pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
esey
 
 
Posty: 119
Rejestracja: pn lis 19, 2007 3:29 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: esey » pt sty 04, 2008 11:46 pm

Mariobros pisze:sprawdza się - choć miałem podejżenie, że coś z nim nie teges (nie chciał zapalić na mroziku nawet podpięty do drugiego autka - szybki wniosek - zwarcie w aku [błędny]) - podjechałem do fachowca - posprawdzał i wszystko z aku ok . Gdzieś coś nie stykało w autku (do ustalenia) - ale jak dotąd pali na strzał. No i te miłe 300 w kieszeni zostało.
http://moto.allegro.pl/item288136854_ak ... ancja.html

podobny? tez niby bosh
było:
Mitsubishi Pajero I 89' 2,5TD
jest:
Nissan Patrol GRII 00' 3,0TDI
Suzuki Jimny 99' 1,3

Awatar użytkownika
Mariobros
Posty: 605
Rejestracja: sob cze 24, 2006 9:36 pm
Lokalizacja: Dzierżoniów
Kontaktowanie:

Post autor: Mariobros » sob sty 05, 2008 7:43 pm

z wyglądu to wszystkie są podobne ;) ten mój ma 74 Ah i inną naklejkę :lol: Gigawatt się nazywa i tyle
Pajero 2,5TD 86r. GG 649597

Awatar użytkownika
kabbbatunio
Posty: 402
Rejestracja: pn gru 10, 2007 10:46 pm
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: kabbbatunio » sob sty 05, 2008 10:03 pm

a wytłumaczcie mi panowie o co chodzi z " CCA" bo praktycznie kazda winda ma byc akumulatorem np minimum 650CCA Cold Cracking Ampres " ale co to robi jak mam to po polskiemu rozumiec ??
"pekającymi na zimno amperami ??" :)19 :)19 :)27
nic juz nie bede sprzedawał :P






www.4x4-zachodniopomorkie.pl

Awatar użytkownika
kabbbatunio
Posty: 402
Rejestracja: pn gru 10, 2007 10:46 pm
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: kabbbatunio » sob sty 05, 2008 10:12 pm

okej awiec ciekawosc mnie zjadła i sam sobie odpowiem :P

max prad rozruchu na zimnym :)
nic juz nie bede sprzedawał :P






www.4x4-zachodniopomorkie.pl

Awatar użytkownika
kudlaty_bytom
 
 
Posty: 289
Rejestracja: ndz mar 18, 2007 1:28 pm
Lokalizacja: Bytom
Kontaktowanie:

Post autor: kudlaty_bytom » pn sty 07, 2008 1:15 pm

sprawa mnie nurtuje odkąd dorwałem kolejnego manuala do mojego miśka
silnik 2.6 G54B :) w jednej instrukcji znalazłem wartości luzów zaworowych o wartości 0,25 mm na ciepłym dla ssących i wydechowych, a wdrugiej natomiast te wartości odniosły się do tzw. 'Jet valve' (napędzany dźwigienką zaworu ssącego), a zawory mają kasowniki hudrauliczne
nie ściągałem jeszcze dekla z głowicy, ale co w końcu jest prawdą i co to są za zawory i po co są te 'jet valve' ?? :oops:
dzięki
był sobie misiek 2.6 Wagon '86
obecnie zaglądam towarzysko :)
_______________________
GG: 4366835

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Post autor: gebels » pn sty 07, 2008 2:28 pm

kudlaty_bytom pisze:sprawa mnie nurtuje odkąd dorwałem kolejnego manuala do mojego miśka
silnik 2.6 G54B :) w jednej instrukcji znalazłem wartości luzów zaworowych o wartości 0,25 mm na ciepłym dla ssących i wydechowych, a wdrugiej natomiast te wartości odniosły się do tzw. 'Jet valve' (napędzany dźwigienką zaworu ssącego), a zawory mają kasowniki hudrauliczne
nie ściągałem jeszcze dekla z głowicy, ale co w końcu jest prawdą i co to są za zawory i po co są te 'jet valve' ?? :oops:
dzięki

masz ręcznie ksaowalny luz zaworowy, zero hydrauliki, no chyba że ktoś jakieś kowalstwo uprawiał, przeca polak potrafi :wink:
Czwarte serce :cry:

Awatar użytkownika
kudlaty_bytom
 
 
Posty: 289
Rejestracja: ndz mar 18, 2007 1:28 pm
Lokalizacja: Bytom
Kontaktowanie:

Post autor: kudlaty_bytom » pn sty 07, 2008 4:30 pm

ok, z tym się zgodzę, ale i tak jak zdejmę pokrywę, to będę miał 100% pewności
sama regulacja nie jest dziwna, mogą być na śrubki i inne ustrojstwa, jednak do czego są te całe śmieszne 'jet valve' występujące na wszystkich rysunkach?
był sobie misiek 2.6 Wagon '86
obecnie zaglądam towarzysko :)
_______________________
GG: 4366835

pk
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 17
Rejestracja: wt sty 01, 2008 1:19 pm
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: pk » wt sty 08, 2008 12:14 pm

Witam wszystkich !! :P Mam ytanko dotyczące świec żarowych,po czym poznać czy są długiego czy szybkiego grzania ?? W moim miśku kontrolka zapala sie na zielono bo ok minucie grzania,silnik bez problemu odpala po ośmiosekundowym grzaniu.W czym tkwi problem ?? :(

Awatar użytkownika
Gene
Posty: 395
Rejestracja: pt sty 26, 2007 3:47 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Gene » wt sty 08, 2008 12:25 pm

jakie model, jaki silnik?
Pajero Sport 2.5 TD Dakar
www.pajero.org.pl

pk
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 17
Rejestracja: wt sty 01, 2008 1:19 pm
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: pk » wt sty 08, 2008 12:48 pm

Pajero I 2.5TD z 87r 8)

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Post autor: ernil » wt sty 08, 2008 1:07 pm

Masz zwykle swiece. QGS byl montowany dopiero w Pajero II.
XTZ 750
Outback EJ25 MT

pk
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 17
Rejestracja: wt sty 01, 2008 1:19 pm
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: pk » wt sty 08, 2008 1:19 pm

Te zwykłe świece to rozumiem długiego grzanie ale czy minuta to nie za długo do zaświecenia zielonej kontrolki ?? Temperatura silnika nie ma znaczenia grzeje długo zanim zazielenieje a na gorącym silnik pali i bez świec.Pewnie jakiś czujnik odwaliłkitę tylko JAKI ?? :o

powa

Post autor: powa » wt sty 08, 2008 1:36 pm

Jeden obrazek za tysiąc słów :)21

Masz tu schemat grzania 4d56:

Obrazek

Awatar użytkownika
Gene
Posty: 395
Rejestracja: pt sty 26, 2007 3:47 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Gene » wt sty 08, 2008 1:47 pm

powa pisze:Jeden obrazek za tysiąc słów :)21
:)2
Pajero Sport 2.5 TD Dakar
www.pajero.org.pl

pk
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 17
Rejestracja: wt sty 01, 2008 1:19 pm
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: pk » wt sty 08, 2008 1:51 pm

Dzięki za schemat !! :)2 Może jeszcze podpowiedź co najczęściej szwankuje ??

Awatar użytkownika
PONTAR
 
 
Posty: 206
Rejestracja: czw kwie 24, 2003 7:51 pm
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Post autor: PONTAR » wt sty 08, 2008 6:48 pm

świece................. 8)
Elektronika po zamoczeniu ale to norma
Co ma się wydarzyć, to się na środku drogi rozkraczy!
Misiek2,5TD'92 krótki-KL71 31x10.5x15+el.winch

wezu
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 32
Rejestracja: wt lip 24, 2007 10:40 am
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna / świętokrzyskie

Post autor: wezu » pn sty 14, 2008 10:55 pm

No dobra głupio się przyznać ale nie potrafię zlokalizować przekaźnika od Overdrive (Overdrive relay). Może ktoś mi wytłumaczyć który to z tych pod Kierownicą? Chyba ze jest umiejscowiony gdzie indziej??
Pajero I 2,5TD
GG: 234649

elpablito
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 18
Rejestracja: sob paź 27, 2007 11:24 pm
Lokalizacja: Jasło

Post autor: elpablito » wt sty 15, 2008 11:20 pm

Witam, czy kanapa od Pajero II wersja long, będzie pasować do 3d, jeśli nie to dlaczego? Czy chodzi o gabaryty czy o mocowanie?

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Post autor: ernil » wt sty 15, 2008 11:30 pm

Jesli jest podobnie jak w Monterey'u, to pasowac nie bedzie. Powodem sa nadkola.
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
poreb
 
 
Posty: 2632
Rejestracja: wt lip 31, 2007 9:56 pm
Lokalizacja: Górny Śląsk
Kontaktowanie:

Post autor: poreb » śr sty 16, 2008 12:11 am

napewno nie bedzie pasowac poniewaz kanapa w longu jest dzielona w proporcji 2/3 1/3 a w 3d jest pol na pol oraz tak jak napisal ernil wystajace nadkola w 3d powoduja inny rozstaw mocowan oraz inny kasztalt siedziska
biedny inżynier :)21
"[cenzura] no nie, no po prostu [cenzura] no nie!"

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13259
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Misiek Cypr » śr sty 16, 2008 7:58 am

Nadkola robia swoje, przymierzalem sie do tego w SWB.

Nie mialem dzielonej ani w SWB ani w SWB :evil:
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

wezu
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 32
Rejestracja: wt lip 24, 2007 10:40 am
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna / świętokrzyskie

Post autor: wezu » śr sty 16, 2008 8:11 am

Dobra z uporem maniaka :) wracam do sprawy OD

Problem polega na tym ze nie załącza mi sie OD, mogę sobie klikać i nic :D oprócz ładnie świecącej kontrolki.

OD na skrzyni sprawdzony na krótko cyka.

Znalazłem przekaźnik OD ( dla zainteresowanych jest zamontowany po stronie pasazera za wentylatorem) dostęp strasznie ch...wy.

sprawdziłem zgodnie ze schematem i tak. Po kliknięciu przycisku OD do przekaźnika jest sygnał (OK) , według mnie brakuje mi zasilania na przekaźnik (czerwony kabel) chyba ze w grę wchodzi jeszcze jakis inny nie znany mi element.

Byłbym wdzięczny jakby jakiś user posiadający 2.5 TD w automacie posprawdzał na których kabelkach przy przekaźniku po włączeniu zapłonu pojawia sie zasilanie. Problem może być jeszcze w czujniku temperatury wody (zgodnie ze schematem) ale nie bardzo jakoś w to wierze bo wtedy i kontrolka temperatury oleju w skrzyni również by nie działała (również podpięta pod ten sam przekaźnik).
Pajero I 2,5TD
GG: 234649

Awatar użytkownika
acinski
Posty: 1604
Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: acinski » śr sty 16, 2008 12:38 pm

[quote="powa"]Jeden obrazek za tysiąc słów :)21

Masz tu schemat grzania 4d56:

quote]
Noooo to muszę poszukać u siebie czujnika. Też grzeje długo ale choć nie minutę to widzę, że jednak ma to związek z temp silnika również a nie jedynie czasowo.
Dziadek 2,5TD `98

pk
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 17
Rejestracja: wt sty 01, 2008 1:19 pm
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: pk » czw sty 17, 2008 6:49 pm

:D Witam! Koledzy w moim pajerku z 87 r jest cieniutkie koło kierownicy,mam pytanie;czy wieloklin jest taki sam jak w tych grubych? Jeśli nie to może ktoś wie od czego pasuje ?? :wink:

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Adas » czw sty 17, 2008 6:54 pm

pk pisze::D Witam! Koledzy w moim pajerku z 87 r jest cieniutkie koło kierownicy,mam pytanie;czy wieloklin jest taki sam jak w tych grubych? Jeśli nie to może ktoś wie od czego pasuje ?? :wink:
kierownica pasuje od Pajero II tylko jest trochę bardziej oddalona od przełączników wycieraczek i kierunków . Robi i wygląda zdecydowanie lepiej no i jest grubsza i obszuta skóra , zakup na Allegro za 90zł + koszt przesyłki razem z klaksonem

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości