Mitsubishi Pajero II 3,0 V6 130kW,Automat

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Re: Mitsubishi Pajero II 3,0 V6 130kW,Automat

Post autor: gebels » sob paź 16, 2010 11:29 am

masz z tyłu blokade czy LSD ??
Czwarte serce :cry:

Awatar użytkownika
pseslublin
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 20
Rejestracja: śr paź 13, 2010 9:32 am

Re: Mitsubishi Pajero II 3,0 V6 130kW,Automat

Post autor: pseslublin » sob paź 16, 2010 1:06 pm

Instrukcja deklaruje, że blokadę. :)21 Ale na tym etapie dla mnie blokada centralna to już hardcore, hehe. W ogóle mam pare dylematów z tymi napędami.
Bo jak rozumiem, to 2H oznacza napęd na tylną oś, 4H napęd obie osie, ale z nie zablokowanym mechanizmem międzyosiowym, 4HLc, w którym blokada centralna się uruchamia no i przycisk blokady z tyłu. Dodatkowo na gałce mam jeszcze napis 4LLc, który w instrukcji mam opisany, ale u mnie chyba nie ma tej opcji, bo po pierwsze znajduje tylko 3 położenia lewarka, a po drugie napis 4LLc nie jest opatrzony szkicem drogi jaką pokonuje lewarek do tego położenia w przeciwieństwie do 2H, 4H i 4HLc

Dodatkowo w instrukcji znalazłem opis "free-wheeling hubs", które można blokować manualnie lub automatycznie. Obejrzałem koła, nie widze możliwości manualnej, więc mniemam że u mnie jest automatycznie. I jak mam to rozumieć? Że tam są jakieś sprzęgiełka które pozwalają "podpiąć" koła przednie do napędu? Czy więc jeżeli używam położenia Lock, mogę założyć, że przy napędzie na tylną oś koła przednie kręcą się i zarazem biernie napędzają przód, a jeśli Free to same koła? Jeśli mam w automacie to w instrukcji jest napisane, że żeby zrobić Lock to muszę zatrzymać pojazd, przerzucić z 2H na 4H, rozpacząc jazde i załączone. Jeśli chcę odblokować to muszę się zatrzymać, przerzucić z 4H na 2H cofnąć dwa metry, dać do przodu i już jest Free.

Dobrze kombinuje czy błądze?? :)9

I teraz jeszcze nie wiem jak zespolić te informacje z tematem reduktora i funkcji Over Drive Off

Wiem, że bełkot, ale Panowie, uczę się
:D
Mitsubishi Pajero II; 3,0; 130 kW; automat; 98 r,; Long

Awatar użytkownika
pseslublin
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 20
Rejestracja: śr paź 13, 2010 9:32 am

Re: Mitsubishi Pajero II 3,0 V6 130kW,Automat

Post autor: pseslublin » sob paź 16, 2010 2:13 pm

Dokształciłem sie w międzyczasie. Skrzynie mam Super Select, więc jak doczytałem żadnych sprzęgiełek nie ma :D
Mitsubishi Pajero II; 3,0; 130 kW; automat; 98 r,; Long

zielony_rog
Posty: 386
Rejestracja: pt sie 13, 2010 10:42 pm
Lokalizacja: Krakow

Re: Mitsubishi Pajero II 3,0 V6 130kW,Automat

Post autor: zielony_rog » sob paź 16, 2010 4:44 pm

pseslublin pisze:4LLc nie jest opatrzony szkicem drogi jaką pokonuje lewarek do tego położenia w przeciwieństwie do 2H, 4H i 4HLc
Zeby wlaczyc 4Llc, trzeba o ile pamietam wcisnac lewarek - jak do wstecznego w niektorych autach.

Dlugo masz to Pajero? :)
...gonimy kroliczka...

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Re: Mitsubishi Pajero II 3,0 V6 130kW,Automat

Post autor: gebels » sob paź 16, 2010 6:00 pm

zielony_rog pisze:
pseslublin pisze:4LLc nie jest opatrzony szkicem drogi jaką pokonuje lewarek do tego położenia w przeciwieństwie do 2H, 4H i 4HLc
Zeby wlaczyc 4Llc, trzeba o ile pamietam wcisnac lewarek - jak do wstecznego w niektorych autach.

Dlugo masz to Pajero? :)
przecież pisze na samym początku pierwszego postu że dwa lata :)21 czytać nie potrafisz ?? :)21
Czwarte serce :cry:

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Re: Mitsubishi Pajero II 3,0 V6 130kW,Automat

Post autor: gebels » sob paź 16, 2010 6:04 pm

pseslublin pisze:Dzięki Gebels! Fajnie, że Texaxo, podobno dobre oleje.

To jeszcze mam tylko problem z olejem do mostów.

Chętnie CrOOchy!
:)21 :)16
Możemy zwerbować Pixaka, hehe, rozgryza UAZa.
Prosz.......

Producent MITSUBISHI
Model Shogun/Pajero/Montero 3.0 24V V6
Silnik P
Rok 1994-99

Zastoswanie Zalecenia Pojemność (ltr)
Silnik (P) HAVOLINE PREMIUM 15W-40 (w) 4.6
Przekładnia ręczna MULTIGEAR 75W-90 R (x) 2.5
Przekładnia automatyczna TEXAMATIC 4291 (y) 7.5
Mechanizm różnicowy GEARTEX EP-B 85W-90 2.6
Płyn chłodniczy (30%) HAVOLINE EXTENDED LIFE ANTIFREEZE/COOLANT 9.5 / 10.5
Mechanizm różnicowy przedni GEARTEX EP-B 85W-90 1.2
łożyska kół MULTIFAK EP 2
Kierowanie (układ kierowniczy) ze wspomaganiem TEXAMATIC 4291
Płyn hamulcowy i do sprzęgła BRAKE FLUID DOT 4
Skrzynka rozdzielcza biegów MULTIGEAR 75W-90 R 2.3 / 2.9
Ukryj uwagi Częstotliwość wymian oleju

Środek smarowy/ Pojemność uwagi
w. Zalecenia alternatywne, Silnik (benzynowy): <10°C, 5W-30; <20°C, 5W-40; <20°C, 5W-50; -30°C do 40°C, 10W-30; >-30°C, 10W-40; >-30°C, 10W-50; >-15°C, 15W-40; >-15°C, 15W-50; >-10°C, 20W-40; >-10°C, 20W-50; <-10°C, 5W-20
x. Zalecenia alternatywne: 75W-85W; 75W-90
y. Zalecenia alternatywne, >1996: TEXAMATIC 7045E


Uwagi ogólne
Nie ma uwag do wyświetlenia dla tego modelu
Czwarte serce :cry:

Awatar użytkownika
pseslublin
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 20
Rejestracja: śr paź 13, 2010 9:32 am

Re: Mitsubishi Pajero II 3,0 V6 130kW,Automat

Post autor: pseslublin » sob paź 16, 2010 8:34 pm

No dwa lata :)21 ale na powaznie zainteresowaem sie nim od miesiaca- bo sie samochodzina jeden skasowal 'niechcacy' Ale to nie ja, hehe.

Gebels, wielkie dzieki za ta specyfikacje. Informacje odnosnie do plynu do szyb wysle na priv :P :P
przepraszam za brak polskich znakow, siadlem do innego kompa

Próbowalem wciskac lewarek jak do biegu wstecznego, jakos na to wpadlem :)21 , ale cos nie idzie, moze efekt garazowania, przez te dwa lata auto bylo uzywane sporadycznie.
Mitsubishi Pajero II; 3,0; 130 kW; automat; 98 r,; Long

Awatar użytkownika
pseslublin
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 20
Rejestracja: śr paź 13, 2010 9:32 am

Re: Mitsubishi Pajero II 3,0 V6 130kW,Automat

Post autor: pseslublin » ndz paź 17, 2010 12:09 am

No i mam nastepny temat. Przy 100 km/h wali w kierownice. W czwartek wymienie wszystkie sworznie wachaczy. Moze pomoze. A 'moze' jest glebokie i szerokie. Koncówki tez zobacze. Radzicie cos jeszcze?
Mitsubishi Pajero II; 3,0; 130 kW; automat; 98 r,; Long

zielony_rog
Posty: 386
Rejestracja: pt sie 13, 2010 10:42 pm
Lokalizacja: Krakow

Re: Mitsubishi Pajero II 3,0 V6 130kW,Automat

Post autor: zielony_rog » ndz paź 17, 2010 1:26 am

Moze wywazyc kola?

Ja np. jade w poniedzialek, bo walnalem w dziure, zgubilem ciezarek... i szarpie.
...gonimy kroliczka...

Awatar użytkownika
pseslublin
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 20
Rejestracja: śr paź 13, 2010 9:32 am

Re: Mitsubishi Pajero II 3,0 V6 130kW,Automat

Post autor: pseslublin » ndz paź 17, 2010 4:00 pm

Ja nic nie zgubiłem :wink: Koła wyważone 3 tygodnie temu. Przejechałem koło 1,5 tys po asfalcie, ale może, może?
Mitsubishi Pajero II; 3,0; 130 kW; automat; 98 r,; Long

Awatar użytkownika
PiRoman
 
 
Posty: 16735
Rejestracja: pn paź 22, 2007 6:50 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Mitsubishi Pajero II 3,0 V6 130kW,Automat

Post autor: PiRoman » ndz paź 17, 2010 4:18 pm

Umyj te koła, jeśli jeździłeś w między czasie po głębokim, gliniastym błocie. Od środka szczególnie.
Nie trzymam Kobiet w domu...

erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra

Awatar użytkownika
pseslublin
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 20
Rejestracja: śr paź 13, 2010 9:32 am

Re: Mitsubishi Pajero II 3,0 V6 130kW,Automat

Post autor: pseslublin » ndz paź 17, 2010 8:18 pm

Nie jeździłem. I z tyłu wibracje czuje... :x
Mitsubishi Pajero II; 3,0; 130 kW; automat; 98 r,; Long

Awatar użytkownika
PiRoman
 
 
Posty: 16735
Rejestracja: pn paź 22, 2007 6:50 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Mitsubishi Pajero II 3,0 V6 130kW,Automat

Post autor: PiRoman » ndz paź 17, 2010 9:06 pm

Jeśłi z tyło, to krzyżak na wale prędzej, niewyważonych tylnych tak mocno nie czuć, a tym bardziej na sterze...
Nie trzymam Kobiet w domu...

erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra

polaff
 
 
Posty: 1251
Rejestracja: pt mar 13, 2009 8:24 pm

Re: Mitsubishi Pajero II 3,0 V6 130kW,Automat

Post autor: polaff » ndz paź 17, 2010 11:15 pm

pseslublin pisze:No dwa lata :)21 ale na powaznie zainteresowaem sie nim od miesiaca- bo sie samochodzina jeden skasowal 'niechcacy' Ale to nie ja, hehe.

Gebels, wielkie dzieki za ta specyfikacje. Informacje odnosnie do plynu do szyb wysle na priv :P :P
przepraszam za brak polskich znakow, siadlem do innego kompa

Próbowalem wciskac lewarek jak do biegu wstecznego, jakos na to wpadlem :)21 , ale cos nie idzie, moze efekt garazowania, przez te dwa lata auto bylo uzywane sporadycznie.
jak nie idzie z tym wciskaniem to spróbuj najpierw pozycjoner przełączyć na "N" i wtedy po wcisnięciu przełączyć lewarek. U mnie co prawda ES inaczej się nie da ze wzgledu na fakt iż skrzynia automatyczna cały czas napędza reduktor i powstają naprężenia, ktore to z kolei uniemożliwiają włączenie reduktora.
Pajero 2,5 TD 1998
RX 450hL 2018
RC 200t 2017

Awatar użytkownika
PiRoman
 
 
Posty: 16735
Rejestracja: pn paź 22, 2007 6:50 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Mitsubishi Pajero II 3,0 V6 130kW,Automat

Post autor: PiRoman » ndz paź 17, 2010 11:19 pm

Dźwignia w dół to raz, a dwa w prawo i dopiero do przodu... Chyba, że z SS masz tylko gałę na dźwigni... :)13
Nie trzymam Kobiet w domu...

erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra

polaff
 
 
Posty: 1251
Rejestracja: pt mar 13, 2009 8:24 pm

Re: Mitsubishi Pajero II 3,0 V6 130kW,Automat

Post autor: polaff » ndz paź 17, 2010 11:24 pm

PiRoman pisze:Dźwignia w dół to raz, a dwa w prawo i dopiero do przodu... Chyba, że z SS masz tylko gałę na dźwigni... :)13
a z lewarkiem na "N" nie będzie tak jak u mnie?
Pajero 2,5 TD 1998
RX 450hL 2018
RC 200t 2017

Awatar użytkownika
PiRoman
 
 
Posty: 16735
Rejestracja: pn paź 22, 2007 6:50 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Mitsubishi Pajero II 3,0 V6 130kW,Automat

Post autor: PiRoman » ndz paź 17, 2010 11:28 pm

No własnie w pozycji N trzeba wcisnąć i przesunąć w prawo i w przód. O to Ci chodziło?
Nie trzymam Kobiet w domu...

erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra

polaff
 
 
Posty: 1251
Rejestracja: pt mar 13, 2009 8:24 pm

Re: Mitsubishi Pajero II 3,0 V6 130kW,Automat

Post autor: polaff » ndz paź 17, 2010 11:33 pm

PiRoman pisze:No własnie w pozycji N trzeba wcisnąć i przesunąć w prawo i w przód. O to Ci chodziło?
myślałem, że może w SS jest inaczej
Pajero 2,5 TD 1998
RX 450hL 2018
RC 200t 2017

Awatar użytkownika
pseslublin
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 20
Rejestracja: śr paź 13, 2010 9:32 am

Re: Mitsubishi Pajero II 3,0 V6 130kW,Automat

Post autor: pseslublin » pn paź 18, 2010 8:49 am

Sprawdziłem w instrukcji, rzeczywiście musi być położenie N. Popróbuje z tym lewarkiem wg Waszych instrukcji i napisze.
Ps. mam instrukcje gdyby ktoś potrzebował, choć to pewnie nie problem, widziałem gdzieś na forum tytuł manuale itd.
Mitsubishi Pajero II; 3,0; 130 kW; automat; 98 r,; Long

Awatar użytkownika
Videlec
 
 
Posty: 4114
Rejestracja: pn maja 15, 2006 1:38 pm
Lokalizacja: Lublin

Re: Mitsubishi Pajero II 3,0 V6 130kW,Automat

Post autor: Videlec » pn paź 18, 2010 9:20 am

pseslublin pisze:(...)
Ps. mam instrukcje gdyby ktoś potrzebował (...)
instrukcję do PII w ojczystym języku...?
PIV 3,2DiD

Szczęście to jedyna rzecz, która staje się większa, gdy się ją dzieli.

Awatar użytkownika
PiRoman
 
 
Posty: 16735
Rejestracja: pn paź 22, 2007 6:50 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Mitsubishi Pajero II 3,0 V6 130kW,Automat

Post autor: PiRoman » pn paź 18, 2010 10:35 am

Videlec pisze: instrukcję do PII w ojczystym języku...?
Goethe'go... :lol: ja też mam...
Nie trzymam Kobiet w domu...

erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra

Awatar użytkownika
pseslublin
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 20
Rejestracja: śr paź 13, 2010 9:32 am

Re: Mitsubishi Pajero II 3,0 V6 130kW,Automat

Post autor: pseslublin » pn paź 18, 2010 11:47 am

:)21 no moja zawiera dwie mowy: jedna Szekspira, a druga to wersja arabska. Polecam tą drugą :)2
Mitsubishi Pajero II; 3,0; 130 kW; automat; 98 r,; Long

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Re: Mitsubishi Pajero II 3,0 V6 130kW,Automat

Post autor: gebels » pn paź 18, 2010 8:05 pm

PiRoman pisze:
Videlec pisze: instrukcję do PII w ojczystym języku...?
Goethe'go... :lol: ja też mam...
ja to mam instrukcje po Germańsku, przeglądy z hologramem TUV i inne badziewia :)21 tylko co mi po tym :)21
Czwarte serce :cry:

Awatar użytkownika
pseslublin
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 20
Rejestracja: śr paź 13, 2010 9:32 am

Re: Mitsubishi Pajero II 3,0 V6 130kW,Automat

Post autor: pseslublin » pn paź 18, 2010 9:31 pm

PiRoman pisze:Dźwignia w dół to raz, a dwa w prawo i dopiero do przodu... Chyba, że z SS masz tylko gałę na dźwigni... :)13
Od położenia 4H tak? Sprawdziłem, wchodzi :lol:
Mitsubishi Pajero II; 3,0; 130 kW; automat; 98 r,; Long

Awatar użytkownika
pseslublin
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 20
Rejestracja: śr paź 13, 2010 9:32 am

Re: Mitsubishi Pajero II 3,0 V6 130kW,Automat

Post autor: pseslublin » pn paź 18, 2010 9:34 pm

ja to mam instrukcje po Germańsku, przeglądy z hologramem TUV i inne badziewia :)21 tylko co mi po tym :)21[/quote]
Ja kłade badziewia na poduszce obok głowy- wchodzi zgodnie z gradientem stężeń :)2
Mitsubishi Pajero II; 3,0; 130 kW; automat; 98 r,; Long

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość