pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

polaff
 
 
Posty: 1251
Rejestracja: pt mar 13, 2009 8:24 pm

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: polaff » pt maja 31, 2013 8:51 am

Ronee pisze:Uff :) bo juz sie martwilem ze 3k zl zostalo nie do konca dobrze zainwestowane :) (przy okazji nowy walek bo stary byl porysowany i nowe paski rozrzadu)

Dzieki :)

Hmm... a jeszcze takie pytanko, czasami na ok 2-3 sekundy zapali mi sie kontrolka od oleju (pomaranczowa z logo oliwiarki a pod spodem pofalowana "woda") przewaznie zanim jeszcze otworzy sie termostat (pozniej juz sie nie zapala) na bagnecie mam ok 1mm ponad maximum, moze to byc przyczyna czy moze czujnik po wymianie glowicy cos wariuje ?

(bez pl znakow bo z kom niewygodnie sie pisze)
a to nie przypadkiem kontrolka wody w paliwie?
Pajero 2,5 TD 1998
RX 450hL 2018
RC 200t 2017

Awatar użytkownika
bilans
Posty: 1972
Rejestracja: śr maja 29, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bydgoszcz/Zielonka
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: bilans » pt maja 31, 2013 6:50 pm

hellp .... :)16
pilnie szukam półosi - mosty 5,285
potrzebna półoś tył prawa strona

ewentualnie .. cały most ..
wrangler yj 4.0 .......toyota LC J12,Ranger, Pajero 2,5
http://www.firmabilans.pl/

Awatar użytkownika
JakubGrimm
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 6
Rejestracja: wt lip 19, 2011 11:39 pm
Lokalizacja: Brwinów/ pod W-wą

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: JakubGrimm » sob cze 01, 2013 2:11 pm

JakubGrimm pisze:Witam serdecznie. Jestem bardzo szczęśliwym lecz niestety świeżym właścicielem Paździorka Sport ''99 3.0 V6. Pomimo, że jakąś wiedzę posiadam, to zabawka ta udowodniła mi jak dużo się jeszcze muszę nauczyć. Powoli studiuję forum w poszukiwaniu odpowiedzi, ale jeśli ktoś byłby tak miły i oświecił mnie w kilku kwestiach w tym wątku to wdzięczność moja będzie bezgraniczna.
A więc:
1.Buszując w kanale odkryłem jakieś bardzo ciekawe ustrojstwo wchodzące w przedni mechanizm różnicowy. Muszę ściągnąć osłonę i temu się lepiej przyjrzeć, ale wygląda mi to na blokadę dyfra. Wiem, że II mają tak ową w tylnim moście... ale żeby w przednim ?? Działa wraz z załączeniem reduktora. Moje pytanie brzmi więc, czy dobrze to zidentyfikowałem, czym to jest sterowane i czy da się przenieść sterowanie np: na jakiś przełącznik, żeby dało się załączać blokadę bez reduktora.
2. Pokalałem misiaka gazem. Ułańska fantazja popchneła mnie do włożenia 140l butli do bagażnika. W efekcie w połączeni z lekko ubitymi sprężynami tył mi lekko siedzi w stosunku do lekko podniesionego na drążkach przodu. Chciałem podnieść ten tył +4 cale. Sprężyny +2 IM znalazłem, ale +4 do paździora jakoś się w wyszukiwarce nie chcą pokazać. Ktoś mógłby coś ciekawego polecić ?? Dodatkowo, fajnie by było, żeby to były sprężyny HD lub +200kg czyli takie z grubszego drutu... jeśli się nie mylę.
3. W nawiązaniu do pytania nr2 - słyszałem, że Jeepiarze stosują podkładki pod sprężyny liftujące +2 cale. Paździerzakach też się taką magie stosuję, czy to raczej zło ??
4. Wydaje mi się, że pasują te same springi co do PII, ale czy tylko ??
5. Ile można podnieść na drążkach, żeby to było w miarę sensownie i nie nadwyrężało zanadto konstrukcji ??
6. To możliwe, żeby mnie miał na półosiach sprzęgiełek ?? Podobno w Paździorach i Jeepach są "wyłączane z jednej strony" cokolwiek to znaczy.
Dobra na pytania 2 i 3 sam w końcu wykopałem odpowiedzi... ale i tak dzięki za duchowe wsparcie :) Reszta jak najbardziej aktualna :P

Awatar użytkownika
rudypajero.koszalin
Posty: 1895
Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
Lokalizacja: koszalin
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: rudypajero.koszalin » ndz cze 02, 2013 7:38 pm

To już było wałkowane na forum, ale co tam zdradzę ci tajemnicę :)21

1/6 - To co znalazłeś na przednim moście to nie blokada. Jest to siłownik rozłączający prawą półoś od koronki w dyferencjale. Kiedy jedziesz na 2H, prawa półoś zostaje odpięta od układu napędowego, a lewa kręci tylko koronkami w dyfrze. Dzięki temu przekładnia główna i przedni wał nie dostają napędu od kół i się nie kręcą podczas jazdy na 2H. Mechanizm ten zastępuje sprzęgiełka w piastach kół.
4 - Pasuje pewnie kilka innych sprężyn, ale czy masz czas i pieniądze na eksperymenty? Kup dedykowane i będziesz zadowolony.
5 - Bezpiecznie to tyle żeby odbojnik górnego wahacza nie oparł się o ramę. Teorii jaki luz zostawić jest wiele, ale musisz pamiętać że koło musi pracować w górę i w dół. Ideałem jest pół na pół ale po podniesieniu tak nie będzie. Możesz przyjąć proporcje 2/3 dół do 1/3 góra.

To chyba tyle. :roll:
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.

Awatar użytkownika
JakubGrimm
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 6
Rejestracja: wt lip 19, 2011 11:39 pm
Lokalizacja: Brwinów/ pod W-wą

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: JakubGrimm » pn cze 03, 2013 10:05 am

Wielgachne dzięki :)

Awatar użytkownika
Browning
Posty: 1726
Rejestracja: sob wrz 13, 2008 10:09 am
Lokalizacja: Łódź

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: Browning » pn cze 03, 2013 10:54 am

Zna ktoś może średnicę tulei w amortyzatorze przednim L200 2,5DID z 2007roku?
Auto musi cały czas jeździć dlatego odpada zrzucenie go, mierzenie i szukanie części... :roll:

PS. Wiem że jest opcja kupienia nowych ale odpada :)21
Zielony Autobus 2,7TDi

DoktorKe70
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 4
Rejestracja: sob sty 28, 2006 10:04 am

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: DoktorKe70 » sob cze 08, 2013 10:15 pm

Cześć, Chyba nie umiem szukać. Siedze na forum od 16.Panowie szukam informacji w temacie tylnych dyfrów. Chciałbym się dowiedzieć które w generacji 1 i 2 posiadają LSD bez blokady. Znalazłem coś takiego http://www2.pajeroclub.com.au/forum/sho ... hp?t=13310 przełożenia są ale o LSD nic tam nie ma. Jak to jest czy wszystkie gen2 miały LSD czy tylko wybrane wersje silnikowe. Gdzieś jeszcze wyczytałem,że te z tarczami mają LSD.Jak to jest z gen 1?? Czy tam lsd było na zamówienie??
NIe jestem terenowcem ale szukam tam czesci

Awatar użytkownika
DeMaDeS
 
 
Posty: 201
Rejestracja: pn maja 21, 2012 5:05 pm
Lokalizacja: Lubawa/Przasnysz

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: DeMaDeS » ndz cze 09, 2013 6:50 pm

z jakiego materiału może być wykonana chłodnica klimatyzacji w l200 z 95r?
Ktoś samodzielnie dołożył klimę, chłodnica wygląda mniejwięcej tak: http://allegro.pl/mitsubishi-l200-04r-2 ... 54125.html
Niestety złącza są przerobione, są dospawane złącza śrubowe więc wymiana na inną nie kalkuluje się.
Przydało by się tą załatać ale jak zwykle samochód stoi daleko, jak do niego pojadę chcę być wyposażony w niezbędne do łatania narzędzia i materiały.

Awatar użytkownika
nickczemnik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 56
Rejestracja: ndz lis 06, 2011 1:08 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: nickczemnik » pn cze 10, 2013 9:18 am

DoktorKe70 pisze:Cześć, Chyba nie umiem szukać. Siedze na forum od 16.Panowie szukam informacji w temacie tylnych dyfrów. Chciałbym się dowiedzieć które w generacji 1 i 2 posiadają LSD bez blokady. Znalazłem coś takiego http://www2.pajeroclub.com.au/forum/sho ... hp?t=13310 przełożenia są ale o LSD nic tam nie ma. Jak to jest czy wszystkie gen2 miały LSD czy tylko wybrane wersje silnikowe. Gdzieś jeszcze wyczytałem,że te z tarczami mają LSD.Jak to jest z gen 1?? Czy tam lsd było na zamówienie??
W 1 nie ma chyba żadnego klucza do tego, które mają LSD, a które nie.

Można położyć się pod samochodem i wytrzeć korek oleju na moście (jest widoczne info, żeby lać tylko olej do LSD), sprawdzić po VIN albo podnieść tył i zakręcić jednym kołem.

Awatar użytkownika
Polsky
Posty: 399
Rejestracja: śr kwie 25, 2012 10:05 pm
Lokalizacja: Wroclaw

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: Polsky » pn cze 10, 2013 4:04 pm

Elo. Tak na szybko, dokonczylem wczoraj sprzęglo. Gdzie i jakie kupic najlepiej? Co polecacie? 4d56 L200 115KM
Wysokość liftu należy dopasować do wzrostu teściowej
L200 4d56

Awatar użytkownika
nickczemnik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 56
Rejestracja: ndz lis 06, 2011 1:08 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: nickczemnik » pn cze 10, 2013 6:40 pm

Polsky pisze:Elo. Tak na szybko, dokonczylem wczoraj sprzęglo. Gdzie i jakie kupic najlepiej? Co polecacie? 4d56 L200 115KM
U mnie jeszcze bangla, więc nie wymieniałem, ale jak się interesowałem tematem, to exedy było najczęściej polecane. Polecano też omijać Valeo ;) Ale jak wiadomo - ile osób tyle opinii.

politolog16
 
 
Posty: 181
Rejestracja: ndz maja 12, 2013 7:14 pm

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: politolog16 » pn cze 10, 2013 8:10 pm

Witajcie,

znacie może sklep, gdzie można kupić miedziane przewody hamulcowe do Pajero I? Potrzebuje do Gallopera, ale powinny się nadać od Pajero.

Szukam w necie, ale nie mogę namierzyć. Czy jedyną opcją jest dorabianie?

Sklep może być w Warszawie lub jakiś internetowy.

Dzięki!

P.
Niva 1.7i
zaczęła się... przygoda

Awatar użytkownika
lesmen
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 26
Rejestracja: czw lis 04, 2010 11:50 am
Lokalizacja: Gdańsk/ Kolbudy

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: lesmen » pn cze 10, 2013 9:01 pm

politolog16 pisze:Witajcie,

znacie może sklep, gdzie można kupić miedziane przewody hamulcowe do Pajero I? Potrzebuje do Gallopera, ale powinny się nadać od Pajero.

Szukam w necie, ale nie mogę namierzyć. Czy jedyną opcją jest dorabianie?

Sklep może być w Warszawie lub jakiś internetowy.

Dzięki!

P.
Pomierz jaką długość potrzebujesz, weź końcówki i idź do najbliższego motoryzacyjnego. Dobiorą odpowiedni a jak nie będą mieć takiej długości to powinni dorobić na miejscu.
Mitsubishi Pajero 2,5TD '96 SS LSD, snorkel, BFG KM2
był: Mitsubishi Pajero 2,5TD '88

Awatar użytkownika
alibia1112
Posty: 1855
Rejestracja: ndz lis 16, 2008 9:48 am
Lokalizacja: PAJERO ŁÓDZKIE TEAM

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: alibia1112 » pn cze 10, 2013 9:32 pm

politolog16 pisze:Witajcie,

znacie może sklep, gdzie można kupić miedziane przewody hamulcowe do Pajero I? Potrzebuje do Gallopera, ale powinny się nadać od Pajero.

Szukam w necie, ale nie mogę namierzyć. Czy jedyną opcją jest dorabianie?

Sklep może być w Warszawie lub jakiś internetowy.

Dzięki!

P.
A na E-PAJERO.PL szukałeś ??
Ostatnio szukałem w swojej wiosce łożyska igiełkowego i nigdzie nie było :)9 :(
A oni mieli i na drugi dzień przyszło wraz z uszczelniaczami :)13
CARPE DIEM
PAHero III LONG nie seria
CLUBMan żółty
PAHERO II LONG 33 było

Awatar użytkownika
lukas 78
Posty: 1716
Rejestracja: ndz lis 23, 2008 12:36 pm
Lokalizacja: Szepietowo/Hamburg

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: lukas 78 » pn cze 10, 2013 9:47 pm

alibia1112 pisze:
politolog16 pisze:Witajcie,

znacie może sklep, gdzie można kupić miedziane przewody hamulcowe do Pajero I? Potrzebuje do Gallopera, ale powinny się nadać od Pajero.

Szukam w necie, ale nie mogę namierzyć. Czy jedyną opcją jest dorabianie?

Sklep może być w Warszawie lub jakiś internetowy.

Dzięki!

P.
A na E-PAJERO.PL szukałeś ??
Ostatnio szukałem w swojej wiosce łożyska igiełkowego i nigdzie nie było :)9 :(
A oni mieli i na drugi dzień przyszło wraz z uszczelniaczami :)13
a przy okazji zapłaciłeś jak za mokre zboże :)21
łożysko standardowe a uszczelniacze trochę mniej ale też do dostania
co do przewodów
http://pwpnet.pl/index.php?l=pl&s=prod& ... k=04.83>87
a po numerach z tej firmy w intercarsie
2,5 TDI od dziadka najlepsze na świecie

Awatar użytkownika
alibia1112
Posty: 1855
Rejestracja: ndz lis 16, 2008 9:48 am
Lokalizacja: PAJERO ŁÓDZKIE TEAM

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: alibia1112 » pn cze 10, 2013 10:03 pm

lukas 78 pisze:
alibia1112 pisze:
politolog16 pisze:Witajcie,

znacie może sklep, gdzie można kupić miedziane przewody hamulcowe do Pajero I? Potrzebuje do Gallopera, ale powinny się nadać od Pajero.

Szukam w necie, ale nie mogę namierzyć. Czy jedyną opcją jest dorabianie?

Sklep może być w Warszawie lub jakiś internetowy.

Dzięki!

P.
A na E-PAJERO.PL szukałeś ??
Ostatnio szukałem w swojej wiosce łożyska igiełkowego i nigdzie nie było :)9 :(
A oni mieli i na drugi dzień przyszło wraz z uszczelniaczami :)13
a przy okazji zapłaciłeś jak za mokre zboże :)21
łożysko standardowe a uszczelniacze trochę mniej ale też do dostania
co do przewodów
http://pwpnet.pl/index.php?l=pl&s=prod& ... k=04.83>87
a po numerach z tej firmy w intercarsie
moje łożysko było zmielone, to nie było do czego porównać i co zmierzyć 8)

Jeden telefon i przyszło, a wizyta w naszym intercarsie tylko mnie wk....... :)11
CARPE DIEM
PAHero III LONG nie seria
CLUBMan żółty
PAHERO II LONG 33 było

Awatar użytkownika
lukas 78
Posty: 1716
Rejestracja: ndz lis 23, 2008 12:36 pm
Lokalizacja: Szepietowo/Hamburg

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: lukas 78 » pn cze 10, 2013 10:39 pm

łożysko torrington B-2012 koszt około 35-40 zł uszczelniacz ASO około 50-60 zł(oryginał nie made in china z blepajero) wszystko przyszło do domu w dwa dni
http://www.e-pajero.pl/product-pl-155-L ... 60670.html
za samo łożysko chcą 79 zł
2,5 TDI od dziadka najlepsze na świecie

Awatar użytkownika
Kabal
 
 
Posty: 16844
Rejestracja: pt cze 09, 2006 9:47 am
Lokalizacja: Wrocław

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: Kabal » wt cze 11, 2013 7:35 am

politolog16 pisze:Witajcie,

znacie może sklep, gdzie można kupić miedziane przewody hamulcowe do Pajero I? Potrzebuje do Gallopera, ale powinny się nadać od Pajero.

Szukam w necie, ale nie mogę namierzyć. Czy jedyną opcją jest dorabianie?

Sklep może być w Warszawie lub jakiś internetowy.

Dzięki!

P.
Tak jak lesmen pisze idź do sklepu. Mi z tyłu dobierali na biegu dwa lata temu, bo skasowałem hamulce w trasie, to pasowały z daewoo tico i lanosa :)21 Jak kupisz 5-10 cm dłuższe to sobie zawiniesz gdzieś, byle za krótkie nie były.
Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172

Awatar użytkownika
alibia1112
Posty: 1855
Rejestracja: ndz lis 16, 2008 9:48 am
Lokalizacja: PAJERO ŁÓDZKIE TEAM

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: alibia1112 » wt cze 11, 2013 10:07 pm

lukas 78 pisze:łożysko torrington B-2012 koszt około 35-40 zł uszczelniacz ASO około 50-60 zł(oryginał nie made in china z blepajero) wszystko przyszło do domu w dwa dni
http://www.e-pajero.pl/product-pl-155-L ... 60670.html
za samo łożysko chcą 79 zł

Ja zapłaciłem za łożysko 70 zeta a uszczelniacz droższy za 5 dych.

Jak się posypie ta chińszczyzna to dam znać :)21
CARPE DIEM
PAHero III LONG nie seria
CLUBMan żółty
PAHERO II LONG 33 było

politolog16
 
 
Posty: 181
Rejestracja: ndz maja 12, 2013 7:14 pm

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: politolog16 » śr cze 12, 2013 8:43 am

lukas 78 pisze: a przy okazji zapłaciłeś jak za mokre zboże :)21
łożysko standardowe a uszczelniacze trochę mniej ale też do dostania
co do przewodów
http://pwpnet.pl/index.php?l=pl&s=prod& ... k=04.83>87
a po numerach z tej firmy w intercarsie
W przypadku przewodów z tą ceną to prawda - przednie za 230zł sztuka. Brak w ofercie zamienników.

A czy przewody od Pajero do 87 r. będą dokładnie pasować do Gallopera? W WP tego nie wiedzą, ale jeśli tak, to bez problemu mogę do nich podjechać, bo do Pruszkowa mam blisko. Najbardziej problematyczne mogą być chyba końcówki - są takie same?
Niva 1.7i
zaczęła się... przygoda

Awatar użytkownika
Mariobros
Posty: 605
Rejestracja: sob cze 24, 2006 9:36 pm
Lokalizacja: Dzierżoniów
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: Mariobros » śr cze 12, 2013 10:31 am

końcówki są standardowe. Przewody w każdym motoryzacyjnym kupisz.
Pajero 2,5TD 86r. GG 649597

Luk83
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 57
Rejestracja: wt sie 07, 2012 6:32 pm

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: Luk83 » pt cze 21, 2013 8:56 pm

witam kolegów.
szukam (kupie) most tył z blokadą 4.625 do pajero I 3.0 v6 90r. na sprezynach moze ktos wie cos na ten temat

Luk83
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 57
Rejestracja: wt sie 07, 2012 6:32 pm

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: Luk83 » pn cze 24, 2013 9:23 pm

koledzy jak sie spisuje LSD w pajero I

Awatar użytkownika
pojara90
Posty: 2316
Rejestracja: wt wrz 16, 2008 5:54 pm
Lokalizacja: góry i doliny

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: pojara90 » pn cze 24, 2013 9:26 pm

Jak sprawne to robi robotę.
W160
PajeroLong SS

Luk83
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 57
Rejestracja: wt sie 07, 2012 6:32 pm

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: Luk83 » pn cze 24, 2013 9:39 pm

pojara90 pisze:Jak sprawne to robi robotę.
a czy pod lsd muszą byc inne półosie czy standard?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość