pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13259
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Misiek Cypr » wt cze 08, 2010 2:52 pm

cos tak na uszczelniacze zaworow tez moze wygladac...

Olej sie zbiera na tlokach przy uruchomieniu i kopci na poczatku.
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
Furi
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 21
Rejestracja: ndz paź 03, 2004 10:23 pm
Lokalizacja: Łeba
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Furi » wt cze 08, 2010 8:18 pm

Furi pisze:Mam pytanie do znawców pajero. Posiadam takie z 93 silnik 2.5 TD. Problem jest taki:
Wymieniłem sprzęgło na nowe jakieś pół roku temu. Jadąc na napędzie na 2 koła jest wszystko OK. Gdy tylko włączam na 4H i jadę w terenie gdzie jest lekki piasek (żaden ekstremalny teren), gdzie troszkę tylko koła szukają przyczepności to zaczyna śmierdzieć sprzęgło jakby się paliło. Dodaję że jadę tylko np na 1 lub 2 biegu i nie dotykam nawet pedału sprzęgła?
Dodam że moje Pajero ma Super Select. Dziś ciągnąłem przyczepę i dość duży ładunek. Cały czas miałem załączone 4H (bez żadnych reduktorów itp.)czyli napęd tylko na 4 koła. Ani razu nie zdarzyło mi się na trasie ok 200 km aby sprzęgło śmierdziało. Gdy tylko wjechałem z tymi napędami na piasek gdzie lekko koła buksowały od razu smród sprzęgła. Znowu zwróciłem szczególną uwagę czy pedał sprzęgła jest wyciśnięty i czy go nie dotykam. Wciśnięty miałem tylko pedał gazu i bieg 2. Może coś to pomoże wam w tym aby mi coś podpowiedzieć czemu to się tak dzieje
Isuzu Trooper 2,8 TD
Mitsubishi Pajero 2,5 TDi

Awatar użytkownika
acinski
Posty: 1604
Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
Lokalizacja: Chorzów

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: acinski » wt cze 08, 2010 8:31 pm

Może to tylko wrażenie, że to sprzęgło. Stawiam na reduktor.
Skoro na asfalcie nie śmierdzi niezależnie od prędkości i obciążenia to znaczy, że viskoza w reduktorze ma małe tarcie bo przód kręci się z taką samą lub niewiele różną od tyłu.
Jednak jeśli tylko wjedziesz w teren różnica prędkości się zwiększa i może tu jest pies pogrzebany, że visko średnio albo wcale nie robi i jakimś odpowietrzeniem roznosi się smród przypalenia. Tak dywaguje tylko.
Dziadek 2,5TD `98

Awatar użytkownika
Furi
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 21
Rejestracja: ndz paź 03, 2004 10:23 pm
Lokalizacja: Łeba
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Furi » śr cze 09, 2010 7:14 pm

A jak to najprościej ten reduktor laik może sprawdzić
Isuzu Trooper 2,8 TD
Mitsubishi Pajero 2,5 TDi

Awatar użytkownika
acinski
Posty: 1604
Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
Lokalizacja: Chorzów

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: acinski » śr cze 09, 2010 8:05 pm

Hmmm. najprościej to chyba wjechać w jakieś błoto. Zapiąć 4H i kazać komuś oglądać koła czy kręcą się ze zbliżoną prędkością (osiami). Najprawdopodobniej po przekątnej więc łatwo nie będzie.

Albo może po prostu gdy zacznie śmierdzieć wziąć ze sobą gruby przezroczysty wąż i wtykając go tu i ówdzie sprawdzać skąd smród się wydobywa. Skoro czuć go wewnątrz to najłatwiej złapać smród od reduktora bo połączenie tegoż ze skrzynią znajduje się w miejscu w którym wajchy włażą do wewnątrz kabiny.
Dziadek 2,5TD `98

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Kajen » śr cze 09, 2010 9:14 pm

acinski pisze:Hmmm. najprościej to chyba wjechać w jakieś błoto...
Posciej podniesc lewa strone auta tak zeby oba lewe były w powietrzu a prawe na glebie. I nie wciskac r/d lock :)21

Awatar użytkownika
acinski
Posty: 1604
Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
Lokalizacja: Chorzów

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: acinski » śr cze 09, 2010 10:44 pm

Chyba nie bardzo. Chodziło o to aby reduktor miał obciążenie a nie wiem czy w takiej sytuacji ma i pojawia się niebezpieczeństwo, że jednak pojedzie z tego lewarka.
Dziadek 2,5TD `98

Awatar użytkownika
bilans
Posty: 1972
Rejestracja: śr maja 29, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bydgoszcz/Zielonka
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: bilans » czw cze 10, 2010 11:46 am

witam
dla czego nie dawać mostu pod resor w pajero 1 ???
wrangler yj 4.0 .......toyota LC J12,Ranger, Pajero 2,5
http://www.firmabilans.pl/

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Kajen » czw cze 10, 2010 12:23 pm

Przekładaj i wrzucaj 42 cale. Chetnie zobacze taki pomnik :)21

Awatar użytkownika
bilans
Posty: 1972
Rejestracja: śr maja 29, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bydgoszcz/Zielonka
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: bilans » czw cze 10, 2010 12:29 pm

Kajen pisze:Przekładaj i wrzucaj 42 cale. Chetnie zobacze taki pomnik :)21

ha dziękuję ale jakos mi to nie pasi...
pomijam że będzie nosem wąchał asfalt i dupa dziwnie sterczy
co jeszcze ?
resory szlak trafi
a wał .. krzyżaki ?
wrangler yj 4.0 .......toyota LC J12,Ranger, Pajero 2,5
http://www.firmabilans.pl/

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Kajen » czw cze 10, 2010 12:35 pm

Z Wczasowiczem pogadaj.

Awatar użytkownika
rort_
Posty: 1681
Rejestracja: ndz cze 18, 2006 9:34 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: rort_ » czw cze 10, 2010 9:00 pm

Kajen pisze:
acinski pisze:Hmmm. najprościej to chyba wjechać w jakieś błoto...
Posciej podniesc lewa strone auta tak zeby oba lewe były w powietrzu a prawe na glebie. I nie wciskac r/d lock :)21
To tera Cie zaskoczę. Jak ma SS i tak zrobi na 4H, to jedno koło będzie sie mu kręciło dwa razy szybciej niż drugie. Sam tak robiłem jak naprawiałem ABS i też sie zdziwiłem.
Jak coś, to dzwoń: 609 539 773

polaff
 
 
Posty: 1251
Rejestracja: pt mar 13, 2009 8:24 pm

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: polaff » czw cze 10, 2010 9:08 pm

rort_ pisze:
Kajen pisze:
acinski pisze:Hmmm. najprościej to chyba wjechać w jakieś błoto...
Posciej podniesc lewa strone auta tak zeby oba lewe były w powietrzu a prawe na glebie. I nie wciskac r/d lock :)21
To tera Cie zaskoczę. Jak ma SS i tak zrobi na 4H, to jedno koło będzie sie mu kręciło dwa razy szybciej niż drugie. Sam tak robiłem jak naprawiałem ABS i też sie zdziwiłem.

a to przecież normalne i wynika ze specyfiki działania mechanizmu różnicowego :)21 i wcale nie musi mieć SS nawet napędu 4x4 mieć nie musi
Pajero 2,5 TD 1998
RX 450hL 2018
RC 200t 2017

Awatar użytkownika
acinski
Posty: 1604
Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
Lokalizacja: Chorzów

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: acinski » czw cze 10, 2010 11:09 pm

polaff pisze:

a to przecież normalne i wynika ze specyfiki działania mechanizmu różnicowego :)21 i wcale nie musi mieć SS nawet napędu 4x4 mieć nie musi
Ale kajenowi chodziło o podniesienie lewej strony a nie np tyłu. Jesli nie masz 4x4 to będzie sie kręciło tylko jedno koło hehe.
To, że kręci się jedno szybciej niż drugie wynika z tego, że SS nie ma przełożenia 50/50% tylko bodajze od60/40 do 50/50 w zalezności od potrzeb. Jesli tej potrzeby nie ma (nasz przypadek) większa moc idzie na tył.
Dziadek 2,5TD `98

polaff
 
 
Posty: 1251
Rejestracja: pt mar 13, 2009 8:24 pm

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: polaff » czw cze 10, 2010 11:25 pm

acinski pisze:
polaff pisze:

a to przecież normalne i wynika ze specyfiki działania mechanizmu różnicowego :)21 i wcale nie musi mieć SS nawet napędu 4x4 mieć nie musi
Ale kajenowi chodziło o podniesienie lewej strony a nie np tyłu. Jesli nie masz 4x4 to będzie sie kręciło tylko jedno koło hehe.
To, że kręci się jedno szybciej niż drugie wynika z tego, że SS nie ma przełożenia 50/50% tylko bodajze od60/40 do 50/50 w zalezności od potrzeb. Jesli tej potrzeby nie ma (nasz przypadek) większa moc idzie na tył.

ale 40/60% momentu obrotowego a nie predkości obrotowej, więc bez obciążenia prędkość powinna być porównywalna
Pajero 2,5 TD 1998
RX 450hL 2018
RC 200t 2017

Awatar użytkownika
acinski
Posty: 1604
Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
Lokalizacja: Chorzów

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: acinski » pt cze 11, 2010 11:57 am

Myślę, że biorąc pod uwagę, że to nie zębatki a sprzęgło lepkościowe to przekłada się to na prędkość obrotową ale mogę się mylić bo to tylko taki domysł. Dopiero na 4L spinasz zębatkami, łańcuchem i czym tam jeszcze można :)
Dziadek 2,5TD `98

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Kajen » pt cze 11, 2010 12:39 pm

Mamy rozumiec ze na 4h łancuch nie pracuje ? To jak jest dołączany przod ? :o

Awatar użytkownika
majcher
Posty: 2015
Rejestracja: pt lip 11, 2003 7:38 am
Lokalizacja: Gdańsk

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: majcher » pt cze 11, 2010 1:45 pm

Kajen pisze:Mamy rozumiec ze na 4h łancuch nie pracuje ? To jak jest dołączany przod ? :o
nie słuchaj ich :)21 - łancuch jest zawsze na 4x w uzyciu

a tak wogóle do w SS czasem jest sprzęgło wiskotyczne czasem mechanizm róznicowy
aspołeczny ciśnieniowiec
SREĆAN PUT

Awatar użytkownika
acinski
Posty: 1604
Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
Lokalizacja: Chorzów

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: acinski » pt cze 11, 2010 9:22 pm

Pewnie, że zawsze gdy dopnie się przednią oś. w końcu to łańcuch przenosi napęd na przód z osi ale przed nim jest albo sprzęgło albo różnicowy jak pisze. Tak mi się zdaje bo nie rozbierałem SS nigdy. Czas chyba rozebrać ten który leży sobie w piwnicy :)
Dziadek 2,5TD `98

Awatar użytkownika
rudypajero.koszalin
Posty: 1895
Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
Lokalizacja: koszalin
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: rudypajero.koszalin » pt cze 11, 2010 10:01 pm

Sprzęgło wiskotyczne w reduktorze SS pajero nie przenosi napędu "bezpośrednio". Każdy SS ma mechanizm różnicowy stożkowy symetryczny (to taki co dzieli moment obrotowy 50:50), wiskoza jest zamontowana na wałku zdawczym przednim mechanizmu różnicowego (przed łańcuchem) I w razie potrzeby (różnica obrotów między przodem a tyłem) zpina ten wałek do kosza mechanizmu różnicowego.

PS. Wydaje mi się że wiskoza raczej nie powinna wydawać żadnego zapachu, ponieważ jest to element szczelnie zamknięty. Jego rozszczelnienie spowodowało by wyciek oleju wiskozowego i sprzęgło przestało by w ogóle działać.
Najpewniejszym sposobem na sprawdzenie czy wisko działa jest demontaż jednego z wałów napędowych. Auto bez jednego wału napędowego po wrzuceniu biegu i puszczeniu sprzęgła powinno krótką chwilę stać w miejscu, a następnie delikatnie się potoczyć.
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.

Awatar użytkownika
PAJERO Driver
Posty: 421
Rejestracja: czw sie 07, 2008 12:57 pm
Lokalizacja: Stargard

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: PAJERO Driver » pt cze 11, 2010 10:22 pm

Witam Kolegów :) Przepraszam że nieco nie na temat pod Waszymi wypowiedziami.... :wink:

Mam takie pytanie ?? i jednocześnie prozbę..... :wink:

Czy jest możliwość otrzymania fotek Skrzyneczki z Bezpiecznikami która jest zaraz obok akumulatora... Chodzi mi o pokrywę z czytelnymi napisami który jest do czego bezpiecznik i również fotkę po zdjęciu tej pokrywy ile jest tych bezpieczników oryginalnie....

Jest to Pajero II 2.5Turbo Interkuler z 97r. 3x drzwiowe...Model V24

Z Góry Dziękuję za info.i fotki... jeżeli kłopot na forum to poproszę na maila.... " soprano25@poczta.fm " :)2
Pozdrawiam
Damian N.
Pajero Classic 2.5 IntercoolerTurbo do przeróbki.....
GG: 4883455

Awatar użytkownika
DamnIt!
 
 
Posty: 3268
Rejestracja: śr paź 29, 2008 11:09 pm
Lokalizacja: ok. Krakał

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: DamnIt! » pt cze 11, 2010 10:42 pm

Viskoza jest osadzona na tylnym wałku wyjściowym reduktora - pomiędzy dyferencjałem a łożyskiem tegoż wałka. Patrząc od strony skrzyni - viskoza jest za łańcuchem.

Tak to wygląda mniej-więcej:
Obrazek



A tak wygląda reduktor SS z Pajero 2 w środku:
Obrazek
Viskoza ma numer 30421


Skrzynka bezpieczników w komorze silnika:

Bezpieczniki spore:
Obrazek

Bezpieczniki mniejsze:
Obrazek

Przekaźniki:
Obrazek
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell

Awatar użytkownika
PAJERO Driver
Posty: 421
Rejestracja: czw sie 07, 2008 12:57 pm
Lokalizacja: Stargard

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: PAJERO Driver » pt cze 11, 2010 10:54 pm

Dziękuję :)2
Pajero Classic 2.5 IntercoolerTurbo do przeróbki.....
GG: 4883455

Awatar użytkownika
harcownik1979g
 
 
Posty: 272
Rejestracja: ndz sty 13, 2008 2:24 pm
Lokalizacja: Gliwice

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: harcownik1979g » sob cze 12, 2010 1:43 pm

Witam
Posiadam pajero II krótkiego nie mam relingów dachowych i nie posiadam też rynienki na mocowanie bagaznika, chciałbym sam zdiałac bagaznik tylko potrzebuje pomocy jak go do auta przymocować w którym miejscu itp
FIAT 600 ( czerwony pierdziel )

Awatar użytkownika
poreb
 
 
Posty: 2632
Rejestracja: wt lip 31, 2007 9:56 pm
Lokalizacja: Górny Śląsk
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: poreb » sob cze 12, 2010 5:21 pm

są gotowe łapy thule
ja kupowalem w taurusie w mikolowie
biedny inżynier :)21
"[cenzura] no nie, no po prostu [cenzura] no nie!"

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość