 2005 8:17 pm
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: gossy » ndz lut 18, 2007 8:30 pm

gossy pisze:Slowo stalo sie cialem
Weryfikacja w terenie pozytywna, MT i wiekszy przeswit to jest to :)2 tylko czasu malo na dluzsza weryfikacje :(

Obrazek

Obrazek

Obrazek
------------
Jarek po trupach do celu ...

maciek maciek
 
 
Posty: 144
Rejestracja: pt sty 26, 2007 8:14 pm
Lokalizacja: wawa

Post autor: maciek maciek » pn lut 19, 2007 1:34 am

Witam mam pajero long 3,0 89 rok , jest bardzo mocno podniesiony . Przód klucz i ordynarnie do góry ale tak zeby zostało coś luzu , tył sprężyny 16,7 mm / 480 mm /7 zwojów , nowe polibusze pod bude 90 mm , opony 33" na feldze standart 6 " oraz dystanse 3 cm i jakoś wyszło . Z pewnymi uwagami - tył jest jak naj bardziej ok , z przodu opony tarły o wewnętrzne części nadkoli przy ramie (młotkowanie !), o noski zdeżaka ( szifierka ), o drążek stabilizatora prawa strona ( najpierw rozpacz ,potem wykręciłem trochę ogranicznik) teraz da radę - czasami coś lekko skrobnie ale co mi tam :D

Awatar użytkownika
Chrząścik Tomasz
Posty: 487
Rejestracja: czw lis 09, 2006 10:59 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Chrząścik Tomasz » pn lut 19, 2007 7:01 am

patrol na 33'' :( przeciez to nawet nie wygląda...
CHRZĄSZCZU TEAM
dos tres diamentos
gg 7660070
komóra 24h 604-41-70-37

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » pn lut 19, 2007 12:02 pm

Chrząścik Tomasz pisze:patrol na 33'' :( przeciez to nawet nie wygląda...
:o co ma piernik do wiatrka ?? co ma patrol do tematu ?? BTW Patrol i Pajero na 33 wygląda :)2

:)21
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » pn lut 19, 2007 12:07 pm

gossy pisze:
gossy pisze:Slowo stalo sie cialem
Weryfikacja w terenie pozytywna, MT i wiekszy przeswit to jest to :)2 tylko czasu malo na dluzsza weryfikacje :(

Trochę kiepska jakość zdjęć ale widać że 33x10,50 plus DOTZ 8x50R15 – ET 30 mieszczą się w nadkolach. Nie zmienia to jednak faktu rzeczy że problem jest podczas skrętu kołem. Koło ledwo się mija w tylnej dolnej części przedniego nadkola – na wysokości łączenia się progu, błotnika. Problem na tyle duże ze chlapacze trzeba było zdemontować. Z przodem jest dużo lepiej lekkie podcięcie plastykowego kła na zderzaku i będzie gitara :)2

Opona praktycznie nie wychodzi poza obrys auta - aczkolwiek poszerzenia mogły by być 1,5 cm szersze to auto by się w terenie mniej brudziło :wink:

Gossy wiecej zdjęć zapodaj :)21
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
misiu
Posty: 599
Rejestracja: śr lut 26, 2003 6:29 pm
Lokalizacja: Gąbin / Płock

Post autor: misiu » pn lut 19, 2007 12:15 pm

Mam nadzieje ze juz niedlugo bede mogl sie podzielic swoimi spostrzezeniami po zalozeniu takiego samego zestawu fegla+opona jak gossy tyle ze z liftem budy ok 5cm, bez modyfikacji zawieszenia.
Zastanawiam sie czy opony 10,5" nie beda sie rozszczelniac na 8,5" feldze.
Mysle jeszcze o 7" feldze, ale tam max ET jest +12 :/ i to chyba nie bedzie robic z przodu
suczę...robi się
gg: 1658948
plock4x4.pl

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » pn lut 19, 2007 12:33 pm

misiu pisze:Mam nadzieje ze juz niedlugo bede mogl sie podzielic swoimi spostrzezeniami po zalozeniu takiego samego zestawu fegla+opona jak gossy tyle ze z liftem budy ok 5cm, bez modyfikacji zawieszenia.
bez modyfikacji zawieszenia pick up moze dać rade ale to taki sobie pomysł. Podniesiesz środek ciężkości poprzez body lift poprzez montaż większych opon. Uważam że na początek powinni sie wymienić amortyzatory na mocniejsze - zapewnią one większe poczucie stabilności. 5 cm to moze byc za mało :roll: ze wzgledu na prace wahacza...
misiu pisze:Zastanawiam sie czy opony 10,5" nie beda sie rozszczelniac na 8,5" feldze.
Mysle jeszcze o 7" feldze, ale tam max ET jest +12 :/ i to chyba nie bedzie robic z przodu
Opona nie będzie sie rozszczelniać !! Auto na oponie 33 plus body lift plus felga 7xR15 +12 ET będzie sie źle prowadzić, nie pozbędziesz sie wrażenia ze Mitsubishi kładzie sie na zakrętach jak jednośladowy motor o tym ze będzie wyglądać jak wyliftowane Disco nie wspomnę :)20
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
misiu
Posty: 599
Rejestracja: śr lut 26, 2003 6:29 pm
Lokalizacja: Gąbin / Płock

Post autor: misiu » pn lut 19, 2007 12:56 pm

Eskapada pisze: bez modyfikacji zawieszenia pick up moze dać rade ale to taki sobie pomysł. Podniesiesz środek ciężkości poprzez body lift poprzez montaż większych opon. Uważam że na początek powinni sie wymienić amortyzatory na mocniejsze - zapewnią one większe poczucie stabilności. 5 cm to moze byc za mało :roll: ze wzgledu na prace wahacza...
5cm tulejki juz mam pociete z textolitu, a ze material twardy jak skala chce dac jeszcze oryginalne, nowe gumy w te gniazda.

Amortyzatory mam Kayaba gazowo-olejowe - jeszcze robia ok, ale byc moze przyjdzie i na nie pora - jakie wtedy?

l200 nie ma amortyzatora skretu - bedzie potrzebny przy tych oponach? - ew. od czego to dobrac?
suczę...robi się
gg: 1658948
plock4x4.pl

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » pn lut 19, 2007 1:42 pm

Co do wyboru materiału nie mam zastrzeżeń – ale co wysokości body liftu lekkie tak :roll: , ale czasami trzeba coś przerobić na sobie :wink: Ponad to nie wyobrażam sobie body liftu bez dawnia oryginalnych poduszek..

Ja tez miałem KYB gazowo olejowe – mam bardzo dobre zdanie na temat tych amorków ale nie zmienia to faktu rzeczy że jego średnica , średnica tłoczyska jego pojemność to wszystko są parametry 2xmniejsze niż to co może zaoferować Old Man Emu, Ironman, TJM, Trailmaster. Te amortyzatory maja inna konstrukcje nie grzeją się tak szybko jak oryginał a co za tym idzie trzymają parametry pracy.

Tak więc mimo dobrej jakości mimo tego że KYB jest gazowa to jest to tylko seria a Ty tuningujesz auto, podwyższasz środek ciężkości, będziesz auto lub co widać po avatorze upalasz auto to seria jest nie najlepszym rozwiązaniem

Amorek skrętu trzeba zapodać koniecznie - zmierzę popołudniu i powiem ci jaka ma mieć długość. Generalnie oczko / oczko i nie dobieramy od niczego tylko kupujemy amortyzator skrętu – Ja mam Rancho dedykowany wedlug katalogu do Jeepa Wranglera bo żaden katalog OME Rancho Ironman TJM nie pokazuje amortyzatora stricte do Mitsubishi bo takowe nie był montowane – ale większość Misków ma uchwyty na rzeczony amorek przy - taki paradkos :)21
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
misiu
Posty: 599
Rejestracja: śr lut 26, 2003 6:29 pm
Lokalizacja: Gąbin / Płock

Post autor: misiu » pn lut 19, 2007 1:46 pm

:)2
jak zwylke Eskapada - konkretnie piszesz :D - dzieki

na stronie Ironmena znalazlem cos takiego:
zastosowanie tylko dla wersji "Non Power Steering Models Only", czyli ze bez wspomagania? :o
nr czesci 3517
rozciagniety 609mm
scisniety 359mm
mocowanie1 B6
mocowanie2 B6

w PL 350zl :/
od jeepa 250zl, ale nie znalazlem jeszcze wymiarow
suczę...robi się
gg: 1658948
plock4x4.pl

Awatar użytkownika
gossy
Posty: 627
Rejestracja: ndz sie 21, 2005 8:17 pm
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: gossy » pn lut 19, 2007 3:37 pm

Eskapada pisze:Amorek skrętu trzeba zapodać koniecznie
Potwierdzam.
Eskapada pisze:Ja mam Rancho
Mialeś :wink: chciales powiedziec :P
------------
Jarek po trupach do celu ...

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » pn lut 19, 2007 6:02 pm

Kilka fotek na szybkop mojego expolda – Opona MT/R 33x12,50 Felga R15 ET -30 Body lift plus 40 mm

Obrazek

przy skrecie koła urwało juz chlapacz - jak widać przerwa między dolną częścią nadkola a kołem to ok 1 cm :)3

Obrazek

A to wystająca opona poza obrys auto tylko w górnej części jest to około 10 cm :)21
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
Chrząścik Tomasz
Posty: 487
Rejestracja: czw lis 09, 2006 10:59 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Chrząścik Tomasz » pn lut 19, 2007 11:16 pm

misiu pisze::)2
jak zwylke Eskapada - konkretnie piszesz :D - dzieki

na stronie Ironmena znalazlem cos takiego:
zastosowanie tylko dla wersji "Non Power Steering Models Only", czyli ze bez wspomagania? :o
nr czesci 3517
rozciagniety 609mm
scisniety 359mm
mocowanie1 B6
mocowanie2 B6

w PL 350zl :/
od jeepa 250zl, ale nie znalazlem jeszcze wymiarow
Czy takie amory skrętu podejdą też do mojego L-200 rocznik 98... ja mam nowszą budę...?
CHRZĄSZCZU TEAM
dos tres diamentos
gg 7660070
komóra 24h 604-41-70-37

maciek maciek
 
 
Posty: 144
Rejestracja: pt sty 26, 2007 8:14 pm
Lokalizacja: wawa

Post autor: maciek maciek » wt lut 20, 2007 12:05 am

Witam z oponami mam ten sam problem co na zdjęciach, choć może to nie problem :D niestety nie umiem wkleić zdjęć :oops:

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » wt lut 20, 2007 7:38 am

maciek maciek pisze:Witam z oponami mam ten sam problem co na zdjęciach, choć może to nie problem :D niestety nie umiem wkleić zdjęć :oops:
W ,,działanie forum'' znajdziesz instrukcje wklejania zdjęć - ot tak z Twojego komputera nie da sie w kleić . Zdjęcia muszą byc gdzieś, juz na jakieś stronie ..moze na początek prześlij zdjecia na moj adres e-mail
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
Zbowid
     
     
Posty: 11903
Rejestracja: wt maja 13, 2003 2:35 pm
Lokalizacja: Bystrzejowice

Post autor: Zbowid » wt lut 20, 2007 8:51 am

BArtek myślę, że nie ma sensu wchodzić w dyskusję na temat 33" - obaj temat przećwiczyliśmy z różnym skutkiem ( jest to bardzo subiektywne :)21 ) ale zgadzamy się co do weryfikacji fragmentów podwozia przez duże gumy. Ja również nie wierzę, że można jeździć po terenie mając założone 33" i bez podnoszenia - tylko pytanie co dla kogo jest "teren"..." :)21 Może dla kogoś teren to już zjazd do lasu?? albo w polną drogę ?? ??

No ja mam trochę inne wyobrażenie i zakładanie 33" bez body liftu jest na pewno pomysłem nietrafionym.

A jeżeli chodzi o amorki to KONI Have Duty Truck są po prostu super i cieszę się, że Cię posłuchałem :)2
Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli. :)23

Awatar użytkownika
gossy
Posty: 627
Rejestracja: ndz sie 21, 2005 8:17 pm
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: gossy » wt lut 20, 2007 9:10 am

Zbowid pisze:tylko pytanie co dla kogo jest "teren"..." :)21 Może dla kogoś teren to już zjazd do lasu?? albo w polną drogę ?? ??
No ja mam trochę inne wyobrażenie i zakładanie 33" bez body liftu jest na pewno pomysłem nietrafionym.
Jasna sprawa, ze same duze kola to nie wszystko, ale naprawde przy lifcie zawieszenia +40/50, kolach 33x10,5x15 i korekcie przednich nadkoli daje rade - i nie jest to tylko "dzielnosc" na lesnych, polnych drogach. Wiadomo - na ReMPSTy sie nie nadaje ale sredni teren robi z palcem w du..e :)2
Czyli jak kto lubi i do czego potrzebuje.
------------
Jarek po trupach do celu ...

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » wt lut 20, 2007 9:55 am

Chrząścik Tomasz pisze:
misiu pisze::)2
jak zwylke Eskapada - konkretnie piszesz :D - dzieki

na stronie Ironmena znalazlem cos takiego:
zastosowanie tylko dla wersji "Non Power Steering Models Only", czyli ze bez wspomagania? :o
nr czesci 3517
rozciagniety 609mm
scisniety 359mm

mocowanie1 B6
mocowanie2 B6

w PL 350zl :/
od jeepa 250zl, ale nie znalazlem jeszcze wymiarow
Czy takie amory skrętu podejdą też do mojego L-200 rocznik 98... ja mam nowszą budę...?
ymm trzeba było by to sprawdzić - ja od trzech lat mam Rancho 499 mm / 309 mm skok: 190 mm. Ten Ironman wydaje mi troszke za dlugi poniewaz Gossy mial miec zamontowany Rancho 570 /360 i okazał sie za długi a własnie go zmierzyłem 8)
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » wt lut 20, 2007 10:19 am

gossy pisze:
Zbowid pisze:tylko pytanie co dla kogo jest "teren"..." :)21 Może dla kogoś teren to już zjazd do lasu?? albo w polną drogę ?? ??
No ja mam trochę inne wyobrażenie i zakładanie 33" bez body liftu jest na pewno pomysłem nietrafionym.
Jasna sprawa, ze same duze kola to nie wszystko, ale naprawde przy lifcie zawieszenia +40/50, kolach 33x10,5x15 i korekcie przednich nadkoli daje rade - i nie jest to tylko "dzielnosc" na lesnych, polnych drogach. Wiadomo - na ReMPSTy sie nie nadaje ale sredni teren robi z palcem w du..e :)2
Czyli jak kto lubi i do czego potrzebuje.
Jest różnica między oponą 33x12,50 a 33x10,50 – stąd też Mariusz vel Gossy może koła skręcić bez obcierania ja nie mogę i syf stoi lub może jeździć na wprost. Po drugie Gossy ma bardzo mocną i zawiechę – pełen większy komfort niż seria a jednocześnie auto nie buja się i tak łatwo nie ugina się na dziurach. System zaworów w amortyzatorach OME podczas szybkiej jazdy na nierównościach wręcz je utwardza – podobnie działa drążek skrętny o progresywnej charakterystyce….

Wracając do body liftu można go zrobić lub podciąć nadkola. W przypadku auta Mariusza dobra estetyczna szlifiersko blacharska robota rozwiąże problem – bo co by nie mówić 2 cm luzu przy skręcie to troszkę za mało …

Innym faktem jest że rozmawiamy praktycznie rzecz biorąc o różnych samochodach……

Zbowid Pajero I 33x12,50 ET -20 body lift plus około 40 mm. U Zbowida da się skręcić
Eskapada Pajero II 33x12,50 ET -30 body lift plus około 40 mm. U MNIE nie da się skręcić
Tak wiec Misiek, Miśkowi nie równy :)21
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

maciek maciek
 
 
Posty: 144
Rejestracja: pt sty 26, 2007 8:14 pm
Lokalizacja: wawa

Post autor: maciek maciek » wt lut 20, 2007 10:23 am

Witam jak oceniasz różnice pomiędzy Good Year MTR a BFG MT

Awatar użytkownika
X90
Posty: 620
Rejestracja: sob maja 27, 2006 11:23 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: X90 » wt lut 20, 2007 1:22 pm

A jak jest z mocą na 33"? Bo oryginalne koła to chyba około 30"...
"Pisarz miłości mówią mi..."

Awatar użytkownika
gossy
Posty: 627
Rejestracja: ndz sie 21, 2005 8:17 pm
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: gossy » wt lut 20, 2007 2:03 pm

X90 pisze:A jak jest z mocą na 33"? Bo oryginalne koła to chyba około 30"...
Z moca jest spoko, na starcie troche brakuje ale jak sie juz rozpedzi .........
to zahamowac trudno :lol: :lol:
Jezdzilem wczesniej na 31x10,5 - dla mnie po przejsciu na 33x10,5 roznica jest malo odczuwalna - oczywiscie przy zalozeniu ze nie nasladujesz Kubicy.
W terenie juz troche gorzej - z reduktorem daje rade.
------------
Jarek po trupach do celu ...

Awatar użytkownika
gossy
Posty: 627
Rejestracja: ndz sie 21, 2005 8:17 pm
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: gossy » wt lut 20, 2007 2:16 pm

Na stronie
http://www.kilometr.com
jest przelicznik rozmiarów kol - przy kolach 33x10,5x15 w stosunku do fabrycznych 265/70R15 wychodzi cos takiego:
- ilosc obr kola fabrycznego na 1km - 429
- ilosc obr kola mojego na 1km - 380
- roznica 11%
- roznica przeswitu - 50mm (14%)
Czyli przy stalej predkosci na trasie powinien palic mniej (nizsza predkosc obr silnika przy tej samej predkosci auta) :wink:
------------
Jarek po trupach do celu ...

Awatar użytkownika
X90
Posty: 620
Rejestracja: sob maja 27, 2006 11:23 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: X90 » wt lut 20, 2007 2:29 pm

Dzięki :)2 Szczerze, to myślę nad 33" w Rockym, a podpiąłem się pod ten wątek, bo Pajero 2.5td ma podobny stosunek masy do mocy( w Rockym 98km przy 3.200 i 245Nm przy 1.900). Opony seryjne 255/70/15. 33" powinny mieć sens :D :)2
Pozdrawiam
"Pisarz miłości mówią mi..."

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » wt lut 20, 2007 5:25 pm

maciek maciek pisze:Witam jak oceniasz różnice pomiędzy Good Year MTR a BFG MT
na szosie jest kolosalna w terenie wyczuwalna :)21
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość