Krótkie Pajero

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40591
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » sob lis 08, 2008 10:07 am

mnie tułarek :)21
jedzie, w zakręty wchodzi
fajny

Awatar użytkownika
Videlec
 
 
Posty: 4114
Rejestracja: pn maja 15, 2006 1:38 pm
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Videlec » sob lis 08, 2008 10:21 am

w moim przypadku odpada bo sąsiedzi mają :)21

no i słyszałem, ze nie da sie do niego wsadzić felgi 20" bez bodyliftu :)3 :)21
PIV 3,2DiD

Szczęście to jedyna rzecz, która staje się większa, gdy się ją dzieli.

maciek maciek
 
 
Posty: 144
Rejestracja: pt sty 26, 2007 8:14 pm
Lokalizacja: wawa

Post autor: maciek maciek » sob lis 08, 2008 10:49 am

Mroczny , jeśli poczytasz , zrozumiesz , że nie szydzę z patrola ( uwielbiam Parcha ) , ani z opon 35 " ( z kumplem na takich jeżdzimy ) , ani z 37 " ( oglądałem ostatnio auto Igora - jest super ) . Zobacz w necie co Czesi lub Węgrzy wyprawiają w v 60 i 80 . Ale tu wchodzimy w niebezpieczny obszar rozważań o kasie - innym autem się ścigasz , innym topisz.
V60 E70 E84 BJ45

maciek maciek
 
 
Posty: 144
Rejestracja: pt sty 26, 2007 8:14 pm
Lokalizacja: wawa

Post autor: maciek maciek » sob lis 08, 2008 11:03 am

To jest tak jak z wyścigami i rajdami w naszym kraju , na wyścigach ciężko zebrać klasę , najszybsze auta jakie się ścigają to ferrari lub prosiak, a Czesi przywożą auta DTM , przepaść .
Sorry za taką dygresję nie związaną off road ale w sjakiś sposób oddaje to klimat
V60 E70 E84 BJ45

Awatar użytkownika
piotr_z
 
 
Posty: 1494
Rejestracja: wt sty 07, 2003 8:38 pm
Lokalizacja: Marki

Post autor: piotr_z » sob lis 08, 2008 11:11 am

maciek maciek pisze:....., tylko z mojego doświadczenia wynika, że III lepiej porusza się w terenie niż I i II .
Jak do tej pory, problemem dla mnie jest nie to, że nie chce gdzieś przejechać , tylko to że w trakcie walki potrafią spaść mu opony z felg .
masz oczywiscie bardzo duzo racji, ze klasa klasie nie rowna - nie mozna porownywac samochodow remstowych z samochodami przeprawowymi, ale prosze Cie bardzo - nie uzywaj takich stwierdzen, ze cos w terenie jest lepsze od czegos bo teren to bardzo zroznicowane warunki - nie tylko drogi szutrowe i pustynie.
Pojara 2,8 GLS
Explorer 4,0 V6 - ale to zap..la :)21
www.studiospa.com.pl

Awatar użytkownika
Misiek Bielsko
     
     
Posty: 5195
Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Kontaktowanie:

Post autor: Misiek Bielsko » sob lis 08, 2008 11:50 am

maciek maciek pisze:Dokładnie wiem ile , mówi o tym specyfikacja FIA , jak kupię żonie nowy , zmotam tego co mam :D
Jak na to nie patrzeć to właśnie to auto zostało przebudowane na rajdówkę .
No cóż... tutaj chciałeś zabłysnąć, ale widać, że niespecjalnie wiesz, o czym piszesz... FIA bla bla bla. To może podaj, jaka to "specyfikacja"?
V60 to fajne autko, ale bez przesady z tym uwielbieniem.

maciek maciek
 
 
Posty: 144
Rejestracja: pt sty 26, 2007 8:14 pm
Lokalizacja: wawa

Post autor: maciek maciek » sob lis 08, 2008 11:52 am

piotr_z pisze:
maciek maciek pisze:....., tylko z mojego doświadczenia wynika, że III lepiej porusza się w terenie niż I i II .
Jak do tej pory, problemem dla mnie jest nie to, że nie chce gdzieś przejechać , tylko to że w trakcie walki potrafią spaść mu opony z felg .
masz oczywiscie bardzo duzo racji, ze klasa klasie nie rowna - nie mozna porownywac samochodow remstowych z samochodami przeprawowymi, ale prosze Cie bardzo - nie uzywaj takich stwierdzen, ze cos w terenie jest lepsze od czegos bo teren to bardzo zroznicowane warunki - nie tylko drogi szutrowe i pustynie.
Tak zgadzam się z Tobą , więc wyjaśnię , Teren to dla mnie miejsce ( poligon , piaskarnia , łąka torfowa , czy błotko nad wisłą ) gdzie jedziemy razem z kumplami i każdy wedle umiejętności i poziomu amoku pokonuje jakąś traskę .
I można w nieskończoność rozważać kryteria porównań , i zawsze czegoś się czepiać - jakie o pony , że ktoś przejechał 30 cm z boku i tylko dlatego się udało .
Pahero które czasami wlokę w laksę , na codzień używa moje ślubne szczęście , więc nigdy nie mam ochoty zmienić kół na terenowe, daje radę i na tym tle twierdzę że to dobre auto .
Podstawa to żeby driverowi nie grało kolano , albo inaczej może to kwestia kalkulacji czy obszmurnięy błotnik wart był uciechy.
Inna kwestia , to ustalenie sobie jakiś zasad i proporcji - mam gdzieś jeśli mnie wklei ( mam świetnych kumpli zawsze mnie wyciąną , albo ja ich ), trzeba być jednak na tyle przytomnym by nie stanowić ciężaru dla grupy.
V60 E70 E84 BJ45

maciek maciek
 
 
Posty: 144
Rejestracja: pt sty 26, 2007 8:14 pm
Lokalizacja: wawa

Post autor: maciek maciek » sob lis 08, 2008 12:16 pm

Misiek Bielsko pisze:
maciek maciek pisze:Dokładnie wiem ile , mówi o tym specyfikacja FIA , jak kupię żonie nowy , zmotam tego co mam :D
Jak na to nie patrzeć to właśnie to auto zostało przebudowane na rajdówkę .
No cóż... tutaj chciałeś zabłysnąć, ale widać, że niespecjalnie wiesz, o czym piszesz... FIA bla bla bla. To może podaj, jaka to "specyfikacja"?
V60 to fajne autko, ale bez przesady z tym uwielbieniem.[/quote

Proszę nie mierz innych swoją miarką z tym błyszczeniem , zależy jakie auto chcesz budować, czy T-2 seryjne czy T-1 super production , przepisy określają poziom modyfikacji , przecież wiesz :D
V60 E70 E84 BJ45

Awatar użytkownika
Wezyr
 
 
Posty: 127
Rejestracja: czw wrz 25, 2008 1:57 pm
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław

Re: Krótkie Pajero

Post autor: Wezyr » sob lis 08, 2008 12:26 pm

[quote="MariuszG"]Szukam auta. Tak naprawdę w grę wchodzą dwie sytuacje: albo nowe służbowe i wtedy droższe albo tańsze prywatne. W pierwszym wypadku Outlander albo Pajero ale promocyjne (135k złociszy?) a w drugim spodobało mi się bardzo używane Pajero krótkie i mam na to 35-45 k złociszy. Co sądzicie o krótkim? Miałby to być dla mnie do roboty (jazda po Wawce i parkowanie a obecnie mam L200...) i do lasu ale bez szaleństw (bo do zakatowania wolę przeznaczyć Lkę, bo ma pakę i jest chyba wytrzymalsza-naprawy będą tańsze, chyba...).

Co możecie powiedzieć o krótkim Pajero rocznikowo 2000 - 2004?[/quote

starając odpowiedzieć Ci na zadane pytanie, uważam, że fajniej mieć własny samochód niż jeździć lepszym służbowym no bo on jest po prostu własny
:)21
Do roboty dojedziesz tym z palcem w dup**, zaparkujesz równie bez problemu bo to duże nie jest i w jeździe leśnej bez szaleństw równie będzie git...
a jak będzie coś nie tak to może masz a jak nie masz to poszukasz świetnych kupli którzy zawsze Cię wyciągną....

No i zawsze pozostaje ta duma i świadomość, że masz konstrukcyjnie podobne auto do tego którym Hołek jeździ....a to wg. mnie duzo :)23
Cool jest :D

Awatar użytkownika
Wezyr
 
 
Posty: 127
Rejestracja: czw wrz 25, 2008 1:57 pm
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław

Post autor: Wezyr » sob lis 08, 2008 12:27 pm

coś cytowanie nie wyszło :oops:
Cool jest :D

Awatar użytkownika
Wezyr
 
 
Posty: 127
Rejestracja: czw wrz 25, 2008 1:57 pm
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław

Post autor: Wezyr » sob lis 08, 2008 12:31 pm

Nie chcę być nie miły ale kolega pisał, że chce po prostu jeździć tym autem do pracy i parkować i trochę po lesie itp więc informacje, typu budowanie T-1 T-2 chyba mu się nie przydadzą za bardzo, ale mogę się mylić bo w kto wie czy przed pracą nie będzie pokonywał on tej samej trasy co Dakar parkował kilka razy i dopiero udawał się do pracy... :)23 ...
Cool jest :D

Awatar użytkownika
Misiek Bielsko
     
     
Posty: 5195
Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Kontaktowanie:

Post autor: Misiek Bielsko » sob lis 08, 2008 12:37 pm

Ja jakby nie o tym.
Pajero III moim zdaniem wystarczy do takich zastosowan, niemniej jednak duzym naduzyciem jest pisanie, jak Maciek, ze zostalo stworzone do szybkiej jazdy w terenie i dzieki temu wygralo Dakar kilkukrotnie. Bo w aucie klasy T1, obojetnie, jak bardzo przypominaloby ono seryjne pajero, tego pajero po prostu nie ma. To zupelnie inna konstrukcja.

maciek maciek
 
 
Posty: 144
Rejestracja: pt sty 26, 2007 8:14 pm
Lokalizacja: wawa

Post autor: maciek maciek » sob lis 08, 2008 12:39 pm

Wezyr pisze:Nie chcę być nie miły ale kolega pisał, że chce po prostu jeździć tym autem do pracy i parkować i trochę po lesie itp więc informacje, typu budowanie T-1 T-2 chyba mu się nie przydadzą za bardzo, ale mogę się mylić bo w kto wie czy przed pracą nie będzie pokonywał on tej samej trasy co Dakar parkował kilka razy i dopiero udawał się do pracy... :)23 ...

:D racja , pocztek był całkiem niewinny :D
V60 E70 E84 BJ45

maciek maciek
 
 
Posty: 144
Rejestracja: pt sty 26, 2007 8:14 pm
Lokalizacja: wawa

Post autor: maciek maciek » sob lis 08, 2008 12:42 pm

Misiek Bielsko pisze:Ja jakby nie o tym.
Pajero III moim zdaniem wystarczy do takich zastosowan, niemniej jednak duzym naduzyciem jest pisanie, jak Maciek, ze zostalo stworzone do szybkiej jazdy w terenie i dzieki temu wygralo Dakar kilkukrotnie. Bo w aucie klasy T1, obojetnie, jak bardzo przypominaloby ono seryjne pajero, tego pajero po prostu nie ma. To zupelnie inna konstrukcja.
Przepraszam , a buda ? silnik ? skrzynia ? to od cioci ? :D
V60 E70 E84 BJ45

Awatar użytkownika
Wezyr
 
 
Posty: 127
Rejestracja: czw wrz 25, 2008 1:57 pm
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław

Post autor: Wezyr » sob lis 08, 2008 12:44 pm

Ja i tak bym kupił patrola :)20
A tak na poważnie i na podsumowanie to chciałbym tylko dodać, że Misiek Bielsko ma racje, że pajero dakarowe ma tylko nazwę wspólną z seryjnym...
i nie jest to dobry pomysł, żeby się tym kierować wybierając je...
Cool jest :D

Awatar użytkownika
Misiek Bielsko
     
     
Posty: 5195
Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Kontaktowanie:

Post autor: Misiek Bielsko » sob lis 08, 2008 12:52 pm

Ech... nie chce mi sie, poczytaj sobie, zwlaszzcza o tej budzie, silniku etc:
http://www.pzm.pl/userfiles/file/sport_ ... art285.pdf

Awatar użytkownika
Misiek Bielsko
     
     
Posty: 5195
Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Kontaktowanie:

Post autor: Misiek Bielsko » sob lis 08, 2008 12:56 pm

To do Maćka było.

maciek maciek
 
 
Posty: 144
Rejestracja: pt sty 26, 2007 8:14 pm
Lokalizacja: wawa

Post autor: maciek maciek » sob lis 08, 2008 1:06 pm

Misiek Bielsko pisze:Ech... nie chce mi sie, poczytaj sobie, zwlaszzcza o tej budzie, silniku etc:
http://www.pzm.pl/userfiles/file/sport_ ... art285.pdf

Czytalem wcześniej , nie musialeś odsylać mnie nz stronę pzm , tu na rajdach też są te przepisy .
I co z tego, określają one dopuszczalny zakres modyfikacji , w naszym kraju
wybudowano już takie auta ( publikacje w prase i necie ) i jakoś zawsze jako bazę użyto auta seryjnego
V60 E70 E84 BJ45

Awatar użytkownika
Misiek Bielsko
     
     
Posty: 5195
Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Kontaktowanie:

Post autor: Misiek Bielsko » sob lis 08, 2008 1:12 pm

Raczej, jako obudowe, a wlasciwie wydmuszke... Widze, ze i tak wiesz lepiej, wiec odpuszczam...

maciek maciek
 
 
Posty: 144
Rejestracja: pt sty 26, 2007 8:14 pm
Lokalizacja: wawa

Post autor: maciek maciek » sob lis 08, 2008 1:17 pm

V60 E70 E84 BJ45

Awatar użytkownika
Misiek Bielsko
     
     
Posty: 5195
Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Kontaktowanie:

Post autor: Misiek Bielsko » sob lis 08, 2008 1:33 pm

Ale co z tego wynika? Ze to pajero wygrywalo Dakar?
Nie.
Ze wygra?
Nie.
Piszesz, ze buda jest cholernie sztywna. Czy w tej T1 zawias i buda sa seryjne?
Nie.

Co wiec ma ten artykul udowodnic, bo sie pogubilem?

Awatar użytkownika
Misiek Bielsko
     
     
Posty: 5195
Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Kontaktowanie:

Post autor: Misiek Bielsko » sob lis 08, 2008 1:35 pm

Mitsu MMC, ktore wygrywalo Dakar to zupelnie cos innego, niz to z linka. To jest nieskobudzetowa zabaweczka, ktora w Dakarze nie ma szans, powiedzmy to sobie szczerze.

Fajnie, ze duzo czytasz.

Awatar użytkownika
DamnIt!
 
 
Posty: 3268
Rejestracja: śr paź 29, 2008 11:09 pm
Lokalizacja: ok. Krakał

Post autor: DamnIt! » sob lis 08, 2008 1:59 pm

Misiek Bielsko pisze:Mitsu MMC, ktore wygrywalo Dakar to zupelnie cos innego, niz to z linka. [..]
dokładnie. maciek weź sobie wygogluj "pajero MPR13" - specyfikacja zeszłoroczna, czy "MPR 14" - obecna(chyba). Spróbuj znaleźć jakieś wspólne szczegóły z seryjnym miśkiem V60.
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell

Awatar użytkownika
piotr_z
 
 
Posty: 1494
Rejestracja: wt sty 07, 2003 8:38 pm
Lokalizacja: Marki

Post autor: piotr_z » sob lis 08, 2008 2:04 pm

DamnIt! pisze:
Misiek Bielsko pisze:Mitsu MMC, ktore wygrywalo Dakar to zupelnie cos innego, niz to z linka. [..]
dokładnie. maciek weź sobie wygogluj "pajero MPR13" - specyfikacja zeszłoroczna, czy "MPR 14" - obecna(chyba). Spróbuj znaleźć jakieś wspólne szczegóły z seryjnym miśkiem V60.

znaczek na masce :)21
Pojara 2,8 GLS
Explorer 4,0 V6 - ale to zap..la :)21
www.studiospa.com.pl

elili
 
 
Posty: 109
Rejestracja: pt lut 15, 2008 7:10 pm
Lokalizacja: dln. Śląsk

Post autor: elili » sob lis 08, 2008 2:08 pm

Nareszcie ktoś podał swoją definicję terenu:
maciek maciek pisze:
Teren to dla mnie miejsce ( poligon , piaskarnia , łąka torfowa , czy błotko nad wisłą ) gdzie jedziemy razem z kumplami i każdy wedle umiejętności i poziomu amoku pokonuje jakąś traskę .
I można w nieskończoność rozważać kryteria porównań , i zawsze czegoś się czepiać - jakie o pony , że ktoś przejechał 30 cm z boku i tylko dlatego się udało .
Pahero które czasami wlokę w laksę , na codzień używa moje ślubne szczęście , więc nigdy nie mam ochoty zmienić kół na terenowe, daje radę i na tym tle twierdzę że to dobre auto .
Podstawa to żeby driverowi nie grało kolano , albo inaczej może to kwestia kalkulacji czy obszmurnięy błotnik wart był uciechy.
Inna kwestia , to ustalenie sobie jakiś zasad i proporcji - mam gdzieś jeśli mnie wklei ( mam świetnych kumpli zawsze mnie wyciąną , albo ja ich ), trzeba być jednak na tyle przytomnym by nie stanowić ciężaru dla grupy.
Tylko, że ta definicja będzie ewoluować :P

W którą stronę? A to zależy od tego, co spodoba się kierownikowi.

Koledzy pisząc o terenówce (niezależnie czy w błotko, czy do rajdów szybkościowych, czy też tylko do wyjazdu razem z kumplami) wiedzą, że nie powinno być to autko:
- pożyczane od żony czy kochanki,
- z dobrymi oponami (odpowiednimi do terenu), których nie trzeba za często wymieniać,
- w miarę zabezpieczone: aby zastanawianie się nad możliwością obszmurnięcia błotnika nie psuło uciechy z jazdy.

Słowem autko do terenu. Nie koniecznie to samo, którym dojeżdża kierownik do pracy.
elili
L200 KAOT

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości