pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
bilans
Posty: 1972
Rejestracja: śr maja 29, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bydgoszcz/Zielonka
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: bilans » ndz wrz 26, 2010 6:40 pm

nie było ok, dzwonił/dzwoni obecnie


czy ktoś trenował wymianę silnika w pajero na inny np 3,0 benz. lub 2,5 diesel
wywalę 2,6 i co dalej .. skrzynia będzie pasować ??? czy też do wymiany ..
wrangler yj 4.0 .......toyota LC J12,Ranger, Pajero 2,5
http://www.firmabilans.pl/

Awatar użytkownika
bazylisek
 
 
Posty: 912
Rejestracja: wt cze 16, 2009 9:42 pm
Lokalizacja: Rabka-Zdrój /// Kraków

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: bazylisek » ndz wrz 26, 2010 9:15 pm

cosik mi się wydaje że 2,5 diesla włożysz bez problemu [skrzynia, mocowanie...] bo to jedna rodzina silników była....[mimo że co innego lejesz]

Tomek
Tomek

Pajero I 2.5 na AT R.I.P.
Jamnik 1.3 na MT R.I.P
Jamnik 1.6 na MT
Pajero II 2.8 na MT

Awatar użytkownika
bilans
Posty: 1972
Rejestracja: śr maja 29, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bydgoszcz/Zielonka
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: bilans » pn wrz 27, 2010 8:09 am

no to panie/panowie proszę o fotki (może ktoś posiada )
zdjęcia skrzyni od strony mocowania do silnika :
zdjęcia do 2,6 benzyna
zdjęcia do 2,5 diesla
wstępnie zobaczymy czym się różnią
wrangler yj 4.0 .......toyota LC J12,Ranger, Pajero 2,5
http://www.firmabilans.pl/

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Eskapada » pn wrz 27, 2010 8:41 am

Bilnas co bys nie chciał zrobić to masz do wydania wór pieniędzy. Motor V6 to nie tylko silnik ale i również elektryka, komputer podciśnienia sterowanie itp. 2.5 Turbo diesel to nie tylko motor inna elektryka sterowanie świecami żarowymi itp.

Moim zdaniem kup anglika z 1990roku na sprężynie z motorem 2.5 lub V3.0 i zrób jedno auto z dwóch. Da się to zrobić w pełni legalnie czyli ze zmianą numeru ramy.

Druga opcja to rozkręć swoje auto na części pierwsze, wykup abonament na sklep Allegro i sprzedaj to auto na części i kup coś nowszego.W którymś momencie trzeba być twardym i sobie odpuścić a nie brnąc za wszelką cenę w coś co nie jest tego warte
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
majcher
Posty: 2015
Rejestracja: pt lip 11, 2003 7:38 am
Lokalizacja: Gdańsk

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: majcher » pn wrz 27, 2010 10:03 am

skrzynia nie pasuje pomiedzy 3.0 a 2.6 i 2.5.
trzeba w komplecie z ze skrzynią, reduktorem, rozusznikime, wysprzeglikiem etc
równiez dość duze zmiany w instalcji
aspołeczny ciśnieniowiec
SREĆAN PUT

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Eskapada » pn wrz 27, 2010 11:01 am

majcher pisze:skrzynia nie pasuje pomiedzy 3.0 a 2.6 i 2.5.
i
Tego nie byłem an 100 % pewien. Ta informacja już na pewno cały planowany zabieg czyni rytualnym samobójstwem finansowym

:)21
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
bilans
Posty: 1972
Rejestracja: śr maja 29, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bydgoszcz/Zielonka
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: bilans » pn wrz 27, 2010 11:15 am

jest po 12 więc ide pić...
a może remont kapitalny i wiem co mam
podajcie prosze namiary na dobrą
hurtownię z częściami do miśka
wrangler yj 4.0 .......toyota LC J12,Ranger, Pajero 2,5
http://www.firmabilans.pl/

Awatar użytkownika
DamnIt!
 
 
Posty: 3268
Rejestracja: śr paź 29, 2008 11:09 pm
Lokalizacja: ok. Krakał

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: DamnIt! » pn wrz 27, 2010 11:35 am

Potrzebne części zanabędziesz np. w Hipolu lub po prostu w firmie handlującej częściami do silników bez podziału na marki: PHU "ANEK" ul. Warszawska 149, 42-200 Częstochowa, tel./fax 034 3243247 . Szlify zrobisz u jednego z kolegów z tego forum - sam robiłem u niego wałek rozrządu i głowicę i wyszło naprawdę tanio i jeździ(info na prv). Oczywiście nie są to jedyne miejsca gdzie kupisz/zrobisz silnik - ale akurat te znam i mogę polecić. Natomiast kluczem jest to, co już Ci napisałem - DIAGNOZA. Bez uczciwej i konkretnej diagnozy nie bierz się za remont - bo będzie jak poprzednio. I trzymaj się z dala od tego, kto namówił Cię na "robienie" tłoków i pierścieni. Rzeczywistość zweryfikowała jego wiedzę/umiejętności bardzo negatywnie.

Możesz jeszcze tu sprawdzić: http://www.spare.com.pl/ - chwalą się handlują częściami do 4G54 i że robią remonty takich silników.
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell

polaff
 
 
Posty: 1251
Rejestracja: pt mar 13, 2009 8:24 pm

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: polaff » pn wrz 27, 2010 3:16 pm

DamnIt! pisze:I trzymaj się z dala od tego, kto namówił Cię na "robienie" tłoków i pierścieni. Rzeczywistość zweryfikowała jego wiedzę/umiejętności bardzo negatywnie.

możesz po tym co napisalem:
Przetoczenie rowków w tłoku na inne pierścienie (polskiego producenta) wymiana pierścieni rozwiązała problem raz na zawsze
uznać mnie za druciarza,
ale uwierz mi moje rozwiązanie zażegnało problem raz na zawsze - dotyczyło mojej pierwszej samochodowej miłości skody 120 w której zrbiłem remont na oryginalnych częściach produkowanych przez kolbenschmidt które (bez przegrzania) wytrzymały około 1000km i z pierścieni zostały żyletki. Z tgo powodu znalazłem dobrego tokarza i rozwiązałem problem metodami alternatywnymi.

Najważniejsze że skutecznie a przy tym za 1/3 kosztów. Nie uwierzycie, ale mialem skodę ktora robiła duże przebiegi, nie brała oleju, nie gotowała się i niewiele paliła.
Pajero 2,5 TD 1998
RX 450hL 2018
RC 200t 2017

marcyb3
Posty: 320
Rejestracja: wt maja 13, 2008 4:38 pm
Lokalizacja: Wielkopolska/Okonek/Jastrowie

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: marcyb3 » pn wrz 27, 2010 5:54 pm

bilans pisze:no to panie/panowie proszę o fotki (może ktoś posiada )
zdjęcia skrzyni od strony mocowania do silnika :
zdjęcia do 2,6 benzyna
zdjęcia do 2,5 diesla
wstępnie zobaczymy czym się różnią
skrzynia od 2,6 pasuje idealnie do 2,5 wiem bo mam u siebie wymieniłem jak mi moja padła,wiec wystarczy wymienic motor i pogrzebac przy instalacji,Powodzenia
Pajero 2,5TD,87r 100KM
Niestety juz sprzedane, ale napewno jeszcze bedzie miś ale już II

Awatar użytkownika
DamnIt!
 
 
Posty: 3268
Rejestracja: śr paź 29, 2008 11:09 pm
Lokalizacja: ok. Krakał

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: DamnIt! » pn wrz 27, 2010 8:40 pm

polaff pisze:
DamnIt! pisze:I trzymaj się z dala od tego, kto namówił Cię na "robienie" tłoków i pierścieni. Rzeczywistość zweryfikowała jego wiedzę/umiejętności bardzo negatywnie.

możesz po tym co napisalem:
Przetoczenie rowków w tłoku na inne pierścienie (polskiego producenta) wymiana pierścieni rozwiązała problem raz na zawsze
uznać mnie za druciarza,
ale uwierz mi moje rozwiązanie zażegnało problem raz na zawsze - dotyczyło mojej pierwszej samochodowej miłości skody 120 w której zrbiłem remont na oryginalnych częściach produkowanych przez kolbenschmidt które (bez przegrzania) wytrzymały około 1000km i z pierścieni zostały żyletki. Z tgo powodu znalazłem dobrego tokarza i rozwiązałem problem metodami alternatywnymi.

Najważniejsze że skutecznie a przy tym za 1/3 kosztów. Nie uwierzycie, ale mialem skodę ktora robiła duże przebiegi, nie brała oleju, nie gotowała się i niewiele paliła.
Ależ mnie chodzi tylko o ten jeden przypadek z silnikiem @bilans'a - gdzie toczenie i dorabiania nie sprawdziło się ani troszkę. Nie chodzi mnie o pomysł na naprawę, ale o wykonanie w tym konkretnym przypadku.

I ani mi w głowie zarzucać Ci druciarstwo - tym bardziej, że jak piszesz, taki sposób sprawdzał się w Twoim samochodzie...

Z drugiej zaś strony - ceny nowych tłoków i pierścieni nie są znowu aż takie wysokie...
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell

polaff
 
 
Posty: 1251
Rejestracja: pt mar 13, 2009 8:24 pm

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: polaff » pn wrz 27, 2010 10:03 pm

DamnIt! pisze:
polaff pisze:
DamnIt! pisze:I trzymaj się z dala od tego, kto namówił Cię na "robienie" tłoków i pierścieni. Rzeczywistość zweryfikowała jego wiedzę/umiejętności bardzo negatywnie.

możesz po tym co napisalem:
Przetoczenie rowków w tłoku na inne pierścienie (polskiego producenta) wymiana pierścieni rozwiązała problem raz na zawsze
uznać mnie za druciarza,
ale uwierz mi moje rozwiązanie zażegnało problem raz na zawsze - dotyczyło mojej pierwszej samochodowej miłości skody 120 w której zrbiłem remont na oryginalnych częściach produkowanych przez kolbenschmidt które (bez przegrzania) wytrzymały około 1000km i z pierścieni zostały żyletki. Z tgo powodu znalazłem dobrego tokarza i rozwiązałem problem metodami alternatywnymi.

Najważniejsze że skutecznie a przy tym za 1/3 kosztów. Nie uwierzycie, ale mialem skodę ktora robiła duże przebiegi, nie brała oleju, nie gotowała się i niewiele paliła.
Ależ mnie chodzi tylko o ten jeden przypadek z silnikiem @bilans'a - gdzie toczenie i dorabiania nie sprawdziło się ani troszkę. Nie chodzi mnie o pomysł na naprawę, ale o wykonanie w tym konkretnym przypadku.

I ani mi w głowie zarzucać Ci druciarstwo - tym bardziej, że jak piszesz, taki sposób sprawdzał się w Twoim samochodzie...

Z drugiej zaś strony - ceny nowych tłoków i pierścieni nie są znowu aż takie wysokie...

tu o czym piszę ceny zawiodły :(

tanio wyszło lepiej
Pajero 2,5 TD 1998
RX 450hL 2018
RC 200t 2017

Awatar użytkownika
bilans
Posty: 1972
Rejestracja: śr maja 29, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bydgoszcz/Zielonka
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: bilans » pn wrz 27, 2010 10:28 pm

no silnik rozebrany głowica ściągnięta ...
a teraz najlepsze ... tłoki pierścienie cylindry w stanie idealnym wszystko ok
opadły nam kopary ... głowica ? rozbieramy zawory wsio ok ???!!! kur.. co jest
wykręcamy z głowicy to : pierwsze całe , 3 i 4 ok ale zaraz co jest z 2 ????
zgadnijcie co zdechło ?????

a no to : jet valve
http://img715.imageshack.us/img715/5426 ... iaczeg.jpg


więc teraz albo to wymienię na sprawne albo zaślepię otwory po tym na stałe .. co o tym myślicie ? wywalam jet valve zaślepiam otwór po nim i ? zdechnie czy da radę ??
swoją drogą nie wiem czy cieszyć się czy płakać jakby nie było teraz wydam tylko na uszczelki a mogło być gorzej .. znacznie

badziewie rozsypało się w środku zaklinowało w pozycji otwartej wypaliło ! i podawało olej bezpośrednio do tłoka nic tylko wytwornica dymu ... całkiem zajeb..ista :)

mam znajomego speca od amerykańców może ma silnik starego voyajera były by części ..

dziękuję za pomoc podpowiedzi (wsparcie) i namiary do hurtowni
flaszka poszła :)
wrangler yj 4.0 .......toyota LC J12,Ranger, Pajero 2,5
http://www.firmabilans.pl/

Awatar użytkownika
bilans
Posty: 1972
Rejestracja: śr maja 29, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bydgoszcz/Zielonka
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: bilans » wt wrz 28, 2010 12:10 am

ok powie mi ktoś jak to ściągnąć do polski?????
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/1-5-1-6- ... ccessories


to jest to co zdechło..
wrangler yj 4.0 .......toyota LC J12,Ranger, Pajero 2,5
http://www.firmabilans.pl/

zielony_rog
Posty: 386
Rejestracja: pt sie 13, 2010 10:42 pm
Lokalizacja: Krakow

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: zielony_rog » wt wrz 28, 2010 3:32 am

bilans pisze: a no to : jet valve
http://img715.imageshack.us/img715/5426 ... iaczeg.jpg
więc teraz albo to wymienię na sprawne albo zaślepię otwory po tym na stałe .. co o tym myślicie ? wywalam jet valve zaślepiam otwór po nim i ? zdechnie czy da radę ??
Ja sie nie znam, ale to jest zdaje sie zawor, bez ktorego komora wirowa przestaje pelnic swoja funkcje. Wiec raczej nie pajdiot.
...gonimy kroliczka...

Awatar użytkownika
DamnIt!
 
 
Posty: 3268
Rejestracja: śr paź 29, 2008 11:09 pm
Lokalizacja: ok. Krakał

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: DamnIt! » wt wrz 28, 2010 6:48 am

bilans pisze:ok powie mi ktoś jak to ściągnąć do polski?????
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/1-5-1-6- ... ccessories


to jest to co zdechło..
zadzwoń do HIPOL'u i zapytaj o "zawór dopełniania" do Twojego silnika. Koło 60-70 zł powinien kosztować...
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell

Awatar użytkownika
bilans
Posty: 1972
Rejestracja: śr maja 29, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bydgoszcz/Zielonka
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: bilans » wt wrz 28, 2010 9:39 am

nie ma .. :(
sprawdzą możliwość ściągnięcia ..
wrangler yj 4.0 .......toyota LC J12,Ranger, Pajero 2,5
http://www.firmabilans.pl/

Heilsberg
Posty: 492
Rejestracja: ndz sty 11, 2009 8:18 pm
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Heilsberg » wt wrz 28, 2010 5:52 pm

bilans pisze:ok powie mi ktoś jak to ściągnąć do polski?????
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/1-5-1-6- ... ccessories


to jest to co zdechło..
Poprosić kogoś kto ma konto na Ebayu i Paypala, kupić, zapłacić, czekać. Mogę pomóc jakby co.

Awatar użytkownika
DamnIt!
 
 
Posty: 3268
Rejestracja: śr paź 29, 2008 11:09 pm
Lokalizacja: ok. Krakał

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: DamnIt! » wt wrz 28, 2010 6:48 pm

No to pozostają kolesie od wóżków widłowych...
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell

Awatar użytkownika
McIsland
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 12
Rejestracja: pn cze 28, 2010 9:41 pm
Lokalizacja: Chodzież, Wielkopolska

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: McIsland » śr wrz 29, 2010 7:32 pm

Taka zagadka na chłodniejsze dni, z bocznych nawiewów i na szybę i na nogi leci ciepłe, a z konsoli środkowej zimne i pytanie dodatkowe do czego służy ten wichajzder na środku pod nawiewami, ja słyszałem że do mieszania zimnego z klimy z ciepłym z zewnątrz ale pewien nie jestem? Długi Pażdzierz II 2,8 TDI SS GLX 95

Awatar użytkownika
Tomek_XJ
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 26
Rejestracja: pn wrz 28, 2009 7:16 pm

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Tomek_XJ » czw wrz 30, 2010 8:53 pm

Czy poza policzeniem liczby zębów w moście da się jakoś określić przełożenie? nie jest to gdzieś na obudowie napisane? Niby można kręcić kołem, ale różnica może być niezauważalna w warunkach polowo - przydomowych. Przedni się posypał bo chyba nigdy oleju nie widział i nie ma raczej sensu robić, a na alledrogo widziałem, że gościu w Dąbrowie górniczej ma dość tanio i może bym się jutro przejechał...
PII '91 kabrio (krótki) cholera wie czy nie składak :)

Awatar użytkownika
rort_
Posty: 1681
Rejestracja: ndz cze 18, 2006 9:34 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: rort_ » czw wrz 30, 2010 9:34 pm

@Tomek_XJ policz se te zęby, bo Twój i tak się rozsypał, a u gościa też wypadałoby przed zakupem dekiel zrzucić i obadać co ma w środku.
Jak coś, to dzwoń: 609 539 773

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Eskapada » pt paź 01, 2010 7:36 am

Przełożenia to jedna różnica a różnej średnicy półosie to druga

:)21
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
Tomek_XJ
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 26
Rejestracja: pn wrz 28, 2009 7:16 pm

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Tomek_XJ » pt paź 01, 2010 8:13 am

No to idę sobie wyciągnąć most... :D

Awatar użytkownika
rort_
Posty: 1681
Rejestracja: ndz cze 18, 2006 9:34 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: rort_ » śr paź 06, 2010 4:12 pm

Eskapada pisze:Przełożenia to jedna różnica a różnej średnicy półosie to druga

:)21
To akurat sobie może przełożyć z tego co już ma.
Jak coś, to dzwoń: 609 539 773

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość