
Super select
Moderator: Kosiarz
- apede
-
- Posty: 3873
- Rejestracja: ndz maja 15, 2005 10:23 pm
- Lokalizacja: miasto 9 zajezdni
- Kontaktowanie:
@lbl78: Ten jeepnięty reduktor to bodajże blokuje dyfer na niskim zakresie. 

loppujen lopuksi suzuki neliveto
https://www.flickr.com/photos/apede22
Bareja wieszczem narodowym...
https://www.flickr.com/photos/apede22
Bareja wieszczem narodowym...
- piotr_popiel
- jestem tu nowy...
- Posty: 72
- Rejestracja: ndz kwie 06, 2008 2:04 am
- Lokalizacja: olsztyn
u mnie czasami migaja jak przod podczas jazdy wylacze jak drugi raz wysprzegle juz jest dobrze a jak nie to do tylu sie cofne i do przodu i jest juz w ogole git,zazwyczaj mam to gleboko gdzies niech sobie migaja tyl mi w ogole nie swieci ani lewa ani prawa i tez mnie to nie obchodzi;p;plordmietek pisze:doadam jeszcze ze jest to pajero IIlordmietek pisze:Witam, czy miganie kontrolki centralnego dyfra (SS) jest normalne na 2H i 4H? czy moze cos jest popsute.
Prosze o odpowiedz
Na Kaszubi targałem Jeepa , któremu w pozycji pionowej rozpięły sie napędy i żaden nie działał , więc nie przekonują mnie elektroniczne bajery , które sterują napędami , jak wrzucisz wajchę to wiesz co maszlbl78 pisze:Hamerykanie mieli taki reduktor w którymś dżipieAdas pisze: nikt jeszcze nie wymyślił niczego lepszego , zapinasz i rozpinasz napędy w locie , jeździsz po czarnym 4x4 , masz reduktor i blokadę centralnego dyfra , nie ma sprzęgiełekmogłeś zapiąć napęd na sam przód, na sam tył albo 4x4 do tego reduktor i wszystko panie mechanicznie zadne pompki sie nie pierdo....y


https://get.google.com/albumarchive/113 ... 1315771582
PSZCZOŁA zmota
PSZCZOŁA zmota
reduktor o którym ja pisze był dużo wcześniej niż elektryczne bardziewia bełna mechanika bez żadnych bajerówAdas pisze:Na Kaszubi targałem Jeepa , któremu w pozycji pionowej rozpięły sie napędy i żaden nie działał , więc nie przekonują mnie elektroniczne bajery , które sterują napędami , jak wrzucisz wajchę to wiesz co maszlbl78 pisze:Hamerykanie mieli taki reduktor w którymś dżipieAdas pisze: nikt jeszcze nie wymyślił niczego lepszego , zapinasz i rozpinasz napędy w locie , jeździsz po czarnym 4x4 , masz reduktor i blokadę centralnego dyfra , nie ma sprzęgiełekmogłeś zapiąć napęd na sam przód, na sam tył albo 4x4 do tego reduktor i wszystko panie mechanicznie zadne pompki sie nie pierdo....y
, SS to najlepsza skrzyni

@apede nie wiem dokładnie bo nie dane było mi tym pojeździć


Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 47
- Rejestracja: śr kwie 16, 2008 6:30 pm
- Lokalizacja: błoto
- apede
-
- Posty: 3873
- Rejestracja: ndz maja 15, 2005 10:23 pm
- Lokalizacja: miasto 9 zajezdni
- Kontaktowanie:
@lbl78: Jak zwykle ja tam się nie znam
ale mi znajomy Fin tak mówił że tak ma w XJ 4.0. Wspominał że na trawersach jeździ na wysokim bo ma lepszą sterowność przy manewrach.

loppujen lopuksi suzuki neliveto
https://www.flickr.com/photos/apede22
Bareja wieszczem narodowym...
https://www.flickr.com/photos/apede22
Bareja wieszczem narodowym...
Przy najbliższej okazji sprawdzę. Jeżeli tak jest to faktycznie Superrudypajero.koszalin pisze: A Kolega sprawdzał chyba przy wyłączonej stacyjce, bo w pozycji 2H przy uruchomionym silniku podciśnienie puszczane zaworkiem, rozpina przesuwkę prawej półosi i w ten sposób rozłącza wał napędowy, co by się po próżnicy nie telepał. Po zgaszeniu silnika lub awarii zaworka półoś zostaje automatycznie spięta ( takie zabezpieczenie).

Tego na razie spradzać nie będę. Ale dobrze wiedzieć.rudypajero.koszalin pisze: W pozycji 4h napęd na przód zostaje przekazany przez mechanizm różnicowy dodatkowo blokowany sprzęgłem lepkościowym (bez tylnego wału jeździ się jak automatem).
elili
L200 KAOT
L200 KAOT
kurna no to mnie zakreciliscie okrutnie
mam pojarke II 2,8 tdi z 95 r z SS skrzynka i tez sprawdzalem przy wymianie koła ze jak krece kolem to normalnie walek z reduktora do przedniego mostu sie kreci
???\
i sie juz zalamalem ze mam jakis kurna patent i nie mam odlanczania przednich półosi przy 2h a z tego co tu napisane jak silnik bedzie wlonczobny to na 2h jak pokrence przednim kolem walek niebedzie sie krencił ? znaczy bedzie odlanczalo?
faktycznie przy przednim moscie mam jakis taki siłownik
i juz w domyslach nawet dopuszcalem ze to moze byc jakas blokada dyfra przedniego ?!?!?>!
ale wyglada na to ze to nie to
mialem skrzynke SS w służbowym L200 co go z salonu sam odbieralem i mam ss teraz w pojarce i to mistrzostwo swiata w porownaniu do innych aut
montuja te skrzynie juz prawie 20 lat ? czy to mozliwe czy te pierwsze ss różnią sie znaczaco od tych ktore teraz pakuja
mam pojarke II 2,8 tdi z 95 r z SS skrzynka i tez sprawdzalem przy wymianie koła ze jak krece kolem to normalnie walek z reduktora do przedniego mostu sie kreci

i sie juz zalamalem ze mam jakis kurna patent i nie mam odlanczania przednich półosi przy 2h a z tego co tu napisane jak silnik bedzie wlonczobny to na 2h jak pokrence przednim kolem walek niebedzie sie krencił ? znaczy bedzie odlanczalo?
faktycznie przy przednim moscie mam jakis taki siłownik
i juz w domyslach nawet dopuszcalem ze to moze byc jakas blokada dyfra przedniego ?!?!?>!
ale wyglada na to ze to nie to
mialem skrzynke SS w służbowym L200 co go z salonu sam odbieralem i mam ss teraz w pojarce i to mistrzostwo swiata w porownaniu do innych aut
montuja te skrzynie juz prawie 20 lat ? czy to mozliwe czy te pierwsze ss różnią sie znaczaco od tych ktore teraz pakuja
- piotr_popiel
- jestem tu nowy...
- Posty: 72
- Rejestracja: ndz kwie 06, 2008 2:04 am
- Lokalizacja: olsztyn
- rudypajero.koszalin
- Posty: 1895
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
- Lokalizacja: koszalin
- Kontaktowanie:
Faktycznie, na przednim moście jest siłownik i wiele osób bierze go za blokadę, ale blokadą nie jest. Służy on do rozłączania półosi. Jest to rozwiązanie mające na celu zastąpienie sprzęgiełek piast przednich, które to były mocno awaryjne (głównie z powodu niewiedzy użytkowników). Siłownik łączy za pomocą sprzęgła kłowego dwie części półosi jest sterowany dwoma zaworkami znajdującymi się na prawym nadkolu (okolice zbiorniczka oleju do wspomagania.scood74 pisze:
i sie juz zalamalem ze mam jakis kurna patent i nie mam odlanczania przednich półosi przy 2h a z tego co tu napisane jak silnik bedzie wlonczobny to na 2h jak pokrence przednim kolem walek niebedzie sie krencił ? znaczy bedzie odlanczalo?
faktycznie przy przednim moscie mam jakis taki siłownik
i juz w domyslach nawet dopuszcalem ze to moze byc jakas blokada dyfra przedniego ?!?!?>!
ale wyglada na to ze to nie to
mialem skrzynke SS w służbowym L200 co go z salonu sam odbieralem i mam ss teraz w pojarce i to mistrzostwo swiata w porownaniu do innych aut
montuja te skrzynie juz prawie 20 lat ? czy to mozliwe czy te pierwsze ss różnią sie znaczaco od tych ktore teraz pakuja
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.
- rudypajero.koszalin
- Posty: 1895
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
- Lokalizacja: koszalin
- Kontaktowanie:
Posiadanie blokady w przednim moście nie jest ruwnoznaczne z posiadaniem sztywnego mostu. Poza tym były mistyczne pojarki z fabryczną blokadą z przodu (w Europie niedostępnepiotr_popiel pisze:czyżby trafił nam sie jakis szczęściarz ze sztywnym mostem z przodu w pojarcescood74 pisze: faktycznie przy przednim moscie mam jakis taki siłownik
i juz w domyslach nawet dopuszcalem ze to moze byc jakas blokada dyfra przedniego ?!?!?>!![]()

Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.
Kolega napisał, że sprzęgło kłowe łączy dwie części prawej półosi. To mi pasuje jak najbardziej ale (!) czy również rozłącza połączenie : przedni wał->wałek atakujący->wieniec kosza mechanizmu różnicowego ?rudypajero.koszalin pisze:Faktycznie, na przednim moście jest siłownik i wiele osób bierze go za blokadę, ale blokadą nie jest. Służy on do rozłączania półosi. Jest to rozwiązanie mające na celu zastąpienie sprzęgiełek piast przednich, które to były mocno awaryjne (głównie z powodu niewiedzy użytkowników). Siłownik łączy za pomocą sprzęgła kłowego dwie części półosi jest sterowany dwoma zaworkami znajdującymi się na prawym nadkolu (okolice zbiorniczka oleju do wspomagania.scood74 pisze:
i sie juz zalamalem ze mam jakis kurna patent i nie mam odlanczania przednich półosi przy 2h a z tego co tu napisane jak silnik bedzie wlonczobny to na 2h jak pokrence przednim kolem walek niebedzie sie krencił ? znaczy bedzie odlanczalo?
faktycznie przy przednim moscie mam jakis taki siłownik
i juz w domyslach nawet dopuszcalem ze to moze byc jakas blokada dyfra przedniego ?!?!?>!
ale wyglada na to ze to nie to
mialem skrzynke SS w służbowym L200 co go z salonu sam odbieralem i mam ss teraz w pojarce i to mistrzostwo swiata w porownaniu do innych aut
montuja te skrzynie juz prawie 20 lat ? czy to mozliwe czy te pierwsze ss różnią sie znaczaco od tych ktore teraz pakuja
Bo jeżeli nie, to podczas jazdy przedni wał i tak się będzie obracał bo dostanie napęd od lewego koła. Nie będzie to owszem permanentnie spięte na sztywno bo przecież mechanizm różnicowy przy odpiętym prawym kole na to nie pozwoli ale tarcie na satelitach kosza jest na tyle duże , że go lewe koło "pociągnie wał za sobą"
Nie znam dokładnej budowy przedniego dyfra w aucie z SS, z manuala dostępnego na forum nie udało mi się jednoznacznie go poznac.
U mnie jest problem migających kontrolek i mniemam , że mi przodu nie rozłącza w moście. Przyznam się, że tak jak poprzedni koledzy sprawdzałem "wolny obrót" przedniego wału (na 2H) przy zgaszonym silniku.
PS. przedni wał stał by w miejscu w pozycji 2H gdyby były odłączane obie półosie lewa i prawa.
Poprawcie mnie jeśli źle myślę.
Pajero II `92 rok krótki 2.5TD SUPER SELECT
a jaki bedzie objaw awarii tego siłownika rozpinającego przednie półoścki???
bo mam taki dziwny objaw delikatnego szarpnieć przy ruszaniu z miejsca na 2H przy skreconych kołach i na twardej nawierzchni
mam wtedy takie szarpniecia delikatne , które ustaja zaraz po ruszeniu i wydaje mi sie ze to moze byc zapiecie przedniej osi albo moze to wina szerokich i wysokich opon 31x10,5 x 15?
prz ruszaniu z 4H wystepuje to ale bardzo delikatnie trzeba sie wsłuchać i tylko na asfalcie
bo mam taki dziwny objaw delikatnego szarpnieć przy ruszaniu z miejsca na 2H przy skreconych kołach i na twardej nawierzchni
mam wtedy takie szarpniecia delikatne , które ustaja zaraz po ruszeniu i wydaje mi sie ze to moze byc zapiecie przedniej osi albo moze to wina szerokich i wysokich opon 31x10,5 x 15?
prz ruszaniu z 4H wystepuje to ale bardzo delikatnie trzeba sie wsłuchać i tylko na asfalcie
Na pewno nie jest to wina opon.scood74 pisze:a jaki bedzie objaw awarii tego siłownika rozpinającego przednie półoścki???
bo mam taki dziwny objaw delikatnego szarpnieć przy ruszaniu z miejsca na 2H przy skreconych kołach i na twardej nawierzchni
mam wtedy takie szarpniecia delikatne , które ustaja zaraz po ruszeniu i wydaje mi sie ze to moze byc zapiecie przedniej osi albo moze to wina szerokich i wysokich opon 31x10,5 x 15?
prz ruszaniu z 4H wystepuje to ale bardzo delikatnie trzeba sie wsłuchać i tylko na asfalcie
Może i trochę wolniej ale zawsze do celu.
SUPER Y61 3.0 DIT SUPER
SUPER Y61 3.0 DIT SUPER
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 47
- Rejestracja: śr kwie 16, 2008 6:30 pm
- Lokalizacja: błoto
jezeli wystepuje to przy pelnym skrecie moze byc to wina przegubuscood74 pisze:a jaki bedzie objaw awarii tego siłownika rozpinającego przednie półoścki???
bo mam taki dziwny objaw delikatnego szarpnieć przy ruszaniu z miejsca na 2H przy skreconych kołach i na twardej nawierzchni
mam wtedy takie szarpniecia delikatne , które ustaja zaraz po ruszeniu i wydaje mi sie ze to moze byc zapiecie przedniej osi albo moze to wina szerokich i wysokich opon 31x10,5 x 15?
prz ruszaniu z 4H wystepuje to ale bardzo delikatnie trzeba sie wsłuchać i tylko na asfalcie
pitu, pitu.
jazda ze stałym na 4 po czarnym na MT-kach zwłaszcza jak popada tłumaczy wsystko. radze sprawdzić.
a w terenie bez zmian jednak nie wszystkie drogi lasem prowdzą.
jazda ze stałym na 4 po czarnym na MT-kach zwłaszcza jak popada tłumaczy wsystko. radze sprawdzić.
a w terenie bez zmian jednak nie wszystkie drogi lasem prowdzą.
warsztat4x4@wp.pl tel.886-695-927
Ale co sprawdzić ? Że auto ze stałym 4x4 jest bezpieczniejsze od tylnonapędowego na śliskim asfalcie ? To przecież wiemy..bucik pisze:pitu, pitu.
jazda ze stałym na 4 po czarnym na MT-kach zwłaszcza jak popada tłumaczy wsystko. radze sprawdzić.
a w terenie bez zmian jednak nie wszystkie drogi lasem prowdzą.
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'
auto terenowe dyfra międzyosiowego nie potrzebuje - nic nie daje a niepotrzebnie komplikuje konstrukcję.. tu najlepiej sprawdzają się mocne i proste skrzynie rozdzielcze.. najlepiej na kołach żebatych
w osobowym natomiast jest to super potrzebne - i takie ma pahero, pip, land rover, g i tuyoty, audi czy inne subaru
zależy do czego auto
w osobowym natomiast jest to super potrzebne - i takie ma pahero, pip, land rover, g i tuyoty, audi czy inne subaru
zależy do czego auto
Ja tu zmierzałem do tego co następuje:
... stały 4x4 (jak np w LRach), w zamian za pewną komplikację układu w porównaniu do part-time, daje możliwość jazdy 4x4 po asfalcie.
... SS, w zamian za zdecydowaną komplikację układu w porównaniu do stałego 4x4, CO DAJE
... stały 4x4 (jak np w LRach), w zamian za pewną komplikację układu w porównaniu do part-time, daje możliwość jazdy 4x4 po asfalcie.
... SS, w zamian za zdecydowaną komplikację układu w porównaniu do stałego 4x4, CO DAJE

'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'
auto z przeznaczeniem do tego samego co stare pajero, tyle że mowsze
ładniejsz lepsze i ze stałym napędęm kiedy chce. tego nie ma toyota a nawet "sony-erikson" wszystko mający.
moje pajero lekko ze mną niema a jak narazie na SS nie nażekałem
ładniejsz lepsze i ze stałym napędęm kiedy chce. tego nie ma toyota a nawet "sony-erikson" wszystko mający.
moje pajero lekko ze mną niema a jak narazie na SS nie nażekałem
warsztat4x4@wp.pl tel.886-695-927
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość