pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
alibia1112
Posty: 1855
Rejestracja: ndz lis 16, 2008 9:48 am
Lokalizacja: PAJERO ŁÓDZKIE TEAM

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: alibia1112 » śr lis 21, 2012 9:17 pm

Witam ponownie.
Nie podświetla się lampka od grzania świec żarowych.
Wczoraj po wymianie jednej spalonej świecy (auto przy odpalaniu na zimnym silniku nienaturalnie trzęsło się).
Problem zniknął, ale powstał nowy czyli nie podświetla się na zegarach lampka od tych świeć.

(świece wymieniał zaprzyjaźniony mechanik zajmujący się moją pojarką od dłuszego czasu i rok temu wymieniał mi dwie świece i nie było żadnych niespodzianek)
Ps. Świece płaciłem coś ok 110 zł za sztukę.

Co może być przyczyną i gdzie to szukać ??
CARPE DIEM
PAHero III LONG nie seria
CLUBMan żółty
PAHERO II LONG 33 było

Awatar użytkownika
lukas 78
Posty: 1716
Rejestracja: ndz lis 23, 2008 12:36 pm
Lokalizacja: Szepietowo/Hamburg

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: lukas 78 » śr lis 21, 2012 10:01 pm

a sprawdzałeś żarówkę :wink:
2,5 TDI od dziadka najlepsze na świecie

Awatar użytkownika
TherionWaWa
 
 
Posty: 172
Rejestracja: czw mar 05, 2009 1:22 am
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: TherionWaWa » czw lis 22, 2012 8:30 pm

alibia1112 pisze:Witam ponownie.
Nie podświetla się lampka od grzania świec żarowych.
Wczoraj po wymianie jednej spalonej świecy (auto przy odpalaniu na zimnym silniku nienaturalnie trzęsło się).
Problem zniknął, ale powstał nowy czyli nie podświetla się na zegarach lampka od tych świeć.

(świece wymieniał zaprzyjaźniony mechanik zajmujący się moją pojarką od dłuszego czasu i rok temu wymieniał mi dwie świece i nie było żadnych niespodzianek)
Ps. Świece płaciłem coś ok 110 zł za sztukę.

Co może być przyczyną i gdzie to szukać ??
Podnieś machę i zobacz czy listwa do świec jest dobrze przykręcona i podłączona... jedna świeca awarii kontrolki ci nie zrobi, prędzej przepalony bezpiecznik...chyba że wcale ci nie grzeją to poszedł sterownik. Gdzie go szukać już nie pamiętam Pojare miałem dawno temu :)
Tomek (TherionWaWa)
Opel Frontera B / Isuzu Trooper 2.8 / P38

Awatar użytkownika
lisisko
 
 
Posty: 226
Rejestracja: sob sty 07, 2006 11:09 am
Lokalizacja: Stalowa Wola / Kraków, a obecnie Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: lisisko » sob lis 24, 2012 11:31 am

Koledzy, tak dla pewności zapytam. Na załączonym obrazku:
http://mitsubishi-motors.kiev.ua/1/#cat ... roup%3D150
to prawa i lewa strona?
Pajero II 2,5 TD '94r

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: Adas » sob lis 24, 2012 11:37 am

lisisko pisze:Koledzy, tak dla pewności zapytam. Na załączonym obrazku:
http://mitsubishi-motors.kiev.ua/1/#cat ... roup%3D150
to prawa i lewa strona?
zacisk, zwrotnica, jarzmo są L i R reszta to samo

Awatar użytkownika
lisisko
 
 
Posty: 226
Rejestracja: sob sty 07, 2006 11:09 am
Lokalizacja: Stalowa Wola / Kraków, a obecnie Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: lisisko » sob lis 24, 2012 11:47 am

Adas pisze:
lisisko pisze:Koledzy, tak dla pewności zapytam. Na załączonym obrazku:
http://mitsubishi-motors.kiev.ua/1/#cat ... roup%3D150
to prawa i lewa strona?
zacisk, zwrotnica, jarzmo są L i R reszta to samo
Adaś, chodzi mi o to czy sprzęgiełka są takie same z lewej i prawej strony.
Rozebrałem prawą stronę i za chiny nie mogę skumać jak to działa.
Pajero II 2,5 TD '94r

Awatar użytkownika
goszen
 
 
Posty: 1165
Rejestracja: wt cze 07, 2005 10:42 pm
Lokalizacja: Bytów

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: goszen » pn lis 26, 2012 7:33 am

lisisko pisze:Koledzy, tak dla pewności zapytam. Na załączonym obrazku:
http://mitsubishi-motors.kiev.ua/1/#cat ... roup%3D150
to prawa i lewa strona?
Na tym obrazku masz tylko lewa stronę, ale prawa jest analogiczna
GG 3597101 tel. 602-673-905

Awatar użytkownika
lisisko
 
 
Posty: 226
Rejestracja: sob sty 07, 2006 11:09 am
Lokalizacja: Stalowa Wola / Kraków, a obecnie Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: lisisko » sob gru 01, 2012 8:56 am

Chyba sprzęgło mi się kończy :( Na jedynce ładnie startuje, ale na trójce i czwórce jak wcisnę mocniej gaz to silnik wchodzi na obroty, a auto nie przyspiesza. Kiedy delikatnie dodaję gazu, auto ładnie się rozpędza. Czy da się to jakoś podciągnąć, czy tylko wymiana wchodzi w grę?
Pajero II 2,5 TD '94r

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: gebels » sob gru 01, 2012 9:16 am

tylko wymiana, regulowało się samo do tej pory


jak ostro nim orasz zakup sobie wzmocnione sprzęgło z exedy czy tam od tych drugich kangurów
Czwarte serce :cry:

Awatar użytkownika
lisisko
 
 
Posty: 226
Rejestracja: sob sty 07, 2006 11:09 am
Lokalizacja: Stalowa Wola / Kraków, a obecnie Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: lisisko » ndz gru 02, 2012 2:29 pm

gebels pisze:tylko wymiana, regulowało się samo do tej pory
Nie pocieszyłeś mnie...
Czy jest do zrobienia w jedną osobę? Już wiem, że trzeba odsunąć skrzynię ok 20 cm, ale co z montażem, czy bardzo problematyczny? Na co zwrócić uwagę?
Pajero II 2,5 TD '94r

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: Adas » ndz gru 02, 2012 2:59 pm

sam tego nie zrobisz, potrzebujesz kanału lub podnośnika:
mniej więcej to trzeba zrobić:
1. trzeba rozebrać tunel środkowy
2. odkręcić wajchy (zaznacz, która śruba gdzie było, bo ważne są poszczególne umiejscowienie śrub, w zależności od długości)
3. zdemontować klemę z akumulatora
4. odkręcić osłonę reduktora
5. zlać olej z reduktora
6. zdemontować wały przód i tył
7. rozpiąć wtyczki czujników
8. zdemontować belką i poduchę pod skrzynią, podpierając ją teleskopowym siłownikiem
9. zdemontować boczną poduchę
10. zdemontować wysprzęglik
11. rozkręcić śruby wokół kosza sprzęgłowego, opuszczając trochę skrzynię, aby ułatwić dostęp do śrub przy tunelu
12. zdjąć rozrusznik
13. odkręcić osłonę kosza sprzęgłowego od dołu
14. no i teraz można wysunąć skrzynie do tyłu, podpierając ją, żeby nie spadła
15. teraz mamy na wierzchu sprzęgło, które należy zdemontować

Warto wymienić łożysko w kole zamachowym i uszczelniacz wału.
Przy zakładaniu tarczy i docisku należy włożyć rurkę imitującą wałek sprzęgłowy, aby wycentrować tarczę względem łożyska w kole zamachowym, a z tego co pamiętam to pasuje przedłużana nasadka M12 z długą przedłużka.
Należny skompletować części i robota jest do ogarnięcia w jedną sobotę z jedną osobą do pomocy.
Ostatnio zmieniony ndz gru 02, 2012 3:10 pm przez Adas, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: gebels » ndz gru 02, 2012 3:09 pm

adaś zapomniałeś że skrzynie można podwiesić przez tunel żurawikiem do silników, lub beleczka na fotele i pas transportowy, kijowo ale też się da


najwygodniej jak piszesz, podnośnik lub kanał
Czwarte serce :cry:

Awatar użytkownika
Ajwen
 
 
Posty: 3215
Rejestracja: sob wrz 29, 2007 3:10 pm
Lokalizacja: Stargard Szcz.

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: Ajwen » ndz gru 02, 2012 3:10 pm

można inaczej, bez kanału i podnośnika,ale potrzebna jest wyciagarka.
wizja przebywania pół dnia w kanale i tańce z dość ciężką skrzynią, sprawiły,że .... wyciągnąłem silnik i wymieniłem sprzęgło :)21

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: Adas » ndz gru 02, 2012 3:18 pm

ale nie obejdzie się bez leżenia pod autem, skoro robi się to pierwszy raz, nie odważyłbym się przekonywać kogoś, żeby robił to bez kanału.
Jak się ma wały na wierzchu warto zweryfikować krzyżaki, ostukać, wyszczotkować i przesmarować no i pewnie boczna poduszka reduktora będzie wychlastana.

Awatar użytkownika
lukas 78
Posty: 1716
Rejestracja: ndz lis 23, 2008 12:36 pm
Lokalizacja: Szepietowo/Hamburg

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: lukas 78 » ndz gru 02, 2012 5:12 pm

Adaś mówisz o wymianie tego łożyska 03035 ?
Obrazek
dużo z tym roboty ?
2,5 TDI od dziadka najlepsze na świecie

Awatar użytkownika
lisisko
 
 
Posty: 226
Rejestracja: sob sty 07, 2006 11:09 am
Lokalizacja: Stalowa Wola / Kraków, a obecnie Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: lisisko » ndz gru 02, 2012 5:13 pm

Dzięki Adas, zaczynam kompletować części.
Pajero II 2,5 TD '94r

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: Adas » ndz gru 02, 2012 6:35 pm

lukas 78 pisze:Adaś mówisz o wymianie tego łożyska 03035 ?
Obrazek
dużo z tym roboty ?
tak, to jest to łożysko, nie pamiętam rozmiaru, jak się zdejmuje koło zamachowe to się je po prostu wybija na przestrzał.
Przez to łożysk, tak ciężko się wsuwa skrzynię na silnik, wałek sprzęgłowy ma małe ukosowanie z przodu tworząc ostrze, aby łatwiej było go wcisnąć w bieżnie łożyska.
Przy wymianie sprzęgał zawsze trzeba sprawdzić to łożysko.

Awatar użytkownika
lukas 78
Posty: 1716
Rejestracja: ndz lis 23, 2008 12:36 pm
Lokalizacja: Szepietowo/Hamburg

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: lukas 78 » ndz gru 02, 2012 6:58 pm

znalazłem w zamiennikach ,że to może być 6002....
ale może to do Kajen podawał do jedynki bo ruski zamiennik przewiduje 6203 po numerze oryginału MH040024
http://shop.hyperauto.ru/vladivostok/ca ... m&id=20233
jakby ktoś miał oryginał na wierzchu mógłby się pochwalić co na nim narysowane :wink:
2,5 TDI od dziadka najlepsze na świecie

Awatar użytkownika
rudypajero.koszalin
Posty: 1895
Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
Lokalizacja: koszalin
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: rudypajero.koszalin » ndz gru 02, 2012 10:39 pm

Przy wymianie sprzęgła, obowiązkowo trzeba też sprawdzić koło zamachowe! Powierzchnia po której pracuje tarcza musi być idealnie płaska, wystarczy przyłożyć suwmiarkę i sprawdzić czy jest szczelina, jeśli jest nie duża ( około 1mm) to można wyrównać na szlifierce magnetycznej, jeśli więcej to koło do wymiany. Także pęknięcia gładzi koła zamachowego eliminują je z dalszej eksploatacji.
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: Kajen » pn gru 03, 2012 1:31 pm

lukas 78 pisze:znalazłem w zamiennikach ,że to może być 6002....
ale może to do Kajen podawał do jedynki bo ruski zamiennik przewiduje 6203 po numerze oryginału MH040024
http://shop.hyperauto.ru/vladivostok/ca ... m&id=20233
jakby ktoś miał oryginał na wierzchu mógłby się pochwalić co na nim narysowane :wink:
Łożyska są różne. A to z kolei zależy od modelu montowanej skrzyni biegów.

Domin
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 7
Rejestracja: pn mar 17, 2008 10:18 pm

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: Domin » śr gru 05, 2012 2:21 pm

Witam,
Nie wchodza biegi przy redukcji.
Wyglada jakby skrzynia nie miala synchronizacji przy zrzucaniu biegu na nizszy. W gore jest OK (dowolny bieg). W dol da sie wrzucic (tylko jeden nizej) jak sie przygazuje na odpowiednie obroty. Albo jak samochod ma predkosc zero to mozna dowlony.
Wszystko wyglada jakby synchronizacja w jedna strone nie dzialala.
Polecialy synchronizatory? Najtaniej wymienic skrzynie? Czy moze wystarczy jakas tuleje zmienic, albo jakis inny trik pomoze?
Pajero II 2.5TDI, manual.

Awatar użytkownika
lukas 78
Posty: 1716
Rejestracja: ndz lis 23, 2008 12:36 pm
Lokalizacja: Szepietowo/Hamburg

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: lukas 78 » śr gru 05, 2012 3:08 pm

a olej w skrzyni i sprzęgło masz w porządku
na jakim oleju chodzi skrzynia ??
2,5 TDI od dziadka najlepsze na świecie

Domin
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 7
Rejestracja: pn mar 17, 2008 10:18 pm

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: Domin » śr gru 05, 2012 3:36 pm

Olej jest Ok, bez wody - sprawdzany wczoraj. Nie wiem dokladnie jaki.
Sprzeglo robi normalnie, kiedys mi troche lozysko terkotalo na luzie przy wcisnietym, ale przestalo.

Awatar użytkownika
lukas 78
Posty: 1716
Rejestracja: ndz lis 23, 2008 12:36 pm
Lokalizacja: Szepietowo/Hamburg

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: lukas 78 » śr gru 05, 2012 3:41 pm

zmień olej na 75w90 gl4
2,5 TDI od dziadka najlepsze na świecie

Domin
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 7
Rejestracja: pn mar 17, 2008 10:18 pm

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: Domin » śr gru 05, 2012 4:59 pm

Olej to pewnie taki, lub podobny juz tam siedzi, watpie zeby to pomoglo.
Szczegolnie, ze biegi wchodza dobrze, jak zawsze. Skrzynia od dawna ma luzy na drazku i szczegolnie 3-ke trzeba wcelowac, ale tak ma "od zawsze" czyli juz kilka lat.
Jedynie od 2-3 tyg jest problem przy redukcji biegu.
Mozliwe ze sie synchro zjechalo od jazdy po gorkach i zmiany biegow przy hamowaniu silnikiem?
Obstawiam ze skrzynia jest nie zmieniana od nowosci, czyli ma prawie 600tys. przejechane.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości