pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
bilans
Posty: 1972
Rejestracja: śr maja 29, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bydgoszcz/Zielonka
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: bilans » sob cze 12, 2010 5:35 pm

bilans pisze:przy odpaleniu mam wrażenie że mocniej zakopcił - lub wypluł oleju wydechem
trawa w miejscu gdzie pluł wydech była czarna- tłusta potem było już ok silnik przy odpalaniu kiedy jest zimny ma problemy schodzi na niskie obroty , jak tylko złapie temp. jest ok chodzi równiutko
pierścionki .. na tłokach powiadasz
czyli zwalać głowice
proszę o rozwinięcie tematu

dalszy ciąg zabawy z pajero 1
ciśnienie silnika 2,6 4G54
gary od rozrządu licząc
1= 9,4
2= 8,7
3= 8,7
4= 9
norma to 8,8:1 lub 8,7:1 (ten z kataliz.)
więc gar 1 i 4 dają czadu ... dosłownie
świece po 100 km jazdy (nowe) są czarne (sadza) - bardzo czarne
1 świeca lekko śladowo kropka oleju
2 i 3 sadza
4 sadza i dość mokra olej

przez bagnet nie dmucha troszkę pluje przez korek wlewu oleju

przy wkręcaniu na 3000 - 4000 tys obr. zaczyna kopcić na niebiesko-szaro
przy odpuszczeniu obr. dym zanika tak samo jest na ciepłym i zimnym silniku
poza tym na 100 km poszło około 1 litra oleju ... :(
na wolnych obr. jest wszystko ok ...

diagnoza ...
poprawcie mnie jeśli się mylę : pierścienie ?

proszę o poradę jak to wyleczyć (tz co powymieniać, zrobić itp)
mam tylko nadzieję że gładzie cylindrów są ok ..
ps. głowice raczej też robić ??
wrangler yj 4.0 .......toyota LC J12,Ranger, Pajero 2,5
http://www.firmabilans.pl/

dyfer
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 41
Rejestracja: czw lis 22, 2007 4:20 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: dyfer » ndz cze 13, 2010 7:49 am

Witam,

mam pytanie odnośnie Pajero I 3.0 V6 SOHC.

Czy w tym silniku rozrząd jest "kolizyjny" ?

Za odpowiedź z góry dziękuje.

Awatar użytkownika
Seba350
Posty: 430
Rejestracja: wt wrz 30, 2008 4:07 pm
Lokalizacja: Złotów
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Seba350 » ndz cze 13, 2010 11:07 pm

DamnIt! pisze:
Szkoda że nie piszesz dokładnie o jaki samochód chodzi - ale jeśli masz Pajero 2 z silnikiem 3.0V6 24V(czyli te rzeczone 181 KM) to sprzęgiełka nie są Ci do niczego potrzebne - bo masz Super Select. Przednia oś jest ROZPINANA podciśnieniem - jest siłownik z gumową harmonijką po prawej stronie mostu przedniego. Zatem podnieś przód samochodu, odpal silnik, reduktor na 2H i sprawdź czy koła sobie luźno latają - bo powinny. Jeśli przednia oś jest spięta - znaczy masz kłopot z podciśnieniem/siłownikiem. Elektrozawory sterujące spinaniem przedniej osi masz na prawym nadkolu w komorze silnika. Choć z drugiej strony powinny Ci się świecić lampki między zegarami...
Mowisz o zapinaniu przedniego napedu,tak?? Wg mnie sprzegielek w piastach urzywa sie do rozpinania mechanizmu roznicowego osi przedniej a nie napedu "ogolnie" - lece sobie w trase po czarnym 1000km wiec po co maja sie krecic bebechy przedniego mostu?? Sam naped oczywiscie mi rozpina na 2H i kontorolki mrugaja od przednich kol.
Suzuki Samurai 1,8 - PARARAŃCZA - sprzedana
Suzuki Vitara Cabrio+2"
Escort Cabrio RS2000 i inne

Awatar użytkownika
bilans
Posty: 1972
Rejestracja: śr maja 29, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bydgoszcz/Zielonka
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: bilans » pn cze 14, 2010 9:41 am

bilans pisze:
bilans pisze:przy odpaleniu mam wrażenie że mocniej zakopcił - lub wypluł oleju wydechem
trawa w miejscu gdzie pluł wydech była czarna- tłusta potem było już ok silnik przy odpalaniu kiedy jest zimny ma problemy schodzi na niskie obroty , jak tylko złapie temp. jest ok chodzi równiutko
pierścionki .. na tłokach powiadasz
czyli zwalać głowice
proszę o rozwinięcie tematu

dalszy ciąg zabawy z pajero 1
ciśnienie silnika 2,6 4G54
gary od rozrządu licząc
1= 9,4
2= 8,7
3= 8,7
4= 9
norma to 8,8:1 lub 8,7:1 (ten z kataliz.)
więc gar 1 i 4 dają czadu ... dosłownie
świece po 100 km jazdy (nowe) są czarne (sadza) - bardzo czarne
1 świeca lekko śladowo kropka oleju
2 i 3 sadza
4 sadza i dość mokra olej

przez bagnet nie dmucha troszkę pluje przez korek wlewu oleju

przy wkręcaniu na 3000 - 4000 tys obr. zaczyna kopcić na niebiesko-szaro
przy odpuszczeniu obr. dym zanika tak samo jest na ciepłym i zimnym silniku
poza tym na 100 km poszło około 1 litra oleju ... :(
na wolnych obr. jest wszystko ok ...

diagnoza ...
poprawcie mnie jeśli się mylę : pierścienie ?

proszę o poradę jak to wyleczyć (tz co powymieniać, zrobić itp)
mam tylko nadzieję że gładzie cylindrów są ok ..
ps. głowice raczej też robić ??

wszyscy milczą rozumiem... trup .... :)16
wrangler yj 4.0 .......toyota LC J12,Ranger, Pajero 2,5
http://www.firmabilans.pl/

Awatar użytkownika
acinski
Posty: 1604
Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
Lokalizacja: Chorzów

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: acinski » pn cze 14, 2010 10:16 am

Seba350 pisze:
Mowisz o zapinaniu przedniego napedu,tak?? Wg mnie sprzegielek w piastach urzywa sie do rozpinania mechanizmu roznicowego osi przedniej a nie napedu "ogolnie" - lece sobie w trase po czarnym 1000km wiec po co maja sie krecic bebechy przedniego mostu?? Sam naped oczywiscie mi rozpina na 2H i kontorolki mrugaja od przednich kol.
Chodzi o to, że przy SS nie ma sprzęgiełek :) Przednia oś jest zapinana pneumatycznie, na przednim moście masz siłownik który to zapina. Taka harmonijka charakterystyczna. ES tego nie ma ma za to sprzęgi przednich piast.
Chyba, że coś potentegowałem :)
Dziadek 2,5TD `98

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13259
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Misiek Cypr » pn cze 14, 2010 10:50 am

Sa ES z pneumatyka i zabierakami...
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
acinski
Posty: 1604
Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
Lokalizacja: Chorzów

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: acinski » pn cze 14, 2010 11:04 am

Ale to nowsze konstrukcje raczej. W jedynkach próżno szukać jak mniemam. Takie ES trzeba było wprowadzić bo ludziom się z auta wysiadać nie chce aby rozpiąć manuale albo cofać bo nie zawsze się da :)
Dziadek 2,5TD `98

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: gebels » pn cze 14, 2010 1:26 pm

dyfer pisze:Witam,

mam pytanie odnośnie Pajero I 3.0 V6 SOHC.

Czy w tym silniku rozrząd jest "kolizyjny" ?

Za odpowiedź z góry dziękuje.

nie
Czwarte serce :cry:

Awatar użytkownika
acinski
Posty: 1604
Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
Lokalizacja: Chorzów

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: acinski » pn cze 14, 2010 1:42 pm

Gebels poważnie? To byłby bardzo dobry wybór. nawet jak rozrząd walnie kończyłoby się wymianą paska i jazda :)

Tak na marginesie. Wiesz coś o oliwie Royal Purple? Mogę dostać w dobrej cenie syntetyk do subaraka.
Dziadek 2,5TD `98

Awatar użytkownika
bilans
Posty: 1972
Rejestracja: śr maja 29, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bydgoszcz/Zielonka
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: bilans » pn cze 14, 2010 6:11 pm

no to małe pytanko ..
1.jakiego producenta kupować uszczelki silnika 4G54 (pajero 1, 2,6l) aby nie kupić g..
2. w jakiej firmie, sklepie,hurtowni kupować części ? (aby nie dać się wy...) :oops:

ps. a nie ma ktoś do pozbycia się tego silniczka ..?
wrangler yj 4.0 .......toyota LC J12,Ranger, Pajero 2,5
http://www.firmabilans.pl/

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Kajen » pn cze 14, 2010 8:03 pm

Ja mam 2.3td. Za skrzynke wodki pojdzie. :)21

Awatar użytkownika
DamnIt!
 
 
Posty: 3268
Rejestracja: śr paź 29, 2008 11:09 pm
Lokalizacja: ok. Krakał

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: DamnIt! » wt cze 15, 2010 7:18 am

Przód w Pajero z SS jest ROZPINANY za pomocą siłownika sterowanego podciśnieniem. Bez sygnału sterującego(podciśnienia) przód jest SPIĘTY. Ma to bardzo sensowne uzasadnienie: jeśli nawet gdzieś w bagnie udupimy wężyki od przedniego mostu to nie tracimy trakcji przedniej osi. Przód można dołączać(2H -> 4H) bez kłopotu do prędkości 90 km/h - aczkolwiek dobrze byłoby wziąć wtedy na chwilę nogę z gazu.
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell

Awatar użytkownika
bilans
Posty: 1972
Rejestracja: śr maja 29, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bydgoszcz/Zielonka
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: bilans » śr cze 16, 2010 2:14 pm

czy do silnika 4g54 dostanę pierścienie gdzie pierścień olejowy składa się z 2 elementów - pierścienia i sprężyny ?
normalnie występują takie gdzie pierścień olejowy to taki skladający się z 3 części, ząbkowanej jakby harmonijki i dwóch pierścieni bardzo cieńkich
silnik nie ma rys na gładziach cylindrów niestety ma bardzo mały delikatny próg co z nim zrobić ??? szlifowania cylindra wolałbym uniknąć .. zapomniałem pomiarów zabrać ale jest ledwo wyczuwalny ...
wrangler yj 4.0 .......toyota LC J12,Ranger, Pajero 2,5
http://www.firmabilans.pl/

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13259
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Misiek Cypr » śr cze 16, 2010 2:55 pm

W tak starym silniku, to nic dziwnego ze czujesz prog. Bez pomiarow nikt Ci nie wywrozy, jak bardzo zuzyty jest twoj silnik, ale malo prawdopodobne, ze trzeba go szlifowac. srednio inteligentny mechanior powinien go bez problemu zdiagnozowac.
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
Videlec
 
 
Posty: 4116
Rejestracja: pn maja 15, 2006 1:38 pm
Lokalizacja: Lublin

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Videlec » śr cze 16, 2010 6:36 pm

Czy ktoś wie od czego jest ten czarny przekaźnik zaznaczony strzałką? Mocowany troche jak gdyby było to coś fabrycznego (bo np. ten czerwony przypięty do niego jest od dodatkowych halogenów na gejrurze więc sobie dyndał) ten kulturalnie przykręcony śrubką :wink: Dwa kabelki od niego nie są do niczego podpięte, jeden idzie chyba bezpośrednio do aku a drugi... hmmm do pneumatycznego klaksonu...? Były takie w miśkach seryjnie? Pytam bo jeden pin ruda ukruszyła i kabelek se lata a nie wiem czy jak wymienie ten przekaźnik, to cokolwiek to zmieni, bo może jest on od czegoś, co nie istnieje w moim aucie :)21

Obrazek

jaki samochód takie problemy :roll: :)21
PIV 3,2DiD

Szczęście to jedyna rzecz, która staje się większa, gdy się ją dzieli.

Awatar użytkownika
majcher
Posty: 2015
Rejestracja: pt lip 11, 2003 7:38 am
Lokalizacja: Gdańsk

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: majcher » śr cze 16, 2010 11:09 pm

to raczej produkcja własna
aspołeczny ciśnieniowiec
SREĆAN PUT

Awatar użytkownika
bilans
Posty: 1972
Rejestracja: śr maja 29, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bydgoszcz/Zielonka
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: bilans » czw cze 17, 2010 5:19 pm

silnik 4g54 - w głowicy jest 8 uszczelniaczy zaworów = ok ale poza tym
w głowicy występują po jednym na cylinder - takie małe uszczelniacze na ?? niewiem jak się to nazywa .. :(


Obrazek
wrangler yj 4.0 .......toyota LC J12,Ranger, Pajero 2,5
http://www.firmabilans.pl/

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13259
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Misiek Cypr » czw cze 17, 2010 7:28 pm

Wyglada jak zawor startowy :o

Ale, chyba nie masz rozrusznika pneumatyka?
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
bilans
Posty: 1972
Rejestracja: śr maja 29, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bydgoszcz/Zielonka
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: bilans » czw cze 17, 2010 10:08 pm

jestem cieńki w te klocki jeśli napiszę coś głupiego wybaczcie i - poprawcie ..

-zawór recyrkulacji spalin ? zewnętrzne układy recyrkulacji – spaliny pobierane są z kolektora wylotowego, a następnie kierowane do układu ssącego. Za odpowiednie dawkowanie odpowiedzialny jest zawór recyrkulacji.

Obrazek
wrangler yj 4.0 .......toyota LC J12,Ranger, Pajero 2,5
http://www.firmabilans.pl/

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Kajen » pt cze 18, 2010 9:42 am

Z innej beczki. Czy ktos wie przy jakiej temperaturze włącza sie wentylator w intercoolerze od 2.8 ?

Awatar użytkownika
DamnIt!
 
 
Posty: 3268
Rejestracja: śr paź 29, 2008 11:09 pm
Lokalizacja: ok. Krakał

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: DamnIt! » sob cze 19, 2010 7:12 am

Kajen pisze:Z innej beczki. Czy ktos wie przy jakiej temperaturze włącza sie wentylator w intercoolerze od 2.8 ?
włącza się przy 60 stopniach(+/- 3) a wyłącza przy 50 stopniach(+/- 5)

Odnośnie 4G54: "Jet Valve" został dodany celem poprawy czystości spalin. Wg. moich papierzysków - występował jedynie w silnikach sprzedawanych w USiA - są także głowice do tego silnika(4G54) bez tegoż zaworu. Uszczelnienie tego "jet velve'a" w głowicy to O-ring - numer wg AJUSA: 16004100(wymiary 8.3x1.9). O-ring ten powinien być wymieniany za każdym razem kiedy jest demontowany zawór.
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Kajen » sob cze 19, 2010 9:04 am

Dzieki. Na Ciebie zawsze mozna liczyc :)2

P.S. Noteckie rewelka :)

Awatar użytkownika
bilans
Posty: 1972
Rejestracja: śr maja 29, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bydgoszcz/Zielonka
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: bilans » sob cze 19, 2010 11:08 am

dzięki !!
wrangler yj 4.0 .......toyota LC J12,Ranger, Pajero 2,5
http://www.firmabilans.pl/

Awatar użytkownika
Guttek
 
 
Posty: 159
Rejestracja: śr mar 24, 2010 2:06 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Guttek » sob cze 19, 2010 1:52 pm

gdzie szukac, albo pod jaka nazwa tych spinek co trzymają spryskiwacze reflektorów ?
bo je potracilem i spryski sobie ochoczo dyndaja :)11
"...ci którzy zamulają nigdzie nie dochodzą, ci co działają osiągają kolejny poziom"

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: gebels » sob cze 19, 2010 3:26 pm

zrób sam z kawałk blaszki, czas operacyjny jakieś 5 minut :wink:
Czwarte serce :cry:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość