Problem ze skrzynią automat w wersji 3,0 V6

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
Jarek10
 
 
Posty: 130
Rejestracja: śr sty 03, 2007 8:34 pm
Lokalizacja: małopolska

Post autor: Jarek10 » ndz mar 30, 2008 2:14 pm

Marcin-Kraków pisze:
Jarek10 pisze:Witam ponownie.
Wiadomości z ostatniej chwili......wsteczny wchodzi idealnie,
po prostu rewelacja :-) Reszta biegów do przodu - umarła :-(
Zero, null, kicha :-(
Skrzynia szmelc. Do remontu i tyle.
Po sporym czasie nieuzywania sterowanie tez moze byc na smietnik.
No to mam trochę więcej informacji, dotyczących mojej "pseudo działającej",
skrzyni. Niestety, koledzy macie rację, w przypadku złego przechowywania
ASB, każda nawet najlepsza po roku, może okazać się totalnym złomem.

Jedynym, sensownym wyjściem po zakupie takowej skrzyni, jest rozebranie jej, przez zakład dokonujący serwisowania ASB
i dokonanie kompletnego przeglądu.
Chyba, że skrzynka do końca była
w aucie i regularnie (przynajmniej raz na miesiąc), była uruchamiana
wraz z autkiem...co można sprawdzić dokonując jazdy próbnej
przed zakupem skrzyni....

I okazało się, że to co mogło być sprawne rok temu, nie do końca
musi być sprawne po zamontowaniu w Waszym pojeżdzie....
przynajmniej tak jest z ASB :-(
Jeep ZJ 5.2 "96 / Mitsubishi Montero/Pajero II 3.0, Dodge Ram 1500/ Hemi 5,7

Awatar użytkownika
acinski
Posty: 1604
Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: acinski » ndz mar 30, 2008 5:02 pm

Nie straszcie. Właśnie odebrałem pojazd od mechanika i jak narazie skrzynia miód i orzeszki. Jeździ, redukuje i reaguje na pedał gazu jak marzenie. Tfu tfu aby tak dalej.
Dziadek 2,5TD `98

Awatar użytkownika
Jarek10
 
 
Posty: 130
Rejestracja: śr sty 03, 2007 8:34 pm
Lokalizacja: małopolska

Post autor: Jarek10 » wt kwie 01, 2008 10:56 am

No to gratulacje :)2
i niech Ci służy przynajmniej milion kilometrów :D
Jeep ZJ 5.2 "96 / Mitsubishi Montero/Pajero II 3.0, Dodge Ram 1500/ Hemi 5,7

Awatar użytkownika
Jarek10
 
 
Posty: 130
Rejestracja: śr sty 03, 2007 8:34 pm
Lokalizacja: małopolska

Post autor: Jarek10 » ndz kwie 06, 2008 9:29 pm

acinski pisze:Nie straszcie. Właśnie odebrałem pojazd od mechanika i jak narazie skrzynia miód i orzeszki. Jeździ, redukuje i reaguje na pedał gazu jak marzenie. Tfu tfu aby tak dalej.
No i jak skrzynka Ci sie sprawuje ?
Ciekaw jestem ile km już na niej zrobiłeś i czy wrażenia są dalej
tak extra jak w początkowym poście ?
Jeep ZJ 5.2 "96 / Mitsubishi Montero/Pajero II 3.0, Dodge Ram 1500/ Hemi 5,7

Awatar użytkownika
animaldziobak
Posty: 403
Rejestracja: wt cze 20, 2006 9:19 pm
Lokalizacja: Zabrze, Śląsk

Post autor: animaldziobak » czw cze 05, 2008 10:08 am

A ja odświerze tamat.
Poszukuję przyczyny takiej:
Przy dohamowywaniu do świateł obroty spadają skokowo. Od 500 do 900 i tak do zatrzymania. Wtedy wolne obroty sa około 500.
Kable od skrzyni oglądnięte. Zastanawiam się który czujnik pierdyknął

Za pomysły dziękuję.
Pojarka 3.0 v6 89 r long, KUMHO KL-71 33x12,5x15 i Escape 12000lbs
Volvo TGB 11
tel. 606-301-656

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Misiek Cypr » czw cze 05, 2008 10:22 am

A jak bylo wczesniej.

Jakie obroty powinien miec silnik na wolnych obrotach? W omedze 2.5V6 mam wlasnie 520 rpm, ale to manual i troche nowszy
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
animaldziobak
Posty: 403
Rejestracja: wt cze 20, 2006 9:19 pm
Lokalizacja: Zabrze, Śląsk

Post autor: animaldziobak » czw cze 05, 2008 10:35 am

Z tego co wiem, po zatrzymaniu obroty powinny by`c na wysokości wolnych obrotów, które sa ustawione jak katalog mówi na 900.
U innych kolegów z automatami np Aciński obroty po zatrzymaniu rosną.

Wcześniej przed wymianą silnika to obroty wcale nie skakały, a teraz coś się jakby odblokowało i zaczynają rosnąć.
Normalnie to bym się tym nie stresował, ale w ten sposób załatwiłem stary silnik, bo na wolnych obrotach to mi ciśnienie oleju tak spadało, że silnik dostał "złotego strzała", a tego chciałbym w nowym po remoncie uniknąć.
Pojarka 3.0 v6 89 r long, KUMHO KL-71 33x12,5x15 i Escape 12000lbs
Volvo TGB 11
tel. 606-301-656

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Misiek Cypr » czw cze 05, 2008 10:47 am

A jakie masz obroty na neutralu?

Na D przy zatrzymaniu, a wlasciwie na postoju przy wrzuceniu z N na D automat dodaje troche gazu aby sie utrzymal na poziomie wolnych obrotow na N. W wiekszosci skrzyn, jest taka dodatkowa linka jakby gazu, ale Twojej skrzyni nie znam. Moze tam sie cos przyciny lub wypielo?
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
animaldziobak
Posty: 403
Rejestracja: wt cze 20, 2006 9:19 pm
Lokalizacja: Zabrze, Śląsk

Post autor: animaldziobak » czw cze 05, 2008 10:51 am

Na P i N mam 900, na D, R, 2, L mam własnie 500 (połowa pierwszego przedziału na obrotomierzu).
Pojarka 3.0 v6 89 r long, KUMHO KL-71 33x12,5x15 i Escape 12000lbs
Volvo TGB 11
tel. 606-301-656

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości