Pajero, Montero, Shogun, L200
Moderator: Kosiarz
-
Marc.
-

- Posty: 287
- Rejestracja: pt cze 08, 2007 11:08 am
- Lokalizacja: SMI
Post
autor: Marc. » ndz mar 07, 2010 11:05 am
poreb pisze:...
jak sie dobrać do wentylatora (dmuchawy)...
dmuchawa jest przed fotelem pasażera,
jedna śruba trzyma osłonę osłonie, 3 śruby trzymają silnik
doszedł do mnie silnik z angola, ponoć trzeba obroty odwrócić
(czytaj zamienić kabelki we wtyczce)
też mnie czeka wymiana

PII SS 2.8TD AT BFG 31/10.5/15
XJ 900 Diversion
mobile 603 265 921
-
robin722
- jestem tu nowy...

- Posty: 49
- Rejestracja: ndz lis 22, 2009 8:42 am
Post
autor: robin722 » ndz mar 07, 2010 11:10 am
Kajen pisze:robin722 pisze:Mam takie pytanie czy blokada tylnego mostu od 2pajeo 2.5t by pasiła do l200 z początku wieku2000r 2.5t.Czy można przełożyć bebechy lub samą blokadę zakładając że przełożenia są takie same. Blokada pajero jest seryjna. Dodam że l200 ma resory i bębny więc cały most przełożyć to by nie pasił chyba?

Bardzo dobre pytanie. Z chęcią tez bym sie dowiedział czy bebechy podpasują np z dwojki do jedynki. A moze podpasują na przod ? Była by bajka ale zakładam ze to juz by było za kolorowo...
ponawiam pytanie
-
polaff
-

- Posty: 1251
- Rejestracja: pt mar 13, 2009 8:24 pm
Post
autor: polaff » ndz mar 07, 2010 11:40 am
Marc. pisze:poreb pisze:...
jak sie dobrać do wentylatora (dmuchawy)...
dmuchawa jest przed fotelem pasażera,
jedna śruba trzyma osłonę osłonie, 3 śruby trzymają silnik
doszedł do mnie silnik z angola, ponoć trzeba obroty odwrócić
(czytaj zamienić kabelki we wtyczce)
też mnie czeka wymiana

musisz jeszcze przełożyć do angola od swojego turbinę bo odwrotnie łopatki w angolu są.
Pajero 2,5 TD 1998
RX 450hL 2018
RC 200t 2017
-
Kajen
-

- Posty: 3050
- Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
- Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Kajen » ndz mar 07, 2010 12:00 pm
polaff pisze:Marc. pisze:poreb pisze:...
jak sie dobrać do wentylatora (dmuchawy)...
dmuchawa jest przed fotelem pasażera,
jedna śruba trzyma osłonę osłonie, 3 śruby trzymają silnik
doszedł do mnie silnik z angola, ponoć trzeba obroty odwrócić
(czytaj zamienić kabelki we wtyczce)
też mnie czeka wymiana

musisz jeszcze przełożyć do angola od swojego turbinę bo odwrotnie łopatki w angolu są.
Oporniki są jednak takie same, wiec jak komus zginął ktorys bieg to działa plug & play.
-
Marc.
-

- Posty: 287
- Rejestracja: pt cze 08, 2007 11:08 am
- Lokalizacja: SMI
Post
autor: Marc. » ndz mar 07, 2010 1:29 pm
polaff pisze:Marc. pisze:poreb pisze:...
jak sie dobrać do wentylatora (dmuchawy)...
dmuchawa jest przed fotelem pasażera...
musisz jeszcze przełożyć do angola od swojego turbinę bo odwrotnie łopatki w angolu są.
zmieniłem bieguny i do wnętrza dmucha ok., na szybę i nogi średnio,
zmienię turbinę i podepnę znów

PII SS 2.8TD AT BFG 31/10.5/15
XJ 900 Diversion
mobile 603 265 921
-
rudypajero.koszalin

- Posty: 1895
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
- Lokalizacja: koszalin
-
Kontaktowanie:
Post
autor: rudypajero.koszalin » ndz mar 07, 2010 3:58 pm
pio13 pisze:Witam,
Czy ktoś się orientuje czy wykonalnym jest wyjęcie miski olejowej bez wyjmowania silnika w P II 2,8 TD?
Gdzie można dostać uszczelkę miski do wszędzie gdzie szukam są rozmaite ale akurat do tego silnika nie ma?
Wykonalne jest, tylko trzeba lekko most opuścić, bo miska inaczej nie wyjdzie ze smoka oleju. A co do uszczelki to jej nie znajdziesz bo jej nie ma, miska olejowa w 2,8 była składana na pastę (dostępna w lepiej zaopatrzonych sklepach z częściami).
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.
-
DUDAS
-

- Posty: 159
- Rejestracja: sob lip 05, 2008 9:54 pm
- Lokalizacja: małopolska
Post
autor: DUDAS » pn mar 08, 2010 12:45 pm
poreb pisze:Dziś zabrałem się za wnętrze u siebie celem wymiany żarówek zegarów.
I mam pytanie co do luźnych wtyczek pod deska.
Po lewej stronie zegarów razem z wtyczka do tylnego przeciwmgielnego mam takie cuś
od czego to może być?
Jak podpiąłem knefel od ogrzewania tylnej szyby bo taki akurat mam (i pasuje na wtyczkę) i włączyłem to buczy i wszystkie światła się żarzą.
przy włączonych światłach nic się nie dzieje
Podejrzewam że jest to wiązka pod przednie przeciwmgielne ale z przodu żadne luźne wtyki nie dyndają
kolejna luźna wtyczka z drugiej strony nad awaryjnymi
Jakby ktoś podpowiedział co to może być i do czego wykorzystać będę wdzięczny
I kolejne pytanie
jak sie dobrać do wentylatora (dmuchawy)
bo od ostatnich mrozów coś buczy i mnie zaczyna denerwować

wtyczki na 3 zdjęciu są od termometrów i zasilania "środkowych wskaźników" (przechyłomierz, termometr, kompas)
pajero II 2.5 TD long seryjne, 3.0 V6 prawie seryjne.
-
Eskapada
-

- Posty: 6434
- Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
- Lokalizacja: Wrocław
Post
autor: Eskapada » pn mar 08, 2010 1:10 pm
robin722 pisze:Kajen pisze:robin722 pisze:Mam takie pytanie czy blokada tylnego mostu od 2pajeo 2.5t by pasiła do l200 z początku wieku2000r 2.5t.Czy można przełożyć bebechy lub samą blokadę zakładając że przełożenia są takie same. Blokada pajero jest seryjna. Dodam że l200 ma resory i bębny więc cały most przełożyć to by nie pasił chyba?

Bardzo dobre pytanie. Z chęcią tez bym sie dowiedział czy bebechy podpasują np z dwojki do jedynki. A moze podpasują na przod ? Była by bajka ale zakładam ze to juz by było za kolorowo...
ponawiam pytanie
owszem po warunkiem że są takie same przełożenia. Nie mniej jednak sterowanie jest inne w L200 a inne w Pajero. Przednia na tył nie pasuje

Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33
-
Kajen
-

- Posty: 3050
- Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
- Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Kajen » pn mar 08, 2010 1:57 pm
Czyli ze mozna za grosze wyrwac most z dwojki z blokada, przelozyc do jedynki i cieszyc sie tym ze jak sie juz gdzies utopie to i tak nikt po mnie nie dojedzie ?

-
poreb
-

- Posty: 2632
- Rejestracja: wt lip 31, 2007 9:56 pm
- Lokalizacja: Górny Śląsk
-
Kontaktowanie:
Post
autor: poreb » pn mar 08, 2010 3:53 pm
DUDAS pisze:poreb pisze:...
wtyczki na 3 zdjęciu są od termometrów i zasilania "środkowych wskaźników" (przechyłomierz, termometr, kompas)
watpie
bo mam przechylomierz i termometr i wtyczka jest zupelnie inna
pozatym kabel jest za krotki
biedny inżynier

"[cenzura] no nie, no po prostu [cenzura] no nie!"
-
Eskapada
-

- Posty: 6434
- Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
- Lokalizacja: Wrocław
Post
autor: Eskapada » pn mar 08, 2010 3:55 pm
Kajen pisze:Czyli ze mozna za grosze wyrwac most z dwojki z blokada, przelozyc do jedynki i cieszyc sie tym ze jak sie juz gdzies utopie to i tak nikt po mnie nie dojedzie ?

mniej więcej tak

Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33
-
robin722
- jestem tu nowy...

- Posty: 49
- Rejestracja: ndz lis 22, 2009 8:42 am
Post
autor: robin722 » pn mar 08, 2010 4:28 pm
witam czym sie różnią czy przełożyć środek czy samą blokadę u kumpla w l200 włącza się przy licznikach u mnie jest tam zaślepka trzeba kompresorek włącznik i samą blokadę czy coś jeszcze? dodam że chodzi o tylny most
-
Marc.
-

- Posty: 287
- Rejestracja: pt cze 08, 2007 11:08 am
- Lokalizacja: SMI
Post
autor: Marc. » pn mar 08, 2010 4:35 pm
Eskapada pisze:Kajen pisze:Czyli ze mozna za grosze wyrwac most z dwojki z blokada, przelozyc do jedynki i cieszyc sie tym ze jak sie juz gdzies utopie to i tak nikt po mnie nie dojedzie ?

mniej więcej tak

nikt na slickach

PII SS 2.8TD AT BFG 31/10.5/15
XJ 900 Diversion
mobile 603 265 921
-
Kajen
-

- Posty: 3050
- Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
- Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Kajen » pn mar 08, 2010 4:50 pm
Ty sie Marcin ze mnie nie smiej, dzisiaj odebrałem tirfora

Wyrazenie "miejska dzungla" nabrało nowego znaczenia

-
Eskapada
-

- Posty: 6434
- Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
- Lokalizacja: Wrocław
Post
autor: Eskapada » pn mar 08, 2010 10:16 pm
Kajen pisze:Ty sie Marcin ze mnie nie smiej, dzisiaj odebrałem tirfora

Wyrazenie "miejska dzungla" nabrało nowego znaczenia

Rurką od tirfora można menela zdzielić

Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33
-
DUDAS
-

- Posty: 159
- Rejestracja: sob lip 05, 2008 9:54 pm
- Lokalizacja: małopolska
Post
autor: DUDAS » pn mar 08, 2010 11:23 pm
poreb pisze:DUDAS pisze:poreb pisze:...
wtyczki na 3 zdjęciu są od termometrów i zasilania "środkowych wskaźników" (przechyłomierz, termometr, kompas)
watpie
bo mam przechylomierz i termometr i wtyczka jest zupelnie inna
pozatym kabel jest za krotki
Te wtyczki są po prawej stronie kierownicy i można się do nich dostać odkręcając dplną osłonę pod deską, podobne też są do tempomatu, jak masz termometr i działa to przynajmniej jedna by musiała by być zajęta, żegar też z nich jest zasilany (z tym że do nich się wpina następną wiązkę która jest już dostosowana do posiadanego wyposarzenia). Jak zrobi się cieplej to mogę sprawdzić tylko mi przypomnij na pw.
pajero II 2.5 TD long seryjne, 3.0 V6 prawie seryjne.
-
Kajen
-

- Posty: 3050
- Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
- Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Kajen » wt mar 09, 2010 2:30 pm
majcher pisze:czy próbował ktoś w rozruszniku (PI z przekładnią) zmieniać łozysko toczne osi zazębnika w któym osadzone jest dodatkow łożysko slizgowe w postaci tuleji? - jak wyciągnąć tę tuleje z łożyska bez uszkodzenia
orginalnie ani te łozysko ani ta tuleja oraz druga tuleja ślizgowa łozyskująca oś zazębnika od strony przekładni nie występują jak cześć zamienna
Faktycznie jakos ciezko znalesc to łozysko. A tuleje da sie wyciągnąc bo jest zaprasowana mocno z jednej strony, z drugiej leciutko. Reka zegarmistrza powinna dac rade

Łozysko ma oznaczenie 6904DW.
-
Kajen
-

- Posty: 3050
- Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
- Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Kajen » czw mar 11, 2010 8:05 pm
Jest mi ktos w stanie zmierzyc ile wystają ograniczniki skrętu w jedynce ? Chodzi mi o wymiar od płaszczyzny zwrotnicy do konca ogranicznika. Mam tam goly metal i kwiczy na skreconych kolach jak zarzynane prosie, wymysliłem na to patent, jak sie sprawdzi to ok, potrzebuje znac ten wymiar. Byłby ktos uprzejmy zerknąc i zmierzyc ?
-
KML1
-

- Posty: 825
- Rejestracja: ndz sie 03, 2008 10:16 pm
- Lokalizacja: Warszawa/Natolin
-
Kontaktowanie:
Post
autor: KML1 » ndz mar 14, 2010 9:44 pm
Czy to możliwe żeby w miśku były szpilki od kół 12x1,5 , z tego co czytałem i patrzyłem na alledrogo, to podają że są 12x1,25.
Dzisiaj przymierzyłem nakrętkę 12x1,25 i nie da się jej nakręcić, po ok 2 obrotach staje dęba

Ostatnio zmieniony pn mar 15, 2010 7:47 pm przez
KML1, łącznie zmieniany 1 raz.
Pajero II 94r Krótki. BFG 33/10,5 R 15 , Body lift 2". - Sprzedany
-
Kajen
-

- Posty: 3050
- Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
- Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Kajen » pn mar 15, 2010 7:25 am
Tak, u mnie są 12x1.5. Dodam tez ze jak chcesz wymienic to te od transita mimo takiego samgo gwintu nie pasują.
-
acinski

- Posty: 1604
- Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
- Lokalizacja: Chorzów
Post
autor: acinski » pn mar 15, 2010 3:07 pm
No i nie mam pojary. Ech szkoda. Serce bolało. Tyle czasu pracy i musieliśmy się rozstać.
Nic to. Może jeszcze kiedyś będzie.
Dziadek 2,5TD `98
-
polaff
-

- Posty: 1251
- Rejestracja: pt mar 13, 2009 8:24 pm
Post
autor: polaff » pn mar 15, 2010 3:16 pm
acinski pisze:No i nie mam pojary. Ech szkoda. Serce bolało. Tyle czasu pracy i musieliśmy się rozstać.
Nic to. Może jeszcze kiedyś będzie.
łączę się z Tobą w bólu:(
Pajero 2,5 TD 1998
RX 450hL 2018
RC 200t 2017
-
Kajen
-

- Posty: 3050
- Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
- Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Kajen » pn mar 15, 2010 6:29 pm
Forestera masz, nie narzekaj

-
KML1
-

- Posty: 825
- Rejestracja: ndz sie 03, 2008 10:16 pm
- Lokalizacja: Warszawa/Natolin
-
Kontaktowanie:
Post
autor: KML1 » pn mar 15, 2010 7:53 pm
Kajen pisze:Tak, u mnie są 12x1.5. Dodam tez ze jak chcesz wymienic to te od transita mimo takiego samgo gwintu nie pasują.
Kupiłem alu fele :
Połaszczyłem się na nie bo w zestawie były od razu nakrętki, okazało się że nakrętki mają inny gwint, na dodatek mają prowadzenie felgi, czyli w feldze jest większy otwór niż szpilka a nakrętka ma taki kształt że to niweluje.
Nigdzie takich nakrętek nie mogę znaleźć, więc chyba tylko zostaje mi pręt 6-kątny i tokarz/rzeźbiarz.
Pajero II 94r Krótki. BFG 33/10,5 R 15 , Body lift 2". - Sprzedany
-
Browning

- Posty: 1726
- Rejestracja: sob wrz 13, 2008 10:09 am
- Lokalizacja: Łódź
Post
autor: Browning » pn mar 15, 2010 8:01 pm
A pierścień centrujący do felg+ zwykłe, pasujące nakrętki nie wystarczą??

Zielony Autobus 2,7TDi
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości