Super select

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
Videlec
 
 
Posty: 4114
Rejestracja: pn maja 15, 2006 1:38 pm
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Videlec » czw cze 19, 2008 3:52 pm

Podstawową zaletą SS jest mozliwosc jazdy 4x4 w kazdych warunkach po kazdej nawiezchni. Dla mnie osobiscie jest to wynalazek nie do przecenienia bo jezdze glownie po asfalcie a w terenie tylko turystycznie. Zimą SS + automat to poprostu bajka, wymiata absolutnie, zwlaszcza na osniezonych drogach gdzie co chwila jest, ubity snieg, bloto posniegowe, czarny asfalt (na zmiane mokry i suchy) 4x4 zimą prawie nie odpinam i jezdze na letnich szosowkach. Ja osobiscie nie zauwazam tez roznicy w spalaniu miedzy 2H a 4H.

Gdybym jednak bral dla siebie auto z przeznaczeniem do upaplania jako przeprawowe to nawet bym nie pomyslal o SS bo i po co to?? W takiej eksploatacji SS nie ma zadnej przewagi poza jedną wadą - czujnikami, ktore po regularnym topieniu w wodzie i blotach mogą zastrajkować
PIV 3,2DiD

Szczęście to jedyna rzecz, która staje się większa, gdy się ją dzieli.

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Adas » czw cze 19, 2008 4:18 pm

do zmoty typu Tomcat SS sie nie nadaje bo to sie przywozi na lawecie i jeździ tylko na rajdach, ale do zmoty używanej do przyjazdu na miejsce rajdu i odjazdu na oponach typu MT to owszem , wszystko zależy do czego i po co , do zmotek do lansu jak najbardziej :)21 :)21 :)21

Awatar użytkownika
tybero
Posty: 1950
Rejestracja: pn lut 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: brenna

Post autor: tybero » czw cze 19, 2008 6:58 pm

Mroczny pisze:auto terenowe dyfra międzyosiowego nie potrzebuje - nic nie daje a niepotrzebnie komplikuje konstrukcję.. tu najlepiej sprawdzają się mocne i proste skrzynie rozdzielcze.. najlepiej na kołach żebatych
a ja uwazam nieco inaczej.
moze i w lagrze to sztywne 4x4 nie ma alternatywy, ale juz jazda w lekkim terenie, dojazdowki czy jakies rajdy szybkosciowe potrzebuja centralnego dyfra. naprawde czuc "naprezenie" w ukladzie kierowniczym przy 4x4 bez dyfra, gorzej sie manewruje, zwieksza sie promien skretu itd.
jakis czas temu wprowadzono na rynek centralny dyfer z torsenem (oczywiscie blokada pozostala) wlasnie specjalnie do lr'ow przeznaczonych do rajdow szybkosciowych.
Mistrzow uprasza sie o spokoj

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Post autor: TomaszRT » czw cze 19, 2008 7:30 pm

Videlec pisze:4x4 zimą prawie nie odpinam i jezdze na letnich szosowkach.
Ale dwutonowy klocek na slickach na śniegu hamuje tak samo hoojowo, czy masz zapięte 4x4 czy nie..
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Post autor: TomaszRT » czw cze 19, 2008 7:32 pm

tybero pisze:jakis czas temu wprowadzono na rynek centralny dyfer z torsenem (oczywiscie blokada pozostala) wlasnie specjalnie do lr'ow przeznaczonych do rajdow szybkosciowych.
I właśnie do rajdów szybkościowych to jest najlepsze rozwiązanie, tylko dość kosztowne..

PS: LRy polskich załóg na ostatnim Dakarze były w to wyposażone ?
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Awatar użytkownika
rort_
Posty: 1681
Rejestracja: ndz cze 18, 2006 9:34 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: rort_ » czw cze 19, 2008 8:02 pm

A nie jest tak czasami, że blokada tylnego jest tylko w wersjach z SS?
Jak coś, to dzwoń: 609 539 773

Awatar użytkownika
Videlec
 
 
Posty: 4114
Rejestracja: pn maja 15, 2006 1:38 pm
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Videlec » czw cze 19, 2008 8:35 pm

TomaszRT pisze: Ale dwutonowy klocek na slickach na śniegu hamuje tak samo hoojowo, czy masz zapięte 4x4 czy nie..
oczywiste :)2 ale nie o hamowanie mi chodziło :wink:
PIV 3,2DiD

Szczęście to jedyna rzecz, która staje się większa, gdy się ją dzieli.

Awatar użytkownika
Paszczak
 
 
Posty: 2821
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 12:31 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paszczak » czw cze 19, 2008 11:57 pm

TomaszRT pisze:Ja tu zmierzałem do tego co następuje:

... stały 4x4 (jak np w LRach), w zamian za pewną komplikację układu w porównaniu do part-time, daje możliwość jazdy 4x4 po asfalcie.
... SS, w zamian za zdecydowaną komplikację układu w porównaniu do stałego 4x4, CO DAJE ??
w SS możesz też jeździć 2wd a w stałym4x4 jak np w LRach nie. dodatkowo możesz przechodzić z 2wd na 4wd i na odwrót podczas jazdy do 100km/h
spoko luzik
www.wawa4x4.pl

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12631
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Post autor: lbl78 » pt cze 20, 2008 12:43 am

Paszczak pisze:
TomaszRT pisze:Ja tu zmierzałem do tego co następuje:

... stały 4x4 (jak np w LRach), w zamian za pewną komplikację układu w porównaniu do part-time, daje możliwość jazdy 4x4 po asfalcie.
... SS, w zamian za zdecydowaną komplikację układu w porównaniu do stałego 4x4, CO DAJE ??
w SS możesz też jeździć 2wd a w stałym4x4 jak np w LRach nie. dodatkowo możesz przechodzić z 2wd na 4wd i na odwrót podczas jazdy do 100km/h
tylko po co ??
ja wiem że to jest zajefajna zabawa bo możesz .... ale tak na poważnie ile razy tego potrzeowałeś??
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Adas » pt cze 20, 2008 5:32 am

lbl78 pisze: tylko po co ??
ja wiem że to jest zajefajna zabawa bo możesz .... ale tak na poważnie ile razy tego potrzeowałeś??
:o chłopie , zapindalasz obwodnicą lub autostradą , nagle deszcz , wiec zwalniasz do 100 Km/h wrzucasz 4H i jedziesz dalej 170km/h :)21

Awatar użytkownika
jpi
 
 
Posty: 5019
Rejestracja: pt maja 25, 2007 6:54 am
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Post autor: jpi » pt cze 20, 2008 5:36 am

Adas pisze:
lbl78 pisze: tylko po co ??
ja wiem że to jest zajefajna zabawa bo możesz .... ale tak na poważnie ile razy tego potrzeowałeś??
:o chłopie , zapindalasz obwodnicą lub autostradą , nagle deszcz , wiec zwalniasz do 100 Km/h wrzucasz 4H i jedziesz dalej 170km/h :)21
a nie mozna tak od razu :wink: znaczy się 4x4
ps
widzę jedno zastosowanie tego rozwiązania - drifcik w bagienku a potem 4x4 i but :D
jak ktoś ma pecha to i w dupie palec złamie
LR disco 200
5 o'clock offroad team

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » pt cze 20, 2008 7:23 am

Słucham nie zwolenników SS to rozumem że jak super patrol super nie ma centralnego mechanizmu różnicowego to w/w wynalazek to choojnia z grzybnią. Bez względu na to czy Mitsubishi które jak wszyscy wiedza do terenu się nie nadaje czy legendarne Jeepy, LR takowy między osiowy dyfer mają o G klasie i nie wspomnę :)21
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » pt cze 20, 2008 7:26 am

Adas pisze:
lbl78 pisze: tylko po co ??
ja wiem że to jest zajefajna zabawa bo możesz .... ale tak na poważnie ile razy tego potrzeowałeś??
:o chłopie , zapindalasz obwodnicą lub autostradą , nagle deszcz , wiec zwalniasz do 100 Km/h wrzucasz 4H i jedziesz dalej 170km/h :)21
aleś wydumał kilkanaście miast w Polsce ma obwodnice z reguły z ograniczeniem do 70 km/h o 300 km autostrad nie wspomnę i tej zdewastowanej miedzy Krakowem a Katowicami przez ciężkie Patrole których tam jest pełno :)21
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

powa

Post autor: powa » pt cze 20, 2008 8:35 am

Super Select, jak każdy porządny system, daje nam wybór :)21 .

Możemy sobie na 2H pociskać i na 4H przełączyć podczas jazdy - system sam zepnie przednią oś podciśnieniem. Zawarte w reduktorze sprzęgło lepkościowe zadba o jak "najsprawiedliwszy" podział mocy pomiędzy obie osie - także na czarnym. A jak chcemy mieć "na sztywno" 4x4 to blokujemy centralny dyferencjał -> 4HLc. No i jest jeszcze 4LLc - czyli redukcja prędkości. Absolutnie nic więcej nie jest potrzebne. Do tego lampki i prościutki sterowanie on/off przednią osią i ABSem.

Gadanie o "niepotrzebnych komplikacjach" jest nieuprawnione i przypomina udawadnianie wyższości cepa na kombajnem, w czym celuje pewien forumowy macher uparcie walący w "wielki bęben ignorancji z którego nieustannie czerpie siłę i natchnienie".

ha. :)21

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40599
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » pt cze 20, 2008 10:18 am

sam jesteś bęben

powa

Post autor: powa » pt cze 20, 2008 10:26 am

Mroczny pisze:sam jesteś bęben
wcale że nie. już dochodzę do siebie :)21

Awatar użytkownika
Igor V8
 
 
Posty: 9630
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 5:35 pm
Lokalizacja: Karłowicz4x4.pl Salonprzyczep.pl

Post autor: Igor V8 » pt cze 20, 2008 2:34 pm

Nie wiem o czym tu prawicie ale .....
Na Transpoloni był szwagier Jegorka nowym L200
Miał fabryczne opony typu gównolitowego i ....
... wiecie co ??
Jestem pod wrażeniem jego możliwości terenowych [ prawdziwych ] :)2
Idee Lenina wiecznie żywe ... komunista , chwilowo w konspiracji ... :)21

Awatar użytkownika
rort_
Posty: 1681
Rejestracja: ndz cze 18, 2006 9:34 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: rort_ » pt cze 20, 2008 4:52 pm

powa pisze: Zawarte w reduktorze sprzęgło lepkościowe
Że co?? :o Jest tam coś takiego?
Jak coś, to dzwoń: 609 539 773

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Post autor: TomaszRT » sob cze 21, 2008 6:39 am

rort_ pisze:
powa pisze: Zawarte w reduktorze sprzęgło lepkościowe
Że co?? :o Jest tam coś takiego?
Ta, przynajmniej SSII ma wiskozę wspomagającą centralny dyfer..
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Awatar użytkownika
rudypajero.koszalin
Posty: 1895
Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
Lokalizacja: koszalin
Kontaktowanie:

Post autor: rudypajero.koszalin » sob cze 21, 2008 7:19 am

rort_ pisze:
Że co?? :o Jest tam coś takiego?
Takie małe cuś, co daje możliwość ruszenia z miejsca, kiedy jedna oś stoi na śliskim a druga ma przyczepność. Pajero potrafi to zrobić bez hochlowania wajchami w aucie. Toyota J8 dopiero po 93r dołożyła do centralnego dyfra podobne sprzęgło.
SS wcale nie jest bardziej awaryjny od innych rozwiązań, a potrafi dużo więcej. Małe żółte móżdżki zadbały o to żeby nie produkować czegoś, co jest bez sęsu. Małe żółte rączki zadbały o wysoką jakość wykonania. A teraz duzi biali chłopcy mają duży dylemat.
:D
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.

Awatar użytkownika
tybero
Posty: 1950
Rejestracja: pn lut 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: brenna

Post autor: tybero » sob cze 21, 2008 8:19 am

ale super super lancuch to to ma nadal? :roll:
Mistrzow uprasza sie o spokoj

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Adas » sob cze 21, 2008 2:46 pm

tybero pisze:ale super super lancuch to to ma nadal? :roll:
W każdym napędzie jest jakieś słabe ogniwo , japońce wymyśliła łańcuch bo u nich to cześć zamienna a u nas powód od bankructwa :)21 . Przeskok łańcuch nie powoduje unieruchomienia auta a np po ukręceniu krzyżaka w przednim moście musisz półośkę wymontować żeby dalej jechać .
Regularna wymiana płynu i kontrolowanie jego stany jest gwarantem długowieczności łańcucha .

Awatar użytkownika
rort_
Posty: 1681
Rejestracja: ndz cze 18, 2006 9:34 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: rort_ » sob cze 21, 2008 2:55 pm

Adas pisze:np po ukręceniu krzyżaka w przednim moście musisz półośkę wymontować żeby dalej jechać .
Proszę jaśniej. W Pajero jest jakis krzyżak? Przegub jakiś chyba? Pytam, bo nie jestem pewien, nie rozbierałem. Jeszcze.
Jak coś, to dzwoń: 609 539 773

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40599
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » sob cze 21, 2008 8:13 pm

zaraz udowodnicie, że ifs jest bardziej trwały od mostu bo jak się regularnie wymienia wahacze i przeguby to nie sposób go zamordować
:)21

nie popadajmy w skrajności

Awatar użytkownika
Paszczak
 
 
Posty: 2821
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 12:31 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paszczak » sob cze 21, 2008 8:43 pm

lbl78 pisze:
Paszczak pisze:
TomaszRT pisze:Ja tu zmierzałem do tego co następuje:

... stały 4x4 (jak np w LRach), w zamian za pewną komplikację układu w porównaniu do part-time, daje możliwość jazdy 4x4 po asfalcie.
... SS, w zamian za zdecydowaną komplikację układu w porównaniu do stałego 4x4, CO DAJE ??
w SS możesz też jeździć 2wd a w stałym4x4 jak np w LRach nie. dodatkowo możesz przechodzić z 2wd na 4wd i na odwrót podczas jazdy do 100km/h
tylko po co ??
ja wiem że to jest zajefajna zabawa bo możesz .... ale tak na poważnie ile razy tego potrzeowałeś??
dzisiaj już ze 3 :)21
spoko luzik
www.wawa4x4.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość