Alternator - nowe miejsce (silnik 4D56T - 2,5TD Pajero I)
Moderator: Kosiarz
DamnIt! pisze:Alternator, o ile pamiętam(?), jest maszynerią obcowzbudną - zatem odłączony od źródła tegoż wzbudzenia nic generował nie będzie. Po drugie, alternator daje chyba zawsze ~napięcie nominalne, niezależnie od obrotów.
podłącz miernik do aku z chwilą wzrostu obrotów silnika napięcie wzrasta
nie jest to duży wzrost ale jednak jest szczegulnie przy włączonych kilku odbiornikach

Myślę, że to:
http://www.simr.pw.edu.pl/imrc/polski/m1a.pdf
i to:
http://www.technotrans.pl/artykuly/alt.html
rozwiąże zagadki wszelkie w temacie "alternator"
http://www.simr.pw.edu.pl/imrc/polski/m1a.pdf
i to:
http://www.technotrans.pl/artykuly/alt.html
rozwiąże zagadki wszelkie w temacie "alternator"
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell
- gebels
-
- Posty: 9720
- Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
- Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej
rort_ pisze:Załóź sobie nowy u góry, a stary odepnij, ale zostaw wtyczkę. W razie 'W' podepniesz stary a odepniesz nowy i może jeszcze jakiś prund będzie podawał...
taa i rozpiździ mostek jak nie bedzie obciązenia (tzn odbioru), bo bedzie indukcja szczatkowa i altek i tak wytworzy co ma wytworzyć o mostek pójdzie się pierd....lić

Czwarte serce 

-
- Posty: 509
- Rejestracja: ndz wrz 02, 2007 7:09 pm
wystarczy odpowiedni amperaż , można nawet 120A alternator znaleźć , dwa alternatory to podwójne obciążanie dla silnika , więc po co ?Wczasowicz pisze:założyć nowy (inny) altek na górę i zapomnieć o problemie...
Adaś wszystko już chyba napisał w temacie, po co kombinować ?
Dobre sprawdzone rozwiązanie.

https://get.google.com/albumarchive/113 ... 1315771582
PSZCZOŁA zmota
PSZCZOŁA zmota
Dobra!
Wykrakałem!
Ledwo dojechałem do domu..... dobrze ze mam 2 akumulatory....
Zatem chciałem wsadzić drugi alternator i mieć dwa.
Wiec teraz już nie chce i plan nigdy w życie nie wejdzie gdyż ten oryginalny odmówił posłuszeństwa ładowania....
Jutro go wybebeszę i bede motał "nowy" u góry.
Moze powiecie od czego najlepiej dopasować?
Pociągnęliście, przedłużyliście kable do wtyczki? Jak to rozwiązaliście?
Wszelakie uwagi mile widziane
Wykrakałem!
Ledwo dojechałem do domu..... dobrze ze mam 2 akumulatory....
Zatem chciałem wsadzić drugi alternator i mieć dwa.
Wiec teraz już nie chce i plan nigdy w życie nie wejdzie gdyż ten oryginalny odmówił posłuszeństwa ładowania....
Jutro go wybebeszę i bede motał "nowy" u góry.
Moze powiecie od czego najlepiej dopasować?
Pociągnęliście, przedłużyliście kable do wtyczki? Jak to rozwiązaliście?
Wszelakie uwagi mile widziane

# Racja jest jak dupa, każdy ma swoją
[J. Piłsudski].
gg1196424
[J. Piłsudski].
gg1196424
-
- Posty: 509
- Rejestracja: ndz wrz 02, 2007 7:09 pm
Proszę Cię...
Na pierwszej stronie masz odpowiedzi na Twoje pytania:
http://www.forum4x4.pl/forum/viewtopic. ... e5f96b157a
Walcz, bo warto

Na pierwszej stronie masz odpowiedzi na Twoje pytania:
http://www.forum4x4.pl/forum/viewtopic. ... e5f96b157a
Walcz, bo warto

na pierwszej str jest wytłumaczone co zrobić... tak wiec zrobiłem a chodziło mi tylko o kable elektryczne ale sobie poradzę (mam nadzieje)
Dziś "stary" alternator został wybebeszony, przy okazji zostały założone nowe łożyska i uszczelniacze, tak aby już tam nigdy nie zaglądać!
Zakupiłem także alternator VW passat B5 120A, tylko trzeba było zmienić kółko bo na wąski pasek. Jutro montaż "nowego" i zobaczymy jak to będzie działać
Dziś "stary" alternator został wybebeszony, przy okazji zostały założone nowe łożyska i uszczelniacze, tak aby już tam nigdy nie zaglądać!
Zakupiłem także alternator VW passat B5 120A, tylko trzeba było zmienić kółko bo na wąski pasek. Jutro montaż "nowego" i zobaczymy jak to będzie działać

# Racja jest jak dupa, każdy ma swoją
[J. Piłsudski].
gg1196424
[J. Piłsudski].
gg1196424
-
- Posty: 509
- Rejestracja: ndz wrz 02, 2007 7:09 pm
chłodzenie ma napęd także z paska wspomagania. Problemem jest praktycznie brak hamulców(vacuum nie robi) - dodatkowo spina się przednia oś w wypadku SS.Wczasowicz pisze:Słusznie, bo u mnie któregoś razu łożyska raczyły się rozsypać...Przemy pisze: przy okazji zostały założone nowe łożyska i uszczelniacze, tak aby już tam nigdy nie zaglądać!
I tak warto zajrzeć co jakiś czas, bo jak się zablokują to zerwie się pasek i po chłodzeniu...
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell
-
- Posty: 509
- Rejestracja: ndz wrz 02, 2007 7:09 pm
Potwierdzam to! Pedał hamulca jest taki twardy ze praktycznie zero hamowania i przód także się załącza.DamnIt! pisze: . Problemem jest praktycznie brak hamulców(vacuum nie robi) - dodatkowo spina się przednia oś w wypadku SS.
W łożyska lepiej zainwestować choć nie są to bardzo drogie rzeczy. Zwykle kosztuje 4,5zl a najlepsze jakie było to wydatek 12zl.
# Racja jest jak dupa, każdy ma swoją
[J. Piłsudski].
gg1196424
[J. Piłsudski].
gg1196424
Re: Alternator - nowe miejsce (silnik 4D56T - 2,5TD Pajero I)
Witam, jaki kupić alternator na górę? Aku mam 74 ah, alternator stary taki sam. Jest sens zakładać mocniejszy alternator do mojego aku? Pytam bo wydaje mi się że mocniejsza ładowarka może zepsuć akumulator.
Sprzedałem Pajero. Może będzie kolejne.
Re: Alternator - nowe miejsce (silnik 4D56T - 2,5TD Pajero I)
O ile wiem to mocniejszy nie popsuje aku. Tylko szybciej go naładuje.
Ja założony mam od VW passata 120Ah i ładuje 2 akumulatory i jest wszystko bardzo bardzo
a o dolnym przestałem myśleć (po wcześniejszej wymianie łożysk i uszczelniaczy).
Ja założony mam od VW passata 120Ah i ładuje 2 akumulatory i jest wszystko bardzo bardzo

# Racja jest jak dupa, każdy ma swoją
[J. Piłsudski].
gg1196424
[J. Piłsudski].
gg1196424
Re: Alternator - nowe miejsce (silnik 4D56T - 2,5TD Pajero I)
Ile trwa przeróbka bo zastanawiam się czy zdąże się wyrobić po pracy? Garaż nie mój więc muszę się sprężać. Pasek już kupiłem. Jakieś węże mam do pompy ale nie wiem czy odpowiednią średnice.
Pamięta ktoś z Was jaka jest średnica wewnętrzna?
Trzeba dorabiać jakieś mocowania czy to co jest po przekładkach pasuje?
Kurde nie mam koła na pasek do drugiego alternatora.
Pamięta ktoś z Was jaka jest średnica wewnętrzna?
Trzeba dorabiać jakieś mocowania czy to co jest po przekładkach pasuje?
Kurde nie mam koła na pasek do drugiego alternatora.
Sprzedałem Pajero. Może będzie kolejne.
Re: Alternator - nowe miejsce (silnik 4D56T - 2,5TD Pajero I)
Ale o co konkretnie Ci chodzi??
W starym (tym na dole) wyjmujesz co sie da, zostawiasz wał. Dobrze jest wymienić uszczelniacze i łożyska (nie duża kasa, a spokój na wieki). U góry wyciągasz pompę wspomagania, dorabiasz w niej uszy do mocowania alternatora + naciąg. W starych kablach rozcinasz tą izolację co oplata wszystkie kable, w ten sposób nie musisz przedłużać kabla bo styknie do nowego alternatora. Zakładasz pasek, naciągasz i już się więcej nie martwisz o prąd. Jak chcesz to mogę Ci na maila dać fotki jak to u mnie zrobione jest. Powodzenia


W starym (tym na dole) wyjmujesz co sie da, zostawiasz wał. Dobrze jest wymienić uszczelniacze i łożyska (nie duża kasa, a spokój na wieki). U góry wyciągasz pompę wspomagania, dorabiasz w niej uszy do mocowania alternatora + naciąg. W starych kablach rozcinasz tą izolację co oplata wszystkie kable, w ten sposób nie musisz przedłużać kabla bo styknie do nowego alternatora. Zakładasz pasek, naciągasz i już się więcej nie martwisz o prąd. Jak chcesz to mogę Ci na maila dać fotki jak to u mnie zrobione jest. Powodzenia

# Racja jest jak dupa, każdy ma swoją
[J. Piłsudski].
gg1196424
[J. Piłsudski].
gg1196424
Re: Alternator - nowe miejsce (silnik 4D56T - 2,5TD Pajero I)
Niniejszym oglaszam forumowa zrzutke na flache dla Adasia od posiadaczy pojarek z podniesionym alternatorem.
@Adas dawaj adres i mam prosbe - nie pij wszystkiego na raz
@Adas dawaj adres i mam prosbe - nie pij wszystkiego na raz

Re: Alternator - nowe miejsce (silnik 4D56T - 2,5TD Pajero I)
jestem za, a może na jakims zjeździe
Dzisiaj montuje swój. Nie mogę się doczekać aż zadziała.

Sprzedałem Pajero. Może będzie kolejne.
Re: Alternator - nowe miejsce (silnik 4D56T - 2,5TD Pajero I)
och nie trzebaKajen pisze:Niniejszym oglaszam forumowa zrzutke na flache dla Adasia od posiadaczy pojarek z podniesionym alternatorem.
@Adas dawaj adres i mam prosbe - nie pij wszystkiego na raz


swój patent wzbogaciłem o śrubę do naciągu paska i już zapomniałem , że jest coś takiego jak alternator

https://get.google.com/albumarchive/113 ... 1315771582
PSZCZOŁA zmota
PSZCZOŁA zmota
Re: Alternator - nowe miejsce (silnik 4D56T - 2,5TD Pajero I)
Patent który robi



Ostatnio zmieniony ndz cze 28, 2009 7:26 pm przez Balu-Balu, łącznie zmieniany 1 raz.
Mówię co myślę, robię co mówię, już nie jem co lubię.
"nullo retentus impedimento"
"nullo retentus impedimento"
Re: Alternator - nowe miejsce (silnik 4D56T - 2,5TD Pajero I)
sukces ma wielu ojców





Ostatnio zmieniony ndz cze 28, 2009 7:32 pm przez Adas, łącznie zmieniany 2 razy.
https://get.google.com/albumarchive/113 ... 1315771582
PSZCZOŁA zmota
PSZCZOŁA zmota
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość