Krótkie Pajero

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

maciek maciek
 
 
Posty: 144
Rejestracja: pt sty 26, 2007 8:14 pm
Lokalizacja: wawa

Post autor: maciek maciek » pt lis 07, 2008 9:21 pm

Uwielbiam " TE " wypowiedzi , poparte doświadczeniem :roll: , obserwasjami i konkretną wiedzą :o . Mam V 60 z 2004 roku o jakim tu mowa i przed chwilą dosłownie , jeszcze miałem widocznego na zdjęciu parcha i pewnie zaraz znowu jakiegoś będę miał . Nie mam również żadnych oporów , przed sprawdzeniem kresu możliwości taksówki . V 60 ma niesamowicie sztywne nadwozie , zawias który daje bardzo dobrą trakcję , bardzo mocny silnik i doskonały napęd . Owszem bagno zatrzyma go o wiele szybciej niż parcha na 35" lub na 37" , ale na muldach gdzie nissan zaczyna żyć własnym życiem , ten idzie jak zły , podobnie jest na piasku .
Nieprawdą jest co pisze Mroczny że księgowi zastosowali rozwiązania z osobówki , i jest do d..... i że miało być tanio.
1. rozbudowany ( drogi ) napęd SS
2. ramy pomocnicze ( dodatkowy element - chyba nie obniża kosztów )
3. niezależny zawias ( kilka dodatkowych elementów też chyba nie tanio )
4. wały z kompozytu ( o tu widać max oszczędności )
5. i cała masa innych
Starczy rozejżeć się po świecie by zrozumeć że ten samochód został stwożony by bardzo szybko jeździć w terenie - tak szybko by parę razy wygrać dakar :D
Inna filozofia przyświecała twórcom patrola 100 lat temu :D , Oba są świetne tylko każdy do czegoś innego .
V60 E70 E84 BJ45

Awatar użytkownika
DamnIt!
 
 
Posty: 3268
Rejestracja: śr paź 29, 2008 11:09 pm
Lokalizacja: ok. Krakał

Post autor: DamnIt! » pt lis 07, 2008 9:38 pm

maciek maciek pisze:[...]
sprawdź ile z seryjnego miśka jest w tym samochodzie, który zdominował dakar. :wink:

ale generalnie masz chyba rację. może nie całkiem, ale troszkę masz... :wink:

maciek maciek
 
 
Posty: 144
Rejestracja: pt sty 26, 2007 8:14 pm
Lokalizacja: wawa

Post autor: maciek maciek » pt lis 07, 2008 9:52 pm

Dokładnie wiem ile , mówi o tym specyfikacja FIA , jak kupię żonie nowy , zmotam tego co mam :D
Jak na to nie patrzeć to właśnie to auto zostało przebudowane na rajdówkę .
V60 E70 E84 BJ45

Awatar użytkownika
Przemy
 
 
Posty: 923
Rejestracja: pt lut 08, 2008 8:58 am
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Przemy » pt lis 07, 2008 9:54 pm

DamnIt! pisze:
maciek maciek pisze:[...]
sprawdź ile z seryjnego miśka jest w tym samochodzie, który zdominował dakar. :wink:

:wink:
a czy jest produkowana w dzisiejszych czasach prawdziwa terenówka?
Każdy producent dąży w dzisiejszych czasach aby jego model posiadał listę wyposażenia długą na N stron..... i większości nabywców to pasuje, i do czego to dąży? do tego ze mamy coraz więcej SUVow na drogach.

A czy z takiego najnowszego pajero nie możemy zrobić dobrej terenówki? Mi się wydaje ze można! A ile to już pochłonie modyfikacji i pieniędzy to już osobny rozdział.....
# Racja jest jak dupa, każdy ma swoją

[J. Piłsudski].

gg1196424

maciek maciek
 
 
Posty: 144
Rejestracja: pt sty 26, 2007 8:14 pm
Lokalizacja: wawa

Post autor: maciek maciek » pt lis 07, 2008 10:06 pm

Owszem z każdego pahero zrobisz dobrą terenówkę , tylko z mojego doświadczenia wynika, że III lepiej porusza się w terenie niż I i II .
Jak do tej pory, problemem dla mnie jest nie to, że nie chce gdzieś przejechać , tylko to że w trakcie walki potrafią spaść mu opony z felg .
V60 E70 E84 BJ45

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40590
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » pt lis 07, 2008 10:15 pm

maciek maciek pisze:Owszem z każdego pahero zrobisz dobrą terenówkę , tylko z mojego doświadczenia wynika, że III lepiej porusza się w terenie niż I i II .
Jak do tej pory, problemem dla mnie jest nie to, że nie chce gdzieś przejechać , tylko to że w trakcie walki potrafią spaść mu opony z felg .
mhmm
:)21

no popatrz, a ludzie się męczą w jakichś tomcatach czy innych obrzynach na parchu czy suzie
:)21

Awatar użytkownika
piotr_z
 
 
Posty: 1494
Rejestracja: wt sty 07, 2003 8:38 pm
Lokalizacja: Marki

Post autor: piotr_z » pt lis 07, 2008 10:18 pm

maciek maciek pisze:Owszem z każdego pahero zrobisz dobrą terenówkę , tylko z mojego doświadczenia wynika, że III lepiej porusza się w terenie niż I i II .
Jak do tej pory, problemem dla mnie jest nie to, że nie chce gdzieś przejechać , tylko to że w trakcie walki potrafią spaść mu opony z felg .
noooo :)23 :)21
Pojara 2,8 GLS
Explorer 4,0 V6 - ale to zap..la :)21
www.studiospa.com.pl

Awatar użytkownika
DamnIt!
 
 
Posty: 3268
Rejestracja: śr paź 29, 2008 11:09 pm
Lokalizacja: ok. Krakał

Post autor: DamnIt! » pt lis 07, 2008 10:25 pm

zaraz zaczniemy się spierać o definicję terenu pewnie :)21

nie można jednak zanegować, że we wszelakich rajdach niepolegających na przeciąganiu syfa na sznurku przez błoto - czyli Cross Country/Baja miśki żondzą i to już od kilkunastu lat. Niekoniecznie w mega zmotach teamów fabrycznych. Do takich celów potencjał ma Pajero spory.

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40590
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » pt lis 07, 2008 10:26 pm

w takich terenach to tak
subaru też
:)21

Awatar użytkownika
rudypajero.koszalin
Posty: 1895
Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
Lokalizacja: koszalin
Kontaktowanie:

Post autor: rudypajero.koszalin » pt lis 07, 2008 10:34 pm

Mroczny pisze: no popatrz, a ludzie się męczą w jakichś tomcatach czy innych obrzynach na parchu czy suzie
:)21
Bo to straszne sknery są :)21

Wydając kilka ęuro można z V60 zrobić coś takiego :

Obrazek
Obrazek

Obrazek
Obrazek
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.

maciek maciek
 
 
Posty: 144
Rejestracja: pt sty 26, 2007 8:14 pm
Lokalizacja: wawa

Post autor: maciek maciek » pt lis 07, 2008 11:09 pm

Mroczny pisze:
maciek maciek pisze:Owszem z każdego pahero zrobisz dobrą terenówkę , tylko z mojego doświadczenia wynika, że III lepiej porusza się w terenie niż I i II .
Jak do tej pory, problemem dla mnie jest nie to, że nie chce gdzieś przejechać , tylko to że w trakcie walki potrafią spaść mu opony z felg .
mhmm
:)21

no popatrz, a ludzie się męczą w jakichś tomcatach czy innych obrzynach na parchu czy suzie
:)21
Musisz złapać dystans , spojżeć w szerszej perspektywie , że poza rajdami topionymi są też ścigane :D .
Ponadto nie atakowałem ukochanego patrola :D i aż tyle jadowitej polemiki nie musi mieć miejsca .
Wiem również że każda sroczka , swój ogonek chwali .
A czemu ludzie męczą się w tym czy innym ? może masochizm ? bo tak chcą ? bo lubią ? bo to dobre ? bo są ortodoksyjni ?

Nie ma ideału każdy dobry jest gdzieś indziej i nie to ładne co ładne a co się komu podoba , taka stara prawda
V60 E70 E84 BJ45

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Post autor: TomaszRT » pt lis 07, 2008 11:16 pm

Ja nie twierdzę, że nie.. ale nie jestem przekonany, więc jakby Kolega był łaskaw po krótce wyjaśnić mi do jakiej jazdy / jakiego terenu Pajero III jest znakomite i poprzeć to jakoś?
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Awatar użytkownika
czarny bielsko
 
 
Posty: 10703
Rejestracja: ndz lut 08, 2004 12:56 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: czarny bielsko » pt lis 07, 2008 11:38 pm

TomaszRT pisze:Ja nie twierdzę, że nie.. ale nie jestem przekonany, więc jakby Kolega był łaskaw po krótce wyjaśnić mi do jakiej jazdy / jakiego terenu Pajero III jest znakomite i poprzeć to jakoś?
no jak to jakiego terenu? :o

przeciez to wiadomo, ze o teren miejski chodzi 8)

no :)21
Jest Navara D40 lekko dłubnięta...

Samurai - był
Terrano II - było
Pajero - było

maciek maciek
 
 
Posty: 144
Rejestracja: pt sty 26, 2007 8:14 pm
Lokalizacja: wawa

Post autor: maciek maciek » pt lis 07, 2008 11:38 pm

Nie wiem jak Ci odpowiedzieć, jak to zdefiniować ? jedno czego staram się nie robić , to nie topić go , bo potem wali . Poza tym jak jedzemy na poligon - tam gdzie wszystcy jadą jedzie i pahero .
V60 E70 E84 BJ45

maciek maciek
 
 
Posty: 144
Rejestracja: pt sty 26, 2007 8:14 pm
Lokalizacja: wawa

Post autor: maciek maciek » pt lis 07, 2008 11:46 pm

czarny bielsko pisze:
TomaszRT pisze:Ja nie twierdzę, że nie.. ale nie jestem przekonany, więc jakby Kolega był łaskaw po krótce wyjaśnić mi do jakiej jazdy / jakiego terenu Pajero III jest znakomite i poprzeć to jakoś?
no jak to jakiego terenu? :o

przeciez to wiadomo, ze o teren miejski chodzi 8)

no :)21
Grunt to własne doświadczenie :)2 :D
V60 E70 E84 BJ45

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40590
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » sob lis 08, 2008 7:15 am

ee jaki ukochany patrol
jaka jadowita polemika


kolega pyta, koledzy odpowiadają
każdy jak umie, wie, się nauczył, uważa.. ot forum dyskusyjne
a kolego zrobi co zechce i kupi co zechce, poczyta co innni sądzą, uśredni, wyciągnie wnioski

a dlaczego nie lubię niezaleznych zawiasów i samonośnych nadwozi - może gdzieś tam znajdziesz zastosowanie dla takiego rozwiżania, może będzie lepsze itd. Ale u nas, w naszej specyfice użytkowania, rajdowania i serwisowania takie auto traci sens..

Nie wierzysz - ubierz mu większe koła (choćby te wyśmiewane 37") żeby mieć konkretną trakcję w konkretnym terenie, zamontuj mu konkretne zderzaki, żeby podnieść bezpieczeństwo i obniżyć koszty zabawy, zamontuj wyciągarkę, przystosuj to do pokonania prostego brodu (nawet po płytach na rajdzie turystycznym)..

A skoro mowa o konkretniejszych zadaniach terenowych (sam piszesz o nich) to spróbuj założyć 37" do pahero - zgaduję, ze nie ruszysz z miejsca a dźwięki będą długo Ci towarzyszyć...

Awatar użytkownika
Videlec
 
 
Posty: 4114
Rejestracja: pn maja 15, 2006 1:38 pm
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Videlec » sob lis 08, 2008 8:53 am

Mroczny pisze:ee jaki ukochany patrol
jaka jadowita polemika


kolega pyta, koledzy odpowiadają
każdy jak umie, wie, się nauczył, uważa.. ot forum dyskusyjne
a kolego zrobi co zechce i kupi co zechce, poczyta co innni sądzą, uśredni, wyciągnie wnioski

a dlaczego nie lubię niezaleznych zawiasów i samonośnych nadwozi - może gdzieś tam znajdziesz zastosowanie dla takiego rozwiżania, może będzie lepsze itd. Ale u nas, w naszej specyfice użytkowania, rajdowania i serwisowania takie auto traci sens..

Nie wierzysz - ubierz mu większe koła (choćby te wyśmiewane 37") żeby mieć konkretną trakcję w konkretnym terenie, zamontuj mu konkretne zderzaki, żeby podnieść bezpieczeństwo i obniżyć koszty zabawy, zamontuj wyciągarkę, przystosuj to do pokonania prostego brodu (nawet po płytach na rajdzie turystycznym)..

A skoro mowa o konkretniejszych zadaniach terenowych (sam piszesz o nich) to spróbuj założyć 37" do pahero - zgaduję, ze nie ruszysz z miejsca a dźwięki będą długo Ci towarzyszyć...
to przeczytaj jeszcze raz pierwszy post tego tematu i powiedz mi czy kolega pyta o auto to takiego wlasnie zastosowania??
PIV 3,2DiD

Szczęście to jedyna rzecz, która staje się większa, gdy się ją dzieli.

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Post autor: TomaszRT » sob lis 08, 2008 9:03 am

A Ty przeczytaj jeszcze raz post, który cytujesz.. Tym razem ze zrozumieniem..
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Awatar użytkownika
Videlec
 
 
Posty: 4114
Rejestracja: pn maja 15, 2006 1:38 pm
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Videlec » sob lis 08, 2008 9:07 am

A Ty przeczytaj jeszcze raz ten na który odpowiadasz... albo nie bo i tak nie zrozumiesz...
PIV 3,2DiD

Szczęście to jedyna rzecz, która staje się większa, gdy się ją dzieli.

Awatar użytkownika
wolf_87
 
 
Posty: 1074
Rejestracja: pn gru 03, 2007 10:27 pm
Lokalizacja: Zakopane/Ząb/Kraków

Post autor: wolf_87 » sob lis 08, 2008 9:09 am

Mroczny pisze:ee jaki ukochany patrol
jaka jadowita polemika


kolega pyta, koledzy odpowiadają
każdy jak umie, wie, się nauczył, uważa.. ot forum dyskusyjne
a kolego zrobi co zechce i kupi co zechce, poczyta co innni sądzą, uśredni, wyciągnie wnioski

a dlaczego nie lubię niezaleznych zawiasów i samonośnych nadwozi - może gdzieś tam znajdziesz zastosowanie dla takiego rozwiżania, może będzie lepsze itd. Ale u nas, w naszej specyfice użytkowania, rajdowania i serwisowania takie auto traci sens..

Nie wierzysz - ubierz mu większe koła (choćby te wyśmiewane 37") żeby mieć konkretną trakcję w konkretnym terenie, zamontuj mu konkretne zderzaki, żeby podnieść bezpieczeństwo i obniżyć koszty zabawy, zamontuj wyciągarkę, przystosuj to do pokonania prostego brodu (nawet po płytach na rajdzie turystycznym)..

A skoro mowa o konkretniejszych zadaniach terenowych (sam piszesz o nich) to spróbuj założyć 37" do pahero - zgaduję, ze nie ruszysz z miejsca a dźwięki będą długo Ci towarzyszyć...
Kumpel ma golfa III na jodełkach i jezdzi po terenie to juz mnie nic nie zdziwi nawet takie pahero :)21 Tylko czasem rodzi się pytanie po CO????
http://www.uwilkow.pl
Nocleg Zakopane Gubałówka
Terrano tel 602 669 119

Awatar użytkownika
DamnIt!
 
 
Posty: 3268
Rejestracja: śr paź 29, 2008 11:09 pm
Lokalizacja: ok. Krakał

Post autor: DamnIt! » sob lis 08, 2008 9:34 am

Porównywanie Parszywego do Pahero jest nijakie. Równie dobrze można porównywać Autosana i Kamaza. Oczywiście także Kamazem można wozić pielgrzymkę rodziny radia maryja - a Autosanem kilka worków z piaskiem. Tyle, że nie o to chodzi.

Niezależny zawias jest niejako obowiązkowy w rajdach, gdzie jeździ się szybko - bo się najlepiej sprawdza. Dlatego Dakarowe miśki mają IFS/IRS - Tułaregi czy inne także. Wariaci jeżdżący po pustyniach w USA także budują samochody z conajmniej niezależnym przodem. Chyba nikt nie podejrzewa, że z oszczędności. Nawet Hołek ma w nawarze niezależne. A tak wogóle, to najtańszym rozwiązaniem jest sztywny most na resorze piórowym...

Subaru - jeździ w WRC czy jakoś tak. Nie masz wrażenia Mroczny, że to nieco inna specyfika od Cross Country?

Niemniej jednak w naszych rodzimych rajdach błotnych znacznie lepiej sprawdzi się lekki potworek na sztywnych mostach z blokadami 100% i wielgaśnymi kołami.

Tyle, że są ludzie którzy wolą pojeździć a nie tylko przeciągać syfa przez kolejne bajoro.

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40590
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » sob lis 08, 2008 9:46 am

no masz
:)21
a co, za przeproszeniem, Hołowczyc ma do tego - chcecie sie ścigac z nim czy jak?
Tyle, że są ludzie którzy wolą pojeździć a nie tylko przeciągać syfa przez kolejne bajoro.
oczywiście :)2
i Ci właśnie ludzie budują auta w trosce o maksymalna trakcję (czyli zakładają te wielkie koła, blokady, dające wykrzyże i trakcję zawieszenia i zabezpieczają nadwozie, podwozie i silniki, itd)


jesli natomiast auto o wadze blisko 2t będzie miało koła 235/ i bieznik uniwersalny a wszystko to na skoku zawieszenia 25cm to faktycznie, wiele nie pojedzie i trzeba go będzie ciągac

Awatar użytkownika
Videlec
 
 
Posty: 4114
Rejestracja: pn maja 15, 2006 1:38 pm
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Videlec » sob lis 08, 2008 9:52 am

a ja ciągle przypominam, że temat jest o Pajero III do dojazdów do pracy i czasem do lekkiego terenu, do motania kolega ma L200 więc o co kaman :)21
PIV 3,2DiD

Szczęście to jedyna rzecz, która staje się większa, gdy się ją dzieli.

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40590
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » sob lis 08, 2008 9:55 am

poemat dygresyjny i zawiasach nam sie zrobił

:)21

do dojazdów do pracy to się kupuje to co najładniej wygląda, ma najlepsze wnętrze i nie ma sąsiad
:)21

Awatar użytkownika
Videlec
 
 
Posty: 4114
Rejestracja: pn maja 15, 2006 1:38 pm
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Videlec » sob lis 08, 2008 10:00 am

Mroczny pisze:do dojazdów do pracy to się kupuje to co najładniej wygląda, ma najlepsze wnętrze i nie ma sąsiad
:)21
no np takie X5 w pierwszej odsłonie mnie sie podoba... i można już kupić do niego szpej off-rodadowy w "naszym sklepiku"... dystanse do kół ostatnio widziałem :)21
PIV 3,2DiD

Szczęście to jedyna rzecz, która staje się większa, gdy się ją dzieli.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości