Kompresor klimy jest smarowany olejem zawartym w czynniku, jest to specjalny olej do takich instalacji, inny dla kazdego czynnika.
R12 ma olej mineralny a R134a ma olej syntetyczny, to samo jest dla R22 i R404, R407 i innych czynnikow, kazdy ma swoj olej.
Kompresor w Pojarce ma prawo dlugo pracowac, moze stanie jak zamkniesz okna i szyber

Pajero long jest dosc kubaturne, wiec trudno je wychlodzic.
Pajero II 91 wentylator chlodnicy, a raczej skraplacza pracuje juz po przekreceniu kluczyka, gdy selector jest na wlaczonej klimie
Pajero II 92' juz tak nie mialem, i wlaczal sie po wlaczeniu silnika, natomiast nie zatrzymuje sie z kompresorem.
Kompresor jest sterowany termostatem i presostatem, gdzie presostat zabezpiecza go przed zbyt niskim cisnieniem na ssaniu. Dziala dwutorowo, bo zabezpiecza przed zalaniem kompresora ciecza i brakiem czynnika bo ustawiony jest okolo 2 barow o ile sie nie myle, ale tak jest przy freonie R22, R404, i R407, wiec zatarcie kompresora nie grozi, z powodu braku czynnika i oleju.
Pozdrawiam