pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
Moderator: Kosiarz
- Misiek Cypr
-
- Posty: 13259
- Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
- Lokalizacja: Gdynia
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
cos tak na uszczelniacze zaworow tez moze wygladac...
Olej sie zbiera na tlokach przy uruchomieniu i kopci na poczatku.
Olej sie zbiera na tlokach przy uruchomieniu i kopci na poczatku.
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044
513549044
- Furi
- jestem tu nowy...
- Posty: 21
- Rejestracja: ndz paź 03, 2004 10:23 pm
- Lokalizacja: Łeba
- Kontaktowanie:
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
Dodam że moje Pajero ma Super Select. Dziś ciągnąłem przyczepę i dość duży ładunek. Cały czas miałem załączone 4H (bez żadnych reduktorów itp.)czyli napęd tylko na 4 koła. Ani razu nie zdarzyło mi się na trasie ok 200 km aby sprzęgło śmierdziało. Gdy tylko wjechałem z tymi napędami na piasek gdzie lekko koła buksowały od razu smród sprzęgła. Znowu zwróciłem szczególną uwagę czy pedał sprzęgła jest wyciśnięty i czy go nie dotykam. Wciśnięty miałem tylko pedał gazu i bieg 2. Może coś to pomoże wam w tym aby mi coś podpowiedzieć czemu to się tak dziejeFuri pisze:Mam pytanie do znawców pajero. Posiadam takie z 93 silnik 2.5 TD. Problem jest taki:
Wymieniłem sprzęgło na nowe jakieś pół roku temu. Jadąc na napędzie na 2 koła jest wszystko OK. Gdy tylko włączam na 4H i jadę w terenie gdzie jest lekki piasek (żaden ekstremalny teren), gdzie troszkę tylko koła szukają przyczepności to zaczyna śmierdzieć sprzęgło jakby się paliło. Dodaję że jadę tylko np na 1 lub 2 biegu i nie dotykam nawet pedału sprzęgła?
Isuzu Trooper 2,8 TD
Mitsubishi Pajero 2,5 TDi
Mitsubishi Pajero 2,5 TDi
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
Może to tylko wrażenie, że to sprzęgło. Stawiam na reduktor.
Skoro na asfalcie nie śmierdzi niezależnie od prędkości i obciążenia to znaczy, że viskoza w reduktorze ma małe tarcie bo przód kręci się z taką samą lub niewiele różną od tyłu.
Jednak jeśli tylko wjedziesz w teren różnica prędkości się zwiększa i może tu jest pies pogrzebany, że visko średnio albo wcale nie robi i jakimś odpowietrzeniem roznosi się smród przypalenia. Tak dywaguje tylko.
Skoro na asfalcie nie śmierdzi niezależnie od prędkości i obciążenia to znaczy, że viskoza w reduktorze ma małe tarcie bo przód kręci się z taką samą lub niewiele różną od tyłu.
Jednak jeśli tylko wjedziesz w teren różnica prędkości się zwiększa i może tu jest pies pogrzebany, że visko średnio albo wcale nie robi i jakimś odpowietrzeniem roznosi się smród przypalenia. Tak dywaguje tylko.
Dziadek 2,5TD `98
- Furi
- jestem tu nowy...
- Posty: 21
- Rejestracja: ndz paź 03, 2004 10:23 pm
- Lokalizacja: Łeba
- Kontaktowanie:
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
A jak to najprościej ten reduktor laik może sprawdzić
Isuzu Trooper 2,8 TD
Mitsubishi Pajero 2,5 TDi
Mitsubishi Pajero 2,5 TDi
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
Hmmm. najprościej to chyba wjechać w jakieś błoto. Zapiąć 4H i kazać komuś oglądać koła czy kręcą się ze zbliżoną prędkością (osiami). Najprawdopodobniej po przekątnej więc łatwo nie będzie.
Albo może po prostu gdy zacznie śmierdzieć wziąć ze sobą gruby przezroczysty wąż i wtykając go tu i ówdzie sprawdzać skąd smród się wydobywa. Skoro czuć go wewnątrz to najłatwiej złapać smród od reduktora bo połączenie tegoż ze skrzynią znajduje się w miejscu w którym wajchy włażą do wewnątrz kabiny.
Albo może po prostu gdy zacznie śmierdzieć wziąć ze sobą gruby przezroczysty wąż i wtykając go tu i ówdzie sprawdzać skąd smród się wydobywa. Skoro czuć go wewnątrz to najłatwiej złapać smród od reduktora bo połączenie tegoż ze skrzynią znajduje się w miejscu w którym wajchy włażą do wewnątrz kabiny.
Dziadek 2,5TD `98
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
Posciej podniesc lewa strone auta tak zeby oba lewe były w powietrzu a prawe na glebie. I nie wciskac r/d lockacinski pisze:Hmmm. najprościej to chyba wjechać w jakieś błoto...

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
Chyba nie bardzo. Chodziło o to aby reduktor miał obciążenie a nie wiem czy w takiej sytuacji ma i pojawia się niebezpieczeństwo, że jednak pojedzie z tego lewarka.
Dziadek 2,5TD `98
- bilans
- Posty: 1972
- Rejestracja: śr maja 29, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Zielonka
- Kontaktowanie:
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
witam
dla czego nie dawać mostu pod resor w pajero 1
?
dla czego nie dawać mostu pod resor w pajero 1

wrangler yj 4.0 .......toyota LC J12,Ranger, Pajero 2,5
http://www.firmabilans.pl/
http://www.firmabilans.pl/
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
Przekładaj i wrzucaj 42 cale. Chetnie zobacze taki pomnik 

- bilans
- Posty: 1972
- Rejestracja: śr maja 29, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Zielonka
- Kontaktowanie:
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
Kajen pisze:Przekładaj i wrzucaj 42 cale. Chetnie zobacze taki pomnik
ha dziękuję ale jakos mi to nie pasi...
pomijam że będzie nosem wąchał asfalt i dupa dziwnie sterczy
co jeszcze ?
resory szlak trafi
a wał .. krzyżaki ?
wrangler yj 4.0 .......toyota LC J12,Ranger, Pajero 2,5
http://www.firmabilans.pl/
http://www.firmabilans.pl/
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
Z Wczasowiczem pogadaj.
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
To tera Cie zaskoczę. Jak ma SS i tak zrobi na 4H, to jedno koło będzie sie mu kręciło dwa razy szybciej niż drugie. Sam tak robiłem jak naprawiałem ABS i też sie zdziwiłem.Kajen pisze:Posciej podniesc lewa strone auta tak zeby oba lewe były w powietrzu a prawe na glebie. I nie wciskac r/d lockacinski pisze:Hmmm. najprościej to chyba wjechać w jakieś błoto...
Jak coś, to dzwoń: 609 539 773
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
rort_ pisze:To tera Cie zaskoczę. Jak ma SS i tak zrobi na 4H, to jedno koło będzie sie mu kręciło dwa razy szybciej niż drugie. Sam tak robiłem jak naprawiałem ABS i też sie zdziwiłem.Kajen pisze:Posciej podniesc lewa strone auta tak zeby oba lewe były w powietrzu a prawe na glebie. I nie wciskac r/d lockacinski pisze:Hmmm. najprościej to chyba wjechać w jakieś błoto...
a to przecież normalne i wynika ze specyfiki działania mechanizmu różnicowego

Pajero 2,5 TD 1998
RX 450hL 2018
RC 200t 2017
RX 450hL 2018
RC 200t 2017
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
Ale kajenowi chodziło o podniesienie lewej strony a nie np tyłu. Jesli nie masz 4x4 to będzie sie kręciło tylko jedno koło hehe.polaff pisze:
a to przecież normalne i wynika ze specyfiki działania mechanizmu różnicowegoi wcale nie musi mieć SS nawet napędu 4x4 mieć nie musi
To, że kręci się jedno szybciej niż drugie wynika z tego, że SS nie ma przełożenia 50/50% tylko bodajze od60/40 do 50/50 w zalezności od potrzeb. Jesli tej potrzeby nie ma (nasz przypadek) większa moc idzie na tył.
Dziadek 2,5TD `98
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
acinski pisze:Ale kajenowi chodziło o podniesienie lewej strony a nie np tyłu. Jesli nie masz 4x4 to będzie sie kręciło tylko jedno koło hehe.polaff pisze:
a to przecież normalne i wynika ze specyfiki działania mechanizmu różnicowegoi wcale nie musi mieć SS nawet napędu 4x4 mieć nie musi
To, że kręci się jedno szybciej niż drugie wynika z tego, że SS nie ma przełożenia 50/50% tylko bodajze od60/40 do 50/50 w zalezności od potrzeb. Jesli tej potrzeby nie ma (nasz przypadek) większa moc idzie na tył.
ale 40/60% momentu obrotowego a nie predkości obrotowej, więc bez obciążenia prędkość powinna być porównywalna
Pajero 2,5 TD 1998
RX 450hL 2018
RC 200t 2017
RX 450hL 2018
RC 200t 2017
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
Myślę, że biorąc pod uwagę, że to nie zębatki a sprzęgło lepkościowe to przekłada się to na prędkość obrotową ale mogę się mylić bo to tylko taki domysł. Dopiero na 4L spinasz zębatkami, łańcuchem i czym tam jeszcze można 

Dziadek 2,5TD `98
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
Mamy rozumiec ze na 4h łancuch nie pracuje ? To jak jest dołączany przod ? 

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
nie słuchaj ichKajen pisze:Mamy rozumiec ze na 4h łancuch nie pracuje ? To jak jest dołączany przod ?

a tak wogóle do w SS czasem jest sprzęgło wiskotyczne czasem mechanizm róznicowy
aspołeczny ciśnieniowiec
SREĆAN PUT
SREĆAN PUT
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
Pewnie, że zawsze gdy dopnie się przednią oś. w końcu to łańcuch przenosi napęd na przód z osi ale przed nim jest albo sprzęgło albo różnicowy jak pisze. Tak mi się zdaje bo nie rozbierałem SS nigdy. Czas chyba rozebrać ten który leży sobie w piwnicy 

Dziadek 2,5TD `98
- rudypajero.koszalin
- Posty: 1895
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
- Lokalizacja: koszalin
- Kontaktowanie:
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
Sprzęgło wiskotyczne w reduktorze SS pajero nie przenosi napędu "bezpośrednio". Każdy SS ma mechanizm różnicowy stożkowy symetryczny (to taki co dzieli moment obrotowy 50:50), wiskoza jest zamontowana na wałku zdawczym przednim mechanizmu różnicowego (przed łańcuchem) I w razie potrzeby (różnica obrotów między przodem a tyłem) zpina ten wałek do kosza mechanizmu różnicowego.
PS. Wydaje mi się że wiskoza raczej nie powinna wydawać żadnego zapachu, ponieważ jest to element szczelnie zamknięty. Jego rozszczelnienie spowodowało by wyciek oleju wiskozowego i sprzęgło przestało by w ogóle działać.
Najpewniejszym sposobem na sprawdzenie czy wisko działa jest demontaż jednego z wałów napędowych. Auto bez jednego wału napędowego po wrzuceniu biegu i puszczeniu sprzęgła powinno krótką chwilę stać w miejscu, a następnie delikatnie się potoczyć.
PS. Wydaje mi się że wiskoza raczej nie powinna wydawać żadnego zapachu, ponieważ jest to element szczelnie zamknięty. Jego rozszczelnienie spowodowało by wyciek oleju wiskozowego i sprzęgło przestało by w ogóle działać.
Najpewniejszym sposobem na sprawdzenie czy wisko działa jest demontaż jednego z wałów napędowych. Auto bez jednego wału napędowego po wrzuceniu biegu i puszczeniu sprzęgła powinno krótką chwilę stać w miejscu, a następnie delikatnie się potoczyć.
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.
- PAJERO Driver
- Posty: 421
- Rejestracja: czw sie 07, 2008 12:57 pm
- Lokalizacja: Stargard
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
Witam Kolegów
Przepraszam że nieco nie na temat pod Waszymi wypowiedziami....
Mam takie pytanie
i jednocześnie prozbę..... 
Czy jest możliwość otrzymania fotek Skrzyneczki z Bezpiecznikami która jest zaraz obok akumulatora... Chodzi mi o pokrywę z czytelnymi napisami który jest do czego bezpiecznik i również fotkę po zdjęciu tej pokrywy ile jest tych bezpieczników oryginalnie....
Jest to Pajero II 2.5Turbo Interkuler z 97r. 3x drzwiowe...Model V24
Z Góry Dziękuję za info.i fotki... jeżeli kłopot na forum to poproszę na maila.... " soprano25@poczta.fm "
Pozdrawiam
Damian N.


Mam takie pytanie


Czy jest możliwość otrzymania fotek Skrzyneczki z Bezpiecznikami która jest zaraz obok akumulatora... Chodzi mi o pokrywę z czytelnymi napisami który jest do czego bezpiecznik i również fotkę po zdjęciu tej pokrywy ile jest tych bezpieczników oryginalnie....
Jest to Pajero II 2.5Turbo Interkuler z 97r. 3x drzwiowe...Model V24
Z Góry Dziękuję za info.i fotki... jeżeli kłopot na forum to poproszę na maila.... " soprano25@poczta.fm "

Pozdrawiam
Damian N.
Pajero Classic 2.5 IntercoolerTurbo do przeróbki.....
GG: 4883455
GG: 4883455
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
Viskoza jest osadzona na tylnym wałku wyjściowym reduktora - pomiędzy dyferencjałem a łożyskiem tegoż wałka. Patrząc od strony skrzyni - viskoza jest za łańcuchem.
Tak to wygląda mniej-więcej:

A tak wygląda reduktor SS z Pajero 2 w środku:

Viskoza ma numer 30421
Skrzynka bezpieczników w komorze silnika:
Bezpieczniki spore:

Bezpieczniki mniejsze:

Przekaźniki:

Tak to wygląda mniej-więcej:

A tak wygląda reduktor SS z Pajero 2 w środku:

Viskoza ma numer 30421
Skrzynka bezpieczników w komorze silnika:
Bezpieczniki spore:

Bezpieczniki mniejsze:

Przekaźniki:

Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell
- PAJERO Driver
- Posty: 421
- Rejestracja: czw sie 07, 2008 12:57 pm
- Lokalizacja: Stargard
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
Dziękuję 

Pajero Classic 2.5 IntercoolerTurbo do przeróbki.....
GG: 4883455
GG: 4883455
- harcownik1979g
-
- Posty: 272
- Rejestracja: ndz sty 13, 2008 2:24 pm
- Lokalizacja: Gliwice
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
Witam
Posiadam pajero II krótkiego nie mam relingów dachowych i nie posiadam też rynienki na mocowanie bagaznika, chciałbym sam zdiałac bagaznik tylko potrzebuje pomocy jak go do auta przymocować w którym miejscu itp
Posiadam pajero II krótkiego nie mam relingów dachowych i nie posiadam też rynienki na mocowanie bagaznika, chciałbym sam zdiałac bagaznik tylko potrzebuje pomocy jak go do auta przymocować w którym miejscu itp
FIAT 600 ( czerwony pierdziel )
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
są gotowe łapy thule
ja kupowalem w taurusie w mikolowie
ja kupowalem w taurusie w mikolowie
biedny inżynier 
"[cenzura] no nie, no po prostu [cenzura] no nie!"

"[cenzura] no nie, no po prostu [cenzura] no nie!"
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość