Super select
Moderator: Kosiarz
Podstawową zaletą SS jest mozliwosc jazdy 4x4 w kazdych warunkach po kazdej nawiezchni. Dla mnie osobiscie jest to wynalazek nie do przecenienia bo jezdze glownie po asfalcie a w terenie tylko turystycznie. Zimą SS + automat to poprostu bajka, wymiata absolutnie, zwlaszcza na osniezonych drogach gdzie co chwila jest, ubity snieg, bloto posniegowe, czarny asfalt (na zmiane mokry i suchy) 4x4 zimą prawie nie odpinam i jezdze na letnich szosowkach. Ja osobiscie nie zauwazam tez roznicy w spalaniu miedzy 2H a 4H.
Gdybym jednak bral dla siebie auto z przeznaczeniem do upaplania jako przeprawowe to nawet bym nie pomyslal o SS bo i po co to?? W takiej eksploatacji SS nie ma zadnej przewagi poza jedną wadą - czujnikami, ktore po regularnym topieniu w wodzie i blotach mogą zastrajkować
Gdybym jednak bral dla siebie auto z przeznaczeniem do upaplania jako przeprawowe to nawet bym nie pomyslal o SS bo i po co to?? W takiej eksploatacji SS nie ma zadnej przewagi poza jedną wadą - czujnikami, ktore po regularnym topieniu w wodzie i blotach mogą zastrajkować
PIV 3,2DiD
Szczęście to jedyna rzecz, która staje się większa, gdy się ją dzieli.
Szczęście to jedyna rzecz, która staje się większa, gdy się ją dzieli.
do zmoty typu Tomcat SS sie nie nadaje bo to sie przywozi na lawecie i jeździ tylko na rajdach, ale do zmoty używanej do przyjazdu na miejsce rajdu i odjazdu na oponach typu MT to owszem , wszystko zależy do czego i po co , do zmotek do lansu jak najbardziej




https://get.google.com/albumarchive/113 ... 1315771582
PSZCZOŁA zmota
PSZCZOŁA zmota
a ja uwazam nieco inaczej.Mroczny pisze:auto terenowe dyfra międzyosiowego nie potrzebuje - nic nie daje a niepotrzebnie komplikuje konstrukcję.. tu najlepiej sprawdzają się mocne i proste skrzynie rozdzielcze.. najlepiej na kołach żebatych
moze i w lagrze to sztywne 4x4 nie ma alternatywy, ale juz jazda w lekkim terenie, dojazdowki czy jakies rajdy szybkosciowe potrzebuja centralnego dyfra. naprawde czuc "naprezenie" w ukladzie kierowniczym przy 4x4 bez dyfra, gorzej sie manewruje, zwieksza sie promien skretu itd.
jakis czas temu wprowadzono na rynek centralny dyfer z torsenem (oczywiscie blokada pozostala) wlasnie specjalnie do lr'ow przeznaczonych do rajdow szybkosciowych.
Mistrzow uprasza sie o spokoj
I właśnie do rajdów szybkościowych to jest najlepsze rozwiązanie, tylko dość kosztowne..tybero pisze:jakis czas temu wprowadzono na rynek centralny dyfer z torsenem (oczywiscie blokada pozostala) wlasnie specjalnie do lr'ow przeznaczonych do rajdow szybkosciowych.
PS: LRy polskich załóg na ostatnim Dakarze były w to wyposażone ?
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'
w SS możesz też jeździć 2wd a w stałym4x4 jak np w LRach nie. dodatkowo możesz przechodzić z 2wd na 4wd i na odwrót podczas jazdy do 100km/hTomaszRT pisze:Ja tu zmierzałem do tego co następuje:
... stały 4x4 (jak np w LRach), w zamian za pewną komplikację układu w porównaniu do part-time, daje możliwość jazdy 4x4 po asfalcie.
... SS, w zamian za zdecydowaną komplikację układu w porównaniu do stałego 4x4, CO DAJE
spoko luzik
www.wawa4x4.pl
www.wawa4x4.pl
tylko po coPaszczak pisze:w SS możesz też jeździć 2wd a w stałym4x4 jak np w LRach nie. dodatkowo możesz przechodzić z 2wd na 4wd i na odwrót podczas jazdy do 100km/hTomaszRT pisze:Ja tu zmierzałem do tego co następuje:
... stały 4x4 (jak np w LRach), w zamian za pewną komplikację układu w porównaniu do part-time, daje możliwość jazdy 4x4 po asfalcie.
... SS, w zamian za zdecydowaną komplikację układu w porównaniu do stałego 4x4, CO DAJE

ja wiem że to jest zajefajna zabawa bo możesz .... ale tak na poważnie ile razy tego potrzeowałeś??
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
lbl78 pisze: tylko po co
ja wiem że to jest zajefajna zabawa bo możesz .... ale tak na poważnie ile razy tego potrzeowałeś??


https://get.google.com/albumarchive/113 ... 1315771582
PSZCZOŁA zmota
PSZCZOŁA zmota
a nie mozna tak od razuAdas pisze:lbl78 pisze: tylko po co
ja wiem że to jest zajefajna zabawa bo możesz .... ale tak na poważnie ile razy tego potrzeowałeś??chłopie , zapindalasz obwodnicą lub autostradą , nagle deszcz , wiec zwalniasz do 100 Km/h wrzucasz 4H i jedziesz dalej 170km/h

ps
widzę jedno zastosowanie tego rozwiązania - drifcik w bagienku a potem 4x4 i but

jak ktoś ma pecha to i w dupie palec złamie
LR disco 200
5 o'clock offroad team
LR disco 200
5 o'clock offroad team
Słucham nie zwolenników SS to rozumem że jak super patrol super nie ma centralnego mechanizmu różnicowego to w/w wynalazek to choojnia z grzybnią. Bez względu na to czy Mitsubishi które jak wszyscy wiedza do terenu się nie nadaje czy legendarne Jeepy, LR takowy między osiowy dyfer mają o G klasie i nie wspomnę 

Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33

GSM 501 44 66 33
aleś wydumał kilkanaście miast w Polsce ma obwodnice z reguły z ograniczeniem do 70 km/h o 300 km autostrad nie wspomnę i tej zdewastowanej miedzy Krakowem a Katowicami przez ciężkie Patrole których tam jest pełnoAdas pisze:lbl78 pisze: tylko po co
ja wiem że to jest zajefajna zabawa bo możesz .... ale tak na poważnie ile razy tego potrzeowałeś??chłopie , zapindalasz obwodnicą lub autostradą , nagle deszcz , wiec zwalniasz do 100 Km/h wrzucasz 4H i jedziesz dalej 170km/h

Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33

GSM 501 44 66 33
Super Select, jak każdy porządny system, daje nam wybór
.
Możemy sobie na 2H pociskać i na 4H przełączyć podczas jazdy - system sam zepnie przednią oś podciśnieniem. Zawarte w reduktorze sprzęgło lepkościowe zadba o jak "najsprawiedliwszy" podział mocy pomiędzy obie osie - także na czarnym. A jak chcemy mieć "na sztywno" 4x4 to blokujemy centralny dyferencjał -> 4HLc. No i jest jeszcze 4LLc - czyli redukcja prędkości. Absolutnie nic więcej nie jest potrzebne. Do tego lampki i prościutki sterowanie on/off przednią osią i ABSem.
Gadanie o "niepotrzebnych komplikacjach" jest nieuprawnione i przypomina udawadnianie wyższości cepa na kombajnem, w czym celuje pewien forumowy macher uparcie walący w "wielki bęben ignorancji z którego nieustannie czerpie siłę i natchnienie".
ha.

Możemy sobie na 2H pociskać i na 4H przełączyć podczas jazdy - system sam zepnie przednią oś podciśnieniem. Zawarte w reduktorze sprzęgło lepkościowe zadba o jak "najsprawiedliwszy" podział mocy pomiędzy obie osie - także na czarnym. A jak chcemy mieć "na sztywno" 4x4 to blokujemy centralny dyferencjał -> 4HLc. No i jest jeszcze 4LLc - czyli redukcja prędkości. Absolutnie nic więcej nie jest potrzebne. Do tego lampki i prościutki sterowanie on/off przednią osią i ABSem.
Gadanie o "niepotrzebnych komplikacjach" jest nieuprawnione i przypomina udawadnianie wyższości cepa na kombajnem, w czym celuje pewien forumowy macher uparcie walący w "wielki bęben ignorancji z którego nieustannie czerpie siłę i natchnienie".
ha.

- rudypajero.koszalin
- Posty: 1895
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
- Lokalizacja: koszalin
- Kontaktowanie:
Takie małe cuś, co daje możliwość ruszenia z miejsca, kiedy jedna oś stoi na śliskim a druga ma przyczepność. Pajero potrafi to zrobić bez hochlowania wajchami w aucie. Toyota J8 dopiero po 93r dołożyła do centralnego dyfra podobne sprzęgło.rort_ pisze:
Że co??Jest tam coś takiego?
SS wcale nie jest bardziej awaryjny od innych rozwiązań, a potrafi dużo więcej. Małe żółte móżdżki zadbały o to żeby nie produkować czegoś, co jest bez sęsu. Małe żółte rączki zadbały o wysoką jakość wykonania. A teraz duzi biali chłopcy mają duży dylemat.

Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.
W każdym napędzie jest jakieś słabe ogniwo , japońce wymyśliła łańcuch bo u nich to cześć zamienna a u nas powód od bankructwatybero pisze:ale super super lancuch to to ma nadal?

Regularna wymiana płynu i kontrolowanie jego stany jest gwarantem długowieczności łańcucha .
https://get.google.com/albumarchive/113 ... 1315771582
PSZCZOŁA zmota
PSZCZOŁA zmota
dzisiaj już ze 3lbl78 pisze:tylko po coPaszczak pisze:w SS możesz też jeździć 2wd a w stałym4x4 jak np w LRach nie. dodatkowo możesz przechodzić z 2wd na 4wd i na odwrót podczas jazdy do 100km/hTomaszRT pisze:Ja tu zmierzałem do tego co następuje:
... stały 4x4 (jak np w LRach), w zamian za pewną komplikację układu w porównaniu do part-time, daje możliwość jazdy 4x4 po asfalcie.
... SS, w zamian za zdecydowaną komplikację układu w porównaniu do stałego 4x4, CO DAJE
ja wiem że to jest zajefajna zabawa bo możesz .... ale tak na poważnie ile razy tego potrzeowałeś??

spoko luzik
www.wawa4x4.pl
www.wawa4x4.pl
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość