Ja mam fabrycznie 2 aku i jak jednego nie było to swiece nie były grzane.... nie wiem jak to tam jest podłączone....Qbartx pisze: Skoro w misku sa 2 akumulatory polaczone rownolegle to sa one rozladowywane rownoczesnie, nie ma tak zeby Ci jakims dziwnym cudem prad z jednego aku szedl tylko do wyciagarki a z drugiego na rozrusznik i i inne duperele... zastanow sie wiec co piszesz. Dlatego tez sprawdz przy okazji u wujka google i cioci wiki co to jest separator aku
Po co w Pajero 2.5tdi z 1993r sa 2 akumlatory?
Moderator: Kosiarz
# Racja jest jak dupa, każdy ma swoją
[J. Piłsudski].
gg1196424
[J. Piłsudski].
gg1196424
to przeca kolega juz napisał:
poprostu Przemy, my goofno wiemy
wujek google mu powiedział.Qbartx pisze: nie ma tak zeby Ci jakims dziwnym cudem prad z jednego aku szedl tylko do wyciagarki a z drugiego na rozrusznik i i inne duperele...
poprostu Przemy, my goofno wiemy

PIV 3,2DiD
Szczęście to jedyna rzecz, która staje się większa, gdy się ją dzieli.
Szczęście to jedyna rzecz, która staje się większa, gdy się ją dzieli.
A ktorego aku nie miales? Dziwne toto, moze cos kombinowane miales w instalacji? Ja jezdzilem p2 bez jednego aku i wszystko bylo ok.Przemy pisze:Ja mam fabrycznie 2 aku i jak jednego nie było to swiece nie były grzane.... nie wiem jak to tam jest podłączone....Qbartx pisze: Skoro w misku sa 2 akumulatory polaczone rownolegle to sa one rozladowywane rownoczesnie, nie ma tak zeby Ci jakims dziwnym cudem prad z jednego aku szedl tylko do wyciagarki a z drugiego na rozrusznik i i inne duperele... zastanow sie wiec co piszesz. Dlatego tez sprawdz przy okazji u wujka google i cioci wiki co to jest separator aku
Panie Videlec...ZIEW
- mazurkas007
-
- Posty: 2828
- Rejestracja: czw mar 30, 2006 9:37 am
- Lokalizacja: podlasie
Ja mam dwa aku, w mojej jedyneczce, ale przez całe lato jeździłem na jednym 
Zimową porą wrzuciłem 2 i pięknie kręci.
Qbartx ma rację, dwa aku są spięte równolegle, no chyba, że ktoś ma w Pajero instalację na 24V w co nie wierzę.
Pzdr

Zimową porą wrzuciłem 2 i pięknie kręci.
Qbartx ma rację, dwa aku są spięte równolegle, no chyba, że ktoś ma w Pajero instalację na 24V w co nie wierzę.
Pzdr
Pathfinder R50 3.3 V6 96’
EX:Pajero II 3.0 V6 Long 98'
EX: MB W123 280CE 84'
EX: Pajero 2.5TD 87'
EX:Pajero II 3.0 V6 Long 98'
EX: MB W123 280CE 84'
EX: Pajero 2.5TD 87'
Re: Po co w Pajero 2.5tdi z 1993r sa 2 akumlatory?
Ja kilka dni temu kupiłem Pojare z 2 akumulatorami, jeden wygląda w miarę przyzwoicie, drugi na totalnego kasztana.
Dzisiaj rano chciałem odpalić i dupa akku padnięte, choć przez ostatnie klilka dni odpalał dobrze.
Teraz tak, skoro są 2 po to aby zwiększyć pojemność, czyli muszą być połączone równolegle, jeżeli jeden z nich jest dobry a drugi padaką, to padaczka będzie się samoczynnie ładować od dobrego, rozładowując go i wkońcu oba będą na zero.
Czy dobrze myślę?
Może poprzedni właściciel przed sprzedaniem włożył kasztana, aby zapełnić miejsce pod maską ?
Teoretycznie już po zimie, wydać tego 1000 i kupić 2 nowe, czy tylko jeden i zamienić z tym kasztanem?
Aby sprawdzić czy ma się 24V wystarczy miernik podłączyć do, - jednego akumulatora i do + drugiego, jeżeli są połaczone szeregowo to pokaże 24V, jeżeli pokaże 12V to znaczy że są połączone równolegle i teoretycznie można jeden wyjąć.
Dzisiaj rano chciałem odpalić i dupa akku padnięte, choć przez ostatnie klilka dni odpalał dobrze.
Teraz tak, skoro są 2 po to aby zwiększyć pojemność, czyli muszą być połączone równolegle, jeżeli jeden z nich jest dobry a drugi padaką, to padaczka będzie się samoczynnie ładować od dobrego, rozładowując go i wkońcu oba będą na zero.
Czy dobrze myślę?
Może poprzedni właściciel przed sprzedaniem włożył kasztana, aby zapełnić miejsce pod maską ?
Teoretycznie już po zimie, wydać tego 1000 i kupić 2 nowe, czy tylko jeden i zamienić z tym kasztanem?
Aby sprawdzić czy ma się 24V wystarczy miernik podłączyć do, - jednego akumulatora i do + drugiego, jeżeli są połaczone szeregowo to pokaże 24V, jeżeli pokaże 12V to znaczy że są połączone równolegle i teoretycznie można jeden wyjąć.
Pajero II 94r Krótki. BFG 33/10,5 R 15 , Body lift 2". - Sprzedany
Re: Po co w Pajero 2.5tdi z 1993r sa 2 akumlatory?
Wtedy należy uciekać...goszen pisze:A jak pokaże 230V?

Zielony Autobus 2,7TDi
Re: Po co w Pajero 2.5tdi z 1993r sa 2 akumlatory?
Jak pokaże 230v to znaczy że Pojara może robić za agregat prądotwórczy, a co za tym idzie możemy obstawiać imprezy plenerowe, za co nieźle płacą 

Pajero II 94r Krótki. BFG 33/10,5 R 15 , Body lift 2". - Sprzedany
Re: Po co w Pajero 2.5tdi z 1993r sa 2 akumlatory?
Kup sobie dwa takie same aku firmy Topla na przyklad (o odpowiedniej pojemnosci) i ciesz sie posiadaniem Trójdiamentowej Legendy Dakaru. Nie kombinuj z dwiema roznymi bateriami. Jak dalej bedzie Ci cherlawie odpalal, to zrob rozrusznik w firmie, ktora sie tylko takimi tematami zajmuje. Przy okazji skontroluj alternator w tej samej firmie (a najlepiej zrob to zanim zapodasz nowe baterie). O ile wszystko inne bedzie w porzadku (uklad paliwowy, pompa, kompresja, swiece) to ma Ci wyrywac silnik z auta przy zapalaniu tudziez na samym rozruszniku wrocisz z lasu do domu w razie potrzeby.
Na wszelki wypadek zainstaluj sobie dodatkowy, cyfrowy wskaznik ladowania na desce (do kupienia na przyklad na Allegro). Bo szkoda dwoch nowych baterii...
PS - jak Ci pokaze 230V na klemach, to znaczy, ze nie zrozumiales do czego sluzy prostownik i ze nie laduje sie akumulatorow bezposrednio z sieci
Na wszelki wypadek zainstaluj sobie dodatkowy, cyfrowy wskaznik ladowania na desce (do kupienia na przyklad na Allegro). Bo szkoda dwoch nowych baterii...
PS - jak Ci pokaze 230V na klemach, to znaczy, ze nie zrozumiales do czego sluzy prostownik i ze nie laduje sie akumulatorow bezposrednio z sieci

XTZ 750
Outback EJ25 MT
Outback EJ25 MT
Re: Po co w Pajero 2.5tdi z 1993r sa 2 akumlatory?
A jakie parametry powinny mieć te akumulatory, bo na moich brak naklejek, a w manualu z forum nic nie zanlazłem na ten temat?
Nie chcę przesadzić, bo jak dam za duże to alternator nie będzie doładowywał, jak za małe to je przeładuje.
Pozdro!!!
Nie chcę przesadzić, bo jak dam za duże to alternator nie będzie doładowywał, jak za małe to je przeładuje.
Pozdro!!!
Ostatnio zmieniony czw lut 05, 2009 12:01 pm przez KML1, łącznie zmieniany 1 raz.
Pajero II 94r Krótki. BFG 33/10,5 R 15 , Body lift 2". - Sprzedany
Re: Po co w Pajero 2.5tdi z 1993r sa 2 akumlatory?
Zmierz wymiary półki pod baterie i poszukaj czegos, co pasuje wymiarem. Roznica rzedu 10Ah w jedna czy w druga strone nie bedzie miala znaczenia. A jak chcesz dokladnych info to musisz zaczekac na madrzejszego Forumowicza lub szperac w manualach/instrukcjach itp.
XTZ 750
Outback EJ25 MT
Outback EJ25 MT
Re: Po co w Pajero 2.5tdi z 1993r sa 2 akumlatory?
Dzięki ernil za wskazówki
przed chwilą wyjołem akumulatory, odkręcam cele i co? sucho
Poprzedni właściciel pewnie wogóle tam nie zaglądał, albo włożył coś na szybko do sprzedaży.
Spróbuje je jeszcze zalać woda i reanimować, ale chyba bez zakupu nowych się nie obejdzie

przed chwilą wyjołem akumulatory, odkręcam cele i co? sucho

Poprzedni właściciel pewnie wogóle tam nie zaglądał, albo włożył coś na szybko do sprzedaży.
Spróbuje je jeszcze zalać woda i reanimować, ale chyba bez zakupu nowych się nie obejdzie

Pajero II 94r Krótki. BFG 33/10,5 R 15 , Body lift 2". - Sprzedany
Re: Po co w Pajero 2.5tdi z 1993r sa 2 akumlatory?
Z tego co pamiętam z manuala (fakt, że do jedynki) to dwa aku o pojemności 64 Ah
Pathfinder R50 3.3 V6 96’
EX:Pajero II 3.0 V6 Long 98'
EX: MB W123 280CE 84'
EX: Pajero 2.5TD 87'
EX:Pajero II 3.0 V6 Long 98'
EX: MB W123 280CE 84'
EX: Pajero 2.5TD 87'
Re: Po co w Pajero 2.5tdi z 1993r sa 2 akumlatory?
Poważnie?damonpr pisze:Z tego co pamiętam z manuala (fakt, że do jedynki) to dwa aku o pojemności 64 Ah

To super, wydawało mi się ze conajmniej 74Ah , 64 Ah są tańsze

Jak ktoś z II-ki by mógł zajrzeć pod maskę, to będę wdzięczny

Pajero II 94r Krótki. BFG 33/10,5 R 15 , Body lift 2". - Sprzedany
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość