pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Eskapada » czw paź 07, 2010 7:17 am

rort_ pisze:
Eskapada pisze:Przełożenia to jedna różnica a różnej średnicy półosie to druga

:)21
To akurat sobie może przełożyć z tego co już ma.
To akurat nie jest takie proste - jeśli masz na myśli wymienne tylko wałka atakującego i koła talerzowego w starej obudowie mostu.Ustalenie luzu między kołem talerzowym a wałkiem atakujący wymaga wiedzy i doświadczenia. Złe ustawienie spowoduje uszkodzenie mostu.

Gruchy mostu bym nie ruszał - zawsze można wymienić prawą półoś wchodzący do obudowy mostu. Reszta będzie pasować
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
cacek1
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 70
Rejestracja: ndz paź 25, 2009 11:33 am
Lokalizacja: Krk

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: cacek1 » czw paź 07, 2010 8:16 pm

panowie mam problem i potrzebna pomoc !! mam upierdliwy wyciek oleju , cieknie z pod zimeringu skrzyni biegów /reduktora wyjścia na przedni wał napędowy problem niepolega na starym zużytym zimeringu bo to już piąty zakładane były zamienniki i cieknie teraz jest orginał ASO i cieknie nadal, dodam że na wyjściu wału jest niewielki luz prawdopodobnie na wielofrezie , mechanik twierdzi że łożysko wałka jest ok !! . czy warto kupić (nowy) inny wał i mieć nadzieje że nie będzie miał luzu na wielofrezie ?? czy to ma sęs ?? a może ktoś ma jakiś patęt i zechce się nim podzielić . Ostatnio gnębi mnie upierdliwy " motopech "
Ostatnio zmieniony czw paź 07, 2010 10:05 pm przez cacek1, łącznie zmieniany 1 raz.
Pachero 3,0 cabrio gekon off road team

Awatar użytkownika
druciarz
 
 
Posty: 152
Rejestracja: sob wrz 18, 2010 6:14 pm

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: druciarz » czw paź 07, 2010 8:24 pm

Eskapada pisze:
rort_ pisze:
Eskapada pisze:Przełożenia to jedna różnica a różnej średnicy półosie to druga

:)21
To akurat sobie może przełożyć z tego co już ma.
To akurat nie jest takie proste - jeśli masz na myśli wymienne tylko wałka atakującego i koła talerzowego w starej obudowie mostu.Ustalenie luzu między kołem talerzowym a wałkiem atakujący wymaga wiedzy i doświadczenia.
nie tak znowu trudno. nawet w ksiazce "Sam naprawiam 126p" napisali i narysowali jak to sie robi.

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Eskapada » pt paź 08, 2010 7:14 am

@ druciarz nie wiem kim ty jesteś czy mechanikiem czy szefem serwisu ASO ale gwarantuje Ci, że 90 % użytkowników spierd.... taką akcję

8)
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

polaff
 
 
Posty: 1251
Rejestracja: pt mar 13, 2009 8:24 pm

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: polaff » pt paź 08, 2010 7:30 am

Eskapada pisze:@ druciarz nie wiem kim ty jesteś czy mechanikiem czy szefem serwisu ASO ale gwarantuje Ci, że 90 % użytkowników spierd.... taką akcję

8)
druciarza nie znasz? dopiero co wcielenie zmienić z ROL-cos tam :roll:
Pajero 2,5 TD 1998
RX 450hL 2018
RC 200t 2017

Awatar użytkownika
druciarz
 
 
Posty: 152
Rejestracja: sob wrz 18, 2010 6:14 pm

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: druciarz » pt paź 08, 2010 11:38 am

Eskapada pisze:@ druciarz nie wiem kim ty jesteś czy mechanikiem czy szefem serwisu ASO ale gwarantuje Ci, że 90 % użytkowników spierd.... taką akcję

8)

a tutaj sie zgodze w 100000% :)21 :)21 :)21 :)21 :)21

a co do zjebania sie dyfra to moge potwerdzic. 20 lat temu mialem malucha w ktrym ciagle ukrecala sie poloska wiec po ktoryms tam razie postanowilem wymienic caly dyfer. wyjalem stary, wsadzilem nowy i finał. mysle sobie: nie mam farby , nie chce mi sie, trza wozek na rano zlozyc. no i zlozylem. na oko wszystko bylo ok, krecilo sie. na zajutrz po 50km jazdy szlag trafil lozysko walka ataku. widocznie byl za maly luz atak-talerz. wylo rok czasu, pozniej maluch sie zapalil :)21

polaff
 
 
Posty: 1251
Rejestracja: pt mar 13, 2009 8:24 pm

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: polaff » pt paź 08, 2010 4:15 pm

druciarz pisze:
Eskapada pisze:@ druciarz nie wiem kim ty jesteś czy mechanikiem czy szefem serwisu ASO ale gwarantuje Ci, że 90 % użytkowników spierd.... taką akcję

8)

a tutaj sie zgodze w 100000% :)21 :)21 :)21 :)21 :)21

a co do zjebania sie dyfra to moge potwerdzic. 20 lat temu mialem malucha w ktrym ciagle ukrecala sie poloska wiec po ktoryms tam razie postanowilem wymienic caly dyfer. wyjalem stary, wsadzilem nowy i finał. mysle sobie: nie mam farby , nie chce mi sie, trza wozek na rano zlozyc. no i zlozylem. na oko wszystko bylo ok, krecilo sie. na zajutrz po 50km jazdy szlag trafil lozysko walka ataku. widocznie byl za maly luz atak-talerz. wylo rok czasu, pozniej maluch sie zapalil :)21

ja jakieś 10 może 12 lat temu wymieniałem łożyska w dyferencjale w skodzie 120 i też się udało (trochę lepiej bo zrobiłem nia jeszcze potem 100kkm bez awarii dyfra), ale uważam, że po prostu się udało i to był przypadek że złożony na oko dyferencjał działał tak długo.
Pajero 2,5 TD 1998
RX 450hL 2018
RC 200t 2017

Awatar użytkownika
druciarz
 
 
Posty: 152
Rejestracja: sob wrz 18, 2010 6:14 pm

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: druciarz » pt paź 08, 2010 11:40 pm

to tak jak ze zbieznoscia po wymianie gratow. czasem sie uda, choc bardzo rzadko. dlatego nalezy skontrolowac po naprawie.

Awatar użytkownika
Tomek_XJ
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 26
Rejestracja: pn wrz 28, 2009 7:16 pm

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Tomek_XJ » sob paź 09, 2010 6:23 pm

Dzięki za odpowiedzi, a się okazuje że tylny po rajdzie też muszę wymienić.
Mam jeszcze pytanie następujące: czy w p2 3.0 jest awaryjne odcięcie dopływu paliwa? Takie co zadziała po sążnym (ze sztywnego mostu zrobiło się ifs :o ) przypierdzieleniu? Bo niby wszystko jest git a nie da się odpalić. Czy czujnik to nie jest to takie malutkie pudełeczko między siedzeniami z napisem "don't drop"? I ewentualnie jak to odblokować?

Pająku
Posty: 1566
Rejestracja: pn lut 18, 2008 7:31 pm
Lokalizacja: Wieleń
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Pająku » ndz paź 10, 2010 7:55 pm

Pomijając dostęp do turbosprężarki w moim 2.8 (balkon z drugim akumulatorem),to czym kręcić i w którą stronę żeby zwiększyć ciśnienie doładowania?Po dzisiejszych pomiarach wyszło max.0.56-0.6 bara.I do ilu kręcić (bar)?
No...pomóżcie :)12 bo szukajka to mi tylko czas zabrała :evil:
L200 DI-D, Forester
http://www.ryby-raczkowski.pl

Awatar użytkownika
Tomek_XJ
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 26
Rejestracja: pn wrz 28, 2009 7:16 pm

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Tomek_XJ » ndz paź 10, 2010 10:11 pm

Musisz sobie zainstalować MBC z allegro, rzadko który seryjny diesel ładuje więcej niż 0.6-0.7. Na wastegate nic nie podkręcaj bo się zpsuje i będzie ładowało w nieskończoność ale krótko:) Z MBC ustawisz sobie 0.8-0.9 w/g uznania i poprawa będzie znacząca a koszt niewielki.

polaff
 
 
Posty: 1251
Rejestracja: pt mar 13, 2009 8:24 pm

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: polaff » ndz paź 10, 2010 10:16 pm

Tomek_XJ pisze:Musisz sobie zainstalować MBC z allegro, rzadko który seryjny diesel ładuje więcej niż 0.6-0.7. Na wastegate nic nie podkręcaj bo się zpsuje i będzie ładowało w nieskończoność ale krótko:) Z MBC ustawisz sobie 0.8-0.9 w/g uznania i poprawa będzie znacząca a koszt niewielki.
napisz prosze coś więcej, jak to działa, jak się montuje, co to?
Pajero 2,5 TD 1998
RX 450hL 2018
RC 200t 2017

Awatar użytkownika
Tomek_XJ
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 26
Rejestracja: pn wrz 28, 2009 7:16 pm

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Tomek_XJ » ndz paź 10, 2010 10:45 pm

To jest regulowany zaworek który montuje się na wężu od wastegate i ustalasz sobie przy jakim ciśnieniu doładowania zawór MBC się otwiera, puszcza powietrze do siłownika i wastegate zaczyna puszczać spaliny bokiem. Różni się od zwykłego zaworu od kaloryfera tym, że działa bardziej 0-1, a regulujesz sobie kiedy zaczyna działać. Siłownik wastegate jest ustawiony fabrycznie na dane ciśnienie i tego nie zmienisz, co najwyżej popsujesz ale "oszukać" go można właśnie tym zaworkiem.

polaff
 
 
Posty: 1251
Rejestracja: pt mar 13, 2009 8:24 pm

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: polaff » ndz paź 10, 2010 10:57 pm

Tomek_XJ pisze:To jest regulowany zaworek który montuje się na wężu od wastegate i ustalasz sobie przy jakim ciśnieniu doładowania zawór MBC się otwiera, puszcza powietrze do siłownika i wastegate zaczyna puszczać spaliny bokiem. Różni się od zwykłego zaworu od kaloryfera tym, że działa bardziej 0-1, a regulujesz sobie kiedy zaczyna działać. Siłownik wastegate jest ustawiony fabrycznie na dane ciśnienie i tego nie zmienisz, co najwyżej popsujesz ale "oszukać" go można właśnie tym zaworkiem.
to tak naprawdę średni efekt bo siłownikierm mozną średnia ustawić i podobny efekt bez dododatkowych kosztów mieć...
Pajero 2,5 TD 1998
RX 450hL 2018
RC 200t 2017

Awatar użytkownika
majcher
Posty: 2015
Rejestracja: pt lip 11, 2003 7:38 am
Lokalizacja: Gdańsk

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: majcher » pn paź 11, 2010 7:20 am

cacek1 pisze:panowie mam problem i potrzebna pomoc !! mam upierdliwy wyciek oleju , cieknie z pod zimeringu skrzyni biegów /reduktora wyjścia na przedni wał napędowy problem niepolega na starym zużytym zimeringu bo to już piąty zakładane były zamienniki i cieknie teraz jest orginał ASO i cieknie nadal, dodam że na wyjściu wału jest niewielki luz prawdopodobnie na wielofrezie , mechanik twierdzi że łożysko wałka jest ok !! . czy warto kupić (nowy) inny wał i mieć nadzieje że nie będzie miał luzu na wielofrezie ?? czy to ma sęs ?? a może ktoś ma jakiś patęt i zechce się nim podzielić . Ostatnio gnębi mnie upierdliwy " motopech "
a przyjrzyj sie uwążnie czy leci ci z uszczelniacza czy z...flanszy wału - jest tam taka zaslepka technologiczna w osi flanszy którą widac po wyjęciu krzyżaka - z czasem sie luzje i tedy cieknie - nalzy powalczyc z ta zaslepką - wklejić, wlutować, wspawac jak kto woli - parę misków juz przestłao notorycznie cieć z "przedniego uszczelniacza" po tym zabiegu :)21
aspołeczny ciśnieniowiec
SREĆAN PUT

Pająku
Posty: 1566
Rejestracja: pn lut 18, 2008 7:31 pm
Lokalizacja: Wieleń
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Pająku » pn paź 11, 2010 8:41 pm

Tomek_XJ pisze:Musisz sobie zainstalować MBC z allegro, rzadko który seryjny diesel ładuje więcej niż 0.6-0.7. Na wastegate nic nie podkręcaj bo się zpsuje i będzie ładowało w nieskończoność ale krótko:) Z MBC ustawisz sobie 0.8-0.9 w/g uznania i poprawa będzie znacząca a koszt niewielki.
O! Dzięki za podpowiedź :)2 ,chyba się skuszę.Zawsze łatwiej przeciąć wężyk,niż kręcić cięgłem,do którego brak dostępu.Leniwy jestem :)21
L200 DI-D, Forester
http://www.ryby-raczkowski.pl

polaff
 
 
Posty: 1251
Rejestracja: pt mar 13, 2009 8:24 pm

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: polaff » pn paź 11, 2010 8:51 pm

Czy to, że nie grzeją wszystkie świece moze powodować klepanie na zimnym silniku? Dosłownie przez 1 może 2 minuty dzis rano cos sobie pukało w silniku mojego złomka i zastanawiam sie co to mogło być?
Pajero 2,5 TD 1998
RX 450hL 2018
RC 200t 2017

Awatar użytkownika
majcher
Posty: 2015
Rejestracja: pt lip 11, 2003 7:38 am
Lokalizacja: Gdańsk

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: majcher » wt paź 12, 2010 7:47 am

polaff pisze:Czy to, że nie grzeją wszystkie świece moze powodować klepanie na zimnym silniku? Dosłownie przez 1 może 2 minuty dzis rano cos sobie pukało w silniku mojego złomka i zastanawiam sie co to mogło być?
brak grzania którejś swiecy będzie objawiało sie "wypadaniem" zapłonów - takie charakterystyczne szarpnięcia - klepanie to to bardziej luz na zaworach - ale zastrzegam ze jestem tym fachowcem bardziej od rozrządu za dwa piwa :wink: :)21
aspołeczny ciśnieniowiec
SREĆAN PUT

polaff
 
 
Posty: 1251
Rejestracja: pt mar 13, 2009 8:24 pm

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: polaff » wt paź 12, 2010 8:13 am

majcher pisze:
polaff pisze:Czy to, że nie grzeją wszystkie świece moze powodować klepanie na zimnym silniku? Dosłownie przez 1 może 2 minuty dzis rano cos sobie pukało w silniku mojego złomka i zastanawiam sie co to mogło być?
brak grzania którejś swiecy będzie objawiało sie "wypadaniem" zapłonów - takie charakterystyczne szarpnięcia - klepanie to to bardziej luz na zaworach - ale zastrzegam ze jestem tym fachowcem bardziej od rozrządu za dwa piwa :wink: :)21
cóż to nie podrutujemy razem bo ja za trzy jestem - nie cenię się tak nisko ;)

Klepnięcia są wyraźnie na jednym garnku i na tyle rzadkie, że faktycznie może to być luzik, ale to mówisz, że po kilku minutach by się uciszyło, tak/?
Pajero 2,5 TD 1998
RX 450hL 2018
RC 200t 2017

polaff
 
 
Posty: 1251
Rejestracja: pt mar 13, 2009 8:24 pm

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: polaff » sob paź 16, 2010 8:47 pm

czy ramie wspornika układy kierowniczego i przekładni kierowniczej są zamienne?
Pajero 2,5 TD 1998
RX 450hL 2018
RC 200t 2017

Awatar użytkownika
druciarz
 
 
Posty: 152
Rejestracja: sob wrz 18, 2010 6:14 pm

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: druciarz » sob paź 16, 2010 9:37 pm

polaff pisze:czy ramie wspornika układy kierowniczego i przekładni kierowniczej są zamienne?
nie (w p1)

Awatar użytkownika
bilans
Posty: 1972
Rejestracja: śr maja 29, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bydgoszcz/Zielonka
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: bilans » sob paź 16, 2010 10:35 pm

pajero 1 silnik 2,6 benzynka (4g54b) odpalił - jet valve wymienione na nowe
pierwsza jazda po : dodając gazu na 2 biegu jest ok
daje na 3 bieg odpuszczam troszke gaz .. zaczyna gasnąć i gaśnie
dodaje gas jest ok
wjazd na warsztat lekka regulacja gaźnika : przestaje gasnąć na niskich ale obroty falują prawie gaśnie , poprawiam kable, na cewce ujowo wciśnięty kabel
obroty normują się występuje lekkie falowanie z 900 na 1000 obr.
nie było tego ...
co dalej ??? sprawdzić zapłon ???????

ps. jak się uwa reguluje gaźnik sterowany podciśnieniowo ??
i czy uwa mogę wywalić ten gażnik i wstawić zwykły normalny gaźnik bez tego ustrojstwa .....
wrangler yj 4.0 .......toyota LC J12,Ranger, Pajero 2,5
http://www.firmabilans.pl/

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Kajen » ndz paź 17, 2010 5:56 pm

Mowili Ci juz zeby nie brac pojary z tym silnikiem ? ;)

polaff
 
 
Posty: 1251
Rejestracja: pt mar 13, 2009 8:24 pm

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: polaff » ndz paź 17, 2010 7:22 pm

druciarz pisze:
polaff pisze:czy ramie wspornika układy kierowniczego i przekładni kierowniczej są zamienne?
nie (w p1)
czyli co musze wspornik cały nowy zapodać?
Pajero 2,5 TD 1998
RX 450hL 2018
RC 200t 2017

Awatar użytkownika
druciarz
 
 
Posty: 152
Rejestracja: sob wrz 18, 2010 6:14 pm

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: druciarz » ndz paź 17, 2010 10:52 pm

polaff pisze:
druciarz pisze:
polaff pisze:czy ramie wspornika układy kierowniczego i przekładni kierowniczej są zamienne?
nie (w p1)
czyli co musze wspornik cały nowy zapodać?
nie stac cie

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość