KLIMA W PAJERO 2, PROBLEM.

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Post autor: ernil » śr lip 18, 2007 7:24 am

Nie przesadzaj BooBoo, klima to nie jest zla rzecz. Nie odczuwasz jej braku, bo jej nie posiadasz :) Dla kogos, kto zupelnie nie uzywa auta do normalnej jazdy po miescie czy trasie klima faktycznie moze nie byc potrzebna. Ale jak ktos (np. ja) jezdzi autem terenowym wszedzie (bo osobowke sprzedalem) to klima jest wybawieniem.
Zwlaszcza, ze mam malutkie dziecko i psa :)21 .
Odnosnie tego, kiedy klima chodzi a kiedy nie: trzeba zwrocic uwage, ze na sprezarce kolo pasowe kreci sie stale. Dopiero elektromagnes, do ktorego podany zostanie prad, zalacza faktycznie sprezanie. Sprezarka wiec "sie kreci", ale nie prauje. Pare razy slyszalem ludzi, ktorzy twierdzili, ze "ciagle im sie kreci, wiec zepsuta"... :)
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
BooBoo
Posty: 1802
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 1:43 pm
Lokalizacja: Rudawy Janowickie

Post autor: BooBoo » śr lip 18, 2007 7:28 am

I zepsułeś taką piękną prowokację. Nie mógłbyś być mniej kulturalny?

A miało być wrednie i agresywnie, taka odrobina fermentu :D

Co prawda to fakt, że przy 40 w mieście bez klimy ciężko, mam ją w plaskaczach.

Mitsu też ma ale nie działającą, a kaski zawsze na coś innego potrzeba
Ziemia jest płaska, każdy to widzi. Za wyjątkiem mojej wiochy gdzie jest ewidentnie wypukła.

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Post autor: ernil » śr lip 18, 2007 7:44 am

A bo kurde ja to zawsze wszystko biore od razu do siebie... :)21
XTZ 750
Outback EJ25 MT

shamanus
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 59
Rejestracja: ndz lip 08, 2007 5:37 pm
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: shamanus » śr lip 18, 2007 8:29 am

BooBoo pisze:A na cholerę Wam ta klima? W terenie jakoś nie odczuwam jej braku. :)20
'Wychowałem' sę na pojazdach bez AC i powiem, nie przepadam-załanczam sporadycznie.
Lubie upały i słońce, niektórzy się jednak męczą.
Nie dziwie się,że 'muszą' i chcą miec schładzacz w aucie.
Fak,że jak coś jest w samochodzie to musi to działać jak należy...

P.S kolega w Explorerze jeździł ciągle na pełnym chłodzeniu-efekt-obustronne zapalenie płuc. Wszystko więc dla ludzi-ale z głową :wink:
D22 2.5 King Cab Calmini 3'
Vitara 1.6 94r cabrio
RAV4 II 2.0 (RIP)
Pajero II 2.5 (RIP)

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Adas » śr lip 18, 2007 4:47 pm

ernil jak dla mnie to za mąndry jesteś, smarowany olejem chyba jadalnym z butelki w bagażniku , pompa wody też u ciebie smarowana olejem jest ??

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Post autor: ernil » śr lip 18, 2007 5:09 pm

Uwazaj, zebys nie musial mnie tu za chwile przepraszac... :)3
Ja wiem, ze jest goraco, ale wysil sie choc na tyle, zeby skorzystac z Google.
I niech juz wroci Twoja sekretarka, albo na czas jej nieobecnosci zatrudnij inna...
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Adas » śr lip 18, 2007 5:28 pm

ernil pisze:Uwazaj, zebys nie musial mnie tu za chwile przepraszac... :)3
:D

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Post autor: ernil » śr lip 18, 2007 6:47 pm

Nie wiem co w tym jest smiesznego.
Zwracasz sie do mnie niezbyt uprzejmie, wypisujesz bzdury i w dodatku nie chce Ci sie (na przyklad) wciskac w MS Word klawisza F7...
Kupiles auto? Cieszysz sie? Fajnie Ci sie jezdzi? Zarejestrowales sie na Forum? To wez sie pozbieraj i zacznij normalnie wspolpracowac z Ludzmi tutaj obecnymi, ok? Czesto bedziesz od Nich potrzebowal pomocy.
A jak cos Ci nie pasuje lub z czyms sie nie zgadzasz to staraj sie zmieniac to na lepsze lub argumentuj madrze. Inaczej to nie ma sensu.
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Adas » śr lip 18, 2007 7:06 pm

Chłopie wyluzuj............... popatrz jaki jest temat nic tam nie ma na temat złamanego Twojego Ego

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Post autor: ernil » śr lip 18, 2007 7:17 pm

Z kazdym dniem lepiej rozumiem okreslenie "dzieci neostrady"... :)3
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Adas » śr lip 18, 2007 7:28 pm

ernil pisze: "dzieci neostrady"... :)3
masz 23 lata i kto tu jest dzieckiem . Koniec,kończę tą wymianę nieuprzejmości za stary jestem na to jka cie uraziłem to sory , ale sprężarka w klimy smarowana nie jest olejem z układu smarowania silnika i tyle .

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Post autor: ernil » śr lip 18, 2007 7:38 pm

(...) ale sprężarka w klimy smarowana nie jest olejem z układu smarowania silnika i tyle .
Gosciu, ja nic takiego nie napisalem !! Wczytaj sie dokladnie, bardzo Cie prosze, a pozniej dopiero polemizuj, OK??!! :evil:
Nie wyjezdzaj z wiekiem. "Dziecko neostrady" niekoniecznie oznacza kogos maloletniego.
I w dalszym ciagu nie czytasz tego, co napisales przed kliknieciem "wyslij"...
XTZ 750
Outback EJ25 MT

shamanus
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 59
Rejestracja: ndz lip 08, 2007 5:37 pm
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: shamanus » śr lip 18, 2007 10:10 pm

Substancje smarującą nabijają razem z chłodziwem.
I odwrotnie odsysając, odzyskują to co pozostało.
Przed każdorazowym nabiciem, najpierw trzeba opróżnić.
Jak i w życiu :wink: :D

Może jakiś post byście utworzyli do wzajemnego 'opluwania' 8) temat robi się jak smietnik, potem wracasz do starych postów i szukając odpowiedzi przez takie rzeczy trzeba się przekopywać... :evil: :)3
D22 2.5 King Cab Calmini 3'
Vitara 1.6 94r cabrio
RAV4 II 2.0 (RIP)
Pajero II 2.5 (RIP)

Awatar użytkownika
BooBoo
Posty: 1802
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 1:43 pm
Lokalizacja: Rudawy Janowickie

Post autor: BooBoo » czw lip 19, 2007 6:58 am

PAX młodziankowie PAX VOBISCUM.
Ziemia jest płaska, każdy to widzi. Za wyjątkiem mojej wiochy gdzie jest ewidentnie wypukła.

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Adas » czw lip 19, 2007 10:41 am

Przepraszam kolegów ! :oops:

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Post autor: ernil » czw lip 19, 2007 3:37 pm

:)
XTZ 750
Outback EJ25 MT

zurma35
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 45
Rejestracja: śr maja 02, 2007 8:48 pm
Lokalizacja: Anglia

Post autor: zurma35 » pt lip 20, 2007 9:36 am

ernil pisze: Odnosnie tego, kiedy klima chodzi a kiedy nie: trzeba zwrocic uwage, ze na sprezarce kolo pasowe kreci sie stale. Dopiero elektromagnes, do ktorego podany zostanie prad, zalacza faktycznie sprezanie. Sprezarka wiec "sie kreci", ale nie prauje. Pare razy slyszalem ludzi, ktorzy twierdzili, ze "ciagle im sie kreci, wiec zepsuta"... :)
Witaj ernil sorki widze ze rozprtalem mala wojne, przepraszam.
Mam pytanko odnosnie tego o co pytalem wczesniej, pomijajac wszystkie szczegolu odnosnie ilosc gazu szczelnosc itd. Chodzi mi o to czy jak zalocze klimime kompresor ma pracowac caly czas??? wiem ze tam jest elektro-sprzeglo i ono rozlacza i zalacza naped pompy. Zadalem to pytanie bo w osobowce mam tak ze:
-jak wlaczam klime sprzegielko zalacza pompe i zalacza sie wentylator, pompa pracuje jakas chwile i przestaje pracowac, po chwili zalacza sie znowu.
A w moim Pajero jest tak ze zalaczam klime pompa zaczyma pracowac wentylatory tez, ale pracuje caly czas. Czy to tak mam byc???Czy powinna pracowac tak jak w osobowce????? Zgory dzieki za podpowiedz
a jeszcze strowanie klima i ogrzewaniem jest to elektroniczne Pozdrawiam
Pajer 2,5tdi
GG5678533

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Post autor: ernil » pt lip 20, 2007 10:12 am

Hmm, szczerze mowiac, to nie wiem jak to jest w Pajero... :/
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Misiek Cypr » pn wrz 03, 2007 9:58 am

Kompresor klimy jest smarowany olejem zawartym w czynniku, jest to specjalny olej do takich instalacji, inny dla kazdego czynnika.

R12 ma olej mineralny a R134a ma olej syntetyczny, to samo jest dla R22 i R404, R407 i innych czynnikow, kazdy ma swoj olej.

Kompresor w Pojarce ma prawo dlugo pracowac, moze stanie jak zamkniesz okna i szyber :lol: Pajero long jest dosc kubaturne, wiec trudno je wychlodzic.

Pajero II 91 wentylator chlodnicy, a raczej skraplacza pracuje juz po przekreceniu kluczyka, gdy selector jest na wlaczonej klimie

Pajero II 92' juz tak nie mialem, i wlaczal sie po wlaczeniu silnika, natomiast nie zatrzymuje sie z kompresorem.

Kompresor jest sterowany termostatem i presostatem, gdzie presostat zabezpiecza go przed zbyt niskim cisnieniem na ssaniu. Dziala dwutorowo, bo zabezpiecza przed zalaniem kompresora ciecza i brakiem czynnika bo ustawiony jest okolo 2 barow o ile sie nie myle, ale tak jest przy freonie R22, R404, i R407, wiec zatarcie kompresora nie grozi, z powodu braku czynnika i oleju.
Pozdrawiam
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości