pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
Seba350
Posty: 430
Rejestracja: wt wrz 30, 2008 4:07 pm
Lokalizacja: Złotów
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Seba350 » pn cze 07, 2010 2:25 pm

No troche pali to autko :) Kolo recznego ( i nie tylko ) nigdzie nie widze czegos od tych trybow amorow :(
Suzuki Samurai 1,8 - PARARAŃCZA - sprzedana
Suzuki Vitara Cabrio+2"
Escort Cabrio RS2000 i inne

Awatar użytkownika
poreb
 
 
Posty: 2632
Rejestracja: wt lip 31, 2007 9:56 pm
Lokalizacja: Górny Śląsk
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: poreb » pn cze 07, 2010 2:58 pm

Tylne zawiasy (klapa bagażnika)w PII sie skończyły a dokładnie sworznie :roll:
Teraz pytanie czy da się gdzieś kupić nowe sworznie czy trzeba rzeźbić?
Jutro oddaje to do blacharza i chciałbym się jakoś przygotować :)21
biedny inżynier :)21
"[cenzura] no nie, no po prostu [cenzura] no nie!"

Awatar użytkownika
DamnIt!
 
 
Posty: 3268
Rejestracja: śr paź 29, 2008 11:09 pm
Lokalizacja: ok. Krakał

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: DamnIt! » pn cze 07, 2010 3:21 pm

Seba350 pisze:Sprzegielka - ma to sens ekonomiczny?? Troche te 181KM paliwa wciaga - sprzegielkami cos by sie zaoszczedzilo?? Teoretycznie tak - jak wyglada praktyka??

Wiskoza - jest jakos blokowana?? Wydaje m sie ,ze moja jest zblokowana bo wyje dosc mocno powyzej 3tys obr .

I jeszcze jedno - co odpowiada za sterowanie 3 trybami zawieszenia?? Pala mi sie caly czas trzy kontrolki - od S leciutko,a M i H normalnie sie pala pelna moca :) - caly czas nic sie nie zmienia.
Szkoda że nie piszesz dokładnie o jaki samochód chodzi - ale jeśli masz Pajero 2 z silnikiem 3.0V6 24V(czyli te rzeczone 181 KM) to sprzęgiełka nie są Ci do niczego potrzebne - bo masz Super Select. Przednia oś jest ROZPINANA podciśnieniem - jest siłownik z gumową harmonijką po prawej stronie mostu przedniego. Zatem podnieś przód samochodu, odpal silnik, reduktor na 2H i sprawdź czy koła sobie luźno latają - bo powinny. Jeśli przednia oś jest spięta - znaczy masz kłopot z podciśnieniem/siłownikiem. Elektrozawory sterujące spinaniem przedniej osi masz na prawym nadkolu w komorze silnika. Choć z drugiej strony powinny Ci się świecić lampki między zegarami...

Wiskoza działa tylko w położeniu 4H - w każdym innym jest zblokowana(także w 2H i N). Więc wrzucasz 4H i kręcisz ósemki po twardym placu - ma być ciut ciężej niż przy 2H, ale piszczeć kołami i strzelać nie powinno.

Sterowanie twardością amortyzatorów jest całkiem niezależne od wyświetlania lampek na prędkościomierzu. Nawet jak wszystko powypinasz od amorów to lampki nadal będą się przełączać jakby nigdy nic :)21 Zatem jeśli regulacja działa - to lampki możesz olać i odwrotnie.
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell

Awatar użytkownika
Furi
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 21
Rejestracja: ndz paź 03, 2004 10:23 pm
Lokalizacja: Łeba
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Furi » pn cze 07, 2010 5:14 pm

Mam pytanie do znawców pajero. Posiadam takie z 93 silnik 2.5 TD. Problem jest taki:
Wymieniłem sprzęgło na nowe jakieś pół roku temu. Jadąc na napędzie na 2 koła jest wszystko OK. Gdy tylko włączam na 4H i jadę w terenie gdzie jest lekki piasek (żaden ekstremalny teren), gdzie troszkę tylko koła szukają przyczepności to zaczyna śmierdzieć sprzęgło jakby się paliło. Dodaję że jadę tylko np na 1 lub 2 biegu i nie dotykam nawet pedału sprzęgła?
Isuzu Trooper 2,8 TD
Mitsubishi Pajero 2,5 TDi

Awatar użytkownika
acinski
Posty: 1604
Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
Lokalizacja: Chorzów

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: acinski » pn cze 07, 2010 5:32 pm

A w reduktorze oliwa jest? Sprzęgło śmierdziałoby zawsze niezależnie od napędu.
Dziadek 2,5TD `98

Awatar użytkownika
Browning
Posty: 1726
Rejestracja: sob wrz 13, 2008 10:09 am
Lokalizacja: Łódź

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Browning » pn cze 07, 2010 5:37 pm

acinski pisze:A w reduktorze oliwa jest? Sprzęgło śmierdziałoby zawsze niezależnie od napędu.
Jesteś pewien??
Zielony Autobus 2,7TDi

Awatar użytkownika
Qbartx
Posty: 1672
Rejestracja: pt maja 18, 2007 7:13 pm
Lokalizacja: Konstancin

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Qbartx » pn cze 07, 2010 5:57 pm

DamnIt! pisze:
Wiskoza działa tylko w położeniu 4H - w każdym innym jest zblokowana(także w 2H i N). Więc wrzucasz 4H i kręcisz ósemki po twardym placu - ma być ciut ciężej niż przy 2H, ale piszczeć kołami i strzelać nie powinno.
:o O czym Ty wogole rozmawiasz ?? :)21
Po 1 jezeli chodzi o napedy to w p1 czy 2 nie ma zadnej wiskozy :)
Chodzilo raczej o wiskoze w sensie sprzeglo wiskotyczne wiatraka.
Xj renix 4.0 pickup 2door,springi tyl, besterlocker, 35"
ZJ 4.0 up3.5" 31x10.5 mt

Awatar użytkownika
acinski
Posty: 1604
Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
Lokalizacja: Chorzów

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: acinski » pn cze 07, 2010 6:24 pm

Nie jestem ale co mu szkodzi sprawdzić. Skoro nie dotykając sprzęgła śmierdzi to tarcza nie przylega dobrze do docisku ale wtedy wydaje mi się, że miałby uślizg na wyższych biegach również a o niczym takim nie napisał stąd przypuszczenie na reduktor. Z drugiej strony z reduktora chyba niczego by nie poczuł :)
Dziadek 2,5TD `98

Awatar użytkownika
acinski
Posty: 1604
Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
Lokalizacja: Chorzów

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: acinski » pn cze 07, 2010 6:26 pm

Qbartx pisze: :o O czym Ty wogole rozmawiasz ?? :)21
Po 1 jezeli chodzi o napedy to w p1 czy 2 nie ma zadnej wiskozy :)
Chodzilo raczej o wiskoze w sensie sprzeglo wiskotyczne wiatraka.
Na to co siedzi w reduktorze SS potocznie zwykło się mówić viskoza i działa tylko na 4H.
Sprzęgło o ograniczonym uślizgu czy jakoś tak. Niech mnie ktoś poprawi.
Dziadek 2,5TD `98

Awatar użytkownika
Browning
Posty: 1726
Rejestracja: sob wrz 13, 2008 10:09 am
Lokalizacja: Łódź

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Browning » pn cze 07, 2010 6:34 pm

acinski pisze:Nie jestem ale co mu szkodzi sprawdzić. Skoro nie dotykając sprzęgła śmierdzi to tarcza nie przylega dobrze do docisku ale wtedy wydaje mi się, że miałby uślizg na wyższych biegach również a o niczym takim nie napisał stąd przypuszczenie na reduktor. Z drugiej strony z reduktora chyba niczego by nie poczuł :)
Wg mnie przy napędzie na 4 kapcie sprzęgło dostaje bardziej po dup.... Ale myślę że ślizgające się sprzęgło byłoby widoczne też przy wyższych obrotach tylko na tyle... A tak w ogóle to ja się nie znam i teoretyzuje teraz jak 85% tego forum :)21
Zielony Autobus 2,7TDi

Awatar użytkownika
DamnIt!
 
 
Posty: 3268
Rejestracja: śr paź 29, 2008 11:09 pm
Lokalizacja: ok. Krakał

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: DamnIt! » pn cze 07, 2010 6:56 pm

Qbartx pisze:
DamnIt! pisze:
Wiskoza działa tylko w położeniu 4H - w każdym innym jest zblokowana(także w 2H i N). Więc wrzucasz 4H i kręcisz ósemki po twardym placu - ma być ciut ciężej niż przy 2H, ale piszczeć kołami i strzelać nie powinno.
:o O czym Ty wogole rozmawiasz ?? :)21
Po 1 jezeli chodzi o napedy to w p1 czy 2 nie ma zadnej wiskozy :)
Chodzilo raczej o wiskoze w sensie sprzeglo wiskotyczne wiatraka.
:oops: zasugerowałem się wcześniejszym zdaniem o napędach - do głowy mi nie przyszło że ktoś nie umie sobie sprawdzić czy ma wiatrak na stałe zblokowany....

Poza tym w każdym Pajero/L200 z reduktorem SuperSelect JEST viskoza(czyli sprzęgło lepkościowe). I działa dokładnie tak jak opisałem. 8)
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell

Awatar użytkownika
Qbartx
Posty: 1672
Rejestracja: pt maja 18, 2007 7:13 pm
Lokalizacja: Konstancin

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Qbartx » pn cze 07, 2010 7:01 pm

DamnIt! pisze:
Poza tym w każdym Pajero/L200 z reduktorem SuperSelect JEST viskoza(czyli sprzęgło lepkościowe). I działa dokładnie tak jak opisałem. 8)
Musze Cie zmartwic :)21
Xj renix 4.0 pickup 2door,springi tyl, besterlocker, 35"
ZJ 4.0 up3.5" 31x10.5 mt

Awatar użytkownika
DamnIt!
 
 
Posty: 3268
Rejestracja: śr paź 29, 2008 11:09 pm
Lokalizacja: ok. Krakał

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: DamnIt! » pn cze 07, 2010 7:05 pm

Próbuj 8)
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell

Awatar użytkownika
Qbartx
Posty: 1672
Rejestracja: pt maja 18, 2007 7:13 pm
Lokalizacja: Konstancin

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Qbartx » pn cze 07, 2010 7:11 pm

A chwila, w pajero w centralnym jednak jest :)21
Xj renix 4.0 pickup 2door,springi tyl, besterlocker, 35"
ZJ 4.0 up3.5" 31x10.5 mt

Awatar użytkownika
bilans
Posty: 1972
Rejestracja: śr maja 29, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bydgoszcz/Zielonka
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: bilans » pn cze 07, 2010 7:46 pm

a więc tak pajero jedynka silnik 2,6 benzynka 4G54 żre mi olej i nic poza tym płynu nie ubywa jest czysty nie bąbelkuje , olej jest ok czysty wycieków nie ma tylko ubywa go zbyt szybko jakieś propozycje ? co zdechło ???
ps. jaki jest koszt remontu tego silnika ???
wrangler yj 4.0 .......toyota LC J12,Ranger, Pajero 2,5
http://www.firmabilans.pl/

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Kajen » pn cze 07, 2010 8:39 pm

Pierscionki zdechły ? Ale teoretyzuje. Podobnie jak 85% tego forum :)21

Awatar użytkownika
bilans
Posty: 1972
Rejestracja: śr maja 29, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bydgoszcz/Zielonka
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: bilans » pn cze 07, 2010 8:51 pm

przy odpaleniu mam wrażenie że mocniej zakopcił - lub wypluł oleju wydechem
trawa w miejscu gdzie pluł wydech była czarna- tłusta potem było już ok silnik przy odpalaniu kiedy jest zimny ma problemy schodzi na niskie obroty , jak tylko złapie temp. jest ok chodzi równiutko
pierścionki .. na tłokach powiadasz
czyli zwalać głowice
proszę o rozwinięcie tematu
wrangler yj 4.0 .......toyota LC J12,Ranger, Pajero 2,5
http://www.firmabilans.pl/

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Kajen » pn cze 07, 2010 10:10 pm

Poczekam az sie inni wypowiedza bo zwalenie głowicy to koszty, uszczelka, planowanie i inne pierdoły. Nawet nie wiem czy ewentualna wymiana pierscieni pomoze, moze warto by było wymienic tuleje ? Poczekamy na inne wypowiedzi.

Awatar użytkownika
bilans
Posty: 1972
Rejestracja: śr maja 29, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bydgoszcz/Zielonka
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: bilans » wt cze 08, 2010 7:44 am

no to jak tam będą inne wypowiedzi ????
wrangler yj 4.0 .......toyota LC J12,Ranger, Pajero 2,5
http://www.firmabilans.pl/

Awatar użytkownika
Browning
Posty: 1726
Rejestracja: sob wrz 13, 2008 10:09 am
Lokalizacja: Łódź

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Browning » wt cze 08, 2010 8:48 am

bilans pisze:no to jak tam będą inne wypowiedzi ????
Nie :wink: :)21 Nie przelałeś oleju?? Spotkałem się z tym że jak był za wysoki poziom oleju to wywalało go wydechem... Ale ten silnik też już miał swoje lata :)21
Zielony Autobus 2,7TDi

polaff
 
 
Posty: 1251
Rejestracja: pt mar 13, 2009 8:24 pm

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: polaff » wt cze 08, 2010 8:55 am

pomierz ciśnienia sprężania, zrób próbę olejową jeśli będą nieodpowiednie, wtedy będziesz wiedział co robić dalej.
Pajero 2,5 TD 1998
RX 450hL 2018
RC 200t 2017

Awatar użytkownika
acinski
Posty: 1604
Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
Lokalizacja: Chorzów

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: acinski » wt cze 08, 2010 12:13 pm

Polaff ubiegłeś mnie.
Dziadek 2,5TD `98

polaff
 
 
Posty: 1251
Rejestracja: pt mar 13, 2009 8:24 pm

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: polaff » wt cze 08, 2010 12:24 pm

acinski pisze:Polaff ubiegłeś mnie.
:lol:
Pajero 2,5 TD 1998
RX 450hL 2018
RC 200t 2017

Awatar użytkownika
bilans
Posty: 1972
Rejestracja: śr maja 29, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bydgoszcz/Zielonka
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: bilans » wt cze 08, 2010 1:11 pm

ok pytanie jakie powinno być ciśnienie sprężania ?
ile wchodzi oleju do silnika 2,6

ps. jakiś link na manuala do tego autka to co znalazłem wymaga logowania rejestracji znajomych beczki piwa itd
a głupio mi pytać o tak oczywiste sprawy ...

np. http://www.pajero.org.pl/ niestety nikogo tam nie znam ...
wrangler yj 4.0 .......toyota LC J12,Ranger, Pajero 2,5
http://www.firmabilans.pl/

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Kajen » wt cze 08, 2010 2:34 pm

Na mitsubishilinks.com jest manual.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość