
Mitsubishi Pajero II 3,0 V6 130kW,Automat
Moderator: Kosiarz
- pseslublin
- jestem tu nowy...
- Posty: 20
- Rejestracja: śr paź 13, 2010 9:32 am
Re: Mitsubishi Pajero II 3,0 V6 130kW,Automat
Instrukcja deklaruje, że blokadę.
Ale na tym etapie dla mnie blokada centralna to już hardcore, hehe. W ogóle mam pare dylematów z tymi napędami.
Bo jak rozumiem, to 2H oznacza napęd na tylną oś, 4H napęd obie osie, ale z nie zablokowanym mechanizmem międzyosiowym, 4HLc, w którym blokada centralna się uruchamia no i przycisk blokady z tyłu. Dodatkowo na gałce mam jeszcze napis 4LLc, który w instrukcji mam opisany, ale u mnie chyba nie ma tej opcji, bo po pierwsze znajduje tylko 3 położenia lewarka, a po drugie napis 4LLc nie jest opatrzony szkicem drogi jaką pokonuje lewarek do tego położenia w przeciwieństwie do 2H, 4H i 4HLc
Dodatkowo w instrukcji znalazłem opis "free-wheeling hubs", które można blokować manualnie lub automatycznie. Obejrzałem koła, nie widze możliwości manualnej, więc mniemam że u mnie jest automatycznie. I jak mam to rozumieć? Że tam są jakieś sprzęgiełka które pozwalają "podpiąć" koła przednie do napędu? Czy więc jeżeli używam położenia Lock, mogę założyć, że przy napędzie na tylną oś koła przednie kręcą się i zarazem biernie napędzają przód, a jeśli Free to same koła? Jeśli mam w automacie to w instrukcji jest napisane, że żeby zrobić Lock to muszę zatrzymać pojazd, przerzucić z 2H na 4H, rozpacząc jazde i załączone. Jeśli chcę odblokować to muszę się zatrzymać, przerzucić z 4H na 2H cofnąć dwa metry, dać do przodu i już jest Free.
Dobrze kombinuje czy błądze??
I teraz jeszcze nie wiem jak zespolić te informacje z tematem reduktora i funkcji Over Drive Off
Wiem, że bełkot, ale Panowie, uczę się


Bo jak rozumiem, to 2H oznacza napęd na tylną oś, 4H napęd obie osie, ale z nie zablokowanym mechanizmem międzyosiowym, 4HLc, w którym blokada centralna się uruchamia no i przycisk blokady z tyłu. Dodatkowo na gałce mam jeszcze napis 4LLc, który w instrukcji mam opisany, ale u mnie chyba nie ma tej opcji, bo po pierwsze znajduje tylko 3 położenia lewarka, a po drugie napis 4LLc nie jest opatrzony szkicem drogi jaką pokonuje lewarek do tego położenia w przeciwieństwie do 2H, 4H i 4HLc
Dodatkowo w instrukcji znalazłem opis "free-wheeling hubs", które można blokować manualnie lub automatycznie. Obejrzałem koła, nie widze możliwości manualnej, więc mniemam że u mnie jest automatycznie. I jak mam to rozumieć? Że tam są jakieś sprzęgiełka które pozwalają "podpiąć" koła przednie do napędu? Czy więc jeżeli używam położenia Lock, mogę założyć, że przy napędzie na tylną oś koła przednie kręcą się i zarazem biernie napędzają przód, a jeśli Free to same koła? Jeśli mam w automacie to w instrukcji jest napisane, że żeby zrobić Lock to muszę zatrzymać pojazd, przerzucić z 2H na 4H, rozpacząc jazde i załączone. Jeśli chcę odblokować to muszę się zatrzymać, przerzucić z 4H na 2H cofnąć dwa metry, dać do przodu i już jest Free.
Dobrze kombinuje czy błądze??

I teraz jeszcze nie wiem jak zespolić te informacje z tematem reduktora i funkcji Over Drive Off
Wiem, że bełkot, ale Panowie, uczę się

Mitsubishi Pajero II; 3,0; 130 kW; automat; 98 r,; Long
- pseslublin
- jestem tu nowy...
- Posty: 20
- Rejestracja: śr paź 13, 2010 9:32 am
Re: Mitsubishi Pajero II 3,0 V6 130kW,Automat
Dokształciłem sie w międzyczasie. Skrzynie mam Super Select, więc jak doczytałem żadnych sprzęgiełek nie ma 

Mitsubishi Pajero II; 3,0; 130 kW; automat; 98 r,; Long
-
- Posty: 386
- Rejestracja: pt sie 13, 2010 10:42 pm
- Lokalizacja: Krakow
Re: Mitsubishi Pajero II 3,0 V6 130kW,Automat
Zeby wlaczyc 4Llc, trzeba o ile pamietam wcisnac lewarek - jak do wstecznego w niektorych autach.pseslublin pisze:4LLc nie jest opatrzony szkicem drogi jaką pokonuje lewarek do tego położenia w przeciwieństwie do 2H, 4H i 4HLc
Dlugo masz to Pajero?

...gonimy kroliczka...
- gebels
-
- Posty: 9720
- Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
- Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej
Re: Mitsubishi Pajero II 3,0 V6 130kW,Automat
przecież pisze na samym początku pierwszego postu że dwa latazielony_rog pisze:Zeby wlaczyc 4Llc, trzeba o ile pamietam wcisnac lewarek - jak do wstecznego w niektorych autach.pseslublin pisze:4LLc nie jest opatrzony szkicem drogi jaką pokonuje lewarek do tego położenia w przeciwieństwie do 2H, 4H i 4HLc
Dlugo masz to Pajero?



Czwarte serce 

- gebels
-
- Posty: 9720
- Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
- Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej
Re: Mitsubishi Pajero II 3,0 V6 130kW,Automat
Prosz.......pseslublin pisze:Dzięki Gebels! Fajnie, że Texaxo, podobno dobre oleje.
To jeszcze mam tylko problem z olejem do mostów.
Chętnie CrOOchy!
![]()
![]()
Możemy zwerbować Pixaka, hehe, rozgryza UAZa.
Producent MITSUBISHI
Model Shogun/Pajero/Montero 3.0 24V V6
Silnik P
Rok 1994-99
Zastoswanie Zalecenia Pojemność (ltr)
Silnik (P) HAVOLINE PREMIUM 15W-40 (w) 4.6
Przekładnia ręczna MULTIGEAR 75W-90 R (x) 2.5
Przekładnia automatyczna TEXAMATIC 4291 (y) 7.5
Mechanizm różnicowy GEARTEX EP-B 85W-90 2.6
Płyn chłodniczy (30%) HAVOLINE EXTENDED LIFE ANTIFREEZE/COOLANT 9.5 / 10.5
Mechanizm różnicowy przedni GEARTEX EP-B 85W-90 1.2
łożyska kół MULTIFAK EP 2
Kierowanie (układ kierowniczy) ze wspomaganiem TEXAMATIC 4291
Płyn hamulcowy i do sprzęgła BRAKE FLUID DOT 4
Skrzynka rozdzielcza biegów MULTIGEAR 75W-90 R 2.3 / 2.9
Ukryj uwagi Częstotliwość wymian oleju
Środek smarowy/ Pojemność uwagi
w. Zalecenia alternatywne, Silnik (benzynowy): <10°C, 5W-30; <20°C, 5W-40; <20°C, 5W-50; -30°C do 40°C, 10W-30; >-30°C, 10W-40; >-30°C, 10W-50; >-15°C, 15W-40; >-15°C, 15W-50; >-10°C, 20W-40; >-10°C, 20W-50; <-10°C, 5W-20
x. Zalecenia alternatywne: 75W-85W; 75W-90
y. Zalecenia alternatywne, >1996: TEXAMATIC 7045E
Uwagi ogólne
Nie ma uwag do wyświetlenia dla tego modelu
Czwarte serce 

- pseslublin
- jestem tu nowy...
- Posty: 20
- Rejestracja: śr paź 13, 2010 9:32 am
Re: Mitsubishi Pajero II 3,0 V6 130kW,Automat
No dwa lata
ale na powaznie zainteresowaem sie nim od miesiaca- bo sie samochodzina jeden skasowal 'niechcacy' Ale to nie ja, hehe.
Gebels, wielkie dzieki za ta specyfikacje. Informacje odnosnie do plynu do szyb wysle na priv
przepraszam za brak polskich znakow, siadlem do innego kompa
Próbowalem wciskac lewarek jak do biegu wstecznego, jakos na to wpadlem
, ale cos nie idzie, moze efekt garazowania, przez te dwa lata auto bylo uzywane sporadycznie.

Gebels, wielkie dzieki za ta specyfikacje. Informacje odnosnie do plynu do szyb wysle na priv


przepraszam za brak polskich znakow, siadlem do innego kompa
Próbowalem wciskac lewarek jak do biegu wstecznego, jakos na to wpadlem

Mitsubishi Pajero II; 3,0; 130 kW; automat; 98 r,; Long
- pseslublin
- jestem tu nowy...
- Posty: 20
- Rejestracja: śr paź 13, 2010 9:32 am
Re: Mitsubishi Pajero II 3,0 V6 130kW,Automat
No i mam nastepny temat. Przy 100 km/h wali w kierownice. W czwartek wymienie wszystkie sworznie wachaczy. Moze pomoze. A 'moze' jest glebokie i szerokie. Koncówki tez zobacze. Radzicie cos jeszcze?
Mitsubishi Pajero II; 3,0; 130 kW; automat; 98 r,; Long
-
- Posty: 386
- Rejestracja: pt sie 13, 2010 10:42 pm
- Lokalizacja: Krakow
Re: Mitsubishi Pajero II 3,0 V6 130kW,Automat
Moze wywazyc kola?
Ja np. jade w poniedzialek, bo walnalem w dziure, zgubilem ciezarek... i szarpie.
Ja np. jade w poniedzialek, bo walnalem w dziure, zgubilem ciezarek... i szarpie.
...gonimy kroliczka...
- pseslublin
- jestem tu nowy...
- Posty: 20
- Rejestracja: śr paź 13, 2010 9:32 am
Re: Mitsubishi Pajero II 3,0 V6 130kW,Automat
Ja nic nie zgubiłem
Koła wyważone 3 tygodnie temu. Przejechałem koło 1,5 tys po asfalcie, ale może, może?

Mitsubishi Pajero II; 3,0; 130 kW; automat; 98 r,; Long
Re: Mitsubishi Pajero II 3,0 V6 130kW,Automat
Umyj te koła, jeśli jeździłeś w między czasie po głębokim, gliniastym błocie. Od środka szczególnie.
Nie trzymam Kobiet w domu...
erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra
erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra
- pseslublin
- jestem tu nowy...
- Posty: 20
- Rejestracja: śr paź 13, 2010 9:32 am
Re: Mitsubishi Pajero II 3,0 V6 130kW,Automat
Nie jeździłem. I z tyłu wibracje czuje... 

Mitsubishi Pajero II; 3,0; 130 kW; automat; 98 r,; Long
Re: Mitsubishi Pajero II 3,0 V6 130kW,Automat
Jeśłi z tyło, to krzyżak na wale prędzej, niewyważonych tylnych tak mocno nie czuć, a tym bardziej na sterze...
Nie trzymam Kobiet w domu...
erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra
erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra
Re: Mitsubishi Pajero II 3,0 V6 130kW,Automat
jak nie idzie z tym wciskaniem to spróbuj najpierw pozycjoner przełączyć na "N" i wtedy po wcisnięciu przełączyć lewarek. U mnie co prawda ES inaczej się nie da ze wzgledu na fakt iż skrzynia automatyczna cały czas napędza reduktor i powstają naprężenia, ktore to z kolei uniemożliwiają włączenie reduktora.pseslublin pisze:No dwa lataale na powaznie zainteresowaem sie nim od miesiaca- bo sie samochodzina jeden skasowal 'niechcacy' Ale to nie ja, hehe.
Gebels, wielkie dzieki za ta specyfikacje. Informacje odnosnie do plynu do szyb wysle na priv![]()
![]()
przepraszam za brak polskich znakow, siadlem do innego kompa
Próbowalem wciskac lewarek jak do biegu wstecznego, jakos na to wpadlem, ale cos nie idzie, moze efekt garazowania, przez te dwa lata auto bylo uzywane sporadycznie.
Pajero 2,5 TD 1998
RX 450hL 2018
RC 200t 2017
RX 450hL 2018
RC 200t 2017
Re: Mitsubishi Pajero II 3,0 V6 130kW,Automat
Dźwignia w dół to raz, a dwa w prawo i dopiero do przodu... Chyba, że z SS masz tylko gałę na dźwigni... 

Nie trzymam Kobiet w domu...
erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra
erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra
Re: Mitsubishi Pajero II 3,0 V6 130kW,Automat
a z lewarkiem na "N" nie będzie tak jak u mnie?PiRoman pisze:Dźwignia w dół to raz, a dwa w prawo i dopiero do przodu... Chyba, że z SS masz tylko gałę na dźwigni...
Pajero 2,5 TD 1998
RX 450hL 2018
RC 200t 2017
RX 450hL 2018
RC 200t 2017
Re: Mitsubishi Pajero II 3,0 V6 130kW,Automat
No własnie w pozycji N trzeba wcisnąć i przesunąć w prawo i w przód. O to Ci chodziło?
Nie trzymam Kobiet w domu...
erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra
erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra
Re: Mitsubishi Pajero II 3,0 V6 130kW,Automat
myślałem, że może w SS jest inaczejPiRoman pisze:No własnie w pozycji N trzeba wcisnąć i przesunąć w prawo i w przód. O to Ci chodziło?
Pajero 2,5 TD 1998
RX 450hL 2018
RC 200t 2017
RX 450hL 2018
RC 200t 2017
- pseslublin
- jestem tu nowy...
- Posty: 20
- Rejestracja: śr paź 13, 2010 9:32 am
Re: Mitsubishi Pajero II 3,0 V6 130kW,Automat
Sprawdziłem w instrukcji, rzeczywiście musi być położenie N. Popróbuje z tym lewarkiem wg Waszych instrukcji i napisze.
Ps. mam instrukcje gdyby ktoś potrzebował, choć to pewnie nie problem, widziałem gdzieś na forum tytuł manuale itd.
Ps. mam instrukcje gdyby ktoś potrzebował, choć to pewnie nie problem, widziałem gdzieś na forum tytuł manuale itd.
Mitsubishi Pajero II; 3,0; 130 kW; automat; 98 r,; Long
Re: Mitsubishi Pajero II 3,0 V6 130kW,Automat
instrukcję do PII w ojczystym języku...?pseslublin pisze:(...)
Ps. mam instrukcje gdyby ktoś potrzebował (...)
PIV 3,2DiD
Szczęście to jedyna rzecz, która staje się większa, gdy się ją dzieli.
Szczęście to jedyna rzecz, która staje się większa, gdy się ją dzieli.
Re: Mitsubishi Pajero II 3,0 V6 130kW,Automat
Goethe'go...Videlec pisze: instrukcję do PII w ojczystym języku...?

Nie trzymam Kobiet w domu...
erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra
erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra
- pseslublin
- jestem tu nowy...
- Posty: 20
- Rejestracja: śr paź 13, 2010 9:32 am
Re: Mitsubishi Pajero II 3,0 V6 130kW,Automat


Mitsubishi Pajero II; 3,0; 130 kW; automat; 98 r,; Long
- gebels
-
- Posty: 9720
- Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
- Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej
Re: Mitsubishi Pajero II 3,0 V6 130kW,Automat
ja to mam instrukcje po Germańsku, przeglądy z hologramem TUV i inne badziewiaPiRoman pisze:Goethe'go...Videlec pisze: instrukcję do PII w ojczystym języku...?ja też mam...


Czwarte serce 

- pseslublin
- jestem tu nowy...
- Posty: 20
- Rejestracja: śr paź 13, 2010 9:32 am
Re: Mitsubishi Pajero II 3,0 V6 130kW,Automat
Od położenia 4H tak? Sprawdziłem, wchodziPiRoman pisze:Dźwignia w dół to raz, a dwa w prawo i dopiero do przodu... Chyba, że z SS masz tylko gałę na dźwigni...

Mitsubishi Pajero II; 3,0; 130 kW; automat; 98 r,; Long
- pseslublin
- jestem tu nowy...
- Posty: 20
- Rejestracja: śr paź 13, 2010 9:32 am
Re: Mitsubishi Pajero II 3,0 V6 130kW,Automat
ja to mam instrukcje po Germańsku, przeglądy z hologramem TUV i inne badziewia
tylko co mi po tym
[/quote]
Ja kłade badziewia na poduszce obok głowy- wchodzi zgodnie z gradientem stężeń


Ja kłade badziewia na poduszce obok głowy- wchodzi zgodnie z gradientem stężeń

Mitsubishi Pajero II; 3,0; 130 kW; automat; 98 r,; Long
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość