
pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
Moderator: Kosiarz
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
Jak dorobisz to wlezie 

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
tylko dorabiałbym pod śrubę zwykłą:) rozgrzana rurkę nabije na srube
Pajero 2.5 93r. było i nigdy więcej!!
Suzuki Samurai 88r. 1.3 gaznik , sprezyna
Ride or Die ]:->
Suzuki Samurai 88r. 1.3 gaznik , sprezyna
Ride or Die ]:->
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
No to da rade
O ile wyciagniesz nakretke 


Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
Dzięki Kajen. Będę kombinował w tym kierunku... 

Zielony Autobus 2,7TDi
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
Dobra mistrzowie, taki orzech do zgryzienia mam.
Wzialem sie dzis za wymiane krzyzakow na walach. O ile poradzilem sobie z przednim walem i jest ok to z tylnym mam problem. To co zostalo zamowione przyszlo co innego, mimo ze wszedzie w katalogach podaja ze sa identyczne. W kazdym razie moje krzyzaki na tylnym wale sa jakies dziwne a zatem:
Srednica zewnetrzna 1 30 mm
Srednica zewnetrzna 2 25 mm
Srednica wewnetrzna 1 15,5 mm
Srednica wewnetrzna 2 18,5 mm
Dlugosc krzyzaka 1 85 mm
Dlugosc krzyzaka 2 75 mm
Czyli ze skubany jest na planie prostokata. Wszedzie podaja mi ze krzyzaki sa rowne, czyli na kwadracie a miseczki maja 25 lub 30 mm. Ktos sie bardziej orientuje co tam u mnie za rzezba jest ?
Oznaczenia miseczek:
30 mm Koyo KC1819JD
25 mm Koyo KC1518CC
Foto pozniej bo mi cos upload pada...
P.S. Pajero to skladak i nie mam VINu zeby sprawdzic cokolwiek co nieraz mnie irytuje...
Wzialem sie dzis za wymiane krzyzakow na walach. O ile poradzilem sobie z przednim walem i jest ok to z tylnym mam problem. To co zostalo zamowione przyszlo co innego, mimo ze wszedzie w katalogach podaja ze sa identyczne. W kazdym razie moje krzyzaki na tylnym wale sa jakies dziwne a zatem:
Srednica zewnetrzna 1 30 mm
Srednica zewnetrzna 2 25 mm
Srednica wewnetrzna 1 15,5 mm
Srednica wewnetrzna 2 18,5 mm
Dlugosc krzyzaka 1 85 mm
Dlugosc krzyzaka 2 75 mm
Czyli ze skubany jest na planie prostokata. Wszedzie podaja mi ze krzyzaki sa rowne, czyli na kwadracie a miseczki maja 25 lub 30 mm. Ktos sie bardziej orientuje co tam u mnie za rzezba jest ?
Oznaczenia miseczek:
30 mm Koyo KC1819JD
25 mm Koyo KC1518CC
Foto pozniej bo mi cos upload pada...
P.S. Pajero to skladak i nie mam VINu zeby sprawdzic cokolwiek co nieraz mnie irytuje...
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
świeta racja choć u mnie dryga strona poległa po pół roku - w sumie dziś po raz kolejny mogępowiedzieć że da sie jechać bez hamulcówKajen pisze:Wymieniaj kompletami te elastyczne hamulcowe. Jak wymienialem u siebie to wymienilem tylko prawy przedni. Pierwsze probne hamowanie i nie wytrzymal ten stary przy drugim koleA sklepy juz byly pozamykane

aspołeczny ciśnieniowiec
SREĆAN PUT
SREĆAN PUT
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
mam pytani i zarazem prosbe, ktora bardzo ulatwi mi zycie i zaoszczedzi duzo czasu, kto z was ma pajero 2 z elektroniczna pompa i czujniekiem na wale rozrzadu? chodzi o to zeby odpisc czujnik z kostki przxy alternatorze i sproboweac odpalic, chodzi mi o reakcje silnika i o dym,
klaniam sie
klaniam sie

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
orienujecie się czy dużo roboty jest z wymianą termostatu w 2,5 TD?
Pajero 2,5 TD 1998
RX 450hL 2018
RC 200t 2017
RX 450hL 2018
RC 200t 2017
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
około 2 godziny , ściągasz filtr powietrza , spuszczasz płyn , odpinasz waż powrotu , podłóż miskę bo zleci jeszcze płyn, odkręcasz 2 śruby na klucz 12 , wciągasz króciec , wyciągasz termostat , zlatuje reszta płynu , zakładasz nowy termostat , przykręcasz króciec delikatnie dociągasz (można zerwać gwint , mi się to udałopolaff pisze:orienujecie się czy dużo roboty jest z wymianą termostatu w 2,5 TD?

https://get.google.com/albumarchive/113 ... 1315771582
PSZCZOŁA zmota
PSZCZOŁA zmota
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
A jak pogubisz srubki to musisz dobrac dlugoscia takie same. Mi sie udalo polamac dwa te kroćce bo srubki byly za dlugie.
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
Adas pisze:około 2 godziny , ściągasz filtr powietrza , spuszczasz płyn , odpinasz waż powrotu , podłóż miskę bo zleci jeszcze płyn, odkręcasz 2 śruby na klucz 12 , wciągasz króciec , wyciągasz termostat , zlatuje reszta płynu , zakładasz nowy termostat , przykręcasz króciec delikatnie dociągasz (można zerwać gwint , mi się to udałopolaff pisze:orienujecie się czy dużo roboty jest z wymianą termostatu w 2,5 TD?) itd...
Dzięki o takie info mi chodziło.

Pajero 2,5 TD 1998
RX 450hL 2018
RC 200t 2017
RX 450hL 2018
RC 200t 2017
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
polaff pisze:Adas pisze:około 2 godziny , ściągasz filtr powietrza , spuszczasz płyn , odpinasz waż powrotu , podłóż miskę bo zleci jeszcze płyn, odkręcasz 2 śruby na klucz 12 , wciągasz króciec , wyciągasz termostat , zlatuje reszta płynu , zakładasz nowy termostat , przykręcasz króciec delikatnie dociągasz (można zerwać gwint , mi się to udałopolaff pisze:orienujecie się czy dużo roboty jest z wymianą termostatu w 2,5 TD?) itd...
Dzięki o takie info mi chodziło.
a jeszcze zapytam.... nie trzeba w jakiś magiczny sposób odpowietrzać ukladu??? nagrzewnicy czy czegoś tajemniczego??? jak w każdym aucie leję na full odpalam i po otwarciu termostatu dolewam płynu i wtedy dopiero zakręcam korek wlewowy, no i oczywiście nagrzewnica otwarta cały czas.
Pajero 2,5 TD 1998
RX 450hL 2018
RC 200t 2017
RX 450hL 2018
RC 200t 2017
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
to masz kombinacje wału z flanszami od 3 drzwiowego (25mm x 75mm) i 5 drzwiowego (30mm x 80mm)Kajen pisze:Dobra mistrzowie, taki orzech do zgryzienia mam.
Wzialem sie dzis za wymiane krzyzakow na walach. O ile poradzilem sobie z przednim walem i jest ok to z tylnym mam problem. To co zostalo zamowione przyszlo co innego, mimo ze wszedzie w katalogach podaja ze sa identyczne. W kazdym razie moje krzyzaki na tylnym wale sa jakies dziwne a zatem:
Srednica zewnetrzna 1 30 mm
Srednica zewnetrzna 2 25 mm
Srednica wewnetrzna 1 15,5 mm
Srednica wewnetrzna 2 18,5 mm
Dlugosc krzyzaka 1 85 mm
Dlugosc krzyzaka 2 75 mm
Czyli ze skubany jest na planie prostokata. Wszedzie podaja mi ze krzyzaki sa rowne, czyli na kwadracie a miseczki maja 25 lub 30 mm. Ktos sie bardziej orientuje co tam u mnie za rzezba jest ?
Oznaczenia miseczek:
30 mm Koyo KC1819JD
25 mm Koyo KC1518CC
Foto pozniej bo mi cos upload pada...
P.S. Pajero to skladak i nie mam VINu zeby sprawdzic cokolwiek co nieraz mnie irytuje...
Ostatnio zmieniony ndz lut 14, 2010 4:00 pm przez majcher, łącznie zmieniany 1 raz.
aspołeczny ciśnieniowiec
SREĆAN PUT
SREĆAN PUT
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
nie trzebapolaff pisze:
a jeszcze zapytam.... nie trzeba w jakiś magiczny sposób odpowietrzać ukladu??? nagrzewnicy czy czegoś tajemniczego??? jak w każdym aucie leję na full odpalam i po otwarciu termostatu dolewam płynu i wtedy dopiero zakręcam korek wlewowy, no i oczywiście nagrzewnica otwarta cały czas.
nie zapopmnij o załozeniu uszczelki przy montazu termostatu
jak pod dachem w godzine powinienies sie uwinąć
aspołeczny ciśnieniowiec
SREĆAN PUT
SREĆAN PUT
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
Koledzy!
Kumpel jest mi winien trochę kasy,pracuje w Irlandii i wymyślił ,że może mi oddać kaskę w samochodzie Mitsubishi Pajero,gdyż wie ,że od dawna mam na punkcie tego samochodu joba. Nie będę wchodził w konkretne rozliczenia,ale trafił mnie celnie,już prawie haczyk łyknąłem.Pytanie do Was,czy jest dużo roboty i komplikacji,w przemianie anglika na nasz,jaki może być orientacyjny koszt takiej operacji.Jeśli już gdzieś ten temat był ,to prosze o wyrozumiałość i o oszczędzenie mi jobów.
Kumpel jest mi winien trochę kasy,pracuje w Irlandii i wymyślił ,że może mi oddać kaskę w samochodzie Mitsubishi Pajero,gdyż wie ,że od dawna mam na punkcie tego samochodu joba. Nie będę wchodził w konkretne rozliczenia,ale trafił mnie celnie,już prawie haczyk łyknąłem.Pytanie do Was,czy jest dużo roboty i komplikacji,w przemianie anglika na nasz,jaki może być orientacyjny koszt takiej operacji.Jeśli już gdzieś ten temat był ,to prosze o wyrozumiałość i o oszczędzenie mi jobów.

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
sprzedaj zloma albo zatrzymaj na czesciGringo777 pisze:Koledzy!
Kumpel jest mi winien trochę kasy,pracuje w Irlandii i wymyślił ,że może mi oddać kaskę w samochodzie Mitsubishi Pajero,gdyż wie ,że od dawna mam na punkcie tego samochodu joba. Nie będę wchodził w konkretne rozliczenia,ale trafił mnie celnie,już prawie haczyk łyknąłem.Pytanie do Was,czy jest dużo roboty i komplikacji,w przemianie anglika na nasz,jaki może być orientacyjny koszt takiej operacji.Jeśli już gdzieś ten temat był ,to prosze o wyrozumiałość i o oszczędzenie mi jobów.
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
Tym bardziej ze Pajeraki stamtad to w wiekszosci samochody ciezarowe bo na osobowki takie stare jest zajebiscie wielki podatek drogowy i przebiegi maja wieksze jak jak dlug narodowy islandi, i jeszcze koszty przerobki na lewa strone a latwo nie jest.Gringo777 pisze:Koledzy!
Kumpel jest mi winien trochę kasy,pracuje w Irlandii i wymyślił ,że może mi oddać kaskę w samochodzie Mitsubishi Pajero,gdyż wie ,że od dawna mam na punkcie tego samochodu joba. Nie będę wchodził w konkretne rozliczenia,ale trafił mnie celnie,już prawie haczyk łyknąłem.Pytanie do Was,czy jest dużo roboty i komplikacji,w przemianie anglika na nasz,jaki może być orientacyjny koszt takiej operacji.Jeśli już gdzieś ten temat był ,to prosze o wyrozumiałość i o oszczędzenie mi jobów.

Zwaz Wasc uwage zem takiego jednego sobie z irlandi sciagnol po kilku latach pobytu...
Bo bez blota to nie robota 
Terrano 2.7TD 1990...

Terrano 2.7TD 1990...
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
Czyli wychodzi na to ,żeby sobie łba tym nie zawracać?Aż takie bardzo stare te gractwa nie są.On mi proponuje dać w rozliczeniu Pajero z lat 1998do 2002.
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
To moze bedzie lepsza opcja ale przerobka bedzie Cie sporo kosztowac.Gringo777 pisze:Czyli wychodzi na to ,żeby sobie łba tym nie zawracać?Aż takie bardzo stare te gractwa nie są.On mi proponuje dać w rozliczeniu Pajero z lat 1998do 2002.
Bo bez blota to nie robota 
Terrano 2.7TD 1990...

Terrano 2.7TD 1990...
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
Myke pisze:To moze bedzie lepsza opcja ale przerobka bedzie Cie sporo kosztowac.Gringo777 pisze:Czyli wychodzi na to ,żeby sobie łba tym nie zawracać?Aż takie bardzo stare te gractwa nie są.On mi proponuje dać w rozliczeniu Pajero z lat 1998do 2002.
a to sporo,to jakie mniej wiecej spore być może

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
Kajen pisze:A jak pogubisz srubki to musisz dobrac dlugoscia takie same. Mi sie udalo polamac dwa te kroćce bo srubki byly za dlugie.
poczytaj
http://www.forum4x4.pl/viewtopic.php?f= ... y#p2289333
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
nie badz naiwny, przerobki sa do dupy, tym bardziej w tym modelu, jak nie masz jak odzyskac siana to go wez i sprzedaj na czesciGringo777 pisze:Myke pisze:To moze bedzie lepsza opcja ale przerobka bedzie Cie sporo kosztowac.Gringo777 pisze:Czyli wychodzi na to ,żeby sobie łba tym nie zawracać?Aż takie bardzo stare te gractwa nie są.On mi proponuje dać w rozliczeniu Pajero z lat 1998do 2002.
a to sporo,to jakie mniej wiecej spore być może
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
czy próbował ktoś w rozruszniku (PI z przekładnią) zmieniać łozysko toczne osi zazębnika w któym osadzone jest dodatkow łożysko slizgowe w postaci tuleji? - jak wyciągnąć tę tuleje z łożyska bez uszkodzenia
orginalnie ani te łozysko ani ta tuleja oraz druga tuleja ślizgowa łozyskująca oś zazębnika od strony przekładni nie występują jak cześć zamienna
orginalnie ani te łozysko ani ta tuleja oraz druga tuleja ślizgowa łozyskująca oś zazębnika od strony przekładni nie występują jak cześć zamienna
aspołeczny ciśnieniowiec
SREĆAN PUT
SREĆAN PUT
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
Numer lozyska podawalem w zamiennikach. Tuleja z tego co pamietam ma z jednej strony kolnierz, wiec z wyjeciem nie powinno byc wiekszego problemu. Ale moge szybko skoczyc do garazu i oblukac temat jeszcze raz.
EDIT: A jak sie nie da wyciagnac tulejki bez uszkodzenia, to moze dobrac lozysko o 1 mm mniejszej srednicy ? Bo o tyle tuleja zmniejsza srednice wewnetrzna...
EDIT: A jak sie nie da wyciagnac tulejki bez uszkodzenia, to moze dobrac lozysko o 1 mm mniejszej srednicy ? Bo o tyle tuleja zmniejsza srednice wewnetrzna...
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
może głupie pytanie ale nie chce doktoratu robić - czy poduszka reduktora z gallopera 2,5 będzie pasować do mojego misia SS ?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość