Pajero, Montero, Shogun, L200
Moderator: Kosiarz
-
danielchelm
-

- Posty: 194
- Rejestracja: sob sty 05, 2008 5:49 pm
Post
autor: danielchelm » pt lut 05, 2010 6:47 pm
N2O pisze:Silnik ci się przegrzewa, kiepski olej lub padnięty silnik.

Tylko co to ma do poziomu oleju

-
Browning

- Posty: 1726
- Rejestracja: sob wrz 13, 2008 10:09 am
- Lokalizacja: Łódź
Post
autor: Browning » pt lut 05, 2010 6:49 pm
danielchelm pisze:N2O pisze:Silnik ci się przegrzewa, kiepski olej lub padnięty silnik.

Tylko co to ma do poziomu oleju

A sprawdzałeś poziom oleju??

Zielony Autobus 2,7TDi
-
Browning

- Posty: 1726
- Rejestracja: sob wrz 13, 2008 10:09 am
- Lokalizacja: Łódź
Post
autor: Browning » pt lut 05, 2010 6:52 pm
danielchelm pisze:Jest ponad stan
No to może w tym problem

Zielony Autobus 2,7TDi
-
danielchelm
-

- Posty: 194
- Rejestracja: sob sty 05, 2008 5:49 pm
Post
autor: danielchelm » pt lut 05, 2010 6:58 pm
Browning pisze:danielchelm pisze:Jest ponad stan
No to może w tym problem

Właśnie może sprawdzę

A może ktoś wyciągał ten czujnik i podpowie. Bo nie zabardzo uśmiecha mi się go wyciągać znając życie to z trzy razy potem będę musiał to uszczelniać

-
Browning

- Posty: 1726
- Rejestracja: sob wrz 13, 2008 10:09 am
- Lokalizacja: Łódź
Post
autor: Browning » pt lut 05, 2010 7:04 pm
danielchelm pisze:Browning pisze:danielchelm pisze:Jest ponad stan
No to może w tym problem

Właśnie może sprawdzę

A może ktoś wyciągał ten czujnik i podpowie. Bo nie zabardzo uśmiecha mi się go wyciągać znając życie to z trzy razy potem będę musiał to uszczelniać

Ludzie, skąd Wy się bierzecie??

Na bagnecie oleju wyraźnie jest napisane: MIN i MAX. Zrób tak żeby poziom oleju mieścił się miedzy tymi dwoma oznaczeniami, a jak będzie dalej kłopot to dopiero ewentualnie kombinuj z czujnikiem...

Zielony Autobus 2,7TDi
-
N2O
-

- Posty: 11864
- Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
- Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)
Post
autor: N2O » pt lut 05, 2010 7:39 pm
Jak to tylko kontrolka od poziomu oleju to się nie przejmuj. Za szybko czytałem i myślałem o ciśnieniu.

-
Myke

- Posty: 351
- Rejestracja: sob paź 25, 2008 4:56 pm
- Lokalizacja: Warszawa Bielany
Post
autor: Myke » pt lut 05, 2010 8:22 pm
KML1 pisze:Przemy pisze:
zdjąć tarczo-bęben (nawet nie jest przykręcany)
To co jest tylko na wcisk?
Nie, sruby kola go trzymaja. Jak niechce zejsc to go kilka razy gumowym mlotkiem i zejdzie.
Bo bez blota to nie robota

Terrano 2.7TD 1990...
-
danielchelm
-

- Posty: 194
- Rejestracja: sob sty 05, 2008 5:49 pm
Post
autor: danielchelm » pt lut 05, 2010 8:58 pm
Browning
Tylko tak naprawdę nie sądze żeby zbyt wysoki poziom oleju był przyczyną zaświecenia sią kontrolki od poziomu. Ponad stan nie zawsze oznacza że jest pod wałek rozrządu
A jeżeli widział bym czujnik można by stwierdzić czy to to.
W schematach znalazłem takie cudo: Przekaźnik kontrolujący poziom oleju

może ktoś podpowie gdzie tego urządzenia szukać

-
KML1
-

- Posty: 825
- Rejestracja: ndz sie 03, 2008 10:16 pm
- Lokalizacja: Warszawa/Natolin
-
Kontaktowanie:
Post
autor: KML1 » pt lut 05, 2010 10:19 pm
Myke pisze:
Nie, sruby kola go trzymaja. Jak niechce zejsc to go kilka razy gumowym mlotkiem i zejdzie.
Dzięki, teraz wszystko jasne

Pajero II 94r Krótki. BFG 33/10,5 R 15 , Body lift 2". - Sprzedany
-
KML1
-

- Posty: 825
- Rejestracja: ndz sie 03, 2008 10:16 pm
- Lokalizacja: Warszawa/Natolin
-
Kontaktowanie:
Post
autor: KML1 » sob lut 06, 2010 7:57 pm
Myke pisze:
Nie, sruby kola go trzymaja. Jak niechce zejsc to go kilka razy gumowym mlotkiem i zejdzie.
Próbowałem ale nie zeszło , nie chciałem młotem nawalać w tarcze, może jakiś ściągacz do tego?
Pajero II 94r Krótki. BFG 33/10,5 R 15 , Body lift 2". - Sprzedany
-
Myke

- Posty: 351
- Rejestracja: sob paź 25, 2008 4:56 pm
- Lokalizacja: Warszawa Bielany
Post
autor: Myke » sob lut 06, 2010 8:26 pm
Sprawdz dokladnie czy niema jakiejs sruby trzymajacej tarcze do piasty co prawda u mnie nie ma i w manualu tez twierdza ze niema ale jakis madrala mogl ja tam wsadzic lub poprostu przyrdzdewialy na piascie. Teoretycznie jest sciagacz. Sprawdz czy pomiedzy szpilkami masz otwory, w orginalnych tarczobebnach lub takich z wyzszej polki powinny byc. jesli juz je namiezyles to upewnij sie ze sa nagwintowane i w jakim stanie owy jest w razie potrzeby gwintownik i poprawic. Nastepnie wkrecamy dwie sruby po przeciwnej stronie osi (np 9 i 3 godzina) i powolutku dokrecamy do oporu i troche mocniej, i ciepnac mlotkiem metal iowym w tarcze w okolice srub i powtarzamy az do skutu. Jesli nie masz owych otworow to walisz mlotkiem teraz juz metalowym w rant bebna. Ajesli nadal nie zejdzie to juz tylko palnik

Bo bez blota to nie robota

Terrano 2.7TD 1990...
-
KML1
-

- Posty: 825
- Rejestracja: ndz sie 03, 2008 10:16 pm
- Lokalizacja: Warszawa/Natolin
-
Kontaktowanie:
Post
autor: KML1 » sob lut 06, 2010 8:36 pm
mam otwory, tak myślałem że do tego służą , ale będę musiał je nagwintować, bo gwint zniknął.
Dzięki , pozdrawiam!!!
Pajero II 94r Krótki. BFG 33/10,5 R 15 , Body lift 2". - Sprzedany
-
rort_

- Posty: 1681
- Rejestracja: ndz cze 18, 2006 9:34 pm
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Post
autor: rort_ » sob lut 06, 2010 11:21 pm
Chyba że próbujesz sciągać na zaciągniętym ręcznym? Albo masz już taki próg wyrobiony. Zaglądnij z drugiej strony i przez otwory spróbuj podważyć szczękę żeby ją z deka odsunąć. Rusza Ci się ten bęben w ogóle, czy do piasty przyrdzewiał? Jak się nie rusza, to napier...alaj z młotka. Sam zlezie.
Jak coś, to dzwoń: 609 539 773
-
polaff
-

- Posty: 1251
- Rejestracja: pt mar 13, 2009 8:24 pm
Post
autor: polaff » ndz lut 07, 2010 8:44 am
rort_ pisze:Chyba że próbujesz sciągać na zaciągniętym ręcznym? Albo masz już taki próg wyrobiony. Zaglądnij z drugiej strony i przez otwory spróbuj podważyć szczękę żeby ją z deka odsunąć. Rusza Ci się ten bęben w ogóle, czy do piasty przyrdzewiał? Jak się nie rusza, to napier...alaj z młotka. Sam zlezie.
możesz rowniez polac bęben wd40 lub coca colą i zostawić na jakiś czas żeby wyżarło korozję.
Pajero 2,5 TD 1998
RX 450hL 2018
RC 200t 2017
-
KML1
-

- Posty: 825
- Rejestracja: ndz sie 03, 2008 10:16 pm
- Lokalizacja: Warszawa/Natolin
-
Kontaktowanie:
Post
autor: KML1 » ndz lut 07, 2010 4:44 pm
Dzięki koledzy niezastąpieni
Po Waszych radach udało się, bez młota to nie robota
Pod spodem zastałem dokładnie to czego się spodziewałem, siedlisko zła

By
kml1, shot with
Canon PowerShot A60 at 2010-02-07
Nowe szczęki już zamówione, mam nadzieje że do ich wymiany nie potrzeba wyciągać ośki?
Przy okazji wymienię osłony tarcz ,planuje to zrobić również bez wyciągania ośki

Pajero II 94r Krótki. BFG 33/10,5 R 15 , Body lift 2". - Sprzedany
-
Myke

- Posty: 351
- Rejestracja: sob paź 25, 2008 4:56 pm
- Lokalizacja: Warszawa Bielany
Post
autor: Myke » ndz lut 07, 2010 7:59 pm
Szczeki przy odrobinie walki da sie wymienic ale z ta oslona... powodzenia...
Bo bez blota to nie robota

Terrano 2.7TD 1990...
-
wofka

- Posty: 631
- Rejestracja: śr wrz 06, 2006 5:56 pm
- Lokalizacja: MAZOWIECKIE
Post
autor: wofka » ndz lut 07, 2010 10:27 pm
koledzy nurtuje mnie taki temat
w pajero 2 mamy juz reduktor ss.Czy mosty przednie z pneumatyką montowali od jakiegoś rocznika czy raz wkładali sprzęgiełka automaty a raz pneumatyke???planuje przeskoczyc z pajero 1 na 2 (choc i w jedynce mam ss) i zastanawiam się jak to z tym przodem jest.Zależy mi na przodzie bez sprzęgiełek ale chce kupić auto nie składane po drodze z kilku.
Wofka
Jeep Grand Cherokee
V8 Hemi
-
rort_

- Posty: 1681
- Rejestracja: ndz cze 18, 2006 9:34 pm
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Post
autor: rort_ » ndz lut 07, 2010 10:41 pm
KML1 pisze:Nowe szczęki już zamówione, mam nadzieje że do ich wymiany nie potrzeba wyciągać ośki?
Przy okazji wymienię osłony tarcz ,planuje to zrobić również bez wyciągania ośki

Szczęki to jedno, a sprężynki, kołeczki i blaszki to drugie (też je wymień, chyba że po wyczyszczeniu będą w dobrym stanie - zabezpieczenia od kołeczków, wątpię). Jak chcesz mieniać blachy (a warto, bo troche są odpowiedzialne za trzymanie szczęk) to weź dorzuć 20PLN i wyjedź z półośką. 20PLN przeznaczysz na nowy simmering zewnętrzny i oring. No i zobacz czy rantu na bębnie nie ma i jak to już poskładasz, to oblukaj jak masz ustawiony naciąg linki od ręcznego na tym regulatorze pod autem, gdzie linka ze środka wychodzi i dzieli się na dwie. Potem podreguluj szczęki regulatorem do którego dostęp masz przez okienko z gumową zaślepką w blachach które chcesz wymienić. Potem zrób korektę na regulatorze pod samochodem i ręczny powinien być żyleta (może nie od razu, aż się szczeki dotrą).
Jak coś, to dzwoń: 609 539 773
-
Adas
-

- Posty: 5932
- Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
- Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Adas » ndz lut 07, 2010 11:11 pm
wofka pisze:koledzy nurtuje mnie taki temat
w pajero 2 mamy juz reduktor ss.Czy mosty przednie z pneumatyką montowali od jakiegoś rocznika czy raz wkładali sprzęgiełka automaty a raz pneumatyke???planuje przeskoczyc z pajero 1 na 2 (choc i w jedynce mam ss) i zastanawiam się jak to z tym przodem jest.Zależy mi na przodzie bez sprzęgiełek ale chce kupić auto nie składane po drodze z kilku.
system napędu SS nie ma sprzęgiełek . Na cały układ składa się sztywno spięte piasty , rozłączany podciśnieniem przedni półmost , reduktor z centralnym dyfrem . To kompletny układ typu SS
-
wofka

- Posty: 631
- Rejestracja: śr wrz 06, 2006 5:56 pm
- Lokalizacja: MAZOWIECKIE
Post
autor: wofka » pn lut 08, 2010 8:40 pm
A czy pajero 2 były montowane tylko reduktory ss bez mostu z pneumatyką??Jeśli tak to można kupić auto pajero 2 z reduktorem ss lub napędem ss

Czy to na co trafie określał jakis rocznik??Czy motali jak chcieli???
Skoro ma spięte sprzęgiełka na stałe półosie pracują cały czas??
Wofka
Jeep Grand Cherokee
V8 Hemi
-
pziem
- jestem tu nowy...

- Posty: 56
- Rejestracja: pt kwie 14, 2006 11:01 am
Post
autor: pziem » wt lut 09, 2010 8:19 am
ratunku - objawy paliwo nie zamarznięte, świece sprawne, pompa nie podane paliwa na wtryski można kręcić rozrusznikiem do upadłego i nic, wziełem go na wsteczny zakreciłem i zapalił z półobrotu, zgasiłem stał na -17 st 20 h i zapalił z półobrotu pojechałem do pracy i zonk zero palenia znów można kręcic do us...śmierci acha przy kręceniu rozrusznikiem wskazówka obrotomierza ani drgnie-majster twierdzi po objawach że padł czujnik obrotów wału i tu pytanie gdzie i za ile to to można kupić i co o tym sądzicie
-
majcher

- Posty: 2015
- Rejestracja: pt lip 11, 2003 7:38 am
- Lokalizacja: Gdańsk
Post
autor: majcher » wt lut 09, 2010 8:22 am
pziem pisze:ratunku - objawy paliwo nie zamarznięte, świece sprawne, pompa nie podane paliwa na wtryski można kręcić rozrusznikiem do upadłego i nic, wziełem go na wsteczny zakreciłem i zapalił z półobrotu, zgasiłem stał na -17 st 20 h i zapalił z półobrotu pojechałem do pracy i zonk zero palenia znów można kręcic do us...śmierci acha przy kręceniu rozrusznikiem wskazówka obrotomierza ani drgnie-majster twierdzi po objawach że padł czujnik obrotów wału i tu pytanie gdzie i za ile to to można kupić i co o tym sądzicie
jezeli mówisz o dieslu to czujnika położenia raczej tam nie ma
aspołeczny ciśnieniowiec
SREĆAN PUT
-
majcher

- Posty: 2015
- Rejestracja: pt lip 11, 2003 7:38 am
- Lokalizacja: Gdańsk
Post
autor: majcher » wt lut 09, 2010 8:24 am
wofka pisze:A czy pajero 2 były montowane tylko reduktory ss bez mostu z pneumatyką??Jeśli tak to można kupić auto pajero 2 z reduktorem ss lub napędem ss

Czy to na co trafie określał jakis rocznik??Czy motali jak chcieli???
Skoro ma spięte sprzęgiełka na stałe półosie pracują cały czas??
jezli SS to most z pneumatyką
jezli nie SS to most ze sprzegiełkami
tak, z SS półoski kręcą sie cały czas - wieksze opory ale masz zawsze przesmarowane łozyska igiełkowe w zwrotnicach

aspołeczny ciśnieniowiec
SREĆAN PUT
-
majcher

- Posty: 2015
- Rejestracja: pt lip 11, 2003 7:38 am
- Lokalizacja: Gdańsk
Post
autor: majcher » wt lut 09, 2010 8:27 am
czy sciągłą ktoś zewnętrzna zębatkę z rozrusznika - nie mogę sciągnąć zabezpieczenia spod pierscienia ograniczajcego
aspołeczny ciśnieniowiec
SREĆAN PUT
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości