

Moderator: Kosiarz
Szkoda że nie piszesz dokładnie o jaki samochód chodzi - ale jeśli masz Pajero 2 z silnikiem 3.0V6 24V(czyli te rzeczone 181 KM) to sprzęgiełka nie są Ci do niczego potrzebne - bo masz Super Select. Przednia oś jest ROZPINANA podciśnieniem - jest siłownik z gumową harmonijką po prawej stronie mostu przedniego. Zatem podnieś przód samochodu, odpal silnik, reduktor na 2H i sprawdź czy koła sobie luźno latają - bo powinny. Jeśli przednia oś jest spięta - znaczy masz kłopot z podciśnieniem/siłownikiem. Elektrozawory sterujące spinaniem przedniej osi masz na prawym nadkolu w komorze silnika. Choć z drugiej strony powinny Ci się świecić lampki między zegarami...Seba350 pisze:Sprzegielka - ma to sens ekonomiczny?? Troche te 181KM paliwa wciaga - sprzegielkami cos by sie zaoszczedzilo?? Teoretycznie tak - jak wyglada praktyka??
Wiskoza - jest jakos blokowana?? Wydaje m sie ,ze moja jest zblokowana bo wyje dosc mocno powyzej 3tys obr .
I jeszcze jedno - co odpowiada za sterowanie 3 trybami zawieszenia?? Pala mi sie caly czas trzy kontrolki - od S leciutko,a M i H normalnie sie pala pelna moca- caly czas nic sie nie zmienia.
Jesteś pewien??acinski pisze:A w reduktorze oliwa jest? Sprzęgło śmierdziałoby zawsze niezależnie od napędu.
DamnIt! pisze:
Wiskoza działa tylko w położeniu 4H - w każdym innym jest zblokowana(także w 2H i N). Więc wrzucasz 4H i kręcisz ósemki po twardym placu - ma być ciut ciężej niż przy 2H, ale piszczeć kołami i strzelać nie powinno.
Na to co siedzi w reduktorze SS potocznie zwykło się mówić viskoza i działa tylko na 4H.Qbartx pisze:O czym Ty wogole rozmawiasz
![]()
![]()
Po 1 jezeli chodzi o napedy to w p1 czy 2 nie ma zadnej wiskozy
Chodzilo raczej o wiskoze w sensie sprzeglo wiskotyczne wiatraka.
Wg mnie przy napędzie na 4 kapcie sprzęgło dostaje bardziej po dup.... Ale myślę że ślizgające się sprzęgło byłoby widoczne też przy wyższych obrotach tylko na tyle... A tak w ogóle to ja się nie znam i teoretyzuje teraz jak 85% tego forumacinski pisze:Nie jestem ale co mu szkodzi sprawdzić. Skoro nie dotykając sprzęgła śmierdzi to tarcza nie przylega dobrze do docisku ale wtedy wydaje mi się, że miałby uślizg na wyższych biegach również a o niczym takim nie napisał stąd przypuszczenie na reduktor. Z drugiej strony z reduktora chyba niczego by nie poczuł
Qbartx pisze:DamnIt! pisze:
Wiskoza działa tylko w położeniu 4H - w każdym innym jest zblokowana(także w 2H i N). Więc wrzucasz 4H i kręcisz ósemki po twardym placu - ma być ciut ciężej niż przy 2H, ale piszczeć kołami i strzelać nie powinno.
O czym Ty wogole rozmawiasz
![]()
![]()
Po 1 jezeli chodzi o napedy to w p1 czy 2 nie ma zadnej wiskozy
Chodzilo raczej o wiskoze w sensie sprzeglo wiskotyczne wiatraka.
Musze Cie zmartwicDamnIt! pisze:
Poza tym w każdym Pajero/L200 z reduktorem SuperSelect JEST viskoza(czyli sprzęgło lepkościowe). I działa dokładnie tak jak opisałem.
Niebilans pisze:no to jak tam będą inne wypowiedzi??
acinski pisze:Polaff ubiegłeś mnie.
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość