Super select

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
apede
 
 
Posty: 3873
Rejestracja: ndz maja 15, 2005 10:23 pm
Lokalizacja: miasto 9 zajezdni
Kontaktowanie:

Post autor: apede » wt cze 17, 2008 9:24 pm

@lbl78: Ten jeepnięty reduktor to bodajże blokuje dyfer na niskim zakresie. :roll:
loppujen lopuksi suzuki neliveto
https://www.flickr.com/photos/apede22
Bareja wieszczem narodowym...

Awatar użytkownika
piotr_popiel
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 72
Rejestracja: ndz kwie 06, 2008 2:04 am
Lokalizacja: olsztyn

Post autor: piotr_popiel » wt cze 17, 2008 9:35 pm

lordmietek pisze:
lordmietek pisze:Witam, czy miganie kontrolki centralnego dyfra (SS) jest normalne na 2H i 4H? czy moze cos jest popsute.
Prosze o odpowiedz
doadam jeszcze ze jest to pajero II
u mnie czasami migaja jak przod podczas jazdy wylacze jak drugi raz wysprzegle juz jest dobrze a jak nie to do tylu sie cofne i do przodu i jest juz w ogole git,zazwyczaj mam to gleboko gdzies niech sobie migaja tyl mi w ogole nie swieci ani lewa ani prawa i tez mnie to nie obchodzi;p;p

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Adas » wt cze 17, 2008 9:46 pm

lbl78 pisze:
Adas pisze: nikt jeszcze nie wymyślił niczego lepszego , zapinasz i rozpinasz napędy w locie , jeździsz po czarnym 4x4 , masz reduktor i blokadę centralnego dyfra , nie ma sprzęgiełek
Hamerykanie mieli taki reduktor w którymś dżipie :)2 mogłeś zapiąć napęd na sam przód, na sam tył albo 4x4 do tego reduktor i wszystko panie mechanicznie zadne pompki sie nie pierdo....y :)21
Na Kaszubi targałem Jeepa , któremu w pozycji pionowej rozpięły sie napędy i żaden nie działał , więc nie przekonują mnie elektroniczne bajery , które sterują napędami , jak wrzucisz wajchę to wiesz co masz :wink: , SS to najlepsza skrzyni :)2

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12631
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Post autor: lbl78 » wt cze 17, 2008 10:20 pm

Adas pisze:
lbl78 pisze:
Adas pisze: nikt jeszcze nie wymyślił niczego lepszego , zapinasz i rozpinasz napędy w locie , jeździsz po czarnym 4x4 , masz reduktor i blokadę centralnego dyfra , nie ma sprzęgiełek
Hamerykanie mieli taki reduktor w którymś dżipie :)2 mogłeś zapiąć napęd na sam przód, na sam tył albo 4x4 do tego reduktor i wszystko panie mechanicznie zadne pompki sie nie pierdo....y :)21
Na Kaszubi targałem Jeepa , któremu w pozycji pionowej rozpięły sie napędy i żaden nie działał , więc nie przekonują mnie elektroniczne bajery , które sterują napędami , jak wrzucisz wajchę to wiesz co masz :wink: , SS to najlepsza skrzyni :)2
reduktor o którym ja pisze był dużo wcześniej niż elektryczne bardziewia bełna mechanika bez żadnych bajerów :)2
@apede nie wiem dokładnie bo nie dane było mi tym pojeździć :cry: pooglądałęm sobie tylko... :oops:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

lordmietek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 47
Rejestracja: śr kwie 16, 2008 6:30 pm
Lokalizacja: błoto

Post autor: lordmietek » wt cze 17, 2008 10:24 pm

bucik pisze:coś jest popsute. musi zapalać się na stałe przy włączonym i zgasnąć po rozłączeniu. miganie jest oznaką stanu przejściowego.
najczęstrzą przyczyną takiego stanu rzeczy jest uszkodzenie przewodów na skrzyni.
czyli niema sie czego obawiac... to dobrze bo juz zarezerwowany :lol:

Awatar użytkownika
apede
 
 
Posty: 3873
Rejestracja: ndz maja 15, 2005 10:23 pm
Lokalizacja: miasto 9 zajezdni
Kontaktowanie:

Post autor: apede » wt cze 17, 2008 11:13 pm

@lbl78: Jak zwykle ja tam się nie znam 8) ale mi znajomy Fin tak mówił że tak ma w XJ 4.0. Wspominał że na trawersach jeździ na wysokim bo ma lepszą sterowność przy manewrach.
loppujen lopuksi suzuki neliveto
https://www.flickr.com/photos/apede22
Bareja wieszczem narodowym...

elili
 
 
Posty: 109
Rejestracja: pt lut 15, 2008 7:10 pm
Lokalizacja: dln. Śląsk

Post autor: elili » śr cze 18, 2008 12:24 pm

rudypajero.koszalin pisze: A Kolega sprawdzał chyba przy wyłączonej stacyjce, bo w pozycji 2H przy uruchomionym silniku podciśnienie puszczane zaworkiem, rozpina przesuwkę prawej półosi i w ten sposób rozłącza wał napędowy, co by się po próżnicy nie telepał. Po zgaszeniu silnika lub awarii zaworka półoś zostaje automatycznie spięta ( takie zabezpieczenie).
Przy najbliższej okazji sprawdzę. Jeżeli tak jest to faktycznie Super :lol: S.
rudypajero.koszalin pisze: W pozycji 4h napęd na przód zostaje przekazany przez mechanizm różnicowy dodatkowo blokowany sprzęgłem lepkościowym (bez tylnego wału jeździ się jak automatem).
Tego na razie spradzać nie będę. Ale dobrze wiedzieć.
elili
L200 KAOT

Awatar użytkownika
scood74
Posty: 447
Rejestracja: śr cze 18, 2008 6:43 am
Lokalizacja: słupsk

Post autor: scood74 » śr cze 18, 2008 1:58 pm

kurna no to mnie zakreciliscie okrutnie
mam pojarke II 2,8 tdi z 95 r z SS skrzynka i tez sprawdzalem przy wymianie koła ze jak krece kolem to normalnie walek z reduktora do przedniego mostu sie kreci ?????\

i sie juz zalamalem ze mam jakis kurna patent i nie mam odlanczania przednich półosi przy 2h a z tego co tu napisane jak silnik bedzie wlonczobny to na 2h jak pokrence przednim kolem walek niebedzie sie krencił ? znaczy bedzie odlanczalo?
faktycznie przy przednim moscie mam jakis taki siłownik
i juz w domyslach nawet dopuszcalem ze to moze byc jakas blokada dyfra przedniego ?!?!?>!
ale wyglada na to ze to nie to

mialem skrzynke SS w służbowym L200 co go z salonu sam odbieralem i mam ss teraz w pojarce i to mistrzostwo swiata w porownaniu do innych aut
montuja te skrzynie juz prawie 20 lat ? czy to mozliwe czy te pierwsze ss różnią sie znaczaco od tych ktore teraz pakuja

Awatar użytkownika
piotr_popiel
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 72
Rejestracja: ndz kwie 06, 2008 2:04 am
Lokalizacja: olsztyn

Post autor: piotr_popiel » śr cze 18, 2008 8:30 pm

scood74 pisze: faktycznie przy przednim moscie mam jakis taki siłownik
i juz w domyslach nawet dopuszcalem ze to moze byc jakas blokada dyfra przedniego ?!?!?>!
czyżby trafił nam sie jakis szczęściarz ze sztywnym mostem z przodu w pojarce :)2 :)2

Awatar użytkownika
rudypajero.koszalin
Posty: 1895
Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
Lokalizacja: koszalin
Kontaktowanie:

Post autor: rudypajero.koszalin » śr cze 18, 2008 9:15 pm

scood74 pisze:
i sie juz zalamalem ze mam jakis kurna patent i nie mam odlanczania przednich półosi przy 2h a z tego co tu napisane jak silnik bedzie wlonczobny to na 2h jak pokrence przednim kolem walek niebedzie sie krencił ? znaczy bedzie odlanczalo?
faktycznie przy przednim moscie mam jakis taki siłownik
i juz w domyslach nawet dopuszcalem ze to moze byc jakas blokada dyfra przedniego ?!?!?>!
ale wyglada na to ze to nie to

mialem skrzynke SS w służbowym L200 co go z salonu sam odbieralem i mam ss teraz w pojarce i to mistrzostwo swiata w porownaniu do innych aut
montuja te skrzynie juz prawie 20 lat ? czy to mozliwe czy te pierwsze ss różnią sie znaczaco od tych ktore teraz pakuja
Faktycznie, na przednim moście jest siłownik i wiele osób bierze go za blokadę, ale blokadą nie jest. Służy on do rozłączania półosi. Jest to rozwiązanie mające na celu zastąpienie sprzęgiełek piast przednich, które to były mocno awaryjne (głównie z powodu niewiedzy użytkowników). Siłownik łączy za pomocą sprzęgła kłowego dwie części półosi jest sterowany dwoma zaworkami znajdującymi się na prawym nadkolu (okolice zbiorniczka oleju do wspomagania.
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.

Awatar użytkownika
rudypajero.koszalin
Posty: 1895
Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
Lokalizacja: koszalin
Kontaktowanie:

Post autor: rudypajero.koszalin » śr cze 18, 2008 9:20 pm

piotr_popiel pisze:
scood74 pisze: faktycznie przy przednim moscie mam jakis taki siłownik
i juz w domyslach nawet dopuszcalem ze to moze byc jakas blokada dyfra przedniego ?!?!?>!
czyżby trafił nam sie jakis szczęściarz ze sztywnym mostem z przodu w pojarce :)2 :)2
Posiadanie blokady w przednim moście nie jest ruwnoznaczne z posiadaniem sztywnego mostu. Poza tym były mistyczne pojarki z fabryczną blokadą z przodu (w Europie niedostępne :( )
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.

Paweł_4x4
 
 
Posty: 107
Rejestracja: sob sty 26, 2008 2:45 pm
Lokalizacja: Lesko/Bieszczady

Post autor: Paweł_4x4 » śr cze 18, 2008 11:14 pm

rudypajero.koszalin pisze:
scood74 pisze:
i sie juz zalamalem ze mam jakis kurna patent i nie mam odlanczania przednich półosi przy 2h a z tego co tu napisane jak silnik bedzie wlonczobny to na 2h jak pokrence przednim kolem walek niebedzie sie krencił ? znaczy bedzie odlanczalo?
faktycznie przy przednim moscie mam jakis taki siłownik
i juz w domyslach nawet dopuszcalem ze to moze byc jakas blokada dyfra przedniego ?!?!?>!
ale wyglada na to ze to nie to

mialem skrzynke SS w służbowym L200 co go z salonu sam odbieralem i mam ss teraz w pojarce i to mistrzostwo swiata w porownaniu do innych aut
montuja te skrzynie juz prawie 20 lat ? czy to mozliwe czy te pierwsze ss różnią sie znaczaco od tych ktore teraz pakuja
Faktycznie, na przednim moście jest siłownik i wiele osób bierze go za blokadę, ale blokadą nie jest. Służy on do rozłączania półosi. Jest to rozwiązanie mające na celu zastąpienie sprzęgiełek piast przednich, które to były mocno awaryjne (głównie z powodu niewiedzy użytkowników). Siłownik łączy za pomocą sprzęgła kłowego dwie części półosi jest sterowany dwoma zaworkami znajdującymi się na prawym nadkolu (okolice zbiorniczka oleju do wspomagania.
Kolega napisał, że sprzęgło kłowe łączy dwie części prawej półosi. To mi pasuje jak najbardziej ale (!) czy również rozłącza połączenie : przedni wał->wałek atakujący->wieniec kosza mechanizmu różnicowego ?
Bo jeżeli nie, to podczas jazdy przedni wał i tak się będzie obracał bo dostanie napęd od lewego koła. Nie będzie to owszem permanentnie spięte na sztywno bo przecież mechanizm różnicowy przy odpiętym prawym kole na to nie pozwoli ale tarcie na satelitach kosza jest na tyle duże , że go lewe koło "pociągnie wał za sobą"
Nie znam dokładnej budowy przedniego dyfra w aucie z SS, z manuala dostępnego na forum nie udało mi się jednoznacznie go poznac.
U mnie jest problem migających kontrolek i mniemam , że mi przodu nie rozłącza w moście. Przyznam się, że tak jak poprzedni koledzy sprawdzałem "wolny obrót" przedniego wału (na 2H) przy zgaszonym silniku.
PS. przedni wał stał by w miejscu w pozycji 2H gdyby były odłączane obie półosie lewa i prawa.
Poprawcie mnie jeśli źle myślę.
Pajero II `92 rok krótki 2.5TD SUPER SELECT

Awatar użytkownika
scood74
Posty: 447
Rejestracja: śr cze 18, 2008 6:43 am
Lokalizacja: słupsk

Post autor: scood74 » czw cze 19, 2008 12:07 pm

a jaki bedzie objaw awarii tego siłownika rozpinającego przednie półoścki???
bo mam taki dziwny objaw delikatnego szarpnieć przy ruszaniu z miejsca na 2H przy skreconych kołach i na twardej nawierzchni
mam wtedy takie szarpniecia delikatne , które ustaja zaraz po ruszeniu i wydaje mi sie ze to moze byc zapiecie przedniej osi albo moze to wina szerokich i wysokich opon 31x10,5 x 15?
prz ruszaniu z 4H wystepuje to ale bardzo delikatnie trzeba sie wsłuchać i tylko na asfalcie

Awatar użytkownika
ap4x4
 
 
Posty: 1258
Rejestracja: śr mar 02, 2005 3:54 pm
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: ap4x4 » czw cze 19, 2008 12:15 pm

scood74 pisze:a jaki bedzie objaw awarii tego siłownika rozpinającego przednie półoścki???
bo mam taki dziwny objaw delikatnego szarpnieć przy ruszaniu z miejsca na 2H przy skreconych kołach i na twardej nawierzchni
mam wtedy takie szarpniecia delikatne , które ustaja zaraz po ruszeniu i wydaje mi sie ze to moze byc zapiecie przedniej osi albo moze to wina szerokich i wysokich opon 31x10,5 x 15?
prz ruszaniu z 4H wystepuje to ale bardzo delikatnie trzeba sie wsłuchać i tylko na asfalcie
Na pewno nie jest to wina opon.
Może i trochę wolniej ale zawsze do celu.
SUPER Y61 3.0 DIT SUPER

lordmietek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 47
Rejestracja: śr kwie 16, 2008 6:30 pm
Lokalizacja: błoto

Post autor: lordmietek » czw cze 19, 2008 1:24 pm

scood74 pisze:a jaki bedzie objaw awarii tego siłownika rozpinającego przednie półoścki???
bo mam taki dziwny objaw delikatnego szarpnieć przy ruszaniu z miejsca na 2H przy skreconych kołach i na twardej nawierzchni
mam wtedy takie szarpniecia delikatne , które ustaja zaraz po ruszeniu i wydaje mi sie ze to moze byc zapiecie przedniej osi albo moze to wina szerokich i wysokich opon 31x10,5 x 15?
prz ruszaniu z 4H wystepuje to ale bardzo delikatnie trzeba sie wsłuchać i tylko na asfalcie
jezeli wystepuje to przy pelnym skrecie moze byc to wina przegubu

Awatar użytkownika
jpi
 
 
Posty: 5019
Rejestracja: pt maja 25, 2007 6:54 am
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Post autor: jpi » czw cze 19, 2008 2:16 pm

a w czym tkwi superowość superselekta w porównaniu do stałego napędu na 4??
jak ktoś ma pecha to i w dupie palec złamie
LR disco 200
5 o'clock offroad team

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Post autor: TomaszRT » czw cze 19, 2008 2:22 pm

jpi pisze:a w czym tkwi superowość superselekta w porównaniu do stałego napędu na 4??
Chyba tylko w skomplikowaniu, co zaletą bynajmniej nie jest :-?
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Awatar użytkownika
bucik
 
 
Posty: 103
Rejestracja: czw wrz 08, 2005 10:08 pm
Lokalizacja: koszalin

Post autor: bucik » czw cze 19, 2008 2:37 pm

pitu, pitu.
jazda ze stałym na 4 po czarnym na MT-kach zwłaszcza jak popada tłumaczy wsystko. radze sprawdzić.
a w terenie bez zmian jednak nie wszystkie drogi lasem prowdzą.
warsztat4x4@wp.pl tel.886-695-927

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Post autor: TomaszRT » czw cze 19, 2008 2:51 pm

bucik pisze:pitu, pitu.
jazda ze stałym na 4 po czarnym na MT-kach zwłaszcza jak popada tłumaczy wsystko. radze sprawdzić.
a w terenie bez zmian jednak nie wszystkie drogi lasem prowdzą.
Ale co sprawdzić ? Że auto ze stałym 4x4 jest bezpieczniejsze od tylnonapędowego na śliskim asfalcie ? To przecież wiemy..
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40596
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » czw cze 19, 2008 2:54 pm

auto terenowe dyfra międzyosiowego nie potrzebuje - nic nie daje a niepotrzebnie komplikuje konstrukcję.. tu najlepiej sprawdzają się mocne i proste skrzynie rozdzielcze.. najlepiej na kołach żebatych

w osobowym natomiast jest to super potrzebne - i takie ma pahero, pip, land rover, g i tuyoty, audi czy inne subaru

zależy do czego auto

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Post autor: TomaszRT » czw cze 19, 2008 2:59 pm

Ja tu zmierzałem do tego co następuje:

... stały 4x4 (jak np w LRach), w zamian za pewną komplikację układu w porównaniu do part-time, daje możliwość jazdy 4x4 po asfalcie.
... SS, w zamian za zdecydowaną komplikację układu w porównaniu do stałego 4x4, CO DAJE ??
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40596
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » czw cze 19, 2008 3:01 pm

to samo

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Post autor: TomaszRT » czw cze 19, 2008 3:02 pm

Mroczny pisze:to samo
czyli nic więc, a komplikacja wzrasta..
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Awatar użytkownika
bucik
 
 
Posty: 103
Rejestracja: czw wrz 08, 2005 10:08 pm
Lokalizacja: koszalin

Post autor: bucik » czw cze 19, 2008 3:06 pm

auto z przeznaczeniem do tego samego co stare pajero, tyle że mowsze
ładniejsz lepsze i ze stałym napędęm kiedy chce. tego nie ma toyota a nawet "sony-erikson" wszystko mający.
moje pajero lekko ze mną niema a jak narazie na SS nie nażekałem
warsztat4x4@wp.pl tel.886-695-927

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Post autor: TomaszRT » czw cze 19, 2008 3:09 pm

@Mroczny czy rozumiesz co kolega @bucik usiłuje nam przekazać ?
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość