Po co w Pajero 2.5tdi z 1993r sa 2 akumlatory?

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
Przemy
 
 
Posty: 923
Rejestracja: pt lut 08, 2008 8:58 am
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Przemy » śr gru 10, 2008 9:40 pm

Qbartx pisze: Skoro w misku sa 2 akumulatory polaczone rownolegle to sa one rozladowywane rownoczesnie, nie ma tak zeby Ci jakims dziwnym cudem prad z jednego aku szedl tylko do wyciagarki a z drugiego na rozrusznik i i inne duperele... zastanow sie wiec co piszesz. Dlatego tez sprawdz przy okazji u wujka google i cioci wiki co to jest separator aku :)21
Ja mam fabrycznie 2 aku i jak jednego nie było to swiece nie były grzane.... nie wiem jak to tam jest podłączone....
# Racja jest jak dupa, każdy ma swoją

[J. Piłsudski].

gg1196424

Awatar użytkownika
Videlec
 
 
Posty: 4114
Rejestracja: pn maja 15, 2006 1:38 pm
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Videlec » czw gru 11, 2008 7:57 am

to przeca kolega juz napisał:
Qbartx pisze: nie ma tak zeby Ci jakims dziwnym cudem prad z jednego aku szedl tylko do wyciagarki a z drugiego na rozrusznik i i inne duperele...
wujek google mu powiedział.

poprostu Przemy, my goofno wiemy :wink:
PIV 3,2DiD

Szczęście to jedyna rzecz, która staje się większa, gdy się ją dzieli.

Awatar użytkownika
Qbartx
Posty: 1672
Rejestracja: pt maja 18, 2007 7:13 pm
Lokalizacja: Konstancin

Post autor: Qbartx » czw gru 11, 2008 9:40 am

Przemy pisze:
Qbartx pisze: Skoro w misku sa 2 akumulatory polaczone rownolegle to sa one rozladowywane rownoczesnie, nie ma tak zeby Ci jakims dziwnym cudem prad z jednego aku szedl tylko do wyciagarki a z drugiego na rozrusznik i i inne duperele... zastanow sie wiec co piszesz. Dlatego tez sprawdz przy okazji u wujka google i cioci wiki co to jest separator aku :)21
Ja mam fabrycznie 2 aku i jak jednego nie było to swiece nie były grzane.... nie wiem jak to tam jest podłączone....
A ktorego aku nie miales? Dziwne toto, moze cos kombinowane miales w instalacji? Ja jezdzilem p2 bez jednego aku i wszystko bylo ok.


Panie Videlec...ZIEW

Awatar użytkownika
mazurkas007
 
 
Posty: 2828
Rejestracja: czw mar 30, 2006 9:37 am
Lokalizacja: podlasie

Post autor: mazurkas007 » czw gru 11, 2008 10:28 am

gszyp pisze:ja mam 4
1 w mororze


co to jest moror :o
Jest 4x4 - rusza wyścig zbrojeń
im większa zmota - tym dalej trzeba iść po traktor

Awatar użytkownika
damonpr
 
 
Posty: 130
Rejestracja: sob sie 23, 2008 8:22 pm
Lokalizacja: Białystok

Post autor: damonpr » czw gru 11, 2008 3:07 pm

Ja mam dwa aku, w mojej jedyneczce, ale przez całe lato jeździłem na jednym :)

Zimową porą wrzuciłem 2 i pięknie kręci.

Qbartx ma rację, dwa aku są spięte równolegle, no chyba, że ktoś ma w Pajero instalację na 24V w co nie wierzę.

Pzdr
Pathfinder R50 3.3 V6 96’
EX:Pajero II 3.0 V6 Long 98'
EX: MB W123 280CE 84'
EX: Pajero 2.5TD 87'

gszyp
 
 
Posty: 102
Rejestracja: ndz lut 10, 2008 11:27 am
Lokalizacja: SZCZECIN

Post autor: gszyp » czw gru 11, 2008 7:56 pm

mazurkas007 pisze:
gszyp pisze:ja mam 4
1 w mororze


co to jest moror :o



moror to taki pojazd z krainy mordor :evil: :)24
XJ 4,0 91 HO
GR Y60 2,8
www.4x4.szczecin.pl

Awatar użytkownika
Miras M
 
 
Posty: 845
Rejestracja: śr sty 26, 2005 11:03 am
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: Miras M » wt gru 30, 2008 1:32 pm

Videlec pisze:Jedno aku jest na rozrusznik i podstawowe niezbedne potrzeby elektryczne auta, drugie do wszelkiego rodzaju dodatków, wyciągarek, cb, navi, tv, lodówek itp itd.
O matko i córko, ale tełorja :)21 To pajero ma dwie instalacje, każda na jeden aku? :o ...wot technika :lol:
same starocie

Awatar użytkownika
KML1
 
 
Posty: 825
Rejestracja: ndz sie 03, 2008 10:16 pm
Lokalizacja: Warszawa/Natolin
Kontaktowanie:

Re: Po co w Pajero 2.5tdi z 1993r sa 2 akumlatory?

Post autor: KML1 » śr lut 04, 2009 8:00 pm

Ja kilka dni temu kupiłem Pojare z 2 akumulatorami, jeden wygląda w miarę przyzwoicie, drugi na totalnego kasztana.
Dzisiaj rano chciałem odpalić i dupa akku padnięte, choć przez ostatnie klilka dni odpalał dobrze.
Teraz tak, skoro są 2 po to aby zwiększyć pojemność, czyli muszą być połączone równolegle, jeżeli jeden z nich jest dobry a drugi padaką, to padaczka będzie się samoczynnie ładować od dobrego, rozładowując go i wkońcu oba będą na zero.
Czy dobrze myślę?

Może poprzedni właściciel przed sprzedaniem włożył kasztana, aby zapełnić miejsce pod maską ?
Teoretycznie już po zimie, wydać tego 1000 i kupić 2 nowe, czy tylko jeden i zamienić z tym kasztanem?

Aby sprawdzić czy ma się 24V wystarczy miernik podłączyć do, - jednego akumulatora i do + drugiego, jeżeli są połaczone szeregowo to pokaże 24V, jeżeli pokaże 12V to znaczy że są połączone równolegle i teoretycznie można jeden wyjąć.
Pajero II 94r Krótki. BFG 33/10,5 R 15 , Body lift 2". - Sprzedany

Awatar użytkownika
goszen
 
 
Posty: 1165
Rejestracja: wt cze 07, 2005 10:42 pm
Lokalizacja: Bytów

Re: Po co w Pajero 2.5tdi z 1993r sa 2 akumlatory?

Post autor: goszen » śr lut 04, 2009 10:04 pm

A jak pokaże 230V? :)21
GG 3597101 tel. 602-673-905

Awatar użytkownika
Browning
Posty: 1726
Rejestracja: sob wrz 13, 2008 10:09 am
Lokalizacja: Łódź

Re: Po co w Pajero 2.5tdi z 1993r sa 2 akumlatory?

Post autor: Browning » śr lut 04, 2009 10:29 pm

goszen pisze:A jak pokaże 230V? :)21
Wtedy należy uciekać... :wink:
Zielony Autobus 2,7TDi

Awatar użytkownika
KML1
 
 
Posty: 825
Rejestracja: ndz sie 03, 2008 10:16 pm
Lokalizacja: Warszawa/Natolin
Kontaktowanie:

Re: Po co w Pajero 2.5tdi z 1993r sa 2 akumlatory?

Post autor: KML1 » czw lut 05, 2009 9:09 am

Jak pokaże 230v to znaczy że Pojara może robić za agregat prądotwórczy, a co za tym idzie możemy obstawiać imprezy plenerowe, za co nieźle płacą :)21
Pajero II 94r Krótki. BFG 33/10,5 R 15 , Body lift 2". - Sprzedany

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: Po co w Pajero 2.5tdi z 1993r sa 2 akumlatory?

Post autor: ernil » czw lut 05, 2009 10:54 am

Kup sobie dwa takie same aku firmy Topla na przyklad (o odpowiedniej pojemnosci) i ciesz sie posiadaniem Trójdiamentowej Legendy Dakaru. Nie kombinuj z dwiema roznymi bateriami. Jak dalej bedzie Ci cherlawie odpalal, to zrob rozrusznik w firmie, ktora sie tylko takimi tematami zajmuje. Przy okazji skontroluj alternator w tej samej firmie (a najlepiej zrob to zanim zapodasz nowe baterie). O ile wszystko inne bedzie w porzadku (uklad paliwowy, pompa, kompresja, swiece) to ma Ci wyrywac silnik z auta przy zapalaniu tudziez na samym rozruszniku wrocisz z lasu do domu w razie potrzeby.
Na wszelki wypadek zainstaluj sobie dodatkowy, cyfrowy wskaznik ladowania na desce (do kupienia na przyklad na Allegro). Bo szkoda dwoch nowych baterii...
PS - jak Ci pokaze 230V na klemach, to znaczy, ze nie zrozumiales do czego sluzy prostownik i ze nie laduje sie akumulatorow bezposrednio z sieci :)21
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
KML1
 
 
Posty: 825
Rejestracja: ndz sie 03, 2008 10:16 pm
Lokalizacja: Warszawa/Natolin
Kontaktowanie:

Re: Po co w Pajero 2.5tdi z 1993r sa 2 akumlatory?

Post autor: KML1 » czw lut 05, 2009 11:48 am

A jakie parametry powinny mieć te akumulatory, bo na moich brak naklejek, a w manualu z forum nic nie zanlazłem na ten temat?
Nie chcę przesadzić, bo jak dam za duże to alternator nie będzie doładowywał, jak za małe to je przeładuje.
Pozdro!!!
Ostatnio zmieniony czw lut 05, 2009 12:01 pm przez KML1, łącznie zmieniany 1 raz.
Pajero II 94r Krótki. BFG 33/10,5 R 15 , Body lift 2". - Sprzedany

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: Po co w Pajero 2.5tdi z 1993r sa 2 akumlatory?

Post autor: ernil » czw lut 05, 2009 12:00 pm

Zmierz wymiary półki pod baterie i poszukaj czegos, co pasuje wymiarem. Roznica rzedu 10Ah w jedna czy w druga strone nie bedzie miala znaczenia. A jak chcesz dokladnych info to musisz zaczekac na madrzejszego Forumowicza lub szperac w manualach/instrukcjach itp.
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
KML1
 
 
Posty: 825
Rejestracja: ndz sie 03, 2008 10:16 pm
Lokalizacja: Warszawa/Natolin
Kontaktowanie:

Re: Po co w Pajero 2.5tdi z 1993r sa 2 akumlatory?

Post autor: KML1 » czw lut 05, 2009 1:03 pm

Dzięki ernil za wskazówki :)2
przed chwilą wyjołem akumulatory, odkręcam cele i co? sucho :)9
Poprzedni właściciel pewnie wogóle tam nie zaglądał, albo włożył coś na szybko do sprzedaży.
Spróbuje je jeszcze zalać woda i reanimować, ale chyba bez zakupu nowych się nie obejdzie :wink:
Pajero II 94r Krótki. BFG 33/10,5 R 15 , Body lift 2". - Sprzedany

Awatar użytkownika
damonpr
 
 
Posty: 130
Rejestracja: sob sie 23, 2008 8:22 pm
Lokalizacja: Białystok

Re: Po co w Pajero 2.5tdi z 1993r sa 2 akumlatory?

Post autor: damonpr » sob lut 07, 2009 3:35 pm

Z tego co pamiętam z manuala (fakt, że do jedynki) to dwa aku o pojemności 64 Ah
Pathfinder R50 3.3 V6 96’
EX:Pajero II 3.0 V6 Long 98'
EX: MB W123 280CE 84'
EX: Pajero 2.5TD 87'

Awatar użytkownika
KML1
 
 
Posty: 825
Rejestracja: ndz sie 03, 2008 10:16 pm
Lokalizacja: Warszawa/Natolin
Kontaktowanie:

Re: Po co w Pajero 2.5tdi z 1993r sa 2 akumlatory?

Post autor: KML1 » sob lut 07, 2009 10:28 pm

damonpr pisze:Z tego co pamiętam z manuala (fakt, że do jedynki) to dwa aku o pojemności 64 Ah
Poważnie? :o

To super, wydawało mi się ze conajmniej 74Ah , 64 Ah są tańsze :D

Jak ktoś z II-ki by mógł zajrzeć pod maskę, to będę wdzięczny :wink:
Pajero II 94r Krótki. BFG 33/10,5 R 15 , Body lift 2". - Sprzedany

Awatar użytkownika
JACEK 628
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 60
Rejestracja: śr lut 08, 2006 7:05 pm
Lokalizacja: Koszalin

Re: Po co w Pajero 2.5tdi z 1993r sa 2 akumlatory?

Post autor: JACEK 628 » pn lut 09, 2009 6:40 pm

W II też 2x64Ah.
Pajero 2,8TD

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość