
WYMIANA RAMY W PAJERO 2
Moderator: Kosiarz
Re: WYMIANA RAMY W PAJERO 2
Normalnie jakieś pomówienia 

Re: WYMIANA RAMY W PAJERO 2
Wróciłem właśnie z Grejta z Żagania i widzę temat żyje, a ja nadal nie wiem jak
sprawdzić sztywność ramy
Robiłem oględziny na najazdach skakałem pukałem i się nie przekręca ani nie wygina.
Bartek no dobra ale to jeep
sprawdzić sztywność ramy

Robiłem oględziny na najazdach skakałem pukałem i się nie przekręca ani nie wygina.
Bartek no dobra ale to jeep

Re: WYMIANA RAMY W PAJERO 2
Nie wygina się bo o nie plastelina
Taka a nie inna konstrukcja nadaje sztywność i dla tego nawyzywa się to ramą. Jakiekolwiek sprawdzanie czy oby się na pewno nie złamie, rozciągnie, nie skręci jest bez sensu bo rama w Pajero jest tak zrobiona by nadać jej maksymalną sztywność, po to są poprzeczki, belka pod reduktor, dla tego w kliku miejscach jest grubosza.
Jak rama jest pordzewiała to trzeba ja pospawać a nie dumać czy wytrzyma jeszcze jeden rajd czy nie!! Czy się da to zrobić to zależy od zaawansowania korozji i miejsca występowania, które może ograniczać dojście sprawką. Wystarczy ją opukać młotkiem i sprowadzić w których miejscu jest na tyle gruba żeby ja pospawać.
Kolega Walus jak kupił swoje Pajero lat temu parę to rama była owinięta bandażem i pomalowana bitexem. Zgniata była na całym tylnym odcinku, tak że nie było możliwości spawania. Wymiana ramy w owych czas była by samobójstwem finansowym wiec zapadła decyzja o wycięciu tylnego odcina ramy na wysokości mocowania radiusów i w spawania nowej używanej ramy. Do tej operacji konieczne był demontaż mostów, baku przewodów hamulcowych paliwowych. Auto zmieniło w tym czasie właściciela ale cały czas jeździ po Wrocławiu – użytkuje, że z zawodu budowlaniec , ważący w tym aucie po kilkaset kilogramów i nic się nie dzieje, nie ma problemów z geometrią zawieszenia. Bez ściągania nadwozia została wymieniona rama na 1/ 3 długości
W moim aucie pękła rama w przedniej części na wysokości mocowania kolumny kierowniczej oraz w tylnym odcinku na wysokości nadkola. Popękane były ,, łapy mocujące'' przy ramie, te do których przykręca się nadwozie. Ponadto poduszki,cały body lift wpadł mi do środka kabiny bo przerdzewiała podłoga to wszystko dało się pospawać,wzmocnić bez ściągania nadwozia.
Przestań się motać o podjedź do mnie to Ci zerknę na tą ramę i powiem Ci czy da się to pospawać


Taka a nie inna konstrukcja nadaje sztywność i dla tego nawyzywa się to ramą. Jakiekolwiek sprawdzanie czy oby się na pewno nie złamie, rozciągnie, nie skręci jest bez sensu bo rama w Pajero jest tak zrobiona by nadać jej maksymalną sztywność, po to są poprzeczki, belka pod reduktor, dla tego w kliku miejscach jest grubosza.
Jak rama jest pordzewiała to trzeba ja pospawać a nie dumać czy wytrzyma jeszcze jeden rajd czy nie!! Czy się da to zrobić to zależy od zaawansowania korozji i miejsca występowania, które może ograniczać dojście sprawką. Wystarczy ją opukać młotkiem i sprowadzić w których miejscu jest na tyle gruba żeby ja pospawać.
Kolega Walus jak kupił swoje Pajero lat temu parę to rama była owinięta bandażem i pomalowana bitexem. Zgniata była na całym tylnym odcinku, tak że nie było możliwości spawania. Wymiana ramy w owych czas była by samobójstwem finansowym wiec zapadła decyzja o wycięciu tylnego odcina ramy na wysokości mocowania radiusów i w spawania nowej używanej ramy. Do tej operacji konieczne był demontaż mostów, baku przewodów hamulcowych paliwowych. Auto zmieniło w tym czasie właściciela ale cały czas jeździ po Wrocławiu – użytkuje, że z zawodu budowlaniec , ważący w tym aucie po kilkaset kilogramów i nic się nie dzieje, nie ma problemów z geometrią zawieszenia. Bez ściągania nadwozia została wymieniona rama na 1/ 3 długości

W moim aucie pękła rama w przedniej części na wysokości mocowania kolumny kierowniczej oraz w tylnym odcinku na wysokości nadkola. Popękane były ,, łapy mocujące'' przy ramie, te do których przykręca się nadwozie. Ponadto poduszki,cały body lift wpadł mi do środka kabiny bo przerdzewiała podłoga to wszystko dało się pospawać,wzmocnić bez ściągania nadwozia.
Przestań się motać o podjedź do mnie to Ci zerknę na tą ramę i powiem Ci czy da się to pospawać

Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33

GSM 501 44 66 33
Re: WYMIANA RAMY W PAJERO 2
Ramę jak już wspomniałem można połatać:


@ Robson Pajero jest przewidywalne no chyba, że Twoje auto stało przez rok w wodzie po klamki. To zdjęcia auta które trafiło do mnie dziś - rama jak zwykle rdzewieje w tych samych miejscach czyli tylna cześć od radiusa do zderzaka:

tuleje radiusów standardowo są do wymiany i zawsze robią takie same zniszczenia

środkowa część ramy w większości przypadków jest dobra.....

...... tak więc nie ma co się bawić w przekładki tylko ciąć metal, krzesać iskry
a jak robić przekładkę to wziąć 10 tys od Providenta lub zrobić Skok na Stefczyka i zrobić to raz a porządnie




@ Robson Pajero jest przewidywalne no chyba, że Twoje auto stało przez rok w wodzie po klamki. To zdjęcia auta które trafiło do mnie dziś - rama jak zwykle rdzewieje w tych samych miejscach czyli tylna cześć od radiusa do zderzaka:

tuleje radiusów standardowo są do wymiany i zawsze robią takie same zniszczenia


środkowa część ramy w większości przypadków jest dobra.....

...... tak więc nie ma co się bawić w przekładki tylko ciąć metal, krzesać iskry

a jak robić przekładkę to wziąć 10 tys od Providenta lub zrobić Skok na Stefczyka i zrobić to raz a porządnie

Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33

GSM 501 44 66 33
Re: WYMIANA RAMY W PAJERO 2
Robson, poszukaj postów kolegi _rort. Swego czasu opisywał reanimację ramy w moim pajero. Ew jak chcesz, to możesz podjechać i sobie na żywo obejrzeć, wsio ładnie widać. Wycinanka+łatki. Zrobione prawie 3 lata temu, zaimpregnowane, na oko beleczym i nie wykazuje śladów postępującej biodegradacji.
Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172
tel. 504126172
Re: WYMIANA RAMY W PAJERO 2
Bo póki co zżera ją od środkaKabal pisze:Robson, poszukaj postów kolegi _rort. Swego czasu opisywał reanimację ramy w moim pajero. Ew jak chcesz, to możesz podjechać i sobie na żywo obejrzeć, wsio ładnie widać. Wycinanka+łatki. Zrobione prawie 3 lata temu, zaimpregnowane, na oko beleczym i nie wykazuje śladów postępującej biodegradacji.


Zielony Autobus 2,7TDi
Re: WYMIANA RAMY W PAJERO 2
Wylezie na zewnątrz, to się znowu połata, albo poszuka dawcy. Najbardziej przeraża mnie operacja wymiany, bo sam nie mam gdzie, a zlecić komuś to będzie finansowo bolało bardzo... Z drugiej strony misiek ma u mnie dożywocie, więc prędzej czy później mnie to pewnie czeka...Browning pisze:Bo póki co zżera ją od środkaKabal pisze:Robson, poszukaj postów kolegi _rort. Swego czasu opisywał reanimację ramy w moim pajero. Ew jak chcesz, to możesz podjechać i sobie na żywo obejrzeć, wsio ładnie widać. Wycinanka+łatki. Zrobione prawie 3 lata temu, zaimpregnowane, na oko beleczym i nie wykazuje śladów postępującej biodegradacji.![]()
Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172
tel. 504126172
Re: WYMIANA RAMY W PAJERO 2
Nie gadajcie, wszystko da sie naprawic, Swoją lepiłem rok dwa lata temu. Trzyma. Ostatnio tez walczylismy z @marc.em z jego ramą. Do wyciecia było od zderzaka tylnego prawie pod drzwi w longu i tez bedzie trzymac. Kątowa, spawara, dwa popołudnia i zrobione. Aha. Moja była mniej zgnita 

Re: WYMIANA RAMY W PAJERO 2
nie wiem jak tobie Robson ale ja jestem pocieszony. Co do zżreania od środka ramy, to jak się już pospawa to są srodki do konserwacji profili po naprawie można sie pokusić na taki zabieg.
Qbala
Misiek 94, 3.0 v6 zagazowany krótki
Misiek 94, 3.0 v6 zagazowany krótki
Re: WYMIANA RAMY W PAJERO 2
w terrano zgniła mi rama z tyłu wypchnęło gniazda i sprężyna się znalazła w bagażniku. jakieś fotki są,



podłogę wyciąłem bo i tak była dziurawa a przy okazji był lepszy dostęp, wsadziłem drugą z anglika.



podłogę wyciąłem bo i tak była dziurawa a przy okazji był lepszy dostęp, wsadziłem drugą z anglika.
terrano II 2.7 TD 94"
Re: WYMIANA RAMY W PAJERO 2
Wróciłem do żywych po rajdzie w Żaganiu więc czytam wasze wiadomości
i jeden wniosek trzeba Mi gościa który mi ogarnie ramę i budę.
Czy macie kogoś takiego co to zrobi i ma coś w głowie i czym robić.
Taki gostek jest preferowany we Wrocławiu lub okolicach.
Jak co to na PW zapraszam z dobrymi informacjami
i jeden wniosek trzeba Mi gościa który mi ogarnie ramę i budę.
Czy macie kogoś takiego co to zrobi i ma coś w głowie i czym robić.

Taki gostek jest preferowany we Wrocławiu lub okolicach.
Jak co to na PW zapraszam z dobrymi informacjami

Re: WYMIANA RAMY W PAJERO 2
przecież Ci @Eskapada pisze od tygodnia!!!robson5 pisze:Wróciłem do żywych po rajdzie w Żaganiu więc czytam wasze wiadomości
i jeden wniosek trzeba Mi gościa który mi ogarnie ramę i budę.
Czy macie kogoś takiego co to zrobi i ma coś w głowie i czym robić.![]()
Taki gostek jest preferowany we Wrocławiu lub okolicach.
Jak co to na PW zapraszam z dobrymi informacjami
Pajero 2,5 TD 1998
RX 450hL 2018
RC 200t 2017
RX 450hL 2018
RC 200t 2017
Re: WYMIANA RAMY W PAJERO 2
Rama jest, brak planu co dalej
Rama fajna zdrowa od angola w dobrej kasie

Rama fajna zdrowa od angola w dobrej kasie

Re: WYMIANA RAMY W PAJERO 2
Jeśli sam tego nie robisz, to chyba taniej wyjdzie reanimować starą na aucie. Trochę jednak gratów do przekładania jest, dodatkowo część rzeczy musisz kupić nowych, bo albo wstyd je będzize przekładać, albo po prostu nie pozwolą oddzielić się od starej ramy. Podejrzewam, że nikt za drobne nie podejmie się przekładki. Mając rokującą ramę to bym ją przed włożeniem wypiaskował i prysnął technologią polecaną na forum. Po całej operacji będziesz miał z miśkiem dożywocie 

Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172
tel. 504126172
Re: WYMIANA RAMY W PAJERO 2
Masz rację co do przekładania
Zakupiona rama pójdzie na przeszczepy
Teraz auto u blacharza robię budę, a potem czas na ramę
I przy okazji wzmacniam kratownicę oraz dokładam dodatkowy amor z sprężyną na przód.
Obserwowałem takie zawieszenie na Grejcie w Żaganiu robiło fajnie ale po godzinie jazdy
wybuchł Im silnik w V6 3,5l


Zakupiona rama pójdzie na przeszczepy

Teraz auto u blacharza robię budę, a potem czas na ramę

I przy okazji wzmacniam kratownicę oraz dokładam dodatkowy amor z sprężyną na przód.
Obserwowałem takie zawieszenie na Grejcie w Żaganiu robiło fajnie ale po godzinie jazdy
wybuchł Im silnik w V6 3,5l

Re: WYMIANA RAMY W PAJERO 2
Przeszczepy ramy zrobione
Za 3-4 dni odbieram auto od gościa
Poziom zniszczeń zrobiony przez rdzę określam jako zabójczy
Jestem teraz lżejszy o parę setek ale co tam najważniejsze że auto
gotowe do tyrania, bo po świętach rusza wytyczanie tras na rajd QUADRA4x4 edycja wiosna:)21

Za 3-4 dni odbieram auto od gościa

Poziom zniszczeń zrobiony przez rdzę określam jako zabójczy

Jestem teraz lżejszy o parę setek ale co tam najważniejsze że auto
gotowe do tyrania, bo po świętach rusza wytyczanie tras na rajd QUADRA4x4 edycja wiosna:)21
Re: WYMIANA RAMY W PAJERO 2
Mam wielu kibiców
Zrobię teraz drobny opis a jak starczy czasu przed rajdem to dam foty.
A i powiedzcie jak się wkleja foty na forum
Wszyscy pytają o kasę, zaczynam od tej wiadomości
Kasa czyli robocizna i materiał 2500 zł
Zakres prac.
1. Remont podłogi budy, czyli cięcie starej zmęczonej blachy i wstawianie nowej
oraz zrobienie nowych punktów łączących budę do ramy. Wykonanie powłok lakierniczych i ochronnych
2. Remont ramy czyli rozcinanie po kawałku ramy czyszczenie jak ubytki to wstawienie
nowej blachy, poprawienie mocowań amortyzatorów, mostów, rur poprzecznych itp.
malowanie ramy w środku i zamykanie.
Dzisiaj lub jutro będą robione powłoki ochronne
Roboty od s.....
.........a ale warto bo buda trzymała się na lewarku, a rama na rdzy 

Zrobię teraz drobny opis a jak starczy czasu przed rajdem to dam foty.
A i powiedzcie jak się wkleja foty na forum


Wszyscy pytają o kasę, zaczynam od tej wiadomości

Kasa czyli robocizna i materiał 2500 zł
Zakres prac.
1. Remont podłogi budy, czyli cięcie starej zmęczonej blachy i wstawianie nowej
oraz zrobienie nowych punktów łączących budę do ramy. Wykonanie powłok lakierniczych i ochronnych
2. Remont ramy czyli rozcinanie po kawałku ramy czyszczenie jak ubytki to wstawienie
nowej blachy, poprawienie mocowań amortyzatorów, mostów, rur poprzecznych itp.
malowanie ramy w środku i zamykanie.
Dzisiaj lub jutro będą robione powłoki ochronne
Roboty od s.....


Re: WYMIANA RAMY W PAJERO 2
Jak już się tak ładnie bawisz to poproś Pana fachowca aby Ci tylni most wzmocnił (zrobił zastrzały)
czasami w ferworze ostrej walki klękają za szybko 
A rozwiązanie typu coil cover na przedniej osi to rewelacyjne rozwiązanie tylko zadbaj o dobry amorek


A rozwiązanie typu coil cover na przedniej osi to rewelacyjne rozwiązanie tylko zadbaj o dobry amorek

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość