pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
PAJERO Driver
Posty: 421
Rejestracja: czw sie 07, 2008 12:57 pm
Lokalizacja: Stargard

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: PAJERO Driver » wt kwie 01, 2014 12:01 pm

Koledzy mam takie pytanie... ??

Szukałem :)10 w tematach i jakoś nic nie znalazłem pod hasłem "Wymiana płynu wspomagania" Więc chciałem się zapytać jak wymienia się płyn/olej od wspomagania w Pajero II..?? Czy jest gdzieś jakaś śrubka spustowa jak np w zaciskach hamulcowych itp...

Podziękował za odpowiedź... :)2
Pajero Classic 2.5 IntercoolerTurbo do przeróbki.....
GG: 4883455

Awatar użytkownika
rudypajero.koszalin
Posty: 1895
Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
Lokalizacja: koszalin
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: rudypajero.koszalin » śr kwie 02, 2014 6:46 am

oldarcher pisze:podobno pasują ok, ......
Nie do końca. Resor w pajero jest nie symetryczny, tylna część jest dłuższa. resor od Żuka jest symetryczny, od szpickopu do ucha jest tyle samo cm w każdą ze stron. Krótsza część jest niemal identyczna co w pajero. Da się podmienić trzeba tylko przestawić tylne mocowanie (wieszak).
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.

Marcingalloper
 
 
Posty: 4958
Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: Marcingalloper » pt kwie 04, 2014 9:32 pm

Pisane było nie raz, chcę dopytać i się jeszcze upewnić.

Podobno do Gallopera podchodzą wahacze górne od Pajero II, podobno, teraz pytam - czy ktoś robił sam osobiście taką przekładkę i wszystko pasowało tiptop bez cięcia i spawania. Pytam bo w przyszłym tygodniu będę (znów) kupował wahacze i mocno bym się zdenerwował gdyby się okazało że coś nie pasi i po wymianie tulei i sworzni a później montażu kasa idzie w błoto.

Powinienem pytać w dziale Hyundai, i już to wcześniej zrobiłem niestety w dziale cisza więc pytam jeszcze tu, w zeszłym tygodniu co prawda kupiłem już wahacze z tym że jeden przyszedł skrzywiony :o prosto do warsztatu mechanika i całe szczęście że mechanior to zauważył a sprzedający przyjął paczkę z powrotem bo byłbym 80zł w plecy.

Awatar użytkownika
PAJERO Driver
Posty: 421
Rejestracja: czw sie 07, 2008 12:57 pm
Lokalizacja: Stargard

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: PAJERO Driver » pt kwie 04, 2014 9:42 pm

"Marcin..." Jeżeli chodzi o tego typu manewr to kup z takiego samego bez kombinacji...

Swojego czasu miałem P-I zamiast kupić z sprawdzonego źródełka kupiłem jakieś wynalazki z alledrogo.pl okazało się ze wahacz był niby do tego ale inny model czy coś tego typu nie dość ze zabrakło oryginalnych blaszek dystansowych to jeszcze dokupywałem po całym pakiecie u Niemców z serwisie kolejne blaszki tez ich zbrakło ze koleś na zbieżności dorabiał jeszcze po sztuce na każdą ze stron... Więc niezły zonk był....Lepiej ostrożnie z mixami...
Pajero Classic 2.5 IntercoolerTurbo do przeróbki.....
GG: 4883455

Awatar użytkownika
lukas 78
Posty: 1716
Rejestracja: ndz lis 23, 2008 12:36 pm
Lokalizacja: Szepietowo/Hamburg

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: lukas 78 » pt kwie 04, 2014 9:47 pm

http://www.forum4x4.pl/viewtopic.php?f= ... =gallopera
jeśli wyjść z założenia ,że galopiec to jedynka to powinny podejść
2,5 TDI od dziadka najlepsze na świecie

Marcingalloper
 
 
Posty: 4958
Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: Marcingalloper » pt kwie 04, 2014 9:52 pm

PAJERO Driver pisze:"Marcin..." Jeżeli chodzi o tego typu manewr to kup z takiego samego bez kombinacji...

Swojego czasu miałem P-I zamiast kupić z sprawdzonego źródełka kupiłem jakieś wynalazki z alledrogo.pl okazało się ze wahacz był niby do tego ale inny model czy coś tego typu nie dość ze zabrakło oryginalnych blaszek dystansowych to jeszcze dokupywałem po całym pakiecie u Niemców z serwisie kolejne blaszki tez ich zbrakło ze koleś na zbieżności dorabiał jeszcze po sztuce na każdą ze stron... Więc niezły zonk był....Lepiej ostrożnie z mixami...
Słuchaj, generalnie powinno być plug-n-play i po kłopocie. Na forum jest kilka tematów gdzie "tęgie" głowy polecały taki zabieg ale nigdzie nie znalazłem że ktoś faktycznie tak zrobił. Części wahacza niby są zamienne w Hyundaiu i Mitsubishi poza sworzniami które wciskane są w Galloperze a Pajero II przykręcane - ponoć to lepsze i trwalsze rozwiązanie.
Teraz po wahacze będę jechał sam i sam je wykręcał i będzie gołym okiem wydać czy samochód jest rozbity czy cały, do wahaczy zamówię tuleje i sworznie (ori tuleje i sworznie 555), podobnie do dolnych i dopiero zmiana z ustawieniem zbieżności.

PS: czy to możliwe by ta sama część była kilkukrotnie tańsza sprzedawana jako do Hyundaia a do Mitsubishi dużo droższa - luknijcie czy to po prostu pomyłka bo numery są identyczne.

Hyundai - http://allegro.pl/hyundai-galloper-tule ... 49457.html

Mitsubishi - http://allegro.pl/pajero-l200-tuleja-wa ... 68123.html

Awatar użytkownika
PAJERO Driver
Posty: 421
Rejestracja: czw sie 07, 2008 12:57 pm
Lokalizacja: Stargard

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: PAJERO Driver » pt kwie 04, 2014 9:55 pm

Bo to Mitsubishi musi kosztować.... :wink:

Sprawdź ceny na IC... 555 itp..
Pajero Classic 2.5 IntercoolerTurbo do przeróbki.....
GG: 4883455

Awatar użytkownika
lukas 78
Posty: 1716
Rejestracja: ndz lis 23, 2008 12:36 pm
Lokalizacja: Szepietowo/Hamburg

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: lukas 78 » pt kwie 04, 2014 10:01 pm

tak to jest
ja do swojego brałem oryginały hyundaia :)21 małe
duża niestety nie pasi od hyundaia do dwójki
OE mitsu najtaniej jak znalazłem po 130 zł/szt plus śruby :)21
Sworznie dolne z 555 rożnią się budową z oryginałem mają stały odlany wąs -ogranicznik
górne z trzech piątek są identyczne co nie zmienia faktu ,że to nie oryginał i nie jest to jak ktoś pisze w swoim drogim sklepie jakość oryginału :)21
Swój zawias będę miał złożony na oryginalnych dolnych sworzniach mitsu plus górne 555 i tuleje jak pisałem.
Żadnych poligówien.
Graty czekają na wolny czas.
2,5 TDI od dziadka najlepsze na świecie

Awatar użytkownika
Kabal
 
 
Posty: 16842
Rejestracja: pt cze 09, 2006 9:47 am
Lokalizacja: Wrocław

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: Kabal » sob kwie 05, 2014 8:04 am

Praktyka dowodzi, że i 555 i nawet na biegu kupione najtańsze swożnie potrafią trochę pożyć i to przy kołach 33 cale. Jest tylko jeden kluczowy warunek - jak najczęstsze ich smarowanie. Tak ze 3 razy do roku minimum. Inna sprawa, że swożnie 555 są na tyle tanie, że raz na dwa lata można je ostatecznie wymienić. Wymiana jak nie jest to pierwszy po 20 latach raz, też jakoś bardzo nie boli.
Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172

Awatar użytkownika
lukas 78
Posty: 1716
Rejestracja: ndz lis 23, 2008 12:36 pm
Lokalizacja: Szepietowo/Hamburg

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: lukas 78 » sob kwie 05, 2014 9:33 am

Co nie zmienia faktu ,że oryginalne sworznie i końcówki potrafią pożyć 20 lat nie będąc często smarowane :)21
2,5 TDI od dziadka najlepsze na świecie

Awatar użytkownika
Kabal
 
 
Posty: 16842
Rejestracja: pt cze 09, 2006 9:47 am
Lokalizacja: Wrocław

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: Kabal » sob kwie 05, 2014 9:46 am

lukas 78 pisze:Co nie zmienia faktu ,że oryginalne sworznie i końcówki potrafią pożyć 20 lat nie będąc często smarowane :)21
Nic nie zmienia faktu to raz. A dwa, zwykle przez 20 lat nie zjeżdżając z asfaltu i mając koła o standardowym rozmiarze i niezbyt agresywnym bieżniku :wink:
Niemniej masz rację i gdyby nie to, że uwielbiam obtaniać oraz to, że nie płacę za robociznę przy wymianie (bo wymieniam sam) to bym sobie też genuiny założył :)21
Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172

Awatar użytkownika
lukas 78
Posty: 1716
Rejestracja: ndz lis 23, 2008 12:36 pm
Lokalizacja: Szepietowo/Hamburg

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: lukas 78 » sob kwie 05, 2014 10:57 am

Albo tanio albo dobrze
mój przód na jedno koło :
tuleja duża -130 zł OE
mała- 20 zł OE
sworzeń górny 555- 80 zł
sworzeń dolny OE -140 zł
łożysko koła zestaw zIC kanaco w środku NTN -120 zł
łożysko igiełkowe piasty KOYO -40 zł
uszczelniacz OE -60 zł
podkładka dystansowa piasty OE-50 zł
osłona tarczy odzysk wypiaskowany i pomalowany -50 zł
śruby wahacza OE 70 zł
razem 700 zł z czego nie wiem czy nie wykluczę sworznia z trzech piątek na rzecz OE :)21
2,5 TDI od dziadka najlepsze na świecie

Marcingalloper
 
 
Posty: 4958
Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: Marcingalloper » sob kwie 05, 2014 11:52 am

U mnie chyba się dokładnie tak dzieje jak piszecie chłopaccaki. Na amortyzatorach odnalazłem kod rocznika ich produkcji i wychodzi na to że są jeszcze oryginalne - w gwiazdce widnieje 99 :o . Pozostałe części zawieszenia też wyglądają na niedotykane przez kilka, kilkanaście lat i może gdybym nie był zbytnim pedantem jeśli chodzi o lekkie stuki czy zgrzyty to jeszcze na tym polatałbym ładnych kilka tysięcy kilometrów.
Jeśli chodzi o smarowanie to wprowadziliście mnie w małe zdziwienie - mam samochód od czerwca zeszłego roku a smarowane wszystko gdzie tylko można było na 100% więcej niż kilka razy (myślę że te 3x do roku wysmarowane było przez kwartał :)21 ). Prawdę mówiąc to za każdym razem jak mam okazję to kalamitki dostają świeży smar i ten nawyk zachowam też po wymianie zawieszenia, mam nadzieje że to dobry nawyk :roll: i powiedzenie "nadgorliwość gorsza od faszyzmu" nie ma tu zastosowania.

Awatar użytkownika
Polsky
Posty: 399
Rejestracja: śr kwie 25, 2012 10:05 pm
Lokalizacja: Wroclaw

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: Polsky » sob kwie 05, 2014 2:43 pm

Akumulator mi padł. Jaki kupić j gdzie? 70 czy 90?
Wysokość liftu należy dopasować do wzrostu teściowej
L200 4d56

Awatar użytkownika
PAJERO Driver
Posty: 421
Rejestracja: czw sie 07, 2008 12:57 pm
Lokalizacja: Stargard

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: PAJERO Driver » sob kwie 05, 2014 2:50 pm

Polsky pisze:Akumulator mi padł. Jaki kupić j gdzie? 70 czy 90?
Polecam VARTA BLUE Dynamic G8 830A 95Ah "POWER FRAME" Mam wstawioną taką u siebie w Pajero Classic 3x drzwi... Daje rady nawet w duże mrozy stojąc na dworze kilka dni nie palony....Kupowałem w IC..
Pajero Classic 2.5 IntercoolerTurbo do przeróbki.....
GG: 4883455

Marcingalloper
 
 
Posty: 4958
Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: Marcingalloper » sob kwie 05, 2014 2:59 pm

PAJERO Driver pisze:
Polsky pisze:Akumulator mi padł. Jaki kupić j gdzie? 70 czy 90?
Polecam VARTA BLUE Dynamic G8 830A 95Ah "POWER FRAME" Mam wstawioną taką u siebie w Pajero Classic 3x drzwi... Daje rady nawet w duże mrozy stojąc na dworze kilka dni nie palony....Kupowałem w IC..
Nam sprzedająca zafundowała nówkę funkiel Yuasę Elite. Jak przeczytałem nazwę to od razu pomyślałem - chinol, jednak pogrzebałem w google i wyszło że nie dość że aku Japan to i jeszcze chwalone. Cena naprawdę przystępna, w sklepie dilującym pytałem i kłopotów brak. Osobiście polecam.

PS: jak masz klimatyzację i inne dodatkowe urządzenia elektryczne to chyba 90Ah będzie odpowiednie.

Awatar użytkownika
lukas 78
Posty: 1716
Rejestracja: ndz lis 23, 2008 12:36 pm
Lokalizacja: Szepietowo/Hamburg

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: lukas 78 » sob kwie 05, 2014 3:26 pm

Yuasa to pierwszy montaż w Japończykach
co do amortyzatorów moje regulowane mają 22 lata
jeden się poci i osłona jest nadjedzona (nawe używane mam już przygotowane do montażu :)21 )
ale na szarpakach wydaje jak nowy :)21
2,5 TDI od dziadka najlepsze na świecie

Marcingalloper
 
 
Posty: 4958
Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: Marcingalloper » sob kwie 05, 2014 3:50 pm

lukas 78 pisze:Yuasa to pierwszy montaż w Japończykach
co do amortyzatorów moje regulowane mają 22 lata
jeden się poci i osłona jest nadjedzona (nawe używane mam już przygotowane do montażu :)21 )
ale na szarpakach wydaje jak nowy :)21
To teraz zobaczcie jak wszystko jest robione :)3 .

Kupiłem Lagunę jak miała 5 lat i miała oryginalny akumulator - wytrzymał kolejne 5 lat, żebyście nie musieli się trudzić przeliczę = 10lat działał bezproblemowo. W końcu powiedział dość i od tamtej pory nie miałem akumulatora dłużej jak 3 lata, mijał lub zbliżał się ten okres aku siadało i w sklepie mówią że tak już teraz jest że rzadko kiedy bateria wytrzymuje okres 5 lat.
W Peugeocie 106 1.4Diesel jak go kupiliśmy miał 16lat i wszystkie oryginalne amortyzatory na których też jak w Galloperze były daty. Jako że oddawałem belkę tylną do regeneracji (niby fabrycznej :)3 ) to i postanowiłem zafundować mu kpl nowych amortyzatorów i wybór padł na Kayaba. Pierwszy tylny amorek wywalił się (wyciekł) po niecałych 6miesiącach używania - oczywiście gwarancja uznana jednak podobnie jak akumulator w Renówce tak i amortyzatory w Peugeocie nie wytrzymują nawet 5 lat nie mówiąc o dorównaniu częściom oryginalnym :roll: . 106 mamy od 2009r, remont belki i wymiana amortyzatorów była w 2011 i od tamtej pory zmieniałem już dwukrotnie kpl. amorków :o , a jeździmy naprawdę spokojnie. Teraz od ponad roku mamy zamontowane Blinstein-y, jeździ się jak do tej pory OK ale poczekamy i zobaczymy co powie wydruk z przeglądu który będzie w lipcu.

Prawdopodobnie z remontem zawieszenia będzie i w Galloperze tak jak w pozostałych moich samochodach - dopóki wszystko lata na oryginałach jest można powiedzieć OK, jak ruszę robiąc ten remont to będę już to robił cyklicznie co jakiś czas :evil: .

PS: zresztą czy to akumulator, czy amortyzatory albo rozrusznik, alternator czy cokolwiek innego oryginalne chodzi kilka razy dłużej niż późniejszy zamiennik nawet i wysokiej klasy i to chyba nie tylko u mnie.

Awatar użytkownika
lukas 78
Posty: 1716
Rejestracja: ndz lis 23, 2008 12:36 pm
Lokalizacja: Szepietowo/Hamburg

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: lukas 78 » sob kwie 05, 2014 4:04 pm

Dlatego ja pakuję 99% gratów made in trzy diamenty :)21
ps. na starych oryginalnych amortyzatorach jest wybity numer mitsu i napis koyaba :)21
są dwie linie produkcyjne jedna robi oryginały pod zamówienie producenta druga to komercja jakości daleko od tej pierwszej :)21
2,5 TDI od dziadka najlepsze na świecie

Awatar użytkownika
TangoKK
Posty: 455
Rejestracja: sob kwie 09, 2011 1:36 pm
Lokalizacja: Olsztyn
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: TangoKK » ndz kwie 06, 2014 6:37 am

Ja pracuję w bardzo dużej firmie produkującej opony i mogę potwierdzić, że inne znacznie ostrzejsze normy muszą spełniać opony produkowane na pierwsze wyposażenie, a inne na wtórny rynek :evil: :)3
HEAVEN CAN WAIT I'M BUSY

Awatar użytkownika
lisisko
 
 
Posty: 226
Rejestracja: sob sty 07, 2006 11:09 am
Lokalizacja: Stalowa Wola / Kraków, a obecnie Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: lisisko » ndz kwie 06, 2014 8:18 am

niech zgadnę, pracujesz w 100milu?
Pajero II 2,5 TD '94r

Awatar użytkownika
Polsky
Posty: 399
Rejestracja: śr kwie 25, 2012 10:05 pm
Lokalizacja: Wroclaw

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: Polsky » ndz kwie 06, 2014 10:43 am

TangoKK pisze:Ja pracuję w bardzo dużej firmie produkującej opony i mogę potwierdzić, że inne znacznie ostrzejsze normy muszą spełniać opony produkowane na pierwsze wyposażenie, a inne na wtórny rynek :evil: :)3
Patrząc na miasto to raczej Michały a nie 100mile :)21
Wysokość liftu należy dopasować do wzrostu teściowej
L200 4d56

Awatar użytkownika
TangoKK
Posty: 455
Rejestracja: sob kwie 09, 2011 1:36 pm
Lokalizacja: Olsztyn
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: TangoKK » ndz kwie 06, 2014 12:55 pm

No Michały zdecydowanie. Czyli producent opon na których jeździ 70% aut 4x4 - BFG :)21
HEAVEN CAN WAIT I'M BUSY

miki_mi2
 
 
Posty: 221
Rejestracja: ndz lip 12, 2009 3:55 pm
Lokalizacja: miedzyrzecz lubuski/ wawa słoik
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: miki_mi2 » wt kwie 08, 2014 12:40 pm

Orientujecie się czy są dostępne tuleje wachacza górnego o takie -> http://allegro.pl/tuleja-przedniego-gor ... 60074.html
lecz w mniejszej cenie? Bo sumując remont zwiechy z przodu to... trzeba szukać oszczędności gdzieniegdzie fak
help
k260

Awatar użytkownika
PAJERO Driver
Posty: 421
Rejestracja: czw sie 07, 2008 12:57 pm
Lokalizacja: Stargard

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: PAJERO Driver » wt kwie 08, 2014 12:47 pm

miki_mi2 pisze:Orientujecie się czy są dostępne tuleje wachacza górnego o takie -> http://allegro.pl/tuleja-przedniego-gor ... 60074.html
lecz w mniejszej cenie? Bo sumując remont zwiechy z przodu to... trzeba szukać oszczędności gdzieniegdzie fak
help
Poszukaj w Inter Carsie.....
Pajero Classic 2.5 IntercoolerTurbo do przeróbki.....
GG: 4883455

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości