pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Kajen » pt lut 12, 2010 8:15 pm

Jak dorobisz to wlezie 8)

Awatar użytkownika
mcs0
Posty: 540
Rejestracja: sob wrz 20, 2008 7:11 pm
Lokalizacja: Reda

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: mcs0 » pt lut 12, 2010 8:19 pm

tylko dorabiałbym pod śrubę zwykłą:) rozgrzana rurkę nabije na srube
Pajero 2.5 93r. było i nigdy więcej!!
Suzuki Samurai 88r. 1.3 gaznik , sprezyna
Ride or Die ]:->

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Kajen » pt lut 12, 2010 8:33 pm

No to da rade :) O ile wyciagniesz nakretke :)

Awatar użytkownika
Browning
Posty: 1726
Rejestracja: sob wrz 13, 2008 10:09 am
Lokalizacja: Łódź

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Browning » pt lut 12, 2010 8:34 pm

Dzięki Kajen. Będę kombinował w tym kierunku... :)21
Zielony Autobus 2,7TDi

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Kajen » sob lut 13, 2010 7:23 pm

Dobra mistrzowie, taki orzech do zgryzienia mam.
Wzialem sie dzis za wymiane krzyzakow na walach. O ile poradzilem sobie z przednim walem i jest ok to z tylnym mam problem. To co zostalo zamowione przyszlo co innego, mimo ze wszedzie w katalogach podaja ze sa identyczne. W kazdym razie moje krzyzaki na tylnym wale sa jakies dziwne a zatem:
Srednica zewnetrzna 1 30 mm
Srednica zewnetrzna 2 25 mm
Srednica wewnetrzna 1 15,5 mm
Srednica wewnetrzna 2 18,5 mm
Dlugosc krzyzaka 1 85 mm
Dlugosc krzyzaka 2 75 mm
Czyli ze skubany jest na planie prostokata. Wszedzie podaja mi ze krzyzaki sa rowne, czyli na kwadracie a miseczki maja 25 lub 30 mm. Ktos sie bardziej orientuje co tam u mnie za rzezba jest ?
Oznaczenia miseczek:
30 mm Koyo KC1819JD
25 mm Koyo KC1518CC

Foto pozniej bo mi cos upload pada...

P.S. Pajero to skladak i nie mam VINu zeby sprawdzic cokolwiek co nieraz mnie irytuje...

Awatar użytkownika
majcher
Posty: 2015
Rejestracja: pt lip 11, 2003 7:38 am
Lokalizacja: Gdańsk

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: majcher » sob lut 13, 2010 11:03 pm

Kajen pisze:Wymieniaj kompletami te elastyczne hamulcowe. Jak wymienialem u siebie to wymienilem tylko prawy przedni. Pierwsze probne hamowanie i nie wytrzymal ten stary przy drugim kole :) A sklepy juz byly pozamykane :)
świeta racja choć u mnie dryga strona poległa po pół roku - w sumie dziś po raz kolejny mogępowiedzieć że da sie jechać bez hamulców :)21
aspołeczny ciśnieniowiec
SREĆAN PUT

dikson17
 
 
Posty: 919
Rejestracja: czw lip 23, 2009 4:41 pm

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: dikson17 » sob lut 13, 2010 11:14 pm

mam pytani i zarazem prosbe, ktora bardzo ulatwi mi zycie i zaoszczedzi duzo czasu, kto z was ma pajero 2 z elektroniczna pompa i czujniekiem na wale rozrzadu? chodzi o to zeby odpisc czujnik z kostki przxy alternatorze i sproboweac odpalic, chodzi mi o reakcje silnika i o dym,
klaniam sie :roll:

polaff
 
 
Posty: 1251
Rejestracja: pt mar 13, 2009 8:24 pm

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: polaff » ndz lut 14, 2010 10:04 am

orienujecie się czy dużo roboty jest z wymianą termostatu w 2,5 TD?
Pajero 2,5 TD 1998
RX 450hL 2018
RC 200t 2017

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Adas » ndz lut 14, 2010 10:28 am

polaff pisze:orienujecie się czy dużo roboty jest z wymianą termostatu w 2,5 TD?
około 2 godziny , ściągasz filtr powietrza , spuszczasz płyn , odpinasz waż powrotu , podłóż miskę bo zleci jeszcze płyn, odkręcasz 2 śruby na klucz 12 , wciągasz króciec , wyciągasz termostat , zlatuje reszta płynu , zakładasz nowy termostat , przykręcasz króciec delikatnie dociągasz (można zerwać gwint , mi się to udało :lol: ) itd...

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Kajen » ndz lut 14, 2010 12:29 pm

A jak pogubisz srubki to musisz dobrac dlugoscia takie same. Mi sie udalo polamac dwa te kroćce bo srubki byly za dlugie.

polaff
 
 
Posty: 1251
Rejestracja: pt mar 13, 2009 8:24 pm

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: polaff » ndz lut 14, 2010 1:33 pm

Adas pisze:
polaff pisze:orienujecie się czy dużo roboty jest z wymianą termostatu w 2,5 TD?
około 2 godziny , ściągasz filtr powietrza , spuszczasz płyn , odpinasz waż powrotu , podłóż miskę bo zleci jeszcze płyn, odkręcasz 2 śruby na klucz 12 , wciągasz króciec , wyciągasz termostat , zlatuje reszta płynu , zakładasz nowy termostat , przykręcasz króciec delikatnie dociągasz (można zerwać gwint , mi się to udało :lol: ) itd...

Dzięki o takie info mi chodziło. :)14
Pajero 2,5 TD 1998
RX 450hL 2018
RC 200t 2017

polaff
 
 
Posty: 1251
Rejestracja: pt mar 13, 2009 8:24 pm

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: polaff » ndz lut 14, 2010 1:35 pm

polaff pisze:
Adas pisze:
polaff pisze:orienujecie się czy dużo roboty jest z wymianą termostatu w 2,5 TD?
około 2 godziny , ściągasz filtr powietrza , spuszczasz płyn , odpinasz waż powrotu , podłóż miskę bo zleci jeszcze płyn, odkręcasz 2 śruby na klucz 12 , wciągasz króciec , wyciągasz termostat , zlatuje reszta płynu , zakładasz nowy termostat , przykręcasz króciec delikatnie dociągasz (można zerwać gwint , mi się to udało :lol: ) itd...

Dzięki o takie info mi chodziło. :)14

a jeszcze zapytam.... nie trzeba w jakiś magiczny sposób odpowietrzać ukladu??? nagrzewnicy czy czegoś tajemniczego??? jak w każdym aucie leję na full odpalam i po otwarciu termostatu dolewam płynu i wtedy dopiero zakręcam korek wlewowy, no i oczywiście nagrzewnica otwarta cały czas.
Pajero 2,5 TD 1998
RX 450hL 2018
RC 200t 2017

Awatar użytkownika
majcher
Posty: 2015
Rejestracja: pt lip 11, 2003 7:38 am
Lokalizacja: Gdańsk

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: majcher » ndz lut 14, 2010 3:54 pm

Kajen pisze:Dobra mistrzowie, taki orzech do zgryzienia mam.
Wzialem sie dzis za wymiane krzyzakow na walach. O ile poradzilem sobie z przednim walem i jest ok to z tylnym mam problem. To co zostalo zamowione przyszlo co innego, mimo ze wszedzie w katalogach podaja ze sa identyczne. W kazdym razie moje krzyzaki na tylnym wale sa jakies dziwne a zatem:
Srednica zewnetrzna 1 30 mm
Srednica zewnetrzna 2 25 mm
Srednica wewnetrzna 1 15,5 mm
Srednica wewnetrzna 2 18,5 mm
Dlugosc krzyzaka 1 85 mm
Dlugosc krzyzaka 2 75 mm
Czyli ze skubany jest na planie prostokata. Wszedzie podaja mi ze krzyzaki sa rowne, czyli na kwadracie a miseczki maja 25 lub 30 mm. Ktos sie bardziej orientuje co tam u mnie za rzezba jest ?
Oznaczenia miseczek:
30 mm Koyo KC1819JD
25 mm Koyo KC1518CC

Foto pozniej bo mi cos upload pada...

P.S. Pajero to skladak i nie mam VINu zeby sprawdzic cokolwiek co nieraz mnie irytuje...
to masz kombinacje wału z flanszami od 3 drzwiowego (25mm x 75mm) i 5 drzwiowego (30mm x 80mm)
Ostatnio zmieniony ndz lut 14, 2010 4:00 pm przez majcher, łącznie zmieniany 1 raz.
aspołeczny ciśnieniowiec
SREĆAN PUT

Awatar użytkownika
majcher
Posty: 2015
Rejestracja: pt lip 11, 2003 7:38 am
Lokalizacja: Gdańsk

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: majcher » ndz lut 14, 2010 3:57 pm

polaff pisze:
a jeszcze zapytam.... nie trzeba w jakiś magiczny sposób odpowietrzać ukladu??? nagrzewnicy czy czegoś tajemniczego??? jak w każdym aucie leję na full odpalam i po otwarciu termostatu dolewam płynu i wtedy dopiero zakręcam korek wlewowy, no i oczywiście nagrzewnica otwarta cały czas.
nie trzeba
nie zapopmnij o załozeniu uszczelki przy montazu termostatu

jak pod dachem w godzine powinienies sie uwinąć
aspołeczny ciśnieniowiec
SREĆAN PUT

Gringo777
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 99
Rejestracja: pn maja 12, 2008 8:46 pm

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Gringo777 » ndz lut 14, 2010 7:40 pm

Koledzy!
Kumpel jest mi winien trochę kasy,pracuje w Irlandii i wymyślił ,że może mi oddać kaskę w samochodzie Mitsubishi Pajero,gdyż wie ,że od dawna mam na punkcie tego samochodu joba. Nie będę wchodził w konkretne rozliczenia,ale trafił mnie celnie,już prawie haczyk łyknąłem.Pytanie do Was,czy jest dużo roboty i komplikacji,w przemianie anglika na nasz,jaki może być orientacyjny koszt takiej operacji.Jeśli już gdzieś ten temat był ,to prosze o wyrozumiałość i o oszczędzenie mi jobów. :D

dikson17
 
 
Posty: 919
Rejestracja: czw lip 23, 2009 4:41 pm

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: dikson17 » ndz lut 14, 2010 7:50 pm

Gringo777 pisze:Koledzy!
Kumpel jest mi winien trochę kasy,pracuje w Irlandii i wymyślił ,że może mi oddać kaskę w samochodzie Mitsubishi Pajero,gdyż wie ,że od dawna mam na punkcie tego samochodu joba. Nie będę wchodził w konkretne rozliczenia,ale trafił mnie celnie,już prawie haczyk łyknąłem.Pytanie do Was,czy jest dużo roboty i komplikacji,w przemianie anglika na nasz,jaki może być orientacyjny koszt takiej operacji.Jeśli już gdzieś ten temat był ,to prosze o wyrozumiałość i o oszczędzenie mi jobów. :D
sprzedaj zloma albo zatrzymaj na czesci

Awatar użytkownika
Myke
Posty: 351
Rejestracja: sob paź 25, 2008 4:56 pm
Lokalizacja: Warszawa Bielany

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Myke » ndz lut 14, 2010 8:05 pm

Gringo777 pisze:Koledzy!
Kumpel jest mi winien trochę kasy,pracuje w Irlandii i wymyślił ,że może mi oddać kaskę w samochodzie Mitsubishi Pajero,gdyż wie ,że od dawna mam na punkcie tego samochodu joba. Nie będę wchodził w konkretne rozliczenia,ale trafił mnie celnie,już prawie haczyk łyknąłem.Pytanie do Was,czy jest dużo roboty i komplikacji,w przemianie anglika na nasz,jaki może być orientacyjny koszt takiej operacji.Jeśli już gdzieś ten temat był ,to prosze o wyrozumiałość i o oszczędzenie mi jobów. :D
Tym bardziej ze Pajeraki stamtad to w wiekszosci samochody ciezarowe bo na osobowki takie stare jest zajebiscie wielki podatek drogowy i przebiegi maja wieksze jak jak dlug narodowy islandi, i jeszcze koszty przerobki na lewa strone a latwo nie jest. :)15
Zwaz Wasc uwage zem takiego jednego sobie z irlandi sciagnol po kilku latach pobytu...
Bo bez blota to nie robota :)
Terrano 2.7TD 1990...

Gringo777
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 99
Rejestracja: pn maja 12, 2008 8:46 pm

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Gringo777 » ndz lut 14, 2010 9:09 pm

Czyli wychodzi na to ,żeby sobie łba tym nie zawracać?Aż takie bardzo stare te gractwa nie są.On mi proponuje dać w rozliczeniu Pajero z lat 1998do 2002.

Awatar użytkownika
Myke
Posty: 351
Rejestracja: sob paź 25, 2008 4:56 pm
Lokalizacja: Warszawa Bielany

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Myke » ndz lut 14, 2010 9:15 pm

Gringo777 pisze:Czyli wychodzi na to ,żeby sobie łba tym nie zawracać?Aż takie bardzo stare te gractwa nie są.On mi proponuje dać w rozliczeniu Pajero z lat 1998do 2002.
To moze bedzie lepsza opcja ale przerobka bedzie Cie sporo kosztowac.
Bo bez blota to nie robota :)
Terrano 2.7TD 1990...

Gringo777
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 99
Rejestracja: pn maja 12, 2008 8:46 pm

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Gringo777 » ndz lut 14, 2010 9:19 pm

Myke pisze:
Gringo777 pisze:Czyli wychodzi na to ,żeby sobie łba tym nie zawracać?Aż takie bardzo stare te gractwa nie są.On mi proponuje dać w rozliczeniu Pajero z lat 1998do 2002.
To moze bedzie lepsza opcja ale przerobka bedzie Cie sporo kosztowac.

a to sporo,to jakie mniej wiecej spore być może :)21

Awatar użytkownika
Ajwen
 
 
Posty: 3215
Rejestracja: sob wrz 29, 2007 3:10 pm
Lokalizacja: Stargard Szcz.

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Ajwen » ndz lut 14, 2010 9:45 pm

Kajen pisze:A jak pogubisz srubki to musisz dobrac dlugoscia takie same. Mi sie udalo polamac dwa te kroćce bo srubki byly za dlugie.

poczytaj
http://www.forum4x4.pl/viewtopic.php?f= ... y#p2289333

dikson17
 
 
Posty: 919
Rejestracja: czw lip 23, 2009 4:41 pm

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: dikson17 » pn lut 15, 2010 3:01 am

Gringo777 pisze:
Myke pisze:
Gringo777 pisze:Czyli wychodzi na to ,żeby sobie łba tym nie zawracać?Aż takie bardzo stare te gractwa nie są.On mi proponuje dać w rozliczeniu Pajero z lat 1998do 2002.
To moze bedzie lepsza opcja ale przerobka bedzie Cie sporo kosztowac.

a to sporo,to jakie mniej wiecej spore być może :)21
nie badz naiwny, przerobki sa do dupy, tym bardziej w tym modelu, jak nie masz jak odzyskac siana to go wez i sprzedaj na czesci

Awatar użytkownika
majcher
Posty: 2015
Rejestracja: pt lip 11, 2003 7:38 am
Lokalizacja: Gdańsk

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: majcher » pn lut 15, 2010 8:59 am

czy próbował ktoś w rozruszniku (PI z przekładnią) zmieniać łozysko toczne osi zazębnika w któym osadzone jest dodatkow łożysko slizgowe w postaci tuleji? - jak wyciągnąć tę tuleje z łożyska bez uszkodzenia
orginalnie ani te łozysko ani ta tuleja oraz druga tuleja ślizgowa łozyskująca oś zazębnika od strony przekładni nie występują jak cześć zamienna
aspołeczny ciśnieniowiec
SREĆAN PUT

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Kajen » pn lut 15, 2010 10:11 am

Numer lozyska podawalem w zamiennikach. Tuleja z tego co pamietam ma z jednej strony kolnierz, wiec z wyjeciem nie powinno byc wiekszego problemu. Ale moge szybko skoczyc do garazu i oblukac temat jeszcze raz.
EDIT: A jak sie nie da wyciagnac tulejki bez uszkodzenia, to moze dobrac lozysko o 1 mm mniejszej srednicy ? Bo o tyle tuleja zmniejsza srednice wewnetrzna...

Awatar użytkownika
orzeh77
Posty: 402
Rejestracja: ndz lis 04, 2007 9:22 pm
Lokalizacja: Myslowice
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: orzeh77 » pn lut 15, 2010 12:12 pm

może głupie pytanie ale nie chce doktoratu robić - czy poduszka reduktora z gallopera 2,5 będzie pasować do mojego misia SS ?
--
2,5 Pajero II '94 SS SW | BIAŁA vitara :)21
gg 106104
KAJMAN

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość