Jak kupować Mitsubishi Pajero

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
DamnIt!
 
 
Posty: 3268
Rejestracja: śr paź 29, 2008 11:09 pm
Lokalizacja: ok. Krakał

Re: Jak kupować Mitsubishi Pajero

Post autor: DamnIt! » pn sie 10, 2009 6:05 pm

Tu: http://rs123.rapidshare.com/files/82557 ... ostyka.rar jest książka na temat diagnostyki samochodów. Jak ktoś jest dociekliwy to polecam - sporo ciekawych rzeczy jest.
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell

dolan1
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 22
Rejestracja: wt sie 25, 2009 8:37 am

Re: Jak kupować Mitsubishi Pajero

Post autor: dolan1 » czw lis 05, 2009 9:47 pm

Zamierzam się na Pajero 2,5 TD z 1997.Już wiem ze cieknie na wyjściu półosi z przodu, wejściu wału w przedni most ,no i z przodu skrzyni.Byc moze piszę kompletnie niefachowo ale moze coś powiecie ile może kosztować pouszczelnianie tego wszystkiego.

Awatar użytkownika
Richat
 
 
Posty: 123
Rejestracja: czw mar 17, 2005 12:36 pm
Lokalizacja: Katowice

Re: Jak kupować Mitsubishi Pajero

Post autor: Richat » pt lis 06, 2009 3:24 am

2,5 troche slabawy
Jeep XJ '92 4.0 umarł
Pajero II '97 3.5 V6
Pajero II '99 2.8 TDI
Toyota LC Prado '07 dupowóz

waclaw2727
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 17
Rejestracja: wt gru 08, 2009 7:59 am
Lokalizacja: Międzyrzecz

Re: Jak kupować Mitsubishi Pajero

Post autor: waclaw2727 » czw sty 21, 2010 3:29 pm

a co powiecie o 2,6 B (gaznikowy) ?
Mitsubishi Pajero 2,5 TDI 90r
Nie zastanawiaj się tylko działaj poprawnie!

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: Jak kupować Mitsubishi Pajero

Post autor: Kajen » czw sty 21, 2010 3:54 pm

Nie wiem nie uzywalem ale pewnie taki badziew jak moj (stary) 2.3TD.

waclaw2727
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 17
Rejestracja: wt gru 08, 2009 7:59 am
Lokalizacja: Międzyrzecz

Re: Jak kupować Mitsubishi Pajero

Post autor: waclaw2727 » czw sty 21, 2010 4:40 pm

Kajen pisze:Nie wiem nie uzywalem ale pewnie taki badziew jak moj (stary) 2.3TD.
co masz na myśli mówiąc "badziew" ???????
Mitsubishi Pajero 2,5 TDI 90r
Nie zastanawiaj się tylko działaj poprawnie!

Awatar użytkownika
BooBoo
Posty: 1802
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 1:43 pm
Lokalizacja: Rudawy Janowickie

Re: Jak kupować Mitsubishi Pajero

Post autor: BooBoo » wt sty 26, 2010 8:08 am

to że jest to badziew.
Ziemia jest płaska, każdy to widzi. Za wyjątkiem mojej wiochy gdzie jest ewidentnie wypukła.

Awatar użytkownika
majcher
Posty: 2015
Rejestracja: pt lip 11, 2003 7:38 am
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Jak kupować Mitsubishi Pajero

Post autor: majcher » pt sty 29, 2010 11:21 am

pitolicie
2.5 i powstał na bazie 2.3
wzrósł mu moment przy nizszych obrotach i tyle
z Piernikem żesmy kilka ładnych Kaszubii objechali (kiedy to było) a po kapitałce dalej śmigał "cywilnie"
aspołeczny ciśnieniowiec
SREĆAN PUT

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: Jak kupować Mitsubishi Pajero

Post autor: Eskapada » sob lut 27, 2010 7:35 am

waclaw2727 pisze:a co powiecie o 2,6 B (gaznikowy) ?
Pali więcej i ma mniej mocy momentu niż ciut młodszy niż V6 3.0. Gorzej znosi zalanie wodą niż V6.30. Gaźnik to podzespół który się z używa a dziś jest już ciężko o części do gaźników - tak samo jak o fachowców od ich ustawiania. Dwu komorowy gaźnik wyposażony jest w podniesieniowe sterowanie jak to wszystko zacznie szwankować to .. :)3
Kajen pisze:Nie wiem nie uzywalem ale pewnie taki badziew jak moj (stary) 2.3TD.
Taki znów bardziew to nie jest. Moim zdaniem kiepskim pomysłem jest kupowanie Pajero 2.6 i 2.3 po były to motory montowane w autach gdzie na tylnej osi był resor. Sam w sobie resor nie złym wynalazkiem ale zdecydowanie droższym w wymianie niż sprężyny. Znając życie i posty użytkowników którzy kupili Pajero I za 3 -7 tys. zł. kupno nowych resorów, do tego tulei, wymiana pogniłych wieszaków to wydatek niezaakceptowany

:)21
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

polaff
 
 
Posty: 1251
Rejestracja: pt mar 13, 2009 8:24 pm

Re: Jak kupować Mitsubishi Pajero

Post autor: polaff » pt mar 12, 2010 7:26 am

Eskapada pisze:
waclaw2727 pisze:a co powiecie o 2,6 B (gaznikowy) ?
Pali więcej i ma mniej mocy momentu niż ciut młodszy niż V6 3.0. Gorzej znosi zalanie wodą niż V6.30. Gaźnik to podzespół który się z używa a dziś jest już ciężko o części do gaźników - tak samo jak o fachowców od ich ustawiania. Dwu komorowy gaźnik wyposażony jest w podniesieniowe sterowanie jak to wszystko zacznie szwankować to .. :)3
Kajen pisze:Nie wiem nie uzywalem ale pewnie taki badziew jak moj (stary) 2.3TD.
Taki znów bardziew to nie jest. Moim zdaniem kiepskim pomysłem jest kupowanie Pajero 2.6 i 2.3 po były to motory montowane w autach gdzie na tylnej osi był resor. Sam w sobie resor nie złym wynalazkiem ale zdecydowanie droższym w wymianie niż sprężyny. Znając życie i posty użytkowników którzy kupili Pajero I za 3 -7 tys. zł. kupno nowych resorów, do tego tulei, wymiana pogniłych wieszaków to wydatek niezaakceptowany

:)21
nie aż taki straszny to wydatek, porównywalny z wymiana skrzyni (miesiąc później :P)
Pajero 2,5 TD 1998
RX 450hL 2018
RC 200t 2017

icemerc
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 51
Rejestracja: pt lut 12, 2010 11:07 pm

Re: Jak kupować Mitsubishi Pajero

Post autor: icemerc » ndz mar 14, 2010 3:34 pm

Jakie są wymiary PAJERO I w wersji krótkiej i długiej?? bo coś mi ciężko znaleść... :(

111miko
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 1
Rejestracja: pt lip 23, 2010 10:19 pm

Re: Jak kupować Mitsubishi Pajero

Post autor: 111miko » pt lip 23, 2010 10:48 pm

To mój pierwszy post więc witam wszystkich serdecznie!

Przymierzam się do kupna jakiegoś auta 4x4 w wersji 3-drzwiowej.
Środki - max do 20 000, byłoby dobrze gdyby nie miał więcej niż 10 lat.
Przeznaczenie - do codziennej jazdy w terenie górskim (głównie asfalt, trochę szutru, bez typowego off-roadu). Wolałbym benzynę.
Zainteresowałem się Pajero Pinnem, np. z silnikiem 1.8 gdi - czy ktoś mi powie coś o tym modelu?
I ew. porówna go do tych z innymi silnikami?
Alternatywą jest toyota rav4 i ew. jakieś suzuki (jimmy v vitara).

Z góry dziękuję za konstruktywne odpowiedzi,
pozdrawiam
M.

Spajk
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 13
Rejestracja: czw sty 28, 2010 10:54 am

Re: Jak kupować Mitsubishi Pajero

Post autor: Spajk » wt sie 24, 2010 8:41 am

Hm, a co z III nikt nie napisze, na co u niej zwrócić uwagę przy kupnie...

zielony_rog
Posty: 386
Rejestracja: pt sie 13, 2010 10:42 pm
Lokalizacja: Krakow

Re: Jak kupować Mitsubishi Pajero

Post autor: zielony_rog » śr sie 25, 2010 2:05 pm

Ogladalem dzisiaj Pajero II 2.8. Zauwazylem go jadac kolo komisu, wiec bez przygotowania i czasu tez nie mialem duzo, ale pojawilo sie kilka pytan.

1. korozja - jak rozpoznac, czy dany stopien skorodowania ramy klasyfikuja ja juz do sciagania budy i piaskowania? Kazdy rdzawy nalot, grube platy, wzery?
Czy ranty drzwi i miejsca pod zamkami to typowe punkty, gdzie ruda chwyta Miśki, czy to raczej wskazuje na wlasciciela-olewacza?

2. MIgajace kontrolki napedow (na forum znalazlem tylko temat o uszkodzonych czujnikach) - auto stalo na placu ponad miesiac z zapietym napedem na cztery kola, niejezdzone. Przy probie przelaczenia na sam tyl wszystko poszlo OK, ale kiedy potem probowalem zapiac znowu wszystkie buty, przod zaczal migac. Przy przelaczeniu w pozycje 4Hlc zaczal migac dodatkowo symbol srodkowego dyfra. Po nacisnieciu przycisku R/D Lock zaczela migac kontrolka tylnego dyfra... Czy to wskazuje na padnieta pneumatyke? Naped na 4 kola pozostal zapiety, co sprawdzilem na szutrowej nawierzchni placu, ale tak chyba ma byc w SS?

3. Silnik - odpalil po 1 obrocie, telepalo go jak kazdego dizla, ale to chyba norma w Pajero? (tam niby sa walki balansowe, ale nie umialem ocenic skutecznosci dzialania). Przy odpalaniu nie bylo czarnego kopcia, ale za to pozniej, przy przegazowywaniu, auto puszczalo niebiesko-szary dymek. Na wolnych obrotach nic. Czy taki dym w dieslu oznacza cos? Glowica?

Samochod poza tym wyglada na zadbany, silnik pracuje rowno. Po oponach sadzac (niskoprofilowe szosowki) nie jezdzil w terenie.
...gonimy kroliczka...

Awatar użytkownika
RL_LOL
 
 
Posty: 233
Rejestracja: śr mar 10, 2010 12:36 am

Re: Jak kupować Mitsubishi Pajero

Post autor: RL_LOL » śr sie 25, 2010 2:09 pm

zielony_rog pisze: 3. Silnik - odpalil po 1 obrocie, telepalo go jak kazdego dizla, ale to chyba norma w Pajero?
u mnie nic nie telepie (2,5td)

zielony_rog
Posty: 386
Rejestracja: pt sie 13, 2010 10:42 pm
Lokalizacja: Krakow

Re: Jak kupować Mitsubishi Pajero

Post autor: zielony_rog » śr sie 25, 2010 2:29 pm

Tzn sam silnik nie podskakuje? Kurcze, tak to jest jak nie ma porownania.

Tym jednak troche telepalo. Nie moge znalezc na Youtube nic, zeby dla porowania pokazac. Czego to moze byc objaw? Silnk na moje ucho nie dawal zadnych obcych dzwiekow.
...gonimy kroliczka...

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40606
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Jak kupować Mitsubishi Pajero

Post autor: Mroczny » śr sie 25, 2010 2:31 pm

pewnie świece żarowe niedomagają... ale ostrożność wskazana.

zielony_rog
Posty: 386
Rejestracja: pt sie 13, 2010 10:42 pm
Lokalizacja: Krakow

Re: Jak kupować Mitsubishi Pajero

Post autor: zielony_rog » śr sie 25, 2010 10:31 pm

Mroczny pisze:pewnie świece żarowe niedomagają... ale ostrożność wskazana.
A jak dlugo moze sie utrzymywac taka trzesiaczka spowodowana swiecami? Minute, kilka?
...gonimy kroliczka...

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40606
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Jak kupować Mitsubishi Pajero

Post autor: Mroczny » czw sie 26, 2010 5:58 am

zależnie od kondycji motura, jakości oleum, temperatury, stany zasilania - dużo zmiennych. Równie dobrze padaczka może wynikać z braku kompresji na jakimś baniaku. Albo ze zdechłych wtrysków

na pewno trzeba popatrzeć co i jak - te silniki właśnie dzięki wałkom balansowym tak bardzo się nie tłuką

zielony_rog
Posty: 386
Rejestracja: pt sie 13, 2010 10:42 pm
Lokalizacja: Krakow

Re: Jak kupować Mitsubishi Pajero

Post autor: zielony_rog » ndz sie 29, 2010 3:18 pm

Kolejne Pajero obejrzane - silnik 2.5 TD zagrzany po 20 minutach jazdy. Na wolnych obrotach pracuje rowno, ale wibruje. Po dolozeniu gazu wibracje natychmiast ustaja.

Samochod jezdzi bardzo ladnie, zero kopcia, zbiera sie, odpala od kopa...

Czy ktos moglby opisac dokladnie, jak powinien zachowywac sie ten silnik na wolnych obrotach? Moze ktos poswiecilby 5 minut i nakrecil komorka?
...gonimy kroliczka...

Awatar użytkownika
Mariobros
Posty: 605
Rejestracja: sob cze 24, 2006 9:36 pm
Lokalizacja: Dzierżoniów
Kontaktowanie:

Re: Jak kupować Mitsubishi Pajero

Post autor: Mariobros » pn sie 30, 2010 8:50 pm

To wcale nie musi być kwestia silnika - było już kilkakrotnie (z autopsji też znam :wink: ) - wystarczy, że poduszka reduktora jest dupnięta i będzie się telepało.
Pajero 2,5TD 86r. GG 649597

Awatar użytkownika
RL_LOL
 
 
Posty: 233
Rejestracja: śr mar 10, 2010 12:36 am

Re: Jak kupować Mitsubishi Pajero

Post autor: RL_LOL » czw wrz 09, 2010 9:37 pm

zielony_rog pisze:Tzn sam silnik nie podskakuje?
nic nie podskakuje. mozna szklanke prawie pelna wody polozyc na deklu i nie wylewa sie.

polaff
 
 
Posty: 1251
Rejestracja: pt mar 13, 2009 8:24 pm

Re: Jak kupować Mitsubishi Pajero

Post autor: polaff » czw wrz 09, 2010 10:24 pm

RL_LOL pisze:
zielony_rog pisze:Tzn sam silnik nie podskakuje?
nic nie podskakuje. mozna szklanke prawie pelna wody polozyc na deklu i nie wylewa sie.
to Ty wankla chyba masz
Pajero 2,5 TD 1998
RX 450hL 2018
RC 200t 2017

Awatar użytkownika
RL_LOL
 
 
Posty: 233
Rejestracja: śr mar 10, 2010 12:36 am

Re: Jak kupować Mitsubishi Pajero

Post autor: RL_LOL » pt wrz 10, 2010 12:07 am

dziwi cie ze mozna miec sprawne technicznie auto ? moge specjalnie dla ciebie nagrac film. ale nie za darmo.

polaff
 
 
Posty: 1251
Rejestracja: pt mar 13, 2009 8:24 pm

Re: Jak kupować Mitsubishi Pajero

Post autor: polaff » pt wrz 10, 2010 12:10 am

RL_LOL pisze:dziwi cie ze mozna miec sprawne technicznie auto ? moge specjalnie dla ciebie nagrac film. ale nie za darmo.
przecież Ty masz najbardziej awaryjne i giętkie auto na całym forum - to pewnie wynika z Twojej siły bo tylko ty potrafisz wygiąć wspornik UK ręką - powinieneś startować w wyborach na gubernatora w USA
Pajero 2,5 TD 1998
RX 450hL 2018
RC 200t 2017

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość